[CiP] Arcadekast :)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 6.559 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Ik ben nu ik vakantie heb begonnen aan een mega-casemodding project. Ik ben mijn eigen arcademachine aan het bouwen met een pc erin :)
Heel de kast is zelf gemaakt, dus geen bouwpaketten e.d. en alle onderdelen zijn bij elkaar gesprokkelt. De kast moet straks goed speelbaar zijn, je moet er mp3's op kunnen afspelen en hij mocht niet te duur zijn. Ook moet er een hoog 'tweaker' gehalte in zitten (windows, ccfl's, e.d. :))

Motivatie
Waarom ben ik aan dit project begonnen? Toen ik op internet zat te surfen naar informatie over MAME, kwam ik erachter dat er mensen waren die oude arcadekasten stripten en deze vulden met een afgedankte pc. Op deze manier heb je een arcadekast met enkele duizenden games (als je uiteraard alle orginele boards bezit >))

Voorbeeld
Na veel exemplaren gezien te hebben praatte mijn vriendin me al snel het idee om een upright kabinet (streetfight model) te bouwen uit mijn hoofd. Onder het motto "dat komt de huiskamer niet in!" werd er gezocht naar een ander soort kast.
Na lang zoeken vond ik deze kast die niet alleen een vette kleur had, maar ook een leuk model had en niet al te groot was.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast1.jpg

Voorbereidingen
Na een aantal site's bezocht te hebben kwam ik aan de orginele bouwtekeningen van deze kast (is orgineel een pacman kast) en na alles omgerekent te hebben van inches naar centimeters kon de plaatselijke bouwmarkt bezocht worden.
Ook werd de elektroboer bezocht en ik mocht uit een oude doos de nodige arcadeonderdelen halen.
Al met al had ik al flink wat spullen en kon ik aan de slag :)

Specs
Een computer voor MAME hoeft gelukkig niet echt krachtig te zijn, mits je de DOS versie gebruikt en je retro games wilt spelen.
Ik heb aan een pentium II - 350 genoeg. Er komt een 6,4 gig schijfje in genoeg voor wat 80's mp's en een aantal games. Als monitor gebruik ik een 17" (krijgertje) en als videokaart een 8mb agp kaartje.
Een toetsenboard interface (ookwel ipac genoemd) gebruik ik niet, ik hack een oud toetsenboard en soldeer de hele zooi eronder aanvast :)

Work in progress!!!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast3.jpg
Enkele platen mdf al mooi uitgezaagd :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast4.jpg
De bouwtekeningen en elektro onderdelen

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast6.jpg
Mijn vriendin die mijn vader 'meehelpt' met zagen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast5.jpg
Een aardige indruk van hoe het geheel eruit moet komen te zien

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast8.jpg
Een controlpanel met de bijbehoorende elektro onderdelen

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast7.jpg
Voor de tweakers onder ons, we kunnen het niet laten hé :) Hier komen een paar neonstick of ccfls achter die op hd activity en muziek gaan branden :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast9.jpg
Een 17" monitor uitlijnen op de topplaat

Kosten
De kosten zijn tot nu toe redelijk beperkt gebleven. Ik wacht nog wel steeds op een levering knoppen en er moeten nog wat pluggen en stekkers gekocht worden, maar als je nog een computer over hebt, dan kun je de hele kast voor onder de 100 euro bouwen. Ik zit nu zelf rond de 60 euro en bijna alle onderdelen heb ik.

Links
Voor de lamers onder ons, een totaal bouwpakket :)
Originele site van mijn voorbeeld (blauwe arcade kast)
MAME, Multiple Arcade Emulator
Voor de creditcardbezitters onder ons, dé site voor je arcadecontrols
Hét jukebox programma voor het in DOS afspelen van je mp3's
Site van een gast die met een aantal vrienden 6 arcade kasten bouwt!!!
Cocktail cabinet bouwtekeningen :)
Handige site over het bouwen van arcade controls en alles wat erbij komt kijken (ook veel handige voorbeeldjes

Barst maar los met de reacties :)

[ Voor 26% gewijzigd door djteddy op 30-06-2003 01:52 ]

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 01:29
Denk je dat te redden voor 100 euro, ik bedoel dan laat je waarschijnlijk die glasplaat weg, of je moet toevallig iets met die afmetingen hebben staan wat je kan gebruiken natuurlijk. Verder natuurlijk een heel erg leuk idee uiteraard, er staat bij ons in de garage nog een kapotte gokkast, nooit echt op het idee gekomen om daar ooit iets mee te doen, maar dit kan natuurlijk leuk zijn.

Succes met de verder afwerking iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerpaultje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 22:47
wow dit moet wel een heel mooi kastje worden
eentje om weer bij de bookmarks te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
ConZito schreef op 26 June 2003 @ 23:47:
Denk je dat te redden voor 100 euro, ik bedoel dan laat je waarschijnlijk die glasplaat weg, of je moet toevallig iets met die afmetingen hebben staan wat je kan gebruiken natuurlijk.
Ik gebruik plexiglas, en die plaat heb ik al gekocht, viel best meej in prijs. Als hij klaar is zal ik wel een rekeningetje erbij zetten met wat precieze prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 01:29
Mjah met plexiglas druk je de prijs idd wel, beetje glasplaat kost een flinke duit. Geen last van irritante spiegeling met die plexiglas plaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Kon je er niet beter een oude TV voor gebruiken? TV's zijn over het algemeen wat groter en het gamed ook lekkerder (imo :) ). Anders zouden er nu ook geen consoles bestaan.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
ShotGun schreef op 27 June 2003 @ 00:03:
Kon je er niet beter een oude TV voor gebruiken? TV's zijn over het algemeen wat groter en het gamed ook lekkerder (imo :) ). Anders zouden er nu ook geen consoles bestaan.
Met tv zit je met heel die tv-out shit te kijken. Mp3s afspelen wil ik met een jukeboxprogramma in dos doen en weet niet of dat er een beetje uitziet op een tv (resolutie van het prog is 1024x768 geloof ik) Plus zijn deze games zo oud dat je het verschil toch bijna niet ziet en mame kan zelf allerlei effecten toe voegen (scanlines, e.d.)
Verder is het werken met een tv gevaarlijk, de tv moest uit zijn behuizing e.d., en aangezien deze monitor een krijgertje was, was dit ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:24

Blamm

Niet meer Smart

als ik het goed begrijp komt die monitor op zn "rug" te liggen.. kan hij daar wel tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Razorfist schreef op 27 June 2003 @ 00:11:
als ik het goed begrijp komt die monitor op zn "rug" te liggen.. kan hij daar wel tegen?
Goeie vraag, mocht je dit project thuis uit willen proberen, test dan eerst of je monitor hier tegen kan. Sommige monitoren krijgen een kleur waas (je kent dat wel, toen je vroeger met je grote magneet voor de tv stond te spelen kreeg je ook van die 'leuke' kleurtjes). Mijn monitor heeft er (tot nu toe) geen enkel probleem meej gehad. Ik heb een test opstelling gemaakt en die 2 dagen laten draaien, en na 2 dagen stond pacman nog steeds lekker te happen, dus werkt goed

[ Voor 6% gewijzigd door djteddy op 27-06-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Probeer eventueel wat airflow te krijgen door 2 fannetjes te installeren zodat de warmte van je beeldkanon zich niet ophoopt aan de bovenkant (zoals jij hem installeert), hij is er natuurlijk op gebouwd de warmte af te voeren naar boven (zoals 'ie "hoort" te staan) dus wat afvoer kan geen kwaad.

:>

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 19:51

b0p

Tof project! Is het geen idee om er eventueel een trackball in te verwerken. Misschien handig als je er ooit nog PC games mee wilt spelen. MAME heeft ook trackball support (Marble Madness :D).

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op 27 June 2003 @ 00:24:
Probeer eventueel wat airflow te krijgen door 2 fannetjes te installeren zodat de warmte van je beeldkanon zich niet ophoopt aan de bovenkant (zoals jij hem installeert), hij is er natuurlijk op gebouwd de warmte af te voeren naar boven (zoals 'ie "hoort" te staan) dus wat afvoer kan geen kwaad.

:>
klopt had ik er nog niet bij gezet, zie je die 2 gaten in de 2 zijkanten? bovenste is voor fans en de onderste zijn voor speakers :) In de orginele kast word aan de onderkant een ventilator geplaatst, die ik misschien ook nog wel erin verwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door djteddy op 27-06-2003 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 13:55

AcouSE

Swedish Chef

Bij deze toestemming voor een Casemod in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Heel gaaf project! Zoiets heb ik nog niet vaker gezien! Heb je alweer wat nieuwe pics, want ik ben erg benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 14:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verdomme! Vuile dief! die wilde ik deze zomer bouwen! :P

Maar ach, ik heb een 'echte' arcade monitor en echte arcade games.

Wat je alleen vergeet is dat Street Fighter een horizontaal spel is, en je monitor ben je nu voor een verticale kast aan het maken (de joysticks zitten dus op de verkeerde zijde, en tegenover elkaar. Das KUT voor multiplayer)

[ Voor 3% gewijzigd door sebastius op 29-06-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54248

offtopic:
Gelukkig vind dit een hele interresante CiP en de laatste tijd is er wel heel weinig hier te beleven dus zo'n topic mag eigenlijk gewoon niet gesloten worden

Verder on topic een heel erg leuk idee. Heb nu zelf ook de plannen van deze kast. Echter ga ik toch voor de streetfighter model . Hier heb ik nu ook de plannen van.
Begin er volgende week aan als mijn ouders op vakantie zijn }) .

Kunnen ze het niet afkeuren >:) .

Maak je er ook nog een la in voor een gewone toetsenbord.
En weet iemand waar je voor een redelijke prijs hier in Nederland ergens arcade controls kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Anoniem: 54248 schreef op 29 June 2003 @ 17:17:Maak je er ook nog een la in voor een gewone toetsenbord.
En weet iemand waar je voor een redelijke prijs hier in Nederland ergens arcade controls kunt kopen.
Ik heb bij de plaatselijke gameshop een tweetal universele arcade sticks gekocht, daar zaten gelukkig goeie sticks in (met microswitches). De knoppen die erbij zaten waren rag, maar ja. Voor 15 euro per stick ga ik niet zeuren.

[ Voor 33% gewijzigd door sebastius op 29-06-2003 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ConZito schreef op 26 June 2003 @ 23:54:
Mjah met plexiglas druk je de prijs idd wel, beetje glasplaat kost een flinke duit. Geen last van irritante spiegeling met die plexiglas plaat ?
Die spiegeling zal wel meevallen daar heb je net zoveel last van met gewoon glas. Als je op internet rond kijkt zie je dat bijna alle homemade kasten gebruiken maken van of plexi of Lexaan plaat.

Gewoon enkel glas hoeft trouwens niet zo heel duur te zijn. Ik betaal nog geen 20 euro voor zo'n stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sebastius schreef op 29 June 2003 @ 17:19:
[...]

Ik heb bij de plaatselijke gameshop een tweetal universele arcade sticks gekocht, daar zaten gelukkig goeie sticks in (met microswitches). De knoppen die erbij zaten waren rag, maar ja. Voor 15 euro per stick ga ik niet zeuren.
offtopic:
Ik ben niet aan het slow chatten. Is absoluut mijn bedoeling niet

Nou zeg je wat ik heb ergens nog 1 zo'n arcade stick liggen. Die kan ik wel slopen voor de parts. Zal hier eens in de buurt op zoek gaan naar een echte gameshop.
In nederland heb ik tot nu toe alleen http://www.suzo.nl gevonden die alles op gebied van arcade verkoopt. Helaas verkopen zij alleen maar aan bedrijven.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 54248 op 29-06-2003 17:24 . Reden: Domme fout verkeerde url 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Anoniem: 54248 schreef op 29 June 2003 @ 17:23:
[...]

offtopic:
Ik ben niet aan het slow chatten. Is absoluut mijn bedoeling niet

Nou zeg je wat ik heb ergens nog 1 zo'n arcade stick liggen. Die kan ik wel slopen voor de parts. Zal hier eens in de buurt op zoek gaan naar een echte gameshop.
In nederland heb ik tot nu toe alleen http://www.suzo.nl gevonden die alles op gebied van arcade verkoopt. Helaas verkopen zij alleen maar aan bedrijven.
Geen enkel bezwaar, m'n pa heeft z'n eigen bedrijf, dus daar kan ik zo bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zo, das goed bedacht. Lijkt me wel hoe die is als die af is. Maar moet je er dan boven staan om te kijken wat je doet ofzo :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Nee hoor, je kunt gewoon in een stoel zitten, en er schuin op kijken. (ik heb op zo'n ding in Amerika Ms Pacman gespeeld, echt leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sebastius schreef op 29 June 2003 @ 17:30:
[...]

Geen enkel bezwaar, m'n pa heeft z'n eigen bedrijf, dus daar kan ik zo bestellen denk ik.
Ja mijn moeder ook. Maar de bedrijfs activiteiten moeten in overeenstemming zijn met suzo.nl en dat is bij mij nou niet echt het geval.

