Chipset koelen....wel/geen onzin?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 13:38
Omdat mijn VIA KT133-chipset nogal warm wordt na een paar uurtjes wil ik eigenlijk wel weten of het voordelen oplevert om hier ook een cooler op te plakken (kan je dan verder o-clocken?)

Weet iemand waar je deze trouwens kan krijgen met een standaard 3-pins aansluiting?

Verwijderd

alles wat je kunt koelen is goed. Ik heb hier ook een abit BP6 met dubbele celeron, de BX chipset heb ik gekoeld met een fan op de heatsink en het helpt.....

Verwijderd

Hangt ervanaf welke processor je erop hebt geprikt.
Als dat een overgeclockte Celeron is heeft het weinig nut, omdat je dan met een bus van om en nabij 100Mhz draait, wat die Via chipset makkelijk trekt.

Kom je daarintegen hoger dan 133Mhz lijkt me dat die wel iets extra's qua koeling kan gebruiken.

Correct me if i'm wrong Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik ga altijd van het principe uit; koeler is beter. Alles draait gewoon stabieler op lagere temperaturen. Ik heb op mijn v/h "greenie" een Tennmax Lasagna coolertje zitten en dat helpt toch iets...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 13:38
Rob en A3-D, hoe hebben jullie die cooler bevestigd?
Ik kan namelijk wel een fan van een cooler eraf slopen, maar hoe zorg ik dat die fan dan wel goed op de groene coolblok vast blijft zitten? (Plastic Ti-rippie lijkt me nou niet echt verstandig)

Verwijderd

kun je lijmen, ik gebruik tesa powerstrip, zo onwijs heet wordt het nou ook weer niet!!!!

Verwijderd

De Abit KT7 is ook een KT133 plank. Die heeft standaard al een koeler op de northbridge.

Verwijderd

Yep, ABIT begrijpt de tweaker.

Ik heb op mijn KT-133 en op de clock generator een fannetje geplakt...brengt het totaal op 13.....mijn vriendin vind mijn PC maar bezopen met al die herrie.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
TwisteR: Heel simpel. De "greenie" verwijderd en de cooler op dezelfde wijze bevestigd als de "greenie" (met de zgn. pushpins).

Kijk anders even op http://www.tennmax.com/443bx/agp_cooler.htm

Als je toch bezig bent, doe er dan gelijk ff wat koelprut tussen. Ik heb er zelf Arctic Silver tussen gedaan en het scheelt toch weer een graad of 2...

Succes!

Oh ja, ik had voor mijn mobo (Abit BE6 Rev.2 de type B cooler nodig. Deze heb ik gekocht via Informatique).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:49

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou niet weten hoe ik die chips moet koelen...

Ik heb 1 met een groene koelplaat (Asus K7V). Daarboven hangt een Vos32 cooler.... Volgens mij word er al lucht overheen geblazen.. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Whatever.

Pagina: 1