Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 11.356 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Is trouwens ook leuk om te zien:
http://www.peugeot-avenue...design/home/en/home1.html

Heb je die auto ook berekend? Ziet er in ieder geval goed uit hoor.

Ik moet ook maar is zoiets proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 22:12
Mr_Kite schreef op 03 July 2003 @ 09:45:
In principe heb je die toch helemaal niet nodig? Een schaatsmal kan wel handig zijn, maar rechte lijnen zou ik gewoon uit de losse hand doen hoor....
Verder zijn Pantone-markers waarschijnlijk veel beter verkrijgbaar, en ook prima geschikt... het maakt in principe ook niet veel uit welke je gebruikt, markers = markers; bij sommige markers heb je speciale tools, maar (zeker als beginner) heb je die toch niet zo nodig nog!
ja ik werk graag met lineaal, vroeger tekende ik veel gebouwen in perspectief, en daar gebruike ik altijd lineaal bij(moet wel wil omdat je anders heel gauw misvormingen krijgt) en ik vind het met lineaal gewoon lekker werken, mischien ook omdat ik 3 jaar quake 3 levels heb gebouwd en dus erg gewend ben om grid lijnen te zien op mn werkgedeelte :)

ja het hoeven niet per se die prismacolor markers te zijn maar wel zo dat je dus licht en donker effecten heb zeg maar, maar ik wist niet dat andere merken ze ook hadden, thx for the tip :)
Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 10:22:
Ik zou ook gewoon Pantone gebruiken, die hebben ook cool grey 10 - 90 %.

Verder kan rechte lijnen trekken voor het perspectief wel uit de hand maar daar moet je wel even beetje gevoel voor krijgen, enige is dat lineaal perspectief er meestal raar uitziet, een foutje met lineaal zie je veel duidelijker dan een foutje uit de hand.

Je zou wel idd eens kunnen proberen niet te precies te werk te gaan, maak eens een a3 vol met kleine schetjes, als je een toffe ziet maak hem dan wat groter en kleur hem eens lekker losjes! :)
ja losjes tekenen heb ik vaak wat moeite mee, ik teken het lekkerst in perspectief als ik minstens een aantal guide lines heb zeg maar, mischien idd doordat ik veel met q3 levels heb gewerkt

thx for the tip over de markers :)
flashin schreef op 03 July 2003 @ 11:43:
Is trouwens ook leuk om te zien:
http://www.peugeot-avenue...design/home/en/home1.html

Heb je die auto ook berekend? Ziet er in ieder geval goed uit hoor.

Ik moet ook maar is zoiets proberen :p
hoe bedoel je of ik em berekend heb? als je qua lengte en hoogte meten enzow bedoeld, nee dat nog niet, maar ik heb ook de sideviews op wiskunde papier(gesponserd door mn oude school :P) en daar zagen de verhoudingen er goed uit :)

ohja, vergeet niet dat zodra jij ook ineens met een asymmetrische auto ofzow komt dat ik je dan ff een rechtszaak aanspan en miljoenen euros vraag enzow >:)
oh shit, dis amerika niet :( :P

[ Voor 17% gewijzigd door bolleh op 03-07-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-06 14:51

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Wat ik bedoelde: je kunt ook prima 'grid'-lijnen zetten zonder daar een liniaal voor te gebruiken! en die lijnen hoef je niet helemaal door te trekken ofzo... uiteindelijk maakt het voor je tekening vrijwel niets uit of de vluchtlijnen allemaal precies in hetzelfde punt uitkomen, je kunt dan beter meer aandacht besteden aan de basis, precies zoals seraph met z'n plaatjes uitlegde (duidelijk!), dat je de perspectiefrichting goed kiest... Enfin, het is ook maar net wat je zelf het prettigste vindt werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hmm is er dan iemand die weet waar ik in utrecht van die tria markers kan kopen? t liefst gewoon los want echt veel hebk er niet nodig, kben niet zo bekend qua artistieke winkels oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb zo'n Medion (aldi) teken tablet (actief gebied iets groter dan 1 A4, dus lekker de ruimte:P).

Daarmee ging ik in flash een en ander proberen, en daar is het volgende uitgekomen (uiteraard nog WIP). Weet niet of ik er echt iets van ga maken, want het was eigenlijk meer om uit te proberen:P...

Maar goed, hier issie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/ventjebijschutting.jpg

*klikbaar*

DAMN hij vern**kt de lay-out nogal.. ff zoeken hoe dat opgelost moet worden hor..>> done :)

[ Voor 25% gewijzigd door wdekreij op 04-07-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05
bolleh schreef op 03 July 2003 @ 16:21:
hmm is er dan iemand die weet waar ik in utrecht van die tria markers kan kopen? t liefst gewoon los want echt veel hebk er niet nodig, kben niet zo bekend qua artistieke winkels oid
Ik weet niet of ze die dingen hebben maar aan de oudegracht zit zo'n winkel met allemaal artistiek materiaal, ongeveer tegenover cafe jan de winter. Dusss vanuit het centrum naar tivoli lopen, dan kom je erlangs. Als ze ze zelf niet hebben kunnen ze je vast wel vertellen waar je ze WEL kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een zeemeermin die ik gister heb getekend. :) Ik teken niet zo vaak mensfiguren omdat ik daar niet zo goed in ben, maar ik wou het toch een keer proberen. (ze zwaait trouwens niet naar iemand, ze zwemt omhoog)

Afbeeldingslocatie: http://tlq.nl/prut/mermaid01.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Waah, dies vet! Een goth zeemeerming met vinpiercings, best ziek :) Lijkt beetje op een meiske dat ik ken. Anatomisch niet geheel correct misschien, maar door de wat cartoonesque stijl maakt dat geen reet uit. GRote ogen en klein mondje maken het wel beetje manga achtig, maar is niet storend.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
* bolleh strikes back :P

kheb een soortevan wireframe gemaakt zodat je enigsinds kunt zien hoe de lijn in de auto zit. op die luchthapper onder aan de voorkant ben ik best wel trots :)
de bumper erboven steekt een stukje naar voren uit en doordat het lekker smooth is ziet het er zowel van de voorkant als van de zijkant goed uit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/as/wireframe.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet me een beetje denken aan een vw newbeetle. Vooral die bumper, maar ook de overgang van motorkap -> ruit en ook de vorm van de zijruit (wel een beetje platgeslagen dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 22:31:
Hij doet me een beetje denken aan een vw newbeetle. Vooral die bumper, maar ook de overgang van motorkap -> ruit en ook de vorm van de zijruit (wel een beetje platgeslagen dan :P)
laten we alleen wel hopen dat hij wel een stuk sneller is dan die newbeetle he ;)
maar ach met een flinke V8 achterin moet dat geen probleem opleveren :9 ;)

kheb me overigens niet speciaal laten inspireren door 1 auto ontwerp of 1 merk in het speciaal

vaak kun je toch een bepaald merken herkennen aan de koplampen/achterlichten(ik ben geobsedeerd door achterlichten :X in de bus zit ik altijd te kijken naar de achterlichten en noem ik mn hoofd het merk + type van die wagen :+) maar dat valt hier dus weer compleet weg maar als je goed kijkt kun je idd een aantal dingen ontdekken die je in andere auto merken ook terugvind. maargoed dat vind ik geen schande want een auto is immers een auto ;)

[ Voor 39% gewijzigd door bolleh op 04-07-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 04 July 2003 @ 22:36:
[...]
(ik ben geobsedeerd door achterlichten :X in de bus zit ik altijd te kijken naar de achterlichten en noem ik mn hoofd het merk + type van die wagen :+)
freak :+ :P

Ik heb nog een vraag :
Ik heb nu ongeveer 2 weken mijn wacom en ben er wat mee aan het prutsen. Nou zie ik best vaak wacom-creaties waar alleen maar strakke lijnen te zien zijn. Als ik dit probeer komt er alleen maar 'gebibber' uit :P
Zijn er misschien tutorials die mij kunnen vertellen hoe ik het beste mijn wacom kan hanteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 04 July 2003 @ 17:57:
Waah, dies vet! Een goth zeemeerming met vinpiercings, best ziek :) Lijkt beetje op een meiske dat ik ken. Anatomisch niet geheel correct misschien, maar door de wat cartoonesque stijl maakt dat geen reet uit. GRote ogen en klein mondje maken het wel beetje manga achtig, maar is niet storend.
Tnx. :)
Ja, ik vond het makkelijker om het niet helemaal realistisch te maken, dan hoefde ik niet te letten op of het allemaal wel klopte qua verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 22:45:
[...]

Ik heb nog een vraag :
Ik heb nu ongeveer 2 weken mijn wacom en ben er wat mee aan het prutsen. Nou zie ik best vaak wacom-creaties waar alleen maar strakke lijnen te zien zijn. Als ik dit probeer komt er alleen maar 'gebibber' uit :P
Zijn er misschien tutorials die mij kunnen vertellen hoe ik het beste mijn wacom kan hanteren ?
Tja, mij lukt het ook nooit om strakke lijnen te tekenen, daarom gebruik ik de pen tool in Photoshop voor de lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 23:58
Op mijn el cheapo tablet is dat ook zo, dat je met mach1 een lijn moet zetten
om hem recht te krijge. Maar ben er achter dat het vooral is op lage resolutie. Op 300dpi en + is het al een _stuk_ beter. (bij mij tenminste) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
als je in flash zou tekenen moet je de lijn vaak smoothen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
begint een beetje dood te bloeden hier, kom op met die artwork! Deze heb ik in de cartoonisten thread ook al gepost, nadat dusty meedeelde dat hij geen tijd had om de sequence door te laten rollen :( Om het hier maar een beetje levendiger te maken post ik hem hier nog een keertje:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/aurik.fj/dusty.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
Nou om het hier niet dood te laten gaan ;)

Ik heb een tekening af, ben er nog niet helemaal happy mee... maarja. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.kaarsgaren/gallery/pic10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ok om het topic maar weer ff te boosten :)
even een "close up" van de achterlichten van mn auto:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/as/lichten.gif
1- achteruit rij licht
2- normale lichten
3- remlichten
4- mistlichten
5- knipperlichten

de kleine puntjes zijn dus ledjes, de grote rondjes zijn gewoon normale lampen :)

en nog een schets van de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/as/perspectief11.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/as/perspectief10.gif

sorry voor layout verneuk maar anders word het bovenste plaatje niet zo heel erg mooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic :)
Ben sinds kort ook begonnen met tekenen, hier ben ik op het moment mee bezig:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/219.jpg

Aan de hand van een tutorial, dat wel. Maar aan de andere kant volg ik de tutorial ook niet tot op de letter. En eigenlijk ben ik zelf al verbaasd dat ik dit op papier heb weten te krijgen terwijl dit m'n eerste serieuze poging tot tekenen in m'n leven is. Er zijn nog genoeg dingen voor verbetering vatbaar, zo heb ik maar wat aan geprutst bij het oor en de hand. Maar dat laat ik nu even zo. Verder is de positie van het linkerbeen ook niet ideaal, maar ik had geen ruimte op m'n papier meer :|

Nouja, ik probeer elke dag even een uurtje te oefenen.
Er zitten een paar geweldige tekenaars in de familie dus er is hoop :P

eventuele tips zijn natuurlijk meer dan welkom...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze/hij? valt om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een lange break hier weer eentje van mijn hand:

Afbeeldingslocatie: http://triplesix.nl.eu.org/storage/got/images/T09med.gif

** klikbaar **

De tekening is referenced btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 10:41:
Na een lange break hier weer eentje van mijn hand:

[afbeelding]

** klikbaar **

De tekening is referenced btw :)
sodeju.... die is goed zeg!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 31-08 09:33
Kheb me een beetje uitgeleefd met pastelkrijt in mijn achtertuin:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Blad01.jpg

Kwil er nog veel meer gaan doen; dit is de eerste. Hij paste trouwens net niet op mijn scanner, hij is net iets groter eigenlijk.

Rara over welke schilder heb ik net een boek gelezen? De stijl is namelijk behoorlijk geïnvloed. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Oogst op 07-07-2003 17:35 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 00:04:
Aan de hand van een tutorial, dat wel.
eventuele tips zijn natuurlijk meer dan welkom...
Heb je een url voor mij? :)

Tip: www.polykarbon.com staan ook goede leer-manga-tekenen-tutorials op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, daar zeg je idd wat :D
Komt vooral doordat ik 'm niet stokstijf rechtop wou laten staan. Maar misschien had ik 'm wat meer naar achteren moeten laten leunen voor het evenwicht. Ik kan het nu niet meer veranderen zonder een boel uit te gummen waar ik net tevreden mee ben. En ik vind het zelf ook nog wel acceptabel voor een beginnerstekening, op andere fora heb ik er ook nog niemand over gehoord. Maar ik zal er zeker op letten bij de volgende tekening :)

En het moet dus een hij voorstellen ;)
Hopelijk is het wat duidelijker wanneer ik klaar ben met de kleren.
Thunder schreef op 07 July 2003 @ 20:47:
[...]

Heb je een url voor mij? :)

Tip: www.polykarbon.com staan ook goede leer-manga-tekenen-tutorials op :)
www.bakaneko.com
Makkelijk te volgen tutorials. Gaat tenminste niet zoals veel andere tutorials van een paar makkelijke stapjes ineens naar een supermoeilijke complete tekening. Maar ik heb het idee dat het aan de techniek wel wat ontbreekt.

En bedankt voor die url, ik zal eens zien of ik er aan toekom om daar eens een tutorial van te proberen. Ik wil namelijk vooral niet bij 1 stijl blijven hangen :)
Oogst schreef op 07 July 2003 @ 17:33:

Rara over welke schilder heb ik net een boek gelezen? De stijl is namelijk behoorlijk geïnvloed. :)
van Gogh?
Daar hangt hier nu net een kalender van, en het lijkt er wel wat op :P
mooie tekening trouwes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:22

Creesch

bla bla!

Oogst schreef op 07 July 2003 @ 17:33:
Kheb me een beetje uitgeleefd met pastelkrijt in mijn achtertuin:

[afbeelding]

Kwil er nog veel meer gaan doen; dit is de eerste. Hij paste trouwens net niet op mijn scanner, hij is net iets groter eigenlijk.

van gogh?

http://www.mystudios.com/...gh-fishing-boats-1888.jpg
http://www.jesus8880.com/...s/sower-van-gogh-1888.jpg

net wel net niet.... neh volgens mij toch niet...

edit:
Als het wel de invloed is van dan mis ik toch net dat streperige
http://members.aol.com/gb...van-gogh-starry-night.jpg

edit:

Xinn jij bent een vooraper :P
zit ik plaatjes te zoeken post ie het al

[ Voor 17% gewijzigd door Creesch op 07-07-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Goed geraden. :)

Vooral het omlijnen en nog wat andere dingen zijn gejat van van Gogh.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:25
Afbeeldingslocatie: http://www.koffievlek.datadigest.nl/actueel13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Hahaa die vind ik wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:23

Blamm

Niet meer Smart

leuk, maar een beetje cru nu ze overleden zijn.
Ik vond die met Mabel en Friso wel erg gaaf trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Ik vind sick hoor , positief sick, ik waardeer het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
@Koffievlek deze is echt NOT DONE! :(
Ben trouwens nog even op je site geweest en die is best leuk!
2 Fat 2 Be Furious vind ik vooral erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hij is érg hard, Koffievlek, te hard misschien. Maar van de andere kant ben je een cartoonist en een cartoon mag best confronterend zijn. En tja, ik moest toch echt lachen. :)

Ik heb nog een stukje natuur in mijn achtertuin gepastelkrijt:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Blad02.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ach en "harde" cartoons zijn vaak errug leuk, kijk maar naar john & john, erg harde grappen maar dr zijn genoeg mensen die er zich kapot om lachen(bolle included :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Ja ik weet dat ie 'hard' is, maar waar ligt de grens van het 'not done'... Ik zie 'em niet zo duidelijk liggen. Ik denk dat die cartoon over die tweelingen meer confronterend is dan hard. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
ik zou hem alleen niet echt overduidelijk vinden als er geen tekst bij zou staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 28-08 20:24
Zie mijn icon (anders moet ik weer gaan uploaden etc :P)

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
Ik heb na een tijdje mn wacom tablet weer eens uit de spreekwoordelijke kast getrokken (dwz, hij lag de hele tijd hier voor mijn neus op mijn bureau, maar nu gebruik ik hem weer). Ik ben begonnen met een gezicht te schetsen en die heb ik vervolgens geshade met de dodge en burntool. Maar ik word na een tijdje wacommen helemaal gestoord van alle fouten/dingen die ik anders wil hebben, en ik heb er dan geen heldere kijk meer op :P. Ik ben niet zo blij met de anime look die hij krijgt door zn grote pupillen en bovendien zijn zijn ogen helemaal niet gedetailleerd genoeg (net als de rest, best wel snel afgemaakt allemaal). Zijn lippen zijn ook te dik en hij is kaal (haar is moeilijk :P). Nouja om verdere schade te voorkomen heb ik hem maar besloten dat hij af is :P.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jodaart/dvd/pics/face%20wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is ie dan.... mijn tweede creatie! (eerste staat in een voorgaand handgetekend / wacom only topic)

graag reacties!