Maar ik ga het maandag wel proberen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 54248 op 29-06-2003 17:45 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81050

Kweet nie of jullie er wat aan hebben, maar kwam hier toevallig wat meer informatie tegen over de controls:

http://www.mrsalty.net/arcade/controls/controls.shtml

Suc-6 iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81050 schreef op 29 juni 2003 @ 18:02:
Kweet nie of jullie er wat aan hebben, maar kwam hier toevallig wat meer informatie tegen over de controls:

http://www.mrsalty.net/arcade/controls/controls.shtml

Suc-6 iig ;)
Deze had ik nog niet gevonden op zich wel interresant. Is het misschien toch niet iets om in het bericht van TS. Wat links te plaatsen naar diverse goede sites die hulp bieden bij het bouwen van je eigen arcade kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
sebastius schreef op 29 June 2003 @ 17:14:
Verdomme! Vuile dief! die wilde ik deze zomer bouwen! :P

Maar ach, ik heb een 'echte' arcade monitor en echte arcade games.

Wat je alleen vergeet is dat Street Fighter een horizontaal spel is, en je monitor ben je nu voor een verticale kast aan het maken (de joysticks zitten dus op de verkeerde zijde, en tegenover elkaar. Das KUT voor multiplayer)
Ik ben een echte retrogamer dus streetfighter games komen er niet op, de meeste oude cocktail games zijn toch allemaal vertikaal georienteerd :)
Anoniem: 54248 schreef op 29 June 2003 @ 18:08:
[...]

Deze had ik nog niet gevonden op zich wel interresant. Is het misschien toch niet iets om in het bericht van TS. Wat links te plaatsen naar diverse goede sites die hulp bieden bij het bouwen van je eigen arcade kast.
Bij deze toegevoegd

Verder heb ik al een ccfl gekocht (blauw) voor achter het window en word de hele kast morgen in elkaar gelijmt, gegrond en geverfd (droogt lekker snel met dit weer)

Ik schat zo op het einde van de week dat de computer erin gebouwd kan worden, dus over 2 weken istie helemaal klaar (ligt aardig op schema!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87671

Voor een dealer in Nederland kijk op http://www.eurocoin.demon.nl/
Dit bedrijf heeft alles van happcontrols http://www.happcontrols.com/
En voor nog meer Mame gekte kijk op http://www.arcadecontrols.com/arcade_examples.php

Btw ziet er strak uit T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Laatst online: 25-05 11:34

Mx-KAEY

Mx-KÆY

zieter allemaal kewl uit suxess met et make! we zijn zeer benieuwd

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maandag even meteen contact opnemen met eurocoin kijken wat ze vragen voor een aantal buttons en joysticks. Damn het is al maandag.

djTeddy heb je al wat nieuwe foto's om te laten zien. Heb je trouwens naast het omzetten van de inch en cm nog wat moeten veranderen aan die plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Anoniem: 54248 schreef op 30 June 2003 @ 00:30:
...
djTeddy heb je al wat nieuwe foto's om te laten zien. Heb je trouwens naast het omzetten van de inch en cm nog wat moeten veranderen aan die plannen
Heb zo'n beetje alles aan zitten passen aan eigen smaak, heb eigenlijk alleen de maten hetzelfde gehouden, plaats van fans speakers etc is allemaal verandert. Er worden ook meer knoppen op mijn kast geplaatst en er is een window in de zijkant gekomen.

Ik heb vandaag niet meer foto's gemaakt, is ook nog niet echt interessant, het zijn nog losse panelen, alleen zitten de controlboxjes erop gelijmt en er zitten nu veel gaten in gefreesed voor alle knoppen, power connector, utp connector, resetknop, etc.

Ook is de topplaat met een bovenfrees meet uitgefreest zodat je een mooie schuine kant om de monitor hebt. Daar heeft mijn vader ff meej geholpen en die is een frees-guru :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

djteddy schreef op 30 June 2003 @ 00:18:
[...]Ik ben een echte retrogamer dus streetfighter games komen er niet op, de meeste oude cocktail games zijn toch allemaal vertikaal georienteerd :)
Ah! Een vertikale gamer! Mag ik je dan de volgende games aanbevelen:

1943, Vanguard, TimePilot, SkyLancer, Ms Pacman, Pacman, Donkey Kong (jr), en nog veeele anderen :p

Tis dat ik ook een aantal horizontale games heb liggen (printplaat), anders had ik ook een cocktail gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09

M14

Ik vraag me af of die monitor gaat werken op de manier zoals ie komt te hangen. Zet je crt monitor maar eens op zn kop. Dan word het beeld paarskleurig. Dit komt door het magnetischme van de aarde (je kunt je crt monitor dus ook niet aan de andere kant van de wereld gebruiken).

Hier heb je misschien ook last van. Dus probeer eerst maar ff uit of dit werkt. Stel dat het niet goed gaat, kun je er nog altijd een tft scherm oid in zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door M14 op 30-06-2003 19:17 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55849

M14 schreef op 30 juni 2003 @ 19:16:
Ik vraag me af of die monitor gaat werken op de manier zoals ie komt te hangen. Zet je crt monitor maar eens op zn kop. Dan word het beeld paarskleurig. Dit komt door het magnetischme van de aarde (je kunt je crt monitor dus ook niet aan de andere kant van de wereld gebruiken).

Hier heb je misschien ook last van. Dus probeer eerst maar ff uit of dit werkt. Stel dat het niet goed gaat, kun je er nog altijd een tft scherm oid in zetten.
Quote van de topicstarter:
djteddy schreef op 27 June 2003 @ 00:15:
[...]

Goeie vraag, mocht je dit project thuis uit willen proberen, test dan eerst of je monitor hier tegen kan. Sommige monitoren krijgen een kleur waas (je kent dat wel, toen je vroeger met je grote magneet voor de tv stond te spelen kreeg je ook van die 'leuke' kleurtjes). Mijn monitor heeft er (tot nu toe) geen enkel probleem meej gehad. Ik heb een test opstelling gemaakt en die 2 dagen laten draaien, en na 2 dagen stond pacman nog steeds lekker te happen, dus werkt goed
Hij heeft het dus al geprobeerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Laatst online: 25-09-2023
M14 schreef op 30 June 2003 @ 19:16:

euhm als je de topic had gelezen heeft de ts al getest. Na 2 dagen spelen doet de monitor nog steeds ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dit is nog eens een idee zeg. Hier ga ik me ook eens in verdiepen.
Men pakt een arcadekast, mod een pc erin, beetje emu´s en htpc software erop en je hebt een perfecte multimediamachine die ook nog smoelt in de huiskamer.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 16:09

M14

ow oke :) had niet het hele topic geleze :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
WEER EEN FOTOSESSIE VOOR DE TWEAKERTJES

Jaaa! mijn topic is weer geopend, ik heb nu toestemming dus ik kan weer wat foto's plaatsen, dus pak de l33t equipment and let's tweak it up :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast16.jpg
Check out my l33t equipment :) hadden jullie nog te goed, koetje-laptop mod was een oud projectje van mij, maar nu weer ontopic

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast11.jpg
De controlboxjes zitten nu in de kast gelijmd en ik heb alle randjes mooi afgeschuurd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast12.jpg
De plexiglasplaat voor de topplaat is mooi uitgesneden en mooi afgerond.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast13.jpg
Check out het l33t freeswerk van mijn vader :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast14.jpg
Windowtje is ook passend gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast10.jpg
Tussendoor nog even snel inkopen gedaan, een blauwe ccfl, een aantal knopjes (voor instellingen e.d) en een power switch en cableholder, de doorsnee shit

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast15.jpg
Nu de kast lekker ligt te drogen (op z'n koppie), kan er morgen gegrond en geverfd worden. Kijk naar de verfbussen en raad de kleur :)

Barst maar weer los met die reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door djteddy op 01-07-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

wb!! met toestemming deze keer :*) hij stond al in de bookmarks, maar bij deze weer opnieuw!!!!

