Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [part 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 40.658 views sinds 30-01-2008

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

koenhumblet schreef op 19 September 2003 @ 17:49:
Ik ben op zoek naar dit lettertype:

[afbeelding]

Het moet al best oud zijn. Dit is een ingescande en uitvergrote afbeelding dus vandaar de slechte kwaliteit.
Maar de kwaliteit is juist -uitstekend- voor What The Font! Gewoon naar www.myfonts.com/whatthefont gaan, in de URL tekstdoos je URL invullen, en dan 'submit' indrukken.

Ik dacht eerst dat 't een Rockwell bold was, maar 't is dus net wat anders: http://www.myfonts.com/fo...ph/lubalin-graph-ef-bold/ . Eerste hit was gelijk raak :).

teveel zooi, te weinig tijd

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:10

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Nee, het is inderdaad geen Rockwell font, dat dacht ik eerst ook. Maar deze is hem inderdaad. Heel erg bedankt!

On a clear day you can C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
ik had ooit eens het hooligan en propaganda font, maar door een format ben ik ze kwijt weet iemand waar ik ze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Je zou 't jezelf een hele hoop makkelijker maken als je er wat plaatjes van laat zien, want er zijn nogal veel dingen op Google die Hooligan en Propaganda heten...

Is Hooligan toevallig zo'n gothisch font dat op shirts staat? Het authentieke supergothische fontje is natuurlijk Fette Fraktur, maar ja - dat kost geld. Er zijn natuurlijk alternatieven... - maar of die voor je werken is een tweede.

Dusch, om in HK-stijl te spreken : PICAS!!!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Laatst online: 09-09 20:31
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10873/thumb.jpg(clickable)
De tekst "Secretaris" - wie weet welk font dit is?

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

http://www.larabiefonts.com/fonts/m/minyanou.html

Minya... en 't was wel even pittig om die te vinden met WTF :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Phant0m schreef op 21 September 2003 @ 07:36:
ik had ooit eens het hooligan en propaganda font, maar door een format ben ik ze kwijt weet iemand waar ik ze kan vinden?
Ik heb hier een Propaganda font:
http://www.dafont.com/en/theme.php?cat=110&page=3

Het Hooligan font heb ik tot dusver niet kunnen vinden.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Even twee posts onder elkaar, maar er is alweer een dag overheen dus ik ga niet meer editten ;)

Ik zoek dit font:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=351874
En dus alleen voor de GJ's ... Het is sowieso niet: Marker Felt, Comic Sans MS, One Stroke Script.
Ik heb al bij DaFont gekeken en ook WhattheFont heb ik met dit plaatje geprobeerd.
Tricky is alleen dat dit plaatje eigenlijk een foto van een ovale zuil was, waar het logo op gedrukt stond. De linkerhoek loopt dus iets naar boven, terwijl die in het echt meer naar beneden zou moeten zitten. Ik heb het in Photoshop niet gecorrigeerd, wel de levels zo veranderd dat je dus een zwart-wit ding overhoudt... (maar ik vind hem te korrelig om zo op kaartjes te zetten, dus ik wil het font)

Kan iemand me helpen? :)

Edit: plaatje komt er dus niet aan, ik kan vanaf mn werk niet FTP'en |:( dus ik zet m ff op de mail naar huis en doe t na vijf uur. Sorry! :*

[ Voor 13% gewijzigd door Dark Blue op 23-09-2003 11:20 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 17:10
rood kruisje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

*schopje* hij staat er... wel een dag te laat :(
had logo niet naar huis gemaild en kon m pas vandaag weer uppen... en niet via ftp :( heerlijk netwerk hier... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

En je weet zeker dat 't een font is? Kijk, om de korreligheid weg te halen zou je ook kunnen proberen 't met zo min mogelijk anchor points te tracen in Illustrator.. desnoods gebruik je eerst even een stroke, en dan object > path > outline stroke, en dan handmatig even de 'oneffenheden' corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Lijkt me zonder meer een custom... oftewel pak je Wacom pen en doe je best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
Ik zoek dit font
Afbeeldingslocatie: http://www.concrete.be/test.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ziet er uit als een ... een... damn! ik heb 3 versies van het font, mac en windows... :X :X *ligt op puntje van tong*
Monotype Corsiva! denk ik zo

Hey maar beste fontguru's, het plaatje wat je hier hebt is dus een foto van het logo terwijl het in een metalen zuil gegraveerd stond, iets gebogen. Door levels te veranderen kreeg ik hem dus zo, gistermiddag snel-snel nog even uit Photoshop. Ik dacht dat het voor Whatthefont wel genoeg zou zijn, maar die herkende hem niet. Ja, en toen ging 'ik zoek het wel even op' toch in de uren lopen.
Het stomme is dat de ontwerpster die hier voor mij heeft gezeten, simpelweg dacht 'Yay, een logo waar ik niet aan kan komen, nou Comic Sans MS komt wel in de buurt dus pakken we dat!' 8)7 En heeft toen GJ's in Comic Sans geschreven en aan de G een haakje geplakt - een haakje dat ook weer niet in elk ontwerp voor die kapsalon is doorgevoerd |:(
Nu zit ik dus met allemaal ontwerpen met het verkeerde logo erin, een foutief logo waar de kapper nooit om gevraagd heeft, een korrelig aftreksel van een foto die ik niet beter kan krijgen en de kennis dat mijn voorgangster a) een voorliefde voor Comic Sans had, en b) wel erg makkelijk was in het namaken van een logo.

