Niveau van vragen in grote... topics

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik ben sinds een tijdje actief in een aantal grote... topics en het valt me op dat er steeds minder moeite wordt genomen om een beetje zoekwerk te doen of het topic door te lezen daar.
Het lijkt alsof mensen denken dat ze in die topics de regels niet hoeven te volgen omdat ze toch geen slotje kunnen krijgen. Ik snap op zich wel dat je niet alle 66 delen van het grote Radeon-topic helemaal wil doorlezen, maar met de search moet je toch een begin kunnen maken lijkt me. Op deze manier raken deze topics behoorlijk 'vervuild' en dat is jammer, want het zijn anders hele mooie en uitgebreide bronnen van informatie.
Is het een idee om hier wat extra aandacht aan te besteden? Misschien wat suggesties voor het navigeren/zoeken in deze topics? (bijv. ?limit=999 achter de url en dan met CTRL-F naar trefwoorden zoeken of de search wat meer advanced gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft niveau: dat was reeds besproken in het crewforum en wordt sinds enige tijd reeds in PMG en OM toegepast en aangepakt waar nodig (hoewel dat nog steeds rotwerk is). Zie ook de stickies aldaar:
PMG: Dit graag lezen eer je post :) (check 2e posting)
OM: Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 27-06-2003 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

IMHO is dit een rechtstreeks gevolg van de 'plemp alles in zo groot mogelijke topics' rage hier op GoT. Ik heb moeite om dingen te vinden in een topic, en stel daarom de vraag maar opnieuw. Misschien niet zoals het hoort, maar als je eerst een half uur moet zoeken naar een oplossing die ergens op pagina 14 van 'Het Grote BlaDieBla Topic Deel 45' staat zakt mij de moed behoorlijk in de schoenen.

Just my $0.02

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom denk je dat wij zo hekel hebben aan die grote topics ? ;)
Exact om deze redenen dus..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

in een groot topic iets zoeken is hetzelfde als een speld in een hooiberg zoeken :)
als je een probleem hebt, en met de search krijg je alleen maar de grote topics, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je gewoon een nieuw topic hierover kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is gewoon een mentaliteitskwestie. De minder-ideale Gotter (die dus niet álle regels kent/leest) die hier al wat langer rondloopt verwijst iedereen met problemen lukraak naar de grote topics en geeft ook de antwoorden in vorm van een oneliner op de meest simpelste zoek/manual/google vraagjes binnen een groot topic.

Meest ideaal is dat diegenen die zulke beneden-niveau vraagjes stellen gewoon op de sticky worden gewezen, er een topicreportje wordt gemaakt en dat ze dan verder genegeerd worden. Maar deze mentaliteitsomzetting zal ongetwijfeld zeer lang duren en da's voorlopig dus nog altijd een euforie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TheLemon schreef op 27 June 2003 @ 09:28:
Is het een idee om hier wat extra aandacht aan te besteden? Misschien wat suggesties voor het navigeren/zoeken in deze topics? (bijv. ?limit=999 achter de url en dan met CTRL-F naar trefwoorden zoeken of de search wat meer advanced gebruiken)
He, kan dit niet worden aangepast in de search? Dat als je met search op een groot topic terecht komt dat hij een link naar het HELE topic toont in de search, en je standaard settings (50 items ofzo, dat is dus toto 20x klikken!) negeert.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Moet je dan even kijken hoe lang dat duurt als je niet in het gelukkige bezit bent van breedband :X

IMHO zou je de Grote BlaDieBla Topics gewoon zoveel mogelijk moeten afschaffen. Wat is het nut van een groot Radeon topic ? Maak gewoon een aantal topics aan, al naar gelang de behoefte, 1tje over het overclocken, 1 over drivers. Dat is al een heel behoorlijke splitsing, zonder dat je meteen tientallen topics hebt die vrijwel allemaal over hetzelfde gaan (want dat wou men nu juist voorkomen, en terecht).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik herken wat de TS zegt. Toch verbaas ik me nog weleens over het feit dat iemand in een groot topic meer weet te vertellen dan ik als Topicstarter :) En dat dan blijkt dat iemand alle voorgaande 555 postings heeft doorgeworsteld. Het kan dus wel :) Maar wat BalusC zegt, het is absoluut een mentaliteitskwestie.

En om eerlijk te zijn, je kunt toch ook niet verwachten dat iemand die in een topic van 800 posts terecht komt verwachten dat hij alle voorgaande posts gelezen èn onthouden heeft? :) Als het echt te simpel "effe neerknallen die vraag, geen moeite voor doen" is, valt het imho wel op en is zo'n user op de search, eerdere posts oid te wijzen.
Wie moeite doet, moeite ontvangt ;)

Arfman, hoe wil je dat doen met ervaring topics? En splitsen van topics kan lastig zijn, veel onderwerpen zullen gaan overlappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 27 juni 2003 @ 09:46:
Het is gewoon een mentaliteitskwestie. De minder-ideale Gotter (die dus niet álle regels kent/leest) die hier al wat langer rondloopt verwijst iedereen met problemen lukraak naar de grote topics en geeft ook de antwoorden in vorm van een oneliner op de meest simpelste zoek/manual/google vraagjes binnen een groot topic.

Meest ideaal is dat diegenen die zulke beneden-niveau vraagjes stellen gewoon op de sticky worden gewezen, er een topicreportje wordt gemaakt en dat ze dan verder genegeerd worden. Maar deze mentaliteitsomzetting zal ongetwijfeld zeer lang duren en da's voorlopig dus nog altijd een euforie.
is utopie ook goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, ik zocht het woord al :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geef mij eens de voorbeelden van topics waarin dat gebeurt? Want als het goed is, wordt er niet verwezen naar grote topics als mensen vragen hebben. Ik ben in AV mensen ook al actief uit grote topics aan het weren (groot logitech z-serie topic waar technishe vragen gesteld werden) omdat het gewoon geen zin heeft om vragen in een centraal topic te stellen.

Als je vraag niet op het forum past: Stel 'm niet
Als je vraag wel op het forum past: Stel 'm in een los topic, maar maak een goede topicstart.

Grote topics zijn alleen leuk om ervaringen in uit te wisselen, (lullen over een spelletje, "ervaring met dit en dat moederbord" enzo) niet voor dingen die je later eventueel wil na kunnen zoeken, zoals "ik heb dit en dat moederbord en nu heb ik zus en zo probleem" of "ik heb dit en dat spel en als ik zus en zo dan gebeurt dit en dat", dat zijn eigen topics...(mits volgens policy).

Ik dacht eigenlijk dat problemen en dergelijke nu niet meer in grote topics bij elkaar geschoven werden, als dat wel gebeurt, zouden die topics hier dan eens opgesomd kunnen worden?

Als je ziet dat mensen kansloze vragen stellen in grote topics die er voor ervaringsuitwisseling zijn, moet je dat dus gewoon in een topicreport melden, dan kan een mod die vraag weghalen. Wat jij ziet costateer ik namelijk ook. Mensen die "ff" in een groot topic vanalles na gaan vragen "tussendoor"... :{

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SmartDoDo schreef op 27 June 2003 @ 09:55:
En om eerlijk te zijn, je kunt toch ook niet verwachten dat iemand die in een topic van 800 posts terecht komt verwachten dat hij alle voorgaande posts gelezen èn onthouden heeft? :) Als het echt te simpel "effe neerknallen die vraag, geen moeite voor doen" is, valt het imho wel op en is zo'n user op de search, eerdere posts oid te wijzen.
Wie moeite doet, moeite ontvangt ;)

Arfman, hoe wil je dat doen met ervaring topics? En splitsen van topics kan lastig zijn, veel onderwerpen zullen gaan overlappen :)
Ik heb dan ook duidelijke regels in de sticky's gezet: Grote topics zouden alléén voor info/reviews/ervaringen gebruikt moeten worden en alle problemen zouden in een eigen topic terecht moeten komen, mits voldoend aan de policy :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 27-06-2003 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

BalusC schreef op 27 June 2003 @ 09:59:
[...]
Ik heb dan ook duidelijke regels in de sticky's gezet: Grote topics zouden alléén voor info/reviews/ervaringen gebruikt moeten worden en alle problemen zouden in een eigen topic terecht moeten komen :)
_/-\o_

Helemaal mee eens. Hiermee is meteen de vraag van SmartDoDo beantwoord ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Arfman op 27-06-2003 10:01 . Reden: tiepvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En inderdaad, we gaan niet van mensen eisen dat ze 10 tallen "grote topics" door gaan lezen voordat ze een vraag mogen stellen. juist doordat een vraag nog niet als los topic voorgekomen is, is-ie goed voor de database :).
Arfman schreef op 27 June 2003 @ 10:01:
[...]

_/-\o_

Dit is al een tijdje zo hoor :). Grote topics zijn al een hele tijd een enorme bron van ergernis :o

Ik zou graag willen weten of er nog veel "grote topics" zijn, waar dat niet het geval is :).

[ Voor 47% gewijzigd door JvS op 27-06-2003 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, in PMG namelijk :/ Mijn intentie was om alle lopende grote topics te laten 'uitlopen' en alleen aan te pakken op 'ernstige gevalletjes'. De nieuw geopende ervaringentopics zouden een modbreak bovenaan krijgen met het verzoek de sticky te lezen. Alleen zijn er sinds de invoering van de regel toevallig nog geen nieuwe ervaringentopics geopend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Toch wil ik graag nog even een positieve input over 'grote ... topics' geven. Ik loop veel rond in I&T en met name over een aantal veelverkochte telefoons lopen van dit soort topics.
Eigenlijk bevallen die topics mij toch wel goed! D'r wordt heel veel kennis in verzamelt die voor de meeste (potentiële) toestelbezitters goed van pas komt/kan komen. Als je zo'n topic doorleest weet je al een heleboel van die betreffende telefoon.