/me volgt dit topic met een hoog interesse-gehalte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47865

Heej Vinnie,

Heel vet project! Maar dat had ik al gezegt.
Ga zo door ben benieuwd naar de volgende foto`s.

Royke (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47865

Heej Vinnie,

Als ie af is gaan we dan eens gave fototjes maken ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 47865 op 01-07-2003 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk het begint er al op te lijken. Ik wil donderdag beginnen met mijn arcade kast. Ben alleen niet zo geweldig met de Frees. Maar daar kan mijn buurman wel mee helpen.

Hoe heb je trouwens die plexiplaat zo mooi rond gekregen.
IS dat met de dremel gedaan of decoupeerzaag en hoe dik is die plaat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 21:12

Zym0tiC

^_^

als ik dit zo zie dan beginnen mijn handen ook te jeuken om zo'n casemod te maken. Damn dat ik een tijdje terug mijn flippekast heb weggedaan, volgens mij was daar ook wat leuks mee te maken.
Maar zo'n arcade kast is natuurlijk nog beter. Multiplayer!!!

Kijken of er deze zomer wat van komt.

Iig wens ik de TS veel suc6 en gaarna pics van het resultaat :D

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Zym0tiC schreef op 01 July 2003 @ 01:17:
... Maar zo'n arcade kast is natuurlijk nog beter. Multiplayer!!! ...
Met mijn arcadekast kun je strak MEGA vette multiplayergames spelen, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://roms.mame.dk/png/invad2ct.png
Tegenover elkaar zitten knallen :)
Anoniem: 54248 schreef op 01 July 2003 @ 01:02:
... Hoe heb je trouwens die plexiplaat zo mooi rond gekregen.
IS dat met de dremel gedaan of decoupeerzaag en hoe dik is die plaat trouwens.
de plexiglasplaat is 3 mm, de mdfplaat was trouwens 12 mm.

gewoon de plexiglasplaat tussen de topplaat en een positieve mal klemmen (mal zaag je 1 keer, kun je hierna voor elke hoek gebruiken).
Hierna eerst met de decoupeerzaag erlangs (plastic smelt een beetje maar breekt niet) en hierna met een oridinaire vijl glad vijlen :)

[ Voor 24% gewijzigd door djteddy op 01-07-2003 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Ik ben een echte retro/oldskool gamer... zowat bijna alle 8 en 16 bit games heb ik wel eens onder de joystick gehad ;)

Naast mame emuleer ik o.a nes/snes/sega8 en 16bit/c64/amiga/n64/gb/gbc/gba

Ooit zal ik ook zo'n kast bouwen met alles erop en eraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/kast11.jpg

die randjes lopen te ver uit aan de voorkant of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 11:13

megaleo

Special member

Tering-jantje! :) Dit lijkt me ook wel wat om te maken.
Kdenk alleen niet dat ik daar tijd voor kan vrijmaken. Ik kan er nooit echt de motivatie voor vinden. :*)
Ik ben verder erug benieuwd naar het eindresultaat. Lijkt me wel gaaf ding!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:22

ArCadE

No banana available

Anoniem: 54248 schreef op 29 June 2003 @ 17:17:
[...]

Maak je er ook nog een la in voor een gewone toetsenbord.
TIP : Kijk in de goudengids en bel de lokale gokkasten bedrijven op. Vaak hebben die ook nog wel een en ander liggen wa je voor een schappelijke prijs kunt meenemen.....

Kast ziet er top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
HyperTrophy schreef op 01 July 2003 @ 11:23:

.... die randjes lopen te ver uit aan de voorkant of nie?
Klopt, in het origineel lopen ze zelfs bijna 2 centimeter uit, dit vond ik iets te veel en heb ze 0,5 cm uit laten lopen... als ik strak het toch nie mooi vind trek ik de schuurmachine er wel weer langs :)

Hoeveel mensen zijn er nou trouwens bezig met zoiets te bouwen? Ik weet dat s7eroid er 1tje wil bouwen en er was zelfs iemand hier die a.s. donderdag ging beginnen. Misschien leuk om dan ervaringen uit te wisselen?

Ow ja, ik zit nog steeds met 6 arcade knoppen die ik moet hebben. Heeft iemand als een fatsoenlijk bedrijf gevonden die ook aan particulieren verkopen (of gaat er iemand met een cc bestellen bij happcontrols)

[ Voor 17% gewijzigd door djteddy op 01-07-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130

ik was al een tijdje (2 jaar :+) van plan een arcade kast te bouwen. Moet nog beslissen watvoor model het gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Anoniem: 49130 schreef op 01 July 2003 @ 16:40:
ik was al een tijdje (2 jaar :+) van plan een arcade kast te bouwen. Moet nog beslissen watvoor model het gaat worden :)
Als je veel ruimte heb zou ik een upright cabinet bouwen (het streetfighter model)
anders kun je een cocktailbouwen.
Als je veel racegames speelt is het ook wel leuk om een auto simulator kast te bouwen waar je in kunt gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja T. ik ga er zeker een bouwen :P ..... Ben alleen op onderdelen aan het wachten!
deze gaat het worden : http://www.cybertechdesig...ages/examples/Image10.jpg

En T. we willen meer foto's zien dus geen rust dagjes meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Zoals s7eroid al zei heb ik vandaag een rust dagje :)
Ik heb uiteraard niet echt stilgezeten en mijn testopstelling nogmaals gemaakt, je kunt nu zelluf zien dat de monitor best goed werkt op zijn koppie :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/cpu1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Maar hoe ga je dan die joysticks en die knoppen aansluiten en welke software gebruik je eigenlijk???

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt een Keyboard killen en de interface gebruiken om je arcade knoppen op aan te sluiten.
Of je kunt b.v. een I-pac interface gebruiken... (kijk naar deze link voor meer info) => http://ultimarc.com/ipac1.html

djteddy is een echte emu freak (lees.. Geen geld) en gebruikt een oud Keyboard! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
@ djTeddy: Naar welke elektroboer ben je geweest? (plaatsnaam)

gaaf projectje BTW (zeg ik niet vaak hoor)

[ Voor 28% gewijzigd door -DarkShadow- op 01-07-2003 21:53 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djteddy schreef op 01 juli 2003 @ 03:37:
[...]

Met mijn arcadekast kun je strak MEGA vette multiplayergames spelen, zoals deze:
[afbeelding]
Tegenover elkaar zitten knallen :)

[...]

de plexiglasplaat is 3 mm, de mdfplaat was trouwens 12 mm.

gewoon de plexiglasplaat tussen de topplaat en een positieve mal klemmen (mal zaag je 1 keer, kun je hierna voor elke hoek gebruiken).
Hierna eerst met de decoupeerzaag erlangs (plastic smelt een beetje maar breekt niet) en hierna met een oridinaire vijl glad vijlen :)
Ik ben degenie die van plan is om donderdag te beginnen met het bouwen van een kast. Nog een paar vraagjes aan jouw.

Positieve mal ??? <- hoe bedoel je dat dan.
En is alleen de topplaat 12 mm of is alles van 12. Als ik op de foto kijk dan dacht ik dat die control kastjes al gauw 18 waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
mark10123 schreef op 01 July 2003 @ 19:20:
Maar hoe ga je dan die joysticks en die knoppen aansluiten en welke software gebruik je eigenlijk???
Knoppen en joysticks sluit ik aan door een oud keyboard open te schroeven en de buttons direct op de keyboardprintbanen te solderen.
Als 'frontend' (gamestarter) gebruik ik ArcadeOS en als emu gebruik ik MAME. Hierover volgt snel meer, als ik me actief met de software ga bezig houden.
Anoniem: 87671 schreef op 01 July 2003 @ 20:49:
djteddy is een echte emu freak (lees.. Geen geld) en gebruikt een oud Keyboard! :D
Geen emu freak een student, en die hebben ook geen geld :) ik gebruik inderdaad een keyboard-hack of een keyboard interface, dat weet ik nog niet.

21:53[/message]:[/b]
@ djTeddy: Naar welke elektroboer ben je geweest? (plaatsnaam)

gaaf projectje BTW (zeg ik niet vaak hoor)[/quote]

<spam> ARP electronics in Tilburg </spam> ik heb er alle arcade shit opgekocht, dus heeft geen nut om hem plat te gaan spammen met buttonrequests, mijn tip is om een klein elektronicaboertje te proberen. Deze had 'toevallig' nog een kartonnen doos met arcade materiaal staan
Anoniem: 54248 schreef op 01 July 2003 @ 22:30:
[...]
Positieve mal ??? <- hoe bedoel je dat dan.
En is alleen de topplaat 12 mm of is alles van 12. Als ik op de foto kijk dan dacht ik dat die control kastjes al gauw 18 waren.
Positieve mal is de binnenkant van een mal, dus de ronding zelf. Deze pak je 2 en daar klem je de glasplaat tussen, je kunt nu met de decoupeerzaag erlangs gaan en alles eraf schuren.

Alles is van 12, maar die kastjes lijken zo dit omdat ik van vrij dicht bij heb gefotografeerd en die afgeronde hoek dus uit 2 laagjes hout bestaat

[ Voor 25% gewijzigd door djteddy op 01-07-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag me af of 12mm plaat dik genoeg is voor een upright kast. Denk dat ik voor 15 mm ga die is toch in de aanbieding bij mijn baas dus dat scheelt.
Als arcade gebruik ik een arcade yostick die ik ergens (wee niet meer waar) heb liggen en die sloop ik wel.

is geen top kwaliteit maar het moet maar even voldoen. Totdat ik meer cash beschikbaar heb hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kleine opmerking: als je dat toetsenbord gaat gebruiken voor de controls kom je in de problemen, veel toetsenborden kunnen maar 3 simultane aanslagen verwerken. Misschien iets om bij na te denken.
3) Keyboard encoder vs. Hacked keyboard
Keyboard encoders are great for interacting controls with the keyboard, but they are also expensive. For my first cabinet, I decided to save some money and hack a keyboard (There are many instructions out on the internet that will step you through this). This turned out to be a very big waste of time. Hacked keyboards are great for cabinets with limited number of controls (1 or 2 buttons per joystick). When you have 2 8-way joysticks and 6 buttons per joystick, a hacked keyboard will produce alot of keyboard ghosting. Ghosting is produced when multiple buttons (or keyboard keys) are pressed at the same time. So for my second cabinet, I decided to go with a hagstrom keyboard encoder. Once again, trying to save money, I went with the LP24. If you have more than 14 buttons and 2 joysticks, you will need the KE72.
bron: http://www.cybertechdesign.net/arcade/

En waarom zou je niet voor een hardeschijf loze oplossing gaan, gewoon die mame linux distro downen, roms in die iso zetten, branden en gaan met die banaan, geen hdd meer nodig (dus ook geen herrie)

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 49130 op 02-07-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Anoniem: 54248 schreef op 02 July 2003 @ 00:04:
Vraag me af of 12mm plaat dik genoeg is voor een upright kast. Denk dat ik voor 15 mm ga die is toch in de aanbieding bij mijn baas dus dat scheelt.
Als arcade gebruik ik een arcade yostick die ik ergens (wee niet meer waar) heb liggen en die sloop ik wel.

is geen top kwaliteit maar het moet maar even voldoen. Totdat ik meer cash beschikbaar heb hiervoor.
Dikte van het hout hangt van je manier van bouwen af. Als je eerst een frame maakt van latten wat de hele constructie draagt, en daar zet je platen tegen aan kun je nog met 5mm triplex werken. Zo ga ik mijn cocktail cabinet bouwen (dikke platen zijn én te duur én veeeel te zwaar voor als ik die kast nog eens wil verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Hey DjTeddy ik zie net dat je in Tilburg woont. Ik woon in Oisterwijk. Weet je toevallig of ze ook bij Piet Kennis van die Arcade gedoe verkopen???? Want anders ga ik daar weer helemaal voor niks op de fiets naartoe!!!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eindelijk die arcade joystick gevonden. Blijkt toch van mindere kwaliteit te zijn. De stick zelf kan ik wel gebruiken is op zich wel mooi. chrome rand afwerking de buttons zijn echter niet meer dan plastice caps die over micro knopjes vallen :-( . Deze kan ik zelf ook wel namaken. Van rond hout of zo en die aan de bovenkant mooi afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 11:29
Heb je hier misschien iets aan?
Er zitten 10 games in die joystick, hoe het precies werkt ofzo wete ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Triloxigen schreef op 02 July 2003 @ 15:32:
Heb je hier misschien iets aan?
Er zitten 10 games in die joystick, hoe het precies werkt ofzo wete ik niet..
Helaas heb je hier niet zo veel aan. In de arcade kast die djteddy bouwt nu komt een complete pc in. Deze zal de oude arcade games emuleren. Naast die stick die op joystick zit kun je er weinig mee.

