Zelf heb ik Java en Delphi. Van Delphi weet ik al wat, maar van Java nog niet. Verder is het ook zo dat op mijn vervolgopleiding niet met Delphi wordt gewerkt. Weet iemand wat ik het beste kan doen
Begin gewoon lekker aan JAVA.
Is niet zo moeilijk, is best mooie taal kwa opzet, en je kan er echt alles mee.
Ook geeft het een goede basis als je later in C(++) moet gaan proggen.
Is niet zo moeilijk, is best mooie taal kwa opzet, en je kan er echt alles mee.
Ook geeft het een goede basis als je later in C(++) moet gaan proggen.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Zulk soort vragen worden zo veel gesteld, dus ik kan je aanraden de search te gebruiken.
Voordat je een taal gaat leren heb je meestal een wens om iets te maken. Wellicht kan je dat beter eerst bedenken.
In vele andere threads staat dan per wens een afweging tussen verschillende talen.
Voordat je een taal gaat leren heb je meestal een wens om iets te maken. Wellicht kan je dat beter eerst bedenken.
In vele andere threads staat dan per wens een afweging tussen verschillende talen.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Onzin.Op dinsdag 10 april 2001 21:14 schreef MARKLA het volgende:
wat voor programeer taal?? WAT wil je gaan programmeren!? Web site spelletjes, databases?
Die vraag hoef je jezelf niet te stellen als je het nog moet leren. Dr ClearBottom (petje af voor de gave nick) zit immers nog niet in de orientatiefase maar in de beginfase.
Als je wilt leren programmeren kun je het beste kiezen voor Pascal (of Object Pascal, wat in Delphi gebruikt wordt) of in Java.
Het maakt bar weinig uit welke je kiest om mee te beginnen. Maar als je zegt dat ze Delphi gebruiken op je vervolgopleiding...
Hee.... maak het jezelf dan gemakkelijk en verdiep jezelf in Delphi.
Verwijderd
Ik zou JAVA doen, omdat het een goede duidelijk taal is, en veel op c/c++ lijkt. Tegenwoordig is JAVA ook helemaal in bij opleidingen (waaronder de mijne TI aan de TUD).
En dat gelul over games etc. Als je kunt programmeren en dan bedoel ik niet uit de help /tutorials copieren en begrijpt hoe dingen werken, kan je met ELKE taal aan de slag. Je hoeft alleen de syntax op te zoeken.
Maar goed er zullen wel een hoop mensen lopen roepen dat c++ de taal is
Die mensen hebben niet door dat 90% van alle softwere op de wereld in cobol is geschreven
En dat gelul over games etc. Als je kunt programmeren en dan bedoel ik niet uit de help /tutorials copieren en begrijpt hoe dingen werken, kan je met ELKE taal aan de slag. Je hoeft alleen de syntax op te zoeken.
Maar goed er zullen wel een hoop mensen lopen roepen dat c++ de taal is
je bent de ''ontkennende fase'' vergetenOp dinsdag 10 april 2001 21:41 schreef Codin het volgende:
[..]
Onzin.
Die vraag hoef je jezelf niet te stellen als je het nog moet leren. Dr ClearBottom (petje af voor de gave nick) zit immers nog niet in de orientatiefase maar in de beginfase.
Als je wilt leren programmeren kun je het beste kiezen voor Pascal (of Object Pascal, wat in Delphi gebruikt wordt) of in Java.
Het maakt bar weinig uit welke je kiest om mee te beginnen. Maar als je zegt dat ze Delphi gebruiken op je vervolgopleiding...
Hee.... maak het jezelf dan gemakkelijk en verdiep jezelf in Delphi.
en werd juist NIET in delphi gewerkt bij zijn vervolgopleiding!
Verwijderd
En die ontkennende fase is.....?Op dinsdag 10 april 2001 21:56 schreef marteltor het volgende:
[..]
je bent de ''ontkennende fase'' vergeten
en werd juist NIET in delphi gewerkt bij zijn vervolgopleiding!