Afbeeldingslocatie: http://www.vvdesk.nl/images/algemeen/chicksmall.jpg
klik hier voor de grotere versie

edit:
nu moeten ze het doen.....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 29-08 14:08
Geeft een kruisje in plaats van een plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

triest :|

ik kom ook uit iran en ik vind het heel erg dom van die 2 domme wijven... maar ik vind niet vet van je dat je je creativiteit hiervoor gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is best grappig maar ik denk dat hij wel beetje hard is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 29-08 14:08
ranus:
triest :|

ik kom ook uit iran en ik vind het heel erg dom van die 2 domme wijven... maar ik vind niet vet van je dat je je creativiteit hiervoor gebruikt.
Iets niet leuk vinden maar het zelf "2 domme wijven noemen" getuigt ook niet echt van respect. Tot op zekere hoogte heeft de tekenaar de vrijheid om te tekenen en te publiceren wat hij wil. Als iets echt niet door de beugel kan, zal worden verzocht het te verwijderen.

Dat is nou juist de grap met journalistiek, fotografie, (cartoon) tekenen, cabaret etc.. de een is er eerder van op z'n pik getrapt dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem169 schreef op 10 July 2003 @ 17:42:
[...]

Iets niet leuk vinden maar het zelf "2 domme wijven noemen" getuigt ook niet echt van respect. Tot op zekere hoogte heeft de tekenaar de vrijheid om te tekenen en te publiceren wat hij wil. Als iets echt niet door de beugel kan, zal worden verzocht het te verwijderen.

Dat is nou juist de grap met journalistiek, fotografie, (cartoon) tekenen, cabaret etc.. de een is er eerder van op z'n pik getrapt dan de ander.
dat snap ik wel hoor, maar ik dacht ik zeg 't ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganja-Cape schreef op 06 July 2003 @ 21:37:
Nou om het hier niet dood te laten gaan ;)

Ik heb een tekening af, ben er nog niet helemaal happy mee... maarja. :Y)

[afbeelding]
Strak :) waarmee heb je die getekend?

Hier een WIPje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://tlq.nl/prut/blackunicorn01.jpg

Het is een zwarte eenhoorn die in het water staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@The_Lizard_Queen, Fantastisch die art van jou, vooral het Stray Sheep thema is erg leuk en veel,

Vooral doorgaan....

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach laat ik ook eens iets posten, dit heb i kmet houtskool getekend, geen computerbewerking aan te pas gekomen behalve eht scannen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mdt.tech.nhl.nl/users/mous200/SenD/images/kasteel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En trouwens, wat een gezeur over die is te hard, niet done en dergelijke, de vrijheid van de cartoonists, als jullie dat al hard vinden, betekend dat jullie niks zijn gewend. Meeste dingen kun je juist relativeren met humor, natuurlijk is het sneu voor die vrouwen, maar het was hun eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dit keer de klimop in mijn achtertuin, wederom pastelkrijt:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Blad03.jpg

@Vlot:
Cool, best wel leuk gedaan, maar werk wat rustiger, dan krijg je een beter resultaat. Met name in het water zijn een boel lijnen te zien die het ritme verstoren en helemaal niet passen. Als je wat serieuzer aan dat water werkt, krijg je dat soort dingen niet zo snel.

En nog een puntje: je hebt nu een soort van gloed om het kasteel en de rotsen gemaakt. Het lijkt er sterk op dat je dat hebt gedaan, omdat je bang was voor vlekken bij het uitvegen van de lucht er achter. Probeer daar in het vervolg rekening mee te houden, want die gloed vind ik niet echt geslaagd. Je kunt dat bijvoorbeeld al aardig verhelpen door de houtskool uit te vegen met iets zachts met een punt ipv met bijvoorbeeld je vingers. Ook in een andere volgorde werken (eerst de lucht, dan het kasteel tekenen) helpt een hoop als je bang bent voor vlekken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/anthon.gif

euhm...

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Nozzman, dit is cool. Echt gaaf. Om het Belgisch effect te versterken zou je er misschien nog van kunnen maken "van den steviger soort", maar verder echt super. :)

Dit is zo absurd, jij zou vast fan zijn van Poelmo, als je het kende (met Hans Teeuwen, Gumba en nog zo iets).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pieter Bouwman oid was dat Oogst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pin0 schreef op 11 juli 2003 @ 09:29:
@The_Lizard_Queen, Fantastisch die art van jou, vooral het Stray Sheep thema is erg leuk en veel,

Vooral doorgaan....
Dank je. :)

M'n eenhoorntje is af:

Afbeeldingslocatie: http://tlq.nl/prut/blackunicorn03.jpg Klik

Hij was nogal donker, dus ik heb maar een hele zooi sterren getekend en een 'gloed' om de eenhoorn zodat hij nog enigszins contrasteerde tegen de achtergrond.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
De vacht en verhouding zien er goed uit!

Maar mayb kan je inplaats van alleen zwart, een gradient van af de horizon,
van donker blauw naar zwart maken. Om het wat op te lichte, en dat je de lijnen van het paard een beetje ziet. Maar voor de rest netjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganja-Cape schreef op 12 July 2003 @ 00:16:
De vacht en verhouding zien er goed uit!