Yes heb net 2 joysticks + 12 buttons kunnen bestellen voor een totaal van 38 euro. Zijn wel gebruitk maar in uitstekende staat en krijg er nog extra swicthes bij ook. Komen waarschijnlijk vrijdag binnen. Mooi man.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 54248 op 02-07-2003 16:52 . Reden: Gewoon een toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
mark10123 schreef op 02 July 2003 @ 13:08:
Hey DjTeddy ik zie net dat je in Tilburg woont. Ik woon in Oisterwijk. Weet je toevallig of ze ook bij Piet Kennis van die Arcade gedoe verkopen???? Want anders ga ik daar weer helemaal voor niks op de fiets naartoe!!!
Ik ben er geweest, maar hun hadden nix, alleen wat klein grut wat je zowieso nodig hebt (ccfl, kleine knopjes, schakelaar, etc)
Anoniem: 54248 schreef op 02 July 2003 @ 16:23:
[...]
Yes heb net 2 joysticks + 12 buttons kunnen bestellen voor een totaal van 38 euro. Zijn wel gebruitk maar in uitstekende staat en krijg er nog extra swicthes bij ook. Komen waarschijnlijk vrijdag binnen. Mooi man.
Waar heb je bestelt? ik moet nog steeds 6 arcade drukknoppen bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

dit is echt wel een gaaf idee ik ga je niet na doen zou niet weten waar ik het moet laten trouwens
maar ik ga je topic in de gate houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Anoniem: 34043 schreef op 02 juli 2003 @ 19:10:
dit is echt wel een gaaf idee ik ga je niet na doen zou niet weten waar ik het moet laten trouwens
maar ik ga je topic in de gate houden
Gewoon een mooi kleurtje geven met wat neon en shit dattie in de huiskamer mag
:) (Vergeet niet, word direct ook als multimediaplayer gebruikt voor mp3's en elektronisch boodschappenlijstje :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Je hebt toch niet ook vandaag weer rust genomen? :p Wil foto's zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59903

Anoniem: 54248 schreef op 02 July 2003 @ 16:23:
[...]

Helaas heb je hier niet zo veel aan. In de arcade kast die djteddy bouwt nu komt een complete pc in. Deze zal de oude arcade games emuleren. Naast die stick die op joystick zit kun je er weinig mee.

Damn, waar heb je dat besteld. Ik wil namelijk ook zoiets gaan maken alleen zou ik nie weten waar ik die keyboard encoder en de joystick + knoppen zou moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59903 schreef op 02 juli 2003 @ 21:23:
[...]

Damn, waar heb je dat besteld. Ik wil namelijk ook zoiets gaan maken alleen zou ik nie weten waar ik die keyboard encoder en de joystick + knoppen zou moeten bestellen.
Ik heb gewoon gezocht in de goudengids op category speelautomaten bij mij in de buurt en toen gewoon het lijstje langs gegaan.
Met natuurlijk de vraag of ze wat voor me hadden. Bij de derde raak zij verkopen die machines waren op het moment wel het laatste wat ze hadden.

Dus zoek even een bedrijf op in de buurt. Meeste kans bij een bedrijf die die dingen repareert.

Ik heb alleen geen keyboard encode :'( .
Dus of ik ga een keyboard hacken of zelf een keyboard encoder maken. Er zal vast wel ergens een heel mooi schema rondzwerven. En anders hang ik er zolang 1 joystick aan met buttons en dan hack ik wel een gewone joystick en hang het zaakje gewoon aan de geluidskaart.

Dat werkt ook goed alleen dan heb ik geen multiplayer optie. Dus hoe ik het precies ga doen ga ik nu nog even opzoeken op internet en dan even de maten opnemen van mijn kast.

Ik heb alleen helaas geen 17 inch monitor moet het doen met een brakke 15 inch of anders met een 14 inch (niet brak) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

15 inch? 14 inch? Man, dan kun je het echt beter laten. Die schermen zijn zo klein, daar kun je net een 'cabaret' model mee maken, maar het staat echt ielig in een 'echte' arcade kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sebastius schreef op 02 July 2003 @ 23:18:
15 inch? 14 inch? Man, dan kun je het echt beter laten. Die schermen zijn zo klein, daar kun je net een 'cabaret' model mee maken, maar het staat echt ielig in een 'echte' arcade kast.
Ik ga het zeker niet laten lol desnoods zet ik er een oude philips tv in die is zo lomp groot.

Ik ben al opzoek naar andere scherm dus voorlopig gaat er een 15 inch in. Met in mijn achterhoofd dat er later een 17 inch of liever 19 inch in gaat. Maar ik offer mijn iiyama liever niet op voor een arcade project.

djteddy jij gaat ook voor een keyboard hack.

Zo ja hoe denk je de ghosting problemen op te lossen ???. Ik ben al op zoek naar info. Ik snap nog niet zo heel veel van die matrix gedoe. Maar morgen maar even een test opstelling en dan testen.

Ik zelf zat te denken om 1 player aan te sluiten op mijn gehacte toestenbord en de andere player op de joystick port. In dit geval kun je de keys mooi plaatsen op de matrix zodat je minder last hebt van ghosting.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 54248 op 02-07-2003 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
JaY- schreef op 02 July 2003 @ 20:09:
Je hebt toch niet ook vandaag weer rust genomen? :p Wil foto's zien ;)
Neej moest werken vandaag, ben dj dus op vrij vage tijden thuis (kijk maar naar tijd van deze post) en zonder bioritme kun je niet echt intensief aan iets werken :)
Anoniem: 54248 schreef op 02 July 2003 @ 23:41:
[...]
...

djteddy jij gaat ook voor een keyboard hack.

Zo ja hoe denk je de ghosting problemen op te lossen ???. Ik ben al op zoek naar info. Ik snap nog niet zo heel veel van die matrix gedoe. Maar morgen maar even een test opstelling en dan testen.
Zover ik heb kunnen testen heb je bij 2 players niet echt vee last van het ghosting effect, dit krijg je meer met >2 controls (waarbij er dus veel keer meer als 4 knoppen tegelijk in getoetst worden)
Een cocktail cabinet word eigenlijk altijd gedaan met een keyboard hack, in een grotere kast word meestal een ipac gebruikt.
Ook kun je 2 usb gamepacks hacken, deze zijn ervoor bedoelt om meerdere aanslagen tegelijk te kunnen doen, dit is misschien ook een ideetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djteddy schreef op 03 juli 2003 @ 04:54:

Zover ik heb kunnen testen heb je bij 2 players niet echt vee last van het ghosting effect, dit krijg je meer met >2 controls (waarbij er dus veel keer meer als 4 knoppen tegelijk in getoetst worden)
Een cocktail cabinet word eigenlijk altijd gedaan met een keyboard hack, in een grotere kast word meestal een ipac gebruikt.
Ook kun je 2 usb gamepacks hacken, deze zijn ervoor bedoelt om meerdere aanslagen tegelijk te kunnen doen, dit is misschien ook een ideetje ?
Wat ik heb gelezen is dat hij met een keyboard hack maar 3 toetsaanslagen per seconde kan verwerken. Bij spellen zoals mortal combat zal dit niet genoeg zijn. Ik ga dus hevig op zoek naar een keyboard encoder. Het liefst de Hagstrom KE18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Wat je kan doen is gewoon 2 gamepads nemen op de USB en die ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

djteddy schreef op 03 July 2003 @ 04:54:
[...]
Neej moest werken vandaag, ben dj dus op vrij vage tijden thuis (kijk maar naar tijd van deze post) en zonder bioritme kun je niet echt intensief aan iets werken :)
Het zij je vergeven :p Leuk baantje trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 09:36
Dit ziet er echt onzettend gaaf uit! Echt weer iets anders dan de normale mods, en natuurlijk ook een goed idee om zelfs eens te gaan maken. Maar voorlopig ben ik nog bezig met andere ideeen uit te werken.

Maar over die monitor, als die het op z'n kop of staand niet doet, zou het niet helpen om te degausen? Had hier op mijn werk ook met de monitor van de ene naar de andere werkplek verplaatsen, en door te degausen was dat verholpen. Ik zal het vanavond eens even gaan uitproberen met een oude monitor van mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333

Anoniem: 59903 schreef op 03 July 2003 @ 11:51:
[...]

Wat ik heb gelezen is dat hij met een keyboard hack maar 3 toetsaanslagen per seconde kan verwerken. Bij spellen zoals mortal combat zal dit niet genoeg zijn. Ik ga dus hevig op zoek naar een keyboard encoder. Het liefst de Hagstrom KE18.
ik neem aan dat je zelf toch wel sneller dan 3 toetsen per seconde typt? tis 3 toetsen tegelijk max, en tussen de toetsaanslagen hoogstens een paar miliseconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333 schreef op 03 juli 2003 @ 13:14:
[...]

ik neem aan dat je zelf toch wel sneller dan 3 toetsen per seconde typt? tis 3 toetsen tegelijk max, en tussen de toetsaanslagen hoogstens een paar miliseconde
Inderdaad en als je de buttons op een slimme manier plaats op de matrix van het toetsenbord dan moet je er al minder last van hebben + daarnaast wat diodes plaatsen..

Hoe zou het zitten als je 2 toetsenborden gebruikt dan met een splitter ertussen zou dit werken ???. Dus dat je voor iedere player een toetsenbord hacked en dan met een splitter aan de pc.

Hm ga straks denk ik even een test opstelling maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 22:36

Leejow(saait)

Blater

woei, ik had dit project nog nooit eerder gezien :D
lijkt me vet om zoiets te maken, ik heb in mijn jeugd uren vertoefd achter de Sonic the hedgehog kast.. echte nostalgie, ik zou er ook wel eens eentje willen maken.
ik heb naast me nog een oude compaq staan (200mhz ofzo). Dat moet wel voldoende zijn he?
oh ja, ik heb trouwens een controller met knoppen die je ook in van die arcade kasten ziet.
dan alleen nog zo'n joystickje, kast en voila :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand ooit iets besteld op happcontrols.com?? Want ik wil daar wel mijn joystickjes en knoppen gaan bestellen alleen ik zou nie weten wat de levertijd is en of het een beetje betrouwbaar is enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Zou het trouwens moeilijk zijn om een schakeling te maken voor de gameport?
de interface:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1 +5V  +5 VDC 
2 /B1  Button 1 
3 X1  Joystick 1 - X 
4 GND  Ground 
5 GND  Ground 
6 Y1  Joystick 1 - Y 
7 /B2  Button 2 
8 +5V  +5 VDC 
9 +5V  +5 VDC 
10 /B4  Button 4 
11 X2  Joystick 2 - X 
12 GND  Ground 
13 Y2  Joystick 2 - Y 
14 /B3  Button 3 
15 +5V  +5 VDC

Klinkt IMHO wel makkelijk, maar in schakelingen maken ben ik niet goed (eerder de software kant, maar als de schakeling werkt is dat niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leejow(saait) schreef op 03 July 2003 @ 15:51:
Zou het trouwens moeilijk zijn om een schakeling te maken voor de gameport?
de interface:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1 +5V  +5 VDC 
2 /B1  Button 1 
3 X1  Joystick 1 - X 
4 GND  Ground 
5 GND  Ground 
6 Y1  Joystick 1 - Y 
7 /B2  Button 2 
8 +5V  +5 VDC 
9 +5V  +5 VDC 
10 /B4  Button 4 
11 X2  Joystick 2 - X 
12 GND  Ground 
13 Y2  Joystick 2 - Y 
14 /B3  Button 3 
15 +5V  +5 VDC

Klinkt IMHO wel makkelijk, maar in schakelingen maken ben ik niet goed (eerder de software kant, maar als de schakeling werkt is dat niet nodig)
Ga naar www.arcadecontrols.com hier heb je schakelingen voor de joysticks op de gameport.

Ik heb mijn volgende project ook al gevonden misschien dat wanneer ik er aan begin toestemming vraag voor CiP Race Simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Anoniem: 54248 schreef op 03 July 2003 @ 16:25:
[...]

Ga naar www.arcadecontrols.com hier heb je schakelingen voor de joysticks op de gameport.

Ik heb mijn volgende project ook al gevonden misschien dat wanneer ik er aan begin toestemming vraag voor CiP Race Simulator
sorry hoor ik vind die site te onoverzichtelijk, ik kan geen schemas vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leejow(saait) schreef op 03 July 2003 @ 16:46:
[...]

sorry hoor ik vind die site te onoverzichtelijk, ik kan geen schemas vinden..
Nou het staat er echt gewoon op hoor. 8)7 Moet je wel een beetje moeite doen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je nog meer pix eigenlijk? ben wel benieuwd naar je vooruitgang :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Anoniem: 49130 schreef op 04 juli 2003 @ 11:37:
heb je nog meer pix eigenlijk? ben wel benieuwd naar je vooruitgang :9~
be patient my friends :) een zilverkleurige gegronde arcadekast is nog niet echt nieuwe pics waard, als de nieuwe verf erop gaat wel :) (verwacht dit hopelijk morgen te doen, want zondag ga ik voor 3 dagen naar zeeland op vakantie en woensdag avond moet ik jureren in een dj contest dus hoop voor die tijd alle verf erop hebben te zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes net mijn arcade buttons en joysticks in ontvangst mogen nemen. Maar liefts 20 buttons lol en een paar extra switches die mensen waren ook zo aardig geweest om er 1 en 2 player button bij te doen.

Helaas heeft de 1 player button wel wat geleden. Ik heb ook alle mdf al dus ik ga denk ik maar eens beginnen.
Ben aan de hand van een aantal tekeningen nu mijn eigen upright kast aan het ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Anoniem: 54248 schreef op 07 July 2003 @ 15:32:
Yes net mijn arcade buttons en joysticks in ontvangst mogen nemen. Maar liefts 20 buttons lol en een paar extra switches die mensen waren ook zo aardig geweest om er 1 en 2 player button bij te doen.

Helaas heeft de 1 player button wel wat geleden. Ik heb ook alle mdf al dus ik ga denk ik maar eens beginnen.
Ben aan de hand van een aantal tekeningen nu mijn eigen upright kast aan het ontwerpen.
Mag ik vragen welke tekeningen? Misschien kan ik meehelpen met een setje goede tekeningen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djteddy schreef op 04 juli 2003 @ 20:07:
[...]

be patient my friends :) een zilverkleurige gegronde arcadekast is nog niet echt nieuwe pics waard, als de nieuwe verf erop gaat wel :) (verwacht dit hopelijk morgen te doen, want zondag ga ik voor 3 dagen naar zeeland op vakantie en woensdag avond moet ik jureren in een dj contest dus hoop voor die tijd alle verf erop hebben te zitten)
je hebt gelijk, lekker rustig aan doen. Dan krijg je het mooiste resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sebastius schreef op 07 juli 2003 @ 16:11:
[...]

Mag ik vragen welke tekeningen? Misschien kan ik meehelpen met een setje goede tekeningen te maken.
Ik heb je de tekeningen toegestuurd. Kun je er wat mee !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Ik ben weer terug van 3 heerlijke dagen nieuw-haamsburgstede-renesse-zeeland-toren :) De constructie kan morgen weer verder gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Anoniem: 54248 schreef op 08 July 2003 @ 14:43:
[...]
Ik heb je de tekeningen toegestuurd. Kun je er wat mee !!!
Oeps, m'n niet meer werkende mail adres stond er nog in. Probeer het nog es?

DJ Teddy, Dat is goed nieuws! Ik ben benieuwd!

Overigens ben ik ook andere opties aan het onderzoeken (kijken of ik een kast ergens kan kopen, de rest van de onderdelen heb ik toch al (arcademonitor, joysticks, voeding en game printen))

[ Voor 34% gewijzigd door sebastius op 08-07-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je die zelf uit een kast getrokken of gewoon los gekocht? Btw, welke printen heb je ?

Ik heb trouwens besloten een upright te maken, een cocktail is niet handig voor mij, kan daar niet fatsoenlijk op gamen zonder RSI of nekklachten door op te lopen :) Is het nadeel van lang zijn zegmaar :|

Upright it is dus :) , ik zal in eerste instantie moeten gaan kijken naar een echte kast en die ombouwen, dat lijkt me helemaal vet >:)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 49130 op 09-07-2003 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik ga ook voor de upright. De monitor en voeding komen uit een NeoGeo kast van een andere tweaker, die wilde er graag een supergrote vga monitor inbouwen. Ik heb de volgende printen:

1943 (bootleg, maar werkend)
Rally X (origineel, werkend)
Sky Lancer (origineel denk ik, werkend)
Arkanoid (mist chips, worden gemaakt voor me)
Carrier Airwing (een beetje defect)
Vanguard (een beetje defect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes ik heb nu eindelijk een 17 inch monitor vandaag opgehaald voor 25 euro. Dat valt wel mee toch ??
Van de 2 joysticks die ik had gekregen was 1 4 way. Die heb ik nu dus danig aangepast dat die ook als 8 way gebruikt kan worden.
Ik ga ook nog restirctor plates maken zodat ze als puur 4 way te gebruiken zijn. Ben nog steeds bezig met de tekeningen.
sebastius -> tekeningen zijn onderweg...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 54248 op 09-07-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Anoniem: 54248 schreef op 09 July 2003 @ 23:21:
Yes ik heb nu eindelijk een 17 inch monitor vandaag opgehaald voor 25 euro. Dat valt wel mee toch ??
Van de 2 joysticks die ik had gekregen was 1 4 way. Die heb ik nu dus danig aangepast dat die ook als 8 way gebruikt kan worden.
Ik ga ook nog restirctor plates maken zodat ze als puur 4 way te gebruiken zijn. Ben nog steeds bezig met de tekeningen.
sebastius -> tekeningen zijn onderweg...
Zonde dat je die 4way hebt verpest... Maar goed, wie ben ik. Restrictor plate ga ik ook binnenkort maken, ff stukje kunstof zoeken ergens. Tekeningen naar hccnet gestuurd? Dan zie ik ze wel verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sebastius schreef op 09 July 2003 @ 23:27:
[...]

Zonde dat je die 4way hebt verpest... Maar goed, wie ben ik. Restrictor plate ga ik ook binnenkort maken, ff stukje kunstof zoeken ergens. Tekeningen naar hccnet gestuurd? Dan zie ik ze wel verschijnen.
Gewoon 2 mm dik acryl gebruiken of 1mm dik aluminium moet ook voldoen toch.
Die 4 way is niet echt verpest doormiddel van een restrictor wordt het toch weer een 4 way.

:( Het wil me nog steeds maar niet lukken met de tekeningen en de maten. Ik word er moe van maar ja het is ook al laat.

DJTeddy hoe gaat het met jou project ik las dat je weer aan de slag ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Anoniem: 54248 schreef op 10 July 2003 @ 01:50:
[...]
DJTeddy hoe gaat het met jou project ik las dat je weer aan de slag ging.
Zekers! Ik ben druk aan het verfen, maar hier laat ik pas alle pics van zien als ik klaar ben :-P, voor nu alvast wat foto's van de grondverf, kun je alvast zien hoe de kast eruit zien alstie helemaal in elkaar gelijmt/schroeft/spijkert zit :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/verven.jpg
Opstelling, alles mooi afgedekt met kranten e.d. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/verven1.jpg
Toppaneeltje verven

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/verven3.jpg
Actiefoto :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentteuben/Arcadekast/verven2.jpg
De kast na 5 minuten gronden

Zoals je kunt zien heb ik 1 zijkant los gelaten, die kun je strak open maken, zodat je nog bij alle elektronica kan.

De rest van de verf foto's komen eraan, vandaag ook wat plugjes en een aantal meter kabel gehaalt om alles mooi te kunnen aansluiten strak.

[ Voor 7% gewijzigd door djteddy op 10-07-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit hoor. Ik ga voor het defender model dat is dus een upricht model. Ik heb nu bijna alle maten en ga zo beginnen aan de onderkant vast. Vanavond krijg ik hulp en dan ga ik ook de zijkanten doen.

Even een vraagje djteddy die ronde kanten aan het mdf met welke frees heb je dat gedaan.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.