I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
[rml]***[ HK] Belangrijk nieuws voor users met ID 1-20.000***[/rml]Perfect_Cell schreef op 16 June 2003 @ 23:17:
Ik heb een id van 14279 maar ik heb nog nooit toegang gehad tot de HK, hoe komt dat dan?
aanvragen in SeM dus.... lees die link maar
Verwijderd
Deze feature is er uit merk ik.ACM schreef op 16 juni 2003 @ 21:36:
Overigens ben ik nu bezig met een wijziging, het is een bug dat er niet gekeken werd naar de voorkeur als een ander geen voorkeur maar wel "jouw nick" had
edit:
Eerst f5 dan reageren![]()
Yakko mag blijven (*pfew*) waarschijnlijk
Hij heeft het over nog nooit, dat komt denk ik doordat hij maar weinig posts heeft. 205 op dit moment, dus voor het invoeren van het 'handmatig' toelaten van mensen in de HK zal hij wel niet genoeg posts hebben gehad. Je moest namelijk altijd minimaal 150 posts hebben, als je dat niet had kreeg je geen toegang, ongeacht je registratiedatumAlfredt schreef op 16 June 2003 @ 23:18:
[...]
[rml]***[ HK] Belangrijk nieuws voor users met ID 1-20.000***[/rml]
aanvragen in SeM dus.... lees die link maar
The devil is in the details.
jawel, ook nog die 120 dagen MaRc0MaRc0 schreef op 16 June 2003 @ 23:21:
[...]
Hij heeft het over nog nooit, dat komt denk ik doordat hij maar weinig posts heeft. 205 op dit moment, dus voor het invoeren van het 'handmatig' toelaten van mensen in de HK zal hij wel niet genoeg posts hebben gehad. Je moest namelijk altijd minimaal 150 posts hebben, als je dat niet had kreeg je geen toegang, ongeacht je registratiedatum
Daarom zei ik ook ongeacht de registratiedatum, omdat Perfect_Cell een laag ID nummer heeft, dus vroeg geregistreerd is en dus allang 120 dagen op GoT heeft gezeten.
Vroeger moest je ook nog 60 dagen geregd zijn voor de HK, en heel erg vroeger, bij de invoering van de HK heeft iedereen die toen geregd was toegang gekregen, ongeacht aantal posts/regdatum. dat laatste is onder voorbehoud, toen was ik er namelijk nog niet bijMaRc0 schreef op 16 juni 2003 @ 23:21:
[...]
Hij heeft het over nog nooit, dat komt denk ik doordat hij maar weinig posts heeft. 205 op dit moment, dus voor het invoeren van het 'handmatig' toelaten van mensen in de HK zal hij wel niet genoeg posts hebben gehad. Je moest namelijk altijd minimaal 150 posts hebben, als je dat niet had kreeg je geen toegang, ongeacht je registratiedatum
[ Voor 7% gewijzigd door The Bad Seed op 16-06-2003 23:40 ]
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Maar zó vroeg was Perfect_Cell er denk ik ook nog niet bij. Of misschien heb ik het wel fout en heeft hij het gewoon nooit gezien of is hij in de periode dat hij HK had gewoon erg weinig op GoT geweestDuracell schreef op 16 juni 2003 @ 23:39:
[...]
Vroeger moest je ook nog 60 dagen geregd zijn voor de HK, en heel erg vroeger, bij de invoering van de HK heeft iedereen die toen geregd was toegang gekregen, ongeacht aantal posts/regdatum. dat laatste is onder voorbehoud, toen was ik er namelijk nog niet bij
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
dat is totaal nutteloos en nietszeggend, net als de postcount..._-= Erikje =-_ schreef op 16 June 2003 @ 23:58:
wat ik wel jammer vind is dat de userid's ook flink opgehoogd wordenik ga van 2707 naar ruim 4500, persoonlijk gebruikte ik die nog wel eens om iemand's ervaring met GoT te peilen
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Vind ik niet, ik vind dat je aan iemands user-id en in mindere mate z'n postcount meestal wel kan zien hoe lang iemand rond hangt op GoT en of hij dan gewoon een foutje maakte of te stom is om een FAQ door te lezen.JvS schreef op 17 June 2003 @ 00:06:
[...]
dat is totaal nutteloos en nietszeggend, net als de postcount...
Alhoewel ik wel de laatste tijd een trend zie van user-id's <30 000 met lage postcounts die "slechte topics" maken. Misschien willen ze genoeg posten voor HK acces
Ohja, en dan had ik ook nog iets nuttigs, kun je niet het opgeven voor de merge gebruiken om te zien of iemand actief is en die mensen dan met voorrang behandelen? Dan vis je er weer makkelijk een hoop inactieve accounts uit. Overigens is het op GoT nog makkelijker. Iedereen die nooit Private Forums access zou hebben gekregen heeft toch geen nut voor een account, Hun aantal forums blijft hetzelfde, ingelogd of niet... toch?

[ Voor 32% gewijzigd door cryforhelp op 17-06-2003 00:44 ]
Kleine zonnepaneleninstallateur
Bullshit, er zijn mensen met id's onder de 10k die nog geen FAQ gelezen hebben. Ik heb ze ook niet allemaal gelezen, alleen de algemene en die van 13 en 14. Meer vind ik ook niet nodig omdat ik bijna nergens anders post.cryforhelp schreef op 17 June 2003 @ 00:41:
[...]