Maar mayb kan je inplaats van alleen zwart, een gradient van af de horizon,
van donker blauw naar zwart maken. Om het wat op te lichte, en dat je de lijnen van het paard een beetje ziet. Maar voor de rest netjes! :)
Ik heb hem nu bij de horizon iets lichter gemaakt. Heel subtiel, maar toch. :)

Afbeeldingslocatie: http://tlq.nl/prut/blackunicorn04.jpg Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben ervan onder de indruk dat je dit een eenhoorn durft te noemen. Ik zie namelijk alleen maar een zwart vlak met wat witte puntjes (sterren) en wat vegen. Ik zou me voor kunnen stellen dat die vegen onderdeel van een eenhoorn zouden kunnen zijn, maar eigenlijk zijn het zo weinig vegen dat ik me ook voor kan stellen dat die vegen de relativiteitstheorie verbeelden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie jij dit niet???, dan zou ik de brightness van je beeldscherm toch maar is wat hoger zetten ;)
Ziet er trouwes goed uit The_Lizard_Queen :)

edit: ik zie trouwes ook maar sterretjes op brightness 50 en contrast 50, maar als ik ze allebei op 100 heb staan (standaard bij mij) zie ik toch wel een eenhoorn

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ik zie ook wel duidelijk een eenhoorn, alleen toen ik em vanacht zag met een lamp achter mn beeldscherm zag ik het een stuk duidelijker, op mn rechter beeldscherm is ie overigens wel beter zichtbaar(heb rechts iets lichtere instelling, vind ik zelf handig als ik bezig ben met psp ofzow :))

tft scherm hier btw, weet niet hoe het er op crt uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 00:54:
[...]

Ik heb hem nu bij de horizon iets lichter gemaakt. Heel subtiel, maar toch. :)

[afbeelding] Klik
Misschien zo beter?!? Hier was het voor mij ook wat te donker(ik zag ook alleen de sterren en de eenhoorn wat erg vaag)!
[mijn excuses als je het erg vind dat ik hem bewerkt heb > dan haal ik hem weer weg...]
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1144677/img/blackunicornlightsmall.jpg Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ja, deze zie ik wel. Erg mooi.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Kite schreef op 12 juli 2003 @ 12:44:
[...]
Misschien zo beter?!? Hier was het voor mij ook wat te donker(ik zag ook alleen de sterren en de eenhoorn wat erg vaag)!
[mijn excuses als je het erg vind dat ik hem bewerkt heb > dan haal ik hem weer weg...]
[afbeelding] Klik
wow, dat is een hele verbetering!
nu zie je pas hoe goed de tekening is terwijl je eerst moest zoeken naar de eenhoorn :D
en persoonlijk vind ik de blauwe gloed ook een hele mooie aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die eenhoorn is echt beter nu! (je ziet nu tenminste waar je naar kijkt)

ikzelf ben nu ff een andere stijl aan het uitproberen, bij mijn vorige tekening
( -zie de vorige pagina of klik hier) vond ik het gezicht erg tegenvallen, ook de handen vind ik erg moeilijk.

hieronder vind je alvast een WIP'je van mijn nieuwe probeersel....

Afbeeldingslocatie: http://www.vvdesk.nl/images/algemeen/chick2small.jpg
klik hier voor de grotere versie

ook nu graag commentaar! (bij die vorige tekening helaas niets gekregen....)

edit:
sorry als het bloot op het plaatje iemand shockeert! ff niet bij stilgestaan... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ff 2 tekeningen van _de_ straaljager van de toekomst(er zijn er al een aantal in gebruik maargoed in de toekomst gaat hij helemaal heersen als hij de F-15 eenmaal heeft vervangen)... de F-22 Raptor natuurlijk :9

dr is momenteel niks op de tekentafel en al helemaal niets op de markt wat deze straaljager enigsinds kan aantasten, de F-22 is echt een klasse apart. ik wil er ook 1 in mn garage :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/f22-1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/f22-2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 24-08 09:31

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Lizard Queen:
Ik vind m erg mooi, ik kan bijna geen foutjes ontdekken... alleen in het achterbeen, in de lies; het been valt nu lichtelijk 'binnen' de buik, maar de bovenste beenspier zou juist 'buitenom' moeten zitten.. ik kan het moeilijk uitleggen. Hij is erg mooi iig :)
oeh, nu kijk ik beter, maar die oren? Misschien wat lang?

nou, voordat ik spijkers op laag water ga zoeken... ik hou het bij deze eenhoorn op laag water. Erg mooi :)

Ennuh, Bolleh, over jouwe heb ik op icq al wat gezegd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 12-07-2003 16:03 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dark Blue: en ik!? en ik!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, ik zie het nu ook dat ie (vooral) overdag wel erg donker uitvalt. :P
'S nachts reflecteert er niks tegen m'n monitor en geeft dat ding meer licht dan de kamer waarin ik zit. Maar ik zal hem ook maar even lichter maken.

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://tlq.nl/prut/blackunicorn04.jpg Klik

Zo. :)
Dark Blue schreef op 12 July 2003 @ 16:03:
Lizard Queen:
Ik vind m erg mooi, ik kan bijna geen foutjes ontdekken... alleen in het achterbeen, in de lies; het been valt nu lichtelijk 'binnen' de buik, maar de bovenste beenspier zou juist 'buitenom' moeten zitten.. ik kan het moeilijk uitleggen. Hij is erg mooi iig :)
oeh, nu kijk ik beter, maar die oren? Misschien wat lang?
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Het is trouwens wel erg moeilijk om hem 100% correct te tekenen (ik heb wel iets van duizend plaatjes van paarden zitten bekijken om zo goed mogelijk zo'n beest tekenen :P). Maargoed, als hij z'n linkerachterbeen een beetje naar voren beweegt valt die spier toch wel naar binnen? Dus dan zou het wel kloppen. :)
Die oren lijken wel een beetje lang ja, maar ik denk dat ze sowieso wat langer uitzien als ze naar achter geklapt zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 17:11:
Jaja, ik zie het nu ook dat ie (vooral) overdag wel erg donker uitvalt. :P
'S nachts reflecteert er niks tegen m'n monitor en geeft dat ding meer licht dan de kamer waarin ik zit. Maar ik zal hem ook maar even lichter maken.
Eerlijk gezegd vind ik die van Mr_Kite mooier :)
Jouw versie is net weer iets te licht waardoor het zwart grijs is geworden. Verder hangt er een paarse gloed rondom de eenhoorn waarin je de verschillende gradients een beetje te duidelijk kunt zien. En tenslotte vind ik de overgang in de hemel ook heel mooi bij Mr_Kite. Maar opzich is jouw versie al een hele verbetering tov het origineel.
Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 15:19:
hieronder vind je alvast een WIP'je van mijn nieuwe probeersel....
ook nu graag commentaar! (bij die vorige tekening helaas niets gekregen....)
hm, ik vind de borsten er een beetje onnatuurlijk uit zien, iets te perfect rond. En de tepels liggen ook vrij ver uit elkaar. Haar rechterborst is iets lager als de linker, maar dat is opzich niet zo erg. Het menselijk lichaam is tenslotte niet volmaakt...

