Toon posts:

Chip Set Cooler Nodig Of Niet

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mede Tweakers

IK had een vraagje is een chip set cooler nou
echt nodig of is het gewoon onzin.

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ach, die mobo-fabrikanten doen ze er niet op voor de fun natuurlijk

Verwijderd

Ik heb 'm uit staan. Gewoon stekkertje losgetrokken.

Hartje zomer met de kast dicht tegen de 40 graden mobo-temp op een KT7 .. en geen problemen.

Verwijderd

ik heb er geen, en heb geen stabiliteits problemen.

sterker nog, mij Win XP pro bak haalt een uptime van 3 weken

(en toen viel de stroom uit) :(

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 01:50 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb 'm uit staan. Gewoon stekkertje losgetrokken.

Hartje zomer met de kast dicht tegen de 40 graden mobo-temp op een KT7 .. en geen problemen.
Alleen het stekkertje maar?

Ik heb de complete fan eruitgetrokken 8-)
(A7V133 = Superplankje alleen meuk-cooler op chipset)

Verwijderd

Neuh het is niet echt nodig, of je mioet echt je PC dag en nacht in een kleine afgesloten ruimte hebben draaien , en dan moet die ook nog echt dag en nacht bezig zijn.

ik heb die coolers stekkertjes er ook uit gehaald, 99% van de tijd deden die dingen toch niets ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Hmm.. Ik heb zelfs een origineel intel bordje waar op de BX chipset zelfs helemaal geen heatsink zit.. ;)

Maar 't ligt een beetje aan de chipset of het ding koeling nodig heeft of niet..
Bovendien zijn de moederborden zo gebouwd dat ze ook in de sahara nog prima moeten werken.. (en dan heb je wel een fan nodig...)

Verwijderd

Als je een dual hebt raad ik wel aan een coolertje reop te zetten. Die van mij (BX440) is wel heel erg heet (dual celly 525) ong. 50`C onder full load. gek genoeg maakt de load of geen load maar 2 graden uit.
Als iemand nog goede tips heeft om die chipset "goed" te koelen, graag. Er zat geen koelprut tussen en geen fan op. Maar dan is tie 53`C. Nu zit er silverzooi op en een 486 fan, maar het is mij nog te heet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 07 februari 2002 09:44 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. Ik heb zelfs een origineel intel bordje waar op de BX chipset zelfs helemaal geen heatsink zit.. ;)
Een BX heeft sowieso geen cooler nodig op de chipset, mijn BX werkt iig al 2.5 jaar zonder.

verder zou ik je chipset alleen koelen als je systeem echt problemen gaat geven en vaak hangt, dan is het aan te raden (vooral met die VIA meuk is dat nogal eens nodig). Maar een degelijke chipset (AMD of Intel) heeft verder geen koeling nodig.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Op donderdag 07 februari 2002 12:18 schreef Terw_Dan het volgende:
Een BX heeft sowieso geen cooler nodig op de chipset, mijn BX werkt iig al 2.5 jaar zonder.
Hmm.. Vertel dat eens tegen m'n BP6 ;)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 09:51 schreef Rogge het volgende:
Als je een dual hebt raad ik wel aan een coolertje reop te zetten. Die van mij (BX440) is wel heel erg heet (dual celly 525) ong. 50`C onder full load.
Maar dat komt dan ook omdat de BX chipset niet echt bedoeld is voor SMP gebruik. De chipset krijgt dan ook behoorlijk op z'n lazer met 2 CPU's.

Ik had op m'n BP6 ook een 486 koelertje erop gezet, werkte perfect. Op m'n nieuwe Asus A7V266-E heb ik het stekkertje losgetrokken, mij teveel herrie.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

als je een vrij nieuw mobo hebt en dus ook>chipset dan zou ik er zeker een coolertje op prikken en al helemaal als je de fsb flinkt gaat opkrikken :)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Bij de kt133(A) hebben sommige mobo's wel een fan en heatsink en anderen alleen een heatsink... IK heb zelf een kt7a-raid :). En die chipset koeler kun je gerust uit doen. Misschien bij opvoeren dat ie dan wel handig is...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip voor als je je northbridge te heet vindt:

Haal de heatsink of fan eraf (meestal door de plastic pinnetjes achter op de mobo bij elkaar te drukken) en doe er wat koelpasta tussen. Dat scheelt stukken meer dan een fan erop- meestal zit er niets meer dan gewoon lucht tussen chip en sink (zelfs bij mijn ASUS CUBX was dat het geval).

Oslik blyat! Oslik!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:34
Ik heb een AMD 761 MB en als mijn fan niet draait dan draait na een tijdje mijn pc ook niet meer. Dat ding word erg heet op 150 fsb dus soms is het echt wel nodig.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 07 februari 2002 16:01 schreef Tadango het volgende:
Ik heb een AMD 761 MB en als mijn fan niet draait dan draait na een tijdje mijn pc ook niet meer. Dat ding word erg heet op 150 fsb dus soms is het echt wel nodig.
Dat wou ik net gaan zeggen. Er zijn een hoop verschillende chipsets. Het verschilt per chipset hoe warm hij word en als je een klein kut kastje hebt zonder airflow zla hij ook warmer worden dan in een bigtower met 5 120mm delta's erin :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

mijn via266a wordt 9 graden warmer dan kast temp. 22 graden kast en 31 graden chipset. CPU 34 graden. GA7vht-h +TB1200
gemeten met digidoc 5.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
niet nodig! je mot alleen zorgen dat de temp niet te hoog word, en anders ff een grootere heatgeval er op.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 19:57 schreef geforce5_guy het volgende:
niet nodig! je mot alleen zorgen dat de temp niet te hoog word, en anders ff een grootere heatgeval er op.
heatsink ;)

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

mijn Sis735 heeft aan een koelblok genoeg...

"People should know when they're conquered..."

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41
ik heb bij mijn Asus A7V266-E ff die chipset fan eraf gesloopt en een heatsinkje erop gedaan :)

veeeeel stiller :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn ook mensen die een heuse SocketA cooler op de chipset monteren (incluis me).. Like Triple Processor action :P Check BP6 in mijn sig ;)

Serieus: het is inderdaad niet nodig, hooguit om er zeker van de stabiliteit te zijn, vooral als je aan het overklokken bent. Als je werkelijk last van het lawaai ( :? ) hebt dan kun je hem wel gewoon uitschakelen. Heatsinkje volstaat ook wel :)

Verwijderd

ik heb ook een asus a7v266-e en daar draait het fannetje helemaal niet :S...

hij is volgens mij wel goed aangesloten; hoe wil je het anders doen, en toen ik m'n pc kreeg zat hij gewoon zo :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Moest je daarvoor nou een 1 jaar oud topic omhoogschoppen..?

Er staat niet voor niks onderaan dat het laatste bericht ouder dan 2wkn is :/

Anyway, het onderwerp is al duizenden malen behandeld, zoals je vast en zeker ook hebt opgemerkt in de Search ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.