6210 in de vijver, werkt weer, maar nu?

Pagina: 1
Acties:

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02-2025
Mijn Nokia 6210 is in de vijver gevallen, heeft ongeveer 5 á 6 seconden op de bodem gelegen voor dat ik door had, dat het niet een vis was die ik hoorde spetteren. Eruit gegrepen en 't ding werkte nog, maar terwijl ik me daarover stond te verbazen viel 'ie natuurlijk wel uit (had natuurlijk direct de accu eraf moeten klikken.) Sim in ouwe 3210 gedaan, maar natuurlijk alle goeie nummers in de natte telefoon enzo.

2 dagen laten drogen en net nog even uit elkaar geschroefd (nu pas beschikking over de goede Torx schroevendraaier). Ook accu doorgemeten met multimeter --> 3,7 V, prima. In elkaar en bellen maar! Microfoontje en luidspreker doen 't ook nog, dus vreselijke mazzel gehad.

Maar, loop ik nu nog kans dat het printplaatje aangetast is en de boel er later alsnog mee ophoud? Zo ja, kan ik hier iets tegen doen?

[ Voor 5% gewijzigd door lord.farquaad op 17-06-2003 14:34 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Ja, die kans loop je.

Je kan er niets aan doen. Het kan nog goed een jaar duren voordat hij daadwerkelijk de uiteindelijke geest geeft.

Ik zou me er niet zo heel druk om maken tho :)

Verwijderd

nee, als je zeker bent dat het volledig gedroogt is, dan moet het nog werken.

Mijn vader zijn telefoon heeft dit ook gehad en dat is nu meer dan 8maanden geleden. Telefoon werkt nog altijd

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

vooral de sedimenten kunnen je problemen bezorgen; die hebben zich vastgezet op de print toen hij droogde.
en die kunnen dus leuke leksrtomen en dergelijke veroorzaken.

oplossing; ga bij elektroboer busje printreiniger halen; draai gsm open.
poets print; steek gsm in elkaar.

klaar is kees (of hoe je ook mag heten :p )

[ Voor 12% gewijzigd door FlashBlue op 17-06-2003 13:26 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Afhankelijk van of je er een verzekering op hebt af gesloten, en in dat geval afhankelijk van het type verzekering kan eventuele waterscahde gedekt zijn, daar zou ik even achteraan gaan als ik jou was...

• lord.farquaad
Ik heb er toen (zo'n 1,5 á 2 jaar geleden) inderdaad een verzekering bij afgesloten, bij de PhoneHouse (GoldLine ofzo.) Heb al vrij snel toen m'n display eens stuk gehad en er een nieuwe in gekregen. Heb echter na het zetten van m'n handtekening op de polis in de winkel er nooit meer iets van gehoord. Ook geen bankafschriften dus. Het koste toen iets van Fl. 50 per 3 maanden. Maar ik zou volgens die gast al snel iets thuis krijgen met de mogelijkheid om er al na 3 maanden mee te stoppen. Dat was dus ook de bedoeling, ik denk als die GSM die 3 maanden overleeft (zomer, met onder andere een bezoek aan Lowlands) komt het daarna ook wel goed. Ik weet niet of 'ie nu nog verzekerd is of niet, maar ik het er in ieder geval nooit iets voor hoeven betalen.

Om een lang verhaal kort te maken. Voorlopig kan ik weer bellen. En ik ga zeker geen slapende verzekerings honden wakker maken!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

wat mischien ook aan te raden is, om met een wattestaafje met pure alcohol over de printplaat heen te gaan...

Heb trouwens ook iets dergelijks mee gemaakt:

Gisteren haalde mijn vriendin mijn jas uit de wasmachine..

"Lieverd, heb je alles wel uit mijn zakken gehaald?"
- "Jahoor, alles ligt op je buro"
"En mijn accu en headset dan?"
- "Uhm, niet gezien"
"Oeps...."
- "Zal zo eens in de wasmachine kijken, als de volgende was klaar is?"

[10 min. later]

- "Ik heb ze"
"Nou, even kijken of ze het nog wel doen"

Headset doet het nog perfect, klink weer kraakhelder
accu ook geen probleem.

En dat na 2 wasbeurten.....

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 17-06-2003 14:12 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• lord.farquaad
Echt goed kan je niet bij de printplaat komen, over de meeste ic's zitten van die mooie kooitjes (zullen de boel wel moeten afschermen tegen de straling.) Aan de andere kant zit een kunstof plaatje waar de pinnetjes van de knoppen in vallen. Niet echt goed te bereiken dus.
Polderdijk schreef op 17 June 2003 @ 14:22:
...schoongespoeld met kraanwater...
!!!!

[ Voor 22% gewijzigd door lord.farquaad op 17-06-2003 14:32 ]

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:10
Ik heb ook zoiets gehad. Ging vorig jaar zomer bij mijn neef op de Speed-boot en gingen na een tijdje rond gevaren te hebben even een frisse duik nemen. Ik dus m'n t-shirt en schoenen uit, en op het moment dat ik sprong "%#$^ Mijn GSM zit nog in m'n zwembroek." Toen ik weer boven kwam direct accu eruit en frontje eraf en flink uitgezwaaid. Later toen ik thuis kwam (ongeveer 3 uur later) telefoon uit elkaar en schoongespoeld met kraanwater. Daarna ingewikkeld in het keukenpapier en een uur later in elkaar geschroeft en nu bel ik er nog steeds mee.

Tot nu toe geen sporen van ocidatie o.i.d. gevonden!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kheb mijn 6210 ooit in de wc laten vallen :S (Ja ik had al doorgetrokken)
Khad zon overall aan en hij zat in zon bovenzak... Ik dus klaar met mijn grote beurt, doorttrekken., buk voorover om overall weer aan te doen, plons.......

Precies in het gat van de wc.....

Ik de rest van de dag over de zeik want hij ging niet meer aan.

Toen ik thuis kwam probeerde ik em weer aan te zetten en deed ie het weer. Verder nooit lats van gehad. Ik heb em daarna nog 11 maanden met veel plezier kunnen gebruiken :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kraanwater geleidt niet, is dus prima om hem daarmee schoon te maken, daarna goed laten drogen, dan is er niets aan de hand.
Vervuild water (met zouten) daarentegen, kan wèl geleiden, dat is wel riskant.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
CyBeRSPiN schreef op 18 juni 2003 @ 02:25:
[...]

Kraanwater geleidt niet, is dus prima om hem daarmee schoon te maken, daarna goed laten drogen, dan is er niets aan de hand.
Vervuild water (met zouten) daarentegen, kan wèl geleiden, dat is wel riskant.
Kraanwater geleidt niet? Ik wil jouw gezicht wel eens zien als je 220 op een niet geaarde waterleiding zet... Kraanwater is absoluut niet zuiver en das maar goed ook, want als je zuiver water zou drinken elke dag, dan zou je snel dood zijn.

Maar goed, ff weer ontopic. Weet je zeker dat hij nu weer goed werkt? Bij het verdampen van het water kan namelijk een redelijke hoeveelheid kalk e.d. achterblijven wat al voor een fikse storing kan zorgen, ivm lekstromen.

Ik zou daarom het advies wat hier ergens boven staat om de printjes en smd-tjes toch op een of andere manier schoon proberen te maken opvolgen.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• martijnn
  • Laatst online: 23:44
In een van m'n vorige banen deden we de telefoons altijd in een bakje met alcohol. 1 uurtje daarin laten staan, en vervolgens in een klein stofvrije oven op 35 graden.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Telefoon van m'n vriendin (Siemens C45) is een jaar geleden in de (witte) wijn gevallen.... Na 2 seconden uit de wijn gevist en direct uitgezet. Uit elkaar gehaald, laten drogen en voila... hij deed het weer. Tot een maand geleden, is met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Je hebt wel kans dat je printplaat gaat oxyderen enzo, dat is niet goed voor je telefoon ;)

Verwijderd

Ik heb ervaring met appratuur als mengpanelen met 40+ stereo kanalen, redelijk wat elektronica dus, de oplossing is heel simpel: flikker er meteen kraanwater erover, zorg er voor dat het appraat paar daagjes uitblijft, en zet 'm dan weer aan. Dat moet genoeg zijn om het apparaat levend te houden, oplossing als alchohol en ovens: niet doen, kan het spuk niet tegen!

• lord.farquaad
Heeft zo'n printje niet een soort beschermlaag erover? Het met een stage 's met een stel elektro'ers gewerkt. ze hadden een print gemaakt (aansturing brushless DC motor) waar toen deze klaar was met een spuitbus een beschermlaag overheen ging. Zal nokia ook niet zoiets doen om de levensduur van zo'n gsm wat te verlengen?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 11:24:
Ik heb ervaring met appratuur als mengpanelen met 40+ stereo kanalen, redelijk wat elektronica dus, de oplossing is heel simpel: flikker er meteen kraanwater erover, zorg er voor dat het appraat paar daagjes uitblijft, en zet 'm dan weer aan. Dat moet genoeg zijn om het apparaat levend te houden, oplossing als alchohol en ovens: niet doen, kan het spuk niet tegen!
Toch apart dat mijn 3310 na een schoonmaakbeurt met alcohol vorig jaar het nog steeds doet dan... :P 8)7

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:06

cue

misschien handig om alle nummers die in de phone staan wel even te backuppen...mocht ie uitvallen dan ben je alle nummers iig niet kwijt ;)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik zou hem gelijk verkopen en opzoek gaan naar een nieuwe..

[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 18-06-2003 13:33 ]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 12:01

TwoR

Gekleurde stippen

ik had het ook een keer heb er contact spray op gespoten :) daarna werkte die weer goed en tis ook nooit gaan rotten/roesten of wat dan ook dus volgens mij helpt dat spul wel goed
Pagina: 1