Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [part 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 40.538 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet veel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13

Pelle

🚴‍♂️

Klopt :P

We zullen er maar es een nieuw topic aan gaan wijden; zijn er nog dingen die er in de startpost bij moeten? Linkjes, whatever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Mja lijkt me de taak van de volgende topicstarter om dit topic maar even pagina voor pagina door te spitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 11:58

Zeror

Ik Henk 'm!

Pelle schreef op 11 mei 2004 @ 11:35:
Klopt :P

We zullen er maar es een nieuw topic aan gaan wijden; zijn er nog dingen die er in de startpost bij moeten? Linkjes, whatever?
Misschien kun je er ook gelijk enkele font-editors bijzetten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Laatst online: 07-07 08:33
benoni schreef op 11 mei 2004 @ 11:32:
[...]

Misschien een Baskerville of New Baskerville. Heeft dezelfde p in de cursief als de Garamond, maar wel een rechte poot aan de R.
Nu nog een ietwat schuin aflopend oogje in de R

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
_Arnie_ schreef op 11 mei 2004 @ 11:58:
Nu nog een ietwat schuin aflopend oogje in de R
Ja dan wordt het echt zoeken... ik denk dat het cursiefje en de bedrijfsnaam dan 2 verschillende lettertypes zijn.

Even @Pelle: misschien is het aardig om uit grafische studies wat lettertype classificaties over te nemen, en hierbij wat voorbeelden te plaatsen. Dit staat nog niet elders op het web duidelijk op een rij, zij het dat de grote fontfabrikanten een eigen indeling hebben.

Bijvoorbeeld de classificatie Groenendaal (uit het hoofd, dus kan foutjes bevatten):

Humanen -> Ouderwetse Venetiaanse drukletters. Streepje in de e schuin.
Didonen -> Bodoni - Didot, met rechthoekige schreven.
Garalden -> Garamond-achtigen zoals Baskerville, Bembo <- @_Arnie_: die misschien?
Realen -> Gemoderniseerde Garalden. Times enzo.
Egyptiennes -> Met dikke schreven: Rockwell, Memphis, Century
Manuaren -> 'Handgeschilderde' letters.
Scripten -> Schrijfletters.
Linearen -> Strakke letters van de Zwitserse school: Futura, Avant Garde, Helvetica
Humanistische linearen -> Strakke letters met een vrijere vorm, bv. Syntax

[ Voor 3% gewijzigd door benoni op 11-05-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ok, jij hebt er wellicht wat meer kaas van gegeten dan ik; als je zoiets inclusief voorbeelden kunt bouwen, dan kan ik dat voor de hosting van de images wel op crew.tweakers.net dumpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als jullie dan toch een nieuwe topic openen, verander even de link van: http://www.logo.nino.ru/ naar http://www.brandsoftheworld.com/

:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Pelle schreef op 11 mei 2004 @ 12:28:
Ok, jij hebt er wellicht wat meer kaas van gegeten dan ik; als je zoiets inclusief voorbeelden kunt bouwen, dan kan ik dat voor de hosting van de images wel op crew.tweakers.net dumpen :)
Ja, maar ik heb er alleen nu geen tijd voor :X
Maar we kunnen het altijd nog in overleg met de topicstarter aan de openingspost hangen... dus hou me d'r an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik denk dat ik de topicstarter ben ;)
Zal vanmiddag wel even een nieuw topic in elkaar zetten; mocht iemand daar nog iets aan toe te voegen hebben dan zien we het dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Pelle schreef op 11 mei 2004 @ 12:50:
Ik denk dat ik de topicstarter ben ;)
Zal vanmiddag wel even een nieuw topic in elkaar zetten; mocht iemand daar nog iets aan toe te voegen hebben dan zien we het dan wel weer.
Grandioos. :) Als ik alles op een rijtje heb* dan zal ik 't nieuws brengen.

*Ben? Alles op 'n rijtje? Da's dan wel meteen groot nieuws... O-) Maar proberen doet ie altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Laatst online: 07-07 08:33
benoni schreef op 11 mei 2004 @ 12:26:
[...]

Ja dan wordt het echt zoeken... ik denk dat het cursiefje en de bedrijfsnaam dan 2 verschillende lettertypes zijn.
Ben er ondertussen achter gekomen dat "monotype baskerville" redelijk overeenkomt. Hoe kan ik nu een gratis verkrijgbaar font vinden dat gelijkwaardig is aan bovengenoemd font, zijn daar databases voor of zo ?

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.