Af en toe wordt er inderdaad zo'n vraag ingeplempt waar nog minder moeite voor nodig was geweest om het antwoord zelf te kunnen bedenken dan 'm daar te posten. Dit komt gelukkig niet heel vaak voor. Voorbeeldje: [rml]ephymerous in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]
Andere probleem waar ik nog wel tegenaan loop is al die mensen die lopen te verkondigen van 'ik heb 'm ook gekocht' of 'ik ga 'm ook kopen'. Natuurlijk snap ik wel dat je superhappy bent op dat moment, maar de toegevoegde waarde is nulkommaniks. Zie bijvoorbeeld [rml]femkester in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml] en de reactie van Ch!pY-J daaronder (die zich er ook al een tijdje druk over maakt).

Misschien is de toepassing van deze topics juist in I&T wél succesvol door de grote gelijkheid van de apparatuur (stand-alone, dus niet i.c.m. externe factoren zoals een sterk verschillende pc-hardware)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Arfman schreef op 27 June 2003 @ 10:01:
[...]

_/-\o_

Nou, eigenlijk niet :) Maar dat geeft niet, er zit blijkbaar nogal een verschil in de topics waar ik post en degenen die sommigen hier bedoelen. Ik kom zeker technische vragen of problemen tegen in een ervaringen topic. En om eerlijk te zijn stoort dat ook geheel niet, maar dat kan aan het karakter van het topic liggen.

Om even een voorbeeld te geven:
Wanneer je een probleem of defect hebt met je A60/A70, dan kun
je ook in dit topic terecht. Let er wel op dat het voor sommige vragen
handiger of beter is om een nieuw topic aan te maken. Een vraag over
slechte garantieafhandeling van je camera hoort hier bijvoorbeeld niet
thuis. Heb je een technische vraag , dan kun je dat wel kwijt in dit topic.
Heb je een probleem of vraag, lees dan in ieder geval deze startpost door
om te zien of het antwoord op jouw vraag of probleem hier gegeven wordt.
Er wordt dus wel de ruimte gegeven om een technische vraag te stellen of probleem aan te kaarten. Wat zo nu en dan ook voorkomt. In hoeverre wordt dat dan als niet gewenst gezien? Let wel, we hebben het hier over GT wat imho een wat lossere policy hanteert :)

edit: Overigens is er toevallig sinds kort een irc kanaal voor eenvoudige vragen over prijzen, en andere non-forum vragen wat eventuele rommel in het topic zelf kan beperken.

[ Voor 7% gewijzigd door SmartDoDo op 27-06-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgens de sticky's zijn goed onderbouwde vragen en stellingen er natuurlijk wel welkom B) Misschien dat ik 'vragen' inderdaad eens moet veranderen in 'technische vragen' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op 27 June 2003 @ 09:39:
IMHO is dit een rechtstreeks gevolg van de 'plemp alles in zo groot mogelijke topics' rage hier op GoT. Ik heb moeite om dingen te vinden in een topic, en stel daarom de vraag maar opnieuw. Misschien niet zoals het hoort, maar als je eerst een half uur moet zoeken naar een oplossing die ergens op pagina 14 van 'Het Grote BlaDieBla Topic Deel 45' staat zakt mij de moed behoorlijk in de schoenen.

Just my $0.02
Speciaal voor zulke dingen is SPV geopend dus wij staan geen 'zo groot mogelijke topics' rage voor.

De grote topics in SGD zijn discussies over games. Die ga je niet doorlezen als je een probleem hebt want als je zoiets leuk vind ben je der vanaf het begin al bij in zo'n topic :)

Problemen met een game horen niet in dat grote topic in SGD maar in SPV. dat users niet doorhebben dat een eigen topic in een klein forum meer aandacht krijgt is niet mijn probleem :)

Oftewel: ik vind jou mening niet overeen komen met wat we in SG voorstaan (en ja dat kan per HG verschillen). Overigens gaan wij ervan uit dat eenieder doorheeft dat in SPV sneller antwoorden komen op problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op 27 June 2003 @ 09:40:
Waarom denk je dat wij zo hekel hebben aan die grote topics ? ;)
Omdat al die nummertjes van pagina's de layout vern**ken? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik kom zelf ook wel eens in de verleiding om in 'grote' topics simpele vragen te stellen.

Ik zie een 'groot' topic staan wat mij wel interesseert, maar nog nooit aan gedacht heb, dan ga ik er even met ctrl-f doorheen op het onderwerp wat ik zoek, als het nog niet gevraagd is stel ik de vraag.
Terwijl het met de search makkelijk te vinden is. Als je maar wat moeite doet.

Wat ik zo mooi vind: tegenwoordig worden bij 'grote' topics de startposts ook steeds beter, die vormen al zo'n beetje een faq op zich (kijk maar naar de 'waterkoelingvragentopics')
Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 11:27:
[...]

Omdat al die nummertjes van pagina's de layout vern**ken? :+
Nooit last van, alleen dat pagina's zo lang laden met 512bpp. met zo veel bpp kan ik ook makkelijker ctrl-f'en, hoef ik niet zo veel te klikken voor de volgende pagina.

[ Voor 27% gewijzigd door Resistor op 27-06-2003 11:34 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

leuk_he schreef op 27 juni 2003 @ 09:50:
[...]

He, kan dit niet worden aangepast in de search? Dat als je met search op een groot topic terecht komt dat hij een link naar het HELE topic toont in de search, en je standaard settings (50 items ofzo, dat is dus toto 20x klikken!) negeert.

arfman:

Moet je dan even kijken hoe lang dat duurt als je niet in het gelukkige bezit bent van breedband
Ik ben in in het gelukkge bezit van een modem.(ok, breedbeeld op mijn werk) Ik toon 200 posts per topic ZONDER de icoontjes van de gebruikers. En dat laad heel aardig moet ik zeggen.

Wat ik zeker weet is dat 20x klikken en control-f doen langzamer is.

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 27-06-2003 13:44 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

leuk_he schreef op 27 juni 2003 @ 13:43:
[...]

Ik ben in in het gelukkge bezit van een modem.(ok, breedbeeld op mijn werk) Ik toon 200 posts per topic ZONDER de icoontjes van de gebruikers. En dat laad heel aardig moet ik zeggen.

Leuk hè, het met je zelf oneens zijn ;)

Goede gewoonte, posts lezen zonder dat je naar de poster kijkt.
Bij grote topics kan dat soms lastig zijn, het is mij al eens overkomen dat ik na 2 maanden het nog wel eens was met mij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
leuk_he schreef op 27 juni 2003 @ 13:43:
[...]

Cool!

Breedbeeld internet!

100 Hertz?

Grapje hoor! :P

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Het niveau van sommige vragen in "het grote X topic" is soms wat laag, maar ik vind deze topics vaak ook erg leerzaam. Weegt het voordeel niet zwaarder dan af en toe het luie vraagje van iemand?

Het grote TFT topic in VB is een leuk voorbeeld. Weet redelijk veel van TFT's en die kennis komt eigelijk doordat ik alle delen door lees en af en toe mee doe met discussie's. En dat er af en toe iemand voorbij komt met een vraag van welke TFT hij moet kopen voor zoveel euro stoort mij niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens, ik vind het ook erg leerzaam, maar precies zoals We Are Borg zegt, moet je er niet te veel aan storen.
Ach, zoveel grote topics zijn er niet(vindt ik), en als iemand in een grote topic eens een keer een luie vraag stelt, in een grote topic moet dat kunnen(moet niet te gek worden natuurlijk).

Just my mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ja, natuurlijk, zo'n vraag kan ook best informatief zijn voor anderen (hoe dom ook). Maar als op elk van de tig pagina's dezelfde vraag voorbij komt, wordt het irritant en wordt zo'n topic gewoon minder mooi om informatie uit te halen. Als je een beetje aan het spitten bent en je komt om de tien replies eens iets tegen met echte waarde, snap ik goed dat mensen een hekel krijgen aan grote.... topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Er zou dan een mooie balans moeten worden in dat soort topics tussen vragen en ervaringen/oplossingen. In PMG hebben de [Grote] topics al de naam [Ervaringen] gekregen, en voor echt specifieke problemen wordt er verwacht dat je dan een nieuw topic opent op een nette manier. Dit scheelt vragen 'tussendoor' in die ervaringen topics, als ze niet direct over zo'n hoofdonderwerp gaan.

Ook is dat probleem van tig pagina's dezelfde vraag op te lossen, door zo'n vraag op te pikken, indien mogelijk op te lossen, en in de startpost als FAQ onderdeel neer te zetten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Tbred topic is iig alvast weg :P Ik heb geen nieuwe topicstart meer gemaakt. Het was toch al een noobtopic geworden (no offence) en eigenlijk was het (deel 1 dus) alleen bedoeld om met mn OC te pimpen :+ Weet ik veel dat het 7 of 8 delen worden :D Heb er zelf ook wel schuld aan door in de eerste 5 delen iedereen te helpen met vragen..en dus werd het een vraagbaak. Toen ben ik maar minder gaan posten erin.

In DOC zijn de grote topics nog steeds gewoon grote topics. De policy is wel ge-update door mij, maar verder word er niks mee gedaan denk ik. Twynn..ReemF..? ;) Tis jullie kindje nu :) Toen ik nog modje was werd er ook het idee geopperd om de topics bij 500 te sluiten. Daar ben ik nog steeds voor.

Edit:
-1 offtopic voor Fewture |:(

Het vragen dumpen in grote topics ben ik ook meer dan zat. En wat ik dus probeer te zeggen is dat juist dat de reden was dat ik het Tbred topic maar gelaten heb voor wat het was. Het had veel leuker geweest als het vol stond met zieke OC's, maar dat bestaat niet op GoT lijkt wel (op een paar mensen na dan). DOC is een kleuterklasje voor tweakers.. Klinkt keihard, maar het is wel zo. Grote draadjes werken niet mee denk ik..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:06
Zo te lezen gaat het om mijn laatste vraag :X

Het probleem wat ik had: Ik wil een simpele korte vraag stellen over mijn Radeon 9500 Pro.

1) Ik begin te zoeken met search, maar daar kom ik op niets uit
2) Ik ga het grote Radeon-topic doorspitten, maar als ik zoek naar de hp-80 (met ctrl-F ;)) Dan kom ik wel 30 keer per pagina (@999 posts/pag.) die term tegen. Maar nergens met mijn videokaart.
3) Nu zat ik dus te twijfelen of mijn vraag in een apart topic moet of in het grote topic. Maar omdat het maar een korte vraag is waarvoor ik iemand heb die dat vaker heeft gedaan, heb ik het maar in het grote topic gegooid.

Zeg niet dat ik er geen moeite voor gedaan heb, want dat heb ik dus echt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 15:30
PMG zit er idd vol mee, tot mijn spijt. Ik heb onlangs zelfs de [Ervaringen] tags verplaats naar áchter de topictitle's omdat ik op een gegeven moment alleen maar [Ervaringen] in de topiclist zag staan :/
Mijn ideaal is dat dit soort dingen zoals BalusC al gezegd heeft (en z'n [Ervaringen] tags helpen blijkbaar gezien de recente non-aanwas van dit soort topics :P ) gebruikt worden voor ervaringen, info en reviews, niet voor weer eens een simpele vraag sneaky tussendoor. Ik stuur sowieso al nooit iemand naar een Grote topic met z'n vraag omdat er bijna geen doorkomen aan is. Bijkomend probleem is ook dat ik ze totaal niet prettig vind te lezen (en ik ben niet de enige) waardoor het modden aldaar niet altijd optimaal verloopt en je als mod in een vicieuze circel zit :/
Ik wilde al een poosje de grens van 1000 posts naar 500 posts verlagen en dat ga ik ook maar doen ook denk ik; met 500 posts moet een moederbord wel uitgekauwd zijn me dunkt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Na klein overleg met Abbadon is deze aanpak dus toch doorgevoerd :Y)
Sticky is ge-update en de grote topics worden stop gezet na 500 posts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat ik tegenwoordig doe is dit:

Ik edit de reactie in een "groot topic" leeg, maar ik bewaar de source en stuur een pushmessage naar de user, waarin ik uitleg dat het beter is om een los topic te starten omdat het dan terug te vinden is en het grote topic meer voor ervaringsuitwisselen is. Ook zet ik er voor de zekerheid even bij dat de vraag wel "on policy" moet zijn (dus normale start enzo, niet 'welke moet ik kopen, A of B etc).

Dat heeft in het geval van het "logitech" topic oa dit topic geleid:
sensaura werkt niet met terratec space

Als iemand een vraag stelt die gewoon niet volgens policy is (en ik kom erachter, topicreports zijn dan erg handig!) dan edit ik die leeg en leg ik de user even uit hoe en of wat het zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

BalusC schreef op 27 juni 2003 @ 23:17:
Na klein overleg met Abbadon is deze aanpak dus toch doorgevoerd :Y)
Sticky is ge-update en de grote topics worden stop gezet na 500 posts :)
Ik heb het gezien. Voor de duidelijkheid, dergelijk beleid geldt alleen in PGM en OM? :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 27-06-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vooralsnog wel, de andere subfora hebben hun eigen beleid en/of hebben geen 'last' van grote topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Idd, wij HW'ers met onze roots in PMG en OM gaan, kunnen en willen niet voor andere subfora beslissen :+

Iig dacht ik toen ik het hier tikte van: WTF, ik voer het direct maar door, altijd dat wachten om niks en het is sowieso het proberen waard :)

[ Voor 3% gewijzigd door Abbadon op 27-06-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Het lijkt me eigenlijk ook wel een prettig idee in CME, ben benieuwd hoe de fullmods er over denken..
* m-m summons Phreak en AcouSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Sjongejonge, wel een modjes-magneet dit topic ;)

FF voor de goede orde: wat jullie dus het liefst zien is dat we dergelijke ongewenste vragen en/of opmerkingen ("ik ga hem morgen/volgende week/maand ook kopen..." bijvoorbeeld) gewoon negeren? Dus geen links naar google of andere sites, geen "zucht, wat een n00b-vraag" -achtige replies en eigenlijk helemaal geen antwoord, of hooguit naar de FAQ verwijzen?

[ Voor 8% gewijzigd door TheLemon op 27-06-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als jullie maar niet in elk fora een ander beleid kwa max aantal posts voor een topic doen...

Wordt dat niet echt overzichtelijk.
Ik denk dat jullie dan maar ook een beslissing moeten maken of we naar 500 maxposts gaan voor een topic voor alle fora. Anders heeft strax alleen pmg 500 en de andere 1000. Dat vind ik alleen al niet echt praktisch.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcj schreef op 27 June 2003 @ 20:50:
Zo te lezen gaat het om mijn laatste vraag :X

Het probleem wat ik had: Ik wil een simpele korte vraag stellen over mijn Radeon 9500 Pro.

1) Ik begin te zoeken met search, maar daar kom ik op niets uit
2) Ik ga het grote Radeon-topic doorspitten, maar als ik zoek naar de hp-80 (met ctrl-F ;)) Dan kom ik wel 30 keer per pagina (@999 posts/pag.) die term tegen. Maar nergens met mijn videokaart.
3) Nu zat ik dus te twijfelen of mijn vraag in een apart topic moet of in het grote topic. Maar omdat het maar een korte vraag is waarvoor ik iemand heb die dat vaker heeft gedaan, heb ik het maar in het grote topic gegooid.

Zeg niet dat ik er geen moeite voor gedaan heb, want dat heb ik dus echt wel...
Maar jouw hele instelling is gewoon niet goed. Als je voor dat probleem een topic moet gaan openen stopt dan gewoon met tweaken. Een heatsinkje eraf halen is toch simpel joh. Pak een tang..KETS..en hij is eraf. Wil je dat het heel blijft?? Prima..niks aan doen..lekker standaard laten. Simpel as that ;)

Ik neem jou even als voorbeeld als je het niet erg vind. Post als deze zie je steeds vaker. Alles willen weten over elk klein dingetje en elke mogelijke situatie voordat ze iets proberen.. Man man man..dat wordt toch nooit wat zo. DOC staat er vol mee. Iemand gaat overklokken..alles helemaal ok en dan ineens komt hij tegen een grens aan. Vervolgens gaat de tweakert niet doen wat hij moet doen (namelijk tweaken!!!!)..neehee, hij gaat een draadje posten op GoT en vragen stellen over hoe het nou kan. *slams his head on de keyboard*

Wat imo veel relaxter is, is dat een tweaker een draad post met een verhaal. Een verhaal over zijn pc die eerst niet verder wilde dan XXXXMHz, maar nu ineens wel, want hij heeft dit en dat gedaan en toen kon hij verder klokken. En DAT zie je dus helemaal nooit. En daarom is het niveau zo laag..vragen vragen en nog eens vragen. De tweakers van got moeten eens wat meer gaan tweaken.

Zo..das eruit ;)

Marcj, dit is geen aanval op jou oid..ik gebruik het slechts als voorbeeld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
_/-\o_ Heel goed verwoord, sluit ik me bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

BalusC schreef op 27 June 2003 @ 23:27:
Vooralsnog wel, de andere subfora hebben hun eigen beleid en/of hebben geen 'last' van grote topics :)
P&W heeft daar wel een beleid over!
C++:
1
2
if(Topic.title.LowerCase().Find("grote") == true)
  Topic.Close();

okee niet helemaal officieel maar in de praktijk wel ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:58

momania

iPhone 30! Bam!

En voor de java mensen:
Java:
1
2
3
4
if(getContentPane().getTopicTitle().getText().equalsIgnoreCase("grote")) {
  getTopic.flush();
  getTopic.Close();
}

:+

Verder ben ik het volledig met Fewture eens.

Ik wil ook nog wat extra's voorstellen:

Iemand begint eens een "grote" topic.
Kunnen we niet in een policy opnemen dat degene die dat topic opend (vooral als het bv toch iets techies/informatiefs heeft), daar een samenvatting van moet maken met de meest relevante informatie om die dan als een verborgen sticky op te nemen met een linkje in de faq van het desbetreffende subforum.
Dan hou je er een compactere versie van over met alleen nuttige informatie, zodat het ook prettiger is om te lezen voor mensen die zoeken.

Daarmee kan je ook opperen dat dit soort topic alleen geopend mogen worden door users die al wat langer op het forum rondlopen en waarvan de mods weten dat diegene deze taak ook volbrengt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen moeite met grote topics, niet dat ik er veel in zit i.h.a., maar voordat ik bijv. een specifiek stuk hardware koop (CPU/mobo/videokaart) wel. Meestal heb ik dan toch al een beetje een idee welke het wordt en is het zo makkelijk om de ervaringen na te lezen van diverse mensen. Dat werkt meestal wel goed, zolang het niet alweer een ouder topic is en de hardware goedkoper. Tegen die tijd zie je steeds vaker users dezelfde vragen stellen die notabene in de TopicStart, de specificaties, website van fabrikant of zelfs al in de Faq staan. Dat soort replies zouden eigenlijk gewoon gestript moeten worden (voor zover dat niet al gebeurd) uit zulke topics omdat deze alleen maar de thread nodeloos langer maken en hele subdiscussies laat ontstaan.

Ik ben het ook met Fewture eens met betrekking tot de "durf" van sommige mensen. Gewoon een kwestie van nalezen, logisch nadenken, meten, controlleren, veranderen, testen, etc. Helaas is het zo dat er sommige mensen zijn die bij elk van die stappen (nalezen, logisch nadenken, meten, controlleren, veranderen, testen) een post nodig hebben om een stappenplan/methodiek te vormen. En als dat dan ook nog eens gebeurd in een *groot* topic is het eind zoek imo.
Nofi, recente willekeurige voorbeelden (gelukkig niet in *groot* topics):
Logitech z-640 kleur code a7n8x deluxe
De ZM-NB32J sterk genoeg voor nforce 2?
Hoe trillen telefoons?
Nu help ik veelal users toch wel, maar een beetje zelfredzaamheid, logica en moeite zou imo ieder mens sieren voordat zij zichzelf publiekelijk vereeuwigen op internet.
Kunnen we niet in een policy opnemen dat degene die dat topic opend (vooral als het bv toch iets technisch/informatiefs heeft), daar een samenvatting van moet maken met de meest relevante informatie om die dan als een verborgen sticky op te nemen met een linkje in de faq van het desbetreffende subforum.
Zowieso een opsomming in de openingspost van relevante info is verstandig - dat zie ik veel *groot*topics ook doen (A7N8X bijv.), maar je blijft altijd mensen houden die zelfs dat niet nalezen. Een dergelijk groot topic flushen van vragen/opmerkingen die normaliter in een apart nieuw topic ook getrasht of gesloten zouden worden lijkt mij uiteindelijk overzichtelijk. Nu zie je nl. imo teveel "even snel dit vraagje" replies. Nu weet ik niet in hoeverre dit al gebeurt, maar er zijn ook veel users die in een dergelijk lange thread complete quotes overnemen (bijv >25 regels quote) om gericht op een andere user te replyen met 1 enkele zin. Dergelijke post zouden juist in een *groot* topic gewoon verkleint/geedit moeten worden om threadlengte te verkorten.
offtopic:
Soms vraag ik mij af waarvoor de "D" staat in DOC

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Grote topics zijn leuk om te volgen, maar je moet er van het begin af aan bij zijn. Als searchresult vind ik ze veel te onoverzichtelijk en als ik het geheel doorlees dan moet ik aan het eind consluderen dat alle nuttige reacties al gegeven zijn of we inmiddels al te ver afgedwaald zijn.
[droom]Misschien als het nou threaded zou zijn...[/droom]

Aan de andere kant worden de simpele topic weer snel afgekapt met een verwijzing terwijl in dezelfde seconde ook het antwoord gegeven had kunnen zijn. Dan houd je wat meer nuttige searchresults over...

Iets dat verdeeld is in hoofdstukken/onderwerpen vind ik toch wat makkelijker lezen dan 1 grote lap tekst die over alles tegelijk gaat.

perl:
$topic{title}=~/grote/i?close(%topic);

"1 regel zou genoeg moeten zijn voor iedereen" :P

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja sorry dat ik mij ertegenaan bemoei,

hoi, ik loop hier net een 1/2 jaartje rond en wat hier besproken word valt mij ook heel erg op, ik ben zelf ook mod maar dan van een veel kleinere site (the grey area) met ongeveer dezelfde topics als hier. Wij zijn een doorstart van tweakfiles.....

maar terug naar topic, die waanzinnig grote topics krijgen het karakter van een eigen sub-forum. Daarnaast gebeurt het idd erg vaak dat er zomaar verwezen wordt naar een topic van +800 posts.

is het geen idee om voor die topics die zo gigantisch uitgroeien idd een tijdelijk subforum aan te maken? bijvoorbeeld het logitech forum onder audio? ik doel een beetje op de indeling die op de AMDMB fora is toegepast. Ok het geeft een ontzettende differentiatie en waar moet je stoppen....maar dat kan allemaal natuurlijk in overleg

nou ja ik heb me er tegenaan bemoeid.

edit:

in AV bv een subforum gallery een subforum pc audio etc etc

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daarnaast gebeurt het idd erg vaak dat er zomaar verwezen wordt naar een topic van +800 posts.
Mag ik daar eens een goed voorbeeld van hebben? Dus iemand die echt een probleem post en dan verwezen wordt naar een groot topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hah das een goeie, ik heb even gezocht...hehehehe je raad het al :|

maar ik bedoel ook meer van die search antwoorden, wanneer je dan idd kijkt naar de search results dan kom je soms in van die mega topics terecht.

..nou ja misschien had ik me er niet mee moeten bemoeien idd

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
TheLemon schreef op 27 June 2003 @ 23:52:
Sjongejonge, wel een modjes-magneet dit topic ;)

FF voor de goede orde: wat jullie dus het liefst zien is dat we dergelijke ongewenste vragen en/of opmerkingen ("ik ga hem morgen/volgende week/maand ook kopen..." bijvoorbeeld) gewoon negeren? Dus geen links naar google of andere sites, geen "zucht, wat een n00b-vraag" -achtige replies en eigenlijk helemaal geen antwoord, of hooguit naar de FAQ verwijzen?
Het beste is deleten met een pushmessage naar de poster waarom hij deleted is en een opmerking in de thread dat er wat deleted is (je moet dit enigszins zichtbaar doen). En dat geldt idd voor posts die jij als voorbeeld neemt :)

Fijn zou ook zijn dat iemand daar een topicnote over maakt met een directe link naar die post :P
tweakduke schreef op 27 June 2003 @ 23:52:
Als jullie maar niet in elk fora een ander beleid kwa max aantal posts voor een topic doen...

Wordt dat niet echt overzichtelijk.
Ik denk dat jullie dan maar ook een beslissing moeten maken of we naar 500 maxposts gaan voor een topic voor alle fora. Anders heeft strax alleen pmg 500 en de andere 1000. Dat vind ik alleen al niet echt praktisch.
Moach, dat loopt wel los, zo'n grens is niet iets waar je als user continu rekening mee hoeft te houden. Niemand zal het je kwalijk nemen als jij poster 508 bent als het topic nog niet gesloten is ;) (open = open laat ik maar zeggen)
Helemaal mee eens :P Let's face is, Die-Hard is Die-Hard en niet "Help!!! hoe clock ik m'n cpu over zonder dat ik schade krijg" o.i.d.
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 06:52:

is het geen idee om voor die topics die zo gigantisch uitgroeien idd een tijdelijk subforum aan te maken?
We hebben het er wel eens over gehad, iig leek het mij al lang geleden wel wat :) , al was het maar om de zoekfunctie te vergemakkelijken en het zaakje overzichtelijker te houden. Heeft wel wat voeten in aarde plus dat het forum in z'n huidige staat dit naar mijn beste weten geen eens aan kan. Zal in de toekomst misschien wel eens verandering in komen, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 28 June 2003 @ 08:27:
[...]
Mag ik daar eens een goed voorbeeld van hebben? Dus iemand die echt een probleem post en dan verwezen wordt naar een groot topic?
[url=
Catalyst 3.4 komt vandaag!]Hier[/url] en hier en daar.

Nog meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

15 mei
15 mei
6 juni

niet echt recent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imo verdienen die drtaadjes niet eens een verwijzing :X Gewoon meteen op slot.

Radeon 9800 non-PRO stats?
Die title alleen al.. Damn hey, dat kun je toch zo vinden |:(

Catalyst 3.4 komt vandaag!
Deze is ter informatie.. Opzich niks verkeerd aan.

Radeon 9700 naar pro

ff een qoute:
CaDje schreef op 06 June 2003 @ 16:11:
Hoi mense,

Ik heb sinds kort een Club3D 9700, nu wil ik deze graag op pro snelheid laten draaien. Ik heb dus een beetje gekeken op GoT en op Rage3D maar ben nog niet echt wijzer geworden.

Tot nu toe weet ik dat dit heel goed mogelijk is door de bios te flashen, maar nu is mijn vraag welke moet ik nemen.

Ik heb namelijk een 9700 non-pro biosje gevonden op Rage3D. Deze stelt me volgens mij in staat om met progjes als powerstrip te overclocken. Maar ik wil gewoon een vaste snelheid in de bios hebben. Ik d8 dus zo dat ik met Radedit gewoon de clocksnelheid van die bios file te verhogen.

Mag dit, en kan dit????
Ik hoef toch niet uit te leggen wat ik hiervan vind he? Ook deze info kun je zo ff opzoeken. Maar als het met Rage niet lukt..mja..dan heb ik weinig hoop voor em.

Conclusie:
Die voorbeelden zijn draadjes die van een niveau zijn om te huilen :'( Die kon je idd makkelijk vinden, want daar zijn er genoeg van ;) Wat ik wel met je eens ben is dat het verwijzen naar grote draadjes op moet houden. Grote draadjes, ok..moet kunnen. Maar als GoT zelf gaat aansporen ertoe dan gaat er iets niet goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Abbadon schreef op 28 June 2003 @ 08:38:
[...]
Het beste is deleten met een pushmessage naar de poster waarom hij deleted is en een opmerking in de thread dat er wat deleted is (je moet dit enigszins zichtbaar doen). En dat geldt idd voor posts die jij als voorbeeld neemt :)

Fijn zou ook zijn dat iemand daar een topicnote over maakt met een directe link naar die post :P
...
Ehm, met "we" bedoel ik wij users, (al heb ik bij sommige mensen af en toe best de drang een pm te willen sturen :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 19:25

Bezulba

Formerly known as Eendje

DE oplossing hiervoor is gewoon bij een zoekopdracht niet naar het topic te verwijzen, maar naar de post waarin je zoekopdrachtthingies staan.. scheelt je 1000 pagina's doorspitten terwijl die mischien op de laatste pagina staat

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 11:01:
Maar als GoT zelf gaat aansporen ertoe dan gaat er iets niet goed :D
Mja, dat is ook maar relatief imho :)
Wat is er op tegen iemand naar een groot draadje te verwijzen wanneer daar erg veel info is te vinden, of het antwoord op de vraag die gesteld wordt :) Er zijn nu eenmaal grote draden waar in een beginpost zoveel info te vinden is, dat een verwijzing daarnaartoe geen enkel probleem hoeft te zijn imho. Neem nu bijvoorbeeld de ervaringen topics, veel specifieke problemen of kenmerken kunnen in een topicstart worden opgenomen waardoor 90% van de vragen die iemand over dat onderwerp kan hebben teruggevonden kan worden in de topicstart :)

Is de info niet te vinden in de topicstart, en de search levert niets op dan is een nieuw topic een mogelijkheid voor een user. Waarbij in het topic is aan te geven dat de info die hij zoekt niet aanwezig is in het grote/ervaringen/etc. topic waar hij al gezocht heeft :)

Wat eendje zegt, verwijzen naar een post waar de gezochte keywords staan, zou helemaal ideaal zijn. Mist natuurlijk op goede keywords gezocht wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Erkens schreef op 28 June 2003 @ 10:54:
[...]

15 mei
15 mei
6 juni

niet echt recent :P
dat is vrij recent toch?

Ik vind dat die topics of in een eigen topic horen, of niet gesteld mogen worden :). Dat radeon topic is een van de topics waar ik me (als radeon bezitter) dood aan erger omdat je niets terug kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 28 June 2003 @ 13:39:
[...]
Mja, dat is ook maar relatief imho :)
Wat is er op tegen iemand naar een groot draadje te verwijzen wanneer daar erg veel info is te vinden, of het antwoord op de vraag die gesteld wordt :) Er zijn nu eenmaal grote draden waar in een beginpost zoveel info te vinden is, dat een verwijzing daarnaartoe geen enkel probleem hoeft te zijn imho. Neem nu bijvoorbeeld de ervaringen topics, veel specifieke problemen of kenmerken kunnen in een topicstart worden opgenomen waardoor 90% van de vragen die iemand over dat onderwerp kan hebben teruggevonden kan worden in de topicstart :)

Is de info niet te vinden in de topicstart, en de search levert niets op dan is een nieuw topic een mogelijkheid voor een user. Waarbij in het topic is aan te geven dat de info die hij zoekt niet aanwezig is in het grote/ervaringen/etc. topic waar hij al gezocht heeft :)

Wat eendje zegt, verwijzen naar een post waar de gezochte keywords staan, zou helemaal ideaal zijn. Mist natuurlijk op goede keywords gezocht wordt ;)
Opzich heb je gelijk, maar... :P Die info die daar staat komt er ook zonder grote draadjes. Dus daar hoef je het niet voor te doen. Verder kun je lang ouwehoeren over het nut ervan, maar het feit is gewoon dat users het irritant vinden. Voor wie is GoT nou, voor GoT zelf of voor de users? Als een groot deel van de users zegt: het is vervelend..weg ermee dan toch?

Zonder die draadjes kun je ook info uitwisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 21:53:
[...]

Opzich heb je gelijk, maar... :P Die info die daar staat komt er ook zonder grote draadjes.
Het eerste waar ik aan dacht, hoe dan?
Ervaringen over bepaalde apparatuur moet toch eerst door users worden neergepost alvorens die info voor anderen toegankelijk is. Waarom niet die ervaringen gebruiken voor een goed 2e deel van zo'n topic? :) Zo is het voor mensen die net komen kijken niet snel noodzakelijk om 1000 posts van een deel door te lezen (wat imho ook niet zou moeten), maar kunnen ze in een notedop de ervaringen terugvinden in een nette startpost :)
Verder kun je lang ouwehoeren over het nut ervan, maar het feit is gewoon dat users het irritant vinden. Voor wie is GoT nou, voor GoT zelf of voor de users? Als een groot deel van de users zegt: het is vervelend..weg ermee dan toch?
Tja, als de doorsnee user dergelijke topics vervelend of storend vind, dan begrijp ik best dat er dan een stukje beleid op wordt afgestemd :) Ik wil er echter wel bij zeggen, dat ik dat vervelende niet zo begrijp. Er is veel met de search te vinden (niets mis met de search imho) en wanneer je dmv de search op een groot topic uitkomt, dan zou een goede startpost snel tot de gezochte resultaten kunnen leiden.

Als ik zie dat er van een Radeon topic zo'n 67 delen 8)7 zijn, dan denk ik bij mezelf, er is wel degelijk behoefte aan bepaalde grote topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het geen idee om in de topicstarter van een megapost een soort minimod te maken, zodat diegene verantwoordelijk is voor het bijwerken van de startpost.

daarmee doel ik vooral op links die in het verhaal door diverse mensen zijn aangedragen.

met betrekking tot bijvoorbeeld mijn speakerdraad topic in audio heb ik wel een aardig voorbeeld (niet dat dit een mega topic is hoor ;)) het punt is alleen dat dit voorbeeld zich op een ander forum bevind (wel mijn werk, kijk maar naar de alias van de topicstarter)

http://www.tga.d2g.com/tg...read.php?s=&threadid=4537

ik hoop dat dit niet als spam wordt opgevt, zowel dan bij deze excuses :)

mijn punt is dit, ik heb in die thread alle kennis die ik hier heb opgedaan gestopt. Dit idee zou natuurlijk ook voor de startpost kunnen gelden, gewoon een edit lijn ofzo en hieronder een korte samenvatting van wat er allemaal besproken is in die 800 posts

HA! ik heb me er lekker weer tegen aan bemoeit ('s morgens ben ik dapper :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Voor het bijwerken van posts hebben wij Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif, daar kan je zelfs je eerste post die je hier gemaakt hebt nog editten.

Kijk maar eens naar het HalfLife 2 topic, dat is ook een mooi voorbeeld van een groot topic met een hele mooie startpost (zo mooi dat de mods reacties moesten trashen omdat er zoiets stond als 'mooie startpost')

-edit-
:X ik las verkeerd, maar als iemand in zijn post alleen maar bla bla bla [url=link]link[/] bla bla zet krijgt hij wel de macht om de startpost te editten, en dat kan niet goed gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Resistor op 29-06-2003 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat weet ik alleen geldt daar geen echte verplichting voor dacht ik, wanneer je het als voorwaarde stelt aan degene die graag een het grote XXX topic wil starten heb je wat meer houvast

tuurlijk kan ik editten :)

- edit - :P

nu snap ik jou niet...als topic maker heb je altijd toegang tot je eigen thread? of bedoel je dat de start topic voor iedereen open zou moeten zijn, dat lijkt mij idd een slecht id, nee ik bedoel de topicstarter is minimod (minime, van austin powers :P )

hij krijgt geen extra mogelijkheden, alleen maar verplichtingen nl zijn startpost bijhouden

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

is het geen idee om in de topicstarter van een megapost een soort minimod te maken, zodat diegene verantwoordelijk is voor het bijwerken van de startpost.
Zo las ik dat de maker van een grote post in een topic de macht heeft om de startpost te editen.

En wat bedoel je nou met een editlijn? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/editimg.gif

of
edit:
bedoel je zoiets?

Er zijn verschillende manieren om edits uit te voeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, wat stijl betreft denk ik dat het wel eenduidig moet zijn

ik heb in ieder geval een voorzetje gegeven in het speakerkabel topic: [rml][ speaker kabel] UTP cat 5 als speaker kabel[/rml]/

het lijkt mij alleen handig een bepaalde layout hiervoor te hanteren zodat duidelijk is wat de start text was en wat de aanvulling is

edit lijn, tja weet ik veel.....iets moois :)

edit:

deze is meer eigenlijk voor offtopic BS daar je er sneller overheen leest

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Imho wordt van dergelijke acties een starpost niet mooier en overzichtelijker :) Waarom niet een eenvoudige startpost aanpassen tijdens het vorderen van een topic? In het topic zelf is door de TS wel aan te geven als er iets belangrijks toegevoegd of veranderd is.

Wat die zogenaamde topic mod rechten betreft, waarom zou een TS bepaalde mod-rechten moeten hebben :? Lijkt mij zeer ongewenst omdat een user dan in "zijn" topic meer heeft te vertellen dan een andere user. Dat een Topicstarter zuinig is op zijn topic dat is begrijpelijk, maar als gewoon user heb je mogelijkheden te over om binnen een topic te sturen :)
Het enige wat een TS zou moeten kunnen imo is de topicstart aanpassen (wat hij natuurlijk al kan) :)

Imho is een goede manier voor grote topics, het bundelen en verzamelen van informatie in een Topicstart. Zo is het voor een search gebruikende user ook minder inspannend om alleen de startpost door te lopen ipv de gehele 888 posts :) Heeft hij een vraag die niet in de topicstart is opgenomen en behoord de vraag in het topic, dan kan deze gewoon gesteld worden in het topic. Komt zo'n vraag regelmatig voor, dan kan de vraag en het antwoord worden toegevoegd aan de topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Tsja, ik vind dat minimod-idee eigenlijk best ok, maar dan wel onder stricte supervisie van een echte mod. Als dit niet wenselijk is, Om bij SmartDoDo aan te sluiten:

Wat een alternatief is, is elke 'grote' topic eerst aan te moeten vragen bij een mod, die checkt dan een beetje de posthistory om te kijken of de TS een beetje competent is, dan wordt de eis gesteld aan TS dat hij/zij elke relevante info uit de discussies en al het nieuws in de startpost zet, plus eventuele polls (je krijgt dan flinke startposts, maar dat is prima), dan maakt het niet zo veel meer uit wat er geouwehoerd wordt in het topic zelf, alles wat je ooit wilde weten over het onderwerp staat psvr al in de startpost.
Een aardig voorbeeld van een uitgebreide startpost vind ik het Radeon9500-9700-mod topic, hoewel deze veel te lang niet is bijgewerkt. Dan vind ik ook dat een ts op zijn verantwoordelijkheid moet worden aangesproken als hij het laat verslappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smart en lemon,

volgens mij hebben we het echt alledrie over precies het zelfde

of juist helemaal niet :|

hehehe nou in iedergeval met minimod bedoelde ik niet meer dan wat jullie beschrijven en wat ik zelf ook al heb aangegeven:

selfquote:

nee ik bedoel de topicstarter is minimod (minime, van austin powers )

hij krijgt geen extra mogelijkheden, alleen maar verplichtingen nl zijn startpost bijhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

...een mod, die checkt dan een beetje de posthistory om te kijken of de TS een beetje competent is
Tja, voordat ik een groot topic had geopend had ik iig geen indrukwekkende posthistorie. Nog steeds niet imho ;) dus dat lijkt me lastig voor een mod om te bepalen :) Dat blijft ook een gok en kan ook beter uitvallen dan verwacht.
Ik ben zelf nooit zo'n voorstander van iets verplichten. Dan is voor mij de lol er al af ;) Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat wanneer je een topic opend met de intentie dat het een omvangrijk topic wordt, je als TS dan energie in de topicstart moet steken. Een goed begin moet er altijd al zijn, maar ook tijdens het verloop van zo'n topic. Ik vind het ook niet meer dan logisch dat wanneer je enthousiast (mag ik aannemen) een topic opend, je ook graag een net topic op je naam wilt zetten en je het dan geen probleem vind om het bij te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:19
is t niet een idee om een serie mensen aan te stellen die uit de grote topics productfaqs kunnen samenstellen op een pagina van GOT

en als een faq dan bovenaan de zoekresultaten komt dan heb je alle info overzichtelijk op een rij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
JvS schreef op 28 June 2003 @ 18:03:
[...]

dat is vrij recent toch?

Ik vind dat die topics of in een eigen topic horen, of niet gesteld mogen worden :). Dat radeon topic is een van de topics waar ik me (als radeon bezitter) dood aan erger omdat je niets terug kan vinden...
Idd ik bezit al sinds september een radeon 9700pro en heb denk ik 2 keer in dat topic gekeken :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 23:54:
[...]

Maar jouw hele instelling is gewoon niet goed. Als je voor dat probleem een topic moet gaan openen stopt dan gewoon met tweaken. Een heatsinkje eraf halen is toch simpel joh. Pak een tang..KETS..en hij is eraf. Wil je dat het heel blijft?? Prima..niks aan doen..lekker standaard laten. Simpel as that ;)

Ik neem jou even als voorbeeld als je het niet erg vind. Post als deze zie je steeds vaker. Alles willen weten over elk klein dingetje en elke mogelijke situatie voordat ze iets proberen.. Man man man..dat wordt toch nooit wat zo. DOC staat er vol mee. Iemand gaat overklokken..alles helemaal ok en dan ineens komt hij tegen een grens aan. Vervolgens gaat de tweakert niet doen wat hij moet doen (namelijk tweaken!!!!)..neehee, hij gaat een draadje posten op GoT en vragen stellen over hoe het nou kan. *slams his head on de keyboard*

Wat imo veel relaxter is, is dat een tweaker een draad post met een verhaal. Een verhaal over zijn pc die eerst niet verder wilde dan XXXXMHz, maar nu ineens wel, want hij heeft dit en dat gedaan en toen kon hij verder klokken. En DAT zie je dus helemaal nooit. En daarom is het niveau zo laag..vragen vragen en nog eens vragen. De tweakers van got moeten eens wat meer gaan tweaken.

Zo..das eruit ;)

Marcj, dit is geen aanval op jou oid..ik gebruik het slechts als voorbeeld :Y)
Euhmm, sorry dat ik er zo laat op reageer, maar mijn voorbeeld gaat toch wel om iets anders dan dat overclocken. Er zit zo'n klein heatsinkje vast op een transistor gelijmd die ik er niet echt af krijg. En hard met een tang is geen optie. Ik vroeg alleen of iemand het al voor elkaar had gekregen om deze er af te halen.
Ik ga denk ik trouwens proberen hem gewoon af te veilen zodat m'n zalman er overheen past. Want die zalman laat best veel ruimte over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcj schreef op 30 juni 2003 @ 20:23:
[...]

Euhmm, sorry dat ik er zo laat op reageer, maar mijn voorbeeld gaat toch wel om iets anders dan dat overclocken. Er zit zo'n klein heatsinkje vast op een transistor gelijmd die ik er niet echt af krijg. En hard met een tang is geen optie. Ik vroeg alleen of iemand het al voor elkaar had gekregen om deze er af te halen.
Ik ga denk ik trouwens proberen hem gewoon af te veilen zodat m'n zalman er overheen past. Want die zalman laat best veel ruimte over :P
Overklokken..modden..slopen.. Het gaat om de gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Fewture, als je vind dat iedereen hier weer Tweaker moet worden dan mag je een boel users van GoT gaan schoppen. Zegge schrijve terug naar het aantal users van ~2000... Het is tegenwoordig allemaal gewoon slapper hierzo, kijk maar naar de gebrekkige belangstelling voor DHOC bijv... en de grote belangstelling voor het Onzinforum cq. de Huiskamer. Tweakers.net is zeg maar meer een soort sysop meets puber gemeenschap geworden :) (nofi).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
DHOC :? Bedoel je niet DOHC of DHCP? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

willem169 schreef op 01 July 2003 @ 10:15:
DHOC :? Bedoel je niet DOHC of DHCP? :P
[10:11.35] <@Erkens> btw ReemF, het is wel DHOC
[10:11.37] <@Erkens> niet DOC
[10:11.38] <@Erkens> TGEN in "Niveau van vragen in grote... topics"
[10:11.39] <@Erkens> :+
[10:11.59] <ReemF> Erkens,
[10:12.01] <ReemF> je zeurt
[10:12.04] <@Erkens> neuh
[10:12.07] <ReemF> het is DOC, iedereen snapt em
[10:12.10] <@Erkens> het viel me net op :+
[10:12.15] <ReemF> DHOC >> overbodig :P
[10:12.23] <@Erkens> DOC >> overbodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Die-Hard mag dan wel dmv een streepje aan elkaar geschreven worden, ze tellen wel als twee aparte woorden, en dus moet je ook Hard met een H ipv een h schrijven als je elke eerste letter van een woord met een hoofdletter wil schrijven. Waar GoT dan wel weer inconsistent is, is NOS, wat eigenlijk NWOS moet heten :).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Fijn dat jullie off-topic gaan jongens ;) Het is echt verlichtend simpel, 2 voorbeelden:

Die-Hard Overclocking en Cooling > DOC, gewoon de 1e 3 letters van de hoofdwoorden
Non-Windows Operating Systems > NOS, wederom de 1e 3 letters van de hoofdwoorden, enzovoorts.

Waarom moeilijk doen als het al tijden zo is, en iedereen eraan gewend is? In active topics werkt het prima zo, iedereen weet wat je bedoelt als je DOC of NOS zegt. Why change something that works?

:P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Mja, hoe het vroeger was (heeel lang geleden) kan ik me niet meer herrineren, maar ik ben gewend aan DHOC, en ik loop al zo'n 4 jaartjes mee... But then again, ik kan net zo goed lichte vormen van dementie vertonen :).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Begint nu een beetje offtopic te raken zo. Zullen we de discussie over DOC/DHOC droppen en weer ontopic gaan m.b.t. het niveau van vragen in grote topics?

Heel fijn :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TGEN schreef op 01 July 2003 @ 09:59:
Fewture, als je vind dat iedereen hier weer Tweaker moet worden dan mag je een boel users van GoT gaan schoppen. Zegge schrijve terug naar het aantal users van ~2000... Het is tegenwoordig allemaal gewoon slapper hierzo, kijk maar naar de gebrekkige belangstelling voor DHOC bijv... en de grote belangstelling voor het Onzinforum cq. de Huiskamer. Tweakers.net is zeg maar meer een soort sysop meets puber gemeenschap geworden :) (nofi).
Je hebt helemaal gelijk en ik ben het dan ook 100% met je eens. Wat eraan te doen? Sjah...geen idee :?

Ik ben benieuwd wat de nieuwe Grote Topics gaan brengen. Verder kan ik er niks meer over zeggen eigenlijk. Alles is al een beetje uitgekauwd zeg maar en echt grote veranderingen zie ik hier op GoT toch niet gebeuren. Wil je praten over tweaken op een niveau dat je meer aanspreekt dan moet je niet op GoT zijn. Wat overigens niet inhoudt dat GoT zuigt, want er zitten echt heel veel leuke users hier. En er zitten zeker lui tussen die een aardig potje kunnen tweaken/posten, maar ja..die zie je zo weinig he. Ze worden een beetje overspoeld door de "spam" zeg maar :X
Imo is het probleem nog steeds fora als HK. Die werken als een magneet voor users die eigenlijk helemaal geen tweaker zijn. DOC is een van de kleinste fora...toch een beetje genant voor een tweakers forum of niet?
/semi offtopic :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 17:40:
[...]

Je hebt helemaal gelijk en ik ben het dan ook 100% met je eens. Wat eraan te doen? Sjah...geen idee :?

Ik ben benieuwd wat de nieuwe Grote Topics gaan brengen. Verder kan ik er niks meer over zeggen eigenlijk. Alles is al een beetje uitgekauwd zeg maar en echt grote veranderingen zie ik hier op GoT toch niet gebeuren. Wil je praten over tweaken op een niveau dat je meer aanspreekt dan moet je niet op GoT zijn. Wat overigens niet inhoudt dat GoT zuigt, want er zitten echt heel veel leuke users hier. En er zitten zeker lui tussen die een aardig potje kunnen tweaken/posten, maar ja..die zie je zo weinig he. Ze worden een beetje overspoeld door de "spam" zeg maar :X
Imo is het probleem nog steeds fora als HK. Die werken als een magneet voor users die eigenlijk helemaal geen tweaker zijn. DOC is een van de kleinste fora...toch een beetje genant voor een tweakers forum of niet?
/semi offtopic :o
Iets er aan doen geeft een redelijk grote daling van de pageviews e.d., en dat kan de Tweakers.net BV op dit moment iig niet hebben gezien de navenante inkomstendaling uit banners e.d.

Grote Topics vermijd ik ook meestal, terwijl er toch echt goede informatie in zit... maar de moeite die het kost om het door te lezen en zo'n topic bij te houden is te groot in verhouding tot wat het biedt. Er zitten idd veel 'goede' tweakers hier, maar die raken ondergesneeuwd door de aandacht die randinteresses* krijgen.

Het hebben van zoiets als een HK opzich is geen probleem, maar wel als users dat als hoofdforum gaan zien en gebruiken. Het is bedoeld als een 'kroeg', om even het drukke tweakersleven te vergeten in een suffe, domme, grappige, serieuze, etc post. De rellen die ontstonden na de verwijdering van het onzinforum zijn dan ook imho niet iets voor tweakers, en ik vind dat we ons daarvoor allemaal moeten schamen (nog steeds ja :)).

Hier trouwens een topic wat ik dus totaal misplaatst vind op GoT.

Om de aandacht weer wat meer op de kern van het tweaken te brengen (zowel hard- als softwarematig) zou het team** de technische onderwerpen meer op de voorgrond moeten brengen, bijvoorbeeld door technisch nieuws als nieuwsartikelen te submitten, en marktnieuws en andere nieuwtjes allemaal te classificeren onder een soort 'korte kopjes'. Op GoT zouden de techiefora een prominentere plaats moeten krijgen, dmv aanpassing van de interface, of het sturen van gebruikers richting die fora.

natuurlijk heb ik totaal geen invloed op het team**, maar ik zou graag zien dat er iets met mijn commentaar gedaan zou worden :).

*: Interesses van bezoekers die vaak overeenkomen, zoals vrouwen, auto's en bier.

**: Alle crewleden van zowel de frontpage, GoT, de newssubmitters, meukers etc.

[ Voor 4% gewijzigd door TGEN op 01-07-2003 23:22 ]

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Grote Topics vermijd ik ook meestal, terwijl er toch echt goede informatie in zit... maar de moeite die het kost om het door te lezen en zo'n topic bij te houden is te groot in verhouding tot wat het biedt.
Daarom ook mijn opvatting, probeer relevante informatie uit de posts te verzamelen in de topicstart waardoor de informatie centraler en compacter wordt gepresenteerd :) Kost een TS wat meer moeite, maar levert imho veel op. De echte enthousiastelingen volgen zo'n topic toch wel in zijn geheel.
Er zitten idd veel 'goede' tweakers hier, maar die raken ondergesneeuwd door de aandacht die randinteresses* krijgen. *: Interesses van bezoekers die vaak overeenkomen, zoals vrouwen, auto's en bier.
In hoeverre kan een in vrouwen, bier en auto's geinteresseerde man/jongen ervoor zorgen dat "goede" tweakers ondersneeuwen? Als ik voor de gemiddelde man/jongen mag spreken, dan is er en zal er altijd interesse zijn in die 3 factoren, tweaker zijnde of niet ;) En dat dat geen bedreiging is voor echte DOC'ers lijkt me duidelijk. In DOC dient men ontopic te reageren en vrouwen, bier en auto's horen daar niet bij :)
Op GoT zouden de techiefora een prominentere plaats moeten krijgen, dmv aanpassing van de interface, of het sturen van gebruikers richting die fora.
Ik zie de techfora iedere keer bij de active topics, hoe prominenter zouden ze kunnen worden gepresenteerd? Daarbij blijft het de keuze van een user of en hoeveel hij post in een techforum, dat is niet te dwingen :) Dan heb ik het nog niet gehad over de kwaliteit van de postings. Imho liever een rustiger techforum maar kwalitatief goed dan veel postings maar met een laag niveau.

In mijn ogen kunnen grote topics prima werken, wanneer er een goede topicstart is en regelmatig met relevante, uit het topic voortkomende informatie bijgewerkt wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

SmartDoDo schreef op 01 juli 2003 @ 22:54:
[...]
Daarom ook mijn opvatting, probeer relevante informatie uit de posts te verzamelen in de topicstart waardoor de informatie centraler en compacter wordt gepresenteerd :) Kost een TS wat meer moeite, maar levert imho veel op. De echte enthousiastelingen volgen zo'n topic toch wel in zijn geheel.

[...]
In hoeverre kan een in vrouwen, bier en auto's geinteresseerde man/jongen ervoor zorgen dat "goede" tweakers ondersneeuwen? Als ik voor de gemiddelde man/jongen mag spreken, dan is er en zal er altijd interesse zijn in die 3 factoren, tweaker zijnde of niet ;) En dat dat geen bedreiging is voor echte DOC'ers lijkt me duidelijk. In DOC dient men ontopic te reageren en vrouwen, bier en auto's horen daar niet bij :)

[...]
Ik zie de techfora iedere keer bij de active topics, hoe prominenter zouden ze kunnen worden gepresenteerd? Daarbij blijft het de keuze van een user of en hoeveel hij post in een techforum, dat is niet te dwingen :) Dan heb ik het nog niet gehad over de kwaliteit van de postings. Imho liever een rustiger techforum maar kwalitatief goed dan veel postings maar met een laag niveau.

In mijn ogen kunnen grote topics prima werken, wanneer er een goede topicstart is en regelmatig met relevante, uit het topic voortkomende informatie bijgewerkt wordt :)
Dat is echt teveel gevraagd voor een topicstarter, om elke van bijv. 500 posts samen te vatten in de TS. Over die vrouwen etc, dat was waar het over ging in het onzinforum e.d. (in de tijd dat de modjes me nog mocjten en me access gaven :)).

In DHOC zijn helemaal niet zoveel posts, en ze zijn ook gemiddeld niet echt uitblinkend qua kwaliteit. En check DHOC maar eens, een groot percentage "Het Hoe Groot Is Je..." topics. Ik ben niet voor het weren van newbies, integendeel, ik help ze graag; maar ze moeten zich wel openstellen en zich leergierig opstellen. Posts die de 'Die-Hards' opdracht geven om maar even uit te zoeken hoe iemand moet oc'en, die zijn zonder meer ongewenst. En dat zie je de laatste tijd toch best vaak...

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

TGEN schreef op 01 July 2003 @ 23:08:
Dat is echt teveel gevraagd voor een topicstarter, om elke van bijv. 500 posts samen te vatten in de TS.
Waarom dan? :) Heb ik ook gedaan bij "mijn eigen topic" :) Natuurlijk kan niet alle info erin maar wel een groot gedeelte. Zit ook bij dat wanneer je een topic opent het me vrij logisch lijkt dat het voor de TS dan belangrijke of interessante stof is dus enige inzet hoeft helemaal geen moeite te zijn. Ik heb het dan wel over topics die bij voorbaat bedoelt zijn als groot.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre andere users en de crew het nu met mijn ideëen eens zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Ja, het word tijd dat de crew hier ook weer eens langskomt ;).

Nog een kanttekening, ik vind het zoeken naar dingen in 'Grote' topics ook niet echt efficient... Kleine 'normale' topics over specifieke onderwerpen zijn veel duidelijker, en iedereen in zo'n topic heeft het over hetzelfde. Bijv, een topic over de ervaringen van mensen met een bepaalde monitor, waar jij alleen van wil weten hoe het zit met de kleurcalibratie. Da's erg lastig te vinden...

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 01 July 2003 @ 23:30:
[...]
Waarom dan? :) Heb ik ook gedaan bij "mijn eigen topic" :) Natuurlijk kan niet alle info erin maar wel een groot gedeelte. Zit ook bij dat wanneer je een topic opent het me vrij logisch lijkt dat het voor de TS dan belangrijke of interessante stof is dus enige inzet hoeft helemaal geen moeite te zijn. Ik heb het dan wel over topics die bij voorbaat bedoelt zijn als groot.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre andere users en de crew het nu met mijn ideëen eens zijn. :)
Hier alvast één ;) Ik vind het een goed idee om zoiets als verplichting te stellen voor je een 'groot' topic mag openen.
Het minimod idee zou misschien ook kunnen werken, ik weet niet eens of dat technisch haalbaar is (waarschijnlijk wel, waar zijn we tweakers voor?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 29 June 2003 @ 17:06:
is t niet een idee om een serie mensen aan te stellen die uit de grote topics productfaqs kunnen samenstellen op een pagina van GOT

en als een faq dan bovenaan de zoekresultaten komt dan heb je alle info overzichtelijk op een rij
Binnen SGD zijn daaruit al een aantal gamefaqs gemaakt :)

Maar het is en blijft op vrijwillige basis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

TheLemon schreef op 02 juli 2003 @ 11:34:
[...]

Het minimod idee zou misschien ook kunnen werken, ik weet niet eens of dat technisch haalbaar is (waarschijnlijk wel, waar zijn we tweakers voor?).
Het minimod idee heb ik nog niet helemaal begrepen. Als TS heb je altijd de mogelijkheid de startpost aan te passen en meer heb je toch niet nodig? * SmartDoDo heeft in zo'n topic aan een grote mond genoeg O-)
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 11:40:
[...]

Binnen SGD zijn daaruit al een aantal gamefaqs gemaakt :)

Maar het is en blijft op vrijwillige basis ;)
Zou leuk zijn als dat idee meer over de rest van GoT zou uitvloeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

TGEN schreef op 02 July 2003 @ 01:36:
Bijv, een topic over de ervaringen van mensen met een bepaalde monitor, waar jij alleen van wil weten hoe het zit met de kleurcalibratie. Da's erg lastig te vinden...
Dat is volgens mij zowiezo iets wat je meer in reviews moet opzoeken en zelf moet bekijken in winkels, maar dat terzijde.

Als je een hele specialistische vraag hebt, kan je die gewoon los stellen (als dat in een groot topic niet aan bod komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

JvS schreef op 02 July 2003 @ 12:42:
[...]

Dat is volgens mij zowiezo iets wat je meer in reviews moet opzoeken en zelf moet bekijken in winkels, maar dat terzijde.

Als je een hele specialistische vraag hebt, kan je die gewoon los stellen (als dat in een groot topic niet aan bod komt).
[sarcasme]
Dat mag tegenwoordig niet meer. Ook al zijn de termen 'UTFS' en 'RTFM' verboden, de inhoud van de replies op zulke vragen is hetzelfde. 'Ga zoeken', 'Zoek het lekker zelf maar uit', en af en toe een net antwoord wat direct door de rest afgebekt wordt.
[/sarcasme]

Op echte specialistische vragen krijg je haast nooit antwoord, omdat niemand zich hier kwetsbaar op durft te stellen. Niemand durft foute antwoorden te geven, die misschien toch een stap in de goede richting zijn (tenzij het langzaamaan in een discussie is, zoals een "Het Grote Blabla'-topic). Dat vind ik wel een beetje jammer...

Nu moet je natuurlijk niet denken dat hier helemaal geen kennis aanwezig is, integendeel; dit is een van de grootste informatietechnische knowledgebases in Nederland. Het komt echter niet altijd even goed naar voren :).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 00:06
Als mensen hun eigen berichten kunnen removen en ook als het beleid strenger wordt (eerder kicken en bannen als mensen een beetje veel lopen te vervuilen) dan denk ik dat alles nog wel in de hand gehouden kan worden. Vooral bv. bij mobo's is het makkelijk als er een groot topic bestaat waar bijv. BIOS versies besproken kunnen worden (ook bijv. waarschuwen zoals bij mijn board waar v1.3 nogal wat dode boarden bezorgte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Master Tweaker schreef op 02 July 2003 @ 17:59:
Als mensen hun eigen berichten kunnen removen en ook als het beleid strenger wordt (eerder kicken en bannen als mensen een beetje veel lopen te vervuilen) dan denk ik dat alles nog wel in de hand gehouden kan worden. Vooral bv. bij mobo's is het makkelijk als er een groot topic bestaat waar bijv. BIOS versies besproken kunnen worden (ook bijv. waarschuwen zoals bij mijn board waar v1.3 nogal wat dode boarden bezorgte).
Eerder kicken en bannen? Ben je gek? Er worden nu al met regelmaat goede topics gesloten, en slechte topics opengelaten. Het strenger maken van de policy helpt daar niet echt bij. Wat wel handig zou zijn, is dat mensen zonder echte interesse in informatietechniek geweerd zouden worden, zoals mensen die alleen ff hulp willen bij het installen van een geluidskaart. Daar ebstaan al prachtige organen voor, helldesken :).

Dat probleem met het zoeken op dingen met BIOS versies wat jij aankaart, bedoel ik ook; specificistische vraagstukken raken al snel ondergesneeuwd in "Het grote"-topics, en TS'ers worden al gauw verwezen naar dergelijke topics... jammer...

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er wel mee eens dat je je eigen postings moet kunnen verwijderen, gewoon om bijv. dubbelposts weg te halen, maar dat heeft denk ik weinig te maken met het niveau van de grote topics. Ik ben zelf ook een heel tijdje actief geweest in het grote wc topic in doc, maar steeds krijg je weer dezelfde vragen, die vaak in de startpost al te vinden zijn, of nog geen pagina terug staan die je makkelijk met crtl+f had kunnen vinden.

De lol gaat er dan voor mij een beetje af. Het leukste is natuurlijk wat Fewture al zegt, dat je dingen kan lezen van mensen met een hoger niveau waar je nog iets van kan leren. Iedereen moet ergens beginnen en ik vind het ook helemaal niet erg om die vragen te beantwoorden als ik er ook echt antwoord op weet. Speculeren vind ik ook geen ramp, maar zet het er dan wel gewoon bij, voordat je mensen hun videokaart in de magnetron laat stoppen om de sink eraf te krijgen.

De grote topics mogen wat mij betreft gewoon blijven, als ze dan ook maar over de ervaringen van gebruikers gaan en niet dat mensen tussendoor komen met zoekvraagjes als 'welke aansluitingen heeft een blackice pro?'. Deze replies zouden eruit gefilterd moeten worden en de user zou een pm moeten krijgen waarin uitgelegd wordt waarin zn reply is verdwenen op een neutrale toon om de naam van het moderatiebeleid van GoT nog slechter te maken (wat imo op veel fora overdreven wordt, maar goed...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je eigen posts kan je ook verwijderen ;)
gewoon even een modje benaderen, mogelijkheden genoeg voor TR/SM/ICQ/IRC/MAIL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 20:25:
Ik ben het er wel mee eens dat je je eigen postings moet kunnen verwijderen, gewoon om bijv. dubbelposts weg te halen, maar dat heeft denk ik weinig te maken met het niveau van de grote topics. Ik ben zelf ook een heel tijdje actief geweest in het grote wc topic in doc, maar steeds krijg je weer dezelfde vragen, die vaak in de startpost al te vinden zijn, of nog geen pagina terug staan die je makkelijk met crtl+f had kunnen vinden.

De lol gaat er dan voor mij een beetje af. Het leukste is natuurlijk wat Fewture al zegt, dat je dingen kan lezen van mensen met een hoger niveau waar je nog iets van kan leren. Iedereen moet ergens beginnen en ik vind het ook helemaal niet erg om die vragen te beantwoorden als ik er ook echt antwoord op weet. Speculeren vind ik ook geen ramp, maar zet het er dan wel gewoon bij, voordat je mensen hun videokaart in de magnetron laat stoppen om de sink eraf te krijgen.

De grote topics mogen wat mij betreft gewoon blijven, als ze dan ook maar over de ervaringen van gebruikers gaan en niet dat mensen tussendoor komen met zoekvraagjes als 'welke aansluitingen heeft een blackice pro?'. Deze replies zouden eruit gefilterd moeten worden en de user zou een pm moeten krijgen waarin uitgelegd wordt waarin zn reply is verdwenen op een neutrale toon om de naam van het moderatiebeleid van GoT nog slechter te maken (wat imo op veel fora overdreven wordt, maar goed...).
Ja dat moet ook gebeuren met die reply's. Dan moet je gewoon een topicreport maken, mods zullen dan die user een waarschuwing geven of meer en de post weghalen. Ik doe het vrij actief in wat andere topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 00:06
TGEN schreef op 02 July 2003 @ 18:16:
[...]

Eerder kicken en bannen? Ben je gek? Er worden nu al met regelmaat goede topics gesloten, en slechte topics opengelaten. Het strenger maken van de policy helpt daar niet echt bij. Wat wel handig zou zijn, is dat mensen zonder echte interesse in informatietechniek geweerd zouden worden, zoals mensen die alleen ff hulp willen bij het installen van een geluidskaart. Daar ebstaan al prachtige organen voor, helldesken :).

Dat probleem met het zoeken op dingen met BIOS versies wat jij aankaart, bedoel ik ook; specificistische vraagstukken raken al snel ondergesneeuwd in "Het grote"-topics, en TS'ers worden al gauw verwezen naar dergelijke topics... jammer...
Wat jij zegt bedoel ik ook :o niet topics eerder dicht gooien maar non-tweakers weren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik denk dat mensen weren een hele foute insteek is. Ik toevallig dan niet, maar ik denk dat er zat mensen hier op tweakers.net juist "tweaker" zijn geworden en als redelijke n00b binnen kwamen. Met een beetje zoekwerk vind je zo een aantaal beginners-fouten-posts van mensen die hier op dit moment flink wat respect krijgen wegens hun posts. Ik gok erop dat er zelfs mods/ex-mods die hier als "n00b" binnen kwamen.

Weren van mensen is slecht en daarmee ontneem je iemand de kans te groeien als persoon op het forum.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat gaan we ook niet doen en daarom eisen we ook geen kennis. Het enige wat we eisen is inzet, interesse en de bereidheid ervan te leren. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Het was ook als antwoord op Master Tweaker en TGEN bedoeld, "opvoedkundig" gezien. ;)
Dat mensen niet geweerd zouden gaan worden was ik eigenlijk al van overtuigd. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de goede orde: er komt geen enkele beperking op het registreren van nieuwe users. Van elke user wordt vooraf van uitgegaan dat deze zich gedraagd en van een redelijk nivo is.

Geen enkele vorm van pre-screening zal geaccepteerd worden door MT en dus per definitie ook niet door de mods ;)

morphie: mooi :+

Er is geen enkele noodzaak voor een user om in een groot topic te posten als zijn/haar vraag een probleem is. Zolang de startpost korrekt is en getuigt van de wil zelf eea te doen zal zo'n topic open blijven. Ook als er sprake is van een vraag welke wel al eens in een andere topic beantwoord zou kunnen zijn.
Cruciaal daarbij is tevens dat de reakties korrekt zijn.

Dus: Korrekte startpost en Korrekte replies is geen slot.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 11:50 ]

Pagina: 1 2 Laatste