:r te hard?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok die post van net was niet echt overgekomen zoals die bedoeld was.
ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik de gaap smilie wel een beetje een mengeling vond tussen de kotssmilie en de knipoog.

ik deed er verder geen tekst bij, en dat had ik eigenlijk wel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niet mee eens. Een smile is juist om een emotie duidelijk te maken in dit geval een zeer negatieve. Als ik bijvoorbeeld m'n verhaal kwijt wil over de negatieve ervaringen met UPC. Daar past vaak de ':r' - smile perfect bij en geeft het weer wat ik over zo'n bedrijf denk. Zulk soort posts komen nog regelmatig voor.

Daarbij komt: Pas je smiles aan waardoor ze een andere emotie tonen dan voorheen kan het zijn dat oude posts niet over komen zoals ze oorspronkelijk zijn bedoeld. Dat is IMO al een reden genoeg om de smile niet aan te passen op de manier zoals jij wil.
Een nieuwe smile aanmaken zou IMO beter zijn, als het echt nodig blijkt te zijn.

Maar misschien heb je wel gelijk dat de smile soms verkeerd wordt gebruikt door enkele users. De emotie is minder 'hard' dan die smile die gebruikt wordt. Moet nou een smile daarvoor worden aangepast of moet zo'n user nou gewoon aangeleerd worden om de juiste smiles te gebruiken? Ik denk het tweede.

[ Voor 8% gewijzigd door kamerplant op 29-06-2003 21:51 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

@OpifexMaximus:

Nou, ik weet het niet.
Ik ben het roerend met jou eens over de 'hardheid' van de smiley maar het nut ervan is breder. Je kunt namelijk ook aangeven dat je ergens zo hard van baalt dat de " :( " niet eens meer van toepassing is. Echter, ook dit soort situaties komen niet zo vaak voor maar ik zou er de smiley niet voor weglaten. Het is uiteindelijk maar een kleine groep die deze smiley verkeerd gebruikt. Veelal zie je deze smiley ook terug in een flame of troll, deze reacties zijn toch al niet toegestaan dus die smiley speelt daar niet zo'n grote rol in.

Toch zie ik het ook regelmatig gebeuren dat deze smiley niet op de manier wordt geplaatst als dat deze bedoeld is, toch geldt dit ook voor alle andere smiley's dus hier zoek ik het niet alleen bij de " :r ".

Even een voorbeeld van een andere smiley die nog weleens misbruikt wordt en ik beeld het uit op twee manieren:
Tuurlijk mannetje, alsof jij iets beters te doen hebt. :Z
Of:
Gisteren toen ik lag te :Z is er iets ernstigs gebeurd.
Zie je?
Het éne voorbeeld is behoorlijk verzwaard door de " :Z " terwijl het andere voorbeeld laat zien dat de " :Z " is gebruikt als een hulpmiddel. En zo zijn er nog véél meer voorbeelden van andere smiley's en dit zul je blijven houden. Weet je wat het is met een smiley? Deze bevat van nature al een context die op verscheidene manieren valt te intepreteren, sommige gebruike deze context goed en anderen wat minder. Maar daarvoor hoef je niet een smiley te verwijderen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door bazs2000 op 29-06-2003 21:53 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het verwijderen van :r zeer toejuichen... Zie die smiley eigenlijk alleen gebruikt worden om iemand of iets af te flamen. basz2000, je kan ook te negatief zijn tenslotte, dat is niet goed voor de sfeer op het forum en bovendien nergens voor nodig. :( volstaat wmb in alle gevallen. En dat is naar mijn mening nooit gewenst. Waar |:( nog een functie heeft wanneer je het op jezelf betrekt, heb ik nog nooit een nuttige toepassing voor :r kunnen vinden, behalve ongenuanceerd flamen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 22:18:
Ik zou het verwijderen van :r zeer toejuichen... Zie die smiley eigenlijk alleen gebruikt worden om iemand of iets af te flamen. basz2000, je kan ook te negatief zijn tenslotte, dat is niet goed voor de sfeer op het forum en bovendien nergens voor nodig. :( volstaat wmb in alle gevallen. En dat is naar mijn mening nooit gewenst. Waar |:( nog een functie heeft wanneer je het op jezelf betrekt, heb ik nog nooit een nuttige toepassing voor :r kunnen vinden, behalve ongenuanceerd flamen.
Tsja maar dat lucht af en toe wel eens op in een non-serieuze context.. " :r :r :r ik heb 4 uur langs de weg staan wachten omdat mn auto zo nodig stuk moest gaan en ik uitgerekend vandaag een solicitatiegesprek had :r "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

een smilie hoort de tekst eromheen te ondersteunen.
elke smilie kan je zowel positief als negatief zijn, :r is daarbij geen uitzondering.

als een smilie (welke dan ook) gebruikt wordt tegen iemand dan ligt dat niet aan die smilie maar aan de persoon die hem plaatst.
Tuurlijk heeft ' :r ' een negatieve smaak, maar dat heeft :( / :O / }:O / :z / :Z ook.
Naar mijn mening moet je die smilie niet gaan aanpassen, en al helemaal niet omdat dan eventuele oudere postings niet meer kloppen omdat er een andere smilie staat.
Als je zelf een betere smilie ergens voor weet, wat let je die te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

idd helemaal met Erkens eens...
Als iemand flamed met :r :r erbij moet dat gewoon afgestrafd worden..
Als :r niet meer bestaat dan zal hij een zelfde flame posten maar dan met een andere smiley (bijv. }:O of |:( ) of helemaal geen. Blijft een flame. Ik denk niet datm ensen minder gaan flamen door :r weg te halen.. komt zelfs een beetje betuttelend over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit vind ik wel een leuke discussie. Ik kan niet zeggen of we er smilies om gaan weghalen overigens. :r is een smiley waarin je lekker je frustraties kwijt kan soms... Al heb je gelijk dat ie vaak zeer negatief gebruikt wordt. Maar ik vind zelf een smiley als :X nog wel erger misschien, echt zo'n achterbaks ding :X (Maar ik hou verder mijn mond, want dat snap je zelf ook wel). Ik krijg zelf altijd een beetje een :r gevoel als iemand de :x gebruikt ;).

Mjah, je moet gewoon met beleid smilies gebruiken...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56

SmartDoDo

Woeptiedoe

JvS schreef op 29 June 2003 @ 22:41:
Maar ik vind zelf een smiley als :X nog wel erger misschien, echt zo'n achterbaks ding :X (Maar ik hou verder mijn mond, want dat snap je zelf ook wel). Ik krijg zelf altijd een beetje een :r gevoel als iemand de :x gebruikt ;).
Het is maar net binnen welke context een smilie gebruikt wordt. Wat dat betreft ben ik het met een aantal bovenstaande posters eens dat het eerder aan een poster ligt òf aan degene die het leest waar het probleem ligt :)
Enige verplaatsing in de bedoeling van een ander lijkt me wel op zijn plaats dan. Zelf gebruik ik de :r vrijwel nooit maar kan me voorstellen dat mensen het in sommige situaties een situatie-ondersteunende smilie vinden.

Een fragment van een van mijn postings:
Ik heb vandaag mijn B+W 5+ close-up lens in bezit mogen nemen voor het mooie bedrag van 41 euro :X
Ik kan hier totaal niets achterbaks in zien, om de woorden van JvS te gebruiken. Waarom niet, omdat hij uitbeeld dat die 41 euro belachelijk veel geld is. :)
De context is dus anders en beeld niets negatiefs uit naar andere users.
Mjah, je moet gewoon met beleid smilies gebruiken...
Euh, ik probeer ze bewust op een goede wijze te plaatsen, aangezien ik ze met regelmaat gebruik ;)
Imho is een :) toch liever gezien dan een :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

SmartDoDo schreef op 29 June 2003 @ 23:29:
Ik kan hier totaal niets achterbaks in zien, om de woorden van JvS te gebruiken. Waarom niet, omdat hij uitbeeld dat die 41 euro belachelijk veel geld is. :)
De context is dus anders en beeld niets negatiefs uit naar andere users.
Nee maar dan noem je ook wel wat op. ;)
De " :X " is zo'n beetje de enige smiley zonder vaste betekenis en je kunt hem dan ook zonder moeite overal inzetten.

Zo kun je een verkapte flame/troll neerzetten of je kunt er een sarcastische grap mee uithalen. En dat is denk ik een beetje het achterbakse waar JvS op doelt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

bazs2000 schreef op 29 June 2003 @ 23:39:
[...]

Nee maar dan noem je ook wel wat op. ;)
JvS begon ;)
De " :X " is zo'n beetje de enige smiley zonder vaste betekenis en je kunt hem dan ook zonder moeite overal inzetten...
En dat is denk ik een beetje het achterbakse waar JvS op doelt.
Had ik niet bij stilgestaan :) Maar wat ik er wel mee bedoelde is dat een smilie betwistbaar kan zijn, het is uiteindelijk de context waarin een smilie wordt gebruikt wat hem ongewenst kan maken. Het is imho dus eerder de user die goed moet beseffen wanneer een dergelijke smilie past bij zijn post.

Om even terug te komen op de vraag van OpifexMaximus, een smilie die "jekkiebah" uitbeeld en toch iets minder krachtig is dan de :r zou ik wellicht eerder gebruiken dan de huidige :r Imho geeft hij ook wel een vrij negatieve uiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een aantal mensen zegt dat :r als positief uitgelegd zou kunnen worden. Naar mijn idee dus niet; je kan hem naar mijn idee alleen maar gebruiken in de zin van 'daar spuug ik op'. Daarom zou ik graag willen weten op welke manier de ter discussie staande smilie als positief beschouwd zou kunnen worden.

:X gebruik ik meer als 'dit is wel een extreem slechte actie van ...' maar dan meer met een knipoog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, ik zie 'm ook weleens in de "volgens mij heb je goed gezocht he? :X " vorm staan :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 17:50
Kom niet aan onze }:O !

[ Voor 3% gewijzigd door DutchCommando op 30-06-2003 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

:X vind ik echt geweldig :X :P

:r gebruik ik zelf bijna nooit, maar hij hoeft niet weg ofzo. Kom nou. Gebruik hem gewoon met beleid... Soms zie je er 10 achter elkaar. Dat moet gewoon als spam beschouwd worden en beloond met een OW, ongeacht de context.

Overigens denk ik niet dat de :r-smiley positief uitgelegd kan worden, kan me geen énkele context bedenken, namelijk.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:01

crisp

Devver

Pixelated

Smilies moet je zien als vervanger voor een woordenreeks die een bepaalde emotie uitdrukken. Wat dat betreft zal je inderdaad niet zo snel de :r smilie nodig hebben, maar heel af en toe dekt hij toch de lading. Smilies gebruiken, en dan met name de negatieve, is soms net als met vloeken/schelden: gebruikt het niet ongepast, en beperk jezelf als het anderen zou kunnen kwetsen.
Een ban op een bepaalde smilie zie ik als een ban op een bepaald woord, en daar sta ik pertinent niet achter omdat bepaalde woorden in sommige context wel gepast zijn. Het bannen van een smilie staat bij mij dus gelijk aan het bannen van woorden waarmee naar mijn gevoel de vrijheid van spreken aangetast wordt.
Ik denk dat we hier op GoT genoeg modjes hebben rondlopen met een goede zin voor wat gepast is en wat niet, en die daarop ook kunnen en zullen handelen. Het uitbannen van bepaalde smilies staat bij mij gelijk aan het uitbannen van bepaalde emoties die al dan niet gepast zijn. Indien gepast heb ik daar geen enkele moeite mee. Indien ongepast heb ik er alle vertrouwen in dat de gebruiker van de misplaatste smilie op zijn vingers getikt wordt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000

BrZ

bazs2000 schreef op 29 June 2003 @ 21:51:
Even een voorbeeld van een andere smiley die nog weleens misbruikt wordt en ik beeld het uit op twee manieren:

[...]

Of:

[...]
Die 2e manier vind ik echt overbodig, je benadrukt niets, zonder die smiley (en met een woord) heeft de zin precies dezelfde betekenis. Niet waar smilies voor bedoeld zijn dus :) Aan :Z en iets minder aan :O heb ik dus een hekel, redelijk overbodige smilies...

:r vind ik niet zo erg, die is tenminste ook nog te gebruiken om te benadrukken dat je iets heel smerig vind ofzo.

:X is juist geweldig. Vooral om achter een zin te zetten waarin je jezelf belachelijk maakt ofzo :)
"Ik liep net over straat, en toen kwam ik erachter dat ik vergeten was kleren aan te doen :X"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
En wie zegt dat de nederlandse sameleving verloedert?

Ik zie hier steeds meer topics komen over mag dit wel en mag dat wel.
Nu smileys? :/

Waar hebben we het over?
Dit is een kwestie voor mods niet voor users. Als je je op tv ergens aan ergert zap je toch ook? :)

Als je je aan dit soort dingen kan ergeren ben ik benieuwd hoe je in het verkeer bent.

Een verkeerde mening erop na houden, getuigt niet van wijsheid maar menselijk is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

":X" is toch niets mis mee? Zoals BrZ al aangeeft is dat erg handig als je vertelt dat je weer eens iets stoms hebt gedaan :P

":r" is idd erg sterk, maar kan je heel soms wel gebruiken, bijv. als je iets overduidelijk niet meent: "MaN, bEn Je hEleMaAl Gek!!!??? :r :r :r :+ " Dan is wel duidelijk dat je de ander in de maling neemt, niet? ;) Nja, dan zou ik het dus wel icm doen met een :+ of 8)7 smiley.. Maar ook om verschrikkelijke frustraties te uiten is :r ok.

":/" Kan je ook verkeerd gebruiken als je dat wil: "En we hebben zeker al gebruik gemaakt van de FAQ? :/ "

Maarja, ik denk niet dat het gedrag van sommige users verbetert als er een paar smileys missen. Ze zullen dan alleen iets creatiever met woorden moeten worden.
Eventuele problemen met smileys liggen bij de users en niet bij de smileys, denk ik.
Het maakt het voor sommigen natuurlijk wel makkelijk dat er smileys zijn die zo kunnen worden gebruikt om te flamen, maar dat ligt dus aan de users. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat een lievve user zo'n smiley verkeerd gebruikt of dat het verkeerd opgevat wordt. Maar dat kan zelfs met een ;) smiley.

[ Voor 36% gewijzigd door Okyah op 30-06-2003 07:06 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Danster schreef op 30 June 2003 @ 06:49:

Waar hebben we het over?
Dit is een kwestie voor mods niet voor users. Als je je op tv ergens aan ergert zap je toch ook? :)
Als blijkt dat grote groepen users zich ergens aan stoort, is het toch iets voor de crew om dit op te pikken :)
Daarbij lijkt het me juist goed dat hier over gesproken kan worden en dat er over bepaalde zaken gesproken wordt is iets van alle tijden. :)
Als je je aan dit soort dingen kan ergeren ben ik benieuwd hoe je in het verkeer bent.
Ik mis de context even. Zelf gebruik ik de :r ook vrijwel nooit omdat hij in mijn ogen té negatief is en ik kies ervoor mijn posts daar niet mee te associëren. Maar ik rijd netjes auto en al jaren schadevrij als het daarom gaat :)
Een verkeerde mening erop na houden, getuigt niet van wijsheid maar menselijk is het wel.
offtopic:
Leg hem eens uit, een mening kan niet verkeert zijn imho, gedrag wel :)
Okyah schreef op 30 June 2003 @ 06:59:
" :X " is toch niets mis mee? Zoals BrZ al aangeeft is dat erg handig als je vertelt dat je weer eens iets stoms hebt gedaan :P
...
Eventuele problemen met smileys liggen bij de users en niet bij de smileys, denk ik.
Het maakt het voor sommigen natuurlijk wel makkelijk dat er smileys zijn die zo kunnen worden gebruikt om te flamen, maar dat ligt dus aan de users.
Ben ik het volledig mee-eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Okyah ook al aangeeft: het is niet alleen de smiley die de toon van een bericht zet, het is maar net wat je daar omheen typt wat de strekking van je bericht bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online
Okyah geeft ook aan dat :r alleen in combinatie met een andere smilie gebruikt kan worden wil deze gewenst zijn. En als een smilie alleen samen met andere smilies gebruikt kan worden, is er naar mijn idee iets mis met deze smilie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

OpifexMaximus schreef op 30 June 2003 @ 11:02:
Okyah geeft ook aan dat :r alleen in combinatie met een andere smilie gebruikt kan worden wil deze gewenst zijn. En als een smilie alleen samen met andere smilies gebruikt kan worden, is er naar mijn idee iets mis met deze smilie.
ik ken zat situaties waar alleen een :r volstaat.
Tuurlijk is deze smilie wat negatiever dan :) maar icm een andere smilie/context kan je hem anders opvatten ;)
imo is er niets mis met deze smilie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online
Erkens schreef op 30 June 2003 @ 11:04:
[...]
ik ken zat situaties waar alleen een :r volstaat.
In dat geval nogmaals een verzoek van mijn kant om voorbeelden te geven waar :r alleen gebruikt kan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

OpifexMaximus schreef op 30 juni 2003 @ 11:06:
[...]

In dat geval nogmaals een verzoek van mijn kant om voorbeelden te geven waar :r alleen gebruikt kan worden. :)
Een tech voorbeeld, waar het zou kunnen gebeuren.
Na lang zoeken op Google kwam ik er achter dat het niet kan werken, omdat het gewoon een bug blijkt te zijn.. 2 dagen voor niets lopen prusten.. :r
non-tech voorbeeld:
Blijkt opeens m'n manager een deadline te hebben afgesproken waar ik aan moet voldoen. Wordt dus weer overwerken, omdat m'n manager weer eens geen tijd kan inschatten.. managers. :r

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
OpifexMaximus schreef op 30 June 2003 @ 11:06:
[...]

"Ik had gister een voedselvergiftiging :r "

[ Voor 3% gewijzigd door supakeen op 30-06-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:43

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

gorgi_19 schreef op 30 juni 2003 @ 11:10:
Na lang zoeken op Google kwam ik er achter dat het niet kan werken, omdat het gewoon een bug blijkt te zijn.. 2 dagen voor niets lopen prusten.. :r
Blijkt opeens m'n manager een deadline te hebben afgesproken waar ik aan moet voldoen. Wordt dus weer overwerken, omdat m'n manager weer eens geen tijd kan inschatten.. managers. :r
kan toch ook met deze smiley:
Na lang zoeken op Google kwam ik er achter dat het niet kan werken, omdat het gewoon een bug blijkt te zijn.. 2 dagen voor niets lopen prusten.. :(
Blijkt opeens m'n manager een deadline te hebben afgesproken waar ik aan moet voldoen. Wordt dus weer overwerken, omdat m'n manager weer eens geen tijd kan inschatten.. managers. :(
Vind ik zelf beter..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Danster schreef op 30 juni 2003 @ 06:49:

Waar hebben we het over?
Da's toch niet erg? In dit soort topics leer je een beetje de meningen van users kennen. Is niets mis mee toch?
als je lid bent van een publieke omroep, gaan er ook genoeg mensen brieven schrijven hoor. In LA is dat nog laagdrempeliger
Jij ergert je blijkbaar aan mensen die dingen aan de kaak stellen, ik vraag me af hoe jij je verder niet ergert :X

(get my point? :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

HaaZ schreef op 30 June 2003 @ 11:20:
[...]

[...]

kan toch ook met deze smiley:

[...]

[...]
Vind ik zelf beter..
:r is wat sterker dan :(
maar ook hier ligt het weer aan de context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:47

Basszje

Reisvaap!]

Mensen kunnen geen thoughtcrime meer plegen als je ze de mogelijkheden daartoe ontneemt. Zullen we ook allemaal hier doublespeak gaan aanhouden, zou wel doubleplusgood zijn :P

Om die reden de :r weghalen vind ik dus onzin. Ik bedoel als er geflamed moet worden zal dat toch wel gebeuren. En zal dus ook bestraft worden wanneer dat nodig is.

En als mensen graag even ergens overheen willen braken wat wel kan, waarom niet :?

Kortom ik zie geen logische reden omdat dat ding weg te halen, alleen onlogische ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online
Erkens schreef op 30 June 2003 @ 11:29:
[...]

:r is wat sterker dan :(
maar ook hier ligt het weer aan de context.
Wanneer je :r gebruikt ben je erg boos/spuug je op op degene die het je aangedaan zou hebben. :( slaat meer op de situatie of in mindere mate op de persoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online
Basszje schreef op 30 June 2003 @ 11:30:
Mensen kunnen geen thoughtcrime meer plegen als je ze de mogelijkheden daartoe ontneemt. Zullen we ook allemaal hier doublespeak gaan aanhouden, zou wel doubleplusgood zijn :P
Goed boek hè 1984? Je zou ook eens Animal Farm en Brave New World moeten lezen. :)
En als mensen graag even ergens overheen willen braken wat wel kan, waarom niet :?

Kortom ik zie geen logische reden omdat dat ding weg te halen, alleen onlogische ;)
Uitlokking. :Y) Daar het aanbieden van de smilie insinueert dat het gebruik ervan gedoogd wordt, vindt ik dat er onjuiste verwachtingen worden gecreeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

OpifexMaximus schreef op 30 juni 2003 @ 11:37:
Uitlokking. :Y) Daar het aanbieden van de smilie insinueert dat het gebruik ervan gedoogd wordt, vindt ik dat er onjuiste verwachtingen worden gecreeerd. :)
beetje vreemd, aangezien ik hier ook alle letters kan intypen aangezien dat aangeboden wordt in dit tekstvakje mag ik ook alles typen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:47

Basszje

Reisvaap!]

OpifexMaximus schreef op 30 June 2003 @ 11:37:
[...]

Goed boek hè 1984? Je zou ook eens Animal Farm en Brave New World moeten lezen. :)
Animal Farm ken ik al hoor ;) . spam : No Logo , Fastfoodnation :X :P

Maar je begrijpt mijn doel hoop ik. ik vind dat er op GOT al zoveel aan regeltjesmeuk gedaan wordt. Imo moeten we er met zijn allen opletten dat dat niet doorslaat. Voor sommige mensen is het nu al niet begrijpbaar :)

Maar anyway wat erkens al zegt . Het feit dat je letters kan typen is al erg genoeg :P .

Overigens kan je zonder smileys en met tekst iemand veel harder afmaken imo. Dat komt echt 3x zo hard over :) .

En ik vind gezellig met zijn allen braken op iets af en toe wel gezellig >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Basszje op 30-06-2003 12:13 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastisch om te zien dat jullie een x aantal a-4 tjes vol kunnnen schrijven over een F#@! smilie :D hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 19:20
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 22:18:
Ik sta hier compleet achter. enigste probleem is dat oude posts dan niet meer kloppen.voorbeeld: search maar eens naar een topic uit 2001

p.s. wat een leuke usericon

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online
Even terugkijkend op mijn openingspost: wat zouden jullie vinden van het door mij voorgestelde alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 12:26:
Fantastisch om te zien dat jullie een x aantal a-4 tjes vol kunnnen schrijven over een F#@! smilie :D hahaha
:?

(user heeft een PM gekregen overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

OpifexMaximus schreef op 30 June 2003 @ 12:38:
Even terugkijkend op mijn openingspost: wat zouden jullie vinden van het door mij voorgestelde alternatief?
Al heel goed verwoordt hier:
DataBeest schreef op 29 juni 2003 @ 21:48:
[...]
Pas je smiles aan waardoor ze een andere emotie tonen dan voorheen kan het zijn dat oude posts niet over komen zoals ze oorspronkelijk zijn bedoeld. Dat is IMO al een reden genoeg om de smile niet aan te passen op de manier zoals jij wil.
Een nieuwe smile aanmaken zou IMO beter zijn, als het echt nodig blijkt te zijn.
[...]
_/-\o_ _/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Danster schreef op 30 June 2003 @ 06:49:
Waar hebben we het over?
Je kan ook de allereerste newspost opzoeken over het invoeren van een smiley om een bepaalde emotie te benadrukken, die thread (uit rond 1980 geloof ik) was net zo serieus als deze, als niet meer. Dus met verloedering heeft het niets te maken, meer een principele discussie over het overbodig gebruik van smileys.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

OpifexMaximus schreef op 30 June 2003 @ 12:38:
Daarom wil ik een smilie voorstellen waarin het gevoel tot uiting wordt gebracht zoals de agent in Dumb & Dumber zich voelt op het moment dat hij 'een vloeistof' uit een bierflesje proeft wanneer de twee hoofdpersonen worden aangehouden in hun auto.
Helaas weet ik niet precies wat je hiermee bedoelt maar een smilie die "jekkiebah" :P uitdrukt en daarbij minder negatief is dan de huidige :r zou wellicht een aanwinst zijn imho. Helaas ben ik niet handig met smilies dus kan ik geen voorbeeld aandragen :) Het zou dan wel een nieuwe smilie worden lijkt me en geen vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:02
Flamen gebeurt volgens mij sowieso, als je de :r-smilie uit het systeem smijt heb je kans dat je dit soort reacties krijgt:
* Henk kotst!
want het 'me=' commando is daarvoor dan weer een heel goed alternatief om je gevoel uit te drukken.

en volgens mij hebben we hier een prachtig systeem op GoT voor flames ed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online
Het argument dat flamen sowieso wel zal gebeuren vind ik niet erg overtuigend; hoe meer moeite je moet ondernemen om een fatsoenlijke flame in elkaar te flansen des te meer tijd kost het je. Je hebt dan ook meer tijd om over je actie na te denken (ik weet dat je dat iig zou moeten doen voor je op 'verstuur bericht' drukt, maar in de praktijk is dat weleens anders) en dus ook meer tijd om in te zien dat je eik een beetje dom bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

OpifexMaximus schreef op 30 June 2003 @ 13:49:
Het argument dat flamen sowieso wel zal gebeuren vind ik niet erg overtuigend; hoe meer moeite je moet ondernemen om een fatsoenlijke flame in elkaar te flansen des te meer tijd kost het je. Je hebt dan ook meer tijd om over je actie na te denken (ik weet dat je dat iig zou moeten doen voor je op 'verstuur bericht' drukt, maar in de praktijk is dat weleens anders) en dus ook meer tijd om in te zien dat je eik een beetje dom bezig bent.
Waarom zou je flames willen ontmoedigen op zulke maniertjes? Sorry hoor, maar als je als forum dat soort dingen moet gaan doen, dan is er imho iets goed mis.
Om maar even op jouw enigzinds vreemde redenering te reageren:
IPV "Sukkel :r :r :r " zou er "Sukkel" of "Sukkel |:( |:( " staan. Het eerste is zelfs minder typewerk en het tweede ongeveer evenveel. Dus zou goed zou het nog niet eens werken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Maar aangezien het me= commando maar uit een paar tikken extra bestaat.... ;)

ik snap dat op deze manier geprobeerd wil worden om flames te voorkomen, maar flames kunnen ook op een hele 'intelligente' manier uitgelokt worden. kan er even geen voorbeelden van geven, maar iemand kan ook overhalen om een hele groep te laten flamen door een groot verhaal in het nadeel van een TS of poster te posten. xeg trouwens niet dat dat hier gebeurt, maar wel genoeg gezien op andere fora.

dus bij flamen wordt er volgens mij wel degelijk nagedacht (in sommige gevallen).

desalniettemin vindt ik trouwens wel dat de :r-smilie wel váák gebruikt wordt in flames. maar om daarom de arme smilie nou maar te verwijderen? ;)

edit:
te laat :P

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 30-06-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dus omdat er een paar mensen zijn die :r misbruiken moet die maar weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 30 June 2003 @ 13:58:
[...]

dus omdat er een paar mensen zijn die :r misbruiken moet die maar weg :?
Uhm, hij mag zijn mening toch geven, Opi (excuzes moi voor de afkorting ;) ) vindt dat :r wegmoet, anderen denken daar anders over en dus ontstaat de (imo zinnige en goedlopende) discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:00:
[...]

Uhm, hij mag zijn mening toch geven, Opi (excuzes moi voor de afkorting ;) ) vindt dat :r wegmoet, anderen denken daar anders over en dus ontstaat de (imo zinnige en goedlopende) discussie.
tuurlijk, hij geeft zijn mening, maar ik heb er een andere mening die ik dus in die post "verwoord".
Want blijkbaar vind Opi (:P) die :r te veel flamen, nu ben ik dat zelf vrij weinig tegengekomen en derhalve mijn reply ;)

Er zijn altijd mensen die van alles misbruiken, maar waarom moeten daar de andere dan "last" van hebben (lees: functies die verwijderd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:00:
[...]
Opi (excuzes moi voor de afkorting ;) )
Wordt gedoogd. ;)

Ik wil niet zozeer :r weghebben, maar meer vervangen door een smilie die minder heftig is. 'daar spuug ik op' kan ook duidelijk gemaakt worden door de :( smilie. En 'dat is super vies' zou dan een reden kunnen zijn om de 'nieuwe smilie' te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 30 June 2003 @ 13:54:
[...]

Waarom zou je flames willen ontmoedigen op zulke maniertjes? Sorry hoor, maar als je als forum dat soort dingen moet gaan doen, dan is er imho iets goed mis.
Om maar even op jouw enigzinds vreemde redenering te reageren:
IPV "Sukkel :r :r :r " zou er "Sukkel" of "Sukkel |:( |:( " staan. Het eerste is zelfs minder typewerk en het tweede ongeveer evenveel. Dus zou goed zou het nog niet eens werken ook.
Zo vreemd is die redenatie niet, immers: ik druk heel snel op de smiley :r en op verstuur en presto: de flame is geboren.

Het idee achter zijn reactie is dat door het wegnemen van makkelijk in te typen dan wel aan te klikken flame uitlokkende smileys, het ook lastiger is om de flame te maken. Door alleen maar tekst te kunnen / mogen gebruiken wordt flamen daadwerkelijk lastiger.

offtopic:
:r :r :r kost mij net zoveel werk als |:( |:( |:( , in beide gevallen klik ik drie keer op de smiley :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

OpifexMaximus schreef op 30 June 2003 @ 14:05:
[...]

Wordt gedoogd. ;)

Ik wil niet zozeer :r weghebben, maar meer vervangen door een smilie die minder heftig is. 'daar spuug ik op' kan ook duidelijk gemaakt worden door de :( smilie. En 'dat is super vies' zou dan een reden kunnen zijn om de 'nieuwe smilie' te gebruiken.
En vervolgens kan een smiley met de lading "dat is super vies" weer gebruikt worden in de context "JIJ bent super vies".... En dan kan iemand weer een LA topic openen.. etc etc

Edit: TgF: het wordt lastiger maar denk je dat het daardoor ook maar een beetje zal afnemen? Het scheelt misschien 1 flame op jaarbasis.

[ Voor 12% gewijzigd door m-m op 30-06-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:07:
[...]

Zo vreemd is die redenatie niet, immers: ik druk heel snel op de smiley :r en op verstuur en presto: de flame is geboren.

Het idee achter zijn reactie is dat door het wegnemen van makkelijk in te typen dan wel aan te klikken flame uitlokkende smileys, het ook lastiger is om de flame te maken. Door alleen maar tekst te kunnen / mogen gebruiken wordt flamen daadwerkelijk lastiger.

offtopic:
:r :r :r kost mij net zoveel werk als |:( |:( |:( , in beide gevallen klik ik drie keer op de smiley :P
Jup, maar is he niet zo dat de modjes dat soort replies eigenlijk gelijk wegeditten of iig een waarschuwing (zij het in het topic, zij het OW) geven? en dat helemaal bij meermalig voorkomen van dat soort replies?

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 30-06-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:07:

offtopic:
offtopic:
kan je er op klikken dan :? :X

je kan ook dat "klikken op smilies" uitzetten, dan moet het alsnog ingetypt worden :P

trouwens ik vind |:( flamender (leuk woord 8)7) dan :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 30 June 2003 @ 14:03:
[...]

tuurlijk, hij geeft zijn mening, maar ik heb er een andere mening die ik dus in die post "verwoord".
Want blijkbaar vind Opi (:P) die :r te veel flamen, nu ben ik dat zelf vrij weinig tegengekomen en derhalve mijn reply ;)

Er zijn altijd mensen die van alles misbruiken, maar waarom moeten daar de andere dan "last" van hebben (lees: functies die verwijderd worden)
Dat is dus ook de reden waarom dergelijke discussies gevoerd worden, stel: 99% vindt de :r gewoon kunnen, dan blijft ie staan, ongeacht wat die 1% vindt.

(andersom dus ook)

Volgens mij begrijpen we elkaar wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Imho is bijna iedere smilie te gebruiken bij een flame etc :) Wat mij betreft is de :r een te negatieve smilie en zou er iets moeten zijn tussen de :( en :? in. Een duidelijke "jekkiebah" smilie die niet zó negatief is als de :r en wel aangeeft dat iets vrij ongewenst of onprettig is/was :)
"Wat een oeverloze discussie is dit zeg :) "

"Wat een oeverloze discussie is dit zeg :O "

"Wat een oeverloze discussie is dit zeg :r "

"Wat een oeverloze discussie is dit zeg :X "

"Wat een oeverloze discussie is dit zeg |:( "

"Wat een oeverloze discussie is dit zeg :Z "

"Wat een oeverloze discussie is dit zeg B) "
In bovenstaand voorbeeld is duidelijk dat al deze smilies negatief overkomen. Enkel de :) is positief maar klopt totaal niet bij de tekst. Flamen heeft imho te maken met gedrag en niet met een smilie.
Wmb mag iemand een leuke smilie verzinnen tussen de :( en de :? in. "Zei de smiliefool :X

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 30-06-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

In die voorbeelden vind ik :X eigenlijk nog het negatiefst overkomen...
:X geeft vaak schaamte aan, en in dit geval dus plaatsvervangende schaamte en dat komt vrij lullig over.

[ Voor 24% gewijzigd door m-m op 30-06-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

ik vind dat er teveel posts worden vuilgemaakt aan een smiley van 16x16 pixels
ga wat nuttigs doen met je leven

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op 30 June 2003 @ 14:13:
Imho is bijna iedere smilie te gebruiken bij een flame etc :) Wat mij betreft is de :r een te negatieve smilie en zou er iets moeten zijn tussen de :( en :? in. Een duidelijke "jekkiebah" smilie die niet zó negatief is als de :r en wel aangeeft dat iets vrij ongewenst of onprettig is/was :)
:? is gewoon een vragende smilie.
Wat voor nic gebruik je dan :?
niks negatiefs ;)

:) kan ook negatief gebruikt worden
Wat ben jij een sukkel zeg :)
het is maar net hoe je ze leest. een smilie opzich zegt niets, je moet ze zien in de context (zoals al een aantal keer vermeld in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

D2k schreef op 30 June 2003 @ 14:20:
Helaasch, smilies zijn belangrijk binnen mijn leefwereld en uit dat oogpunt ook nuttig :)
m-m schreef op 30 June 2003 @ 14:16:
[...]

In die voorbeelden vind ik :X eigenlijk nog het negatiefst overkomen...
Mja, ligt er ook maar weer aan binnen welke context. Het is de user die een flame plaatst en niet de smilie imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
SmartDoDo schreef op 30 June 2003 @ 14:23:
[...]

Helaasch, smilies zijn belangrijk binnen mijn leefwereld en uit dat oogpunt ook nuttig :)

[...]
Mja, ligt er ook maar weer aan binnen welke context. Het is de user die een flame plaatst en niet de smilie imho :)
En als we nou gewoon alle smilies eruit slopen of niet meer gebruiken, niks geen problemen meer.

[ Voor 4% gewijzigd door supakeen op 30-06-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

anders ga jij ook wat nuttigs doen met je leven en je weghouden uit topics waar je niets bij te dragen hebt :)

d2kje toch

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 30-06-2003 14:26 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
zmn schreef op 30 juni 2003 @ 14:24:
[...]

En als we nou gewoon alle smilies eruit slopen of niet meer gebruiken, niks geen problemen meer.
Dan zijn de problemen er nog steeds, is er alleen een hoop lol van GoT afgesloopt...
geen strak plan imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat jij een met een probleem rondloopt en dat niet goed uitspreekt en dat is jammer, misschien wil je een keer de moeite doen om ons (het Bemiddel Team) een mail te sturen.

Als ik deze reactie zo zie dan is het eerste wat in mij opkomt: "doe dat nou niet, jij weet als geen ander wat wel en niet mag en als je dit te vaak / te snel achter elkaar doet, dan weet je ook wat de gevolgen (kunnen) zijn".

Maar goed, zie maar wat je er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

zmn schreef op 30 June 2003 @ 14:24:
[...]

Dan gaat er imho een wereld aan communicatie verloren..... Hoe kan iemand nu weten of ik iets positief bedoel, semi-verwijtend etc? Non-verbale communicatie is erg belangrijk imho en op een forum is dat te bereiken dmv smilies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Ja en dan krijg je dus het probleem dat veel teksten verkeerd geintepreteerd gaan worden. Beetje een oorzaak-gevolg verhaal als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

zmn schreef op 30 June 2003 @ 14:24:
[...]

Smileys zijn online belangrijk vind ik. Want je kan je dan alleen in woorden uitdrukken, je hebt geen toon oid.
Je kan er zinnen mee versterken, maar ook nuanceren.

Prutser :X
Prutser :o
Prutser :+
Prutser ;)
Prutser :r

het heeft allemaal een verschillende lading die je normaal met intonatie en gezichtsuitdrukking zou aangeven, maar dat kan niet als je text-based communiceert. Daarom zijn ze belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

*snip*
lama

[ Voor 96% gewijzigd door D2k op 30-06-2003 14:27 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 30 June 2003 @ 14:26:
[...]

maak je om mijn leven geen zorgen, dat draait niet om een plaatje van 16x16 pixels.

Verder mag ik overal mijn mening ventileren als ik er zin in heb.
mits...

Hoef ik verder niet af te maken, jij weet ook wel wat er na de mits komt.

edit: te laat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
Smilies zijn er alleen voor de mensen die zich textueel niet zo goed kunnen uitdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

was dat nou de slag met de sabel?

Maar oke, ik ga verder niet meer in op dit soort onzin, dus graag weer ontopic vanaf nu.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

zmn schreef op 30 June 2003 @ 14:27:
Smilies zijn er alleen voor de mensen die zich textueel niet zo goed kunnen uitdrukken.
Dan gebruik je ze toch lekker niet als je je zo goed textueel kan uitdrukken?
Van mij mag je hoor. Maar er zijn zat mensen die niet zo goed zijn als jij ;)
Sarcasme wordt bijvoorbeeld vaak verkeerd opgepikt online zonder smileys. Het is niet alleen nuttig voor degenen die zich niet l33t textueel kunnen uitdrukken, maar ook voor degenen die niet altijd gemakkelijk ironie / sarcasme eruit kunnen pikken.

[ Voor 27% gewijzigd door m-m op 30-06-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
m-m schreef op 30 June 2003 @ 14:26:
[...]

Smileys zijn online belangrijk vind ik. Want je kan je dan alleen in woorden uitdrukken, je hebt geen toon oid.
Je kan er zinnen mee versterken, maar ook nuanceren.

Prutser :X
Prutser :o
Prutser :+
Prutser ;)
Prutser :r

het heeft allemaal een verschillende lading die je normaal met intonatie en gezichtsuitdrukking zou aangeven, maar dat kan niet als je text-based communiceert. Daarom zijn ze belangrijk.
inderdaad, als je nou zelfs ziet dat in een tekst based chatprog als mirc nog smilies in elkaar geknutseld worden met ascii...

* Henk loopt al geruime tijd te denken over smilie plugin voor mirc, maar KAN het gewoon niet zelf :P

maar iig, smilies voegen gewoon iets toe, en zeker smilies als ;) en :+ zijn vaak om een emotie kracht bij te zetten die anders ontiegelijk negatief geinterpreteerd kan worden

offtopic:
genoeg moeilijke taal voor vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zmn schreef op 30 June 2003 @ 14:27:
daar ben ik het niet mee eens.

smilies zorgen ervoor dat een online communicatie beter verloopt, aangezien je gezichtsuitdrukkingen/emoties niet kan zien, en alle posts anders pagina's lang worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
m-m schreef op 30 June 2003 @ 14:28:
[...]

Dan gebruik je ze toch lekker niet als je je zo goed textueel kan uitdrukken?
Van mij mag je hoor. Maar er zijn zat mensen die niet zo goed zijn als jij ;)
Sarcasme wordt bijvoorbeeld vaak verkeerd opgepikt online zonder smileys. Het is niet alleen nuttig voor degenen die zich niet l33t textueel kunnen uitdrukken, maar ook voor degenen die niet altijd gemakkelijk ironie / sarcasme eruit kunnen pikken.
Toch snap ik nog steeds niet waarom " :r " er dan uit zou moeten, dat is toch ook een emotie? Zoiets van: "Ik word kotsmisselijk van die service" dan is die smilie heel goed gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

zmn schreef op 30 June 2003 @ 14:31:
[...]

Toch snap ik nog steeds niet waarom " :r " er dan uit zou moeten, dat is toch ook een emotie? Zoiets van: "Ik word kotsmisselijk van die service" dan is die smilie heel goed gepast.
Dat ben ik met je eens. Ik ben dan ook niet van mening dat die smiley moet verdwijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

zmn schreef op 30 juni 2003 @ 14:27:
Voorbeeld van een van mijn posts:
Leuke foto's :) En ik moet zeggen, ze zien er allemaal netjes uit :Y)
offtopic:
Wel een klein verzoek om niet té veel foto's te plaatsen. Desnoods een stuk of 4 à 5 met daarbij wat links naar overige foto's. :)

Ik ga morgen trouwens eens bij de fotozaak navragen hoe het nou zit met die lensadapter. Begin het een beetje zat te worden dat lange wachten :|
Ik zie nergens een probleem met mijn textuele vaardigheden, enkel ondersteunende smilies die de post er imho prettiger maken dan zònder smilies.

Maar ontopic: De :r is daar geen minder zwaar alternatief voor te verzinnen? Een smilie die bah uitspreekt maar met minder expressie naar een andere user toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
SmartDoDo schreef op 30 June 2003 @ 14:32:
...

Maar ontopic: De :r is daar geen minder zwaar alternatief voor te verzinnen? Een smilie die bah uitspreekt maar met minder expressie naar een andere user toe?
daar vindt ik de :/ smilie dan een goed alternatief voor...
die kijkt iig niet écht smakelijk :P
edit: en in dit geval is het ook nog es zow dat mensen dan meestal al snel zoiets zeggen van:
:X GETVER
:/ smerig....
enz.
wat volgens mij meestal niet echt naar de TS toe gericht is maar meer het onderwerp waar het over gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Henk op 30-06-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

SmartDoDo schreef op 30 juni 2003 @ 14:32:
[...]
:r draagt iets negatiefs uit.. Dat kan heel handig zijn als je iets negatiefs wilt uitdrukken op GoT. Als je een andere smiley neemt die een wat minder negatieve betekenis perk je de uitdrukkingskracht in... En besides, die moet je dan ook niet tegen mede-users gaan gebruiken want dat blijft flamen. Een flame met die smiley is dan minder hard, maar blijft een flame en blijft ongewenst. Gewoon lekker houden die :r en als iemand flamed (met of zonder :r ) gewoon afstraffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
Je attendeert mensen er gewoon op bij fout gebruik van een smilie.

Ik kan ook zeggen: "Jij tering nerd B) " dat is ook gewoon een directe flame.

[ Voor 44% gewijzigd door supakeen op 30-06-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
m-m schreef op 30 June 2003 @ 14:35:
[...]

:r draagt iets negatiefs uit.. Dat kan heel handig zijn als je iets negatiefs wilt uitdrukken op GoT. Als je een andere smiley neemt die een wat minder negatieve betekenis perk je de uitdrukkingskracht in... En besides, die moet je dan ook niet tegen mede-users gaan gebruiken want dat blijft flamen. Een flame met die smiley is dan minder hard, maar blijft een flame en blijft ongewenst. Gewoon lekker houden die :r en als iemand flamed (met of zonder :r ) gewoon afstraffen.
Juist, ik weet nog dat er laatst in SG een topic was over tong splitsen, daar was de :r toch een welkome aanvulling :)
Lekker houden die smilie, want flamen wordt er niet minder voor, en trouwens, dan hebben de (lite)mods ook zo weinig te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je met de smilies het gedrag en de sfeer op GoT zou kunnen sturen...dat zou mooi zijn ja! :*)
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 09:00:
Zoals Okyah ook al aangeeft: het is niet alleen de smiley die de toon van een bericht zet, het is maar net wat je daar omheen typt wat de strekking van je bericht bepaald.
Psies. Gewoon houden dat ding.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 21:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik vind :r helemaal niet te hard. Als je em juist gebruikt kan hij net als andere smilies net de juiste toon aan je posts meegeven. 'het walgen van' zo gebruik ik het meestal. Het is allemaal en kwestie van interpretatie.

Als je walgt van een opmerking die iemand maakt is deze smilie perfect om dat te tonen. Gewoon laten staan dus :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

MaDLiVe schreef op 30 June 2003 @ 16:59:
Als je walgt van een opmerking die iemand maakt is deze smilie perfect om dat te tonen. Gewoon laten staan dus :)
"Ik :r van wat hierboven is gezegd" Een voorbeeld van een regelrechte flame als ik het goed heb.

Lijkt me toch niet echt de bedoeling :) De :r is toch echt niet positief en is imho juist niet bedoelt om te tonen dat je walgt van een opmerking. Dan kun je beter :/ , :| of :? met bijbehorende tekst gebruiken. Wanneer iemand bij mij aan komt zetten met :r en een reactie op een post van mij dan kan ik je verzekeren dat ik me zwaar aangesproken en beledigd kan voelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 30-06-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op 30 juni 2003 @ 17:04:
[...]

"Ik :r van wat hierboven is gezegd" Een voorbeeld van een regelrechte flame als ik het goed heb.

Lijkt me toch niet echt de bedoeling :) De :r is toch echt niet positief en is imho juist niet bedoelt om te tonen dat je walgt van een opmerking. Dan kun je beter :/ , :| of :? met bijbehorende tekst gebruiken. Wanneer iemand bij mij aan komt zetten met :r en een reactie op een post van mij dan kan ik je verzekeren dat ik me zwaar aangesproken en beledigd kan voelen :)
"wat jij nu hier zegt |:( "

;)
welke smilie je wilt betrekken in je flame maakt niets uit, met alle smilies kan je leuk flamen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

SmartDoDo schreef op 30 June 2003 @ 17:04:
[...]

Volkomen mee eens dat het het een zwaar middel is, maar sommige posts in allochtonen-topics vragen er wel om. Dat mag weliswaar niet, je moet ze gewoon melden maar ik kan het me goed indenken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Erkens schreef op 30 June 2003 @ 17:06:
[...]

"wat jij nu hier zegt |:( "

;)
welke smilie je wilt betrekken in je flame maakt niets uit, met alle smilies kan je leuk flamen })
Inderdaad :) Het ligt dus aan de gedraging van de user en het goed gebruik van smilies bij het postgedrag. Voor mij is wel duidelijk, de :r gaat niet vervangen worden en er komt ook geen zwakker alternatief. Voor mij prima, maar de :r gebruik ik in principe niet, mij veel te negatief ;)
Mr. Liu schreef op 30 June 2003 @ 17:08:
[...]

Volkomen mee eens dat het het een zwaar middel is, maar sommige posts in allochtonen-topics vragen er wel om. Dat mag weliswaar niet, je moet ze gewoon melden maar ik kan het me goed indenken.
Ach, kun je niet beter een op onzin gebasseerde post onderuit halen dmv een zinnige reactie en een positieve smilie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

SmartDoDo schreef op 30 June 2003 @ 17:10:
[...]
Ach, kun je niet beter een op onzin gebasseerde post onderuit halen dmv een zinnige reactie en een positieve smilie :)
Het valt altijd te proberen, maar soms reageren mensen iets te snel en te eerlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 09:54
:O

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zie hier een voorbeeld van smilie misbruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Deze discussie is trouwens een half jaar geleden ook al gevoerd. En toen was ook de uitkomst dat het weghalen van smilies niets oplost. Natuurlijk, je kunt er misbruik van maken. Maar daar treden de modjes wel tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online
polaris schreef op 30 June 2003 @ 17:29:
Deze discussie is trouwens een half jaar geleden ook al gevoerd. En toen was ook de uitkomst dat het weghalen van smilies niets oplost. Natuurlijk, je kunt er misbruik van maken. Maar daar treden de modjes wel tegen op.
Ik heb het niet zozeer over weghalen, maar eerder over het aanpassen c.q. nuanceren van de smilie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
laten we het ook in de faq zetten!
Gij zult niet :r tenzij de :r is bedoeld in een vrolijke blije jonge puppy manier dan mag het wel. Bij misbruik krijg je een OW

mijn 2 cent.
Je ontkomt er toch niet aan zolang je welke smilie dan ook toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

* himlims_ heeft ook z'n tijd gehad, misschien is daarom deze post van mij wel een goed voorbeeld.
Hoewel ik van mening blijf dat m'n vraag duidelijk genoeg was.

Heb er een OW voor gekregen :?

//edit
ja, smilies alleen kunnen ook veel zeggen :+

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 30-06-2003 18:09 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

OpifexMaximus schreef op 30 June 2003 @ 17:56:
[...]

Ik heb het niet zozeer over weghalen, maar eerder over het aanpassen c.q. nuanceren van de smilie. :)
Aan de reacties te horen zijn er vrijwel geen mensen die de ":r" aangepast willen hebben. Persoonlijk vind ik het een waardeloze smilie :r (moest er even uit ;) ) ongeacht de situatie. Maar ik ben maar ik, en daarmee is het mijn keuze die smilie niet te gebruiken :) Toch doet het vaak imho afbreuk aan een post, in mijn ogen is hij gewoon te grof. Zo zal een andere user dat weer met bijvoorbeeld de :X hebben.

OpifexMaximus, als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een smilie (of zelf fabriceren?) die de "puke" iets minder zwaar tot uiting brengt.
Juggernaut schreef op 30 June 2003 @ 18:03:
Gij zult niet :r tenzij de :r is bedoeld in een vrolijke blije jonge puppy manier dan mag het wel. Bij misbruik krijg je een OW

mijn 2 cent.
Je ontkomt er toch niet aan zolang je welke smilie dan ook toestaat.
Waarmee de circel rond is, het is de user die de fout in kan gaan, niet de smilie :) Het slechte gedrag wordt aangepakt wat imho goed is, ondanks dat is de :r mij té negatief onafhankelijk van de tekst die erbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

OpifexMaximus schreef op 30 June 2003 @ 17:56:
[...]

mja, inweze haal je hem dan wel weg ;)
tenzij je er een nieuwe bij plaatst wat volgens mij niet jouw bedoeling is :+
Juggernaut schreef op 30 June 2003 @ 18:03:
ehm, flamen mag niet, dat staat in de faq, de manier van flamen niet, maar een flame is een flame of die nu met een plaatje is of met tekst of met een combinatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
wie zegt dat ik flame met m'n :r
misschien wil ik zeggen dat ik helemaal niet van appels hou :r
zit ik mooi zonder smilies. En dan kun je wel zeggen van dan doe je het toch zonder maar dan vraag ik me af waarom de rest dan wel mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Juggernaut schreef op 30 June 2003 @ 18:53:
wie zegt dat ik flame met m'n :r
misschien wil ik zeggen dat ik helemaal niet van appels hou :r
zit ik mooi zonder smilies. En dan kun je wel zeggen van dan doe je het toch zonder maar dan vraag ik me af waarom de rest dan wel mag
* Erkens vraagt zich af of alles steeds opnieuw herhaald moet worden :?

Het ligt aan de user die/context waarin de smilie gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
erkens moet niet zo mauwen. Ik reageer op de TS omdat hij de :r er uit wil hebben. en dat wil ik niet. net zoals wel wat meer mensen in dit topic en dat heeft geen hol met context te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Juggernaut schreef op 30 June 2003 @ 19:01:
erkens moet niet zo mauwen. Ik reageer op de TS omdat hij de :r er uit wil hebben. en dat wil ik niet. net zoals wel wat meer mensen in dit topic en dat heeft geen hol met context te maken.
Ik denk dat je er niet zoveel zorgen om hoeft te maken, uit dit topic blijkt wel dat er gewoon 0,1 animo is om de :r te veranderen :)
De context waarbinnen smilies worden gebruikt is wel degelijk van belang, zo had deze post een heel andere lading naar jou toe gehad wanneer ik andere smilies had gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[rml][ Smiley] :r weghalen?[/rml]
Deze discussie is al vaker gevoerd, en ook toen kwam er uit dat er best wel situaties te verzinnen zijn waarin deze smiley gebruikt kan worden. Mochten er mensen zijn die vinden dat de argumenten aangegeven in beide topics niet overtuigend genoeg zijn en evengoed een goede reden kunnen verzinnen om hem er toch uit te halen (behalve dan dat hij voor flames gebruikt kan worden :P), dan mag dat andere topic een schopje worden gegeven. Maar ik neem aan dat dat niet nodig zal zijn :P.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.