Radeon 9700 naar pro

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:11

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
Hoi mense,

Ik heb sinds kort een Club3D 9700, nu wil ik deze graag op pro snelheid laten draaien. Ik heb dus een beetje gekeken op GoT en op Rage3D maar ben nog niet echt wijzer geworden.

Tot nu toe weet ik dat dit heel goed mogelijk is door de bios te flashen, maar nu is mijn vraag welke moet ik nemen.

Ik heb namelijk een 9700 non-pro biosje gevonden op Rage3D. Deze stelt me volgens mij in staat om met progjes als powerstrip te overclocken. Maar ik wil gewoon een vaste snelheid in de bios hebben. Ik d8 dus zo dat ik met Radedit gewoon de clocksnelheid van die bios file te verhogen.

Mag dit, en kan dit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:54
ik heb die BIOS niet voor je maar ik heb wel een vraagje: Ik wil ook een Club 3D gaan halen maar wat is nou het verschil tussen een radeon 9700 en een radeon 9700 PRO?? alleen de kloksnelheid?? (waarom kost ie dan € 100 meer :S)

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mallept
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 21:05
Een Radeon 9700 moet je gewoon overklokken met Rage3d overclocker (of een ander progje).

Zo kun je precies Hoeveel je hem kunt overclocken. Als je hem eenmaal ingesteld hebt, kun je instellen dat dit standaard zo staat na een reboot.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
The_Thijs© schreef op 06 June 2003 @ 16:17:
ik heb die BIOS niet voor je maar ik heb wel een vraagje: Ik wil ook een Club 3D gaan halen maar wat is nou het verschil tussen een radeon 9700 en een radeon 9700 PRO?? alleen de kloksnelheid?? (waarom kost ie dan € 100 meer :S)
Het verschil zit ook in de gebruikte geheugenchips. 3,6 en 3,3 voor 9700np en 2,8 voor de 9700 pro.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
De bios voor de pro ( 8.004 bios ) staat in het 8x agp fix topic. en daar zit ook een bios editor bij.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
CaDje schreef op 06 June 2003 @ 16:11:
Hoi mense,

Ik heb sinds kort een Club3D 9700, nu wil ik deze graag op pro snelheid laten draaien. Ik heb dus een beetje gekeken op GoT en op Rage3D maar ben nog niet echt wijzer geworden.

Tot nu toe weet ik dat dit heel goed mogelijk is door de bios te flashen, maar nu is mijn vraag welke moet ik nemen.

Ik heb namelijk een 9700 non-pro biosje gevonden op Rage3D. Deze stelt me volgens mij in staat om met progjes als powerstrip te overclocken. Maar ik wil gewoon een vaste snelheid in de bios hebben. Ik d8 dus zo dat ik met Radedit gewoon de clocksnelheid van die bios file te verhogen.

Mag dit, en kan dit????
Overclocken kan wel maar mag niet, dan vervalt de garantie omdat je het product op snelheden laat draaien waarvan de fabricant niet kan zeggen of het werkt. Dus overlijd je video-kaart heb je geen recht op garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
An00bis schreef op 06 June 2003 @ 22:19:
[...]

Overclocken kan wel maar mag niet, dan vervalt de garantie omdat je het product op snelheden laat draaien waarvan de fabricant niet kan zeggen of het werkt. Dus overlijd je video-kaart heb je geen recht op garantie
hmm, en jij bent tweaker :?

mja

Ik heb de bios geflashed met een Club3d Radeon 9700 non-pro bios, ik kan nu de clocksnelheid veranderen. Ik kom alleen niet op de snelheid van een pro versie ;(

Als ik dat doe en ik run 3dmark2k3 dan krijg ik naar een tijdje een vaag beeld, ook in windows, en moet ik rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dezelfe kaart als jij en ik heb het geprobeerd met rage3dtweaker maar dat lukt dus niet voordat je een nieuwe bios geflashed hebt, ik heb wel het goede geheugen (hebben ze mij verteld) infineon 3.3 maar ik heb dus al 1 kaart om zeep geholpen dus ik w8 ff af :D
iedere keer als ik de fsb wou opkrikken zette hij het gewoon weer terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
CaDje schreef op 07 June 2003 @ 00:54:
[...]

mja

Ik heb de bios geflashed met een Club3d Radeon 9700 non-pro bios, ik kan nu de clocksnelheid veranderen. Ik kom alleen niet op de snelheid van een pro versie ;(

Als ik dat doe en ik run 3dmark2k3 dan krijg ik naar een tijdje een vaag beeld, ook in windows, en moet ik rebooten.
Je moet gewoon de bios van een pro er in gooien.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 07-06-2003 11:33 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 01:12:
ik heb dezelfe kaart als jij en ik heb het geprobeerd met rage3dtweaker maar dat lukt dus niet voordat je een nieuwe bios geflashed hebt, ik heb wel het goede geheugen (hebben ze mij verteld) infineon 3.3 maar ik heb dus al 1 kaart om zeep geholpen dus ik w8 ff af :D
iedere keer als ik de fsb wou opkrikken zette hij het gewoon weer terug....
Ik had hetzelfde probleem ook, maar nadat ik een bios van Warp11 erop heb gegooid kon ik de snelheid van Core en Geheugen aanpassen.

En wat betreft de Pro bios, als mijn kaart al niet de Pro snelheden trekt kan hij dan wel met de pro bios werken, aandgezien deze d8 strakkere geheugen timings heeft.

btw, ik heb nu de core op 310 lopen en het geheugen op 295. en ik heb nu 4400 punten in 3Dmark2003. Met een AMD XP1800 met 512 mb ddr geheugen.

[ Voor 9% gewijzigd door CaDje op 07-06-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Warp11 bios (3Dnp.xxx) erop gezet. Overclockbaarheid ligt aan je geheugen. Ik heb helaas maar 3.6ns Infineon erop. Kan maar tot 290 overclocken voordat ik artifacts krijg. De core zelf kun je makkelijk op pro zetten. Is toch dezelfde core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
Zo, ff update:
Keb nu geheugen op 310 en core op 330. Net ff 3Dmark gedaan en nu 4600 punten gehaaald.

p.s

hoe kun je zien hoe snel het geheugen is van de kaart. Ik weet wel dat er infineon geheugen opzit, kweet alleen niet hoeveel ns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff op de geheugenchips kijken. staat ergens 2.8, 3.3 of 3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb ook Club3D9700np en ik heb ook Warp11 bios (club3dnp.xxx) eroverheen gezet.
Deze bios zorgt dat je overclock stabieler blijft omdat de lock er dan vanaf is.

Ik heb nu me core op 350 en mem op 295 en haal 4996 punten in 3Dmark2003.

Dus mensen pleur die Warp11 bios erop.

Ik heb trouwens gelukkig de Club3D9700np met infinion geheugen dus 3,3ns :D.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch gewoon die warp11 bios erop gooien ? maakt toch niet uit welke timings je hebt of wel ? xeno's pc staat in onhandige positie om even zijn videokaart eruit tehalen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, en dan gewoon rustig steeds iets hoger doen en 3dmark oid draaien. Je geheugen zal zowiezo wel tot 305 willen. Daarboven gewoon proberen. De mijne (club3d 9700NP) haalt 310 en geen mhz hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

CaDje schreef op 07 juni 2003 @ 00:54:
[...]

mja

Lol.

Als je na een tijdje pas vaag beeld krijgt wordt ie misschien te warm. Vooral in deze warme zomer :) Dus waarschijnlijk met een beetje betere koeling loopt ie wat langer goed. Je kan ook proberen om het voltage te verhogen, maar dan wordt ie NOG warmer dus nog beter koeling nodig.... maar dan kan die wel weer een klein beetje sneller :)

Het is denk ik beter om eerst uit te vinden wanneer je problemen met dat vage beeld krijgt, de grens zeg maar, en er net iets onder te blijven totdat het weer herfst wordt. Of je koopt meteen betere koeling (denk aan casefans en kaartkoelers)

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Heb ook pas een 9700np gekocht, prima kaart, gewoon flashen die bios, prima OC :Y) zie m'n sig, en dat is niet eens m'n limiet :P

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:06

LopeZ

Too much is never enough

-= Radeon Topic - Deel 66 =-
Veel lees plezier :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.