Ik ga morgen maar eens de kapper vragen wie die borden etc. voor hem gemaakt heeft, bij dat bedrijf navragen of ze mij de .eps kunnen sturen. Kleine kans dat ze bij een metaalbewerkingsbedrijf met bitmaps of uit de losse hand werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Kun je em niet ff onbewerkt posten? De vervorming is met shading denk ik beter te beoordelen dan zo. Kun je het logo trouwens niet gewoon in illu ofzo namaken? Of moet je het op meer plaatsen dan alleen dat logo gebruiken?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

DarkX schreef op 23 September 2003 @ 18:01:
Kun je em niet ff onbewerkt posten? De vervorming is met shading denk ik beter te beoordelen dan zo. Kun je het logo trouwens niet gewoon in illu ofzo namaken? Of moet je het op meer plaatsen dan alleen dat logo gebruiken?
Ja, eigenlijk wel, maar zou ik het na willen maken dan kost me dat óf thuis uren, óf DTP uren op mn werk, en die laatste moet ik doorberekenen aan de klant :(
...die daar niet expliciet om gevraagd heeft. Hij heeft dit proces namelijk al een keer betaald, maar toen heeft mevrouw E. dus simpelweg een niet voldoende lijkend logo (zeg maar gerust een flutdingetje) voor m gemaakt. Ik geef even wat voorbeelden, zo. Mijn cam is aan het opladen.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/soulvation.jpg

Ik zoek dit font. What the font gaf me het gewenste resultaat niet. Met een font wat er op lijkt zou ik ook al blij zijn. Google en 1001fonts leverden niks op...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd

Ik heb al veel zitte google'en maar niks gevonden :(
Ik wil het Mercedes font hebben...

Iemand?

(ik kan hem wel vinden via MyFonts.com, maar dan moet ik er voor betalen..)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 13:53 ]

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Je kunt hier 't logo vinden : http://logo.nino.ru/main/...333&query_id=29722&page=2 - als je dat nodig had voor wat je dan ook wil doen. Maar ja, betalen == betalen.. en er bestaan niet overal kloontjes van.

Verwijderd

En is er niet een font wat er op lijkt, en toch gratis is?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 17:26 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 14:55:
En is er niet een font wat er op lijkt, en toch gratis is?
Ja, wil je iets 'zoals' Mercedes dan zit je toch gauw op Arial Rounded MT ... misschien is daar ook een Narrow van, maar die is ook niet gratis :\

http://www.dafont.com/en/...&nb_ppp=40&texte=Mercedes
Je zou eens kunnen kijken naar Eurasia, en dan er een kleine omlijning aan geven, 1pt ofzo... dat ie dan wat ronder wordt.
Of anders Lady Ice van deze page.

Euh? Jullie hebben het hier over een heel andere? :? Iig heb ik het over een soort narrow versie van Arial Rounded, die heb ik hier... en ik snap niet echt wat je zoekt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Dark Blue op 25-09-2003 22:16 ]

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ja, zie dus de link naar Nino :). Het is een soort Garamond-achtig iets maar dan condensed en een M met schuine randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 13:25
http://www.phonetech.nl/logocavendish.jpg

Welk lettertype is dat? En dan van de letters Cavendish ...Iets met Century Cothic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

PhoneTech schreef op 26 september 2003 @ 11:35:
http://www.phonetech.nl/logocavendish.jpg

Welk lettertype is dat? En dan van de letters Cavendish ...Iets met Century Cothic?
En dát is wél Arial-Rounded (Regular). Dat tweede deel van Cavendish zeker, bij die eerste moet je waarschijnlijk de Bold versie vinden of kijken of je in PS met faux Bold hetzelfde effect bereikt, of met Illu gewoon een dikke outline eromheen.
Denk vooral aan je aanspatiëring, hij is erg breed.

Leg anders dit logo in een laag in je illustrator bestand eronder en zet de Image opacity op 30%, schaf een paar hulplijnen aan voor de precieze randjes en ga aan het spatiëren. Het is niet zo erg om dat met spaties en letterafstand door elkaar te doen of als het helemaal niet lukt, elke letter apart te plaatsen, want zodra je de boel naar outlines converteert zie je niks meer van een spatie of afstand meer of minder. Al denk ik dat het vrij gemakkelijk gaat bij dit logo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar het font van Jeep of iets wat er sterk op lijkt.
Zoals in deze image:

Afbeeldingslocatie: http://www.canadiandriver.com/news/02images/jeeplogo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Da's gewoon een Helvetica/Swiss/Arial kloon..

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dan zal het zeer waarschijnlijk een Helvetica zijn, aangezien Arial een andere 'e' heeft. Het haakje loopt eerder af.

Jeep is zo goed als zeker Swiss 721 Bold BT...
ONLY IN A zal dezelfde zijn maar dan gecrunched...want als ik hem vergelijk met Swiss 721 Black Extended (breed en supervet) zijn de Y en de A duidelijk verschillend.

Ik ben vandaag, zojuist eindelijk achter het font van mijn GJ's logo gekomen. Het is Mead Bold, maar dan enigszins getuned zodat het een rechtop staande smalle G heeft en ook aan de apostrof is wat gerommeld. Zo ook de s, die is wat smaller.
Mead Bold Narrow bestaat niet (dacht ik gelijk klaar te zijn :+ ) maar ik las wel over dit font dat het geleverd wordt bij Publisher 97... en dat kan ook wel kloppen, want ik heb vroeger in een grijs verleden ooit Office 97 gehad... :P en daar zat het bij, en sindsdien heb ik hem!
Dat betekent dus dat de ontwerper van het logo ook Publisher 97 had... hmmz ;)

Bestaat er trouwens geen programma ofzo om je fontkennis mee te testen? Ik heb er nu 735 waarvan 41 installed en de rest in mn fontmanager... maar ik herken ze bijna allemaal, hoewel het nu met gratis fonts nauwelijks bij te houden is.
(Tijd om me bij Wedden Dat aan te melden :+ ) Is er niet lekker iets om mee te testen? Fonts herkennen op borden en gevels waar ik langs kom is echt mijn verslaving geworden... :o

[ Voor 65% gewijzigd door Dark Blue op 27-09-2003 01:25 ]

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Dark Blue schreef op 27 September 2003 @ 01:16:
Bestaat er trouwens geen programma ofzo om je fontkennis mee te testen? Ik heb er nu 735 waarvan 41 installed en de rest in mn fontmanager... maar ik herken ze bijna allemaal, hoewel het nu met gratis fonts nauwelijks bij te houden is.
Is dit topic niet genoeg, dan kun je altijd naar MyFonts.com's "What's this font?" forum gaan.. vragen genoeg. En ondankbare users ;). Trouwens, aan Wedden Dat zou ik niet mee willen doen. Er zijn gewoon teveel klonen op de markt die net iets verschillen, en teveel Times-New-Roman-esque varianten...

• sjaakaq
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Dark Blue: dank voor het font!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

leokennis schreef op 27 September 2003 @ 09:22:
Dark Blue: dank voor het font!
Geen dank! :) Zoals je hierboven leest ben ik fontverslaafd.
Ik zat vandaag in de bus en zag vanuit mijn ooghoek opeens... dát font! Dat is hem! dacht ik! Draai ik mijn hoofd om...

...kijk ik recht naar het Jeep logo op de Jeep dealer langs de weg daaro :+ was ik nog geen stap verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Okee. Ik zoek (eventueel een commercieele versie van) New Alphabet van Wim Crouwel. Er zijn een aantal 'geinspireerd door' te vinden, en een paar slechte rip's, maar een echt nette versie mag me best een paar tientjes kosten. Het is voor zover ik weet nauwelijks gebruikt. Het voornaamste voorbeeld is de hoes van Substance van Joy Division:

Afbeeldingslocatie: http://its.blacklisted.nl/~ruben/newfont.jpg

De groene tekst is dus het font waar het me om gaat. Het plaatje is een likbaar klinkje, voor zij die het nog wat beter willen zien. :O

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Burne schreef op 28 September 2003 @ 02:03:
Okee. Ik zoek (eventueel een commercieele versie van) New Alphabet van Wim Crouwel. Er zijn een aantal 'geinspireerd door' te vinden, en een paar slechte rip's, maar een echt nette versie mag me best een paar tientjes kosten. Het is voor zover ik weet nauwelijks gebruikt. Het voornaamste voorbeeld is de hoes van Substance van Joy Division:

afbeelding]

De groene tekst is dus het font waar het me om gaat. Het plaatje is een likbaar klinkje, voor zij die het nog wat beter willen zien. :O
Ik kan hem idd wel likken ja, erop klikken ook maar er gebeurt niks :+

Maar, als je een paar slechte rip-offs weet, kun je daar dan links naar geven? Anders gaan wij fontsites afzoeken en vinden we fonts die jij ws. al afgekeurd hebt.

En waarom koop je New Alphabet zelf niet als je er best geld voor wil neertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Maar, als je een paar slechte rip-offs weet, kun je daar dan links naar geven?
http://www.point-central.com/font.php?id_font=160

bijvoorbeeld. Interessant, maar duidelijk anders dan het origineel. Verder heb ik iets uit onbekende bron (een font-cd van een beurs 8 jaar geleden) maar dat zit zo vol met fouten dat het onbruikbaar is.
En waarom koop je New Alphabet zelf niet als je er best geld voor wil neertellen?
Omdat ik niemand gevonden heb die dat lettertiep verkoopt. Als je links naar een foundry hebt die dat verkoopt: graag.

En wat het likbare klinkje betreft: ik blijf nog wel even oefenen met react. Rechts klikken en "Show image" oid. kiezen werkt waarschijnlijk wel. Niet dat 'ie er veel groter van zal worden, overigens, maar goed.

[ Voor 21% gewijzigd door burne op 28-09-2003 02:42 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Laatst online: 21-08 15:00
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mysod.gif

what the font identificeert hem als
Nimbus Sans Novus T Semi Bold

iemand die weet of er ook een freeware versie van dit font is ?

dit is dus gewoon century gothic :(

[ Voor 11% gewijzigd door Helmet op 28-09-2003 16:24 ]

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
http://users.skynet.be/clankt/eb_logo.gif

ik ben op zoek naar het font dat gebruikt werd voor CLAN in dit logo. What The Font raakte er niet wijs aan uit, ook niet toen ik de achtergrond wit maakte en de letters van CLAN zwart

edit: en ja, natuurlijk had ik het plaatje 90° gedraaid

[ Voor 12% gewijzigd door Yoeri op 28-09-2003 12:27 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Robbedoeske schreef op 28 september 2003 @ 12:23:
http://users.skynet.be/clankt/eb_logo.gif

ik ben op zoek naar het font dat gebruikt werd voor CLAN in dit logo. What The Font raakte er niet wijs aan uit, ook niet toen ik de achtergrond wit maakte en de letters van CLAN zwart

edit: en ja, natuurlijk had ik het plaatje 90° gedraaid
http://www.dafont.com/en/theme.php?cat=116
Kijk ik hier ff...
Hmmz hij lijkt op Crass maar is veel netter...
...let's say, ik weet het ook niet. :o :X Yooooooozer? O+

(KT is trouwens Monotype Corsiva of een van die versies,...)

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 28-09-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Crass is afgeleid (ge-grunged) van een in oorsprong "clean" font - namelijk deze :)

http://www.myfonts.com/fonts/urw/glaser-stencil/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
bedankt, ik ga ff op zoek naar een gratis glaser variant en anders koop ik hem misschien

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand welk font macromedia op haar site macromedia.com gebruikt voor het woordmerk "macromdia" links boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Swiss/Helvetica variant, maar dan "Light" en "Extended" tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben onzoek naar het font (ff) sigma, weet iemand mischien een plek waar ik een demo kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
ik ben op zoek naar het font op dit plaatje, die rechtsonder.
Afbeeldingslocatie: http://www.effigy-design.dk/mnemic/images/toppic3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

De M is custom. Ben ik vrijwel 100% zeker van. De rest ziet eruit als een variant op Halo - maar dat kan natuurlijk net zo goed met de hand vervormd zijn. Gezien de verschillen tussen de breedtes van de verticale en horizontale strokes lijkt het mij een uitgerekt in plaats van een 'extended' variant - die laatste is veel meer in proportie.

Je zou 't eens met een Times New Roman variant kunnen proberen... en kijken hoever je komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 11:54:
Hallo, ik ben onzoek naar het font (ff) sigma, weet iemand mischien een plek waar ik een demo kan downloaden?
Je bedoeld deze? http://www.identifont.com/show?3TM (het is angstaanjagend hoeveel bedrijven er 'font factory' heten - maar 't moet dus fontfont zijn, en ik kon geen Sigma vinden, wel een Signa). Tja.. een demo weet ik niet, maar misschien kun je de 'Test Drive' optie bij MyFonts.com listig misbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op 29 September 2003 @ 14:38:
[...]

Je bedoeld deze? http://www.identifont.com/show?3TM (het is angstaanjagend hoeveel bedrijven er 'font factory' heten - maar 't moet dus fontfont zijn, en ik kon geen Sigma vinden, wel een Signa). Tja.. een demo weet ik niet, maar misschien kun je de 'Test Drive' optie bij MyFonts.com listig misbruiken?
w00ps typfoutje |:(
iig tnx ik ga het even uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 08:34

wasco

brightest crayon in the box

ik zoek het font dat ze gebruiken bij het ondertitelen van programma's op tv.
ik heb wat opgezocht en het lijkt 'Tiresias' te zijn maar rara das natuurlijk niet gratis |:(

Afbeeldingslocatie: http://image2.myfonts.com/image2/textimage/7a/7adec89773dbf8b79e3d9ab8a565d269.png

iemand een ideetje van een freeware font dat er zo hard mogelijk op lijkt? Ik zou zo graag ondertitels in dezelfde font willen hebben, lekker kitch :9

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij Trebuchet. Die zit volgens mij bij Office 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 08:34

wasco

brightest crayon in the box

ik ben natuurlijk niet zeker dat het dit font is, ik vond heel weinig op het net. ik kan nergens een screencapture van tv vinden met ondertitels erop.. misschien kan iemand dat is maken??

EDIT: trebuchet is het zeker al niet, maar lijkt inderdaad wel veel op wat ik poste. zal dan toch een andere font zijn?! het is in elk geval redelijk hoog

[ Voor 30% gewijzigd door wasco op 29-09-2003 18:48 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik begreep je verkeerd.

Zie deze Google-zoektocht.

Subtitles kunnen op verschillende manier verzonden worden. Het kan een font zijn dat ingebakken zit in je hardware; het kan ook met de videobeelden meegeleverd worden. Vaak worden condensed-versies van strakke, snel en goed leesbare fonts gebruikt. Met Arial Condensed maak je een goede kans. Zie ook Franklin Gothic, of Humanist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
Yoozer schreef op 29 September 2003 @ 14:28:
De M is custom. Ben ik vrijwel 100% zeker van. De rest ziet eruit als een variant op Halo - maar dat kan natuurlijk net zo goed met de hand vervormd zijn. Gezien de verschillen tussen de breedtes van de verticale en horizontale strokes lijkt het mij een uitgerekt in plaats van een 'extended' variant - die laatste is veel meer in proportie.

Je zou 't eens met een Times New Roman variant kunnen proberen... en kijken hoever je komt?
Ik dacht in eerste instantie ook aan het Halo font, maar blijkt dus The Matrix font te zijn, die M met die ronding erin is idd zelf gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

wasco schreef op 29 September 2003 @ 18:36:
ik zoek het font dat ze gebruiken bij het ondertitelen van programma's op tv.
ik heb wat opgezocht en het lijkt 'Tiresias' te zijn maar rara das natuurlijk niet gratis |:(

[afbeelding]

iemand een ideetje van een freeware font dat er zo hard mogelijk op lijkt? Ik zou zo graag ondertitels in dezelfde font willen hebben, lekker kitch :9
Probeer eens een Officina Sans of Mercedes. Lucida's willen ook wel eens in die flavour te krijgen zijn. Of officina Sans gratis is kan ik je niet vertellen, ik heb het hier wel, maar als je weet wat ik hier nog allemaal meer heb aan fonts...

Officina Sans lijkt meer op wat je bovenstaand hebt, Mercedes komt erg dicht bij het ondertitel font. Het is al lang gezocht hoor, ik heb een keer gehoord dat het een Scandinavische (Zweedse?) uitgave was, maar dat niemand er ooit achter heeft weten te komen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik ben op zoek naar dit font. Heb het een keer gebruikt in photoshop en is denk ik een standaard font, maar weet niet meer precies welke. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.vbg-emmeloord.nl/GoT/button.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

MADG0BLIN schreef op 30 September 2003 @ 17:17:
Ik ben op zoek naar dit font. Heb het een keer gebruikt in photoshop en is denk ik een standaard font, maar weet niet meer precies welke. 8)7

[afbeelding]
Als je Win2k of lager hebt: vergelijk de 'a' eens met de 'a' van je ondertitel... :)
Het is dus gewoon een Tahoma, Verdana. Helvetica zou ook nog kunnen... Arial maybe?

