N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Gaaf spel, ziet er alleen niet meer uit als je de eerste race opstart
Wel jammer dat Carmageddon regelmatig vastloopt onder XP.
Ook opnieuw begonnen met C&C: Red Alert 2. Vanmiddag anderhalf uur bezig geweest met een aantal basissen opbouwen en de Sovjetaanvallen af te slaan. Langzamerhand zet ik nu die Sovjets vast in hun basis en dan sla ik genadeloos hard toe
En ik werk lekker langzaam in dit level. Normaal lever ik snellere strijd, nu wilde ik per se op mijn gemak verdedigen en vandaaruit een basis opbouwen en geld verdienen
Nog geen screens van RA2 gemaakt
[ Voor 13% gewijzigd door King Nothing op 30-07-2004 01:04 . Reden: 't Is al laat en dan maak je typo's :P ]
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Blijft leuk.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

EF2000

En natuurlijk de al genoemde Transport Tycoon Deluxe, zijn spellen die ik graag nog wel eens speel.
Verkeerde topicEn natuurlijk de al genoemde Transport Tycoon Deluxe, zijn spellen die ik graag nog wel eens speel.
Je wil echt niet weten hoeveel mensen er nog dat spel spelen...
Ik heb ook C&C: RA gekocht maar zat daar geen windows-install bij? Ik kan het niet bekijken aangezien de cd's nu niet bij mij heb.messi schreef op 30 juli 2004 @ 01:00:
is er een manier om C&C of Red alert onder windows 2000 te draaien, ik heb zelf alleen de DOS versie (het alller eerste spel wat ik gekocht had voor de pc), maar die werkt niet echt.
Probeer anders eens met dosbox, misschien lukt het wel!
RA2 is nu ook weer zo oud niet héKing Nothing schreef op 30 juli 2004 @ 01:02:
Ook opnieuw begonnen met C&C: Red Alert 2. Vanmiddag anderhalf uur bezig geweest met een aantal basissen opbouwen en de Sovjetaanvallen af te slaan. Langzamerhand zet ik nu die Sovjets vast in hun basis en dan sla ik genadeloos hard toe
En ik werk lekker langzaam in dit level. Normaal lever ik snellere strijd, nu wilde ik per se op mijn gemak verdedigen en vandaaruit een basis opbouwen en geld verdienen
Nog geen screens van RA2 gemaakt
Dan krijg je 'high reso' mode
Ontopic:
Ik speel weer Pontifex 1 & 2
Aangezien ik nu vakantie werk doe bij een bedrijf dat nu eigenlijk bouwvak heeft,
best relax, beetje pontifexen en geld daarvoor krijgen
Screens:

[ Voor 86% gewijzigd door chromeeh op 30-07-2004 09:16 ]
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Misschien met DOSBOX ? Zo heb ik laatst Settlers 2 (heb ik origineel) onder WinXP aan de praat gekregen. Werkt nog steeds niet optimaal, maar het is speelbaar. Settlers 2 heeft toch iets wat Settlers 3 en hoger niet meer hebben...messi schreef op 30 juli 2004 @ 01:00:
is er een manier om C&C of Red alert onder windows 2000 te draaien, ik heb zelf alleen de DOS versie (het alller eerste spel wat ik gekocht had voor de pc), maar die werkt niet echt.
* Haay speelt overigens ook nog regelmatig TA en TA:Kingdoms
[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 30-07-2004 09:41 ]
Verwijderd
Ik speel settlers 1 op DOSBOXHaay schreef op 30 juli 2004 @ 09:37:
[...]
Misschien met DOSBOX ? Zo heb ik laatst Settlers 2 (heb ik origineel) onder WinXP aan de praat gekregen. Werkt nog steeds niet optimaal, maar het is speelbaar. Settlers 2 heeft toch iets wat Settlers 3 en hoger niet meer hebben...
Verder speel ik ook veel ElastoMania. Explorer hing een paar keer omdat ik teveel levels had gedownload

Railroad tycoon deluxe is ook wel geinig. Ook met DOSBOX geëmuleerd. (Hou wel van kleine spellen die je niet hoeft te installeren
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 09:48 ]
Ja, had ik vroeger ook altijd... in het begin wist ik niet waardoor dat nou kwam... .maar het was inderdaad als ik een tijdje Wolfenstein gespeeld hadKarel V schreef op 30 juli 2004 @ 09:10:
Ook Wolfenstein 3D speel ik nog wel eens, maar niet te lang want daar wordt je kotsmisselijk van (hoofdpijn enzo, net als bij Duke Nukem alleen dan iets minder sterk):
[afbeelding][afbeelding]
Al ik tijd heb speel ik Civ2 ook nog regelmatig.
en natuurlijk Transport Tycoon Deluxe
-
Ultimate quake 1 cd....
Alle (leuke) uitbreidingen/mods voor Q1 op een cd'tje.
Ben nu al een week lang aan het Quaken op mijn lan....
Fan"f*cking"tastisch....
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Dit ken ik niet? Wat is de bedoeling er van?chromeeh schreef op 30 juli 2004 @ 09:13:
Ontopic:
Ik speel weer Pontifex 1 & 2
Aangezien ik nu vakantie werk doe bij een bedrijf dat nu eigenlijk bouwvak heeft,
best relax, beetje pontifexen en geld daarvoor krijgen
Screens:
[afbeelding]
[afbeelding]
Pssst!! Bekijk deze quote ffHaay schreef op 30 juli 2004 @ 09:37:
[...]
Misschien met DOSBOX ? Zo heb ik laatst Settlers 2 (heb ik origineel) onder WinXP aan de praat gekregen. Werkt nog steeds niet optimaal, maar het is speelbaar. Settlers 2 heeft toch iets wat Settlers 3 en hoger niet meer hebben...
Maar TA ruled wel! Maar zoals eerder gezegd in dit topic, ben ik mijn cd's kwijtLaagvliegerke schreef op 30 juli 2004 @ 09:10:
[...]
Ik heb ook C&C: RA gekocht maar zat daar geen windows-install bij? Ik kan het niet bekijken aangezien de cd's nu niet bij mij heb.
er is voor mij nog altijd geen 1 beter vliegspel dan dat
nog ff wa pics om jullie geheugen op te frissen:

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
ik ben afgelopen week met mario 3 begonnen en uitgespeeld zonder warpzones, hierna mario 1 (makkie) en nu bezig met mario 2, die is wat pittiger omdat ik die vroeger niet heel veel gespeeld heb.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Helaas heb ik de Atari lang niet meer gebruikt, onbereikbaar op zolder, maar op mijn 386 speel ik af-en-toe nog Pac-Man, Prince of Persia en Paratrouper.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
hey die heb ik ook nog ergens thuis liggen,ook maar weer eens installenlangezwieper schreef op 30 juli 2004 @ 11:13:
Een spel wat gewoon zaleug lbijft is Red Baron die muziek alleen al![]()
er is voor mij nog altijd geen 1 beter vliegspel dan dat![]()
nog ff wa pics om jullie geheugen op te frissen:
[afbeelding]
[afbeelding]
enne,wat ik laatst weer af en toe erbij pak is paratrooper (5 min lol) en TIM (the incredible machine) dat speel ik echt 1x in de 2 jaar weer eens helemaal uit
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Af en toe speel ik ook nog Dune2, en heel soms nog Biomenace
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik kijk net even in mijn Red Alert boekje en daar staat gewoon het Windows 95 installatie hoofdstukLaagvliegerke schreef op 30 juli 2004 @ 09:10:
[...]
Ik heb ook C&C: RA gekocht maar zat daar geen windows-install bij? Ik kan het niet bekijken aangezien de cd's nu niet bij mij heb.
De eerste C&C was eerst DOS only, later werd daar een Win95 versie van gemaakt dacht ik.
Straks proberen, dank jechromeeh schreef op 30 juli 2004 @ 09:13:
Trouwens met Carma 1 ff het volgende achter carma.exe typen: -hi of -high
Dan krijg je 'high reso' mode
Toch alweer 4 jaar oud...
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Verwijderd
Little Big Adventure 2. Heerlijk spel!
Gram Fandango, de sfeer alleen al..
Transport tycoon deluxe
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Ik speel nog regelmatig Super Contra/Probotector, en Metal Slug 3! Bijzonder vet
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Recent toch maar Red Alert 2 aangeschaft door in een budgetbak te wroeten.
Maar denk dat redelijk wat mensen die top-game nog zullen spelen.
Verwijderd
Valt Windows Patience nu ook onder de klassiekers?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 14:06 ]
Gouwe ouwe
(en duckhunt blijft leuk!)
www.maartenlangelo.nl
Verwijderd
dat is toch niet oud dude!
ik heb doom2 nog altijd geinstalleerd met een paar vette mods. heerlijk af en toe een half uurtje maaien. en het is nog best lastig op ultraviolence en die beesten die 2x zo snel gaan
verder speel ik nog final fantasy 7
ik vind nieuwe spellen vaak ruk. dus ik speel alleen maar oude
gta 1 en 2 zijn veel relaxter als je het over oude games hebt.
I'm not as think as you stoned I am
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
heb je ze wel eens gespeeld? Alleen die stemmetjes zijn al veel leuker. Daarnaast hebben gta 1 en 2 een heel andere look and feel en zijn de missies (daardoor) ook leuker om te spelenMaCk- schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:38:
Heh? ik volg het niet helemaal.
waarom zijn gta 1 en 2 nou 'relaxter'
I'm not as think as you stoned I am
Verwijderd
The adventures of Willy Beamish
Verder pak ik soms nog:
Wolfpack
Dune2000
Little Big Adventure 2
Alle Larry's
Duke Nukem 3D
Shaddow Warrior
Stunts
Gabriel Knight : The beast within
Phantasmagoria
Blade Runner
Toca2
uit de kast...
Die goeie oude tijden toch
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 14:56 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ben net begonnen met Freelancer.
maar daarbij nu c&c / RA / RA2/ TS aangezien ik die decade box had gekocht toen deze uitkwam
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Die muziek... hemels!
[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 20-12-2006 15:44 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Dan vind ik Age of Empires 3 toch echt beter.Peter schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:43:
Age of Empires 2, nog steeds meerdere uren per week, meesterlijk spel. Ook Red Alert 2 weet nog heel wat uurtjes op te eisen
Wel jammer dat er van die remakes uit komen. Nu kun je niet meer nostalgisch roepen dat je nog Pirates of Settlers II speelt. Die dingen liggen immers gewoon in de winkel.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 15:45 ]
[ Voor 31% gewijzigd door DeMoN op 20-12-2006 15:47 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Caesar 1 en 2.
Swat 2 en 3
Ies gewoon leuk
Toen dat spel uit kwam heb ik em gelijk gekocht alleen liep het spel in wat latere levels behoorlijk slecht met maar 4MB RAM. Volgens mij was dat toen ook mijn eerste upgrade van 4MB naar 8MB RAM. Met 8MB liep het spel best lekker op een 486 DX2 50MHz
btw reunion zou ik nog welles weer willen spelen, maar het is nerges meer te vinden
Nukezone FTW
Verwijderd
Ow ja, natuurlijk nog wel eens giana sisters op de C64
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 16:07 ]
Lightbike
Bomberman
Alle toppie spellen, laatst ook nog PORTS OF CALL gespeeld
Leven is mooier dan je denkt, dus kom achter je pc vandaan en geniet
Zonder TFD kan het ook gewoon werken hoor.DeMoN schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:47:
Mensen die ALLE C&C versies op XP willen spelen moeten niet zo moeilijk doen maar een kopie bemachtigen van: http://en.wikipedia.org/w...Conquer:_The_First_Decade
Verwijderd
Transport Tycoon(deluxe),wel met openTT hoor
Masters of Orion 1(alle spellen die hier op lijken, komen niet in de buurt van deze).
Jurassic Park: Trespasser (oke, dies nog niet ZO oud, maar damn, die blijft gewoon goed, alleen beetje ondergewardeerd. Schrik me nog elke keer dood als ik door een raptor word besprongen).
you had me at EHLO
Verwijderd

af en toe leveltje spelen of coop level via playmyth.net
of als er nog iemand FFA venice wil spelen
Kut bungie
ipv myth 3 te maken hadden ze alleen tijd voor halo
daarom is myth 3 ook zo bagger geworden door een andere dev.
Hopelijk komt myth 4 nog eens
en wel door bungie gemaakt dan
[ Voor 26% gewijzigd door SonyEricsson op 20-12-2006 16:18 ]
Klopt, heb ik zelf een tijdje gedaan. Maar als je niet 'moeilijk' wilt doen (wat ik ook zeiOlaf van der Spek schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:10:
[...]
Zonder TFD kan het ook gewoon werken hoor.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Geweldig. Steeds opnieuw installeer ik het maar weer eens, want het is toch wel érg leuk.
Verwijderd
da zijn van die gare spelletjes
TFD heeft een aantal bugs geintroduceerd, vooral in TD en RA, dus dat is ook niet alles.DeMoN schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:27:
Klopt, heb ik zelf een tijdje gedaan. Maar als je niet 'moeilijk' wilt doen (wat ik ook zei) kan je beter The First Decade installeren
Verwijderd
Helaas werkt hij niet meer goed op deze pc, geen muziek meer
- Baldurs Gate Saga
Beide onder het stof vandaan getrokken en opnieuw gaan spelen. Leuk!
Verwijderd
http://techworlds.org/pics/pac.jpg
Als je de levels op een bepaalde manier doorliep haalde je altijd genoeg punten en kon je door naar de volgende ronde. Uiteindelijk ging hij zo snel dat ik alleen nog maar op gevoel speelde en eigenlijk niets maar zag

Volgens mij ken ik de routes nu nog uit mijn hoofd, heb alleen de game niet meer
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 21:25 . Reden: Maak in het vervolg thumbnails ]
Verwijderd
May the lords of Kobol guide you...
Biomenace, de beste 2d platformgame
Atomic Bomberman, multiplayer fun!
Prince of Persia (met Megahits dan, ik kan het niet
En die speel ik weer, omdat ik in afwachting van een upgrade ben, dus zit nu lekker te tikken op mn
dual boot 350mhz met xp en 98 en 128mb ram..
Wil ik gamen, windows 98 opstarten, wil ik internetten, XP opstarten
Ik wilde het niet weg doen omdat alles nog werkt en het geld dat je ervoor krijgt is minimaal.
Op mijn PSP1 speel ik nog vaak C&C 1e versie. Blijft heel verslavend.
Speel er nog iemand weleens "Maniac Mansion" Wat een superspel was dat.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik ken wel "Mixed Up Mother Goose". Dat was in mijn DOS jeugd. Moest je inderdaad voor allemaal sprookjes, wat op zien te lossen. Zo moest je inderdaad Humtie-Dumtie (dat ei) een trap brengen. En Jack een kandelaar, om overheen te springen!! Super spel inderdaad.Maarten L schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:20:
Hmm! misschien weten jullie nog hoe dat spel heette! Windows 95 en dan moest je character (Peter?) allemaal voorwerpen opzoeken en brengen naar mensen. Bijvoorbeeld een gieter naar de tuinman om bloemen te sproeien, een trap voor een mannentje dat van een muurtje was gevallen een kroon voor de koning oid.
Gouwe ouwe![]()
(en duckhunt blijft leuk!)

Duck Hunt speel ik hier inderdaad nog meerdere malen per jaar. Ietsje vaker speel ik nog enkele MegaMan spellen op m'n NES.
Daarop zat o.a. een formule1 spel (incl. gaar geluid uit de pc speaker), het rad van fortuyn (de echte nederlandse) en pacman.
NOSIG
toen ik het voor het eerst speelde was ik zo jong dat ik niet eens begreep welke motors je in welke auto's moest stoppen.. wat is het ook alweer? GM en Chevrolet toch?

[ Voor 46% gewijzigd door Loona35 op 20-12-2006 22:44 ]
Verwijderd

Ik speel nog wel eens 1nsane.
Echt een super off road race spel.
Ook erg leuk over lan.
En nog gewoon gratis ook (legaal).
http://www.1nsane.byethost10.com/downloads.html
Blijft leuk! Ik heb hem op de NES (ja die staat ook nog aangesloten, lekker makkelijk neemt geen scart in
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
_Christiaan_ schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:56:
Onze allereerste computer was de 286. We zijn em alleen kwijt![]()
Daarop zat o.a. een formule1 spel (incl. gaar geluid uit de pc speaker), het rad van fortuyn (de echte nederlandse) en pacman.
Was dat destandaard release voor de 286
Het is overigens niet de bedoeling spellen te benoemen die je SPEELDE. Zie modbreak op TO.
Las overigens dat T2 weer wat gespeeld wordt, wil ik hier en daar ook nog van de nostalgie genieten
Op de 80486, stond als eerste op een 80286 die weg is gedaan
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
SoaDmaggot schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:23:
[...]
offtopic:
Was dat destandaard release voor de 286? Kan me herinneren dat ik dat er dat bij ons ook op stond idd
(...)
ik weet niet, wij hadden een of ander nederlandstalig 'besturingssysteem'. Een groot menu waarbij je met cijfers de toepasing kon kiezen.
NOSIG
woe dat is lang geledenLoona35 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:42:
yeah
toen ik het voor het eerst speelde was ik zo jong dat ik niet eens begreep welke motors je in welke auto's moest stoppen.. wat is het ook alweer? GM en Chevrolet toch?
[afbeelding]
Now go away or I shall taunt you a second time!
Verwijderd
Settlers 2
Carmageddon
Thema Hospital
en mijn grote favoriet: Tony hawk pro skater 2
StreetrodLoona35 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:42:
yeah
Streetrod 1 & 2 waren meesterlijk
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Een van de weinige spellen dat echt lekker speelt met een stuurtjeMarzman schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:22:
Need for Speed Porsche Unleased ben ik weer eens aan het spelen, die is toch wel een stukje moeilijker dan de laatste versies
Anyway, zelf speel ik nog altijd warcraft 2 en het spel indianapolis 500. Warcraft 2 heeft altijd van die leuke stemmetjes als je een unit aanklikt/order geeft, indianapolis is gewoon een spel waar je zonder veel nadenken gewoon lekker rondjes kunt racen.
Verwijderd
Verwijderd
Jaaaa dat is een echte klassiekerVerwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:34:
Ik heb laatst nog Civilization II gespeeld, zit erg goed in elkaar.
- Ze vallen
- Ze hebben een snelheid, afhankelijk van het wapen. Dus ze vliegen niet op warp 10 door de ruimte, zoals in veel andere spellen
- Ze ondervinden luchtweerstand, ze vliegen dus steeds minder snel

Er zit een detail in dat we eigenlijk pas sinds kort weer in sommige spellen terugzien: in zanderige gebieden kun je letterlijk het gegolfde zand zien (windinvloed). Kleinere stenen op de grond zijn daadwerkelijk 3D. Zelfs kiezels hebben nog hoogte. Op de screenshot kijk je bij de crosshair tegen het gras aan, maar op de voorgrond kijk je bovenop het gras, en zie je de ondergrond terug.
Erg jammer dat dat ze sindsdien van de voxels zijn afgestapt. Alles is weer "plat" sindsdien. 2D grond. Bah.
Laats nog Jagged Alliance 2 uitgespeeld en weer user achter Civilization II gezeten. Zoals jullie merken ben ik net niet van de 1e generatie
Ook speelde ik Doom II, alleen GTA heb ik deel één van meegekregen
OMFG zelfs HALO ben ik met deel 2 begonnen, Tekken ook... zucht.
[ Voor 6% gewijzigd door Cio op 21-12-2006 22:06 ]
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Heb iig een versie gevonden die ik zodirect ff ga installeren...
- Prince of Persia
- C&C (Red Alert 1 & 2)
- Duke Nukem 3D
- Dune 2
- Final Fantasy 1 t/m 9 (meesterlijk)
- Doom 1 & 2
- Streetrod
- Stunts
- Keen (allemaal
- Carmageddon 1 & 2
- Metal Gear 1 & 2 (
- en nog heel wat meer
Man ik vermaak me nog steeds met deze spellen. Ik weet niet wat het is maar ik vind de spellen van tegenwoordig niet zo leuk vergeleken met de oudere spellen. You just can't beat the classics
We've got a man down, I repeat, Charlie 1 is down! Zalig spel, en zo lekker 3D! (toen zag het er echt subliem uit).Fuzzillogic schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:41:
Ik pak Delta Force 2 er nog wel eens bij. Een spel waarbij de kogels redelijk realistisch vliegen:Maar het meest toffe vind ik nog wel de voxel engine (Commanche, wie kent em niet?).
- Ze vallen
- Ze hebben een snelheid, afhankelijk van het wapen. Dus ze vliegen niet op warp 10 door de ruimte, zoals in veel andere spellen
- Ze ondervinden luchtweerstand, ze vliegen dus steeds minder snel
[afbeelding]
Er zit een detail in dat we eigenlijk pas sinds kort weer in sommige spellen terugzien: in zanderige gebieden kun je letterlijk het gegolfde zand zien (windinvloed). Kleinere stenen op de grond zijn daadwerkelijk 3D. Zelfs kiezels hebben nog hoogte. Op de screenshot kijk je bij de crosshair tegen het gras aan, maar op de voorgrond kijk je bovenop het gras, en zie je de ondergrond terug.
Erg jammer dat dat ze sindsdien van de voxels zijn afgestapt. Alles is weer "plat" sindsdien. 2D grond. Bah.
Toch kon ik het aan niemand uitleggen. Iedere gek met een 3D kaart kwam meteen al met "bah wat blokkerig. Wat een lelijk kutspel."0X55AA schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:12:
[...]
We've got a man down, I repeat, Charlie 1 is down! Zalig spel, en zo lekker 3D! (toen zag het er echt subliem uit).

Jammer, want ook DF2 gebruikte wel degelijk 3D hardware voor alles behalve het landschap. Ik zou dan ook wel eens willen weten wat men tegenwoordig kan maken met voxelspace op een hedendaagse machine.
Ook speel ik vaak nog Wing Commander 3 of 4

Wie kent ze niet, dat waren toch games die in de jaren 90 de bekenste series vormden die bijna alles pc gamers in die tijd wel eens hebben gezien of gedaan. Vooral Wing Commander was de serie die in de jaren 90 vooruitstrevend was met de hardware eisen, als eerste op CD, als eerste op DVD, etc. Toppers waren dat kwa verhaal en gameplay
Day of the Tentacle!
Wat een game is dit zeg.
Na 20 keer dit spel uitgespeeld te hebben speel ik het nog steeds
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Onderbouw ook even waarom je juist dit spel nog steeds speelt :)