Wat heeft de tweaker aan caraudio?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.884 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertJ schreef op 28 August 2003 @ 22:03:
Mannen , ik denk dat dit het juiste topique is voor mijn vraag...

Ik was op zoek naar een autoradio voor in mijn Golfje 2, ik wil maximaal € 250 euro besteden en zoek een autoradio met cdspeler en mp3 functionaliteit...

Mijn pa is zonet te winkelen geweest en kwam terug met een verhaal dat ie bij de Kijkshop een Lennox (??)(wie kent dit?) had gezien, van € 279 euro, voor € 159, en deze was als beste getest...

Google is vriend zou je zeggen, maar Google levert ERG weinig op over dit merk...

1. Kent iemand dit merk?
2. Is dit dan ook daadwerkelijk goed? (Feiten... Geen meningen als: KENWOOD IS 10 x BETER!!!)
3. Misschien nog andere tips die binnen mijn budget vallen? Zelf had ik deze sony gezien:
[afbeelding]
De specs
Lennox klinkt als typisch Kijkshop-spul. Bij ron de vries heb je voor 199 al best wel wat keus.. o.a. een Clarion met MP3 of die Sony die je daar noemt. Ik denk dat je daar gelukkiger mee zal zijn dan met die Lennox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

en wat voor muziek speeld de tweaker in zijn 2 m³ speakerwalhalla ? :)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Geen fotos (nog niet althans) maar ik zal ook maar ff m'n setup neerknallen.

- Brax Graphic Pro Frontset.
- Adire Brahma 12" sub.
- Brax X2000 amp voor de compo.
- SoundStream Picasso 1.1400D voor de sub.
- Alpine 78915RB.
- Helix DPC1000 condensator.

Bekabeling:

- 2*25mm²
- 3*RCA Stinger Dream series
- 4 mm² voor de kickbassen en sub
- 2.5mm² voor de tweeters

Extra's:

- 4 potten Brax Noise-X-vibration
- 5 kilo dempingsmatten hier en daar.
- Omgebouwgde centercosole en deurpanelen.

Dit alles zit in een Yaris TS.

Voor degene die enig id hebben van de kostprijs van dit alles wil ik toch ff verduidelijken dat het m'n demowagen is en Car Audio m'n werk :*)

Ohja, dat subje (cfr m'n avatar) speelt easy 140 dB's bij elkaar in deze pure SQ opstelling (28 liter gesloten), mag wel natuurlijk als je er 1.4 Kw RMS tegenaan werpt !

[ Voor 7% gewijzigd door Orbit op 29-08-2003 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Mijn setje:

Alpine CTA-1508R Digital Commander HU _/-\o_
Alpine CHA-S634 6 wisselaar gebouwd in dashboardkast
JBLPro 400 Watt versterker (type weet ik nie meer)
Speakers voor: Infinity Kappa tweeters en Visaton Blizzard Bas units
Speakers achter: Infinity Kappa 2 weg speakers
Sub: 30CM Infinity Kappa Sub in zelfgebouwde bassreflex kist.

Ben gegaan voor kwaliteit en niet zo zeer voor volume. Alhoewel je op vol vermogen uiteindelijk niet in de auto kunt zitten zonder een gehoorbeschadiging te krijgen :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Killer op 29-08-2003 10:25 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Anoniem: 46060 schreef op 28 August 2003 @ 14:28:
[...]

Meer spql ;) Echt sq is het ook niet te noemen, want dan had ik geen GZ compo gekocht en een Rochford woofer is ook niet echt sq. Het speelt allemaal wel zuiver en gaat ook hard. Het is echter niet te vergelijken met een dikke sq install van bijv. Helix.
toch een wazige combo dan (of ik ben gewoon wazig, kan ook). ;)
Geen rears, wel een RF sub. Ground Zero ken ik alleen van naam, is dat gericht op SPL :?
Ah en trouwens bedankt dat je mee helpt mijn topique in leven te houden ;) :9
Meer foto's van mensen (als mijn nieuwe install af is ook weer nieuwe piccies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 17:20

Sick Nick

Drop the top!

Heb vandaag tweeters in de bak geplakt, moest er wel zelf standaardjes voor maken want die heb ik niet. Daar nog geen pics van gemaakt, wel nog wat pics van de hoedenplank (home made op maat) en de sub.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/got/plank.jpg

Past precies, mooi ingebouwde speakertjes met stofje erop.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/got/mtx.jpg

De amp zit tegen de sub aangeschroeft, wilde eerst een apart plankje ervoor maken maar dit was makkelijker en scheelt toch een beetje ruimte.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/nroos1/got/rear.jpg

Zoals je ziet flink volle bak zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 22-06 10:27
Nah goed op advies van jullie ben ik eventjes bij Ron de Vries wezen kijken, hij is idd scherp, na een beetje wikken en wegen ben ik bij de volgende 2 HU's uitgekomen...

1. De Pioneer DEH- 3500RMP € 239
Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.net/catalog/images/deh_p3500mp.gif
RDS/EON
18 voorkeuzezenders
Best Station Memory
2 versterkeruitgangen
D4Q voor perfect radio-ontvangst
Disc Title Memory
Multi-CD Control
CD Text
IP-Bus
EEQ
ISO aansluiting
Telefoonmute
Afneembaar frontpaneel
Muziekvermogen: 4 x 50 Watt

2. De JVC KD-LH70r € 249
Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.net/catalog/images/h70r.jpg
Geschikt voor afstandsbediening op het stuur
Uitgangsvermogen: 4 x 50 W
1-bits DAC (24-bits resolutie)
Geschikt voor CD/CD-R/CD-RW
Geschikt voor MP3
cEQ
Vergulde lijnuitgangen (2 paar)
Subwoofer aansluiting met instelbaar niveau
Multi-Colour display
DAB Basic Control II
Kantelfront
Rotary Encoder Multi-Control
Ovale, draadloze afstandsbediening

Ik heb alleen de Pioneer in de winkel gehoord, in de Halfords :p... Deze vond ik wel okee maar een beetje te helder, soort van blikje geluid.. :p

Deze JVC heb ik niet gehoord wel een andere van JVC, die had geen mp3, die klonk echter wel acceptabel.

Wat is nou jullie mening over deze 2 HU's? Verdient er een merk de voorkeur? En ik kan nergens op de site van Ron vinden hoeveel jaar garantie je krijgt...

Het spul komt trouwens in mijn golfje type 2 te liggen, Er zitten 4 pioneer speakers aan, 2 van 20 watt en 2 van 35 watt... Dit alles zonder versterker..

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Qua vermogen maken de HU's elkaar niets, ze leveren allebei weinig ;). Pioneer en JVC zijn allebei goede merken. Ik persoonlijk zou gaan voor de JVC omdat die een afstandsbediening heeft en omdat ik hem qua uiterlijk mooier vind (vooral de display).
Verder heeft JVC meestal iets meer opties om het geluid goed af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 13:15
Orbit schreef op 29 augustus 2003 @ 03:12:
Geen fotos (nog niet althans) maar ik zal ook maar ff m'n setup neerknallen.

- Brax Graphic Pro Frontset.
- Adire Brahma 12" sub.
- Brax X2000 amp voor de compo.
- SoundStream Picasso 1.1400D voor de sub.
- Alpine 78915RB.
- Helix DPC1000 condensator.

Bekabeling:

- 2*25mm²
- 3*RCA Stinger Dream series
- 4 mm² voor de kickbassen en sub
- 2.5mm² voor de tweeters

Extra's:

- 4 potten Brax Noise-X-vibration
- 5 kilo dempingsmatten hier en daar.
- Omgebouwgde centercosole en deurpanelen.

