Asus a7v266 cooler defect

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb hiet een computer van een vriend van mij staan, de hd was kapot dus die heb ik vervangen. Als extra service heb ik de hele computer maar eens goed schoongemaakt en van stof ontdaan. De cooler die op de chipset zit van de a7v266 zat zo vol stof dat ik hem alleen met behulp van een schroevendraaier rondkreeg. Met stroom erop en na het schoonmaken wil hij nog niet ronddraaien. Mijn vraag is nu of dit moederbord zonder cooler kan of niet. In de search vond ik iets van dat er 2 rev's waren van de moederboord. Ik heb rev 1.06 met cooler maar er schijnt ook een rev 1.06 geweest te zijn zonder cooler...

Maakt het dus uit wanneer ik gewoon de cooler eraf haal?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het zal uiteraard uitmaken voor de temperatuur, maar ik neem aan dat je vraag is kan het kwaad om de koeler eraf te halen. Ik zou eerst kijken hoe warm de chipsetkoeler wordt zonder dat de ventilator draait, maar zo te lezen heeft hij al een tijdje zonder draaidende koeler gewerkt dus volgens mij kan het niet echt kwaad denk'k. Je kan er altijd een simpel 6 cm fannetje bovenop gooien, 5 of 7V zorgt ervoor dat die niet veel herrie maakt.

edit:

500ste post >:) ga zo door

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik weet dat er bij Asus Deutschland (www.asuscom.de) een formulier in te vullen is waarmee je een nieuwe cooler voor je northbridge kan bestellen. Dit kan alleen als je in Duitsland woont :(
Voor overige landen (dus ook NL) weet ik niet waar ik zo'n formulier kan vinden. ik ben zelf namelijk ook slachtoffer.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
6 cm fannetje? Past dat wel want de cooler is niet groter dan 4 cm volgens mij

Verwijderd

die kt266 wordt niet heel erg warm. ik zou zeggen draai 2 uur burnk7 voel hoe warm de heatsink is, als je hem nog kan aanraken met je hand is er niets aan de hand.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is al vaak zat langsgeweest:

Chipset cooler echt nodig?
Chipset koelen....wel/geen onzin?
Chipset cooler A7V266 verwijderen
Chip Set Cooler Nodig Of Niet

Conclusie: bij voldoene airflow is een passieve sink voldoende, in geval van twijfel een (speciale) grotere passieve sink, evt van een late 486/vroege Pentium monteren.

/zoekertje- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.