Wie zou me kunnen helpen netwerk heeft altijd gedaan heb format gedaan netwerk gemaakt ze zien elkaar doe ik bij software internet delen aanzetten vraag die normaal om 2 netwerkkaarten te selecteren nu maar 1. Dat is zowieso al vaag maar nu kan ik op de andere pc niet internetten wie kan me helpen?
Verwijderd
Iets meer Informatie graag ? Zijn de drivers wel goed geinstalleerd wat voor OS draai je ? Heb je zelfde drivers als vorige keer gebruit etc..
staan beide netwerkkaarten ook goed geinstalleerd? geen uitroeptekens?
configuratiescherm - systeem om na te kijken.
configuratiescherm - systeem om na te kijken.
Wat heb je zelf allemaal al precies gedaan
Hoe was de oude situatie..., waarom moest deze veranderen, e.d.
geef de uitvoer van
- ipconfig /all; (wel op beide machines)
- ping {andere host}
- tracert {andere host}
Hoe was de oude situatie..., waarom moest deze veranderen, e.d.
geef de uitvoer van
- ping {andere host}
- tracert {andere host}
hoe? moet ik dat uitvoeren doen
Ik heb nu zo egdaan eerst deed netwerk niet heb ik op netwerkkaart 19.68.0.1 zoiets weet ff niet uti me hoofd op die andere aan het einde 0.2
TOen deed netwerk het.
Heb ik sfotware gegaan itnernet verbinding aanklikken installeren vroeg die maar1x om netwerkkaart te kiezen van deze itnernet heb ik goeie gedaan. 3com want daarmee maak ik internet.
toen deed internet het niet o pandere pc
Ik heb nu zo egdaan eerst deed netwerk niet heb ik op netwerkkaart 19.68.0.1 zoiets weet ff niet uti me hoofd op die andere aan het einde 0.2
TOen deed netwerk het.
Heb ik sfotware gegaan itnernet verbinding aanklikken installeren vroeg die maar1x om netwerkkaart te kiezen van deze itnernet heb ik goeie gedaan. 3com want daarmee maak ik internet.
Verwijderd
Eerst eens beginnen in volledige zinnen te praten want ik kan het niet helemaal meer volgen!
Beide machines win98os?
welke netwerk kaarten zitten er in de pc's?
Hoe deel je? Hub/Router/Rechtstreeks?
Beide machines win98os?
welke netwerk kaarten zitten er in de pc's?
Hoe deel je? Hub/Router/Rechtstreeks?
Ga naar Start -> Uitvoeren -> typ in: WINIPCFG <en druk dan op enter>
Druk in het nieuwe windowtje op Extra/Advanced rechtsonderin.
Of:
Start -> Uitvoeren -> IPCONFIG_ALL > c:\ipconfig.txt | notepad c:\ipconfig.txt
Wat staat daar?
Druk in het nieuwe windowtje op Extra/Advanced rechtsonderin.
Of:
Start -> Uitvoeren -> IPCONFIG_ALL > c:\ipconfig.txt | notepad c:\ipconfig.txt
Wat staat daar?
[ Voor 42% gewijzigd door CmdrKeen op 27-06-2003 12:00 ]
Bloed, zweet & koffie
ip route ingeschakeld staat vink bij netbios omzetting dns staat vinkje bij.
knooppunt broadcast
bij realteak de netwerkkaart naar andere pc staat 192.168.0.1 bij ip
en 255.255.255.0 subnetmaster
knooppunt broadcast
bij realteak de netwerkkaart naar andere pc staat 192.168.0.1 bij ip
en 255.255.255.0 subnetmaster
..Op beide PC's aub..