Verder zit er ook niet veel profiel in het gezicht. Ze heeft geen kin, de lippen mogen wel wat uitsteken. En de neus zit vrij hoog. Maargoed, dat kun je misschien ook meer als een kwestie van stijl beschouwen :)

Het haar vind ik erg goed gelukt trouwens!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
* mr_kite gebruikt een beetje lage jpeg compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over de borsten: 'k was op het werk toen ik deze tekende en had ff geen live-voorbeeld beschikbaar! Zal er volgende keer op letten (aan die tepels kan ik nog wel wat gummen maar verder....) Let wel: dit is geen tekening die natuurgetrouw moet zijn, probeerde meer een soort van anime-stijl te bereiken (misschien dus niet zo goed gelukt) Dat de borsten te volmaakt rond zouden zijn, tsja......beter volmaakt dan niet..........

over het gezicht: de lippen mogen inderdaad wat verder uitsteken, 'k zal proberen nog iets van een kin erin te brengen, als je dat bedoeld met profiel in het gezicht brengen. de neus vind ik eigenlijk wel grappig zo.

In ieder geval bedankt voor je opbouwende kritiek! ben ik blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 17:59:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik die van Mr_Kite mooier :)
Jouw versie is net weer iets te licht waardoor het zwart grijs is geworden. Verder hangt er een paarse gloed rondom de eenhoorn waarin je de verschillende gradients een beetje te duidelijk kunt zien. En tenslotte vind ik de overgang in de hemel ook heel mooi bij Mr_Kite. Maar opzich is jouw versie al een hele verbetering tov het origineel.
Het kan natuurlijk aan m'n monitor liggen, maar als ik heel snel alt+tab tussen de twee versies zie ik echt maar een heel klein miniscuul verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Mmmja, het enige wat ik gedaan heb is de levels een beetje aangepast, meer niet hoor :)
Wat het grote verschil is tussen onze versies: Bij mij is de lucht helemaal boven aan gewoon donker gebleven, bij jou is dat ietwat grijzig geworden. Verder zitten er bij mij behoorlijk wat jpeg artefacts in, die ervoor zorgen dat het net lijkt of er strepen wolk in de lucht zitten... op zich best een leuk effect (maakt het wat realistischer) maar dan zou het wat beter uitgewerkt moeten worden, niet van die lelijke artefacts.

Wil ik nog even kwijt dat ik hier GEEN credit whatsoever voor wil krijgen, het blijft wel het werk van TLQ, ik heb hier niets voor gedaan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
@The_Lizard_Queen, ja! veeel beter zo! :)

(Op het origineel had ik die water rimpels, en reflectie nog niet eens gezien. :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Kite schreef op 12 July 2003 @ 20:57:
Mmmja, het enige wat ik gedaan heb is de levels een beetje aangepast, meer niet hoor :)
Wat het grote verschil is tussen onze versies: Bij mij is de lucht helemaal boven aan gewoon donker gebleven, bij jou is dat ietwat grijzig geworden. Verder zitten er bij mij behoorlijk wat jpeg artefacts in, die ervoor zorgen dat het net lijkt of er strepen wolk in de lucht zitten... op zich best een leuk effect (maakt het wat realistischer) maar dan zou het wat beter uitgewerkt moeten worden, niet van die lelijke artefacts.

Wil ik nog even kwijt dat ik hier GEEN credit whatsoever voor wil krijgen, het blijft wel het werk van TLQ, ik heb hier niets voor gedaan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Toch bedankt dat je de moeite hebt genomen om hem aan te passen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Nieuwe @Koffievlek:
Afbeeldingslocatie: http://www.koffievlek.datadigest.nl/actueel14.jpg
Deze is wat minder 'hard' geloof ik. Verhaaltje erbij moet je maar op de site lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Koffievlek.nl op 15-07-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Weer wat natuur getekend met pastelkrijt, deze keer in een zijvakje van een grote aarbei-pot (pot met de vorm van een aardbei) in de achtertuin:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Blad05.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Koffievlek

Jouw stijl doet mij erg veel denken aan die van Nozzman alleen dan een beetje minder, wordt het niet eens tijd voor en eigen stijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dude, laat die gast nou. Het is al 100x gezegd, denk niet dat hij er echt vrolijker van wordt om het 101 keer te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ben hier nog niet zo lang, dat wist ik niet, zag dat hij hier iets had gepost, en denk reageer er op. Maar waarom veranderd hij het niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 24-08 09:31

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 23:05:
Sorry ben hier nog niet zo lang, dat wist ik niet, zag dat hij hier iets had gepost, en denk reageer er op. Maar waarom veranderd hij het niet dan?
Lieverd, wees tactvol en begrijp uit bovenstaande dat Koffievlek er júist veel moeite voor doet om een eigen stijl te ontwikkelen :)

Even nuttig: ik heb vandaag een schilderwedstrijd bijgewoond... en hoewel mn ma meedeed won ze niet, maar ik vond het schilderen erg leuk om te zien...
nou kan ik op papier echt niks, ik word dol ervan...maar ik ga eens kijken of ik met Painter een soort schildertechniek kan proberen.
Overigens heeft mijn wacom een week lang op mijn bloedjehete monitor gelegen.. :'( ik ga ff kijken of ik hem weer aan kan sluiten :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 28-08 20:24
Dark Blue schreef op 19 July 2003 @ 23:14:
[...]

