Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
De noodstop dus..
ROFLMAO!Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 10:03:
Aan het werk zijn in de hoofd-computer ruimte van het hoofdkantoor van een van 's lands luchtvaartmaatschappijen. Computer rek achterover tillen omdat er een tegel onder vandaan moet om de kabels door te laten lopen. Goed opletten rechts naast je, dat je de kabels niet uit de Suns schopt die daar naast/achter je staan. En dan links iets tegen je schouder voelen wrijven, waarna het ineens onheilspellend stil wordt in de computerruimte....
De noodstop dus..
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Alles moest eruit... pc's printers en monitoren...
s'avonds met 3 personen daarheen...
Instructie:"Ja, alles moet eruit behalve die 3 Suns machines want die regelen al het mobiele telefoonverkeer van Telfort op dit moment!"
Je raad het al... Om een uur of 11 s'avonds trok mijn collega daar de stekkerdoos van los... Heel Telfort-mobiel-bellend-Nederland was op dat moment de verbinding kwijt.
Die collega van mij deed het in zijn broek even... komt er een manager van Telfort aan:"Ach, maakt niet uit joh, ze betalen allemaal opnieuw starttarief als ze nu terugbellen."
Met altiris hadden we diverse images gemaakt en bijna alle pc's stonden er al in.
Ik moest op vrijdagmiddag (meeste gebruikers waren al naar huis) een nieuwe pc bevruchten met een image dus ik selecteer het betreffende image en sleep het naar de juiste pc toe.
Zie ik ineens dattie (altiris zelf dus, ik weet zeker dat ik er maar 1 selecteerde) ALLE pc's geselecteerd heeft, dus ik als een idioot de netwerkkabel eruit getrokken van de altirisserver, helaas telaat, het kwaad was al geschied.
Een stuk of 18 pc's die al gemigreerd waren na 2000 weg, foetsie
Conclusie: PXE zuigt, en hard ook
[ Voor 9% gewijzigd door vosss op 26-06-2003 10:47 ]
Verwijderd
Onderdeel voor onderdeel op de mobo en en in de kast geplaatst.
Na de laatste check het 'moment supreme' > stekker in 't stopcontact en dan.......
Nix bahalve een groot wit blok op het scherm.
Kast open, kijken, voelen, extra aandrukken > stroom erop >> Nix. Nog steeds dat witte blok.
OK, nieuwe oplossing (De nieuwe Radeon 9800 Pro eruit en een GeForce2MX erin (Want die werkt wel) > stroom erop >> Nix....... Behalve dat witte blok op 't scherm.
OK, andere oplossing, alles eruit of ontkoppeld en enkel mobo, beeldkaart en HD > Nog steeds geen beter resultaat.
Dus ik kijken in het MoBo boekje naar de FAQ's.
Niet gelogen; Ik sla dat boekkie open precies op de bladzijde met een afbeelding hoe je de processor moet plaatsen. EUREKA !!!!
DOM DOM DOM, we waren vergeten de proc in de socket vast te klemmen.......
De proc zat met fan en al geklemd bovenop de socket. (Godzijdank geen pootjes verbogen o.i.d..)
Oplossing: ff demonteren, proc vastzetten, monteren en rocken maar!
Ik was de PC van een familielid aan het repareren en de HDD bleek brak (S.M.A.R.T. status BAD.) Dus ik kopieer snel ff de belangrijke data vanaf die HDD naar m'n desktop en haal nieuwe schijf. Om sneller te kunnen kopieren had ik eerst in de PC van het familielid de nieuwe schijf even van partities voorzien maar nog niet geformateerd. Vervolgens heb ik de schijf in m'n eigen PC gehangen en geboot naar DOS om de partities te formateren. Omdat ik de laatste tijd te veel PC opnieuw had geinstalleerd tik ik netjes "format c:/s/q" en ram op J zonder er verder bij na te denken...Resultaat: en backup van dfe HDD van familielid kwijt (andere schijf was nu echt dood) en m'n eigen windows(+data) kwijt
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Verwijderd
thuis = systeembeheer?
vriend = systeembeheer?
familie = systeembeheer?
je eigen systeem beheer je toch ook ?
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Verwijderd
Dus als ik mijn brood s'ochtends smeer ben ik een broodjesspeciaalzaakhouder?Blaasvis schreef op 26 juni 2003 @ 11:39:
jah je doet onderhoud aan een system dus beheer je em......
je eigen systeem beheer je toch ook ?
Verwijderd
Systeembeheerders hebben ook een thuis....Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 11:17:
Misschien zit ik te zeiken maaruh....
thuis = systeembeheer?
vriend = systeembeheer?
familie = systeembeheer?
Systeembeheerders hebben ook vrienden....
Systeembeheerders hebben ook familie....
Als we volgens die logica werken wel jaVerwijderd schreef op 26 June 2003 @ 11:40:
[...]
Dus als ik mijn brood s'ochtends smeer ben ik een broodjesspeciaalzaakhouder?
Ik had het op mn werk... Moesten we ff een servertej á 10000 euro naar de wensen van de klant configgen, wij alles plaatsen enzo, blijkt dat er een stel kabeltjes in de weg zitten. Kabeltjes los gehaald en ons dan afvragen waarom het systeem neit aanwil... juist... powerknop
Namelijk : de computer-ruimte.Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 11:52:
Systeembeheerders hebben ook een thuis....
Ha .. ha .. ha ..Systeembeheerders hebben ook vrienden....
Maar die hebben ze in 20 jaar niet gezien ...Systeembeheerders hebben ook familie....
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Ik dus mijn systeem opnieuw geinstalleerd en wil mijn certificaat terugzetten. Is die floppy rot.
Dus toen zat ik met 350Gb aan encrypted data waar ik niet bij kon. En het leuke, je kan wel browsen zodat je precies kan zien wat je kwijt bent
Uiteindelijk met een hexeditor eenderde van die key van de floppy af kunnen schrapen en gelukkig de andere tweederde nog van mijn harde schijf. Daarna met de hand de windows master key gereconstrueerd en alle SID's teruggezet en toen kon ik er weer bij.
Al met al 2 dagen verspild door een rotte floppy.
* raphidae fikt nu z'n certificaat op CD-R in tweevoud
Every morning is the dawn of a new error.
Dat was het wel eigenlijk, achteraf lachten we erom, maar ik deed het toen bijna in mun broek
edit: waarom staat dit topic in NOS btw?
[ Voor 8% gewijzigd door WhizzCat op 26-06-2003 12:03 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Dan ben je op dat moment toch ook gewoon schoonmaker?
Maar we raken nu wel wat offtopic...ow, wacht dat was mijn schuld...
In mijn ogen ben je systeembeheerder op het moment dat je computers en netwerken onderhoud en beheerd. Moet je daarvoor perse betaald krijgen?
Even voor de duidelijkheid ik beheer ongeveer 15 PC's voor vrienden en familie en drie netwerken met ADSL of kabel en wordt door nog meer mensen als helpdesk gebruikt. Ook host ik op m'n servertje m'n eigen CGI website, mail (ook berijkbaar via http) en FTP, dat zijn natuurlijk allemaal standaard programma's maar dat is exchance, of iets soortgelijks, eigenlijk ook.
Ik denk dat ik veel meer en vagere problemen tegenkom dan de gemiddelde systeembeheerder die bij een bedrijf in dienst is waar alle clients netjes zijn afgeschermt zodat de gebruiker er niks aan kan verneuken en waar alle hardware getest en wel bij een OEM vandaan komt. Het enigste waar ik niet over in hoef te zitten is tijdsdruk en bedrijfskritieke processen, als het niet snel genoeg gaat gaan ze maar naar de PC boer voor 15 euro per kwartier...
Wat krijg ik daarvoor? Af en toe gratis bier in de kroeg, afgedankte PC's en af en toe een zakcentje of 'concert'kaartje. Het gaat mij vooral om de lol van het in en uit elkaar halen van PC's en om de ervaring die je opdoet met het oplossen van problemen. Maar om dan meteen te zeggen dat ik geen systeembeheer doe
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Verwijderd
Was niet lullig bedoeld ook, maar een systeembeheerder ben je niet. Hoe goed je ook bent en hoeveel mensen ja ook helpt.NBK schreef op 26 June 2003 @ 12:33:
[...]
Maar om dan meteen te zeggen dat ik geen systeembeheer doe![]()
Een systeembeheerder:
Misschien dat je wel in dit topic je ei kwijt kunt, da's een ander verhaal. Ik zie alleen steeds (onder andere in mijn topic over "systeembeheerders en hun problemen") reply's over hdd ledjes in de pc van een vriend, voorbij komen.sys·teem·be·heer·der (de ~ (m.))
1 iem. die zorgt voor het beheer van een computersysteem tijdens de dagelijkse werkzaamheden
Dan heb ik zoiets van... ja, als dát je allergrootste blunder is, ben je geen systeembeheerder. Als je 40 uur per week, een jaar of 5 lang met computers bezig bent maak je wel gekkere dingen mee.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dit topic is gesloten.
![]()