[XP] CPU op 100% door process "SYSTEM"*

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
HELP! Mijn systeem is een beetje traag!!! Hoe dat komt mijn CPU draait op 100% met een process genaamd "SYSTEM". Het is een Intec notbook met P4 1.6 ghz met sis 650 chipset.

Het gekke is namelijk haal ik de voedings spanning uit de laptop word die weer normaal en steek ik hem er weer in blijft die ook normaal draaien... heel gek... en a bepaalde tijd gaat die weer 100% of na opnieuw opstarten, maar dat doet die niet altijd!

Iemand?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Is het System Idle Proces wat 100% gebruikt, of gewoon system ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Draai eens een programma genaamd Ad-Aware. Dir programma controleert de PC of er verborgen processen draaien of andere rare dingen op je PC zitten.

Een beetje meer info is trouwens gewenst. OS?

• Beuker
Gewoon system

En Ad-ware is al overheen geweest. En niks gevonden.

MEM 256mb
HD 30gb
Chipset/video sis650

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:04

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> WOS

Maak eens een sceenie zou ik zeggen, stuk duidelijker.

Verwijderd

Doet een beetje denken aan mijn probleem: [rml][ XP]explorer crasht steeds[/rml]

Verwijderd

Lijkt erop dat je een }:O hebt draaien,
of een dergelijk product.
die draait alleen als hij voeding spannings hebt.

Verwijderd

Je service system is dus vasgelopen, kill deze service en start em opnieuw op en kijk dan wat er gebeurt.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 14:59:
Je service system is dus vasgelopen, kill deze service en start em opnieuw op en kijk dan wat er gebeurt.
System service kan je niet killen.

Heb je toevallig niet de gewone Kazaa (dus niet Kazaa Lite)
De gewone kazaa installeert namelijk een distributed programming proggie (weet niet of ad-aware die vindt).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

DinX schreef op 09 december 2002 @ 15:01:
[...]

System service kan je niet killen.

Heb je toevallig niet de gewone Kazaa (dus niet Kazaa Lite)
De gewone kazaa installeert namelijk een distributed programming proggie (weet niet of ad-aware die vindt).
System service kan je wel met kill afsluiten, kill is een console opdracht.
Overigens zou je je systeem ook opnieuw kunnen opstarten.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 12:20

nIghtorius

Poef!

is het niet een linux/unix/bsd opdracht :?...

dit is toch windows.. windows kent volgens mij geen kill opdracht..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Beuker
Nou ik heb plaatjes...

Trouwens het duurde wel even voordat paint was opgestart !!!! :9 :D

Afbeeldingslocatie: http://www.jurrien.org/cpu100_01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.jurrien.org/cpu100_02.JPG

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:39

L0g0ff

omg

En wat gebeurt er als je het system proces beeindigt ??

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
116 kb ziet er verdacht veel uit als een virus(of windows moet in ineens proggie's maken die zo weinig vreten ;) ).
Norton of kaspersky er effe overheen laten gaan(zal wel effe duren) misschien met een 2de windows installatie volledig je hd scannen.

• Nielson
  • Laatst online: 11:09
Gebruik je Windows XP w/ SP1 ? Dan is dit misschien van toepassing op jou :

100 Percent CPU Usage May Occur Under Some Battery Conditions

• Beuker
OhMyGod schreef op 11 december 2002 @ 23:29:
En wat gebeurt er als je het system proces beeindigt ??
Kan niet... Windows weigerd omdat het van het systeem is!!

• Beuker
Nielson schreef op 12 December 2002 @ 08:52:
Gebruik je Windows XP w/ SP1 ? Dan is dit misschien van toepassing op jou :

100 Percent CPU Usage May Occur Under Some Battery Conditions
Bedankt voor de tip! Dit zou het wel eens kunnen zijn aangezien ik SP1 heb!

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
Heb ik laatst ook last van gehad. Probleem lag bij het plotseling niet meer reageren van programma's, die ik uiteraard moest killen. Proggies als edonkey enzo hadden hier voornamelijk last van. Elke keer na het killen bleef mn cpu 100% lopen met ditzelfde proces "system". bij mij kon ik alleen opnieuw opstarten en wachten op het probleem. IK heb het probleem kunnen tracen naar een geheugenreep dat kapot was.

Waarschijnlijk lopen er ook proggies te bitchen bij jou en heb je hier last van nadat je ze hebt ge-"end-nowd". Anywayz, run memtest eens (te vinden op google ongetwijfeld) of een harde schijf diagnose tool (ook al is dit iets minder likely)

Laat even horen hoe het loopt.

Verwijderd

het k hooker proces is dat geen virus

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 14:29:
het k hooker proces is dat geen virus
Nee, is gewoon een SIS-keyboard driver/programma

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
Ik gok op een progje als cpu idle of zo om uw cpu te coolen. Heb je dat toevallig niet aanstaan. Dit progje toont tijdens het coolen ook constant 100 cpu load ...

Mijn Specs

• Beuker
Muurbestormer schreef op 12 december 2002 @ 13:14:
Heb ik laatst ook last van gehad. Probleem lag bij het plotseling niet meer reageren van programma's, die ik uiteraard moest killen. Proggies als edonkey enzo hadden hier voornamelijk last van. Elke keer na het killen bleef mn cpu 100% lopen met ditzelfde proces "system". bij mij kon ik alleen opnieuw opstarten en wachten op het probleem. IK heb het probleem kunnen tracen naar een geheugenreep dat kapot was.

Waarschijnlijk lopen er ook proggies te bitchen bij jou en heb je hier last van nadat je ze hebt ge-"end-nowd". Anywayz, run memtest eens (te vinden op google ongetwijfeld) of een harde schijf diagnose tool (ook al is dit iets minder likely)

Laat even horen hoe het loopt.
Nou de geheugen test was helemaal goed en de HD ook! niks aan het handje... :)

• Beuker
-GF-Annihilator schreef op 12 december 2002 @ 15:16:
Ik gok op een progje als cpu idle of zo om uw cpu te coolen. Heb je dat toevallig niet aanstaan. Dit progje toont tijdens het coolen ook constant 100 cpu load ...
Nee dat staat allemaal uit.

• Beuker
De jongens die de laptop geleverd weten ook van geen raad en ik zelf eigenlijk ook niet... Het is ook wel een beetje raar... Op een willekeurige tijd gaat die 100% draaien en als de spanning er uit haal dan word die weer normaal steek ik de voeding weer terug blijft die normaal draaien. Het microsoft artikel hier boven dat gepost is door Nielson vertelde mij dat er een fout zat in een bestandje ofzo en dat dat pas in de volgende ServicePack word opgelost tenzij je natuurlijk er geld aan wilt uitgeven dan helpen ze je gelijk!

Verwijderd

kan ook een virusscanner zijn
ik had hier trend en als die iets ging checken omdat je aan het copieren was, dan trok ie ook 100% in je system proces
trend heeft het dus niet erg lan volgehouden bij me

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
Misschien eens een system restore doen naar 2 maand geleden of zo. Ja kan die dan op zijn beurt, als het probleem niet opgelost is, terug ongedaanmaken.

Mijn Specs

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

DJ_Flowerz schreef op 12 December 2002 @ 16:15:
De jongens die de laptop geleverd weten ook van geen raad en ik zelf eigenlijk ook niet... Het is ook wel een beetje raar... Op een willekeurige tijd gaat die 100% draaien en als de spanning er uit haal dan word die weer normaal steek ik de voeding weer terug blijft die normaal draaien. Het microsoft artikel hier boven dat gepost is door Nielson vertelde mij dat er een fout zat in een bestandje ofzo en dat dat pas in de volgende ServicePack word opgelost tenzij je natuurlijk er geld aan wilt uitgeven dan helpen ze je gelijk!
nou ik weet niet hoor, maar is SP 1 voor jou belangrijk? Anders haal je die er gewoon af ofzo :{

Hoi

Verwijderd

nIghtorius schreef op 10 december 2002 @ 19:29:
is het niet een linux/unix/bsd opdracht :?...

dit is toch windows.. windows kent volgens mij geen kill opdracht..
Zit in het admin toolpack

• Beuker
Nou ik heb microsoft aan de lijn gehad en ze sturen me gelijk die fix op... Zal de Fix wel op dit forum zetten zodat iedereen er gebruik van kan maken... Misschien ook iets voor de SP1 pagina. Waar al die andere linkjes staan enzo. nou Modjes doe jullie werk! :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Mja het hoort "system idle process" te wezen ipv System, dus ik denk echt dat je een virus te pakken hebt. en die is 20kb. Wat is dat nymse.exe trouwens?

Human Bobby

• Beuker
Nee System idle process staat helemaal onder aan het lijstje.... Omdat het systeem wel druk bezig is namelijk... Het is echt het process System, want op een gewoon systeem, geen laptop dus, draait ook een process System.

Nymse.exe is van de Norman Virus Control virus scanner. Dus een virus is ook uitgesloten aangezien dat deze elke dag op updates checkt...

• Beuker
Nou ik heb antwoord van MICROSOFT jawel!!! _/-\o_

Dear Sir or Madam,

Thank you for using Microsoft Product Support Services. The hotfix you have requested is made available for download on our FTP site. Details on how to download this hotfix can be found at the end of this e-mail.

Should you encounter problems downloading, expanding or installing this hotfix please do not hesitate to contact us. Our Initial Response Team is available to assist you free of charge downloading, expanding and implementing this hotfix. In case the problem you encounter is not related to this hotfix (and therefore not fixed by installing this hotfix) our Initital Response Team is gladly willing to inform you on additional support options available and the associated costs.

PLEASE NOTE: This fix is not publicly available through the Microsoft website as it has not gone through full Microsoft regression testing. If you would like confirmation that this fix is designed to address your specific problem, or if you would like to confirm whether there are any special compatibility or installation issues associated with this fix, you are encouraged to speak to a Support Professional in Product Support Services.

The package is password protected so be sure to enter the appropriate password for each package. To ensure the right password is provided cut and paste the password from this mail. Passwords expire every seven days so download the package within one week to insure you can extract the files. If you receive two passwords it means you are receiving the fix during a password change cycle. Use the second password if you download after the indicated password change date.

Dutch (Netherlands)
Platform: i386
Location: (http://hotfix.microsoft.c...LD_i386_MID103705_zip.exe)
Password: FGQ65LHJz!

English (United States)
Platform: i386
Location: (http://hotfix.microsoft.c...NU_i386_MID103695_zip.exe)
Password: (GYpVOviwI
Password Changes on: 12/18/2002 4:07:36 PM
Next Password: h4Q[6KoX4(

NOTE: Be sure to include all text between '(' and ')' when navigating to this hot fix location!
Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.
Pagina: 1