Lieverd, wees tactvol en begrijp uit bovenstaande dat Koffievlek er júist veel moeite voor doet om een eigen stijl te ontwikkelen :)

Even nuttig: ik heb vandaag een schilderwedstrijd bijgewoond... en hoewel mn ma meedeed won ze niet, maar ik vond het schilderen erg leuk om te zien...
nou kan ik op papier echt niks, ik word dol ervan...maar ik ga eens kijken of ik met Painter een soort schildertechniek kan proberen.
Overigens heeft mijn wacom een week lang op mijn bloedjehete monitor gelegen.. :'( ik ga ff kijken of ik hem weer aan kan sluiten :{
Ervaring leert dat als je op papier niet kunt tekenen, je dat ook niet digitaal kunt.
HET grote voordeel (althans vind IK) van digitaal, is dat je een CTRL+Z toets hebt, en dat je vrij diep kunt inzoomen / details kunt maken.
Het nadeel blijft echter dat je nog steeds een goede oog / hand coordinatie nodig hebt om digitaal te kunnen tekeken.
Wat wel goed helpt is om een vel papier over je pad heen te leggen, dat tekent wat preciezer.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 19 July 2003 @ 23:14:
[...]

Tactvol is de middelname die ik nooit heb mogen ontvangen :o , maar dan hoop ik dat er snel iets anders uit zijn handen zal verschijnen...

Ik heb even op je site gekeken (paard en kate winslet ), ik denk dat dat wel goed zit, maar als je zo digitaal kunt tekenen kan je het toch ook wel op papier? Misschien qua kleur niet, maar het potlood/inkt gedeelte moet er toch wel inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Dude, laat die gast nou. Het is al 100x gezegd, denk niet dat hij er echt vrolijker van wordt om het 101 keer te horen...
het is dat nozzman zelf er geen problemen mee heeft, maar voor de record wil ik ook nog wel even toevoegen dat ik het een rip-off vind. Je kunt het natuurlijk ook als een bredere design-omgeving zien waarbinnen meerdere mensen kunnen werken ;) . ( Kamagurka en Grumbba hebben ook best wel dezelfde stijl, die ik overigens best wel lelijk vind)
Ik heb even op je site gekeken (paard en kate winslet ), ik denk dat dat wel goed zit, maar als je zo digitaal kunt tekenen kan je het toch ook wel op papier? Misschien qua kleur niet, maar het potlood/inkt gedeelte moet er toch wel inzitten?
mwoah het zal je tegenvallen hoevaak je ctrl+z gebruikt of sneaky vormelementen. Oog-hand coordinatie is natuurlijk wel aanwezig, maar om een goede tekenhand te ontwikkelen moet je met een potlood schetsen, niet met een wacom schilderen. (met een kwast schilderen is net zogoed niet echt effectief)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet het zelf ook niet, bij mij is het andersom, doe het meeste met de hand, scan in en ga dan digitaal bezig met het inkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Goh, als mijn spullen zoveel op Nozzman lijken, dan kan je ook zeggen dat Nozzman een ripoff is van Lectrr... En dan kan je zeggen dat Lectrr een ripoff is van Picasso als je naar de neuzen kijkt... Afbeeldingslocatie: http://www.lectrr.be/cartoon/1124.jpg

Jezus man get a life...

Ik heb gewoon mijn manier van ogen en neuzen tekenen... En als dat lijkt op een ander dan is het meteen nep of gejat??

Ik gebruik dikke lijnen en Nozzman dun, omdat hij het met oostindische inkt doe en ik niet... Dus de MANIER van maken is zelfs nog anders...

Afbeeldingslocatie: http://www.koffievlek.datadigest.nl/actueel15.jpg van mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/anthon.gif van Nozzman.

Zoek de verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Er zijn veel verschillen en veel overeenkomsten, ik zie wel degelijk een hoop dat gejat is van Nozman. Maar dat is helemaal niet erg, want er is ook een heleboel NIET gejat van Nozman. Eén tekenstijl is breed genoeg voor meerdere tekenaars om er creatief mee te zijn, dus ik vind er weinig mis mee dat er overeenkomsten zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nah, persoonlijk ben ik ook handiger in digitaal, maar dat is vnl omdat wanneer ik met potlood teken ik nogal slordig ben, mijn eindresulaat zit altijd vol vlekken en gumstrepen enzo, terwijl je bij digitaal altijd lekker clean werkt :) Plus dat de gladde shading die ik met een photoshop airbrush gebruik ik niet echt goed kan repliceren op papier. Potlood shading kan ik ook wel, maar is toch een hele andere discipline, en echte airbrush is toch een heel ander apparaat dan dat ding in photoshop. Kleuren en bijgummen is daar niet bij :)

Plus ik heb geen scanner, dus wat ik aan analoog doe zie je hier niet terug :)

[ Voor 8% gewijzigd door DarkX op 21-07-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay als je er zelf over doorgaat, heb ik geen medelijden, hoeveel meisjes me ook lieverd gaan noemen (heh heh, niet kwaad bedoelt hoor)... Als jij vind dat de tekenstijl van Lectrr en Nozzman op elkaar lijken, wordt het tijd voor een brilletje (en mocht je er al een hebben, dan een met sterkere glazen), Lectrr heeft toch niet de zeer herkenbare Nozzmanneuzen en Nozz is veel radicaler in tekenstijl dan Lectrr. Nozz heeft een paar van zijn cartoon in kroontjespen gedaan, de rest met een stylo. Dus je lijnen zijn wat dikker? En, das het enige, behalve dat het slecht is gekopieerd, je hebt bijna de zelfde neuzen, dat is nou net een van Nozz zijn kenmerken net zoals zijn ogen, is wel heel toevallig en dan doe je ook nog een zijn tanden na!!

