Wat heeft de tweaker aan caraudio?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.883 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 86926

precies, emma heeft een strakke richtlijn voor wat sq is

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 21:50

Andy

rm -r

hmm, geloof dat ik per ongeluk een paar mensen op de tenen getrapt heb. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat er tussen zwart en wit nog een grijs gebied ligt. Heb geen zin om overal op in te gaan. SQ blijft voor mij een kwestie van smaak. Gelukkig begon ik de post met "Volgens mij..."

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

mja :)

mijn mening is, volgens mijn, ik denk dat

plak die ook ff voor mijn posts ;)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Kent iemand het merk Jet Sound ? Ik heb hier nl. nog een 300 watt versterker van dat merk liggen.

[ Voor 46% gewijzigd door DeeJee op 18-09-2003 09:07 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het doet vaag een herinnnering opkomen, maar dat is geen herinnering aan al te best spul. Leuk om mee te stoeien, maar doorsparen is in dat geval meestal beter, zeker met toekomsgericht denken.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ach ik vond dat ding nog ergens op zolder....vandaar. Eens kijken wat ik er nog mee kan doen. Valt op internet niets over te vinden.

Anoniem: 37531

Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen of ergens anders, als dat zo is wil een modje deze dan ff verplaatsen?
Ik heb in mijn auto op de lijnuitgang voor de achterspeakers van mijn radio/cd speler (VDO Dayton cd3200) een versterkertje hangen (XXL power, elcheapo). Aan de versterker hangen mijn achter speakers en een subje. Aan de uitgangen van de versterker zit eerst een filter (achterspeakers apart en uitgang voor sub). Aan dit filter hangen mijn speakers en mijn sub. Maar sinds vanmiddag doet het niet meer. Ik heb alles nagelopen maar de radio/cd speler doet het en de voor speakers ook, maar de achterspeakers en de sub doen het niet meer, nou ja, niet meer, 1,2 seconden wel, maar dan niet meer. Echt heel vreemd, heb ales al twee keer nagelopen, maar alles zit goed. Wat kan er aan de hand zijn?

Anoniem: 46060

Waarschijnlijk is je versterker of je filter niet helemaal helder meer. Probeer je speakers eens zonder filter op de versterker.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 13:15
Zijn er mensen die verstand hebben van subkisten bouwen?

Kijk dan aub even naar mijn topic, en replay dan hier ofzo.

http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=15194

Ik heb echt die verdomde maten nodig, ik wil zaterdag de kist voor een gedeelte gaan bouwen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
edit: verkeerd gelezen |:(

[ Voor 91% gewijzigd door dawg op 19-09-2003 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Heeft er iemand pics van hoe je je kist aan de binnenkant kunt verstevingen :)

[ Voor 79% gewijzigd door Strider op 21-09-2003 11:45 ]

BlaBlaBla

Ik heb vanavond dus ff m'n speakers aangesloten rechtstreeks op mijn versterker, maar nu weer hetzelfde, heel even (hooguit 1,2 seconden) doet ie het en dan springt ie weer "uit". Misschine een rare opmerking hoor, maar kan het zo zijn dat de accu niet meer genoeg levert en dat ie dan zichzelf uitschakelt? Lijkt me zelf een beetje overdreven, maar goed, weet het ook niet. De auto waarin het zit is een Suzuki Swift :) Anders moet ik morgen (zaterdag) eens even ergens een ander versterkertje op de kop tikken.

• DAW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

DAW

Mischien omdat je de speakers out (high output) eigenlijk gebruikt i.p.v. een normale line out. Je versterker heeft voor je speakers wel speciale aansluitingen (high input). Ik had dit ooit ook gehad toen ik nog geen headunit met line out had, gewoon mijn speakers doorgelust. Het probleem met je speakers signaal is dat het weleens TE hoge pieken uitgeeft.

Hiervoor heb je oplossingen in de vorm van kastjes, die die hoge pieken gelijk maakt of in iedergeval tegen houd. Het merk van die kastjes is Caliber. LPT2 ofsow ik weet het niet meer uit mijn hoof, zoveel afkortingen al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Heb gister me audio apparatuur in men nieuwe auto gebouwd :) (Citroen Berlingo, bestel auto dus),dit ging allemaal goed totdat ik het volume redelijk hard zette, alles begon te trillen, dak, achterdeuren enz. Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan oplossen. Heb wel eens gehoord van bitumen matten ofzo.... klopt dit inderdaad of is er ander materiaal wat je kan gebruiken wat wellicht beter helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bitumen is toch wel het materiaal wat je moet gebruiken. Het is helaas niet goedkoop ;( Misschien is een binnenbekleding met noppenschuim een idee?

[ Voor 26% gewijzigd door Wekkel op 21-09-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Wekkel schreef op 21 September 2003 @ 11:25:
Bitumen is toch wel het materiaal wat je moet gebruiken. Het is helaas niet goedkoop ;( Misschien is een binnenbekleding met noppenschuim een idee?
Bedankt! Waar kan je dit kopen dan? En wat versta je onder niet goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
_Arno_ schreef op 21 september 2003 @ 11:29:
[...]

Bedankt! Waar kan je dit kopen dan? En wat versta je onder niet goedkoop?
Kun je kopen bij de car-audio boer.

Duurste wat er is: 1 vierkante meter danamat van 69 euro.
1 vierkante meter extreme danamat 129 euro

Goedkoper: 4 caliber matjes van 25cm bij 33 voor 18 euro.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Strider schreef op 21 september 2003 @ 11:48:
[...]

Sja... das wel aardig duur dus, heb geloof ik al snel een paar vierkante meter nodig :'( Is er misschien nog een andere oplossing? Wekkel had het over binnenbekleding met noppenschuim, wat moet ik me daar precies bij voorstellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als het om de binnenkant van de laadruimte gaat (en dus niet om je deuren) kan je ook eens wat geluidsisolate noppenschuim bij de bouwmarkt halen. Kost rond de 10 euro voor twee matjes, waarmee je dan je laadruimte bekleedt. Dat zou toch al wat rondzingen moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Wekkel schreef op 23 september 2003 @ 09:31:
Als het om de binnenkant van de laadruimte gaat (en dus niet om je deuren) kan je ook eens wat geluidsisolate noppenschuim bij de bouwmarkt halen. Kost rond de 10 euro voor twee matjes, waarmee je dan je laadruimte bekleedt. Dat zou toch al wat rondzingen moeten voorkomen.
Dus dan hoef ik alleen de deuren met bitumen te doen en zou ik de rest (dak en zijkanten) met noppenschuim kunnen doen.... zou ik eens kunnen proberen. Als het niet goed werkt kan ik het er zo weer uithalen zonder dat het me al te veel geld kost :D
Zijn er nog meer opties :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
_Arno_ schreef op 23 September 2003 @ 10:41:
[...]

Dus dan hoef ik alleen de deuren met bitumen te doen en zou ik de rest (dak en zijkanten) met noppenschuim kunnen doen.... zou ik eens kunnen proberen. Als het niet goed werkt kan ik het er zo weer uithalen zonder dat het me al te veel geld kost :D
Zijn er nog meer opties :?
Er is ook een bepaalde verf/pasta te koop voor te dempen: merk Dietz.

Maar hier weet ik ik ook vrij weinig van.

Ik denk zelf dat noppenschuim niet zo super gaat werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 23-09-2003 12:22 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Strider schreef op 23 September 2003 @ 12:21:
[...]

Er is ook een bepaalde verf/pasta te koop voor te dempen: merk Dietz.

Maar hier weet ik ik ook vrij weinig van.

...
Weet iemand anders hier misschien wat meer van :?
Strider schreef op 23 September 2003 @ 12:21:
[...]

...

Ik denk zelf dat noppenschuim niet zo super gaat werken.
Ik wil dus de laadruimte nog gaan 'bekisten' en mijn subwoofer en versterkers er in wegbouwen :9. Heb de versterkers en subwoofer nu eerst tijdelijk aangesloten en neergezet zodat ik fatsoenlijk geluid in men autootje heb. Zou het dan ook niet werken? Je krijgt dan dus eerst de bekisting dan het noppenschuim en dan pas het blik van de auto! Of zou je dan denken dat het nog steeds aan alle kanten trilt :?

[ Voor 21% gewijzigd door _Arno_ op 23-09-2003 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
_Arno_ schreef op 23 september 2003 @ 12:37:
[...]

