Laptopaccu laad niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Topicstarter
Ik heb sinds een week een 2e handslaptopje. de Gateway Solo 9300 (450Mhz, 5,5Gb, 128MB etc.)

Nu laad mijn batterij niet op. Het lampje van de batterij brand oranje als stekker erin zit. Maar hij laad niet op. Bij windows energie beheer staat dat de accu bezig is met opladen, maar ondertussen staat er wel een rood kruis door de batterij. En hij zegt wel dat ie oplaad, maar het percentage loopt niet op...

Is er misschien een "palletje" / jumpertje die ik moet verzetten ofzo? Of is het een software probleem (lijkt me sterk trouwens)??

Succes is een keuze

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb net een zelfde probleem gehad met een Dell, zij het wel ongeveer een jaar nieuwer.

Ik heb gewoon de pc op netstroom laten lopen en dan de accu loshalen en weer terugklikken, na een keer of tien gaf hij wat andere info dan steeds "bezig met laden 80% geladen". Zodra er een beetje stroom in zat de netstroom er weer af om te kijken of de batterij wilde ontladen net zolang tot hij afsloot (eerst maar minuut of 5) Daarna volledig laden en hij doet het weer als nieuw...! (2 tot 3 uur)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Flinke tik aan accu uitdelen, invriezen...help allemaal. Is al heel vaak langs gekomen, UTFS!!!!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maxster4th

Maxster4th

Topicstarter
Dus laptop aan (met netstroom) en dan gewoon kabel eruit trekken om hem op z'n accu door te laten gaan? Dan gaat de laptop zich realiseren dat hij die accu gewoon moet opladen??

Succes is een keuze

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
slotjuuh :p

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jij zegt het! Slotje idd. Het is dat ik het niet zelf kan doen!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maxster4th

Maxster4th

Topicstarter
friendly people??:(

Als ik search gebruik (UTFS) dan kom ik alleen op threads waar ze zeggen dat je je accu in de vriezer moet doen.........maar ik heb LI-ION=>mag dus niet.

Voor de rest een info......

Succes is een keuze

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

standaard probleem met 2e hands laptops ...... brakke accu's

Iperf

Verwijderd

Het probleem is dat in heel veel (lees bijna alle) notebooks een groot deel van het powermanagement in de accu is ingebouwd. Indien daar een probleem mee is, moet de hele accu vervangen worden.

De truc om de accu een paar keer goed leeg te trekken en weer te laden kan werken, maar dan moet de accu wel weer gaan laden. In veel gevallen lukt dat echter niet meer, en moet je aan een andere accu gaan denken, en die zijn vaak niet goedkoop.

En de rest van de 'antwoorders': doe eens een beetje vriendelijker zeg :( Als je het niet met een topic eens bent, open je gewoon een SM en laat het topic verder met rust!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 18:57 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 18:56:
En de rest van de 'antwoorders': doe eens een beetje vriendelijker zeg :( Als je het niet met een topic eens bent, open je gewoon een SM en laat het topic verder met rust!

Helemaal mee eens. Als je het niveau van het topic niks vind, meld het dan gewoon, maar ga hier niet lopen blaten.

En nu weer ontopic.

[ Voor 3% gewijzigd door Twynn op 28-11-2002 19:34 ]

Pagina: 1