Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik zit met 1 ding.... Als ik mijn xclef helemaal laad uitspelen totdat ie zelf uitgaat, en ik hang hem daarna aan het stroom geeftie ie aan: charging met daaronder 40% alsof ie dus nog 40% vol is :S daar ben ik nog niet helemaal over uit, hoe dat nou komt. Al 2 x compleet tot 100% volgeladen...

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-07 11:03
Ik las op deze site: http://www.multichannel-labs.com/home/eng/product/hd500.html bij product specifications:
Product Specifications

1) Digital Audio Format :
MPEG 1,2,2.5 Layer3(8-320Kbps.VBR)
WMA(32-192Kbps)
2) Sampling Frequency : 8-48KHz
3) File System : FAT 32
4) Capability : 6G, 10G, 20G, 40GB(upto 137GB)
Kan je dus zelf kiezen hoeveel GB je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aryan schreef op 27 June 2003 @ 17:38:
Ik las op deze site: http://www.multichannel-labs.com/home/eng/product/hd500.html bij product specifications:

[...]

Ja en nee..

Je kunt de 2.5" harddisk die er inzit (20gb) eventueel zelf vervangen door een groter exemplaar.

Tot nu toe heb ik ze alleen nog te koop gezien met een 20gb drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
aryan schreef op 27 juni 2003 @ 17:38:

[...]

standaard (iig in die van mp3cdspeler.nl) zit een 20 gig schijf. Naar alle waarschijnlijkheid kan je er een eigen (laptop) hdd inhangen. Maar volgens mij heeft nog niemand dat geprobeerd. Ik was iig niet van plan om t nog voor mun vakantie uit te proberen, als t mis gaat ben ik de pineut in mn vakantie, geen muziek :'(

edit:

was weer is te laat :o

[ Voor 4% gewijzigd door TheWarden op 27-06-2003 17:44 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
aryan schreef op 27 June 2003 @ 17:38:
[...]

Makkelijkste manier om daar achter te komen is om een mailtje met je vraag naar mp3cdspelers te sturen, mochten zij het ook niet (zeker) weten, ga je even naar de site van xlef om via hun site een mailtje naar hen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TheWarden schreef op 27 juni 2003 @ 17:34:
Ik zit met 1 ding.... Als ik mijn xclef helemaal laad uitspelen totdat ie zelf uitgaat, en ik hang hem daarna aan het stroom geeftie ie aan: charging met daaronder 40% alsof ie dus nog 40% vol is :S daar ben ik nog niet helemaal over uit, hoe dat nou komt. Al 2 x compleet tot 100% volgeladen...
Na 15 min istie al tot 40% opgeladen. Het begin gaat altijd snel (noemen ze power loading als ik mij niet vergis).

Maar wanneer je hem net aansluit zie ik toch echt dit:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/battery_charging.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07 15:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Woei! Na het lezen van je nieuwe startpost kan ik egt niet meer wachten tot ik deze speler zelf in mijn handen heb :D Ik heb nog van niemand nadelen gehoord die de aankoop voor mij belemmeren, behalve dan dat ik nog op mijn salaris wacht om dit ding te kunnen financieren ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik heb vanavond is een mailtje gestuurd naar de gasten van de xclef. Heb is even gevraagd hoe of dat nou werkelijk zit met die specs. m.b.t. die verschillende formaten kwa opslag.
Ben benieuwd of ze mijn engels een beetje kunnen volgen, ahum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Laatst online: 21-07 23:04

Sebastiaan

....

Bij mij hadden ze weining moeite om mijn vraag te beantwoorden. Ik had gevraagd of er nog andere winkels waren die hem verkochten, enige winkels die ze noemden waren mp3cdspeler en die engelse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

woei, ik heb hem gepreordered bij mp3speler.nl! :) Die engelse mogenlijkheid vind ik niet zo ivm garantie etc. Kan allemaal wel, maar toch meer gedoe natuurlijk.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Nog even een bug-update:
1) Tijdens het opnemen van geluid werkt het blacklight niet, dus als het donker is, zie je niet wat je doet (en wie wil er nu niet 's nachts opnemen 7(8)7 ).
2) Bij grote mixen is de tijdsweergave en de tijdsbalk fout. Stel je hebt een mix van 87 minuten. De balk staat dan meteen aan het einde en de teller op 87 minuten. De resume functie werkt overigens wel goed.
3) Wanneer je de speler aan zet en meteen daarna zal proberen geluid op te nemen krijg je 9 van de 10x een crash.

Verder iets wat niet echt een bug is, meer een logisch - maar wel vervelend - iets. Wanneer de batterij echt flink leeg is reset de speler. Je data is dan niet verloren, maar je instellingen wel. Dit is eigelijk meer mijn schuld, aangezien ik de speler weer vrolijk aanzet wanneer hij al een 2 x is uitgegaan vanwege "low battery" (wat.. ik eigenwijs ;) ). Als er niet meer voldoende spanning is over het geheugen zal het geheugen ook niets meer kunnen onthouden (het is DRAM geheugen).

Feature request
Ik zal binnenkort even een mailtje sturen naar xclef met de vraag of ze wat aan de bugs kunnen doen. Verder stuur ik ook meteen een feature request mee. Heb je nog dingen die jij graag verbeterd zou willen zien, post ze dan even. Ik trap af:
* De mogelijkheid om extreem snel door te spoelen voor lange mixen. Of iets waarbij je kan intikken dat je bij de 56 minuut verder wil luisteren.