Ik wil dus de laadruimte nog gaan 'bekisten' en mijn subwoofer en versterkers er in wegbouwen :9. Heb de versterkers en subwoofer nu eerst tijdelijk aangesloten en neergezet zodat ik fatsoenlijk geluid in men autootje heb. Zou het dan ook niet werken? Je krijgt dan dus eerst de bekisting dan het noppenschuim en dan pas het blik van de auto! Of zou je dan denken dat het nog steeds aan alle kanten trilt :?
Oke dan zou het wel een stuk beter gaan werken.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Strider schreef op 21 September 2003 @ 11:48:
[...]

9 euro voor 0.5 m2 bij Brezan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
Anoniem: 37531 schreef op 18 September 2003 @ 19:49:
Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen of ergens anders, als dat zo is wil een modje deze dan ff verplaatsen?
Ik heb in mijn auto op de lijnuitgang voor de achterspeakers van mijn radio/cd speler (VDO Dayton cd3200) een versterkertje hangen (XXL power, elcheapo). Aan de versterker hangen mijn achter speakers en een subje. Aan de uitgangen van de versterker zit eerst een filter (achterspeakers apart en uitgang voor sub). Aan dit filter hangen mijn speakers en mijn sub. Maar sinds vanmiddag doet het niet meer. Ik heb alles nagelopen maar de radio/cd speler doet het en de voor speakers ook, maar de achterspeakers en de sub doen het niet meer, nou ja, niet meer, 1,2 seconden wel, maar dan niet meer. Echt heel vreemd, heb ales al twee keer nagelopen, maar alles zit goed. Wat kan er aan de hand zijn?
Het kan zijn dat je versterker kapot is >> brand je protection lampje, als dit het geval is is er een transistor kapot, deze is makkelijk te vervangen.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Het kaasblokje:

Afbeeldingslocatie: http://home-1.concepts.nl/~capsis/schuinnoplate.JPG

De kofferbak inhoud:

Afbeeldingslocatie: http://home-1.concepts.nl/~capsis/caraudio.jpg

Ik heb een poging gedaan om een echte SQ installatie te bouwen (voor zover zoiets kan in een auto)

Composet voorin = Infinity Kappa Perfect
Composet hoedenplank = Infinity Kappa
Woofur 12 inch = Infinity Kappa Perfect
Versterker 1 = Infinity Kappa 102a Bridged 1x300w RMS 12volt 4 Ohm
Versterker 2 = Infinity Kappa 102a Stereo 4x160w RMS 12volt 2 Ohm
Kastinhoud woofer (gesloten) is ongeveer 80 liter

En wat lampjes natuurlijk... Beetje Johnny-achtig maar wel grappig ;) Er moeten alleen nog 2 plexiglas plaatjes boven de versterkers, alleen had ik deze net iets te groot gezaagd (geen rekening gehouden met bekleding van het zaakje... n00b!). De fans zorgen voor de nodige luchtstroming B) Over een rooster voor de woofur twijfel ik nog.

2 Maanden geleden is mijn gehele kofferbak leeggehaald... Bevatte toen ook allemaal Infinity Kappa spul en hoep: foetsie. Waarschijnlijk voor 10 euro verkocht om weer een shot te kunnen betalen; dat besef zuigt helemaal als je ziet hoeveel (werk)tijd er in heeft gezeten om alles bij elkaar te sparen ;(

Maar nu gelukkig weer lekker geluidje! :+

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Vette install :9

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20

Sick Nick

Drop the top!

/update

Heb m'n marquantje omgewisseld voor een MTX 4202 amp. Stuurt nu netjes al z'n power gebrugged naar m'n MTX subje :9 Scheelt toch best veel in volume/kwaliteit zeg, maar kost ook wel wat.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 10:50
Wekkel schreef op 18 juni 2003 @ 11:17:
[...]

[afbeelding]
Het hart van een veilige installatie: -> dikke waterdichte zekering B)

Voor plaatjesmania, zie Strengere plaatjes-policy! ;)
Erhmzz .. :? volgens mij hebbie aan de ene kant een DIKKE kabel in de zekering zitten en het stukje dat naar je accu gaat hebbie maar een heel dun kabeltje gebruikt.... zie ik dit goed ???? zo ja vervang dan dat kleine kabeltje voor een DIKKE (zoals aan de andere kant van de zekering)

Voor de rest ziet ut er strak uit :)

edit:

erhmzzz ... ff niet op de datum gelet |:(

[ Voor 19% gewijzigd door NuKeFaCe op 25-09-2003 14:46 ]

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 11:10

SdR

mollie schreef op 18 juni 2003 @ 11:11:
eeeh daar gaan we :)

phoenix gold xs2300
magna traxx 600
phoenix gold xs 104 *2 10 inch
mbquart dsd216
jbl 9*6 rearfill
kenwood m6021
*plaatjes*
best aardig
Is het toevallig een Mazda??

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Heb me versterker weer een stukje beter weggewerkt:)

Voor!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/Magnat%20Combat%20900%20in%20gebouwd.jpg

Na!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/Magnat%20Combat%20900%20in%20gebouwd%20NA.jpg

Ben er aardig te vreden over, alleen je ziet het resultaat niet echt goed op de foto vind ik, een keer een nieuwe fixen. Ik wil er nu een behuizing van plexiglas voor gaan monteren met 2 neon balkjes erin :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 00:16

JT

VETAK y0

GreenGras schreef op 24 September 2003 @ 23:22:
Het kaasblokje:

[afbeelding]

De kofferbak inhoud:

[afbeelding]

Ik heb een poging gedaan om een echte SQ installatie te bouwen (voor zover zoiets kan in een auto)

Composet voorin = Infinity Kappa Perfect
Composet hoedenplank = Infinity Kappa
Woofur 12 inch = Infinity Kappa Perfect
Versterker 1 = Infinity Kappa 102a Bridged 1x300w RMS 12volt 4 Ohm
Versterker 2 = Infinity Kappa 102a Stereo 4x160w RMS 12volt 2 Ohm
Kastinhoud woofer (gesloten) is ongeveer 80 liter

En wat lampjes natuurlijk... Beetje Johnny-achtig maar wel grappig ;) Er moeten alleen nog 2 plexiglas plaatjes boven de versterkers, alleen had ik deze net iets te groot gezaagd (geen rekening gehouden met bekleding van het zaakje... n00b!). De fans zorgen voor de nodige luchtstroming B) Over een rooster voor de woofur twijfel ik nog.

2 Maanden geleden is mijn gehele kofferbak leeggehaald... Bevatte toen ook allemaal Infinity Kappa spul en hoep: foetsie. Waarschijnlijk voor 10 euro verkocht om weer een shot te kunnen betalen; dat besef zuigt helemaal als je ziet hoeveel (werk)tijd er in heeft gezeten om alles bij elkaar te sparen ;(

Maar nu gelukkig weer lekker geluidje! :+
Als je nou slim bent dan laat je gewoon die amps uit het zicht en doe je een rooster over die woofer waardoor het niet meer te zien is wat voor woofer dat is. Werkt iets beter tegen diefstal dan alles open en bloot laten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:29

DynaMikeY

1976 Kever 1300

xdc schreef op 18 juni 2003 @ 21:51:
okee ik heb sinds afgelopen week
mijn eerste auto een volkswagen polo :P ! (lieve mama thank you) _/-\o_

er zit op dit moment nog geen autoradio in! :'(

en de boxen die erin zitten zijn standaard van volkswagen.. gaan ook niet byzonder hard volgens mij :?

Ik wil graag een beetje mooi geluid in mijn auto hebben wat heb ik nu nodig ?? :?

-een autoradio (plus mp3 functie vereiste)
-2 nieuwe front boxen (rear niet nodig)? past niet in budget ?! (100 euro per stuk ?? ) wat voor boxen zijn mooi zonder versterking ?
-een versterker nodig ???

kan iemand misschien een goed samengesteld lijstje noemen voor pak em beet 500,- euro ? allin bedrag?
Ik kan je HEEL erg aanraden je radio in Duitsland te kopen/bestellen. Zie bijvoorbeeld: http://www.schnaepp.de/

Scheelt echt veel geld met Nederland... verzendkosten zijn iets van 10-20euro... zelfs dan scheelt het nog aanzienlijk!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Laatst online: 17:41

BeaM-R

Powerrrrr

Dan hierbij mijn setje ingebouwd in mijn Alfa 156:

Headunit
Pioneer DEH-P825R 4x35W

CD-Wisselaar
Pioneer CDX-P1220S 12-disc

Versterker
Pioneer GMX-702 2x75W RMS

Speakers voordeuren
Boston Acoustics FX-6 100W

Speakers achterdeuren

Tweeters voordeuren
Boston Acoustics (type onbekend)

Speakers hoedenplank
Boston Acoustics FX-9³ 140W

Subwoofer kofferbak
Phoenix Gold XS104 10" 200W RMS

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

DynaMikeY schreef op 29 September 2003 @ 13:09:
[...]

Ik kan je HEEL erg aanraden je radio in Duitsland te kopen/bestellen. Zie bijvoorbeeld: http://www.schnaepp.de/

Scheelt echt veel geld met Nederland... verzendkosten zijn iets van 10-20euro... zelfs dan scheelt het nog aanzienlijk!
Ze hebben bar weinig spullen...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 08:08

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

BeaM-R schreef op 29 September 2003 @ 13:20:
Dan hierbij mijn setje ingebouwd in mijn Alfa 156:

Headunit
Pioneer DEH-P825R 4x35W

CD-Wisselaar
Pioneer CDX-P1220S 12-disc

Versterker
Pioneer GMX-702 2x75W RMS

Speakers voordeuren

Speakers achterdeuren

Tweeters voordeuren
Boston Acoustics (type onbekend)

Speakers hoedenplank
Boston Acoustics FX-9³ 140W

Subwoofer kofferbak
Phoenix Gold XS104 10" 200W RMS
Iemand met verstand van speakers ;)

ben ook helemaal Boston gek... jammer dat t zo duur is :(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Laatst online: 17:41

BeaM-R

Powerrrrr

beschuitfluiter schreef op 29 September 2003 @ 16:10:
[...]

Iemand met verstand van speakers ;)

ben ook helemaal Boston gek... jammer dat t zo duur is :(
Gelukkig voor mij zat alles al in de auto toen ik hem kocht op de FX-93 speakers na. Die heb ik zelf 2e hands gekocht voor 50 euro. Liep er toevallig tegenaan :)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Boston, ach :/ Mooi spul, maar voor dat geld zou ik elders shoppen en minstens 1/3 van die centjes in mijn zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb even een beetje een newbie vraag. Mijn huidige headunit heeft maar 1 lijnuitgang (spijt!). Kan ik daar wel gewoon een 4-kanaals versterker mee aansturen? Ik snap dat ik dan niet op mijn radio de voor-achter balans kan regelen, maar kunnen normale versterkers wel gewoon met een 2-kanaals signaal overweg? Of moet ik dan gaan splitsen (wat me geen goeie optie lijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:42

Wok

Dakloos...

Bigs schreef op 29 september 2003 @ 22:42:
Ik heb even een beetje een newbie vraag. Mijn huidige headunit heeft maar 1 lijnuitgang (spijt!). Kan ik daar wel gewoon een 4-kanaals versterker mee aansturen? Ik snap dat ik dan niet op mijn radio de voor-achter balans kan regelen, maar kunnen normale versterkers wel gewoon met een 2-kanaals signaal overweg? Of moet ik dan gaan splitsen (wat me geen goeie optie lijkt).
Waarom zou je de balans tussen voor en achter niet kunnen regelen dan? Het lijkt me dat het (ingestelde signaal) nu naard versterker wordt gestuurd in plaats van de speakeruitgangen op de HU. Of maak ik nu een denkfout?

Wat bedoel je precies met het overweg kunnen met een 2-kanaals signaal op de speakers? Een 4-kanaals versterker heeft 4 aansluitpunten voor speakers (eventueel kunnen twee kanalen gebrugd worden voor het aansturen van een subwoofer).

Uit je post maak ik op dat je in eerste instantie twee speakers wilt aansluiten: je benut dan simpelweg 2 van de 4 aansluitpunten (kanalen). De overige twee blijven dan beschikbaar voor toekomstige uitbreidingen. Of je je brugt deze om een sub aan te sluiten.

