Ik ga komend schooljaar een opleiding voor ict-beheerder doen (mbo) en tijdens het intake gesprek werd toevallig nog even verteld dat je ook een stukje programmeren krijgt... nou ben ik zo stom geweest
om niet te vragen welke taal, want ik was al van plan me in programmeren te verdiepen... weet iemand daarom een goede taal om het te leren (of iemand die ook deze opleiding doet die toevallig de exacte taal weet?).. ook weet ik niet precies "waarin" je die programma's dan moet schrijven.. (was geloof ik een compiler? -correct me if im wrong-) kan iemand mij iets meer vertellen over beide dingen? Het programma oid waarin je het maakt moet eigenlijk wel gratis zijn...
p.s. ik heb de search al gebruikt... maar uit de resultaten ben ik niet veel wijzer geworden... graag ook geen welles/niettes discussie over de verschillende talen houden..
p.s. ik heb de search al gebruikt... maar uit de resultaten ben ik niet veel wijzer geworden... graag ook geen welles/niettes discussie over de verschillende talen houden..
pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz