Toon posts:

winXP system=100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op mijn PC (AMD XP2000+) heb ik winXP staan. Hij is net geiinstalleerd, en is nu al zo langzaam als de pest.
Het probleem ligt bij "system". Een process dat je niet kan killen.
Alle programma's heb ik in één dag geiinstalleerd, dus ik heb helaas niet gemerkt bij welk programma die langzaam is geworden (als het aan een programma ligt)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik ga gokken: "Niet-actieve systeemprocessen" of "Idle processes"? :P

Verwijderd

Ja, en :? Wat is je probleem?

Verwijderd

Topicstarter
het process "system" zit constant op de 100% waardoor mijn PC behoorlijk traag word

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:56
draai je toevallig een koetje :P

ennuh proces system heeft bij mij 0 % use en een geheugen van 224KB.. vaag prob hem je dan :|

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Doe anders een nieuwe install, en kijk dan hoe het er voor staat met het 'systeem' proces.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OK, en wat heb je verder al geprobeerd? [search=sytem 100% cpu] levert al vrij snel dit topic bijvoorbeeld: [rml][ XP] CPU op 100% door process "SYSTEM"*[/rml]
Kijk er eens naar (en de andere oplossingen).

Verwijderd

ik heb hier afentoe

system idle progres gerbuiker: system 70% proc gebruik. altijd maar een minuutje.

Verwijderd

kan van alles zijn...

bij mij was het laatst eDonkey2000 versie 0.48 i.c.m met de firewall en real time scan (alleen op de hoogste standen) van PC-cillin 2002. nieuwere versie van edonkey loste het probleem op.

probeer eens je virusscanner en firewall een standje lager te zetten en kijk of het helpt (is niet de ultieme oplossing, maar wel lapmiddel)

eerder had ik last van rond de 50% usage, zie dit draadje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/760281
Pagina: 1