Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst mijn gsm (nokia 6100) mee naar een schuimparty, het plastic zakje dat er omheen zat was blijkbaar niet voldoende om em te beschermen want na afloop bleek dat et scherm van de telefoon niet meer goed was.

Ik heb toen de cover eraf gehaald en alles zoveel mogelijk droog gemaakt.
Verder heb ik de gsm de laatst paar dagen maar met rust gelaten zodat het laatste water kan verdampen wat nog in de gsm zit. Of zou dit niet werken?

Af en toe, als ik em ff aanzet dat doet de gsm het wel gewoon helemaal goed, maar na een tijdje wordt et scherm weer zwart/donkerblauw.

Iemand enig idee wat ik verder kan doen om dit probleem op te losse?
Moet ik em nog maar langer met rust laten ofzow?
Kan ik zon schermpe anders nog laten repareren?

Plz, someone help me..ik had de gsm nog maar 2 weekies, en kostte me 350 euro :'(

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 16:20:
Ik had laatst mijn gsm (nokia 6100) mee naar een schuimparty, het plastic zakje dat er omheen zat was blijkbaar niet voldoende om em te beschermen want na afloop bleek dat et scherm van de telefoon niet meer goed was.

Ik heb toen de cover eraf gehaald en alles zoveel mogelijk droog gemaakt.
Verder heb ik de gsm de laatst paar dagen maar met rust gelaten zodat het laatste water kan verdampen wat nog in de gsm zit. Of zou dit niet werken?

Af en toe, als ik em ff aanzet dat doet de gsm het wel gewoon helemaal goed, maar na een tijdje wordt et scherm weer zwart/donkerblauw.

Iemand enig idee wat ik verder kan doen om dit probleem op te losse?
Moet ik em nog maar langer met rust laten ofzow?
Kan ik zon schermpe anders nog laten repareren?

Plz, someone help me..ik had de gsm nog maar 2 weekies, en kostte me 350 euro :'(
dat je dom bent om hem mee naar een schuimparty te nemen snap je zelf denk ik ook wel dus dat ga ik niet nog vaker zeggen |:( :+

maar ja je zou hem ff helemaal uit elkaar moeten schroeven en bijv op de verwarming leggen zodat je zeker weet dat echt al het water eruit is

eventueel behandelen met van die contact spray

kijk anders hier ff

[ Voor 4% gewijzigd door Matsie op 18-06-2003 16:27 ]

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

Korakal

Up up up!

Covers eraf en droogföhnen. Meerdere dagen, niet te heet.
Ik weet niet wat voor zooi er in dat schuim zit, maar als je het moet schoonmaken gebruik dan gedestilleerd water.

Als het scherm nog niet goed is zul je er een nieuw scherm op moeten (laten) schroeven, da's in ieder geval niet goedkoop....

[ Voor 25% gewijzigd door Korakal op 18-06-2003 16:28 ]

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 18:12
en heb je geen verzekering af laten sluiten op je telefoon? Dat is echt universeel dom. ik weet dat ik niet meer zonder kan

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

Korakal

Up up up!

Hennie-M schreef op 18 June 2003 @ 16:30:
en heb je geen verzekering af laten sluiten op je telefoon? Dat is echt universeel dom.
Nounou... ik doe al járen zonder verzekering; nog nooit wat met m'n foon gehad. Dus misschien voor jou universeel dom, maar niet voor iedereen.

Trouwens: zulk soort waterschade valt lang niet altijd onder een verzekering.

Verwijderd

[Offtopic]
Daar heeft hij vast iets aan Hennie-M :@

[Ontopic]
Ga eens naar een service centre, en laat je telefoon onderzoeken! Bij mij deden ze dat gratis toen mijn schermpje de geest gaf :9 (dwz onderzoek was gratis, reparatie uiteraard niet) Weet je iig wel wat er stuk is :)

Verwijderd

Gebruik beslist GEEN contactspray! Iemand die ik ken heeft dit ook gedaan bij zijn SL45 en de telefoon ging alleen maar meer kapot. (voor zover het kan)
Ik zou hem ook laten drogen en eventueel openschroeven om het water eruit te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Thx people, ik ga es kijken wat ik met de föhn voor mekaar krijgen. (de verwarming staat namlelijk toch de hele dag uit)
Ik heb vanochtend nog geprobeerd om em open te schroeven, ik had een hele set met kleine schroevendraaiertjes, maar de ene was weer net te groot, en de ander was weer net te klein! :(
Dus, daarvoor moet ik nog maar verder zoeken.
En et is idd dom van me dat ik em meenam naar een schuimparty, nja..volgende keer maar niet weer doen :/

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:40
Je hebt een Torx schroevendraaier nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff op internet gekeken over dat Torx ding:

http://www.cellphoneshop.net/trox6screwdr.html

Daar staan allemaal modellen waarbij de schroevendraaier wél past, en daar staat de nokia 6100 juist weer niet bij ;(

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 17:04 ]

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32
je kan ook een kleine schroeven draaier ( ong 1 mm breed) ff met een fijn vijltje op maat vijlen, zo heb ik m open gekregen (bijv die brillen-schroevendraaiertjes of hoe ze ook heten)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hij is dood gozer helaas ken een gozer die had zijn Siemens C45 in de plee gepluurd => DOOD :( dus ehh...........laten repareren ofzo gewoon en je maakt dan ook nog eens kosten omdat je hem niet hebt verzekerd :)

SUCCES :)

(nee ik heb een 5510 dus niet ik :P )

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:37

Shunt

Boe

nero355 schreef op 18 juni 2003 @ 19:01:
Hij is dood gozer helaas ken een gozer die had zijn Siemens C45 in de plee gepluurd => DOOD :( dus ehh...........laten repareren ofzo gewoon en je maakt dan ook nog eens kosten omdat je hem niet hebt verzekerd :)

SUCCES :)

(nee ik heb een 5510 dus niet ik :P )
offtopic:
wow gozer
ben jij een telepaat ?
jij kan van een afstand voelen of iets kapot is _/-\o_
gozer respect |:(

mare als je hem niet meer aan de praat krijgt (scherm defect) kan je ook nog eens kijken naar een andere defecte gsm (zelfde dus) iemand die bvb er op is gaan staan en waar het display nog van ok is
er af halen en over zetten ;)
heb ik ook gedaan met mijn oude gsm

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik zal hem even voorzichtig laten drogen via fohn of verwarming.. anders nokia repair centre als je geld teveel hebt of natuurlijk onder garantie

s6

• lawtshjj
  • Laatst online: 28-01 23:43
Laten drogen die hap een week ofzo....

Isset scherm alleen defect? Meestal is je batterij gewoon geneukt door kortsluiting.
Ik ben een keer gaan zwemmen met mn nokia 3210 in mn zak, lekker door ze zee...

Kwam dr pas achter toen ik dr uit kwam :P maja..... khad em gewoon laten liggen en later deed ik et gewoon nog, hehehe.... alleen levenduur an die batterij was iets van 10 minuten geworden hehe......

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 19:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Goed laten opdrogen en als hij het dan nog niet terug gewoon terug naar de winkel om te zeggen dat hij het 'ineens zo deed'.

Suc6! :)

Twitter

Verwijderd

BrEeZeR schreef op 18 juni 2003 @ 19:10:
Goed laten opdrogen en als hij het dan nog niet terug gewoon terug naar de winkel om te zeggen dat hij het 'ineens zo deed'.

Suc6! :)
Jou zouden ze moeten op..o.en

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Shunt schreef op 18 juni 2003 @ 19:07:
[...]

offtopic:
wow gozer
ben jij een telepaat ?
jij kan van een afstand voelen of iets kapot is _/-\o_
gozer respect |:(
Nee ik heb het misschien een beetje fout opgeschreven het is meer ik ken zo'n situatie ook dus hou er rekening mee dat dit en dat gebeurt is enz...... ;)

Snappie :? ben weer is vaag....... :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 19:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 19:17:
[...]

Jou zouden ze moeten op..o.en
:? M'n broertje heeft ook een keer een hele nieuwe tel gehad omdat hij hem liet stuiteren vanaf de trap.. als je het gewoon verteld alsof je er verder niks van weet krijg je 9/10 keer een nieuwe hoor.

Twitter

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Dunno precies, maar ik heb met mijn Sony Ericsson een verzekering tegen waterschade, diefstal, uitlenen, verlies, fraude enz. wereldwijd genomen.
Ik denk dat je je GSM best uit elkaar vijst, propermaakt met gedistileerd water en droogmaakt met een haardroger en een paar dagen laten liggen. Dan met heeeeeel fijn schuurpapier (P1200 of hoger) of gewoon een stuk iewat ruwer papier alle water/schuimsporen wegwrijven. Dan terug in elkaar en hopen dat het werkt.
Geen garantie denk ik (je kunt het proberen, maar dat is self-inflicted) en ik denk dat je voor de volgende die je koopt wel een verzekering gaat overwegen (is maar 10 € / 3 maand voor mij)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

offtopic:
waar heb jij je telefoon laten verzekeren ?:)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
offtopic:
[spam] The Phone House Belgie - Gold verzekering [/spam]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 18:12
ik heb mijn verzekering afgesloten bij belcompany en als ik mijn telefoon wegdoe dan laat ik de verzekering gewoon overzetten naar die andere.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Korakal schreef op 18 June 2003 @ 16:33:
[...]

Nounou... ik doe al járen zonder verzekering; nog nooit wat met m'n foon gehad. Dus misschien voor jou universeel dom, maar niet voor iedereen.

Trouwens: zulk soort waterschade valt lang niet altijd onder een verzekering.
Standaard verzekeringetje bij de Belcompany: waterschade wordt vergoed.
Ik dacht ook van niet, maar het is dus wel zo. Bovendien kan je gsm misschien al naar de knoppen gaan van een spatje regen (vooral die toch al niet zo robuuste Nokia toestellen) dus is verzekeren van een duurder toestel zeker geen domme actie.
Je haalt het er zo uit, want openmaken alleen al is vaak 30euro.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik kon dag tegen m'n foon zeggen toen deze nat was..
Ik had een 8310 en liep in september 2002 over het strand op Texel. Toen het ineens extreem hard begon te regenen! :/
Nja, ik was dus helemaal doorweekt en had m'n telefoon in m'n broekzak zitten... Ging deze nog aan, toen ik ergens droog zat.. Nee, hoor :/
Nja, zodra het kon de telefoon open gehaald en goed te drogen gelegd. En een dag later kon de telefoon weer aan :D
Ik dus blij.. Totdat bleek dat de helft van de toetsen niet meer werkte.. (die van m'n pincode toevallig wel 8)7 ) En de telefoon viel ook continu uit. Tja, daar was dus niets meer aan te doen.

Dus je kan hem nog proberen goed te laten drogen, maar ik vrees dat het niets meer uithaalt. (Mijn scherm viel ook uit, trouwens.)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Ik droog em nog wel wat met een föhn, hij doet et nu al meer dan een uur nix gex meer :)
Dus ik denk wel dat et goed komt.
Thx for the tips btw :)
En zo'n verzekering lijkt me beswel een heel goed idee, als et maar €10 per 3 maanden kost

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

valt een mobiel eigenlijk niet onder een inboedelverzekering?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

dat verschilt nogal geloof ik. goed nakijken!

mijn oude 6210 (beste nokia ooit als je het mij vraagt ism 6310) daar ben ik mee in een beek gelazerd met hemelvaart vorig jaar. week open laten liggen, toen aangezet en na 2 min was het scherm weg om nooit meer terug te keren. alles werkte behalve dat.....dus tja die was afgeschreven :'(
(naar belcompany gegaan, gezegd dat het ineens uit was gevallen. 9 (ja 9 ja O-) ) weken gewacht tot ie terug was. zat er alleen een stikkertje op: waterschade. toen lachte die belcompanygast er ook nog heel blij om dat ie niet heel was. maar ja later niet meer, want ik heb niets betaald en het hoofdkantoor gebeld dat hun filiaal erg slechte service leverde en dat ik antwoord eiste. brief gehad met excuses en aanbiedinbrief erbij voor nieuwe abbo's en zo. dacht het niet!! }) )

off topic: toen maar een siemens c45 van iemand geleend. ook wat van geleerd: NEVER EVER siemens again. :r

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• Ghia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09-2024
even voor de duidelijkheid,

Drogen heeft geen enkele zin.

Al loop je van een warme ruimte naar buiten waar het vele graden koeler is dan treed er al vocht op in het toestel.
Hierdoor ontstaat er corrosie in het toestel.
Met vaak 1 oog opslag is het door een reperateur te zien (printplaat is lichtgroen geworden ipv donkergroen, connectoren zit een vage rand omheen, bevlekte toetsenborden).

Ook al werkt je toestel nog voor de helft, de corrosie tast steeds meer delen van het toestel aan.

Veel mensen weten nog steeds niet de echte waarde van hun toestel.
Losse verkoopprijs, wat te doen zonder als je abo nog anderhalf jaar loopt, etc.

Ik werk zelf in een sevice point, en kom dit dagelijks tegen
En ja, deze mensen zeiden altijd:" Nee ik hoef geen verzekering want ik ben zuinig op mijn toestel".

Mensen leer hiervan, want ook JOUW toestel is een apparaat, dus het kan stuk

Ik heb me voorgenomen om eeuwig te leven, tot nu toe gaat dat goed.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

"dus het kan stuk"
Ja dat heeft mijn siemens s35 ook meegemaakt ja })
BTW: wat is er mis met siemens? (heb zelf nu SE ;) )

Gregor van Egdom Krekr

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

- goed laten drogen
- print reinigen met alcohol (puur ofzo)
- netjes dichtscroeven
- niks beschadigen

ik heb zelf bij een gsm-reparatie bedrijf gewerkt en waterschades gingen meteen retour
dus, zorg dat alle groene aanslag weg is en stuur hem op, met de mededeling dat ie het ineens niet meer deed ofzo (zeg ook nooit dat je hem hebt laten vallen)

[ Voor 6% gewijzigd door Jimbolino op 18-06-2003 23:35 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zoals ik al in een ander topic heb gezegd...

Een wattestaafje met een hoog percentage alcohol, dat werkt pas goed.....

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Nou doet ie et al niet meer -_-
Kloteding..
Nja, ehm als ik em openschroef, vervalt de garantie dan sowieso niet als ze daar achter komen? Want dan heeft een smoes ook geen zin meer :P

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Kr3Kr schreef op 18 juni 2003 @ 23:21:
"dus het kan stuk"
Ja dat heeft mijn siemens s35 ook meegemaakt ja })
BTW: wat is er mis met siemens? (heb zelf nu SE ;) )
de menu's vond ik onlogisch, ik vond hem langzaam en niet mooi(misschien is dat nu wel beter met de nieuwe toestellen, dat weet ik niet.)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Pagina: 1