Vind ik niet, ik vind dat je aan iemands user-id en in mindere mate z'n postcount meestal wel kan zien hoe lang iemand rond hangt op GoT en of hij dan gewoon een foutje maakte of te stom is om een FAQ door te lezen.
Alhoewel ik wel de laatste tijd een trend zie van user-id's <30 000 met lage postcounts die "slechte topics" maken. Misschien willen ze genoeg posten voor HK acces
Het is bijna een soort van vooroordeel dat als je een reactie krijgt van iemand met postcount 10k+ en userid 10k-, dat het wel een goede reactie moet zijn. Ik ken ook users die net op het forum zijn, en prima replies neerplempen.
En jij ziet een trend van gebruikers met userid's < 30k die slechte topics maken? Dat is dus een voorbeeld dat userid helemaal niets zegt.
Ik kom dus NOOIT in /13 en /14 (ben ik te dom voorAndré schreef op 17 June 2003 @ 01:03:
[...]
Bullshit, er zijn mensen met id's onder de 10k die nog geen FAQ gelezen hebben. Ik heb ze ook niet allemaal gelezen, alleen de algemene en die van 13 en 14. Meer vind ik ook niet nodig omdat ik bijna nergens anders post.
Het is bijna een soort van vooroordeel dat als je een reactie krijgt van iemand met postcount 10k+ en userid 10k-, dat het wel een goede reactie moet zijn. Ik ken ook users die net op het forum zijn, en prima replies neerplempen.
En jij ziet een trend van gebruikers met userid's < 30k die slechte topics maken? Dat is dus een voorbeeld dat userid helemaal niets zegt.
Maar als je van onder de 45k bent en nog steeds hier rondhangt heb je je dus blijkbaar kunnen handhaven en dat kan waarschijnlijk alleen maar als je je aan de FAQ Policy houdt.
Weet je, eigenlijk maakt dit helemaal geen ruk uit...

Kleine zonnepaneleninstallateur
Ik vind het zelfs nog minder zeggend dan de postcount, want het is enkel een interne identificator die toevallig min of meer op registratiedatum geordend is en mede daardoor wel eens handig is om te gebruiken als criterium bij zoiets als de hk-xs bepalingJvS schreef op 17 juni 2003 @ 00:06:
dat is totaal nutteloos en nietszeggend, net als de postcount...
Zoals al vaker gezegd is: uid doet er niet toe. En HK-XS wordt, dat vermoed ik, geregeld op registratie datum en niet op id, toevalig zijn deze nu op GoT rechtevenredig aan elkaar maar dit hoeft natuurlijk niet.
Laat ik zo zeggen, ik had HK-XS en heb deze nu niet meer, mis ik het ja en nee, sommige topics waren zeer grappige andere absoluut niet, is er nu geen humor meer op GoT natuurlijk wel, kijk eens in SG en de andere fora. Er is zat plek voor offtopic als het maar beperkt is, ook de modjes weten dat HK-XS een stuk beperkter is en dat zie je ook terug.
Persoonlijk vind ik het dan ook jammer dat deze discussie ook ontstaan is, het lijkt wel of je UID een soort van indicatie is van je ervaring en kennis. Ook zie ik steeds weer argumenten terug komen die kant nog wal raken.
Daarnaast denk ik en begrijp ik ook uit de reacties van de betrokken crew leden dat er nog het een en ander gedaan moet worden. Ik begrijp dat men graag de favoriete nickname wil houden en denk ook dat dit vele malen belangrijker is dan HK-XS. Ik vind het alleen jammer dat dit een beetje overschaduwd wordt door de HK-XS discussie.
Verder juich ik de merge alleen maar toe, de mogelijkheden worden alleen maar groter door de koppeling. Dus wat dat betreft is T.net/GoT op de goede weg, de organisatie wordt steeds professioneler wat weer terug te zien is. Om maar eens wat voorbeelden te noemen: Aantal reviews en nieuws items, het BT op GoT, notes access enz enz. En dat allemaal door de vele freelancers en vrijwilligers, zie het maar eens allemaal op te zetten en bij te houden.
[ Voor 1% gewijzigd door ripexx op 17-06-2003 09:14 . Reden: Zie Erkens :X ]
buit is binnen sukkel
Ik zal ook wel een ID van 100.000 krijgen ofzo
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
daarom zijn ze ook uniekripexx schreef op 17 June 2003 @ 02:33:
Ze zijn een identificatie nummer. Ik zou bijna voorstellen om alle id's uniek te laten genereren.![]()
Oeps, ik bedoelde natuurlijk random, maar dat was denk ik wel duidelijk

buit is binnen sukkel
Verwijderd
Dus als ik dat nu doe, gaat mijn nummer nog niet omhoog? Anders doe ik het niet hoor, moet ik nog langer op HK-access wachtenAlfredt schreef op 16 June 2003 @ 23:10:
[...]
op http://arethusa.tweakers.net/~acm/dbmerge/ kun je je GoT en je T.net account zelf bij elkaar voegen...
dat heeft nu nog geen effect op je tijdelijke mergeresultaten omdat die niet realtime zijn. Maar uiteindelijk worden ze dan wel bijelkaar gezet
niet dat ik nu zo zit te wachten op hk-access, maar ik heb al meer dan een jaar zo'n mailtje liggen waar JVS op terug zou komen als het van toepassing was, en ik wil die mailbox wel eens leeg hebben

Als iedereen op id let of iemand wel goed is of slecht, is het misschien wel goed dat die nummers overhoop worden gegooid. Sommige mensen blijven gewoon altijd noobs, en sommige komen hier al helemaal niet-noob binnen.