[ Voor 29% gewijzigd door dr snuggles op 28-06-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Kan je ook mappen maken met de Xclef? Of dat je op je PC mappen maakt (DivX films, Pop muziek, HipHop, Remix enz.) en dan daarin submappen (hiphop >> eminem, remix >> dj ....) En als je dan mp3's wilt luisteren dat je dan zo naar die mappen kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:03

GeeBee

Oddball

jazeker kan dat

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
wwillem,
wat ik graag verbeterd zie is:
* langere levensduur van de batterij, nee hoor, geintje :) ;
* hoe het zit met een eventueel erbij te kopen ab, aangezien er daar een aansluiting zit, niet speciaal voor mij, maar toekomstige gebruikers;
* vbr: geeft hij niet goed weer, kan niet bepalen hoelang of het liedje duurt(niet bij normale stand en ook niet bij reverse);
* mogelijkheid dat het liedje niet op wat voor snelheid dan ook door je beeld scrollt;
* betere ontvangst van de radio (weet niet of dit softwarematig verbeterd kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

Een AB erbij is zeker iets wat wel handig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Die zit denk ik wel in de planning. De aansluiting van de koptelefoon is veel breder dan alleen de jack in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
ronald1971 schreef op 28 June 2003 @ 18:55:
* mogelijkheid dat het liedje niet op wat voor snelheid dan ook door je beeld scrollt;
Ik heb je puntjes erbij gezet, behalve bovenstaand puntje. Dit is namelijk al in te stellen bij "scroll speed" :). Ik zal het antwoord posten zou gauw ik een mailtje van xclef heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

mmm ik wil hem ook :D

hey trouwens, dat tasje wat er om heen zit, is dat een betrouwbaar middel om hem, zeg tijdens fietsen, aan je riem te hangen? Is zo'n verende clip als ik het zo zie he?

[ Voor 81% gewijzigd door BaRF op 29-06-2003 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje over shuffle danwel random play: ik neem aan dat dit binnen een map/directory kan, maar kun je het ook over meerdere mappen laten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
wwillem schreef op 27 June 2003 @ 18:35:
[...]

Na 15 min istie al tot 40% opgeladen. Het begin gaat altijd snel (noemen ze power loading als ik mij niet vergis).

Maar wanneer je hem net aansluit zie ik toch echt dit:
[afbeelding]
Bij mij staat hij dan dus niet op 00% maar op 40% :S maar de speler wil niet meer starten

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
BaRF, dat klipje is niet zo geweldig. Het blijft wel zitten hoor, maar zo gauw je voorover buigt voel je hem duidelijk zitten. Gewoon lkkr in je broekzak/jaszak stoppen :).

fozzyxl, je kunt bij shuffle / repeat kiezen om dit over één nummer, één map te doen, over de hele inhoud van de root of over de playlist.

TheWarden, als de speler is vastgelopen, moet je 10 seconden lang de reset indrukken. Daarna weer de play knop inhouden en je speler gaat aan (als de batterij nog voldoende energie bevat of de speler is aangesloten op de lader).

[ Voor 16% gewijzigd door dr snuggles op 29-06-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
wwillem schreef op 29 juni 2003 @ 15:56:
BaRF, dat klipje is niet zo geweldig. Het blijft wel zitten hoor, maar zo gauw je voorover buigt voel je hem duidelijk zitten. Gewoon lkkr in je broekzak/jaszak stoppen :).

fozzyxl, je kunt bij shuffle / repeat kiezen om dit over één nummer, één map te doen, over de hele inhoud van de root of over de playlist.

TheWarden, als de speler is vastgelopen, moet je 10 seconden lang de reset indrukken. Daarna weer de play knop inhouden en je speler gaat aan (als de batterij nog voldoende energie bevat of de speler is aangesloten op de lader).
wwillem, dat weet ik, maar hij is niet vastgelopen, de batterij is dan gewoon op. daarom start ie niet meer, maar als ik hem aan de lader hang, dan staat ie op 40% i.p.v. 0%

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat deze vraag al eerder aan de orde is geweest, maar daar kwam imho niet echt een duidelijke reactie op, dus vandaar nog een keer dezelfde vraag.

Hoe zit het met pauzes tussen MP3'tjes?? Op het moment dat de speler een MP3 aan het in laden is, laat hij dan een korte pauze horen? Lopen LIVE mp'3'z of in elkaar over gemixte MP3'z bv aan een stuk door of zit er tussen elk nummer een korte pauze?

De enige manier om dit volgens mij echt goed te testen is om 2 mp3'z van een audio CD te rippen, vervolgens van het eerste MP3'tje in een edit prog als soundforge het einde er af te knippen tot ergens midden in het nummer en van het tweede mp3'tje hetbegin te knippen, wederom ergens midden in het nummer. Laat nu beide nummers achter elkaar in je mp3player en check of de nummers elkaar opvolgen zonder ook maar enig moment van stilte.

Nu denken jullie misschien: "vanwaar die omslachtige uitleg", dit omdat veel mp3 encoders de nare eigenschap hebben om aan het eind van een track een korte pauze toe te voegen.

Ik weet niet of er al een gebruiker is die antwoord op deze vraag heeft?? of dat er wellicht een gebruiker is die dit zou willen testen??
Naar mijn weten, en ik spit regelmatig in de DAP info, is er nog geen speler die helemaal geen pauze tussen verschillende mp3'z laat horen. Maar dat zou ik natuurlijk mis kunnen hebben.

anyway in ieder geval bedankt voor de grote hoeveelheid gegeven info en wellicht alvast bedankt voor de nog te volgen info.
Forums als dit maakt het voor de consument een hoop makkelijker om een goede keuze te maken m.b.t het aanschaffen van speeltjes als deze. :-) En dat hebben we dan voornamelijk te danken aan de mensen die wel de balls hadden tot aanschaf over te gaan. THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Als ik cd's rip doe ik dat met eac=aan begin of einde geen stilte.
Ik heb op mijn player een 538 DSH cd staan, dit is geen mix, maar hoor toch echt geen stiltes tussen de nummers.

BTW: nog even over die broekklip: ik heb er geen last van als ik hem aan mijn broek (lange en korte) hang. Je voelt wel dat hij wat los zit, maar hij valt er nooit af. Meestal trek ik de player dan even omhoog om te kijken of hij ook los gaat, maar dat is dus niet zo. Neem hem trouwens mee met zowel lopen als fietsen, hangt dan aan de zijkant van mijn broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwilem,
weet niet of je je mailtje al verstuurd heb, maar ik heb hier een paar keer gelezen dat de batterij indicator al begon te knipperen lang voordat die leeg was. Wellicht kunnen ze de indicator was accurater maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Weet iemand hoeveel xclef hd500's mp3cdspeler.nl binnenkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ja, das ook een goeie, want als er geen streepjes meer staan en hij begint te knipperen, terwijl je hem daarna nog een uur of 4/5 kan laten staan, dan is het moeilijk om te weten wanneer de batterij nou echt helemaal leeg is(meer streepjes zou ik zeggen).