4 opties moeten genoeg zijn om even mee te stoeien. Misschien ontdekt iemand anders nog een 'ja dat is precies...' kenmerk? Ik zo even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Tahoma

Arial, Verdana en Helvetica uitgesloten.

[ Voor 82% gewijzigd door Willem op 30-09-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 11:35

cue

Heeft iemand enige idee wat dit voor font is? ik heb het al door

whatthefont.com gegooit, maar daar komt geen bruikbare reply uit :?

Maybe hier iemand die zegt JA!

Afbeeldingslocatie: http://jos.large.nu/tweakers/vinea2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Cue schreef op 01 oktober 2003 @ 19:24:
Heeft iemand enige idee wat dit voor font is? ik heb het al door

whatthefont.com gegooit, maar daar komt geen bruikbare reply uit :?

Maybe hier iemand die zegt JA!

[afbeelding]
Ik zeg JA! :P.

Wat heb je fout gedaan? (nou ja, niet zozeer fout, maar op deze manier lukt 't beter) Je had dit plaatje moeten desaturaten en dan met de levels moeten knoeien om de letters zwart te maken. Zo is WTF beter in het vinden van 'edges' (in feite niks anders dan contrastdetectie). Dan ook nog als GIF opslaan ipv JPG - (geeft hier over 't algemeen betere resultaten).

Ook is WTF heel erg slecht met de kleine letter i. Beste om die gewoon niet aan te vinken bij het selecteren.

En dan krijg je...

http://www.myfonts.com/fonts/linotype/postino/italic/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22:39
willem169 schreef op 30 September 2003 @ 18:38:
Tahoma

Arial, Verdana en Helvetica uitgesloten.
Dark Blue schreef op 30 September 2003 @ 18:21:
[...]

Als je Win2k of lager hebt: vergelijk de 'a' eens met de 'a' van je ondertitel... :)
Het is dus gewoon een Tahoma, Verdana. Helvetica zou ook nog kunnen... Arial maybe?

4 opties moeten genoeg zijn om even mee te stoeien. Misschien ontdekt iemand anders nog een 'ja dat is precies...' kenmerk? Ik zo even niet.
Thnx to you both. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 heuj ..... wie weet welk lettertype wordt hier gebruikt ?

http://data.tmf.nl//fotos...f9579084c68d186feb607.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik zou zoeken op een gratis font-site, onder 'horror'-fonts
, hier bij een van de site uit de openingspost bv:
http://www.1001fonts.com/...tml?page=1&category_id=14

ik vermoed overigens niet dat dit een commercieel font is, eerder een vorm van customized letters, zie bv. het verschil in de vormen voor de 'M' en de 'A'

[ Voor 16% gewijzigd door RM-rf op 02-10-2003 11:26 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een font wat ze bij een krant ookgebruiken. Heb al op een paar sites gezocht. Ik vond News 701 wel mooi. Maar daar moet je voor betalen. Weet iemand eentje die er oplijkt en gratis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 16:11:
Ik zoek een font wat ze bij een krant ookgebruiken. Heb al op een paar sites gezocht. Ik vond News 701 wel mooi. Maar daar moet je voor betalen. Weet iemand eentje die er oplijkt en gratis is?
Laat eens wat zien qua plaatjes, dan? Bedoel je een font voor titels of voor gewone tekst? Gewone tekst is vaak niet zo geweldig spectaculair (bij Dagblad De Limburger weet ik toevallig dat 't "Swift" heet), titels worden er gedaan met Futura (varianten). Bodoni is ook wel te gebruiken. Je News 701 font is een beetje Clarendon-achtig - er bestaan tig klonen van 't ding. Century Schoolbook lijkt er ook op, kijk maar eens bij de C van de Clipserver link in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Yoozer schreef op 02 October 2003 @ 16:51:
..Dagblad De Limburger weet ik toevallig dat 't "Swift" heet
Ik ken die nog uit mn eigen 'kranten-tijd', alhoewel de meningen erover verdeeld zijn geloof ik dat hij toch niet echt een geschikte krante-letter is, hij is nogal breed.
het mooiste eraan vind ik dat hij wel een enorm mooie cursief-variant heeft, maar de standaard letter is ook nogal grof, met erg brede serifen.

wat dus erg van belang is, is in eerste instantie de kolom-breedte van je krant, is deze erg smal zal de swift niet voldoen en moet je werkelijk op zoek naar smalle serief-letters.

Ik kan me nog een Bell (meen dat dat de naam was, moet dat echter opzoeken) herinneren die erg smal was en toch redelijk egaal qua woordbeeld uitzag.

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 02-10-2003 17:12 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ik moet wel zeggen dat de Limburger er (vergelijk met Dagblad van Noord-Limburg zoals 't vroeger heette) esthetisch gezien toch erg op vooruit is gegaan... Ik heb hier toevallig nog een exemplaar uit 1984 liggen (okee, da's oud, maar dat hebben ze wel nog erg lang gebruikt). Ik kan me alleen niet meer herinneren wanneer ze zijn omgeschakeld ;).

En misschien hebben ze 'm breed gemaakt om te verdoezelen dat de artikelen korter zijn geworden >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op 02 oktober 2003 @ 11:24:
[...]

ik zou zoeken op een gratis font-site, onder 'horror'-fonts
, hier bij een van de site uit de openingspost bv:
http://www.1001fonts.com/...tml?page=1&category_id=14

ik vermoed overigens niet dat dit een commercieel font is, eerder een vorm van customized letters, zie bv. het verschil in de vormen voor de 'M' en de 'A'
Bedankt RM-rf! Het Font dat ik zoek staat er jammer genoeg niet tussen, maar er staan genoeg andere fonts die ik kan gebruiken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.depotz.net/fonts/index.html nog een goede site om fonts te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

ik denk dat dit wel de plek is voor deze vraag: hoe/waarmee kun je zelf fonts maken?
voor het logo van mijn op te richten bedrijf heb ik zelf letters gemaakt (ik kon geen geschikt font vinden) en nu zou ik daar graag een font van willen maken. gaat dat dmv. metafiles ofzo, of heb je er een programma voor nodig?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Gunp01nt schreef op 05 October 2003 @ 19:56:
ik denk dat dit wel de plek is voor deze vraag: hoe/waarmee kun je zelf fonts maken?
voor het logo van mijn op te richten bedrijf heb ik zelf letters gemaakt (ik kon geen geschikt font vinden) en nu zou ik daar graag een font van willen maken. gaat dat dmv. metafiles ofzo, of heb je er een programma voor nodig?
http://www.mensdata.nl/pu...onts/10_fontographer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Gunp01nt schreef op 05 October 2003 @ 19:56:
De suggestie van Fontographer is goed - maar dit programma is volgens mij rond '97 of zo gedumpt door Macromedia - de laatste versie is 4.1. Beter is Fontlab - daar ben ik nu ook mee aan 't stoeien en het is stukken makkelijker om te gebruiken (ook qua letterspatiering e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

bedankt voor de suggesties, ik ben nu even met Fontlab bezig en het werkt best goed. jammer dat je geen vectorafbeeldingen kunt importeren, ik had nl. in Paint Shop Pro wat letters gemaakt. Als ik ze in PSP als EPS opsla kan Fontlab het bestand niet openen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:36
Weet iemand welk font dit is (het gaat om Lingen's Blond):
Afbeeldingslocatie: http://www.bierwereld.com/lingens.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bierwereld.com/linglemo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zit met mn handen in t haar. Het heeft geen haast want ik heb het al, maar ik ben alleen een beetje frustrated omdat ik het volgende niet weet...
Afbeeldingslocatie: http://www.dafont.com/im_dyn.php?texte=Climax&ttf=bodiac.ttf&size=33.75&y=50
Onder welke naam is dit font nog meer bekend?
Ik dacht eerst Adelaide maar dat is die ronde met vierkante uitsnedes. Ik ben er van overtuigd dat het een Australische naam is beginnende met een B. Bij Dafont vond ik gelukkig Bodiac want ik heb m nu nodig voor een logo. Maar hoe heet ie nou nog meer? Ik heb hem thuis maar zit op mn werk en kan even niet kijken... frustrating... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Why in the love of peace wil je dat weten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

willem169 schreef op 08 oktober 2003 @ 09:22:
Why in the love of peace wil je dat weten? :D
Omdat het me helemaal gek maakt dat ik het niet uit mijn hoofd weet welk font het is, ik nog tot 17.00 uur op mijn werk zit en tot die tijd het níet weet!
(of het moet me te binnen schieten).

Ik zit het nu te vergelijken en ik ben tot de conclusie gekomen dat het níet het font is waarin 'Climax' is geschreven op een Xi blikje. Waarom ik dat moet weten? Ik moet een poster maken met het logo erop, maar aanvragen bij Xi kostte teveel tijd/moeite |:( vandaar dat ik de Xi zelf gefotografeerd en getraced heb, maar nu moet dat Climax er nog onder... aargh.
Hij is niet op Nino's te vinden... :{ anyway, vreemd te zeggen maar een kleine afwijking maakt de klant niks uit; ik gebruik gewoon Bodiac voor dat 'Climax' en hij is tevreden (al komen deze posters door de hele Achterhoek te hangen...)

Anyway, thnx. Als het me te binnen schiet post ik het nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welk font er in dit logo gebruikt is?

Afbeeldingslocatie: http://www.nippon-teh.com/log.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Dark Blue schreef op 08 October 2003 @ 09:37:
[...]

Omdat het me helemaal gek maakt dat ik het niet uit mijn hoofd weet welk font het is, ik nog tot 17.00 uur op mijn werk zit en tot die tijd het níet weet!
(of het moet me te binnen schieten).

...

anyway, vreemd te zeggen maar een kleine afwijking maakt de klant niks uit; ik gebruik gewoon Bodiac voor dat 'Climax' en hij is tevreden (al komen deze posters door de hele Achterhoek te hangen...)

Anyway, thnx. Als het me te binnen schiet post ik het nog wel ;)
DB, als jij een vectorversietje moet hebben wil ik 'm wel even voor je inelkaar brouwen. Ik heb hier een scanner en een blikje Xi naast me staan (en nog 6 in de koelkast), en ik kan je vertellen dat 'm dat niet is (het font heeft meer weg van "Triplex", maar dan langgerekter. Ook begint 't niet met een hoofdletter.

't Zal leuk worden letter voor letter in te scannen (eeeeven verder rollen! :Y) ), dus laat 't maar even weten via de mail.

*edit* Whoeps, dit is natuurlijk eeuwen te laat gepost. Naja...
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 20:02:
Weet iemand welk font er in dit logo gebruikt is?

[afbeelding]
De P klopt niet, maar anders heb ik 'm hier onder de naam "Litograph Light".

[ Voor 30% gewijzigd door Yoozer op 08-10-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Yoozer schreef op 08 October 2003 @ 20:09:
[...]

DB, als jij een vectorversietje moet hebben wil ik 'm wel even voor je inelkaar brouwen. Ik heb hier een scanner en een blikje Xi naast me staan (en nog 6 in de koelkast), en ik kan je vertellen dat 'm dat niet is (het font heeft meer weg van "Triplex", maar dan langgerekter. Ook begint 't niet met een hoofdletter.

't Zal leuk worden letter voor letter in te scannen (eeeeven verder rollen! :Y) ), dus laat 't maar even weten via de mail.

*edit* Whoeps, dit is natuurlijk eeuwen te laat gepost. Naja...
Nee, never mind, bedankt voor je hulp :D
Ik heb hem hier thuis als Bedrock (hoe kom ik in vredesnaam aan een Australische naam? :P )

Ik heb hem dus zelf ook van een blikje gefotografeerd, maar het moest allemaal snel-snel (altijd bij dat printshopje hiero) en omdat een blikje niet plat is...werd mijn logo dus ook te smal. Hoe weet ik dat? Omdat ik vanmiddag het officiële logo van Xi kreeg... |:(
Op GVD de middag dat de poster geprint moet worden om naar de organisator van het evenement te gaan... mag ik nog eens dat logo gaan infrunniken! 8)7

Het font van climax (zonder kapitaal ja) kwam inderdaad sterk in de buurt van Triplex, maar aangezien we hier alle Triplex varianten in huis hebben ivm. huisstijl van het bedrijf en ik hem zelf ook wel wat vond lijken heb ik hem even uitgeprobeerd ;) such as great minds think alike ...maar het was hem dus nét niet.

Gelukkig dan maar weer dat we toch nog het officiële logo kregen _O_ (...de rest hierna is spam die ik al zo ongeveer gepost had... ik pats teveel met mn pre-junior-dtp'er-in-spé werkzaamheden :P )

Mafioso:
Ik heb hier een paar letters opgeschreven, waaronder Fujiyama, Kabel Book BT en Tempus Sans ITC.
De eerste twee zijn echte strakke rechte fonts, en daarbij gelet op de scherpe punt aan de N zowel naar boven als naar beneden. Je zou ze zelf in Illustrator dus 'uit t lood' kunnen slepen... as good as it gets.
Tempus Sans ITC komt ook wel in de buurt, maar is ook niet je-van-het.
De suggestie Lithograph Light komt ook heel dicht in de buurt, maar de 'halen' aan de N zitten op de verkeerde plek en de P heeft een te hoog eindigende boog (en dus te lange stok in verhouding).

Even kijken... Afbeeldingslocatie: http://www.dafont.com/im_dyn.php?texte=NIPPON&ttf=mcapitals.ttf&size=33.75&y=50

Ook DaFont heeft m geloof ik niet... ik heb zelfs tot aan de hele Gothic lijst doorzocht.... helaesch.

[ Voor 28% gewijzigd door Dark Blue op 08-10-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me helpen met het volgende font te identificeren. what the font leverd helaas niet echt duidelijkheid in de duisternis.

Afbeeldingslocatie: http://www.opgezwolle.nl/lenin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Heeft wel wat weg van de Primex...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet waar het font van de film "the ring" te downloaden is?
voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://movieweb.com/movie/thering/link.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
is denk ik custom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 11:23:
kan iemand me helpen met het volgende font te identificeren. what the font leverd helaas niet echt duidelijkheid in de duisternis.

[afbeelding]
Was al eens geweest : http://www.dafont.com/en/...nq=1&q=soviet&Submit=+Go+ - Soviet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek me al een hele tijd gek naar het Eurostile font Volume 2.

Weet iemand waar ik deze kan downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Is een betaalfontje: probeer liever een kloon te pakken te krijgen als je goedkoop wil doen. Ik heb zelf op een of andere 2002 fonts CD iets staan genaamd Palindrome SSK, maar da's natuurlijk niet de hele set karakters.

'ja maar ik wil niks betalen == warezrequest'

[ Voor 32% gewijzigd door Yoozer op 11-10-2003 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar het Tiësto font.
What the font al geprobeerd maar de types daar wijken erg af vooral de S en de Ë

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schopje mag denk ik wel na 2 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
11-12=1 :?

Maar wat is het "Tiësto" font?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

http://www.boums.be/modules/concours/images/tiesto.jpg

Da's.. "Droid"

http://www.clubplanet.com...2/made-1010/tiesto-sm.jpg

Da's gewoon een van de 20 miljard Arial-varianten.

http://website.tiesto.com/images/fp.jpg

Dat lijkt me een Eurostile.

http://website.tiesto.com...v/nyana1wall1280_1024.jpg

Die's volgens mij custom. En nu heb ik er bij de reclame van Coca-Cola nog een gezien, dus volgens mij weet onze vriend de plaatjesdraaier ook niet wat 'ie wil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel idd die van de nyana cover thx voor de suggesties in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Ik zoek het lettertype van het logo op http://www.backusfoodtec.nl

Whatthefont gaf wel wat resultaten die er op leken. Zoals het Bauhaus en Kabel lettertype. Deze zijn echter iets anders. Wie kent het misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 19:50:
Ik bedoel idd die van de nyana cover thx voor de suggesties in ieder geval :)
Tiesto staat daar in een aangepast versie van Neuropol (van Larabie) volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Noork schreef op 13 October 2003 @ 12:15:
Ik zoek het lettertype van het logo op http://www.backusfoodtec.nl

Whatthefont gaf wel wat resultaten die er op leken. Zoals het Bauhaus en Kabel lettertype. Deze zijn echter iets anders. Wie kent het misschien?
Bauhaus is echt niet zo'n foute gok. Helaas is dit weer een geval waarbij de designer een vork in z'n harses heeft gehad - dit ziet er uit als een slecht-getraceerde versie van Bauhaus (en de rest van de site heeft ook geen schoonheidsprijs verdiend |:( ) De letters zijn typografisch gezien bijna schots en scheef (verschillende diktes, x-hoogte wordt niet nagestreefd). Als je 't nagemaakt moet hebben denk ik dat gewoon overtrekken met een vectorprogramma je beste keus is.
RM-rf schreef op 13 October 2003 @ 12:45:
Tiesto staat daar in een aangepast versie van Neuropol (van Larabie) volgens mij
De letters T, I, en O zouden dan wel kloppen, de S moet je langer doortrekken, maar met de 'grote e' kom je dan nergens. Voor die kun je dan weer terecht bij Captain Podd maar 't blijft een beetje een samenraapsel.

[ Voor 24% gewijzigd door Yoozer op 13-10-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msG-Gsm
  • Laatst online: 04-07 16:18
ik zoek de twee fonts van Goede tijden slechte tijden :+ .
met name dit logo:
Afbeeldingslocatie: http://swiebertje.micado.net/imgs/signaalprijs/GoedeSlechteTijden.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Goede tijden:
• English 111 Vivace BT (Regular) heb ik hier...
niet kloppend: de G, de o, de d lichtelijk. Komt verder voor herkenning goed in de buurt.
• Script Italic
niet kloppend: de G, de ij, de e
• Shelley Allegro
niet kloppend: de G, de ij

De G is denk ik custom made of hoort wel bij het font maar is gewoon ontzettend opgerekt. Vooral die G die precies met de tekst meebuigt... doubtful hoor.
Ik let vooral op de aansluiting van de o, de vorm van het rondje van de e (is vaak te plat) en op de twee boogjes aan de ij. Die boogjes aan de bovenkant hebben geen van mijn bovengenoemde lettertypen.
Waarschijnlijk moet je gewoon stevig op zoek naar heel iets anders tenzij je zegt 'ja het moet snel-snel herkenbaar zijn en niet identiek.'

Slechte tijden lijkt me een heel voor de hand liggend dingetje, maar ik kan er zo even niet op komen.
Afbeeldingslocatie: http://www.dafont.com/im_dyn.php?texte=SLECHTE+TIJDEN&ttf=edition.ttf&size=45&y=58
http://www.dafont.com/en/...ge=3&texte=SLECHTE+TIJDEN
Het lijkt Edition wel, maar ik vind die C er totaal niet in passen. Sowieso in het font niet... :X alsof ie er bij DaFont al in geplakt is :?

Let iig op de vorm van de S en op de punten aan de T en C, en de lage J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.muse.mu/board/images/muse_logo2.gif
waar vind ik dit lettertype ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Aan de S te zien is het bijna zeker weten een Lucida Sans Nogwattes.
Maar bij de Lucida Sansjes komt de M niet op de grond, dus die zou je misschien uit een ander font moeten plukken, zeg eens een Swiss Extended ofzo.
Ik vraag me af of de boel bij elkaar hoort, maar wie weet bestaat er een font dat dus deze hele characterset bevat. Ik heb mijn zoektochtje gedaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msG-Gsm
ik zelf vond hem hier heel veel op lijken maar ik ben niet zon font kenner jammer is alleen dat sommige dingen zijn ingelkleurd!

Afbeeldingslocatie: http://www.dafont.com/im_dyn.php?texte=Goede+tijden&ttf=velvet.ttf&size=45&y=50

[ Voor 4% gewijzigd door msG-Gsm op 13-10-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msG-Gsm
Afbeeldingslocatie: http://www.dafont.com/im_dyn.php?texte=Goede+tijden&ttf=cursif.ttf&size=19.5&y=42 ik geloof dat ik hem heb! alleend welke vinden jullie meer lijken?

[ Voor 4% gewijzigd door msG-Gsm op 13-10-2003 22:19 . Reden: ik zie net dat de G niet klopt:-( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
[quote]Yoozer schreef op 13 October 2003 @ 14:48:
[...]

Bauhaus is echt niet zo'n foute gok. Helaas is dit weer een geval waarbij de designer een vork in z'n harses heeft gehad - dit ziet er uit als een slecht-getraceerde versie van Bauhaus (en de rest van de site heeft ook geen schoonheidsprijs verdiend |:( ) De letters zijn typografisch gezien bijna schots en scheef (verschillende diktes, x-hoogte wordt niet nagestreefd). Als je 't nagemaakt moet hebben denk ik dat gewoon overtrekken met een vectorprogramma je beste keus is.

[...]

Ja, de site moet aangepast worden. Het logo heb ik wel in hoge kwaliteit, maar het leek me wel aardig wat kopjes in dit lettertype te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

dwaziodo schreef op 13 October 2003 @ 22:19:
[afbeelding] ik geloof dat ik hem heb! alleend welke vinden jullie meer lijken?
Dat probeer ik je ook al in mijn post te vertellen... :w :)
Ding is denk ik of 'afgeknipt' of 'extreem opgerekt'...
En nee niet alle fonts die ik noem zijn gratis (al staan ze wel in mn fontmap :X ), maar je kunt een plaatje ervan bekijken op een fontkoopsite, en daarmee weer op zoek gaan naar gratis versies...

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.