Dit alles zit in een Yaris TS.

Voor degene die enig id hebben van de kostprijs van dit alles wil ik toch ff verduidelijken dat het m'n demowagen is en Car Audio m'n werk :*)

Ohja, dat subje (cfr m'n avatar) speelt easy 140 dB's bij elkaar in deze pure SQ opstelling (28 liter gesloten), mag wel natuurlijk als je er 1.4 Kw RMS tegenaan werpt !
Pic's verplicht ! :Y)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Leuk topic , ik had wel iets meer vuurwerk verwacht maar goed
Nu dat van mij ,
Phoenix goud zx 450
Phoenix gold zx 400
Boston pro 6.53 compo
Boston pro 6.5 compo
Stroker 15 inch subwoofer {boston pro 12 inch namelijk naar GoT geblazen}
Caliber condensator {deze heeft z'on leuke voltmeter}
KVT 9200 kenwood dvd, cd, televisie, navigatie
En dan nog ongeveer een kilo zilver en goud voor bekabeling en connectoren

Kratten bier zijn geen probleem ik heb een sprinter {mercedes}

Deze hobby kost een vermogen en dat interesseert me geen moer.
Iedere keer als ik mijn auto betreed geniet ik met volle teugen van de zinderende
sound .Ik heb nog nooit mijn geld beter uitgegeven dan aan dit setje audio
apparatuur :7
Nogmaals leuk topic ,ik hoop nog veel meer leuks tezien
Ben trouwens nog wel op zoek naar een zx 600 voor die energie verslindende stroker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

dawg schreef op 18 juni 2003 @ 10:48:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie aan caraudio-spul hebben... :)
Daar heb ik helemaal niets aan... Heb geen auto...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91409

Eindelijk een topic waar ik ook over mee kan praten....

In mijn rode Fiësta-tje uit '88 zit:

Headunit: Pioneer DHP-P7400MP, met dolfijntjes e.d.

Vóór: Composetje van Magnat, max 110W (klinkt goed, vooral die mini tweeters)

Versterker: Magnat Traxx 600 = 4x 75W RMS

Aan die versterker hangt het volgende:
2 (oudere) ovale Pioneer speakers van 160W max.
1 Magnat Power Bull Subwoofer, 300W RMS, 600 Max.

Die laatste is nogal lastig om in de (vooral lage) kofferbak te krijgen, omdat die ovale speakers er ook al boven hangen.

Maar gewoon ff een metalen steunbalkje naar beneden slaan en het past perfect!!!

Het is geen top-spul, maar gaat hard zat in zo'n klein autootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dawg schreef op 29 August 2003 @ 14:46:
[...]

toch een wazige combo dan (of ik ben gewoon wazig, kan ook). ;)
Geen rears, wel een RF sub. Ground Zero ken ik alleen van naam, is dat gericht op SPL :?
Ah en trouwens bedankt dat je mee helpt mijn topique in leven te houden ;) :9
Meer foto's van mensen (als mijn nieuwe install af is ook weer nieuwe piccies).
Em nouja, kijk het zijn allebei geen SQ merken, maar als je het goed afsteld dan kun je toch behoorlijk SQ krijgen. Je moet het niet gaan vergelijken met Helix of Brax natuurlijk. Mar het gaat hard en het klinkt ook goed.

BTW de meeste gasten hebben geen rears in hun auto, omdat dat geluid niets toevoegd aan de compo, het maakt het alleen maar lastiger om het geluid goed af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
True, maar veel gasten (zoals ik) zijn begonnen met een amp en een setje rears. Naarmate ze merken dat ze meer willen, is het vaak 'gemakszucht' om de rears te laten zitten.
Ik persoonlijk vond toen wel, toen ik mijn compo erin kreeg, dat dat een enorme verbetering was en is. Heb tijdje ook nog die rears erbij gehad, maar inderdaad vond ik ze ook niet veel toevoegen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb zojuist de versterker Magnat Combat 900 besteld, ben benieuwd hoe mijn compo erop gaat reageren.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86926

sick nick: jammer dat je hem aanstuurt met die marquant 600w amp :(

mtx is zeer leuk, marquant is naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb momenteel veel moeite gedaan om toch mijn kisten vast te maken en deze in de kofferbak te krijgen.. moet eerst blok vervangen voordat ik install afmaak vandaar deze duidelijke zooi.. et gaat wel harder als ooit tevoren, klinkt beter en het is erg bruut qua aanzicht :)

http://forums.caraudio.co...ent.php?attachmentid=1679
http://forums.caraudio.co...ent.php?attachmentid=1680
http://www.teamhelmond.nl/DSC0004.jpg

sow

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 86926 op 01-09-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PS: * Anoniem: 86926 neemt met die setup deel aan oss zondag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met Sony versterkers? Bij RdV hebben ze nu namelijk een mooie 4x60W RMS amp met ingebouwde equalizer e.d. in de aanbieding en qua specs spreekt die mij best wel aan.
Met Hi-fi amps van Sony heb ik eigenlijk nooit problemen, maar de Xplod speakers van Sony vind ik niet zo denderend.. wie kan mij verlichten?
RobertJ schreef op 29 August 2003 @ 18:48:
Iets over een JVC en een Pioneer
Ik zou voor de JVC gaan, alleen al omdat die rotary volume control heeft, dat vind ik zelf er makkelijk. Het geluid van Pioneer is inderdaad meestal wat helderder/blikkeriger dan dat van andere merken, tis een beetje een kwestie van smaak. JVC's klinken over het algemeen wel goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Als algemen richtlijn voor het aankopen van Head Units ga ik toch ff mijn ervaringen neerpennen.

Alpine, Pioneer en Clarion zijn alle 3 onbetwistbaar de beste keuze als het op geluidskwaliteit aankomt (voor het gemak negeer ik de extreme dure HU's zoals nakamischi, denon enz ...). De keuze tussen de 3 moet je dus maken puur op klankvoorkeur als je al tenminste een verschil kan waarnemen. Zelf ben ik heel erg fan van Alpine, Maar pioneer heeft dan weer die lueke OEL schermpjes. Clarion heeft als grote + punt een enorm goede service na verkoop. Ze geven hier in Belgie zelf een DIEFSTALGARANTIE. Wie doet hun dat na ?

JVC is ronduit een minder merk als het op klank en bouwkwaliteiten komt. Topmodellen van sony zijn ook te pruimen, maar alles daaronder moet je met een grote boog omheen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Anoniem: 86926 schreef op 01 September 2003 @ 16:21:
sick nick: jammer dat je hem aanstuurt met die marquant 600w amp :(

mtx is zeer leuk, marquant is naar :)
Zoals eerder gezegd, meer omdat ik niet genoeg euri had :p Tis een tijdelijke oplossing van €50 in afwachting van een betere amp :) Maar zelfs met deze cheape klinkt ie nog best lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 30-05 19:57
Ik vind dat je qua geluidskwaliteit ook wel VDO Dayton kan noemen want dit is ook perfecte geluidskwaliteit vind ik, stukken beter dan bijvoorbeeld JVC!

Overigens is mijn car audio uitgebreid met een Kenwood KAC-648 en een MTX Road Thunder subwoofer 12". :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
VDO is idd niet slecht van klank, maar heeft voor de 'gevorderde' car audio freak niet veel soeps in huis. Op gebied dan van electronische snufjes zoals filters, EQ's enz ...

De klank is iid wel prima, maar dat was ook vroeger al zo toen VDO nog gewoon Philips was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27734

Hey als iemand nog een 10" Rockford Fosgate HE punch woofer zoekt... ;)

Mail me.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Met kist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah met kist! Geloten! (uiteraard berekend.)

ik zit eigenlijk al de hele tijd naar die pyle woofers te kijken en ik zag ze vroeger al bij conrad staan als buget woofertjes maar deze

Afbeeldingslocatie: http://www.pyleaudio.com/EL/PLM1299.jpg

zien er toch wel verrekte strak uit! :P En de specs zien er ook goed uit! is er niet ergens een test van? ben benieuwd hoe ze presteren in vergelijking met andere woofers.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:16

JT

VETAK y0

Pyle komt (gedeeltelijk) uit de JBL fabrieken :) Pyle is erg leuk budget spul.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• DAW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

DAW

http://www.showyoursound....Case/Showcase.asp?id=1111

Tja caraudio ook zo'n leuke hobbie die je zo gek kan maken als je zelf wilt :) Aangezien mijn budget nog niet zo groot is als student, ben ik begonnen met Lanzar apparatuur. Ik ben nu aan het sparen voor een subwoofer (volgende stap), in ieder geval 12 inch 400RMS aangezien ik daar nog een versterker voor heb liggen. Ben nog aan het twijfelen tussen het mer Rockford Fostgate of DLS.

Greetzz DAW

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Gasten, heb een nieuwe auto gekocht en daar moeten uiteraard andere speakertjes in. Hangt nu in het dashboard 2 * 10cm speakers van merk onbekend en achter 2 pioneer TS-1600II dingen (van die coaxiale dingen met schuine tweeter). Alles leuk en aardig maar dit gaat niet hard genoeg.
Uiteraard heb ik m'n sub al in de kofferbak geschoven, dat helpt ook wel flink mee. Echter, de sub heb ik ingesteld om vanaf 120 Hz en lager te spelen, die pioneer speakers halen bij lange na de 120 Hz niet dus daar moet wat voor in de plaats komen.
Welke 16cm (coax of compo boeit niet, denk dat compo setje harder gaat?) gaat goed hard zonder ruk te klinken is mijn vraag dus :) Budget is ongeveer 150 euro voor een setje van 2 speakers, 200 echte limit maar liever voor rond de 150 of minder natuurlijk.

• El_Quedro
  • Laatst online: 11-06 13:01

El_Quedro

Pininfarina

Weet iemand of het merk Magnat ook een beetje goed met boxen is?

Magnat is een beetje low-budget en ik heb dan ook niet veel te besteden, maar ik wil ook niet dat het Marquant wordt.

Ik zit zelf te denken om een Magnat subje te nemen (12") en dan 2 JBL boxen (2 weg) en 2 tweeters voorin.

Het is een coupe auto, dus ik vind alleen voor audio genoeg aangezien er niet vaak iemand meegaat in de auto.

De versterker is reeds aanwezig.

Wat denken jullie ervan?

gvd !

had net van alles getyped over pyle en ff kijken in de faq, back en foetsie. Kort samengevat waren het feiten met reviews die je vertellen dat pyle suxxx

en men kist is eindelijk af :)

Afbeeldingslocatie: http://www.spiroweb.com/patinv.gif

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ziet er wel ruig uit met die woofers andersom maar verlies je zo niet enorm veel ruimte in je kofferbak? Qua geluid zal het niet veel uitmaken lijkt me, luchtverplaatsing is luchtverplaatsing toch :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Sick Nick schreef op 04 September 2003 @ 17:04:
Ziet er wel ruig uit met die woofers andersom maar verlies je zo niet enorm veel ruimte in je kofferbak? Qua geluid zal het niet veel uitmaken lijkt me, luchtverplaatsing is luchtverplaatsing toch :)
Het heeft wel te maken met de inhoud van je kist, en dus met je geluid.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als je ze andersom erin hebt zitten maak je de kist toch gewoon 2 cm dieper ofzo, de inhoud blijft dan gelijk ;) Je maakt de kist zelf, dus hoe je de woofers plaatst kan je rekening mee houden bij ontwerp van de kist.

El_Quedro schreef op 04 September 2003 @ 14:40:

Magnat is een beetje low-budget en ik heb dan ook niet veel te besteden, maar ik wil ook niet dat het Marquant wordt.

Ik zit zelf te denken om een Magnat subje te nemen (12") en dan 2 JBL boxen (2 weg) en 2 tweeters voorin.

Het is een coupe auto, dus ik vind alleen voor audio genoeg aangezien er niet vaak iemand meegaat in de auto.

Wat denken jullie ervan?
Voor een subje kun je naast magnat ook een:

- MTX T4104 A 12" (100 euro)
- Phase Linear Thriller 3000 12" (100 euro)
of een
- GZ 10" voor 125 euro.

Bij sommige moet je wel een eigen kist bouwen!

En zo zijn er nog vele meer die kwa prijs kwaliteit redelijk liggen..

je veranderd wel iets meer dan dat, het is meer bedoeld voor spl woofers om zo gemonteerd te worden, de kist hoort 48 liter te zijn is in deze staat ook 48 liter.

Qua klank maakt het niet zoveel uit, je moet wat meer vermogen generen voor een volle klank echter voor basdruk is het 10x beter (ong. 3db winst), dit VOEL je wel :)

ik heb het overigens gewoon op een termpro meter laten meten, verschil is echt bijna 3db :)

maybe gz maar ik denk dit mtx (best uit et rijtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit: qua klank dus wel wereld van verschil, love the lowwwwwwwwwwwwww!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52564

Goedenmorgen,

Ik heb even een vraagje over mijn auto installatie, het gaat om de volgende samenstelling:

JVC KDLH7R
Lanzar 300W speakers in hoedenplank
JVC 150W speakers + Tweaters met filterkastjes voorin

Dit wordt aagestuurd door een 4 kanaals versterker van Kenwood

Ook heb ik een Subwoofer set van Lightning audio, deze staan doorgelust op bovenstaande versterker, ik heb namelijk op de rear uitgang van mijn kenwood opgesplits naar de versterker van de Subwoofer.
Verder heb ik de + en de de remote opgesplitst, en de 0 heb ik apart aangelegd van af het chasis va nde auto.
Deze samenstelling heeft nu ongeveer een maand of 2 perfect gedraaid, maar sinds gisteren had ik geen geluid meer uit de Sub.
Toen ik bij de versterker keek, was ook het lampje uit, en de zekering was gesprongen.
Wanneer ik er een nieuwe zekering in doe, knapt deze er onmiddelijk uit wanneer ik weer spanning op de installatie zet, maar mijn kenwood versterker met de front en rear speakers, blijven wel gewoon goed spelen, iemand een idee wat hier aan de hand is? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
El_Quedro schreef op 04 september 2003 @ 14:40:

Wat denken jullie ervan?
Ik zou geen boxen van magnat pakken, enigste wat goed is van magnat is de combat serie de rest is niet alles.

Ga naar focal/phoenix gold oid kijken.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op 05 September 2003 @ 09:15:
[...]

Ik zou geen boxen van magnat pakken, enigste wat goed is van magnat is de combat serie de rest is niet alles.

Ga naar focal/phoenix gold oid kijken.
Dan heb je het ook wel over een aantal klasses hoger! Ik weet niet wat zijn butget is, maar een focal is toch heel wat duurder dan een magnatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52564 schreef op 05 September 2003 @ 08:58:
Goedenmorgen,

Ik heb even een vraagje over mijn auto installatie, het gaat om de volgende samenstelling:

JVC KDLH7R
Lanzar 300W speakers in hoedenplank
JVC 150W speakers + Tweaters met filterkastjes voorin

Dit wordt aagestuurd door een 4 kanaals versterker van Kenwood

Ook heb ik een Subwoofer set van Lightning audio, deze staan doorgelust op bovenstaande versterker, ik heb namelijk op de rear uitgang van mijn kenwood opgesplits naar de versterker van de Subwoofer.
Verder heb ik de + en de de remote opgesplitst, en de 0 heb ik apart aangelegd van af het chasis va nde auto.
Deze samenstelling heeft nu ongeveer een maand of 2 perfect gedraaid, maar sinds gisteren had ik geen geluid meer uit de Sub.
Toen ik bij de versterker keek, was ook het lampje uit, en de zekering was gesprongen.
Wanneer ik er een nieuwe zekering in doe, knapt deze er onmiddelijk uit wanneer ik weer spanning op de installatie zet, maar mijn kenwood versterker met de front en rear speakers, blijven wel gewoon goed spelen, iemand een idee wat hier aan de hand is? :(
Controleer alle draden. Vooral de massa kabel en de + kabel. Blijkbaar maakt er iets kortsluiting. Het kan ook wel eens zijn dat er bijv een klein draadje van de plus perongelijk de min raakt op de versterker. Op de polen zelf dus. Daarom moet je de uiteinden altijd goed bij elkaar draaien of vertinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
neonak: Die install van jou nu, met de woofers omgekeerd, dat ziet er zo strak uit!@#! :9 :9 :9

Vooral met die verschillende kleuren neon, alleen ben ik er nog steeds van overtuigd dat je die groene moet vervangen voor paars :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Anoniem: 86926 schreef op 04 september 2003 @ 16:54:
gvd !

had net van alles getyped over pyle en ff kijken in de faq, back en foetsie. Kort samengevat waren het feiten met reviews die je vertellen dat pyle suxxx

en men kist is eindelijk af :)

[afbeelding]
Nou, ik kan je verzekeren dat Pyle voor zo'n goedkope speaker het niet slecht doet. Probleem met Pyle is dat het budget speakers zijn en vaak dan ook in budget installaties gebouwd worden.
Een goed kistje blijft voor elke woofer belangrijk. Mijn slogan is dan ook dat een goedkope speaker goed ingebouwd beter klinkt dan een goede speaker slecht ingebouwd.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met die slogan ben ik het ook zeker eens!

Veel mensen kraken magnat ook wel af en ik ben dan ook wel geen magnat fan, maar als je kijkt naar de hogere series van magnat dan zie je dat die een stuk betere kwaliteteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Ik ga aankomende week aan me setje beginnen

de headunit wordt de pioneer DEH-P77MP
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10378/thumb.jpg
gekozen voor zijn Lian-li lookz en de 3 uitgangen
welke naar 1 MTX versterker en 1 Interconti voor de bas
de MTX heeft 2 ingangen
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10379/thumb.jpg
de interconti 1 (Booster interconti 4x100w bridgeable )
Voor-speakers zijn de Macrom's ecs 2,50 compo
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10380/thumb.jpg
Achter zit oa Macrom's ecs 2,60 compo waarvan de tweakers extra naar voren worden gebracht 1 set tweakers in het dashboard en 1 set ter hoogte van de spiegels. Hopelijk voor een mooiere hoog in me auto.

de hoedenplank wordt gevuld met een setje oude 3-weg sony's
de in aanbouw zijnde baskist wordt voorzien van 2 subwoofers van Interconti gekopeld aan de gebrugde ouwe interconti versterker

Alles in 22mm MDF waarbij op de vloer een verhoging voor de versterkers en aanverwanten wordt gemaakt.

uiteraard worden de kabels van goede kwaliteit getrokken en de deuren met lood-bitumen bekleed.

Dit alles in een oude Citroen BX GTI 1900 93
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10381/thumb.jpg
boeit mij welke auto
mijn motor is toch altijd sneller dan welke auto ook })

misschien maak ik van met geheel wel een foto reportage en zet ik die op showyoursound

is weer eens wat anders dan tweaken

[ Voor 5% gewijzigd door petervandamned op 05-09-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb net mijn nieuwe versterker uitgepakt, mooi aparaatje.

Nu wil ik deze samen met 2 filters op een 18mm mdf plank monteren, maar ik vraag me af hoe ik die ergens vast moet maken in mijn kofferbak :S

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij zegt zelf wat hij fout heb gedaan:

speakers en sub hangen parallel op de versterker, gevolg is dat versterker wattages gaat opvullen na de hand van de vraag met als gevolg dat het gevraagde wattage een optelling is van je sub en je rear speakers. Beide een weerstand (waarschijnlijk) van 4 ohm, parallel gezien houdt dit in dat je 4 + 4 = 2 ohm speelt wat weer inhoudt dat je meer stroom door je versterker jaagt met als gevolg een (versleten) kapotte zekering die waarschijnlijk is gesneuveled door warmteontwikkeling. Wees blij dat het je voeding niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinclair schreef op 05 September 2003 @ 10:49:
[...]

Nou, ik kan je verzekeren dat Pyle voor zo'n goedkope speaker het niet slecht doet. Probleem met Pyle is dat het budget speakers zijn en vaak dan ook in budget installaties gebouwd worden.
Een goed kistje blijft voor elke woofer belangrijk. Mijn slogan is dan ook dat een goedkope speaker goed ingebouwd beter klinkt dan een goede speaker slecht ingebouwd.
prima, laat ik mijn sub zonder kist, in mijn handen spelen en mag jij een kist naar keuze pakken met een pyle naar keuze, dan nog speelt een degelijke speaker beter. Pyle is gewoon NET (echt maar net) beter dan marquant of supertech e.d.

daarlangs geld er vaak dat je install 70% van het geluid verzorgt en de apparatuur slechts 30% alleen vult een pyle geen 30% kwaliteit. De mensen die pyle kopen komen heel stoer aan bij de db stand in oss met een grote mond hoe hard ze wel niet gaan... db´s hoor je echt niet en dit is de reden dat (deze bewuste) pyle rommelig is in het laag waardoor het redelijk hard lijkt te gaan maar echter bij de officiele meting de 130db niet halen.

een van de verschillen, koop je een superpech radio en een marquant versterker vind ik een pyle er leuk bij passen al is de pyle minimaal twee keer beter als enig product van marquant... relatief gezien is twee keer beter nog steeds heel slechts.

PS: waar zie jij een goede koeling op de foto van die "duurdere" pyle´s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ps: heb ook tegen een bus gedragged die ook zeker wist daar even te gaan winnen, hij met 2 subs (12") en ik met een 12"

scheelde 1 db in mijn voordeel (om maar ff wat aan te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb dit:

2x Digital Audio DA435HC Amp. 4Chn. 1200Watt
1x Digital Audio DABP123 Subwoofer 800 Watt
6x Digital Audio DAK693 3Weg Spkr 225 Watt
1X Pioneer AVHP7500DVD 7inch DVD/cd/mp3 station

Gaat wel hard..

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Beat schreef op 08 September 2003 @ 14:58:
Ik heb dit:

Gaat wel hard..
Heb je nu het nu over piek over rms vermogen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86926 schreef op 08 September 2003 @ 14:11:
ps: heb ook tegen een bus gedragged die ook zeker wist daar even te gaan winnen, hij met 2 subs (12") en ik met een 12"

scheelde 1 db in mijn voordeel (om maar ff wat aan te geven)
Allemaal leuk en aardig dat je Pyle maar een ruk merk vindt, maar Magnat is echt niet veel beter hoor :/

Ook zou je de edit eens kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat mij dan ook eens wat tests zien van die pyle woofers!! en wat grafiekjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Anoniem: 46060 schreef op 08 September 2003 @ 18:15:
[...]

Allemaal leuk en aardig dat je Pyle maar een ruk merk vindt, maar Magnat is echt niet veel beter hoor :/

Ook zou je de edit eens kunnen gebruiken.
How how, Magnat en Pyle zijn dus echt wel niet te vergelijken, de Extrema composetjes van Magnat bijvoorbeeld zijn zeer degelijk. Net als de destructor subwoofers. Pyle heeft niet 1 product dat het waard is langer dan 5 sec naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Strider schreef op 08 September 2003 @ 16:24:
[...]

Heb je nu het nu over piek over rms vermogen.
RMS natuurlijk

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Tering lekker man!!!

eindelijk heb ik ook wat pics, van mijn beginnede ICE install:

Clarion DX638RMP

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/Astra%20Dashboard%20.jpg

Compo Clarion SRS1750hx (topmodel van clarion) gaat voor mij lekker hard en zuiver.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/Interieur%20Astra.jpg

Waar het om draaid: Magnat Combat 900 amp

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/Magnat%20Combat%20900%20in%20gebouwd.jpg

Wat moet er nog komen:

Subwoofer, plank bekleden waar de amp + filters opzitten + een kabelvork voor de voedingskabel.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:27
Anoniem: 27734 schreef op 08 September 2003 @ 18:34:
Laat mij dan ook eens wat tests zien van die pyle woofers!! en wat grafiekjes!
Mijn Magnat Xecutor 1200 van € 79,- voldoet mij eerst prima als budget subwoofer (Xmax.=16 mm :P. )
Zelf een kistje erbij ontworpen en het speelt voor nu voldoende, nu nog rechtstreeks op de Pioneer DEH-P5530MP.

Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.net/catalog/images/xecutor1200.jpg

In een gesloten kistje van 55 liter:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=318345&size=384

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=318343&size=384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beat schreef op 08 september 2003 @ 14:58:
Ik heb dit:

Gaat wel hard..
begrijp me niet verkeerd, maar ik ben gewoon nieuwschierig:

Model: DA435HC 35 watts x 4 @ 4 ohms stereo | 70 watts x 4 @ 2 ohms stereo | 100 watts x 4 @ 1 ohm stereo | 140 watts x 4 @ 1/2 ohm stereo | 280 watts x 2 @ 1 ohms mono PWM MOSFET

Model: DABP123 http://www.ultimate-sounds.com/digitalaudio/dabp123.htm (800wrms)

Model: DAK693 225wrms

je hebt dus 4 x 280wrms tegen 1 ohm weerstand vanaf je versterker op een subwoofer kist met 3 subs met ieder een weerstand van 4 ohm... hoe heb je het aangesloten zitten ? je kan namelijk niet de drie subs bundelen aan de 4 poorten.. mijn gok is dat je 3 poorten gebruikt om zo 4 + 4 + 4 ohm parallel aan te sluiten voor 1 ohm aansturing ?

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Ik heb vorige week een nieuwe auto gekocht :D (Citroen Berlingo 1.8D) Nu wil ik mijn install dus hier weer inzetten. Wil er graag een composetje bij kopen. Wat raden jullie aan? Heb hier nog geen ervaring mee, dus wil graag jullie meningen hier over weten......
Alvast bedankt!

_Arno_ schreef op 10 September 2003 @ 09:00:
Ik heb vorige week een nieuwe auto gekocht :D (Citroen Berlingo 1.8D) Nu wil ik mijn install dus hier weer inzetten. Wil er graag een composetje bij kopen. Wat raden jullie aan? Heb hier nog geen ervaring mee, dus wil graag jullie meningen hier over weten......
Alvast bedankt!
Ik raad je aan om te gaan luisteren en te kijken wat voor budget je hebt.

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Anoniem: 46060 schreef op 10 September 2003 @ 09:26:
[...]

Ik raad je aan om te gaan luisteren en te kijken wat voor budget je hebt.
Heb niet echt een budget, geloof dat je al aardige kwaliteit hebt tot €200, maar als het iets duurder is maakt het me ook niet echt uit.
En waar raad je aan om de boxen te plaatsen. Ik wil de tweeters voor in het dashbord doen en de speakers in de deur maken, raad je me aan om ook nog speakers achter me neer te hangen of heeft dit weinig zin? En 1 of 2 subwoofers in gesloten of open kist? (Heb er nu 1, Sony Xplod max 900W, in gesloten kist)
Zijn misschien wel veel vragen, maar ik hoop dat ik er antwoord op kan krijgen of meningen er over kan horen!
Heb trouwens 2 versterkers (4x200w en 1x400w), dit is geen kwaliteit spul, maar wil ik eerst zo houden (Renegade), dit komt later wel een x aan vervanging toe!

• Strider
Ik ben aan het kijken naar een SQ subwoofer voor in de auto,

Nu kwam ik op het volgende uit:

JL Audio 10W0

En JL Audio 12W0

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/Subwoofer%20JL%20Audio%2012W0.jpg

Moet aan gesloten worden op een gebrugde magnat combat 900, wat dan 150 rms opleverd, meer heb ik niet :P

BlaBlaBla

ik raad je aan om naar patrixx te luisteren (dus te gaan luisteren)

JL audio vind ik persoonlijk een supermerk qua woofers omdat ze spl en sq als een van de weinige goed combineren (w6 / w7). De "lagere" modellen van jl audio zijn gewoon super goed klinkende hardcore SQ subs, anders zou je nog kunnen kijken naar focal (utopia) subs of phoenix gold (tantrum/titanium) subjes.

Als ik het mocht kiezen en zou gaan voor sq zou ik een titanium 10" nemen of een tantrum 12" en aansturen met een zelfde klasse versterker daar je geen sq kan verwachten van een sq sub als ie wordt aangestuurd met een simpele versterker.

De magnat combat serie is grappig spul omdat het netjes uitstoot wat het boekje voorschrijft zonder in de problemen te komen, helaas is de klank ervan wat minder al zul je het op een sub van de bovengenoemde klasse niet of nauwelijks horen. Gezien het wrms wat je te bieden hebt zou je kunnen kiezen voor een of twee w0´s, als je namelijk twee woofers met een weerstand van vier ohm parallel aansluit op een versterker zal de versterker op twee ohm gaan spelen met als gevolg dat je wrms vermogen verdubbelt. Je combat 900 is gewoon twee ohm stabiel en stoot hierbij 300watt rms uit.

have fun :)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 86926 op 10-09-2003 23:16 . Reden: helft weeres vergeten ]

• mesothelioom
  • Laatst online: 05-02-2021
even vlug dan wat
Head unit : sony ?????? cd player
amp: RF 600a4
sub: kicker solobaric 12" in 1ft³
compo infinity.
ben vlug tevreden ;)

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• clstat
  • Laatst online: 04-07 14:19
Strider schreef op 10 September 2003 @ 20:24:
Ik ben aan het kijken naar een SQ subwoofer voor in de auto,

Nu kwam ik op het volgende uit:

JL Audio 10W0

En JL Audio 12W0

Moet aan gesloten worden op een gebrugde magnat combat 900, wat dan 150 rms opleverd, meer heb ik niet :P
Ik heb zelf de 12W0 en ben daar zeer tevreden over.... Heb hem op een gzra2200x aangesloten en zit in een gesloten kist van 60 liter. Staat geloof ik in de sheet 42 liter....
Ik zou wel eerst even gaan luisteren of je Amp genoeg wattjes aflevert... :)

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
weer veel nieuwe modellen van Phoenix Gold, vooral de Titanium Elite ziet er :9 :9 :9 (jah ik geil op PG, so shewt me)

www.phoenixgold.com

• Strider
clstat schreef op 11 September 2003 @ 08:39:
[...]

Ik heb zelf de 12W0 en ben daar zeer tevreden over.... Heb hem op een gzra2200x aangesloten en zit in een gesloten kist van 60 liter. Staat geloof ik in de sheet 42 liter....
Ik zou wel eerst even gaan luisteren of je Amp genoeg wattjes aflevert... :)
Heb je foto's van je kist? Ik weet zelf namelijk nog erg weinig over een kist bouwen, krijg deze info ook niet gemakkelijk gevonden :(

En deze sub is 1 van de weinige die overblijft voor mijn lichte versterker. Op sys forum zeggen ze ook dat dit een uitstekende sub is voor mij.

En ik koop er maar 1 van, want ik vind 300 euro genoeg + bijkomende kosten.

BlaBlaBla

• Strider
Anoniem: 86926 schreef op 10 September 2003 @ 23:13:
ik raad je aan om naar patrixx te luisteren (dus te gaan luisteren)

JL audio vind ik persoonlijk een supermerk qua woofers omdat ze spl en sq als een van de weinige goed combineren (w6 / w7). De "lagere" modellen van jl audio zijn gewoon super goed klinkende hardcore SQ subs, anders zou je nog kunnen kijken naar focal (utopia) subs of phoenix gold (tantrum/titanium) subjes.

De magnat combat serie is grappig spul omdat het netjes uitstoot wat het boekje voorschrijft zonder in de problemen te komen, helaas is de klank ervan wat minder al zul je het op een sub van de bovengenoemde klasse niet of nauwelijks horen. Gezien het wrms wat je te bieden hebt zou je kunnen kiezen voor een of twee w0´s, als je namelijk twee woofers met een weerstand van vier ohm parallel aansluit op een versterker zal de versterker op twee ohm gaan spelen met als gevolg dat je wrms vermogen verdubbelt. Je combat 900 is gewoon twee ohm stabiel en stoot hierbij 300watt rms uit.

have fun :)
Overigens leuk, dat deze sub goed speelt voor mijn lievelingsmuziek hardcore :D

Maar de combat 900 = 4x 55 rms.

Als ik daarvan 2 kanalen brug kom ik uit op 150 rms, hoe kun je daar dan nog 300 van maken :?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/Magnat%20Combat%20900%20Specificaties.jpg

BlaBlaBla

• clstat
Strider schreef op 11 September 2003 @ 09:36:
[...]

Heb je foto's van je kist? Ik weet zelf namelijk nog erg weinig over een kist bouwen, krijg deze info ook niet gemakkelijk gevonden :(

En deze sub is 1 van de weinige die overblijft voor mijn lichte versterker. Op sys forum zeggen ze ook dat dit een uitstekende sub is voor mij.

En ik koop er maar 1 van, want ik vind 300 euro genoeg + bijkomende kosten.
Tja... ik heb gewoon een standaard kist van caliber...Ik denk dat het de BC 112 is.
Met dezelfde kist verschillende subs beluisterd (RF, GZ) en deze kwam er het beste uit... (voor mij dan)
Ging nog wel even twijfelen of ik zelf een kist zou maken, maar daar had ik niet echt veel trek in en nu wist ik in ieder geval hoe de sub klonk...

300 euro? Hmmm... Bij Ron de Vries? Ik heb hem bij Boyds gehaald met kist voor 260,- geloof ik...

Erg geschikt voor hardcore...hmmm... Laag gaat ie wel, maar in harcore zit veel meer kickbass dan gewone bass. Als je hier veel naar luistert zou ik ook gaan kijken voor een goede compo... :)

[ Voor 11% gewijzigd door clstat op 11-09-2003 10:18 ]

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

• Strider
Ik heb al een compo ;)

En ik wil gewoon sq blijven.

Zou je je factuur nog even kunnen nakijken, als die subo ook daadwerkelijk zo goedkoop was bij boyds.

[ Voor 50% gewijzigd door Strider op 11-09-2003 10:56 ]

BlaBlaBla

• clstat
Strider schreef op 11 September 2003 @ 10:53:
Ik heb al een compo ;)

En ik wil gewoon sq blijven.

Zou je je factuur nog even kunnen nakijken, als die subo ook daadwerkelijk zo goedkoop was bij boyds.
Wil vanavond wel even kijken, maar je kan natuurlijk ook altijd daar even naar toe bellen ;)

Edit: bij http://www.vangelderenhifi.nl/ is ie zonder kist 199,- euro...
Dus ik denk dat ze bij Ron de Vries een foutje gemaakt hebben op de website....

[ Voor 19% gewijzigd door clstat op 11-09-2003 11:51 ]

• Strider
clstat schreef op 11 september 2003 @ 11:46:
[...]

Wil vanavond wel even kijken, maar je kan natuurlijk ook altijd daar even naar toe bellen ;)

Edit: bij http://www.vangelderenhifi.nl/ is ie zonder kist 199,- euro...
Dus ik denk dat ze bij Ron de Vries een foutje gemaakt hebben op de website....
Hoeveel rms heb je eigenlijk op die 12W0 staan?

BlaBlaBla

• clstat
Strider schreef op 11 September 2003 @ 12:50:
[...]

Hoeveel rms heb je eigenlijk op die 12W0 staan?
2 x 125 rms... Maar ik heb hem nog niet voluit getest, want ik heb nog geen goede compo :)
Zodra ik mij HU op de helft zet, gaat mijn huidige compo over zijn nek... (rechtstreeks op de HU)

Affijn, de juiste balans moet dus nog gevonden worden... :)

nou, hij is gewoon 150wrms op 4 ohm en hij is 2 ohm stabiel.

Als je twee subs van 4 ohm neemt en deze parallel aansluit op je versterker zal deze op 2 ohm gaan spelen dus op 300wrms

• Strider
Anoniem: 86926 schreef op 11 September 2003 @ 13:36:
nou, hij is gewoon 150wrms op 4 ohm en hij is 2 ohm stabiel.

Als je twee subs van 4 ohm neemt en deze parallel aansluit op je versterker zal deze op 2 ohm gaan spelen dus op 300wrms
K, dat snap ik, maar je kunt dus niet met 1 sub 300watt rms eruit halen op 4ohm.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet met jou magnat versterker nee... 4ohm is gewoon meer weerstand, minder vermogen en beter stroomverbruik als twee ohm, twee ohm blijft meer power en ik gok dat 80% van alle installs draait op 1 of 2 ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
oke :)

Naja ik bestel vanavond gewoon de Jl Audio 12W0, mooi kistje erbij maken en het zal wel goed klinken. Wat voor mdf kan ik er eigenlijk het beste bij pakken, 18mm of 22mm? En waarvoor zouden jullie kiezen, met of zonder dempingswol?

Of heeft er nog iemand een andere keus voor een subwoofer, die geschikt is voor mijn versterker :) en in diezelde prijsklasse komt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:00
18mm is genoeg. Tis geen allesvernietigende stampmachine zo'n w0. (maar toch leuk spul! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
Strider schreef op 12 September 2003 @ 11:23:
oke :)

Naja ik bestel vanavond gewoon de Jl Audio 12W0, mooi kistje erbij maken en het zal wel goed klinken. Wat voor mdf kan ik er eigenlijk het beste bij pakken, 18mm of 22mm? En waarvoor zouden jullie kiezen, met of zonder dempingswol?

Of heeft er nog iemand een andere keus voor een subwoofer, die geschikt is voor mijn versterker :) en in diezelde prijsklasse komt.
Ik snap niet dat je hem gewoon gaat bestellen, zonder hem te beluisteren... Wat ik goed vind is voor jou misschien heel anders. ;)
Ga gewoon even luisteren in de betere audio zaak... Sluit ze aan op je versterker en oordeel zelf...

Toch grappig dat je bij twee verschillende forums hetzelfde vraagt...
Dave heeft denk ik toch wel gelijk... Ik zou toch voor een RF kijken ofzoiets..

[ Voor 10% gewijzigd door clstat op 12-09-2003 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
clstat schreef op 12 September 2003 @ 12:02:
[...]

Ik snap niet dat je hem gewoon gaat bestellen, zonder hem te beluisteren... Wat ik goed vind is voor jou misschien heel anders. ;)
Ga gewoon even luisteren in de betere audio zaak... Sluit ze aan op je versterker en oordeel zelf...

Dat is het probleem juist, de audiozaken bij mij in de buurt hebben dit merk niet.

Maar is die peerless nu beter als die jl audio, want kwa prijs zijn ze hetzelfde

[ Voor 7% gewijzigd door Strider op 12-09-2003 12:56 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
Strider schreef op 12 September 2003 @ 12:36:
[...]
Dat is het probleem juist, de audiozaken bij mij in de buurt hebben dit merk niet.
Begrijp me niet verkeerd... een slecht aankoop is het zeker niet!

Ben voor mijn radio en sub ook even naar Purmerend gereden. Afstanden bestaan niet in Nederland :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
clstat schreef op 12 September 2003 @ 12:56:
[...]

Begrijp me niet verkeerd... een slecht aankoop is het zeker niet!

Ben voor mijn radio en sub ook even naar Purmerend gereden. Afstanden bestaan niet in Nederland :*)
Maar wat doet die peerless nu beter als die jl audio?

En ik vraag bijna alles op 2 forum's omdat hier ook aardig wat mensen zitten met verstand van car-audio.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
De wattages kunnen verschillen, maar het grootste verschil zit hem in de klank, vandaar dat het dus verstandig is als je zelf gaat luisteren. Iedereen heeft nml. een andere smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
dawg schreef op 12 September 2003 @ 13:14:
De wattages kunnen verschillen, maar het grootste verschil zit hem in de klank, vandaar dat het dus verstandig is als je zelf gaat luisteren. Iedereen heeft nml. een andere smaak.
Ja begrijp ik, alleen het is een pokke eind rijden voor mij voor een relatief goedkope subwoofers ( benzine is ook niet niets voor een student zoals ik :( ). En ik heb van allebei de subwoofers goede reacties gelezen, dus echt fout kan het niet gaan :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
True... je kunt denk ik geen echte fout maken met die subs...

Affijn... Veel luister plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:00
Denk dat je met die W0 van jlaudio iets meer een SQ woofer ook te pakken hebt. RF maakt vooral woofers voor het stampwerk, wat ze ook goed lukt btw. Het is maar net wat je zoekt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
dominator schreef op 12 September 2003 @ 16:59:
Denk dat je met die W0 van jlaudio iets meer een SQ woofer ook te pakken hebt. RF maakt vooral woofers voor het stampwerk, wat ze ook goed lukt btw. Het is maar net wat je zoekt natuurlijk...
Ik zocht een SQ subwoofer ;) Heb ook sq boxen en een sq versterker dus...

BlaBlaBla

clstat schreef op 12 September 2003 @ 12:02:
[...]

Sorry hoor, maar iedereen die iemand een RF aanraadt terwijl hij vraagt om SQ is iemand die snel moet stoppen met caraudio.

Helix, Radical Audio, Phoenix Gold, Alpine R, JL Audio, Focal etc. dat zijn sq subs, RF is bass of SPL maar erg weinig SQ.

Voor de rest geef ik hem gelijk om gewoon die sub te halen, als je gewoon een mooie strakke bas zoekt is de 10w0 of de 12w0 een goede keus, beide zijn gewoon sq.

zit hier bijna boos te worden vanwege die rf zooi.. rf sq BAH ! :)

• clstat
Anoniem: 86926 schreef op 13 september 2003 @ 14:33:
[...]

Sorry hoor, maar iedereen die iemand een RF aanraadt terwijl hij vraagt om SQ is iemand die snel moet stoppen met caraudio.

Helix, Radical Audio, Phoenix Gold, Alpine R, JL Audio, Focal etc. dat zijn sq subs, RF is bass of SPL maar erg weinig SQ.

Voor de rest geef ik hem gelijk om gewoon die sub te halen, als je gewoon een mooie strakke bas zoekt is de 10w0 of de 12w0 een goede keus, beide zijn gewoon sq.

zit hier bijna boos te worden vanwege die rf zooi.. rf sq BAH ! :)
Nee, het ging mij niet om die SQ, maar meer om het soort muziek stijl wat hij vaak draait en dat is hardcore...
Enne als RF zooi maakt, dan waren ze nooit zo groot geworden ;)

Als je RF spul goed afsteld dan kun je er nog enigzins SQ mee spelen, maar wedstrijden zul je er zeker niet mee winnen. Het gaat btw echt nergens over om RF zooi te noemen, je praat hier gewoon over een topmerk op caraudio gebied. Kijk dat jij geen fan bent RF ok, maar daarom is het zeker geen rommel.

nop. Dan nogmaals voor iedereen hier:

RF = gore troep.

Ze noemen zichzelf high-end wat ze niet zijn (uitzondering: TRF sub) op het moment dat je ze gaat vergelijken met andere merken die wel high-end zijn. RF is een bedrijf wat leuke degelijke producten maakt die ongeveer gelijk hangen met het bedrijf Alpine, waar alpine uitblinkt in geluidskwaliteit blinkt RF uit in het vervaardigen van decibelletjes.

Laat ik een vraag in het midden gooien: wat denken jullie dan dat sq is, wat maakt een merk tot sq. Ik vind een merk momenteel SQ als het serieus mee kan doen in een emma competitie, iets waar rockford gewoon niet te zien is.

Terugkomend op de vraag: RF zul je toch moeten overwegen, ik zou het nu liever niet met clstat eens zijn, maar hij heeft wel gelijk namelijk dat het voor hardcore een van de betere klinkende subs zijn (iets waar ik blijkbaar trouwens overheen had gelezen want ik dacht dat hij slechts SQ vraagde zonder opmerkingen over de muziek die hij draaide.).

At the end.

Het blijft een mening: de mijne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik kan de negatieve klanken over RF anders niet echt beamen. Hoe kan je RF nou niet SQ noemen? Het is gewoon goed spul met dito stevige prijs. Ik snap de ophef niet helemaal :? Wat ik van RF langs heb zien komen is prima spul met prima SQ, wat verder geenzins afwijkt van andere merken qua prestaties of verdere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Neonak, als je zo'n mening hebt verwacht ik toch wel dat je daar normale argumenten voor kan geven. Jij zegt ik vind RF troep, want dat is zo |:(, en dat gaat dus echt nergens over. Ik heb zoveel goed klinke installs gehoord waar gebruik is gemaakt van RF en ik kan er echt niets dan goeds over zeggen.

Over wat een SQ install kunnen we nog wel een jaar discussieren. Ik vind iets een SQ install als iemand gaat voor geluidskwaliteit. Bij SPL gaat iemand naar mijn mening alleen maar voor veel decibels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ook hier heb je twee soorten gelsuidskwaliteit:
dat van mensen zoals ik en de wedstrijdmannen.

Bij die laatste groep moet je dus niet aankomen met RF.
Ik zou overigens prima tevreden zijn met RF, maar goed.

SPL is dus heel iets anders als echte SQ, daarom bestaan er "team FR/adire brahma/jbbl gti" subs en bijvoorbeeld phase linear aliante's...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof dat ik heel duidelijk was met mijn redenen.

Zal mijn uitspraak opsplitsen:

SQ : RF is troep
SPL: RF is goed !

RF staat er gewoon om bekend (dat is ook het stuk markt waar ze zich op richten) goede en hardmeppende subs te maken in het gebied van SPL, ze hebben nooit een model gemaakt voor SQ.

Er zijn echt maar heel weinig merken die SQ zijn (tich roepen het), ook als iemand zich richt op geluidskwaliteit wil nog niet zeggen dat hij eindigt met SQ.

Ik denk niet dat het zin heeft deze discussie voort te zetten, maar iemand die in staat is de parameters van een sub te lezen en te begrijpen zal het met mij eens zijn dat RF niet bedoeld is om SQ installaties te vormen. Zowiezo, een SQ installatie samenstellen en installeren is echt ZOOOOO freaking moelijk, hier komt echt veel, absurd veel bij kijken.

Reden dat mijn reactie misschien wat lomper is als hij had moeten zijn is omdat ik zo vaak langs mensen staan die rockford als SQ merk aanroepen terwijl ze uiteindelijk bij een emma competitie niet eens mee mogen doen omdat er teveel mensen zijn die mee willen doen en er teveel zijn die gewoon al geen kans maken. Pak een slecht aangesloten helix sub en vergelijk deze met een goed ingebouwde dure rf sub, de helix zal bij voorbaat winnen op SQ gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
Ook maar ff een duit in het zakje doen als het over RF gaat :p

RF is namelijk een merk dat ik vierkantig afschuwelijk vind. Het is VEEEEEL te duur voor wat je krijgt.

Ik verdeel MTX, zowat de rechtstreekse concurent van RF in hun land van origine, ook prima vergelijkbaar kwa prijs. Zo kan ej de BD1500 perfect naast de 1501D leggen, beiden produceren ze minstens 1.5 Kw vermogen. In de states kosten ze dan ook +/- hetzelfde. Hier kost de MTX 1050 euro en de BD1500 ineens spontaan 1850 euro.

Nu moet je mij eens vertellen waarom hier een zo groot prijsverschil is !

Kwa SQ kan je zowel met MTX als met RF niks aanvangen, althans toch al zeker niet met de composets, de amps en subs zou mischien nog wel lukken met wat inspanning. Maar de compos zijn ronduit slecht.

Als je echte SQ wilt moet je toch echt naar een ander soort merken gaan kijken, Helix, Brax, Phase Linear, Adire, Macrom, Audison, Dynaudio, enz ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 21:50

Andy

rm -r

Volgens mij is het niet het merk wat een Sub goed of slecht maakt; Het is nogal makkelijk om te zeggen dat RF geen goede subwoofers maakt als je over SQ spreekt want de geluidskwaliteit is afhankelijk van je muziekvoorkeur, je auto, je overige apparatuur en je interieurdemping. Bovendien is SQ ook een beetje je eigen opvatting over hoe een Sub klinkt.

Het kan natuurlijk zo zijn dat mensen een boel geld uit hebben (zien)/(ge)geven aan RF-subwoofers en de uitkomst wat tegen vonden vallen. Een ander punt wat je ook moet meenemen mbt de kwaliteit van een merk (als bijv. RF) is hoeveel % uitval er is en hoe de garantie-afhandeling is.

Nog een punt mbt de SQ van een subwoofer is de behuizing en de bijbehorende filtering. Als je een Subwoofer te hoog moet af-filteren omdat je voorspeakers net die "kick" missen dan kun je wel zeggen dat de SQ zuigt maar het zou ook wel eens een andere oorzaak kunnen hebben. Het gebeurd ook heel veel dat mensen een sub in een kist proppen die ofwel ongeschikt is qua ontwerp, danwel met 20 spijkers en een tube kit binnen 15 minuten elkaar is gejast. Zoals Neonak ook wel eens "ergens" heeft gelezen: "It's all about the install..."

Als laatste kun je je nog bedenken dat SPL iets meetbaars is en SQ iets persoonlijks en over smaak valt niet te twisten

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Orbit
Andy schreef op 16 September 2003 @ 23:25:
Volgens mij is het niet het merk wat een Sub goed of slecht maakt; Het is nogal makkelijk om te zeggen dat RF geen goede subwoofers maakt als je over SQ spreekt want de geluidskwaliteit is afhankelijk van je muziekvoorkeur, je auto, je overige apparatuur en je interieurdemping. Bovendien is SQ ook een beetje je eigen opvatting over hoe een Sub klinkt.
Om subs te vergelijken (of enig ander spul) moet de rest van de factoren natuurlijk constant zijn. Lijkt me zo voor de hand liggend dat ik het niet eens vermeld heb. Je gaat ook geen beeldkaarten benchmarken in verschillende pc om dan de prestaties van die beeldkaarten onderling te gaan vergelijken he.
Het kan natuurlijk zo zijn dat mensen een boel geld uit hebben (zien)/(ge)geven aan RF-subwoofers en de uitkomst wat tegen vonden vallen. Een ander punt wat je ook moet meenemen mbt de kwaliteit van een merk (als bijv. RF) is hoeveel % uitval er is en hoe de garantie-afhandeling is.
Ik sprak over de SQ en dat heeft niets te maken met betrouwbaarheid of service. Betrouwbaarheid en service zijn trouwens wel in orde bij RF maar dat is het bij zowat alle merken. Enkel Brax en Helix durven wat op zich laten wachten maar dat komt door het feit dat ze allemaal in de moederfabriek worden hersteld gezien hun nogal specifieke design.
Nog een punt mbt de SQ van een subwoofer is de behuizing en de bijbehorende filtering. Als je een Subwoofer te hoog moet af-filteren omdat je voorspeakers net die "kick" missen dan kun je wel zeggen dat de SQ zuigt maar het zou ook wel eens een andere oorzaak kunnen hebben. Het gebeurd ook heel veel dat mensen een sub in een kist proppen die ofwel ongeschikt is qua ontwerp, danwel met 20 spijkers en een tube kit binnen 15 minuten elkaar is gejast. Zoals Neonak ook wel eens "ergens" heeft gelezen: "It's all about the install..."
Bij het testen moet je natuurlijk zorgen dat de subs gelijke kansen krijgen. De kist moet dus ook een constante zijn, welliswaar niet op gebied van inhoud of poortfrequentie maar wel op gebied van bouw kwaliteiten. Ik vergelijk subs meestal op 2 manieren. Eerst en vooral in een kist aangeraden door de producent en daarna in een kist die ik zelf heb berekend. Dan heb je ervoor gezorgd dat je die bepaalde sub op z'n beste kan beluisteren.
Als laatste kun je je nog bedenken dat SPL iets meetbaars is en SQ iets persoonlijks en over smaak valt niet te twisten
Dit is ook heeeeel erg verkeerd. SQ is evengoed af te meten als bijvoorbeeld SPL, althans toch tot op een bepaalde hoogte. Een install die perfect speelt is de install die een exacte copie kan weergeven van wat er op het CD'tje staat. Daar is GEEN voorkeur mee gemoeid. Of je het dan wel al dan niet leuk vidn klinken heeft dan niet met de sub te maken maar met het CD'tje. Het gedeelte van SQ dat wel +/- subjectief is zijn de dingen zoals ruimtelijk effect, klankbeeld enz ... Maar die worden 99.99% beïnvleod door de inbouw en niet door de ellementen zelf (tot op bepaalde hoogte natuurlijk)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste