"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie
scheelt weer
sparen jullie vuilniszakken ??
Verder gaat het goed met je projectje ( leid ik af aan de hand van je pix ).
Neej, we zijn ook bezig met de tuin aan het verbouwen en hebben zwart zand over, dus voor wie interesse heeft: gratis af te komen halen, 30 zakken zwart zand
De vorderingen voor vandaag
Ik heb een 3e grondlaag aangebracht, was toch niet helemaal tevreden over het geheel dus nogmaals gegrond en nu ligt alles weer lekker te drogen. Morgenvroeg een lak laagje eroverheen en dan komen morgenavond de eerste foto's van de volledige kast ook!!!
De verf zit er 1 laagje op, ik kon het jullie niet nalaten om er alvast wat foto's van te maken.
Verwacht na het weekend de eerste pcimbouw foto's

Mooi zwart toppaneeltje

Zie hier mijn mooie smurfblauwe kast
Erg mooi!djteddy schreef op 11 juli 2003 @ 20:23:
TAAATTAAATAAAAAAA
De verf zit er 1 laagje op, ik kon het jullie niet nalaten om er alvast wat foto's van te maken.
Verwacht na het weekend de eerste pcimbouw foto's
[afbeelding]
Mooi zwart toppaneeltje
[afbeelding]
Zie hier mijn mooie smurfblauwe kast
Verwijderd
En kijken hoe ik het ga doen met het interne frame werk. Ik wou graag de randen van de kast rond afwerken maar het wel me nog niet lukken met de bovenfrees.
Ik kom hopelijk later met wat pics.
Als djteddy dat niet erg vind het is tenslotte zijn topic.
Zet neer zet neer, hoe meer pics hoe meer vreugdVerwijderd schreef op 11 July 2003 @ 21:19:
...
Ik kom hopelijk later met wat pics.
Als djteddy dat niet erg vind het is tenslotte zijn topic.
Vandaag eindelijk opgehouden met verfen en het resultaat mag er zijn !!!!
Ik heb ook alvast wat knopjes ingebouwd zodat het al steeds meer op een echte arcade kast begint te lijken

De laatste verf-foto waar ik jullie mee zal lastig vallen. Na 3 lagen en 2 potjes verf vind ik de kleur nu eindelijk mooi egaal, dat mag ook wel ook, na 3x gronden, schuren, verfen, schuren, verfen, naar hornbach voor nieuwe pot verf, schuren en verfen was mijn arm zo lam als van een 16 jarige puber

De achterkant met power connecter (inbouw) en power knop

Tha moneyshot

Omdat ik nog geen @#$%@!#$ drukknoppen heb voor de spelers nog ff op een normaal stukje mdf, maar zodra de knoppen binnen zijn word dit controlplaatje ook mooi blauw en kun je hier lekker op rammen. Het raamwerk moet ook nog beetje worden bij gesneden, hier komt een ccfl achter zodat je vingers en de knoppen mooi verlicht worden

Een inside foto, hier komen 2 blauwe ccfl's in en 2 groene die op hd activity gaan reageren

Topplaat en glasplaat (met bescherm folie er nog op

Monitor waarvan de randjes ook mooi zwart zijn gemaakt

Mijn vader die perse als nico van eigen-huis-en-tuin wou poseren... bij deze pap
Barst maar los met die reacties
[ Voor 4% gewijzigd door djteddy op 14-07-2003 21:46 ]
Hehehe das wel een goeie ja, was eigenlijk van plan om er 2 vrouwen dan naakt naast te laten poseren, maar als jullie echt willen ga ik er in mijn smurfpak wel naast staanxzoticate schreef op 14 juli 2003 @ 21:54:
Ziet er erg netjes uit!! Ben heel erg benieuwd als die helemaal klaar is. Doe je dan je grote smurf pak aan?
Want hij zit straks wel opgesloten en dan kan hij ze warmte niet goed kwijt lijkt me!!!
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
hmmm op de monitor weet ik nog niet, eronder staan in ieder geval 2 fans te blazen/zuigen, maar inderdaad weet ik nog niet hoeveel warmte de monitor gaat produceren... in het ergste geval dremel ik er wel een paar fans inMokerHamer schreef op 14 juli 2003 @ 22:00:
Ga je op de monitor nog iets van koeling aanbrengen???
Want hij zit straks wel opgesloten en dan kan hij ze warmte niet goed kwijt lijkt me!!!
(Het heeft me al eens een monitortje gekost 14" was het maar gelukkig)
Zie het dan maar als een klein tipje
Op de bovenkant of op de beeldbuis (voorkant)? De bovenkant is bij mij vrij +- 10 centimeter vanaf wand van de kast, en hier loopt luchtstroom van de fans langs. De bovenkant (beeldbuis) zit ongeveer +- 3 cm onder de plexiglasplaat....MokerHamer schreef op 14 July 2003 @ 22:03:
Ik heb per ongeluk wel eens een tobo op me monitor liggen waardoor de warmte niet weg kan.
(Het heeft me al eens een monitortje gekost 14" was het maar gelukkig)
Zie het dan maar als een klein tipje
Als er nou iemand is die wil sponseren dan gooi ik er nog wel een 17" tft in hoor
een tft is nooit goed zichtbaar vanuit al die rare hoeken waar jij hem nu uit gaat bekijken tenzij iemand je echt heeeeeel erg graag wil sponsoren
Ik dacht toch echt op de eerste pagina drie knoppen te zien liggen hoorOmdat ik nog geen @#$%@!#$ drukknoppen heb voor de spelers nog ff op een normaal stukje mdf, maar zodra de knoppen binnen zijn word dit controlplaatje ook mooi blauw en kun je hier lekker op rammen. Het raamwerk moet ook nog beetje worden bij gesneden, hier komt een ccfl achter zodat je vingers en de knoppen mooi verlicht worden
klopt, maar ik wil 3 zwarte aan elke kant (en dat zijn er dus 6 bij elkaar)New schreef op 15 July 2003 @ 03:22:
[...]
Ik dacht toch echt op de eerste pagina drie knoppen te zien liggen hoor.
Hoest trouwens met jouw kast sebastius? wanneer komen de pics?
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Hij draagt een oude broek voor het schilderen en die was veelste groot. Met een beetje wind erbij krijg je dan heeeeele vage beelden
Verwijderd
Als je dan toch bij Happcontrols gaat bestellen bestel anders dan bij http://www.eurocoin.demon.nl/ zoals eerder aangegeven hebben zij het gehele assortiment van happcontrols.djteddy schreef op 15 July 2003 @ 10:39:
zou vandaag met een maat van mij meejrijden naar een 'kennisje' van hem voor knoppen, dus ben benieuwdals ik daar nie kan slagen dan bestel ik bij happcontrols
Hoest trouwens met jouw kast sebastius? wanneer komen de pics?
Voor pijs indicatie moet je even bellen of mailen en aangegeven welke joystick of artikel je nodig hebt.
Scheelt je denk ik toch wel een hoop in verzendkosten.
Hopelijk kan ik vanavond 1 image laten zien. De rest is te brak helaas.
Morgen wil ik graag de rest van de kast uit zagen en dan monteren. Want na woensdag duurt het heel lang voordat ik weer wat tijd heb ben ik bang.
Ook moest de ccfl op hd activity gaan branden, dit was hetzelfde princiepe, dus 4 relais op een printje die ik met 5 volt kan open gooien en die makkelijk de 12 volt voor de lampen kunnen schakelen.

Printje met relais

Mijn slachtoffer voor de keyboard hack (nog nix echt op gesoldeert dus meer een l4m3 h4cK). Zoals je ziet heb ik een lekker oud toetsenboard zodat er nog van die vette printbanen onder lopen. Hier is super makkelijk op te solderen waardoor de hele keyboardhack een eitje wordt
Niet echt veel dit keer, lijkt ook beetje weinig, maar aangesloten ziet het er allemaal best spectaculair uit
Verwijderd
Voor een (andere) keyboard hack heb ik gewoon de losse controller print van een keyboard genomen (dus een printje van 5*8) en dan de banen in het plastic volgen. Dat moest wel omdat het in een kassie moest komen voor de bediening van een mp3 programma. Maar dit moet (gezien het overschot aan ruimte
Ik denk dat ik een oude bestaande arcade kast verbouw, dit lijkt mij eenvoudiger en je hebt gelijk alle buttons & joysticks
Dat is ook erg stoer en zo lijkt ie nog meer op een 'echte' kast ;D.Je kunt dan mame zo programeren dat als je een coin in gooit er een player start knop gaat knipperen.
Ten tweede, dude, cool! maar wrom istie zo laag
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
Verwijderd