Waarom moet ik een life krijgen? Omdat ik zeg dat het wel wat opelkaar lijkt, zeg niet dat het opzettelijk is (gedachte begint nu na deze reactie van jou wel te komen) ik vroeg het me gewoon af, na de reacties van anderen, krabbelde ik al wat terug, maar als je zo begint...

Ik wil niet lullig zijn, maar het grootste verschil tussen die van jou en Nozz, is toch vooral dat Nozz wat gedetaileerder tekent, jij tekent wat groffer.

Er zijn genoeg stijlen die meerdere mensen gebruiken, probleem dat ik heb met Nozz zijn stijl is gewoon dat hij redelijk uniek en echt van hem is. Dat zijn nou net niet die stijlen die je dan moet gebruiken...

Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet aanvallen, ik bedoelde het gewoon als een vraag dus, maar als je zo reageert, maakt niet uit hoe vaak je het misschien hebt moeten aanhoren, dat wist ik niet, dan ga ik ook zo verder...

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anotherkillflokproduction/cartoons/nozzman.jpg
Zie duidelijk de verschillen tussen Nozz en Lectrr (niet door hen getekend, maar wel retegoed gekopieerd door Klier(de 3e stijl die er op staat))

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
Nu nog eentje van Picasso ;)

Wordt wel weer tijd voor meer tekeningen en minder gelul imho. Dat gezeur de laatste tijd...

[ Voor 160% gewijzigd door Bansoon op 22-07-2003 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Zo, om het gezeur over originaliteit af te sluiten, het bewijs dat nozzman ook gewoon grof jatte:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/nozz.gif

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 22 July 2003 @ 11:44:
Zo, om het gezeur over originaliteit af te sluiten, het bewijs dat nozzman ook gewoon grof jatte:

[afbeelding]

:P
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey tweaks,

ik heb mijn tekentablet binnen, dus ik wou wat beginnne te airbrushen.
Het enigste probleem is dat ik niet weet waar ik moet beginnnen,
kunnen jullie misschien een tutorials posten, of uitleg(met pics) geven
hoe dat precies gaat?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

Oogst schreef op 12 juli 2003 @ 11:02:
Ik ben ervan onder de indruk dat je dit een eenhoorn durft te noemen. Ik zie namelijk alleen maar een zwart vlak met wat witte puntjes (sterren) en wat vegen. Ik zou me voor kunnen stellen dat die vegen onderdeel van een eenhoorn zouden kunnen zijn, maar eigenlijk zijn het zo weinig vegen dat ik me ook voor kan stellen dat die vegen de relativiteitstheorie verbeelden.
Stel ff je monitor beter in ;)

Ik heb op de HCC dagen ook zo'n tabletje gescoort (25€) en die doet het perfect, denk dat ik ook maar eens wat ga tekenen. enige probleem is dat ie eerst wel de druksensor pakte, en nu in photoshot niet (driver draait gewoon, alleen wel een keer in andere usb poort geduwd.)
weet iemand waar dit aan kan liggen?

[ Voor 25% gewijzigd door Kr3Kr op 22-07-2003 12:11 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 12:04:
Hey tweaks,

ik heb mijn tekentablet binnen, dus ik wou wat beginnne te airbrushen.
Het enigste probleem is dat ik niet weet waar ik moet beginnnen,
kunnen jullie misschien een tutorials posten, of uitleg(met pics) geven
hoe dat precies gaat?

Alvast bedankt,
Hmm, ben ooit begonnen aan een airbrush tutorial, maar die heb ik nooit afgemaakt.

Magoe, de basics kloppen nogsteeds voor mijn stijl, maar d'r moeten vervolgen komen voor de details (ogen en dat soort leuke dingen). Let wel, dit is een stijl die ik zelf door prutsen aangeleerd heb, en zal waarschijnlijk niet met standaard tutorials overeen komen aangezien ik die niet gelezen heb.

Vragen stellen kan trouwens altijd @ icq of msn, heb wel redelijke airbrush ervaring, hoewel ik geen super pro ben.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/airbrush_tutor1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook maar eens begonnen met digital art, is wel leuk om te doen :)

hier is me eerste creatie

Afbeeldingslocatie: http://fl3sh.nl/rem-c/images/tree.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Oeh, ziet er goed uit! Painter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik gebruik painter 7 en een wacom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

toen ie t nog wel deed: Afbeeldingslocatie: http://www.krekr.nl/pix/teken.jpg
eerste test, ff kijken of ie t doet :P (=stukje kr3kr btw)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Bah. Sorry hoor, maar het is super vaag, en heeft een kleurgebruik waar je dol van wordt. Komt nog bij dat de vormen ook niet alles zijn, wat het geheel weinig bevorderd.

Kies van tevoren een paar kleuren uit die mooi passen, schets eerst fatsoenlijk de vormen en gebruik een hardere gum voor de randen (of werk met een lasso).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 21:23:
whoai, ik ga ook IO in delft volgend jaar!

post eens wat tekenen en vertel gelijk wat over de studie ^_^
Ik wil je niet ontmoedigen, bij voorbaat, maar wil je eigenlijk wel techniek studeren?

Als het je om het tekenen (en andere artistieke zaken) gaat, doe dat dan beter niet << IO =een studeerfabriek met heel veel wiskundige vakken, erg weinig echt creatief "ontwerpwerk" >> :'(

Waarom geen kunstacademie???? (moet je wel al wat kunnen laten zien, ivm toelating) :O

[Ramzzz is er (bij IO Delft) van een koude kermis thuisgekomen... en is nu bijna klaar met zijn 2e opleiding op de kunstacademie... kan er geen genoeg van krijgen] ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 22-07-2003 13:52 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.