/edit:

Ik maak meteen even van de gelegenheid gebruik om mijn car-audio te noemen:

- HU: Pioneer DEH-3400R. 4x50W MOSFET peak-vermogen (4x27W RMS geloof ik)
- Front: Infinity Reference 6500cs compo-set. woofer (16cm): 90W RMS, tweeter: 50W RMS

Verder heb ik achterin nog twee oude Pioneer 16cm speakers liggen, die eruit zullen gaan. Heb ik nu niet meer nodig dankzij de compo-set en bovendien bagger geluid. ;)

Dit heeft een plekje gevonden een Toyota Corolla 1.3GXi Stationwagon uit 1996 :)

Voor de toekomst had ik nog het plan om een 4-kanaals versterker (Infinity) aan te schaffen en een Infinity Kappa subwoofer, maar aangezien het geluid van de compo-set me nu al zeer goed bevalt, vraag ik me af ik hier nog wel het geld aan moet spenderen. Bovendien houdt de kofferruimte nu al niet over vanwege de gastank ;)

Kosten van dit alles: €249,- voor de HU, €189,- voor de compo-set en een eurootje of wat aan klein-materiaal (kabels en -schoentjes) en daarnaast veel geduld voor het 'modifceren' van mijn deurpanelen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Wok op 29-09-2003 23:18 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

je kan de boel splitsen met een Y-adapter.
of je koopt een losse fader (caliber heeft ze wel); een ingang en twee uitgangen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wok schreef op 29 september 2003 @ 23:08:
[...]

Waarom zou je de balans tussen voor en achter niet kunnen regelen dan? Het lijkt me dat het (ingestelde signaal) nu naard versterker wordt gestuurd in plaats van de speakeruitgangen op de HU. Of maak ik nu een denkfout?

Wat bedoel je precies met het overweg kunnen met een 2-kanaals signaal op de speakers? Een 4-kanaals versterker heeft 4 aansluitpunten voor speakers (eventueel kunnen twee kanalen gebrugd worden voor het aansturen van een subwoofer).

Uit je post maak ik op dat je in eerste instantie twee speakers wilt aansluiten: je benut dan simpelweg 2 van de 4 aansluitpunten (kanalen). De overige twee blijven dan beschikbaar voor toekomstige uitbreidingen. Of je je brugt deze om een sub aan te sluiten.
Nee, ik bedoel of ik als ik op m'n versterker maar 2 line-kanalen aansluit (front L+R bijvoorbeeld) wel gewoon geluid over 4 speakers uit m'n versterker krijg (dus front en rear). Ik neem aan dat dat wel gewoon mogelijk is, maar ik vraag het voor de zekerheid even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20

Sick Nick

Drop the top!

Dat is dus niet mogelijk voor zover ik weet, of die amp moet dat intern kunnen koppelen ofzo. Als jij geen rear input geeft krijg je geen rear output natuurlijk. Wat je wel kan doen is een amp regelen die naast line-level ook high-level inputs heeft (dan kan je de speaker output van je HU gebruiken als input). Hang dan je rears aan de high level omdat die meestal toch niet zo hard hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

JT: Ehmmm... spul is onzichtbaar dankzij hoedenplank. Bovendien gaat het licht automatisch uit als de achterklep dicht gaat dus trust me: Nix van te zien aan de buitenkant ;-)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Mijn kistje is klaar :Y)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/Installatie%20Kofferbak.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Wok schreef op 29 September 2003 @ 23:08:
[...]

Omdat op de versterker een front en een rear ingang is en deze dienen apart aangestuurd te worden zij het via HU of via een externe line driver. Als je maar een RCA out hebt kun je alleen het totaal beeld VANAF DE HU afregelen, uiteraard kan je op de versterker wel instellen dat hij maar een signaal krijgt en via de handmatige knopjes en schuifjes de volume regelingen goed zetten.

Over het niet in zicht vanwege diefstal: Hoe ver moet je gaan ? Ik heb het spul gekocht om een showbak te maken en op meetings te staan, moet ik nou echt roosters plaatsen vanwege die klote mensen die spullen toe-eigenen ? Nah, vind dat een goede verzekering en twee dikke vuisten genoeg moeten doen om het gewoon lekker "johnny-achtig" te houden.