Bloed, zweet & koffie
My bad. Doe dan maar WINIPCFG, maar de uitgebreide versie.Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:01:
en dit geval IPCONFIG_ALL > c:\ipconfig.txt | notepad c:\ipconfig.txt doet het niet
Bloed, zweet & koffie
op andere pc stata op netwerkkaart 192.168.0.2 bij ip en 255.255.255.0 bij subnetmaster dat zijn de enige die zijn aangevinkt of ingevult en knoopunt broadcast
Zeross, ik bedoel dit niet lullig, maar zou je aub eerst even naar dit linkje willen kijken? Ik denk dat je er dan zelf best uitkomt.
Als je er niet uitkomt, help ik je graag verder.
Als je er niet uitkomt, help ik je graag verder.
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
cenix schreef op 27 juni 2003 @ 11:51:
geef de uitvoer van
- ping {andere host}
- tracert {andere host}
Je moet eerst is wat meer info geven voordat je een topic over je probleem opent. Er zijn hier zat mensen die je willen helpen maar je moet ook zelf wat initiatieven tonen anders kom je toch echt niet ver. Ik weet niet waar je allemaal al gezocht hebt.Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 11:53:
hoe? moet ik dat uitvoeren doen
TOen deed netwerk het.
En natuurlijk ben je geen beginner, jij bent een expert die niet prcies weet of het 19.68.0.1 is of 192.168.0.1 en niet weet wat ping of ipconfig is
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 12:12 ]
Welkom!
Leuk dat je ook bij Gathering of Tweakers bent gekomen. Als je hier op een forum wil overleven heb ik een paar tipjes voor je.
Lees ten eerste eens de algemene FAQ door, dan weet je wat wij van jou verwachten, en wat je daar allemaal wel niet voor terugkrijgt lijkt me duidelijk. Staan ook nog wat tips en tricks in die ik hier niet allemaal kan opnoemen, maar ééntje leek me wel handig, aangezien die nu van toepassing is: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
Als je een vraag hebt over een onderwerp, in dit geval over een netwerk, zoek je eerst het juiste forum op. Dát is je al gelukt
Maar als je daar aangekomen bent, is het vóór je begint te posten aan te raden om eerst de FAQ van dat forum nog eens door te bladeren. Dat is in dit geval de [rml][ old] FAQ Network Troubleshooting[/rml].
Daarnaast kijk je even met de search of de vraag die jij wil stellen toevallig niet al een aantal keer voorbij is gekomen. If so: lees de informatie die je dan vind eens door, dan heb je het antwoord al gevonden, en voorkom je irritatie bij de overige forumbezoekers, die een dergelijke vraag al duizende keren voorbij hebben zien komen.
Het is allemaal zwaar basic spul wat je nu vraagt, en met een beetje inspanning van je eigen kan moet je dat echt zelf lukken
Ik hoop dat je een leuke tijd op het forum tegemoet gaat! Succes!
Leuk dat je ook bij Gathering of Tweakers bent gekomen. Als je hier op een forum wil overleven heb ik een paar tipjes voor je.
Lees ten eerste eens de algemene FAQ door, dan weet je wat wij van jou verwachten, en wat je daar allemaal wel niet voor terugkrijgt lijkt me duidelijk. Staan ook nog wat tips en tricks in die ik hier niet allemaal kan opnoemen, maar ééntje leek me wel handig, aangezien die nu van toepassing is: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
Als je een vraag hebt over een onderwerp, in dit geval over een netwerk, zoek je eerst het juiste forum op. Dát is je al gelukt
Daarnaast kijk je even met de search of de vraag die jij wil stellen toevallig niet al een aantal keer voorbij is gekomen. If so: lees de informatie die je dan vind eens door, dan heb je het antwoord al gevonden, en voorkom je irritatie bij de overige forumbezoekers, die een dergelijke vraag al duizende keren voorbij hebben zien komen.
NOFI hoor, maar dat is in geen velden of wegen te merken.ik heb zo vaak netwerk aangelegd ben geen beginner
Het is allemaal zwaar basic spul wat je nu vraagt, en met een beetje inspanning van je eigen kan moet je dat echt zelf lukken
Ik hoop dat je een leuke tijd op het forum tegemoet gaat! Succes!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()