Ik denk dat ik wel weet hoe of dat komt. Ze hadden natuurlijk niet gedacht dat je met de batterij meer als 10 uur muziek mee kon afspelen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door ronaldinho op 29-06-2003 20:56 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Nope, geen idee hoeveel mp3cdspelers er krijgt. Stuur ze anders even een mailtje of het überhaupt zin heeft om te gaan pre-ordenen. Kan best zijn dat ze afhankelijk zijn van..., dus gewoon even vragen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Gemmab, dat is idd een goede. Die sparen we op voor het volgende mailtje :).

Mr_Make_Believe, ik heb het maar eens uitgebreid getest:
De Tsunami one cd van Ferry corsten is een mix cd. De overgang van nummer 5 naar nummer 6 heb ik opgenomen. De mix nummers zijn 192kbit, net als de later opnieuw gecodeerde bestanden.

Test opstelling voor "test": Xclef koptelefoon out -> audigy line in -> cooledit 96 recording -> lamer 3.91 voor wave - mp3 encoding.
Test

Test opstelling voor "origineel": winamp 3 -> cooledit 96 recording -> lamer3.91.
Origineel

In de test schakelt het nummer bij de 18e seconde ongeveer over:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/cooledit_klein.jpg

Deze tussepauze is dus 112 ms

Omdat een mp3'tje nooit perfect eindigt (een ogg vorbis wel) is de tussenpauze met winamp (optimaal) zo groot:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/cooledit2_klein.jpg
Hier is de tussenpauze 77 ms

Het verschil en dus de vertraging veroorzaakt door de xclef is: (112-77=) 35ms. Minimaal en onhoorbaar klein dus :).

[ Voor 21% gewijzigd door dr snuggles op 30-06-2003 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Ik heb enkele aanmerkingen gekregen van een Engelse user, inzake de id3-tag-ondersteuning van de HD-500. Deze schijnt volgens hem niet helemaal in orde te zijn..?
Id3tag information is not always displayed. Since all my files have just
been ripped from my own CDs in musicmatch and then copied across it is
surprising that about one third of them do not display.

Id3tag compliance is limited to displaying artist and album. You cannot
search on or use any fields e.g. genre.

.m3u playlists revert to the first track in a directory if the id3tag is
not displayed rather than the track selected. I assume this is part of the
same problem as above.
Dus blijkbaar werkt het niet helemaal lekker als je met MusicMatch tagged (of die gast doet iets verkeerd), want als 1/3 van de titels niet goed wordt weergegeven, is dat wel erg veel.

Hm, en dan nog dat kleine "bugje" mbt de playlist, lijkt me niet echt supervervelend en het zal makkelijk op te lossen zijn met nieuwe firmware.

Overigens weet ik niet wat voor firmware jullie gebruiken, maar er is een versie 1.044 uit... bla click. Zit geen update-lijstje bij, helaas.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
mailtje gestuurd naar mp3cdspeler:
Hallo Aryan,

Voor af reserveren kan nooit geen kwaad natuurlijk.We krijgen er genoeg binnen ,maar ik zou voor de zekerheid toch even alvast bestellen .Dan ben je er zeker van dat je 1 exemplaar op tijd bij je thuis hebt voor bijvoorbeeld vakantie

Fijne dag verder

Met vriendelijke groet,
Heleen

Holland Global
M.Hobbemastraat 3
5062 LN Oisterwijk

Tel: +31 (0)13 - 5230576
Fax: +31 (0)13 - 5230575
sales@mp3cdspeler.nl

www.mp3cdspeler.nl
www.pendrive.nl
www.iriver.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 30 June 2003 @ 16:31:
Id3tag information is not always displayed. Since all my files have just
been ripped from my own CDs in musicmatch and then copied across it is
surprising that about one third of them do not display.

Id3tag compliance is limited to displaying artist and album. You cannot
search on or use any fields e.g. genre.

.m3u playlists revert to the first track in a directory if the id3tag is
not displayed rather than the track selected. I assume this is part of the
same problem as above
Ik tag al mijn mp3's met Tag&Rename en hij laat overal netjes een id3 tag zien. Je ziet alleen artist & album omdat de titel al in het bovenste venster heen en weer scrolled. Zoeken op id3 velden gaat niet (dat is wel erg geavanceerd). Iets wat me trouwens nog niet was opgevallen:
Wanneer id3 tags aan staat, zie je dus alleen de titel scrollen. Wanneer id3 tags uitstaan, zie je de filenaam (incl .mp3 / .wma).

Zijn probleem met de playlist kan ik ook niet simuleren, omdat ik het probleem met de id3 tag niet heb. Zoiezo heeft musicMatch niet echt een goede naam en misschien gebruikt het id3 tags die niet ondersteund worden. Edit, zie hier ongeveer dezelfde vraag en dan de reactie erop :D.

Tnx voor de firmware. Alleen hoe heb je deze gevonden? Op http://www.advancedmp3players.co.uk/links.html staat ie nog niet. Op de officiele xclef/multichannellabs site zie ik hem ook nog niet (alleen voor koreanen is er support, discriminatie :+ ).

[ Voor 21% gewijzigd door dr snuggles op 30-06-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

wwillem schreef op 30 juni 2003 @ 17:13:
[...]

Ik tag al mijn mp3's met Tag&Rename en hij laat overal netjes een id3 tag zien. Je ziet alleen artist & album omdat de titel al in het bovenste venster heen en weer scrolled (in de gewone naam van de mp3 dus, de artiest is dus een beetje dubbelop). Zoeken op id3 velden gaat niet (dat is wel erg geavanceerd).

Zijn probleem met de playlist kan ik ook niet simuleren, omdat ik het probleem met de id3 tag niet heb. Zoiezo heeft musicMatch niet echt een goede naam en misschien gebruikt het id3 tags die niet ondersteund worden.
Ja, dat klopt. Ik zal die gast dan maar adviseren fatsoenlijke software te gebruiken... wel lullig als je al je CD's met MusicMatch hebt geripped (en dat vind ik een prestatie van formaat als je een collectie > 10 CD's hebt).
Tnx voor de firmware. Alleen hoe heb je deze gevonden? Op http://www.advancedmp3players.co.uk/links.html staat ie nog niet. Op de officiele xclef/multichannellabs site zie ik hem ook nog niet (alleen voor koreanen is er support, discriminatie :+ ).
Deze stond ergens sneaky op het forum van de door jouw genoemde site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
wwillem, kan jij updates zien/merken aan de firmware? of issie eigenlijk nutteloos (lijkt mij niet, anders brengen ze geen nieuwe update uit....

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
TheWarden schreef op 30 juni 2003 @ 17:25:
wwillem, kan jij updates zien/merken aan de firmware? of issie eigenlijk nutteloos (lijkt mij niet, anders brengen ze geen nieuwe update uit....
Ik heb hem nog niet geupdate. Ik ga eerst eens even uitzoeken welke versie het is en welke versie er al op mijn xclef staat. Wanneer zo'n firmware upgrade misgaat word je geloof ik niet vrolijk.
Edit: De link die omniscient gaf bevat versie 1044 volgens de filename. Er is al iemand die hem er succesvol mee heeft kunnen updaten.

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 30-06-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik heb hem nog niet geupdate, maar weet wel dat de huidige versie 1035 is die op de de xclef staat.

Trouwens, die 2 bestanden die in die zipfile staan hebben allebij de datum 1-10-2002!??
Aangezien die firmware niet van xclef komt lijkt het me wel link. Als er daarna iets fout gaat kan je je garantie vergeten.

[ Voor 53% gewijzigd door ronaldinho op 01-07-2003 00:09 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Goed, voor de mensen die het nog niet wisten: de review is inmiddels vertaald en staat online op een bekend adres.

Mijn hartelijke dank aan iedereen die hier input en output :p heeft gegeven, jullie hebben X-Clef ook weer wat bekender aan de buitenwereld gemaakt.

Gelieve niet op zaken anders dan de vertaalde review te reageren, omdat dit mogelijk als spam opgevat kan worden - maar ik dacht "er zit toch aardig wat tijd en moeite in van beide kanten" dus bij deze.

*Edit: ... dit alles is natuurlijk tot stand gekomen met medewerking van de TS. Mochten er mensen niet ge-credit zijn of ontbreekt er nog iets anders... laat het even weten.

[ Voor 16% gewijzigd door the_Omniscient op 01-07-2003 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39
Zeer netjes gedaan, Omniscient! _/-\o_
Dit zal de anderstalige wereld zeker waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 01 July 2003 @ 00:19:
...

*Edit: ... dit alles is natuurlijk tot stand gekomen met medewerking van de TS. Mochten er mensen niet ge-credit zijn of ontbreekt er nog iets anders... laat het even weten.
Zou er interesse zijn in een aantal grafiekjes wat betreft de werkelijke signaal/ruisverhouding van opnemen/afspelen en frequentiebereik en dat soort zaken? Ik ben in de hoedanigheid dat ik dat soort zaken kan maken. Mocht daar behoefte aan zijn wil ik mij daar wel aan wagen als ik mijn HD500 binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 00:30:
[...]

Zou er interesse zijn in een aantal grafiekjes wat betreft de werkelijke signaal/ruisverhouding van opnemen/afspelen en dat soort zaken? Ik ben in de hoedanigheid dat ik dat soort zaken kan maken. Mocht daar behoefte aan zijn wil ik mij daar wel aan wagen als ik mijn HD500 binnen heb :)
offtopic:
Huh? Krusher? xander_x oid was het toch?

Zulke gestes zijn wmb natuurlijk zeer gewaardeerd. Om het topic van de TS niet teveel bevuilen, verwijs ik de mensen die wat veranderd/aangepast/bijgevoegd/ingeflanst willen zien aan de Engelstalige versie naar de contactmogelijkheden op de frontpage van eerdergenoemde pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 01 juli 2003 @ 00:33:
[...]
offtopic:
Huh? Krusher? xander_x oid was het toch?

...
offtopic:
Ik heb een nickchange ondergaan.. alweer 10 dagen geleden :)

Dus mocht ik de metingen gaan verrichten, moet ik de boel dan meteen in het Engels opstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 00:38:
[...]

offtopic:
Ik heb een nickchange ondergaan.. alweer 10 dagen geleden :)

Dus mocht ik de metingen gaan verrichten, moet ik de boel dan meteen in het Engels opstellen?
Laten we zeggen: dit topic zal er ook bij gebaat zijn, dus post het gerust in het NL's. Zolang ik de garantie heb dat ik het mag gebruiken, vind ik alles best.

Btw, over die firmware... Ik zou persoonlijk ff wachten met updaten. Kzou het niet graag zien dat jullie door mijn maffe firmwarepost met een stel kaduke X-Clef's komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 01 July 2003 @ 00:44:
[...]
Laten we zeggen: dit topic zal er ook bij gebaat zijn, dus post het gerust in het NL's. Zolang ik de garantie heb dat ik het mag gebruiken, vind ik alles best.

Btw, over die firmware... Ik zou persoonlijk ff wachten met updaten. Kzou het niet graag zien dat jullie door mijn maffe firmwarepost met een stel kaduke X-Clef's komen te zitten.
Wat mij betreft mag je het gebruiken, zou zot zijn als ik daar beperkingen op zou leggen, ten slotte heeft iedereen er baat bij.

Over dat laaste: Don't try to fix what's not broken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WWillem bedankt voor wederom een uitgebreide test!!! excellent, is daar eindelijk echt duidelijkheid over.

Ik hoop binnenkort toch wel een MP3 speler tegen te komen die echt geen pauze laat horen tussen tracks. Ik luister naar nogal veel muziek waar tracks in elkaar zijn over gemixed en vind zelfs de kleinste pauze al vrij storend.. (mierenneukerig weet ik, but that's just me)
Misschien de Pearl... die heeft X-Fade tech.. We zullen het zien. Bedankt in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:22:
Ik hoop binnenkort toch wel een MP3 speler tegen te komen die echt geen pauze laat horen tussen tracks. Ik luister naar nogal veel muziek waar tracks in elkaar zijn over gemixed en vind zelfs de kleinste pauze al vrij storend.. (mierenneukerig weet ik, but that's just me)
Misschien de Pearl... die heeft X-Fade tech.. We zullen het zien. Bedankt in ieder geval..
Graag gedaan. Maar als je echt geen tussenpauze wil horen zul je toch over moeten stappen op ogg vorbis. Mp3 heeft nu eenmaal geen goed gedefineerd eind, dus is het onmogelijk om dit goed inelkaar over te laten lopen. Zelfs winamp kan het niet.

Ronald1971, hoe ben jij achter het huidige versie nummer gekomen?

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 01-07-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar de meningen van de bezitters van de HD500 over de kwaliteit van het geluid indien met het aansluit op een versterker. Ik zit er sterk over te denken om ook zo'n apparaat aan te schaffen, maar wil wel graag dat het geluid via mijn versterker goed is. Ik hoor het graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. Tja.. De Pearl kan ook ogg vorbis aan, maarja.. hij ziet er niet uit :-)) imho. En bovendien is ie nog niet available..

Ik heb ooit wel eens eerder m.b.t andere mp3 players een vraag gepost m.b.t de pauze tussen mp3'z en daar kreeg ik o.a de reactie dat met X-fade techn. dit te bewerkstelligen is. Ook in Winamp... Moet ik toch maar is gaan testen... anders moet he tinderdaad een ogg compatible player worden... Erg jammer dat de Iriver IHP-100 hier geen zekerheid over geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
In winamp kan je idd crossfading gebruiken. Dit is leuk voor standaard nummers die normaal niet in elkaar overlopen (maar bij lossen nummers maakt een tussenpauze juist niet uit). Wanneer je mixen gaat crossfaden krijg je chaos. Probeer het maar eens met winamp 3. Daar zit crossfading standaard in.
Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 14:53:
Ik ben benieuwd naar de meningen van de bezitters van de HD500 over de kwaliteit van het geluid indien met het aansluit op een versterker. Ik zit er sterk over te denken om ook zo'n apparaat aan te schaffen, maar wil wel graag dat het geluid via mijn versterker goed is. Ik hoor het graag van jullie.
Ik ben niet in het bezit van een losse versterker. Alhoewel je een audigy natuurlijk ook als een versterker kan beschouwen. Zeker in combinatie met de rest van je computer. Ik zie ook geen reden waarom het geluid bij een versterker zou gaan vervormen (ja, als de versterking niet is aangepast op de ingang, maar dat is bij elk soort geluidsbron zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ff gecheckt... oude post opgezocht en wat blijk... het verlossende woord kwam wederom van the_Omniscient!
the_Omniscient schreef op 21 May 2003 @ 18:12:
De SonicBlue Pearl komt over niet al te lange tijd uit. Het is een HDD-based MP3-player met 20 GB of 40 GB aan boord.

Dit ding gaat X-fade-technologie implementeren. Het leek er even op dat het project werd stilgelegd (omdat SonicBlue failliet ging), maar het gaat toch allemaal door. Houdt het HDD-speler-topic gewoon in de gaten, mijn Amerikaanse collega heeft namelijk een exemplaar toegezegd gekregen en mag het ding gaan testen. Wanneer dit gaat gebeuren weten we nog niet, maar dit is dus je-van-het op het gebied van MP3-spelers met X-fade-technologie.

edit:
Overigens valt het sowieso erg mee met de stiltes tussen nummers, als je in de HDD-hoek gaat kijken. Veelal hebben deze spelers 16 of 32 MB buffergeheugen en met een beetje efficiente firmware kun je die stilte heel gemakkelijk beperken tot een verwaarloosbaar iets... Tis nog geen X-fading, maar het komt al aardig in de buurt
vervolgens reageerde er iemand net als jij deed wwillem waarop werd geantwoord met het volgende:
the_Omniscient schreef op 21 May 2003 @ 18:30:
[...]
Vreemd... je kunt bij de meeste crossfader-plug-ins nl. ook instellen "disable" x-fading (bij SqrSoft's X-fader werkt dit iig 100%). Het resultaat is dan, dat de plug-in enkel het buffergeheugen gebruikt om de nummers "aan elkaar te plakken" (ipv ze "door elkaar heen te husselen"). Dit werkt gewoon goed, ook bij bijv. livesets die in stukjes zijn gehakt.

Deze technologie in hardware verwerken zou zeker welkom zijn.
De oplossing lijkt mij :-))

Heb het zelf ook gecheckt en het werkt inderdaad te gek!!! Het enige probleem dat er nog is, de plugin van SQRSoft werkt nog niet met winamp3

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
wwillem,
het huidige v. nr. krijg je gewoon in beeld als je hem opstart en het balkje vol ziet lopen. Aan de rechterkant staat dan ver 1035.

Heb trouwens toch nog even die ver 1044 geprobeerd. Heb alle instellingen nagekeken, maar heb niks nieuws/anders ontdekt.
Hoe ik dat gedaan heb: dat zipbestandje heb ik uitgepakt, de 2 bestanden in de map Firmware van de xclef overgebracht, uitzetten xclef en vervolgens weer aan. Dan komt er op het scherm te staan: Upgrade firmware, als het balke vol is is hij klaar en gaat hij uit. Zet je hem weer aan, loopt het balkje weer vol en zie je aan de rechterkant het niewe (1044)versienr.

Wat mij trouwens is opgevallen: Als je hem aansluit op het stroomnet en je houdt de playknop net zolang vast totdat hij bij het afspeelscherm is, dan gaat hij tijdens het afspelen van muziek automatisch de batterij opladen.

Over dat aansluiten op de versterker: Ik heb hem wel eens op mijn hifi-inst. aangesloten (video-uitgang). Geluid is goed, alhoewel ik wel de eq instelling van mijn hifi iets moet veranderen, omdat ik de xclef heb ingesteld op U-bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Tnx voor het testen ronald! Jammer dat er niks is verbeterd.
Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 16:00:
De oplossing lijkt mij :-))

Heb het zelf ook gecheckt en het werkt inderdaad te gek!!! Het enige probleem dat er nog is, de plugin van SQRSoft werkt nog niet met winamp3
De crossfading in mijn versie van winamp3 is prut. Maar toen bedacht ik mij weer dat ik vroeger altijd crossfading in winamp2 had aan staan. Dus ik start die weer -> mix nummers gaan perfect. Alleen als je op stop drukt gaat ie nog 4 sec verder met spelen, maar dat boeit niet

Dus idd, crossfading zou een toffe feature zijn. Weer iets om te toe te voegen op de xclef "bugs & wanted features" lijst :P. Hopelijk wordt die SonicBlue Pearl net zo goed als de xclef (of nog beter 8)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Is er nou echt nergens een feature update van de firmware update te vinden??? raar, en waarom word ie niet bij xclef zelf aangeboden? dat snap ik ook niet.

ok edit:

download!!!

Hier staat de 1046 firmware update van xclef. Wederom uitgebracht door advanchedmp3players.co.uk

features van de firmware update:
* Shuffle Mode Improvements (dus hopelijk niet meer die rare shuffles die je elke keer exact t zelfde krijgt)
* FM Auto Scan Adjustments (zullen ze de ontvangst hebben kunnen verbeteren)

nou ben um nu aan het uploaden naar mn xclef, you'll all hear soon from me

weer een update:
De rare shuffle is er uit. Nu is het dus elke keer als de speler opnieuw opstart een nieuwe shuffle. Wel word (als je autoplay aan hebt staan) het laatste nummer afgespeeld wat je had draaien voordat je de speler afsloot.

Van de fm tuner zie ik nog weinig verschil... Dus geen verbeterde ontvangst iig, eno ok auto scan merk ik ook weinig verschil in. Dus dat blijft nog een beetje een klein minpuntje, maar ag, voor de rest zijn mijn opmerkingen nu opgelost (van de shuffle)

er is ook een mail uit naar xclef waarom ze zelf niet hun eigen firmwares aanbieden op internet.

[ Voor 102% gewijzigd door TheWarden op 01-07-2003 19:14 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
verkeerde knop gebruikt |:( quote i.p.v. edit

[ Voor 99% gewijzigd door TheWarden op 01-07-2003 19:14 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Tnx for testing!

FM Autoscan adjustments betekent volgens mij niets meer dan dat het automatisch herkennen van radio stations beter gaat (lees: Wanneer de sterkte van een radiosignaal boven de waarde xx uitkomt, dat stopt het scannen naar een radiostation. Wanneer de sterkte onder de waarde xx blijft, gaat de speler door met scannen totdat bovenstaande in werking gaat. De waarde xx is nu waarschijnlijk verlaagd).

Verder denk ik niet dat het ontvangst softwarematig te verbeteren is. Dit ligt voor het grootste gedeelte aan de gebruikte hardware en de sterkte van een zender. Wanneer ik die koptelefoon met langere draad gebruik (=betere antenne), verbetert het signaal ook aanzienlijk. Daarom verwacht ik ook dat de xclef beter zal ontvangen, wanneer de afstandsbediening eraan gekoppeld zit.

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 01-07-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
wwillem schreef op 01 juli 2003 @ 19:49:
Tnx for testing!

FM Autoscan adjustments betekent volgens mij niets meer dan dat het automatisch herkennen van radio stations beter gaat (lees: Wanneer de sterkte van een radiosignaal boven de waarde xx uitkomt, dat stopt het scannen naar een radiostation. Wanneer de sterkte onder de waarde xx blijft, gaat de speler door met scannen totdat bovenstaande in werking gaat. De waarde xx is nu waarschijnlijk verlaagd).

Verder denk ik niet dat het ontvangst softwarematig te verbeteren is. Dit ligt voor het grootste gedeelte aan de gebruikte hardware en de sterkte van een zender. Wanneer ik die koptelefoon met langere draad gebruik (=betere antenne), verbetert het signaal ook aanzienlijk. Daarom verwacht ik ook dat de xclef beter zal ontvangen, wanneer de afstandsbediening eraan gekoppeld zit.
Jah dat had ik gelezen ja, maar om nou met een koptelefoon met een snoer van 3 meter in t vliegtuig te zitten, uhm, nee bedankt. En het automatisch vinden van kanalen heb ik ook nog weinig van gemerkt, hij draait gewoon vrolijk door naar volgende frequenties

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
TheWarden schreef op 01 juli 2003 @ 22:14:
Jah dat had ik gelezen ja, maar om nou met een koptelefoon met een snoer van 3 meter in t vliegtuig te zitten, uhm, nee bedankt. En het automatisch vinden van kanalen heb ik ook nog weinig van gemerkt, hij draait gewoon vrolijk door naar volgende frequenties
True true...

Wat wel gefixed is met de nieuwe firmware:
* Shuffle werkt niet goed: FIXED
* Xclef crashed wanneer je wil opnemen vlak na het aanzetten: FIXED
* Tijdens opnemen werkt blacklight niet: NOT FIXED
* Tuner laat een plop horen als je de tuner uitschakelt: FIXED (veel zachter)
* Afspelen van vbr files geeft een verkeerde totale tijd aan: NOT FIXED
* Afspelen van lange mixes geeft geen tijdsweergave: FIXED

Verder heb ik drie "naar voorspoel snelheden" ontdekt (waren er volgens mij maar twee). De derde gaat redelijk snel (3 sec per minuut vooruitspoelen).

Die lui zijn geniaal, 4 van de 6 bugs gefixed + 1 request. Jammer alleen dat ze geen mailtje terug sturen :D.

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 01-07-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

zou dit dingettje eigenlijk nog in prijs zakken, zo ja wanneer,
of blijft het bij de adviesprijs van 299/289 euro?

enig idee iemand?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 12:02
Alien_Inside schreef op 02 juli 2003 @ 13:06:

enig idee iemand?
Waar hebben ze een adviesprijs van €289 dan? Ik weet alleen www.mp3cdspeler.nl met €299...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

"Read the review? Interested? dapReview.com EU could offer you the X-Clef HD-500 for 289 Euro's, including delivery costs and warranty! "

van dapreview af

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Alien_Inside schreef op 02 July 2003 @ 13:06:

enig idee iemand?
Eerste paar maanden denk nog niet.
Hangt ook af van vraag/aanbod en natuurlijk concurentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Alien_Inside schreef op 02 July 2003 @ 14:11:
"Read the review? Interested? dapReview.com EU could offer you the X-Clef HD-500 for 289 Euro's, including delivery costs and warranty! "

van dapreview af
Omni, opheldering??!!

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

TheWarden schreef op 02 July 2003 @ 14:28:
[...]

Omni, opheldering??!!
Een mail volstaat (zie frontpage genoemde site).

Laten we zeggen dat DAPreview.com een testexemplaar nodig heeft (we willen het ding zelf natuurlijk ook nog eens grondig testen) en daarnaast een deal heeft weten te creeeren met de supplier van dit testmodel. Echter, halen we de beoogde 50 ge-interesseerden niet, dan is het feest over (daar ziet het nu naar uit). Meer zal ik er hier niet over zeggen, omdat dit nu eenmaal geen marktplaats.nl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Nog een vraagje: Hoe zit het eigelijk met die BMP bestanden? Kan de Xclef die gewoon lezen netzoals de txt bestanden of alleen 1 bestand als opstart logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
aryan schreef op 02 juli 2003 @ 21:00:
Nog een vraagje: Hoe zit het eigelijk met die BMP bestanden? Kan de Xclef die gewoon lezen netzoals de txt bestanden of alleen 1 bestand als opstart logo
Alleen als opstart logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ik kreeg net dit:
Beste S. Borghstijn,

Allereerst bedankt voor de bestelling.

Wij krijgen in tegenstelling tot wat wij besteld hebben maar een kleine zending (enkele tientallen) Xclef HD500 spelers binnen omdat de fabrikant al weer is uitverkocht tot eind augustus begin september.

U hebt op tijd besteld dus er is geen enkel probleem en u krijgt de speler omstreeks 20 juli a.s Klanten die de speler nog willen bestellen zullen een stuk langer moeten wachten.

Wilt u ons daarom nog even een keer terug e-mailen voor de bevestiging:

Uw reserveringsnummer = ********

Met vriendelijke groet,

John Oostdijck

Sales MP3 CD speler

Met vriendelijke groet,

Holland Global
M.Hobbemastraat 3
5062 LN Oisterwijk
dus slecht nieuws voor degenen die nog wilden bestellen, goed nieuws voor degenen die dit mailtje ook kregen, en meteen een reply hebben gestuurd (like me :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
oeps.. quote ipv edit :(

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 21:45:
[...]

Kreeg ik ook, ook meteen een reply gestuurd.

Op de website word nu vermeld dat ze er maximaal 90 hebben voor 20 juli..
edit:
Zojuist bevestiging gehad van mijn reservering _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik heb ze ook maar even gemaild of ik nog kan pré-orderen voor 20 juli. Zoja, dan hak ik de knoop door en bestel er ook maar eentje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt wel pré-orderen voor 20 juli, maar zult 'm pas in augustus krijgen omdat alle pre-orders al vergeven zijn :P. Ik heb bovenstaand mailtje ook gehad en was errug blij :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
raar...bij mij zeiden ze dat ze er genoeg binnen zouden krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat via www.dapreview.com eerder geleverd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 16:17:
misschien dat via www.dapreview.com eerder geleverd kan worden?
Jup, de prijs gaat daar omlaag en er zal een leuke actie op poten gezet worden. Een en ander zal duidelijk worden uit de nog uit te voeren update van de site.

Leverantiedatum hangt geheel af van de animo die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 04 juli 2003 @ 17:13:
[...]
Jup, de prijs gaat daar omlaag en er zal een leuke actie op poten gezet worden. Een en ander zal duidelijk worden uit de nog uit te voeren update van de site.

Leverantiedatum hangt geheel af van de animo die er is.
hoe meer mensen hun belangstelling op www.dapreview.com melden hoe beter voor de x-clef consument (zowel prijs als levertijd)! ik heb mij al gemeld (met als wens >20gb)
ik heb uit zeer betrouwbare bron dat omni _/-\o_ heel dicht bij het dapreview vuurtje zit, dus daar zit het wel snor denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Nou, nog geen reaktie gehad van mp3cdspeler.nl. Misschien moet ik me ook maar aanmelden bij dapreview... Ik wacht nog even op de update van de site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

De frontpage van de eerdergenoemde site (dapreview.com) vermeldt nu een aantrekkelijk aanbod. Gelieve discussie daarover binnen-mails te houden.

(dus er kan hier best over gediscussieerd worden, maar voor meer details is het beter om gewoon even te mailen)

Je kunt in ieder geval een gooi doen naar een gratis HD-500'tje.

[ Voor 23% gewijzigd door the_Omniscient op 05-07-2003 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Nog even een mini bug update:
Lange mixen gaan nog steeds niet allemaal goed qua tijdsweergave;
-192kbit 87min mix -> Goed
-112kbit 70min mix -> Fout (op reverse staat er 23 min, bij vooruit spoelen blijft ie op 23 min staan).
-VBR 70 min mix -> Fout

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 05-07-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

wwillem schreef op 05 July 2003 @ 14:36:
Nog even een mini bug update:
Lange mixen gaan nog steeds niet allemaal goed qua tijdsweergave;
-192kbit 87min mix -> Goed
-112kbit 70min mix -> Fout (op reverse staat er 23 min, bij vooruit spoelen blijft ie op 23 min staan).
-VBR 70 min mix -> Fout
Er zijn trouwens ook enkele "fout-opstartende" modellen opgedoken. Sommige mensen hebben het volgende vage probleem: de speler blijft dan gedurende 5 minuten oncontroleerbaar, laat id3-tags op het scherm zien maar geeft geen geluid weer... de enige oplossing schijnt het resetten van de HD-500 te zijn. Mja, het is dus echt maar 1 op de 100 mensen die hier last van heeft - dus ik kan me voorstellen dat niemand hier het probleem herkend.

Wellicht een foutief model of iets dat met firmware opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 12:02
Ik heb nu net ook al gemaild naar dapreview.com, maar misschien dat ik hier eerder antwoord kan krijgen. Als je jezelf als geïnteresseerde op de lijst laat zetten, is dat dan definitief of kan je er nog vanaf? Ik heb wel interesse, maar weet nog niet of ik genoeg pleuro's ga overhouden na mijn vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

LaborGardens schreef op 05 July 2003 @ 17:13:
Ik heb nu net ook al gemaild naar dapreview.com, maar misschien dat ik hier eerder antwoord kan krijgen. Als je jezelf als geïnteresseerde op de lijst laat zetten, is dat dan definitief of kan je er nog vanaf? Ik heb wel interesse, maar weet nog niet of ik genoeg pleuro's ga overhouden na mijn vakantie...
Ik heb je zojuist gemailed. Mensen kunnen zich gewoon opgeven als ze interesse hebben, er zitten geen verplichtingen aan. Het is gewoon als richtpunt bedoeld (rond de 50 mensen die interesse hebben), zodat DAPreview weet wanneer we de hele bulk met spelers kunnen gaan bestellen.

Iets met economische bla... Ideaal bestelmoment, vraag->aanbod, kosten, baten... dat soort zwets ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

en mijn aanmelding heb je nu ook net ontvangen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Nog geen bevestiging ontvangen hiero... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

JazzySOB schreef op 05 July 2003 @ 19:14:
hm, ik had zo ongeveer binnen 5 minuten al een bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 05 July 2003 @ 19:14:
volgens mij werkt dapreview niet standaard met een ontvangstbevestiging, maar je kunt er in de aanmelding vast wel om vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hmm, ik ging er min of meer vanuit dat wanneer je je aanmeldt voor een dergelijke aktie, je een bevestiging daarvan krijgt. Blijkbaar hier niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

JazzySOB schreef op 06 July 2003 @ 12:18:
Hmm, ik ging er min of meer vanuit dat wanneer je je aanmeldt voor een dergelijke aktie, je een bevestiging daarvan krijgt. Blijkbaar hier niet dus...
Hmmm... ik heb al twee keer gemailed, maar blijkbaar komt het dus niet aan (reeds een "could not send"-melding ontvangen, echter: de andere mail zou gewoon ontvangen moeten zijn).

Stuur anders nog een mailtje, dan kan het een en ander bevestigd worden (overigens sta je al bevestigd op de lijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik heb de oorzaak van de zoekgeraakte mailtjes al gevonden... Het probleem lag dus bij mij... 8)7 :o

Het bleek het anti-spamfilter te zijn wat ik op mijn domein had ingesteld, en laat daar nou net het woordje "interest" in staan als zijnde een bekend spam-woord, net zoals "mortgage", "viagra", "penis", "enlarge", enz.

Dus werd het filter aktief toen het de header "X-CLEF HD-500 interest" zag. 8)7

Helaas moet je tegenwoordig dit soort capriolen uithalen om je mailbox nog enigzins gevrijwaard te houden van ongewenste rommel uit de joenaited steets.. Afijn, filter is inmiddels aangepast, bij deze mijn welgemeende excuses :o

[ Voor 8% gewijzigd door Tranquility op 06-07-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
offtopic:
JazzySOB schreef op 06 July 2003 @ 23:00:
Helaas moet je tegenwoordig dit soort capriolen uithalen om je mailbox nog enigzins gevrijwaard te houden van ongewenste rommel uit de joenaited steets.. Afijn, filter is inmiddels aangepast, bij deze mijn welgemeende excuses :o

Probeer Mailwasher. Filtert niet via trefwoorden maar mbv een grote online database met bekende mailtjes. Filtert 99% van mijn troep weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
offtopic:
Bedankt voor de tip wwillem, maar ik heb dat al eens geprobeerd. Ik gebruik Forté Agent als vaste cliënt voor m'n verschillende mailaccounts en mailwasher werkt daar niet mee samen. Bovendien vind ik het te omslachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

aargh ik wil mn xlef :D nog 12 dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Heeft er trouwens al iemand antwoord gehad van de mensen bij Xclef :? Of hoef ik daar niet op te wachten omdat ze toch geen Engels kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Een bedrijf dat produkten verkoopt over zijn/haar landsgrenzen zou toch op zijn minst de wereldtaal Engels moeten kunnen lezen en schrijven, maargoed, tot op heden 0,0 antwoord gekregen van xclef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Ik heb ondertussen ook nog geen antwoord gekregen op mijn vraag over de firmware :? maar ik ga er ook eerlijk gezegd niet meer achteraan, ga deze week op vakantie, kijk na de vakantie wel weer, nou geen zin/tijd meer.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik heb geprobeerd een mailtje te sturen, maar ik heb alleen een vere-oosterse mailpagina voor mijn ogen gekregen. Toen maar op de gok ingevuld, maar tot op heden nog geen reactie teruggehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

GeeBee schreef op 08 July 2003 @ 15:29:
Ik heb geprobeerd een mailtje te sturen, maar ik heb alleen een vere-oosterse mailpagina voor mijn ogen gekregen. Toen maar op de gok ingevuld, maar tot op heden nog geen reactie teruggehad.
Mail anders even de suggesties en dergelijke naar mij, misschien dat mijn supplier de veranderingen wel doorgevoerd krijgt bij de bron...

Robert (at) DAPreview.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eerste (1st post) wil ik "iedereen" bedanken voor de goede review en de gebruikers ervaringen. Dit heeft er toe geleid dat ook ik mij bij Dapreview.com heb ingeschreven. 8)

Nu maar hopen dat er genoeg belangstellende zijn. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

the_Omniscient schreef op 08 July 2003 @ 15:34:
[...]
Mail anders even de suggesties en dergelijke naar mij, misschien dat mijn supplier de veranderingen wel doorgevoerd krijgt bij de bron...

Robert (at) DAPreview.com.
Bedankt voor het aanbod, maar dat hoeft niet meer.
Ik had ze gemaild over het installen van een bootlogo. Daar ben ik door proberen en nauwkeurig doorlezen van de manual achtergekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

Ik hoop het ook, die prijs van 269 euro klinkt wel goed.

Ik heb omni ook al voorgesteld om ook de rest van europa goedkoper toe te voegen door die via zijn eigen adres door te sturen met de TPG (ipv van 50 euro ups kosten zou het ongeveer 14 euro zijn), op die manier redden we misschien ook eerder het aantal mensen dat nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seb_ schreef op 08 July 2003 @ 20:06:
Ik hoop het ook, die prijs van 269 euro klinkt wel goed.

Ik heb omni ook al voorgesteld om ook de rest van europa goedkoper toe te voegen door die via zijn eigen adres door te sturen met de TPG (ipv van 50 euro ups kosten zou het ongeveer 14 euro zijn), op die manier redden we misschien ook eerder het aantal mensen dat nodig is
Lijkt me een goed plan..zou zeker de boel kunnen versnellen...
Wel extra werk voor Omni >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeker geinteresseerd om mee te doen met dapreview. Maar aangezien ik geen creditkaart heb moet ik paypal gebruiken.
Ik heb dat nog nooit gebruikt, dus ik ben er wel wat voorzichtig mee. Ik neem aan dat jullie dat al gedaan hebben en er tevreden met waren ?

EDIT : Ik ben wel gewend om met een remote te werken, zou dat in de toekomst beschikbaar zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 21:14 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.