Bestaat god ? kom aan mijn audio en je komt er zeker achter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Probleem is dat pas de volgende ochtend de politie aan je deur staat me de mededeling dat ze je auto hebben opengebroken. Bij mij dus al 4 keer gebeurd en na het slopen van m'n halve auto heb ik dan toch nu maar mijn spullen eruit gehaald. Ik heb nu nog een simpele radio over met standaard deurspeakertjes en geen hoedenplank meer in mijn auto zodat ze erin kunnen kijken en hem overslaan. Ik moet zeggen dat dit zeer effectief is hoe helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

Borland schreef op 13 October 2003 @ 11:21:
Probleem is dat pas de volgende ochtend de politie aan je deur staat me de mededeling dat ze je auto hebben opengebroken. Bij mij dus al 4 keer gebeurd en na het slopen van m'n halve auto heb ik dan toch nu maar mijn spullen eruit gehaald. Ik heb nu nog een simpele radio over met standaard deurspeakertjes en geen hoedenplank meer in mijn auto zodat ze erin kunnen kijken en hem overslaan. Ik moet zeggen dat dit zeer effectief is hoe helaas ook.
Dan toch maar een klasse IIc of III alarmpje inbouwen?
Ik heb dit soort ongein al zo vaak meegemaakt, dan wel bij vrienden van mij. De installatie was zo en zo duur.. en dit was zo duur. (maar er kon geen €200,- meer af voor een simpel alarmpje). Ja dan staan ze na een paar weekies weer zonde4r geluid... Nog nooit problemen mee gehad. Gewoon zorgen dat je van die oogjes bij je alarm hebt zitten.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GreenGras schreef op 30 September 2003 @ 13:53:
JT: Ehmmm... spul is onzichtbaar dankzij hoedenplank. Bovendien gaat het licht automatisch uit als de achterklep dicht gaat dus trust me: Nix van te zien aan de buitenkant ;-)
Ah, k, kan. Ikzelf zou de hoedenplank eruit laten vanwege het feit dat je dan een grote klankkast extra krijgt voor je woofer. Maar das niet nodig ofzo :) Voor de rest ziet het er erg cool uit :)
Dude, je kissie ziet er echt zeer strak uit ! Klasse !

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
SdR schreef op 13 October 2003 @ 12:55:
[...]

Dan toch maar een klasse IIc of III alarmpje inbouwen?
Ik heb dit soort ongein al zo vaak meegemaakt, dan wel bij vrienden van mij. De installatie was zo en zo duur.. en dit was zo duur. (maar er kon geen €200,- meer af voor een simpel alarmpje). Ja dan staan ze na een paar weekies weer zonde4r geluid... Nog nooit problemen mee gehad. Gewoon zorgen dat je van die oogjes bij je alarm hebt zitten.
Probleem is dat ik nu nog 7 hoog woon en al zou ik naar beneden rennen dan is het kwaad al geschied. Ik betwijfel of ik uberhaubt een alarm zal horen en tegen snelkraken helpt het ook niet. Ben heus niet te beroerd een alarm in te bouwen hoor.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

Borland schreef op 13 oktober 2003 @ 17:14:
[...]

Probleem is dat ik nu nog 7 hoog woon en al zou ik naar beneden rennen dan is het kwaad al geschied. Ik betwijfel of ik uberhaubt een alarm zal horen en tegen snelkraken helpt het ook niet. Ben heus niet te beroerd een alarm in te bouwen hoor.......
Ok snap je probleem. Dan zou ik het inderdaad op deze manier doen. Mijn excuus

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
EHm vraagje,

Heeft iemand ervaring met de installatie van een autospeakers in de hoedenplan bij MediaMarkt? Ik ben van plan om hun het te laten doen omdat ik dit echt niet kan, mediamarkt is goedkoper, en daar kan ik ff erop wachten.
Ik heb ook aan rondevries gedacht maar vanwege de laatste 2 redenen overweeg ik naar mediamarkt te gaan.

Ik heb een ford fiesta uit 95 en omdat ik volgend jaar misschien een andere auto koop ben ik niet echt van plan om veel geld nu uit te geven.

Daarom dacht ik zelf aan de volgende autospeakers:

GTO-6505CE of XCentric 132 (zijn in de bestsellers bij rondevries, na al het lezen heb ik nog steeds weinig verstand van jah).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Choller schreef op 28 januari 2004 @ 17:41:
EHm vraagje,

Heeft iemand ervaring met de installatie van een autospeakers in de hoedenplan bij MediaMarkt? Ik ben van plan om hun het te laten doen omdat ik dit echt niet kan, mediamarkt is goedkoper, en daar kan ik ff erop wachten.
Ik heb ook aan rondevries gedacht maar vanwege de laatste 2 redenen overweeg ik naar mediamarkt te gaan.

Ik heb een ford fiesta uit 95 en omdat ik volgend jaar misschien een andere auto koop ben ik niet echt van plan om veel geld nu uit te geven.

Daarom dacht ik zelf aan de volgende autospeakers:

GTO-6505CE of XCentric 132 (zijn in de bestsellers bij rondevries, na al het lezen heb ik nog steeds weinig verstand van jah).
dat kan je zelf toch ook wel? Maten goed opnemen, uit tekenen en dan met boor ff gaatje inboren en dan met de decoupeerzaag het gat zagen (wat je goed hebt uitgetekend. Denk wel even aan versteviging voordat je je speakers erinhangt. Kan zijn dat je hoedenplank te dun is. Het is echt heel simpel, mist je de goede maten hebt en alles eerst goed uittekent op je plank en dubbel checkt :D
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Ben me ook een beetje aan het verdieping in dit soort dingen.
Mijn verhaal: Heb zelf nog geen auto, gebruik die van mijn ouders nog (huidig: Mazda 323 f lx uit 1997). Heb dik jaar geleden Infinity 8003i 3-weg gekocht dis in rechtstreeks achter de jvc headunit had zitten. Nadat mijn ouders een aantal maanden geleden een nieuwe(re) auto hebben gehaald liggen de boxen stof te happen in mijn kamer :9
Dus ik dacht laat ik er eens wat mee gaan doen.

Vorige week via internet een Rockford Punch 501x versterker van iemand kunnen overkopen.
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/3002/img47906hj.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/8316/img47915cn.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/5189/img47926yx.th.jpg
Deze kan 4x65watt rms op 4ohm aan, en 4x125 watt rms op 2ohm aan (certificaat erbij dat ie stabiel op 660 watt rms loop ipv 500). Gebrugt kan deze 2x250watt rms (zal dus rond de 300 zijn aangezien hij stabiel op meer kan).

Vanavond ben ik van plan om een nieuwe hoedenplank voor de auto te maken. 18mm mdf en er stof overheen leggen. Daarin bouw in dus de infinity 8003i speakers:
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/1885/img47875od.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/20/img47885az.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/7504/img47890jg.th.jpg
Deze kunnen 350watt piek aan en 100watt rms op 4 ohm.

Ben er nog niet over uit wat ik verder ermee moet doen. Mijn jvc headunit heeft maar 1 pre-out en de auto heeft niet erg goed laag gaande speakers nog in de deur zitten. Deze dreunen door als de bass iets te laag komt. Weet dus nog niet of ik die 2 speakers ook moet versterken of de infinity juist gebrugt moet aansluiten. Kan namelijk ook nog een mooie Infinity compo-set overnemen voor een zacht prijsje van een kameraad, maar waarschijnlijk zijn de gaten in de deur te ovaal ervoor :'( Zal na vanavond wel ff nog een foto maken hoe het totaal is geworden.

[ Voor 19% gewijzigd door potatox op 05-04-2006 15:01 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 24-06 14:29
Ik heb m'n lease 307 voorzien van een Clarion DB348. Voorin zitten de standaard speakers, achterin een paar Clarion coaxiale 2 weg speakertjes. Hele aardige geluidskwaliteit voor nog geen 200 euro bij elkaar.
Voor mij hoeft 't allemaal geen 10hz bij 115 db te zijn, ik wil naar mp3's kunnen luisteren en naar Jazz en klassiek in een redelijke kwaliteit. Doof worden hoeft voor mij niet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

Entity

9000rpm

In TFV loopt ook al een (recenter) topic dan dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1100659/. Misschien beter om daar verder te gaan dan dit oude topic nieuw leven in te blazen?

[ Voor 24% gewijzigd door Entity op 05-04-2006 18:06 . Reden: Ging wat fout met link ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste