Toon posts:

[Laptop] Accu laadt niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Sinds een halfjaartje ben ik in het bezit van een Dell Latitude CPi-R 400GT (Pentium II 400MHz, 256MB), welke ik tweedehands heb overgekocht.

Nu is het zo dat deze de laatste tijd problemen heeft met het opladen van de accu. Als deze erin zit, en ik sluit de netstroom aan, gaat het 'oplaad-lampje' branden, en duidt alles erop dat hij aan het laden is. Ook Windows 2000 geeft aan dat er opgeladen wordt.
Maar na 30 tot 60 seconden gaat het 'oplaad-lampje' ineens uit, en blijkt dat de accu helemaal niet opgeladen wordt. Wat ik ook probeer aan kabels erin en eruit, steeds gaat het lampje uit. Ook wordt de accu niets voller van deze korte periode opladen, lampjes op de accu zelf branden niet, en zowel de BIOS als Windows zeggen dat de accu leeg is.
Overigens is dit probleem ook als de laptop helemaal niet aan staat. En als ik een accu in de 'media-bay' doe (waar hij ook in kan) om op te laden doet hij het eveneens niet.

Ik heb twee dezelfde accu's bij de laptop gekregen, en met beide heb ik het probleem. Dit duidt erop dat het probleem in ieder geval niet in de accu zelf zit, maar in de laptop.

:? Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen, en hoe het te verhelpen is?

Wat ik al geprobeerd heb
- Meerdere accu's geprobeerd -> geen verbetering
- Re-install van Windows 2000 -> geen verbetering
- Laptop opengemaakt en contactjes nagekeken. -> geen verbetering
- Dell knowledge-base uitgekamd. -> niets

Ik heb overigens met de search @ GoT twee topics gevonden waarin mensen een vergelijkbaar probleem lijken te hebben, maar beide zijn niet tot een conclusie gekomen :{ :
Laptopaccu laad niet op
Dell-laptop powerprobleem

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
misschien ligt het dan aan je adapter, dat hij kortsluiting veroorzaakt of zo

Steam