Toon posts:

Dell-laptop powerprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb al weer een 1.5 jaar een (2e handse) Dell Inspiron 7000 laptop. P2-400, 128MB, 6.0GB, win2k, niet echt bijzonder.

Maar nu al enige tijd zit er iets met de voeding/accu niet goed. Zo laadt de accu niet meer op, en de stekker van de externe voeding maakt niet goed contact, waardoor de laptop op netvoeding ook niet meer te gebruiken is omdat de accu inmiddels nagenoeg leeg is.

De laptop werkt overigens wel gewoon op de accu, dus dat lijkt me het probleem niet. Als de stekker er in zit, knippert het accu-lampje wel als teken dat deze opgeladen wordt, maar dat gebeurd dus niet.

Op netvoeding schakelt de laptop steeds naar stand-by omdat deze blijkbaar niet constant stroom doorgeeft, dit heeft ook te maken met hoe de stekker in de laptop zit, beetje draaien helpt vaak wel.

Iemand een idee wat hier mis is? Mijn eerste idee is dat het aan het stekkertje van de adapter ligt.

Verwijderd

Losse adapters worden nog steeds verkocht; ze zijn rond de 38 euro. www.dell.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 22:25 schreef smiley het volgende:
Losse adapters worden nog steeds verkocht; ze zijn rond de 38 euro. www.dell.nl
Dat weet ik, maar in hoeverre is het zeker dat het aan die adapter ligt en niet aan de laptop?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 17:21
Als je lampje knippert dan is je laadcicuit wel goed ik denk eerder dat je accu zijn langste leven heeft gehad..

Een keer goed opladen met een hogere laadstroom (overladen) of een gerichte klap met plastic hamer wil de accu soms weer wat leven geven...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Tja, nu staat ie gewoon op netstroom, en dat is geen punt, alleen moet het stekkertje dat in de laptop zit, niet te veel verschuiven, dat is in ieder geval een probleem.

En die accu kan wel gewoon de laptop aan houden, met dat beetje dat er nog in zit, maar hij laadt alleen niet op, dus het kan aan twee dingen liggen.

En het is een vrij lompe accu, niet iets om even te kopen om te kijken of het daar aan ligt.

Iemand ervaring met het evt. wegbrengen naar Dell om ze dar eens te laten kijken, en wat dat evt. zou kosten? Ding is toch ook al weer een aantal jaren oud...

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
denk dat de dc/dc controller brack is. (gedeelte op mobo die de stroom/opladen batterij regelt

...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 22:58 schreef AwesomE het volgende:
denk dat de dc/dc controller brack is. (gedeelte op mobo die de stroom/opladen batterij regelt
laat me raden: daar is vrij weinig aan te doen? :(

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op dinsdag 26 maart 2002 23:00 schreef MREn het volgende:

[..]

laat me raden: daar is vrij weinig aan te doen? :(
probeer anders even de technische dienst van dell ?

...

Pagina: 1