Wel kun je op aantal posts kijken of het echt stom is dat iemand niet weet hoe het hier werkt, of dat ie niet beter kan weten omdat ie nog maar 25 posts of minder heeft.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 10:42 ]
Die pagina heeft alleen te maken met je nickname en merge van GoT en T.net. Je nummer gaat hoe dan ook omhoog.Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 10:40:
[...]
Dus als ik dat nu doe, gaat mijn nummer nog niet omhoog? Anders doe ik het niet hoor, moet ik nog langer op HK-access wachten![]()
niet dat ik nu zo zit te wachten op hk-access, maar ik heb al meer dan een jaar zo'n mailtje liggen waar JVS op terug zou komen als het van toepassing was, en ik wil die mailbox wel eens leeg hebben![]()
![]()
Alle (GoT en T.net) registraties worden zo goed als mogelijk gemerged. Vervolgens ontstaat er 1 database. In die database staat nog meer 1 registratiedatum, namelijk de eerste. aan de hand van die registratiedata worden de nieuwe ID-nummers uitgegeven. Er is dus geen enkele manier om invloed uit te oefenen op welk ID je krijgt.
Verder over de HK..... je mag dan een hoger nummer krijgen, het aantal mensen dat tussen nu en jouw screening zat blijft het zelfde. Dus ook met een hoger nummer hoef je maar net zolang te wachten. De frequentie van de nieuwe range gaat gewoon omhoog. (Of de ranges worden vergroot dat kan natuurlijk ook.)
Wie aan die nummers verder waarde hecht over hoe iemand is, is gewoon dom... laten we het daar maar op houden
[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-06-2003 10:47 ]
yup, maar als iedereen zijn account merged, dan wordt het minder hoogAlfredt schreef op 17 June 2003 @ 10:45:
[...]
Die pagina heeft alleen te maken met je nickname en merge van GoT en T.net. Je nummer gaat hoe dan ook omhoog.
want er zijn nog veel users die dat nog niet gedaan hebben, en als het email adres niet overeenkomt dan is er geen match en dus weer een "extra" user die ertusse zit
Bij mij is het op wonderlijke wijze goed gegaan, maar ik kan me voorstellen dat het fout afloopt. Ik heb namelijk een nickchange gekregen nadat ik m'n account had gemerged. De voorkeur die ik bij het mergen heb gegeven klopt niet meer, omdat ik toen mijn huidige nick nog niet had.... Maar goed, zoals ik al zei, bij mij is het goed gegaan
dit verhaal lijkt misschien ingewikkeld, maar als je er even over nadenkt is het best logisch
Great minds think alike!
Ja maar dat maakt voor de HK toegang dus niet uit... die user meldt zich gewoon niet voor de xs waardoor een range sneller klaar is...Erkens schreef op 17 June 2003 @ 10:52:
[...]
yup, maar als iedereen zijn account merged, dan wordt het minder hoog
want er zijn nog veel users die dat nog niet gedaan hebben, en als het email adres niet overeenkomt dan is er geen match en dus weer een "extra" user die ertusse zit
zwaar ot.... ik wil niet dat mensen zich melden.... mijn vooruitzicht op ID-nummer 28242 is heel fijn
Hij kijkt niet naar de nick maar naar de voorkeur van welke nick.... dus voorkeur GoTnick of voorkeur T.netnickVerbal Kint schreef op 17 juni 2003 @ 10:55:
Wordt er in het script ook rekenening gehouden met nickchanges?
Bij mij is het op wonderlijke wijze goed gegaan, maar ik kan me voorstellen dat het fout afloopt. Ik heb namelijk een nickchange gekregen nadat ik m'n account had gemerged. De voorkeur die ik bij het mergen heb gegeven klopt niet meer, omdat ik toen mijn huidige nick nog niet had.... Maar goed, zoals ik al zei, bij mij is het goed gegaan
dit verhaal lijkt misschien ingewikkeld, maar als je er even over nadenkt is het best logisch![]()
[ Voor 40% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-06-2003 10:57 ]
er wordt gemerged met de userid's, als je de voorkeur hebt op je t.net nick, en vervolgens je GoT nick veranderd, dan gaat het dus fout. (mits die ook niet veranderd is)Verbal Kint schreef op 17 June 2003 @ 10:55:
Wordt er in het script ook rekenening gehouden met nickchanges?
[/sub]
Ja, maarrrrrAlfredt schreef op 17 juni 2003 @ 10:56:
[...]
Hij kijkt niet naar de nick maar naar de voorkeur van welke nick.... dus voorkeur GoTnick of voorkeur T.netnick
Als die hetzelfde waren op het moment dat je je voorkeur aangaf maakte het toen niet uit wat je invulde. Voor hetzelfde geld heb je toen dus gezegd "lekker boeiah, doe maar FP", en dan heb je na een latere nickchange op GoT dus wel een probleem.
Great minds think alike!
Verwijderd
Ik las het, ik heb ze net gemerged. Er stond: 't is gelukt !JvS schreef op 17 juni 2003 @ 11:07:
nee, op het moment van mergen, dan gaan de acounts bij elkaar.
"Lekker boeiah"Verbal Kint schreef op 17 juni 2003 @ 11:03:
en dan heb je na een latere nickchange op GoT dus wel een probleem.
Anyway, als het dan achteraf toch misgaat kan je alsnog gebruikmaken van de optie om een nieuwe nickchange aan te vragen
nee je hebt ze gekoppeld da's wat anders.Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 11:11:
[...]
Ik las het, ik heb ze net gemerged. Er stond: 't is gelukt !
Verwijderd
eh.. ja, dat zeg ik. GAMMA
dat bedoelde ik dus, zijzei het verkeerd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 11:18 . Reden: ik ben niet wakker ]
Als dat mag is het inderdaad geen probleem. Maar in principe kan je maar 1 keer een nickchange aanvragen natuurlijk.ACM schreef op 17 June 2003 @ 11:12:
[...]
"Lekker boeiah"
Anyway, als het dan achteraf toch misgaat kan je alsnog gebruikmaken van de optie om een nieuwe nickchange aan te vragen
Great minds think alike!
vanaf wanneer heb je toegang tot hk?
mijn userid is 13519 volgens de prognoce ( http://arethusa.tweakers.net/~acm/dbmerge/prognose.php )
ik had gehoord dat je toegang kreeg vals je ID lager dan 21000 was.
[ Voor 17% gewijzigd door Hennie-M op 17-06-2003 11:44 ]
Je mag toegang aanvragen als je userid binnen de range zit die de crew aan het controleren is, voor meer info zie mededelingenforum.Hennie-M schreef op 17 June 2003 @ 11:43:
ik heb denk ik iets gemist ofzo
mijn userid is 13519 volgens de prognoce ( http://arethusa.tweakers.net/~acm/dbmerge/prognose.php )
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
[rml]***[ HK] Belangrijk nieuws voor users met ID 1-20.000***[/rml]Hennie-M schreef op 17 June 2003 @ 11:43:
Staat gewoon in de MED
Als je een ID onder de 20.000 hebt (wat jij dus hebt) mag je in Schop een Modje (SeM) een topic openen met de vraag of je de HK in mag. Verder staat alle informatie die je nodig hebt in het topic wat ik heb gegeven.
lager dan 20000, aanvragen in SeM na het lezen van onderstaande linkHennie-M schreef op 17 juni 2003 @ 11:43:
[rml]***[ HK] Belangrijk nieuws voor users met ID 1-20.000***[/rml]
/alfredt je weet best dat je overdag niemand helpt met deze info.... stomme spuit 11
[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-06-2003 11:46 ]
Iets zegt me dat jij een hele grote uitzondering bent of dat j enaar het verkeerde getalletje kijktHennie-M schreef op 17 June 2003 @ 11:43:
Je huidige GoT userID is namelijk 13519 en zou gelijk blijven... eerste waar ik dat zie eigenlijk
hij heeft het ook over zijn huidige nummer en de huidige HKxsDido schreef op 17 June 2003 @ 11:54:
[...]
Iets zegt me dat jij een hele grote uitzondering bent of dat j enaar het verkeerde getalletje kijkt
Je huidige GoT userID is namelijk 13519 en zou gelijk blijven... eerste waar ik dat zie eigenlijk
e zullen er niet AL te moeilijk over doen, vermoed ik zo.Verbal Kint schreef op 17 June 2003 @ 11:32:
[...]
Als dat mag is het inderdaad geen probleem. Maar in principe kan je maar 1 keer een nickchange aanvragen natuurlijk.
Weet niet of het merge-script is aangepast/vernieuwd, of dat het handmatig n.a.v. mijn post is gebeurd?
#
[ Voor 20% gewijzigd door Wouter Tinus op 17-06-2003 12:41 ]
Professioneel Hyves-weigeraar
Euhh, wat betekent dit precies? Dat er al een Nelis op de frontpage zit die mijn nick krijgt offe?Oude GoT account: Nelis (12876)
Nieuw account: Nelis470 (24591)
Dat jij je voorkeur niet op hebt gegeven of dat die andere Nelis eerder was denk ikNelis schreef op 17 juni 2003 @ 12:48:
[...]
Euhh, wat betekent dit precies? Dat er al een Nelis op de frontpage zit die mijn nick krijgt offe?
misschien handing om dit draadje te renamen ofzopolaris schreef op 17 juni 2003 @ 13:08:
Overigens ging dit eigenlijk om HK-toegang.En de eerlijkste manier daarvoor lijkt me op volgorde van datum van je eerste post op GoT. Daarmee hou je in feite het oude systeem in stand.
ant die HK XS veranderd dus waarschijnlijk niet, en daarnaast kan er niemand voor dringen
Verwijderd
Op het forum gebruik ik 'ds', op de FP 'dssie'.. mijn nieuwe nick wordt iets van ds843 oid..De gebruikersnaam moet bestaan uit minimaal 3 en maximaal 15 tekens.
Kan ik wel gewoon mbv een nickchange de naam 'ds' gebruiken?
Verwijderd
Hier snap ik dus niks vanJe nieuwe account wordt (waarschijnlijk):
Oude T.net account: (0)
Oude GoT account: Compeutje (15168)
Nieuw account: Compeutje212 (27834)
Email: john.janssen@uci.kun.nl
Registratiedatum: 2000-12-27 17:11:43
Ik ben zeker weten geregd op T.net met dezelfde naam (Compeutje)
Die toevoeging van 212 bij mijn nieuwe naam moet dan toch ook wegvallen?
Ik zag trouwens ook, dat mijn oude emailadres nog bij GoT stond. Meteen maar aangepast
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 16:34 ]
Wat zie je dan als je inlogt met je tnet username en pass bij dat scherm?
[ Voor 44% gewijzigd door JvS op 17-06-2003 16:33 ]
hehe grappig, hoe kom je daar bij? Ik had toevallig hetzelfde in mijn hoofdpolaris schreef op 17 June 2003 @ 13:08:
Overigens ging dit eigenlijk om HK-toegang.En de eerlijkste manier daarvoor lijkt me op volgorde van datum van je eerste post op GoT. Daarmee hou je in feite het oude systeem in stand.
Titel aangepast
Dat van die 520 en 509 achter de namen wist ik niets van btw
[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 17-06-2003 16:36 ]
Volgens mij heb ik helemaal in den beginne van de merge mijn voorkeur verkeerd opgegeven, want ik had gaarne mijn GoT-nick gebruikt, zou dit nog aangepast kunnen worden of moet ik wachten tot na de merge en dan mijn (gemergde) nick wijzigen?Oude T.net account: coubertin_119 (67856)
Oude GoT account: coubertin119 (60208)
Nieuw account: coubertin_119 (104059)
Typo in de topictitel trouwens
[ Voor 5% gewijzigd door coubertin119 op 17-06-2003 16:38 ]
Skat! Skat! Skat!
Beetje raar?Het Tweakers.net-account is al gekozen bij een mergevoorkeur. Het GoT-acount is al gekozen bij een mergevoorkeur.
En als ik http://arethusa.tweakers.net/~acm/dbmerge/prognose.php uitvoer krijg ik m'n Tweakers.net-gebruikersnaam.
[ Voor 24% gewijzigd door coubertin119 op 17-06-2003 16:42 ]
Skat! Skat! Skat!
[ Voor 66% gewijzigd door JvS op 17-06-2003 16:43 ]
Skat! Skat! Skat!
Dan lees je het verkeerdcoubertin119 schreef op 17 juni 2003 @ 16:42:
Hij zegt dat én m'n Tweakers.net-account én m'n GoT-account de voorkeur krijgen, althans, dat maak ik er uit op.
Verwijderd
Ik had inderdaad nog niet gekoppeld, nu wel dus.JvS schreef op 17 June 2003 @ 16:33:
Heb je die acounts dan gekoppeld? Vast niet, doe dat dan nog.
Resultaat bij de querie is nog hetzelfde.
"U bent ingelogd als Compeutje"Wat zie je dan als je inlogt met je tnet username en pass bij dat scherm?
Klopt. Dat overzicht is gebaseerd op een paar dagen oude userbase en een paar dagen oude mergevoorkeurdatabase (leuk woord voor GalgjeVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 16:45:
[...]
Ik had inderdaad nog niet gekoppeld, nu wel dus.
Resultaat bij de querie is nog hetzelfde.
Verwijderd
/me wist zich het zweet van de kopHarm schreef op 17 juni 2003 @ 16:48:
[...]
Klopt. Dat overzicht is gebaseerd op een paar dagen oude userbase en een paar dagen oude mergevoorkeurdatabase (leuk woord voor Galgje). Je nieuwe voorkeur is dus nog niet direct meegenomen, maar uiteindelijk gaat het wel goed
. En daar gaat het tenslotte om.
Dank u
Galgje komt niet uit dan, ik mis volgens mij een s
ik denk eerder dat er een random nummer toegevoegd wordtJvS schreef op 17 June 2003 @ 16:35:
Dat van die 520 en 509 achter de namen wist ik niets van btw. Zijn er zoveel nelissen?
Klopt dit schema nog / is er bekend binnen hoeveel weken de daadwerkelijke merge plaats zal vinden?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Oude GoT account:
gp500 (24876)
Nieuw account:
gp500 (44859)
IK wil echter graag GP500 als nieuwe naam, was toen zeker een typ-fout
maar zie wel dat iedereen veel hogere nr's krijgt.
Zouden ze de betalers tweaknet account's voorlaten voor de mensen die eerder op T.net waren.
Dan vind ik dat wel een beetje asso.
[ Voor 40% gewijzigd door gp500 op 17-06-2003 21:57 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Suregp500 schreef op 17 June 2003 @ 21:55:
GP500 (31614)
Oude GoT account:
gp500 (24876)
Nieuw account:
gp500 (44859)
IK wil echter graag GP500 als nieuwe naam, was toen zeker een typ-fout
maar zie wel dat iedereen veel hogere nr's krijgt.
Zouden ze de betalers tweaknet account's voorlaten voor de mensen die eerder op T.net waren.
Dan vind ik dat wel een beetje asso.

Eeehm weet je dat zeker? Want ik vroeg het laatst en volgens mij wouden ze er niet aan beginnen?Harm schreef op 17 June 2003 @ 22:22:
[...]
Je username kun je laten wijzigen na de daadwerkelijke merge.
als je echt iets raars krijgt met drie vage cijfers erachter, kan dat wel hoorSupervisor schreef op 17 juni 2003 @ 22:31:
[...]
Eeehm weet je dat zeker? Want ik vroeg het laatst en volgens mij wouden ze er niet aan beginnen?
Door Harm (Nieuwsposter / FP admin)Supervisor schreef op 17 June 2003 @ 22:31:
[...]
Eeehm weet je dat zeker? Want ik vroeg het laatst en volgens mij wouden ze er niet aan beginnen?
daarnaast als je nick anders is dan je voorkeur kon je hem geloof ik aan passen, althans dat stond in die .plan
[ Voor 99% gewijzigd door JvS op 17-06-2003 22:53 ]
Ik heb idd geen voorkeur op gegeven, ben niet eens geregd op de frontpage. Maar dat moet dus per se? En als ik dat niet doe waarom ga ik dan Nelis470 hetenMaRc0 schreef op 17 juni 2003 @ 12:54:
[...]
Dat jij je voorkeur niet op hebt gegeven of dat die andere Nelis eerder was denk ik
accountje reggen @ FP, en mergenNelis schreef op 17 June 2003 @ 22:49:
[...]
Ik heb idd geen voorkeur op gegeven, ben niet eens geregd op de frontpage. Maar dat moet dus per se? En als ik dat niet doe waarom ga ik dan Nelis470 hetenOf kan ik mun hele nick nog changen?
Fix dus ff je tnet acount en koppel ze en zet je voorkeur op je huidige nick.
En als je iets raars als Nelis876 krijgt, mag je van mij een gratis nickchange krijgen hoor
[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 17-06-2003 22:54 ]
Hoe kan ik opzoeken of iemand op de FP mijn nick gebruikt, en of die actief is of niet?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
http://www.tweakers.net/galleryCyBeR schreef op 17 juni 2003 @ 23:01:
Hoe kan ik opzoeken of iemand op de FP mijn nick gebruikt, en of die actief is of niet?
Ah, dank je. Lijkt me een gevalletje al-drie-jaar-niets-meer-gedaan
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
m'n nieuwe nick zou eerst nobody122 zijn geworden, net nog even gechecked (wie weet) en nu is het NoBodyOude T.net account: nobody122 (68717)
Oude GoT account: NoBody (23028)
Nieuw account: NoBody (42162)
Tsja m'n ID nummer wordt wel "ietsjes" hoger (ja ik heb me een stuk later op t.net geregistreerd als op GoT wegens problemen met 't mailen e.d.) maar dat boeit me niet zo heel veel, ik ga er vanuit dat alle t.net users nu niet plotseling massaal gaan GoTten oid dus hoewel ik wel in een latere range zit voor wat betreft het adden van users in de HK (als ik er al in zou mogen
Voor de users die ontevreden zijn met het feit dat hun ID een flink stuk stijgt, vergeet niet dat die van bijna iedere persoon omhooggaat, dus zo n00berig zal je niet gelijk lijken lijkt me
[ Voor 6% gewijzigd door NoBody op 17-06-2003 23:19 ]
Hoi
Die cijfers komen er achter als er meerdere userts zouden komen met dezelfde nickname. Eentje wordt dan uitgekozen (zal wel degene met de laatste regdatum zijn) en krijgt cijfertjes achter zijn naam. Maar die cijfertjes zullen er weer uit te halen zijn met een gratis nickchange na de mergeCyBeR schreef op 17 June 2003 @ 23:01:
Die cijfers komen er dus alleen achter in geval van geen koppeling? Want ik heb geen t.net account (nahja, wel ergens, maar ik weet username, password, en email adres niet meer), en ik krijg wel 3 van die guitige cijfertjes er achter. UID boeit me niet zo veel, maar die cijfertjes nou net weer wel
Verwijderd
Oude GoT account: Blerk_NKK (36935)
Nieuw account: Blerk_NKK (59672)
[balletje opgooi]
Omdat het sorteren op HK access op accountnummer gaat, is het misschien niet handig om ipv allemaal nieuwe nummers gewoon de bestaande nummers van het forum te behouden, en de mensen met alleen een FP account er achteraan te plakken? Zo veranderd niemand zijn forum id#, kan het hk-selectieproces gewoon doorgaan en de mensen die toch alleen op de FP komen zal het een worst zijn hoe het met hun HK access range is.
Verwijderd
neeVerwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 23:53:
Nog even een totaal offtopic vraag: als je een abbo neemt, krijg je dan ook automatisch HK-access?
Ja, en laat ik een andere auto kopen, want deze nieuwe accu past er anders niet in.Omdat het sorteren op HK access op accountnummer gaat, is het misschien niet handig om ipv allemaal nieuwe nummers gewoon de bestaande nummers van het forum te behouden, en de mensen met alleen een FP account er achteraan te plakken? Zo veranderd niemand zijn forum id#, kan het hk-selectieproces gewoon doorgaan en de mensen die toch alleen op de FP komen zal het een worst zijn hoe het met hun HK access range is.
Doe eens realistisch, het grootste deel van de users (ook GoT-users ja) zal die HK-screening inderdaad aan z'n reet roesten, dus het zou nogal belachelijk zijn als we daarop het hele mergeproces gingen aanpassen

Verwijderd
Kunnen jullie eigenlijk niet zo instellen dat de gescreende mensen kunnen posten en topics openen, en dat mensen die nog niet gescreend zijn alleen kunnen lezen?Wouter Tinus schreef op 20 juni 2003 @ 00:53:
[...]
Ja, en laat ik een andere auto kopen, want deze nieuwe accu past er anders niet in.
Doe eens realistisch, het grootste deel van de users (ook GoT-users ja) zal die HK-screening inderdaad aan z'n reet roesten, dus het zou nogal belachelijk zijn als we daarop het hele mergeproces gingen aanpassen.
Verwijderd
Dat lijkt me erg frustrerend: in de HK alleen kunnen lezen.Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 07:47:
[...]
Kunnen jullie eigenlijk niet zo instellen dat de gescreende mensen kunnen posten en topics openen, en dat mensen die nog niet gescreend zijn alleen kunnen lezen?
Bovendien is het al eens eerder voorgesteld (volgens mij ten tijde van de Huischkamer) en toen is besloten dit niet te doen.
dat is het meest recente draadje daarover
klein vriendelijk tipje, ik zou me niet teveel focussen op de HK in LA, er zijn verscheidene mods die daar niet van houden. En die mods moeten uiteindelijk bekijken of je toegang krijgt. In het verleden was dit nog wel eens een reden om mensen af te wijzen voor de HK. Het argument is dan dat je hier blijkbaar schijnt te komen voor de HK.... en het niet ziet als extra'tje. Of die stelling nog steeds ingenomen wordt weet ik niet. Maar ik zou het wel in mijn achterhoofd houden als ik jou was
[ Voor 70% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-06-2003 07:55 ]
Verwijderd
Alfredt schreef op 20 juni 2003 @ 07:50:
[rml][ HK] alleen lees rechten?[/rml]
dat is het meest recente draadje daarover
offtopic:
klein vriendelijk tipje, ik zou me niet teveel focussen op de HK in LA, er zijn verscheidene mods die daar niet van houden. En die mods moeten uiteindelijk bekijken of je toegang krijgt. In het verleden was dit nog wel eens een reden om mensen af te wijzen voor de HK. Het argument is dan dat je hier blijkbaar schijnt te komen voor de HK.... en het niet ziet als extra'tje. Of die stelling nog steeds ingenomen wordt weet ik niet. Maar ik zou het wel in mijn achterhoofd houden als ik jou was
Zeker nu niet alleen de GC-mods je toegang kunnen afwijzen, ga ik met Alfredt mee.
Verwijderd
Jouw analogie slaat nergens op.Wouter Tinus schreef op 20 June 2003 @ 00:53:
[...]
Ja, en laat ik een andere auto kopen, want deze nieuwe accu past er anders niet in.
Doe eens realistisch, het grootste deel van de users (ook GoT-users ja) zal die HK-screening inderdaad aan z'n reet roesten, dus het zou nogal belachelijk zijn als we daarop het hele mergeproces gingen aanpassen.
't is juist makkelijker, gewoon alle forum ID#s houden en de alleen-frontpage accounts er achteraan plakken, hoef je het grootste deel niet eens om te nummeren.
Wat een ontzettend rare manier van mergen stel je voor. Kun aan de hand van een willekeurige programmeertaal uitleggen hoe dit makkelijker is dan een merge met het unieke nummer op registratietijd?Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 00:17:
[...]
Jouw analogie slaat nergens op.
't is juist makkelijker, gewoon alle forum ID#s houden en de alleen-frontpage accounts er achteraan plakken, hoef je het grootste deel niet eens om te nummeren.
[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 21-06-2003 00:23 ]
Vind je dat ook eerlijk naar de FP-gebruikers toe? Ik eigenlijk niet. Het doel van de merge is juist het communitygevoel te versterken en ik vind niet dat je dat op deze manier doet. Als we het op deze manier zouden doen, zouden we alleen maar mensen - onnodig - tegen ons in het harnas jagen en dat is nergens voor nodig.Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 00:17:
[...]
Jouw analogie slaat nergens op.
Je klinkt trouwens alsof je erg graag de HK in wil. Onthoud dan goed dat de HK een extraatje is en absoluut geen doel.
[ Voor 1% gewijzigd door Harm op 21-06-2003 00:29 . Reden: BTW ]
Niet iedereen vindt een laag id belangrijk puur om het lage id. Niet zo snel een oordeel klaar hebben dat het niet eerlijk is wat hij wil.Harm schreef op 21 juni 2003 @ 00:28:
[...]
Vind je dat ook eerlijk naar de FP-gebruikers toe? Ik eigenlijk niet. Het doel van de merge is juist het communitygevoel te versterken en ik vind niet dat je dat op deze manier doet. Als we het op deze manier zouden doen, zouden we alleen maar mensen - onnodig - tegen ons in het harnas jagen en dat is nergens voor nodig.
Als je het puur vanuit hk oogpunt bekijkt, is het idd handig. Alleen is hk niet het belangrijkste en is daar al wel een oplossing voor, zoals 6 maanden na eerste post kunnen vragen enzo. (ow en iedereen wil wel graag de hk in, ook al is het een extra'tje, mensen moeten er toch gewoon om kunnen vragen?
Maar die hk discussies, dat komt allemaal wel goed.
Verwijderd
Wat zou het uitmaken voor de mensen met alleen een frontpage account? Als ze toch niet op het forum geregistreerd zijn zal ze de HK-access (en daarom hun user-id) een worst zijn. Nu jaag je (zie rest van deze thread) een hoop forum-users tegen je in het harnas.Harm schreef op 21 juni 2003 @ 00:28:
[...]
Vind je dat ook eerlijk naar de FP-gebruikers toe? Ik eigenlijk niet. Het doel van de merge is juist het communitygevoel te versterken en ik vind niet dat je dat op deze manier doet. Als we het op deze manier zouden doen, zouden we alleen maar mensen - onnodig - tegen ons in het harnas jagen en dat is nergens voor nodig.
Je klinkt trouwens alsof je erg graag de HK in wil. Onthoud dan goed dat de HK een extraatje is en absoluut geen doel.
Ja ik wel best terug de HK in, ik vond het best lachen daar. Niks mis mee toch? Ik ben nooit een alleen-hk user geweest en het feit dat ik na maanden geen-hk-access nog steeds een actieve poster ben bewijst dat wel imho.
Grote bullshit. Denk je soms dat er in de frontpagedatabase niets omgenummerd hoeft te worden? De FP heeft meer accounts en meer tabellen hoor. Het belachelijke idee alleen al om zoiets massaals als de userbase merge aan te passen op iets kleins en onbelangrijks als die HK-screening.. iedereen die ook maar een beetje helder na kan denken snapt dat het logischer is dat de HK-screening verandert.Jouw analogie slaat nergens op.
[ Voor 5% gewijzigd door Wouter Tinus op 21-06-2003 09:14 ]
Verwijderd
HK-screening veranderen is natuurlijk ook een optie maar daar is nog niets over te lezen in LA, MF, of .plans.Wouter Tinus schreef op 21 June 2003 @ 09:13:
[...]
Grote bullshit. Denk je soms dat er in de frontpagedatabase niets omgenummerd hoeft te worden? De FP heeft meer accounts en meer tabellen hoor. Het belachelijke idee alleen al om zoiets massaals als de userbase merge aan te passen op iets kleins en onbelangrijks als die HK-screening.. iedereen die ook maar een beetje helder na kan denken snapt dat het logischer is dat de HK-screening verandert.
Aan het aantal mensen in deze draad wat zich hier zorgen over maakt is wel te zien dat het leeft onder de users.
Verder zou ik het op prijs stellen als je iets matigere bewoordingen gebruikt om mijn reactie en mijn gedachtengang te beschrijven.
pfffffffffffffVerwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 10:24:
[...]
HK-screening veranderen is natuurlijk ook een optie maar daar is nog niets over te lezen in LA, MF, of .plans.
Aan het aantal mensen in deze draad wat zich hier zorgen over maakt is wel te zien dat het leeft onder de users.
Verder zou ik het op prijs stellen als je iets matigere bewoordingen gebruikt om mijn reactie en mijn gedachtengang te beschrijven.
hk != belangrijk
stop erover te zeuren
kword er moe van
blup
idd, mensen willen op de een of andere manier deze draad niet lezen en/of begrijpen dat die userid een nummer is wat gebaseerd is op de registratiedatum, en het derhalve dus logisch is dat users die van de frontpage komen er tussen in komen (of vanaf de andere kant bekeken, wij komen er tussen) en dat er dus meer id's bij komen.eendje schreef op 21 June 2003 @ 10:39:
[...]
pfffffffffffff
hk != belangrijk
stop erover te zeuren
kword er moe van
Dat is logisch.
Nu echter dat gezeur over die HK, dat is op userid dat je XS kan vragen, prima, niks mis mee, want zo geef je eerder XS aan mensen die eerder op GoT waren. Nu veranderen wat id's (lees: de meeste worden hoger) wat hier het gevolg van is, is dat veel users nu denken dat ze benadeeld worden, wat dus niet het geval is.
Het aantal users wat XS aanvraagt zal gelijk blijven als voor de merge. En dus zullen naar alle waarschijnlijkheid even snel gaan als dat je nu zou moeten wachten op XS.
[ Voor 2% gewijzigd door Erkens op 21-06-2003 10:45 . Reden: ff wat enters :P ]