maarja, helaas heb ik zelf geen plaats voor zon mooi kassie in mn kamer
veel plezier met je kassie
Hoe bedoel je ??? aha een ik-wil-een-pentium-5-anders-werkt-pacman-niet generatieVerwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 18:26:
....
hoe bedoel je creatief met een P2 350 mhz ??ikzelf had creatief geweest en hem uit gegooid als ik hem niet kon verkopen
een p2 is hiervoor eigenlijk al overkill misschien zet ik er wel een 486 in, da werkt ook goed met vantage (uitgekleede voor 486 hergecompileerde mame versie)
Hou die P2 maar aan, kun je die bak ook nog als mp3 jukebox ofzo gebruiken mocht je geen games spelen. Dat soort dingen.djteddy schreef op 16 July 2003 @ 21:12:
[...]
Hoe bedoel je ??? aha een ik-wil-een-pentium-5-anders-werkt-pacman-niet generatie
een p2 is hiervoor eigenlijk al overkill misschien zet ik er wel een 486 in, da werkt ook goed met vantage (uitgekleede voor 486 hergecompileerde mame versie)
Metal Slug 2 op full speed emuleren?djteddy schreef op 16 July 2003 @ 21:12:
[...]
Hoe bedoel je ??? aha een ik-wil-een-pentium-5-anders-werkt-pacman-niet generatie
- metal slug is niet vertikaal georienteerd
- metal slug is niet retro
- metal slug is nooit op een cocktail cabinet uitgekomen
- hou nie zo van metal slug
game set and match for mr djteddy
Vroegahr, had je alleen 486's geen p4's!
Maarre ik heb deze dingen nog nooit gezien, dit soort arcadekasten. Wel ontzettend leuk idee! Wat heeft/gaat het nu ongeveer kosten aan eurotjes? Ben wel nieuwsgierig hoeveel geld erin zoiets gaat zitten
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
Ten eerste is het constante klikken van de relais enorm irritant, ten tweede zullen die dingen vooral bij de ccfl niet erg lang meegaan vanwege de vonkvorming die je krijgt dankzij de contactdender.
Behalve een simpel (lees P2 achtig iets) pctje met een 17 inch of groter monitor en wat frutsels kost het relatief weinig:FanToom schreef op 17 July 2003 @ 09:16:
offtopic:
game set and match for mr djteddy
Vroegahr, had je alleen 486's geen p4's!
Maarre ik heb deze dingen nog nooit gezien, dit soort arcadekasten. Wel ontzettend leuk idee! Wat heeft/gaat het nu ongeveer kosten aan eurotjes? Ben wel nieuwsgierig hoeveel geld erin zoiets gaat zitten.
Flinke plaat hout (Of twee)
Wat latten
Beetje verf
Wat joysticks
paar knopjes
en VEEEEL tijd.
Whaha waar je ook al niet op let zeg

Maarre nog maals, zeer leuk modje
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
die DIL relais die ik gebruik heb ik nog niet horen klikken (gelukkigKaj. schreef op 17 July 2003 @ 09:48:
djteddy: ik denk dat je beter solid-state relais en optocouplers kunt gebruiken voor je lampaansturing.
Ten eerste is het constante klikken van de relais enorm irritant, ten tweede zullen die dingen vooral bij de ccfl niet erg lang meegaan vanwege de vonkvorming die je krijgt dankzij de contactdender.
Na gister avond de hele avond kabels geknepen te hebben vond ik het vandaag eens hoog tijd worden om eens flink te gaan gamen met mijn kast
De monitor ophanging zit er nog niet in dus hier ff iets voor getweaked

Vrouwen.... als je begint met zagen/freesen roepen ze het hardst van BUITEN DIE ZOOI en als je dan klaar bent om lekker te gaan gamen zitten hun er weer als eerste achter

Globaal shot van frogger, de monitor zit nog veels te laag en zit schuin, maar het spel is zichtbaar

Nog maals de globale opstelling, de computer ligt er nog buiten, het hele gehackte toetsenbord zit er al in, achter de koffer
Voor de tweakertjes die ongerust zijn of ik het wel mooi ga afwerken, heb nog 10 meter kabelgoot liggen en zo'n 90 cm cablemesh en dat komt er allemaal in
[ Voor 3% gewijzigd door djteddy op 17-07-2003 16:02 ]
ga zo door hoef ik niet tezeggen denk ik, dat komt wel goed
Waarschijnlijk wel, maar die kasten waren vroeger echt zo. Ik denk dat het een benadering van het bordspel moest zijn.AtomicShockwave schreef op 17 juli 2003 @ 17:30:
dat ding komt net tot je knieen ofzo, krijg je geen hernia van het spelen??
Verwijderd
Ik had zelf wel de monitor anders opgehangen, als je hem open schroeft zit de monitor aan het voorste deel vast, met die bevestegingspunten had ik hem vastgemaakt IN de kast aan een metale frame. Wel 1 nadeel is dat alles dan los ligt(dus ook krachtstroom).
Maar dan had je makkelijker bij de monitorknoppen gekunt(via zijkant ofzo).
Vedder blijf ik dit topic volgen, dat doe ik al vanaf het begin
zitten er ook boxjes in?! niet echt opgelet op posts, alleen pics
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 18:40 ]
Verwijderd
Toch had ik de kast opzich ook wat hoger ingeschat maar jij hebt je erin verdiept dus dat zal ook wel kloppen allemaal.
Ga zo door en laat vooral geen steken vallen op het eind
Dat zou echt een major waste zijn..
Monitor komt in een houten frame, zeer vet zijn we nu 2 dagen al op aan het rekenen.Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 18:38:
Dit is een zeer mooie casemod(in hoeverre je het nog een casemod mag noemen), goed afgewerkt tot nu toe.
Ik had zelf wel de monitor anders opgehangen, als je hem open schroeft zit de monitor aan het voorste deel vast, met die bevestegingspunten had ik hem vastgemaakt IN de kast aan een metale frame. Wel 1 nadeel is dat alles dan los ligt(dus ook krachtstroom).
Maar dan had je makkelijker bij de monitorknoppen gekunt(via zijkant ofzo).
Vedder blijf ik dit topic volgen, dat doe ik al vanaf het begin
zitten er ook boxjes in?! niet echt opgelet op posts, alleen pics![]()
Speakers? Komt strak gehacked setje in (2x top naar buiten, sub in het midden op bodemplaat
Verder ff over het spelen, je krijgt er geen hernia van als je 2 poefjes (kleine krukjes) ervoor zet en je benen aan de zijkant erlangs laat liggen. Dan speelt het geweldig en ziet het er ook nog eens super melig uit.
Ik probeer uiteraard 2 blauwe poefjes te krijgen
Ik weet niet of je het van plan was of misschien is het al gezegt. Maar je kunt stickers afprinten/laten afdrukken, om het geheel nog authentieker te maken?
Verwijderd
naderhand kun je nog zo een soort poten er onderzetten dus is altijd te verandere naderhand, hoewel ik dit zelf nooit zou doen
Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45
- Er komen zwenkwieltjes onder, tus hij word 5 cm hoger
- Op een krukje is het goed te doen

Een shot van ons geweldige frame

Voorbeeldje van hoe nauw het frame om de monitor zit, een hoog staaltje houtbewerken

Creatief met lijmklemmen, het inklemmen van draagblokjes
De volgende foto's komen zodra het frame erin hangt. Het zal dan aankomen op het plaatsen van de kabelgoten, de cablemesh en de ccfl en andere zooi
Ik heb trouwens nog een vraagje voor de computerexperts hier

Deze spanningsregelaar (met koelvinnetje) word bloedheet.... heb ik iets in mijn bios niet goed staan, of zou dit een hardwareprobleempie kunnen zijn? Met een fannetje erop blijft mijn systeem wel stabiel, maar zodra ik hier geen fan meer op zet looptie na 5 minuten vast
[ Voor 27% gewijzigd door djteddy op 18-07-2003 20:14 ]
Fannetje of koelblok lost het probleem niet echt op, alleen uitstel van executiepcmadman schreef op 18 July 2003 @ 20:49:
Fannetje of groter koelblok dan hè, ik denk nl. niet dat jij er nieuw chippie op gaat zetten, maar of het bios goed is kun je zelf controleren!
Nieuwe spanningsregelaar erop solderen zijn 3 solderingen. Die vallen in het niet bij de +- 30 solderingen voor mijn keyboard hack
[ Voor 11% gewijzigd door djteddy op 18-07-2003 20:51 ]
Als het de cpu is dan maybe de cpu opgeclocked? Wat voor type mobo is het?

De keyboardhack in zijn volle glorie, de kabels steken er nou nog uit, komen strak mooi in een kabel gootje

Monitor hangt in zijn frame. Je kunt hem er zo uit pakken en hierna het frame (bestaat uit 2 lossen plankjes er ook uit halen.

Is dat recht of is dat recht? Let niet op het miniscule 'doorzakken' er komt nog een rust lat onder, maar die had ik ff geen zin om te schroeven

Hmmm monitor zit erin.... wat nou... ff kijken wat ligt dat moederboard daar nog los buiten... hmmm er is ruimte zat...
Dit zijn ff de foto's voor nu, de tilburgse kermis is begonnen en aangezien ik als dj in de horeca werk komen er een aantal lange zware dagen voor mij aan
Verwijderd
Wanneer zijn die stenen aan de beurt in de tuin?
Welk?
verders: respect! erg vet gemaakt!
[ Voor 14% gewijzigd door beschuitfluiter op 21-07-2003 09:53 ]
¯\_(ツ)_/¯
Keep up the good Work !
[ Voor 6% gewijzigd door C00P op 22-07-2003 03:59 ]
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
hehe, roze maandag is niet mijn favoriet om naar de tilburgse kermis te gaandjteddy schreef op 22 July 2003 @ 23:43:
Thanx voor de reacties, vandaag de hele dag suf in bed gelegen, beetje aan het bijkomen van roze maandag (topdag voor horeca). Ik hoop morgen weer iets te kunnen doen, na woensdag ben ik tot zondag vrij dus in die dagen gebeurd er zeker nog het een en ander
We zien je updates wel weer verschijnen, happy modding!
Verwijderd
Ben nu wel bezig met een schema van een keyboard encoder om die in elkaar te zetten de 8051 processor heb ik al en het schema ook.
Maar ben nu bezig met de software daarvoor hoop dat het een beetje snel wil vlotten.
Kunnen we hier ook protest voor indienen?djteddy schreef op 26 July 2003 @ 04:26:
Bij mij loopt het op het ogenblik ook een beetje sloom, mede omdat ik a.s. maandag voor 15 dagen naar tunesie vertrekdit topic zal dus nog wel een beetje verder terug vallen, maar als ik terug ben van vakantie ga ik uiteraard gewoon weer verder met de afwerking van de kast en kunnen er eindelijk frogger-tournooien georganiseerd worden
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
Verwijderd
Voor de rest echt een meesterlijk bouw project (is gewoon geen modden meer
ben ZEER benieuwd naar het eind resultaat
Waar vind ik deze schema's? of is het een compleet zelfbouw project?Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 02:11:
He djteddy ziet er erg goed uit. Ik zelf heb nog steeds maar de zijkanten. Kan wegens omstandigheden helaas weining aan mijn kast doen op het moment.
Ben nu wel bezig met een schema van een keyboard encoder om die in elkaar te zetten de 8051 processor heb ik al en het schema ook.
Maar ben nu bezig met de software daarvoor hoop dat het een beetje snel wil vlotten.
Doorzakken loopt wel los hoor, zo'n kleintje (Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 03:35:
ik heb niet heel het topic zitten lezen maar je zij het zelf al over het doorbuigen van het monitor frame. Zorg er echt goed voor dat hij ook over een jaar niet door gaat zakken. Zou echt zonde zijn. Desnoods balkjes eronder steunend op de grond ofzo. Ik vrees namelijk dat een latje er onder schroeven op den duur toch gaat doorzakken.
Voor de rest echt een meesterlijk bouw project (is gewoon geen modden meer)
ben ZEER benieuwd naar het eind resultaat

En dat is een 19" arcade scherm. My precioussssss...
Ik vraag me alleen af waarom je zo'n zware monitor daarvoor hebt gebruikt en niet gewoon een TFTje. Wat kosten die dingen nou helemaal tegenwoordig, het is plat, je hebt meer helderheid, en je kunt die zelfs uit de behuizing halen en zo in je arcadekast monteren.
Verwijderd
Moet nog ff kijken wat voor beeldscherm ik er in ga plaatsen ( oude monitor of een tv )
Knoppen en joysticks zijn besteld in de VS incl I-pac2 controler..
Hoef ik in ieder geval geen keyboard te slopen
En nog ff kijken wat voor oude computers hier staan voor het hart van de kast..
Verwijderd
pak zo groot als je kunt scoren. 19 of 21 inch het liefst.Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 20:05:
Ben hier net begonnen met een upright arcade kast..
Moet nog ff kijken wat voor beeldscherm ik er in ga plaatsen ( oude monitor of een tv )
Knoppen en joysticks zijn besteld in de VS incl I-pac2 controler..
Hoef ik in ieder geval geen keyboard te slopen
En nog ff kijken wat voor oude computers hier staan voor het hart van de kast..
TFT's zijn nogal duur als je bedenkt dat een 17" zowat gratis te krijgen is (en de TS heeft hem daadwerkelijk gekregen). Zowiezo is de kijkhoek in zo'n kast heel anders dan waar een tft voor gemaakt is.Lamborghini schreef op 27 July 2003 @ 18:22:
Vet idee, en de uitwerking ervan gaat goed en mooi zo te zien.
Ik vraag me alleen af waarom je zo'n zware monitor daarvoor hebt gebruikt en niet gewoon een TFTje. Wat kosten die dingen nou helemaal tegenwoordig, het is plat, je hebt meer helderheid, en je kunt die zelfs uit de behuizing halen en zo in je arcadekast monteren.
Hmm, dat is een punt wat ik was vergeten. Een tft heeft natuurlijk een bepaalde kijkhoek, kijk je te ver dan wordt het beeld zelfs negatief.sebastius schreef op 27 July 2003 @ 20:38:
[...]
Zowiezo is de kijkhoek in zo'n kast heel anders dan waar een tft voor gemaakt is.
Dat verandert de zaak
Verwijderd
Heb ik hier nog wel staan.. maar mame draait er zo slecht opVerwijderd schreef op 27 July 2003 @ 20:08:
mmh, je kan ook eregens een ouder atari op de kop tikken en die in zo houte kast stoppen ¬_o.
Wat je kan proberen:djteddy schreef op 18 juli 2003 @ 20:03:
HET FRAME
................
Ik heb trouwens nog een vraagje voor de computerexperts hier
[afbeelding]
Deze spanningsregelaar (met koelvinnetje) word bloedheet.... heb ik iets in mijn bios niet goed staan, of zou dit een hardwareprobleempie kunnen zijn? Met een fannetje erop blijft mijn systeem wel stabiel, maar zodra ik hier geen fan meer op zet looptie na 5 minuten vast
verbind een alle bevestigingspunten van je mobo samen met de beheuizing van je voeding aan elkaar.
Ik kwam er laatst achter dat er mobo's zijn waarbij niet alle aardpunten via het mobo lopen maar via het chassis van je kast of voeding.
DOC.

wat wordt dit een mooi ding zeg... gewoon PhaT! ik zou zeggen keep up tha good work, en keep us posted
Verwijderd
Gaaf dat je ook een arcadekast aan het maken ben.
Ik heb zelf namelijk ook een kast gebouwd.
Zie ook topic Arcade-kast
Voor meer foto's kun je kijken op http://members.lycos.nl/bosmanke
Ik kan zulk soort initiatieven alleen maar aanmoedigen.
Heb de kast nu een half jaar staan en het is gewoon verslavend om via die kast games te spelen.
Op mijn kast kan ik naast de emu's (div computers, consoles, arcade, flipperkasten, fruitautomaten) ook de wat modernere games spelen en tevens als jukebox gebruiken.
Het is het geld in ieder geval waard geweest.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar jouw eindresultaat.
Gozer, nou heb je zo'n lel van een kast, en zo'n ielig schermpje er in. Ga nou eens een 26 inch monitor kopen! 21 inch verdwijnt zowat in die kastVerwijderd schreef op 28 July 2003 @ 11:18:
Hé DJTeddy,
Gaaf dat je ook een arcadekast aan het maken ben.
Ik heb zelf namelijk ook een kast gebouwd.
Zie ook topic Arcade-kast
Voor meer foto's kun je kijken op http://members.lycos.nl/bosmanke
Ik kan zulk soort initiatieven alleen maar aanmoedigen.
Heb de kast nu een half jaar staan en het is gewoon verslavend om via die kast games te spelen.
Op mijn kast kan ik naast de emu's (div computers, consoles, arcade, flipperkasten, fruitautomaten) ook de wat modernere games spelen en tevens als jukebox gebruiken.
Het is het geld in ieder geval waard geweest.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar jouw eindresultaat.
[ Voor 5% gewijzigd door sebastius op 28-07-2003 11:45 ]
Verwijderd
Die kast is inderdaad fors, maar als je er voor staat, dan heb je niet de indruk dat het zo'n klein schermpje is.
Misschien dat ik in de toekomst er nog een grotere monitor in zet.
Hoe kom je eigenlijk aan dat plaatje bovenop? Het ziet er niet uit als een simpelprintje? Btw wat doe je voor werk of heb je voor opleiding gedaan om zo lekker handig met elektronica om te gaan. Het ziet er namelijk niet uit alsof je niet weet waar je mee bezig bent
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Verwijderd
Ja het is inderdaad jammer dat hij boven staat op zolder.
Maar ja ik heb ook rekening te houden met mijn vriendin.
Ik mag die kast dus niet in de woonkamer zetten. (die vrouwen zijn allemaal hetzelfde)
En het past ook niet echt bij het interieur.
Dat plaatje (marquee heet dat) heb ik bij een copyshop laten drukken.
Ik moet wel zeggen dat het niet goedkoop was.
Ik was ongeveer 45 Euro kwijt. (dat is het totaalbedrag voor de proefdruk en de 3 uiteindelijke stroken)
Ik werk als Systeembeheerder bij een grote organisatie.
Vroeger heb ik op school wel elektro gehad, maar die kennis heb je bij het bouwen van zo'n kast echt niet nodig.
Ik zou het iedereen die er enigzins interesse in heeft willen aanraden om zelf zo'n kast te gaan maken. Het is echt niet moeilijk.
Zit er wel over te denken om het ook voor andere mensen te gaan maken, maar bij elkaar het kost nog behoorlijk wat.
Ben trouwens ook bezig om er een website van te maken.
Waarbij ik alles uit de doeken zal doen over het bouwen van zo'n arcadekast.
Ik zal het eerst in de nederlandse taal doen en dan later ook nog in het engels.
Diontjuh,
Die kast is inderdaad voor eigen gebruik.
Maar zoals ik hierboven al aangekaart had, ga ik die kasten misschien ook voor andere mensen maken (tenminste als er animo voor is)

Link: http://www.boysstuff.co.u...d=10441&random=850902737#
en hij kost 2.999 Engelse Ponden

[ Voor 46% gewijzigd door Bob Popcorn op 29-07-2003 19:22 ]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Jaaa terug van de holliday, en lekker uitgerust. Zodra de zolder weer een beetje op temperatuur is kan de constructie weer verder gaan.
Hoe is het trouwens met de rest van de tweakertjes? heeft er iemand nog aan zijn kast gewerkt? (er zijn er volgens mij nog een stuk of 2/3 in progress)
Tis eigenlijk best wel tof om zoiets te maken of nie soms. Ik wil dr ook wel een

Overgens een collega van mij maakt ook van dit soort kasten. Niet op deze manier en bedoeld voor spelletjes, maar puur voor mp3 speelstations. Ik probeer hem al een hele tijd zover te krijgen dattie de foto's inscanned en aan me geeft mja tis een duitser en die zijn niet zo snel
Als ik ze heb zal ik ze ook is posten, vinden jullie best interessant denk. (mgoed zover over mijn leven, laat mij maar mensen, ik heb alleen nog een toetsenbord

[ Voor 85% gewijzigd door Tom-my op 13-08-2003 09:40 . Reden: iets te snel op versturen gedrukt :D ]
Still Cripple as Hell
het is dus bloed heet op mijn zolderSnakeMind schreef op 13 augustus 2003 @ 14:20:
Balen dat het de laatste dagen dus zo warm is geweest... Heeft die zolder van je beetje fatsoenlijke koeling? Anders duurt het nog zolang voordat we weer een update krijgen
Lang leve Den Haag met de dichte mist. Tis hier heerlijk... Ideaal om te knutselen aan arcade dingen...djteddy schreef op 13 August 2003 @ 16:40:
[...]
het is dus bloed heet op mijn zoldervandaag weer eens lekker goed zat worden (ben op vakantie geweest naar tunesië en daar hebben ze nog geen alchohol uitgevonden) en morgen weer vat dingetjes oppakken
(denk de kabelgoten gaan leggen)
Dit topic is gesloten.