En als ie inderdaad geen Delphi krijgt... dan maakt het automatisch geen bal meer uit, of wel soms?
Verwijderd
Codin: Als je wilt leren programmeren kun je het beste kiezen voor Pascal (of Object Pascal, wat in Delphi gebruikt wordt) of in Java.
[topic=146408]
[topic=146408]
Ik ben met Java begonnen en ben nu bezig met de overstap op C++ en dat gaat heel aardig al zeg ik ''t zelf
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
leer Java, gebruik design patterns... and be the man...
design, design design... dat is de sleutel tot succes
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
sorry, hoor, maar dat mag je toch eens uitleggen .. design != the key to $success...Op woensdag 11 april 2001 00:04 schreef OMX2000 het volgende:
[..]
Verwijderd
Eerst moet je leren programmeren. Dat is beter dan een taal leren. Als je kan programmeren dan beheers je een denkwijze en een idee over een syntax. Hierdoor kan je zelf het beste beoordelen wat je wilt en wat je daarvoor nodig hebt in een taal. Er zijn zoveel talen en in grote lijnen zijn ze vrijwel allemaal gelijk. Het gaat om de details en die bepalen uiteindelijk voor welke taal je het beste kan kiezen.
Het maakt niet zoveel uit als je toch een verkeerde taal gaat leren want als je eenmaal kan programmeren dan is de overstap naar een andere taal heel simplel.
Kies echter wel een programmeer taal en geen zware visuele omgeving. Daarin leer je niet programmeren. Zij die overstappen van visual Basic naar Java met notepad hebben een groot probleem. Zij die echter van java met notepad overstapen naar visual basic met VS6 die zijn binnen een dag up-and-running.
Het maakt niet zoveel uit als je toch een verkeerde taal gaat leren want als je eenmaal kan programmeren dan is de overstap naar een andere taal heel simplel.
Kies echter wel een programmeer taal en geen zware visuele omgeving. Daarin leer je niet programmeren. Zij die overstappen van visual Basic naar Java met notepad hebben een groot probleem. Zij die echter van java met notepad overstapen naar visual basic met VS6 die zijn binnen een dag up-and-running.
Denk het dus wel... Design (Functioneel ontwerp, Technisch ontwerp) zijn zeer belangrijk...Op woensdag 11 april 2001 10:20 schreef TheDane het volgende:
[..]
sorry, hoor, maar dat mag je toch eens uitleggen .. design != the key to $success...
En het is slim om een taal als Java/Eiffel/C# te leren die alle aspecten van OO design makkelijker maken om te implementern...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Wat wil je daarmee zeggen?Op dinsdag 10 april 2001 23:41 schreef Arien het volgende:
Codin: Als je wilt leren programmeren kun je het beste kiezen voor Pascal (of Object Pascal, wat in Delphi gebruikt wordt) of in Java.
[topic=146408]
Verwijderd
Codin: Wat wil je daarmee zeggen?
Draadje gaat over leren programmeren (al zou je het niet uit het topic halen) en ik ben te lui om mijn reply nog eens in te typen.
Draadje gaat over leren programmeren (al zou je het niet uit het topic halen) en ik ben te lui om mijn reply nog eens in te typen.
Verwijderd
En deze draad gaat ook over leren programmeren.Op woensdag 11 april 2001 12:38 schreef Arien het volgende:
Codin: Wat wil je daarmee zeggen?
Draadje gaat over leren programmeren (al zou je het niet uit het topic halen)
En hier heb je er nog eentje:
[topic=139608]
So?
Je bedoelt dat je zo gauw niks zinnigs weet terug te zeggen?en ik ben te lui om mijn reply nog eens in te typen.
Da''s wat anders he...
Ja, UTFS. Want hier zijn al eindeloze discussies over gevoerd... Talloze
Elke keer wordt er weer een heilige oorlog over dit onderwerp ontketend
Elke keer wordt er weer een heilige oorlog over dit onderwerp ontketend
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1