[ADSL] Nieuwe KPN Abo's: Hogere Upload

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 13:20
Ik heb m zelf ff gemaxed op 8kb/sec omdat het anders nóg minder wordt. (ik haal idd 13kb/sec maar me down is dan gewoon 0,2 kb/sec)
Je verhaal klinkt goed in de oren, nadeel is alleen, dat ik een totale n00b ben op dat gebied, je meld een topic met Linux. En op dit moment werk ik thuis niet met Linux. (geen systeem meer over)
Ik zit alleen met een tweetal Windows 2000 machines achter een LinkSys router.
en daarin (de config) kan ik dergelijke termen niet vinden
De info daar is idd voor linux, maar je kunt er wat redelijk generieke info uithalen om het probleem beter te begrijpen. Als je je totale upstream limiteerd naar 8kBps zit je nog steeds met die que (buffer) die vol loopt... Als ik jouw was zou ik de dealer bellen en vragen of die buffer uit te zetten is dan zou je d'r in 1 keer vanaf moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
eborn schreef op 16 juni 2003 @ 21:03:
[...]
Tja, KPN blijft natuurlijk toch de 'provider' voor de grote massa. Je mag bij de gemiddelde gebruiker volgens mij al blij zijn als men weet dat ADSL niet alleen bij KPN te halen is. En geef ze ook eens ongelijk. Het zal de meesten een worst zijn of een byte nou 8 bits zijn en of er wel of geen ATM overhead op zit. Volgens mij is ADSL voor de massa nog steeds de redding van een hoge MSN telefoon-rekening.

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat de OPTA niet ingrijpt in de papierwinkel bij het omschakelen van aanbieders. Je hebt nu misschien wel concurrentie, maar wat heb je aan concurrentie als het niet aantrekkelijk of praktisch is om over te stappen als je dat wilt? Hoeveel mensen hoor je er niet over dat ze liever naar Demon willen, maar dat ze dat nu niet kunnen omdat je soms 6 weken zonder Internet zit? Terwijl het effectief misschien een handeling is die je in een uur rond hebt.
Ben ik het helemaal mee eens,
KPN vertraagd een groot deel, maar niet allen kpn
Demon heeft ook zoiets als een week bedenk tijd...
De eerste week wordt er niks met je order gedaan,
heb ze al gevraagt of dat op geheven kan worden,
desnoods moet ik ergens tekenen, maar dat kan niet volgens hun :S.
Wat bullshit is, want als ik een "contract" onderteken dat ik het echt neem en geen bedenk tijd nodig heb is het in mijn ogen klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Weezer-DC op 16-06-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beetje offtopic, maar kan iemand mij uitleggen hoe het meerdere ip systeem werkt? Ik kan niks vinden bij xs4all? kan ik bijvoorbeeld mijn server een ander ip geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 16:43

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Dat is afgeschat, bij sommige isp's kreeg je 4 ip adressen, maar omdat deze opraken zijn ze hier mee gestopt, enkele hebben wel hun 4 adressen gehouden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 20:14:
[...]

je moet een onderscheid maken tussen de verdeelkast in je straat/wijk en de centrale.

Ik zie KPN, Bbned en Versatel hun ADSL-apparatuur echt niet in zo'n kastje proppen... >:).
J dat dacht ik dat ze ook bedoelden, hier op de hoek staat zo'n hele grote stenen kast met PTT-Telecom erop, toen ik hier ADSL kreeg was de monteur die langskwam ervan om de boel door te meten was hij er van overtuigd dat de boel in die grote kast stond, afgezien van de ADSL apparateur bij de providers.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 16 June 2003 @ 21:20:
Dat is afgeschat, bij sommige isp's kreeg je 4 ip adressen, maar omdat deze opraken zijn ze hier mee gestopt, enkele hebben wel hun 4 adressen gehouden.
Jammer, ik zag dat feeble ze nog steeds had maar hij betaalde wel extra ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Heb ik toch een vraag waarom men wel een hogere upload kan halen bij een hogere download abonnement... als de upload nu eenmaal dichtslipt als je teveel download of de download dichtslipt bij een te hoge upload dan moet de alles bij een hogere abonnement toch ook niet een hogere upload kunnen krijgen?

Hoeveel zit er max eigenlijk op zo'n telefoonlijntje in kb/sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:37

qless

...vraag maar...

ADSL max: 8,5 Mbps / 1,2 Mbps
ADSL2 max: 20 Mbps / 1,5 Mbps
SDSL max: 2,3 Mbps / 2,3 Mbps
VDSL max: 52 Mbps / 13 Mbps of 26 Mbps / 26 Mbps

dat is het op het moment wel zo'n beetje

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

qless schreef op 16 June 2003 @ 21:38:
ADSL max: 8,5 Mbps / 1,2 Mbps
ADSL2 max: 20 Mbps / 1,5 Mbps
SDSL max: 2,3 Mbps / 2,3 Mbps
VDSL max: 52 Mbps / 13 Mbps of 26 Mbps / 26 Mbps

dat is het op het moment wel zo'n beetje
En als je nu zoveel maximaal hebt, waarom zit die overhead dan niet gewoon in die bandbreedte? Hebben ze dat zo ingesteld ofzo?

Ik bedoel als ik nu downstream heb van 768kb/sec en upload 16kb/sec totaal is dat toch nog lang geen 8,5 en 1,2 dus zouden in theorie die snelheden toch niet zo moeten vertragen?

Bijkomend iets, als in de praktijk die up-en downstream zo vertragen heb je er dan wel iets aan? En heeft de snelheid echt te maken met hoever je van de centrale afzit? Het is toch niet zo dat de bitjes een beetje trager bewegen als ze wat verder zijn....

[ Voor 19% gewijzigd door Gerwin op 16-06-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Je pakketjes worden op een bepaalde manier verstuurd.
Eigen netwerk
[data][tcp/ip structuur]
Adsl netwerk
[data][tcp/ip structuur][pptp][atm]
Dus je ruwe adsl snelheid gaat nog wat vanaf ivm atm overhead. En omdat KPN pptp gebruikt kost dat ook weer wat overhead.

Bijvoorbeeld die 768 Kbps is je lijnsnelheid. Op ATM nivo is de lijnsnelheid dan zelfs al 1068 Kbps. Dus bij het KPN netwerk gaat er eigenlijk enkel nog het PPTP af, en dat noemt KPN niet. Bij bijvoorbeeld kabel heb je dat niet, dus daar is de opgegeven snelheid wel de werkelijke haalbare.

[ Voor 36% gewijzigd door qless op 16-06-2003 21:54 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

qless schreef op 16 June 2003 @ 21:52:
Je pakketjes worden op een bepaalde manier verstuurd.
Eigen netwerk
[data][tcp/ip structuur]
Adsl netwerk
[data][tcp/ip structuur][pptp][atm]
Dus je ruwe adsl snelheid gaat nog wat vanaf ivm atm overhead. En omdat KPN pptp gebruikt kost dat ook weer wat overhead.

Bijvoorbeeld die 768 Kbps is je lijnsnelheid. Op ATM nivo is de lijnsnelheid dan zelfs al 1068 Kbps. Dus bij het KPN netwerk gaat er eigenlijk enkel nog het PPTP af, en dat noemt KPN niet. Bij bijvoorbeeld kabel heb je dat niet, dus daar is de opgegeven snelheid wel de werkelijke haalbare.
Dus als ik het goed begrijp zul je in de praktijk die megabytes down en up nooit en de never halen... simpelweg omdat ze de overhead er niet bij hebben vermeld... net weer iets voor KPN zeg.

Nog even terug te komen op de afstand die je van de centrale afzit, wat heeft dat nu te maken met de maximale snelheid die je zou kunnen halen. Gaan de bitjes over een lange lijn langzamer dan over een korte lijn?

Voorbeeld: Een supersnelle trein rijd over de rails waar hij maximaal 400 km/u mag rijden. Dan maakt het toch niet uit hoe lang het spoor is waar die trein over rijdt.

Ik snep dat het met ADSL met signaalverlies te maken heeft, maar het signaal word er toch niet minder of meer door als je meer snelheid wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op 16 June 2003 @ 15:58:
Ik wacht nog even af op wat bbned gaat doen, maar vooralsnog lijkt het mij duidelijk. Zodra mijn 1jarig abo bij bbned afloopt ga ik naar KPN. Ik heb nu 1024/512 en betaal 65 euro p/m, vergeleken met het extra double stream abo scheelt dit gewoon bijna 30 euro per maand.
Een 1024/512 abbo bij Demon via BBned kost geen € 65,- maar € 55,- ;) Dus ik zou lekker naar Demon gaan als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 16 juni 2003 @ 21:20:
Niet alleen dat. Met 4 IPadressen hou je in de huidige opzet 4 poorten bezet, dus kunnen er op die DSlam minder aansluitingen opgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 22:43:
[...]

Niet alleen dat. Met 4 IPadressen hou je in de huidige opzet 4 poorten bezet, dus kunnen er op die DSlam minder aansluitingen opgeleverd worden.
Das niet waar. Op een dslam is 1 telefoonlijn 1 poort. Wel hou je cappactieit op de PPTP server bezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Gerwin schreef op 16 juni 2003 @ 22:12:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zul je in de praktijk die megabytes down en up nooit en de never halen... simpelweg omdat ze de overhead er niet bij hebben vermeld... net weer iets voor KPN zeg.

Nog even terug te komen op de afstand die je van de centrale afzit, wat heeft dat nu te maken met de maximale snelheid die je zou kunnen halen. Gaan de bitjes over een lange lijn langzamer dan over een korte lijn?

Voorbeeld: Een supersnelle trein rijd over de rails waar hij maximaal 400 km/u mag rijden. Dan maakt het toch niet uit hoe lang het spoor is waar die trein over rijdt.

Ik snep dat het met ADSL met signaalverlies te maken heeft, maar het signaal word er toch niet minder of meer door als je meer snelheid wilt hebben.
Het signaal wordt bij langere lijnen weliswaar iets trager maar das niet merkbaar (ping tjiden bij adsl hebben vooral de maken met de routers onderweg)

Wel is het zo dat je op en langer lijn meer stroomverlies heeft. Dus bijvoorbeeld vanuit de centrale vertrekt 5 Volt, dan is dat na 1 km nog 4,6, na 2 km nog 4 enz.
dus op een bepaalde afstand komt er te weinig door omnog wat te kunnen zien tussen alle ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:13
Dond3r schreef op 16 June 2003 @ 21:20:
Wie een tweede, derde of vierde ipadres had moest deze weer inleveren, behalve die gingen dreigen bij KPN met rechtzaken, die mochten het ineens houden.

ontopic:
zelf zit ik bij xs4all en baal dat het niet direct door hun wordt doorgevoerd, ze wisten het immers al enige tijd dat dit eraan zat te komen. * Tielemans kent iemand bij xs4all die dit al een tijd terug wist.

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe offtopic :

KPN gebruikt helemaal geen PPTP voor hun ADSL het is gewoon PPPoA ;)
Alleen het Home Alcatel modem gebruikt het PPTP systeem om in te loggen ;)

Als je deze ombouwt to Pro kom je tot deze ontdekking als je dingen gaat instellen, verder kon je als je 4 IP's had dus je 4 Pc's zo configgen dat deze via PPTP bij PC1 of 2 of 3 of 4 gingen "inbellen" dus per PC 1 IP ;) dit alles tot het modem die regelt alles verder :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat modem wordt niet eens meer geleverd, de huidige modems zijn NAT / router geconfigureerd en loggen zelf in met PPPoA.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 16-06-2003 23:24 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GING FOUT 2 x op Submit :S

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vond ik op de Xs4all site:
16 juni 2003
Vanaf vandaag biedt KPN aan internetproviders de mogelijkheid om twee aanvullende ADSL varianten aan te bieden: 'ADSL Basic Double Upstream' en 'ADSL Fast Double Upstream'. Bij Basic ADSL gaat het om een verhoging van de upstreamsnelheid van 128 Kbit/s naar 256 Kbit/s. Bij Fast ADSL gaat het om een verhoging van de upstreamsnelheid van 256 Kbit/s naar 512 Kbit/s.

XS4ALL was verrast door de snelle introductie door KPN van deze nieuwe ADSL varianten. Het introduceren van deze nieuwe varianten behelst een grondige aanpassing van operationele processen en systemen, te meer daar de nieuwe varianten niet overal in het ADSL dekkingsgebied leverbaar zijn. Er zijn rond de introductie van deze nieuwe ADSL varianten nog veel onduidelijkheden. Een overhaaste introductie zou ten koste gaan van de kwaliteit van de order- en leveringsprocessen. XS4ALL introduceert nieuwe diensten pas als de kwaliteit van deze processen is gewaarborgd.

XS4ALL beraadt zich momenteel of ze deze nieuwe varianten in de markt zal zetten en zo ja, op welke wijze. Begin augustus 2003 verwacht XS4ALL hier duidelijkheid over te geven. Tot die tijd zal XS4ALL de nieuwe ADSL varianten niet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33
Gerwin schreef op 16 June 2003 @ 22:12:
Dat is natuurlijk niet alleen iets van KPN, maar van het hele xDSL principe. Volgens mij gebruiken de meeste (alle?) DSL aanbieders ATM of een andere vorm van Frame Relay, dus heb je gewoon altijd zulk soort overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 00:10:
[...]
Volgens mij staat dat stukje hierboven al een keer vermeld. Maar toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
cool ik wil ook upgraden heb nu een euronet (wanadoo) 1536/256 en daar wil ik een webserver/mailserver op gaan draaien en dan komt die extra 256 wel van pas :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-04 00:43
we hadden eigenlijk al op u/d 256/768 moeten zitten, enkele jaren terug
was de start nl. al met 256/512.

-]_[-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
dus dit helpt ook als je E-mule met 10kb up hebt grazen je nog normaal website kan bekijken ? of gaat het dan nogsteeds traag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Als je ipv een 16kb upload een 32 upload neemt. En emule op 10kbs up laat staan, dan ja, je zult supergoed kunnen surfen.
Tevens 1 van de redenen dat ik ook over een dergelijk abbo zit te denken ipv @home met die crappe upload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25
vraagje over de abbo's
dit is allemaal leuke therie maar met welke sneheid zal ik dan downloaden en uploaden?
heb nu chelo haal 130 kB download 12 kB upload.

Lite 256 kbps 64 kbps
Basic 768 kbps 128 kbps
Basic Double Upstream 768 kbps 256 kbps
Extra 1536 kbps 256 kbps
Extra Double Upstream 1536 kbps 512 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

NightForce schreef op 17 June 2003 @ 02:04:
vraagje over de abbo's
dit is allemaal leuke therie maar met welke sneheid zal ik dan downloaden en uploaden?

Lite 256 kbps 64 kbps
Basic 768 kbps 128 kbps
Basic Double Upstream 768 kbps 256 kbps
Extra 1536 kbps 256 kbps
Extra Double Upstream 1536 kbps 512 kbps
Met wat zoek en speur werk of een rekenmachine kan je dat bedenken (deel door 8 en hoppa klaar is pippo :+ )
ik kom met mijn basic op een up van 12~13 en down van 85~95 (Tiscali)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 21:23

BrZ

nero355 schreef op 16 juni 2003 @ 23:19:
Effe offtopic :

KPN gebruikt helemaal geen PPTP voor hun ADSL het is gewoon PPPoA ;)
Alleen het Home Alcatel modem gebruikt het PPTP systeem om in te loggen ;)

Als je deze ombouwt to Pro kom je tot deze ontdekking als je dingen gaat instellen, verder kon je als je 4 IP's had dus je 4 Pc's zo configgen dat deze via PPTP bij PC1 of 2 of 3 of 4 gingen "inbellen" dus per PC 1 IP ;) dit alles tot het modem die regelt alles verder :)
De verbinding tussen KPN en de ISP is een VPN verbinding. Dit is dus wel PPTP, maar de gebruiker merkt hier eigenlijk niets van, en je hebt ook geen last van overhead hiervan (dit gaat niet over een ADSL lijn met een max snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrZ schreef op 17 June 2003 @ 02:30:
[...]

De verbinding tussen KPN en de ISP is een VPN verbinding. Dit is dus wel PPTP, maar de gebruiker merkt hier eigenlijk niets van, en je hebt ook geen last van overhead hiervan (dit gaat niet over een ADSL lijn met een max snelheid)
VPN? nee niet echt hoor :)

De enige vpn verbinding is bij de oudere alcatel modems (niet getweaked) de verbinding tussen de PC en de modem. dat ging altijd met vpn.

Nu nietmeer... nu gebruikt ie NAT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 02:57:
[...]

De enige vpn verbinding is bij de oudere alcatel modems (niet getweaked) de verbinding tussen de PC en de modem. dat ging altijd met vpn.

|:( je heb duidelijk geen enkel benul van datatransmissie protocollen. NAT is een manier om een soort van routering te maken vanuit 1 lijn. PPTP is een verbindingsprotocol geen alternatief voor routing.

En ik ben het er niet mee eens dat pptp als vpn tunnel aangezien wordt. De vpn functionaliteit zit tussen de pc en de modem.

edit: als ik het goed zeg is pptp naast X.25 te plaatsen in het rijtje van gelijk soortige protocollen.

[ Voor 8% gewijzigd door VisionMaster op 17-06-2003 03:15 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
NightForce schreef op 17 June 2003 @ 02:04:
vraagje over de abbo's

Lite 256 kbps 64 kbps 32kb/s Down 8kb/s Up
Basic 768 kbps 128 kbps 96kb/s Down 16kb/s Up
Basic Double Upstream 768 kbps 256 kbps 96kb/s Down 32kb/s Up
Extra 1536 kbps 256 kbps 192kb/s Down 32kb/s Up
Extra Double Upstream 1536 kbps 512 kbps 192kb/s Down 64kb/s Up
Zie [b]

Je zult deze snelheden wel nooit halen, ga uit van ong. 90% van de snelheden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 02:57:
[...]

Heeft het nut om die oude Alcatel modems te tweaken??
Ik heb nu zo'n kleine 2 jaar (Augustus 2000) mijn ADSL modem, en ik mag bijna aannemen dat het dus zo'n oude Alcatel betreft (iig is het een Alcatel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lijkt me NOGAL offtopic, zoek even het forum af, deze discussie gaat over upload, niet over het tweaken van je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Zijn er al providers die iets door gaan voeren? heb de sites van de bekende providers afgezocht, maar de meeste melden er zelfs nog niets van :{

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het nieuws is ook wel slecht verspreid door kpn, dsldesk.nl heeft het van een memo die bij kpn ronddwarrelde (en die ik ook gezien heb), tweakers.net en de andere sites hebben het van dsldesk over genomen, maar het is inderdaad waar. KPN zelf heeft de providers helemaal niets officieel gemeld volgens mij en hun persvoorlichting wist ook van niets (handig dat het dan al wel op memo's rondgestuurd wordt ;)).

Ik vermoed dat zon en tiscali het zowiezo gaan aanbieden. Die rare antwoorden die providers nu allemaal geven, komt omdat je de helpdesk spreekt als je belt of mailt en die gaan denk ik maar wat verzinnen wat de dan rondlopende dagmanager wel een leuk antwoord lijkt :o.

Ik las ook al ergens dat iemand van xs4all beweerde dat het bij fast maar tot 600 meter van de centrale kan 8)7 en dat bij hun 76% van de gebruikers het fast acount heeft (8)7 8)7 iemand haalt denk ik lite en fast door elkaar) dus wacht het maar even een weekje af tot de providers wel normale antwoorden gaan geven :)).

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 17-06-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik heb net planet internet even gemailt en gebelt. De mail was:

Helaas heeft Planet Internet op het moment van schrijven hier geen informatie over. Aan te raden is om onze website in de gaten te houden: www.planet.nl/adsl

Tevens is uw vraag doorgezet zodat wij zo snel als mogelijk onze klanten kunnen informeren over in welke vorm en wanneer dit beschikbaar zal zijn voor abonnees van Planet Internet.

Hopende u op dit moment voldoende te hebben geinformeerd en u binnenkort van meer informatie te kunnen voorzien.

en aan de telefoon hetzelfde, ze zijn er van op de hoogte maar ze zijn nog aan het kijken of ze het gaat aanbieden en onder welke voorwaarden enzo :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 19:54:
[...]

Ik ook... ze vroegen zich daar wel af waar die drukte zo opeens vandaan kwam... was niet de eerste vanavond... >:)
Hmm.. Ik heb net de helpdesk van KPN gebeld, maar deze vertelde mij (na dit te hebben nagevraagd) dat adsl icm Bel Budget pas vanaf het einde van dit jaar mogelijk is. Lekker consequent daar bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldudok1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 11:09
Onderstaande bericht staat niet meer op de xs4all site.
Iemand enig idee waarom ze dit hebben weggehaald?
(is het oorspronkelijke bericht op dlsdek misschien toch een hoax?)
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 00:10:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

OllieMongollie schreef op 17 juni 2003 @ 16:43:
[...]

Hmm.. Ik heb net de helpdesk van KPN gebeld, maar deze vertelde mij (na dit te hebben nagevraagd) dat adsl icm Bel Budget pas vanaf het einde van dit jaar mogelijk is. Lekker consequent daar bij KPN.
sja het is een helpdesk en geen officiele persinformatieafdeling die je belt. Volgens mij stond er op die nieuwsbrief geen datum maar alleen "tevens wordt het afgescaf dat bladiebla", voor die upload abo's stond 16-06 als datum btw
Nee dat is het niet. Tenzij een interne memo bij kpn een hoax is ;).

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 17-06-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:12
nldudok1 schreef op 17 June 2003 @ 16:57:
Onderstaande bericht staat niet meer op de xs4all site.
Iemand enig idee waarom ze dit hebben weggehaald?

[...]
Staat er nog steeds hoor :?
http://www.xs4all.nl/nieuws/index.php3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, ik had de adsldesk van planet ook gemaild en kreeg terug gestuurd dat ze nog niet zeker wisten of ze dit gingen invoeren en áls ze het deden wisten ze nog niet hoe duur etc het zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik hoor net dat het nieuws dus gelekt is. Dat KPN het pas over een tijdje bekend wilde maken en dus haar providers nog niet ingelicht had over de upload verhoging en leverbaarheid icm Belbudget.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 13:24:
Goed nieuws!

Het is me gelukt om mijn huidige Bel Basis abbo om te zetten naar een Bel Budget, met behoud van ADSL. ik belde eerst naar 0900-0244, maar werd daar doorverwezen naar 0800-1717. Daar kreeg ik vervolgens een vriendelijke jongen aan de lijn die het abbonement direct omzette naar een Budget vorm.

een paar dingen : het wordt pas bij de eerstvolgende rekening ingeschakeld, aan de andere kant is het dus wel zo dat als je al een ADSL aansluiting hebt je TOCH over kan naar Bel Budget! :D
Laten we hopen dat je over 2 weken nog online bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 11:08:
[...]

Ik heb ook gebeld en het is me inderdaad gelukt om m'n KPN abbo te laten omzetten naar BulBudget.....nu maar hopen dat ik online blijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 16:02:
[...]

Die 35 euro is alleen voor KPN. Nu moet je ook nog een ISP betalen :D dus kom je weer boven de 65 euro. :Y)

te laat :(
1024 1024 kbps 512 kbps 20 GB € 59.00 € 649.00

bij cistron dus hoe kom jij aan 65 pleuro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 02:22:
[...]

1024 1024 kbps 512 kbps 20 GB € 59.00 € 649.00

bij cistron dus hoe kom jij aan 65 pleuro :?
Cistron werkt niet met KPN ADSL, maar met BBned geloof ik... |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 02:46:
[...]

Cistron werkt niet met KPN ADSL, maar met BBned geloof ik... |:( |:(
Cistron werkt inderdaad samen met BBned, net als Eweka. Dat kun je alleen wel iets socialer uitdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dieven verhogen het belbasis abbo ook nog eens met 3.5 % per juli :(

Zeker rekening houdend met mensen die gaan overstappen naar budget zoals ik :)

http://www.kpn.com/br2/ng...D=-19189&site=0&channel=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Het lijkt me niet slim om dat te doen, des te meer mensen gaan er naar Budget toe :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
Dond3r schreef op 19 June 2003 @ 08:17:
Het lijkt me niet slim om dat te doen, des te meer mensen gaan er naar Budget toe :)
Dat hoeft niet..sommige mensen houden hun vaste telefoon er echt wel bij want die betalen liever een stuk minder aan gesprekskosten als ze een lulpraatje met de overbuurman houden...Zelfs de "bel je suf" van Hi veranderd hier niks aan..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het zal inderdaad wel loslopen. Zodra er trouwens helemaal geen kpn rekening meer bij te pas komt en ik gewoon alles aan de provider betaal (die dat intern dan weer met kpn regelt) zal ik echt tevreden zijn :).
En als je dan geen telefoonlijn hebt, betaal je gewoon 5 euro / maand extra voor onderhoud van de lijn, wat normaal in het telefoonabo zit verwerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook naar KPN gebeld en die vertelde me dat dit pas vanaf 1 juli mogelijk is, toevallig op dezelfde dag dat het belbasis 3,5% duurder wordt.

Voor degene die het al gedaan hebben hoop ik inderdaad dat je verbinding het blijft doen.

We weten natuurlijk allemaal dat dit niets te maken heeft met techniek, dus het zal wel loslopen..... toch?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer/mevrouw,

Planet Internet zal deze extra upstream mogelijkheid voorlopig niet aanbieden aan haar klanten.

Met vriendelijke groet,

Customer Services
Planet Internet

Balen dus.. planet doet 't ookniet, zelfde verhaal als xs4all gok ik alleen dan in lekentaal :+ ik ga eens een belletje plegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag m'n belbasis omgezet naar belbuget :D Scheelt me een smak abbokosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 23:49:
Vanmiddag m'n belbasis omgezet naar belbuget :D Scheelt me een smak abbokosten :)
Ik sta ook op het punt dit te doen.

Echter ik kan helaas nergens op de KPN site een expliciete bevestiging vinden dat het mogelijk is.
Wel zie je nu staan bij benodigdheden:
------------------------------
Telefoonaansluiting

een GEWONE- of ISDN-telefoonaansluiting van KPN
telefoonabonnement
Hierbij mag geen sprake zijn van:

gebruik van de Verwijsdienst
een groepsnummer of doorkiesnummer
U kunt altijd een aanpassing van uw aansluiting laten verzorgen door KPN.
--------------------------------------------------------------
Een GEWONE aansluiting dus. Vroeger stond hier volgensmij dat je minimaal een belbasis nodig had.

Heeft iemand een link naar een bericht op de kpn site waarin e.e.a. bevestigd wordt?

(Kan me overigens voorstellen dat KPN het niet aan de grote klok hangt.)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Wat ik in de openinspost meedeelde was een "leak", het nieuws was dus via een memo van KPN bij DSLdesk terecht gekomen. Het was denk ik ook pas na 1 Juli bekend gemaakt, vandaar dat de ISPs ook zo raar reageren, XS4LL en Planet willen vast eerst even testen met de dubbele upload.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dond3r schreef op 24 June 2003 @ 10:49:
Wat ik in de openinspost meedeelde was een "leak", het nieuws was dus via een memo van KPN bij DSLdesk terecht gekomen. Het was denk ik ook pas na 1 Juli bekend gemaakt, vandaar dat de ISPs ook zo raar reageren, XS4LL en Planet willen vast eerst even testen met de dubbele upload.
Ok dan wacht ik wellicht even tot 1 juli 2003 om e.e.a. om te zetten. Lijkt me nl. niet prettig als het toch niet klopt en mijn adsl pijp wordt plots afgesloten...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 23:53:
Balen dus.. planet doet 't ookniet, zelfde verhaal als xs4all gok ik alleen dan in lekentaal :+ ik ga eens een belletje plegen..
:? Waar slaat dit op?! Planet Internet IS notabene KPN, als KPN dan iets aanbiedt, dan moeten alle KPN providers dit toch gewoon leveren? Of zie ik het té logisch ofzow?? 8)7

Verder vind ik het ronduit a-sociaal dat KPN geld vraagt voor de upgrade variant van bijv. 128kb --> 256kb. Non KPN providers doen dit inderdaad al, als voorbeeld: Zonnet via Versatel levert snelheid van 1024/256 tegen vrijwel hetzelfde bedrag als KPN voor 768/128... hoezo: de klant ff lekker naaien?! :(

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 17:58

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik denk zelf dat door deze actie KPN zichzelf in de weg zal gaan leven. Als hun grote dochterondernemingen NIET gaan aanbieden zullen heel veel leden van die dochterondernemingen overstappen naar een provider die wel een zachte prijs heeft. Een provider die ook een betere upstreamstream heeft. In kort dus voor de consument het beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet @ home en alle anderen met een antwoord komen, en dus ook de snelheid verhogen. Of heb ik het nou helemaal verkeerd. Want ik betaal nu 30 Euro ongeveer voor mijn basic abbo'tje en daar heb ik 312 kbits download :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 01:18
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 12:21:
Dan moet @ home en alle anderen met een antwoord komen, en dus ook de snelheid verhogen. Of heb ik het nou helemaal verkeerd. Want ik betaal nu 30 Euro ongeveer voor mijn basic abbo'tje en daar heb ik 312 kbits download :s
ADSL lite krijgt niet een upstream verhoging hoor ;)

En daarnaast: Voor @home is het stukken goedkoper om wat klanten te verliezen, dan honderdduizenden euro's te investeren in extra apparatuur voor die hogere upstream.
(Bij het com21 systeem is het niet zo makkelijk om de upstream te upgraden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 24 June 2003 @ 11:22:
[...]

:? Waar slaat dit op?! Planet Internet IS notabene KPN, als KPN dan iets aanbiedt, dan moeten alle KPN providers dit toch gewoon leveren? Of zie ik het té logisch ofzow?? 8)7

Verder vind ik het ronduit a-sociaal dat KPN geld vraagt voor de upgrade variant van bijv. 128kb --> 256kb. Non KPN providers doen dit inderdaad al, als voorbeeld: Zonnet via Versatel levert snelheid van 1024/256 tegen vrijwel hetzelfde bedrag als KPN voor 768/128... hoezo: de klant ff lekker naaien?! :(
Ehm nee hoor, kpn en planet internet zijn 2 totaaal losse bedrijven..

Planet internet gebruikt alleen de diensten van kpn (zoals ADSL) voor hun verbindingen, dan bepalen ze altijd zelf nog welke verbindingen ze bieden.

en dat zonnet goedkoper is dan kpn, nou boeie? ga je toch lekker naar zonnet... moet je helemaal zelf weten hoor. niemand die je zal stoppen.

en het is ronduit logisch dat kpn er extra geld voor vraagt hoor.. het is tenslotte een snellere verbinding, die doe je niet volgens dezelfde prijs als een klasse lager lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 11:08:
laten we het hopen ja.....diegene die ik aan de lijn kreeg wist zeker dat het mogelijk was. ik heb z'n naam en nummer, dus ALS ik afgesloten wordt dan kan hij een bijzonder vervelend telefoontje verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 13:23:
[...]

en dat zonnet goedkoper is dan kpn, nou boeie? ga je toch lekker naar zonnet... moet je helemaal zelf weten hoor. niemand die je zal stoppen.
Dat het jou niet 'boeid' zal mij ook worst wezen 8) , maar er is weldegelijk een partij die je ontmoedigd om over te stappen naar een non-KPN provider en da's de IP zelf. Overstappen wil ik wel graag ja, maar ik heb geen zin om ± 2 maanden zonder internet/e-mail te zitten, drie weken vind ik nog acceptabel, maar helaas duurt het dus een stukkie langer. Dit is dan ook de enige reden waarom ik nog bij Planet zit, anders had ik allang weggeweest (en ik denk: velen met mij).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm nee hoor, kpn en planet internet zijn 2 totaaal losse bedrijven..
Hmm.. Planet Internet en XS4ALL zijn volle dochters van KPN. Ze worden ook wel de 'groene' providers genoemd, waarbij Planet natuurlijk wat groener uitslaat dan XS4ALL.
Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 13:36:
laten we het hopen ja.....diegene die ik aan de lijn kreeg wist zeker dat het mogelijk was. ik heb z'n naam en nummer, dus ALS ik afgesloten wordt dan kan hij een bijzonder vervelend telefoontje verwachten.
Zo.. das een lekker instelling. Alsof die betreffende persoon dat dan expres heeft gedaan ofzo. Over het algemeen hebben ook dat soort mensen het niet slecht met je voor hoor.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Damn jammer dat XS4ALL (voorlopig) niet mee doet... ze zouden wel een abbo tussen basic en fast gooien (bijv 1024/256 voor iets van € 65) dat zou meer verkopen denk ik. Ikzelf heb XS4ALL basic en vindt de fast net iets te duur eigenlijk...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW, verslag van Algemene Leden Vergadering van XS4ALL:
http://www.dsldesk.nl/Features/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:50
Xs4all is een autonoom bedrijf en heeft eigen bestuur ..
het lijkt meer op 2 systemen in een land (china's concept)

[ Voor 36% gewijzigd door comprobot op 24-06-2003 14:43 ]

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edwtie schreef op 24 June 2003 @ 14:38:
Xs4all is een autonoom bedrijf en heeft eigen bestuur ..
Ze hebben wel een eigen bestuur, maar zijn niet meer autonoom. Er is toen KPN belang in XS4ALL nam een governance-overeenkomst vastgelegd dat XS4ALL zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid zou behouden op het gebied van technologische ontwikkeling en woordvoering. Het bedrijf mocht zelf kiezen hoe ze zich maatschappelijk profileerde, bijvoorbeeld op het gebied van spam, privacy en verantwoord justitieel aftappen van data. Inmiddels is die overeenkomst wel min of meer afgelopen; als KPN echt, om een of andere reden, moeilijk wil doen, dan kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:50
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 14:42:
[...]

Ze hebben wel een eigen bestuur, maar zijn niet meer autonoom. Er is toen KPN belang in XS4ALL nam een governance-overeenkomst vastgelegd dat XS4ALL zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid zou behouden op het gebied van technologische ontwikkeling en woordvoering. Het bedrijf mocht zelf kiezen hoe ze zich maatschappelijk profileerde, bijvoorbeeld op het gebied van spam, privacy en verantwoord justitieel aftappen van data. Inmiddels is die overeenkomst wel min of meer afgelopen; als KPN echt, om een of andere reden, moeilijk wil doen, dan kan dat.
verschil tussen autonoom en onafhankelijk.

autonoom: eigen bestuur maar blijft onderdeel van het grote bedrijf maar het bestuur heeft eigen verantwoordelijk en ..

onafhankelijk : eigen bestuur en een bedrijf die niet van andere bedrijf is.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edwtie schreef op 24 June 2003 @ 14:45:

autonoom: eigen bestuur maar blijft onderdeel van het grote bedrijf maar het bestuur heeft eigen verantwoordelijk en ..

Mijn woordenboek (uit 1970) is te vaag om dat onderscheid te maken, maar waarschijnlijk heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

edwtie schreef op 24 June 2003 @ 14:45:
[...]

mjah wellus nietus, het gaat erom dat ze onafhankelijk zijn maar wel eigendom van kpn (ze bieden zelfs bbned verbindingen aan). Welke naam je daaraan geeft is niet echt heel erg van belang hier, we hebben het over hoe ze werken en wat ze mogen kiezen, we zitten geen werkcollege bedrijfskunde te doen ;).
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 13:50:

Zo.. das een lekker instelling. Alsof die betreffende persoon dat dan expres heeft gedaan ofzo. Over het algemeen hebben ook dat soort mensen het niet slecht met je voor hoor.
ach, met "henk van 0900 0244 heeft het gezegd!" kom je niet ver ;). Ik geloof niet dat mensen hun eigen nummer gaan gaven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 13:50:
waar heb je het over? ik ga er natuurlijk ook van uit dat hij het beste met me voor heeft. maar als hij zich toch heeft vergist en ik dus afgesloten wordt dan ben ik natuurlijk zeer pissed. en ach, het ligt dan helemaal aan hen of ik vervelend wordt of niet... nou ja, ik maak me voorlopig geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 24 June 2003 @ 15:01:
ach, met "henk van 0900 0244 heeft het gezegd!" kom je niet ver ;). Ik geloof niet dat mensen hun eigen nummer gaan gaven ;).
ik heb hem specifiek naar zijn naam gevraagd. hij heeft zelfs aangegeven dat ik hem moest bellen als er toch problemen ontstaan. dus ik denk wel dat ik wel vrij ver zal komen, mocht het verkeerd uitpakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 23:53:
Geachte heer/mevrouw,

Planet Internet zal deze extra upstream mogelijkheid voorlopig niet aanbieden aan haar klanten.

Met vriendelijke groet,

Customer Services
Planet Internet

Geachte heer/mevrouw,

Wij gaan dit ook aanbieden. Echter wanneer en hoe duur is nog niet bekend. Houdt u de komende onze site in de gaten. Zodra er meer nieuws is zal het daarop verschijnen.

Met vriendelijke groet,

Customer Services
Planet Internet
En dit kreeg ik net dus als antwoord.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op 24 juni 2003 @ 13:57:
Damn jammer dat XS4ALL (voorlopig) niet mee doet... ze zouden wel een abbo tussen basic en fast gooien (bijv 1024/256 voor iets van € 65) dat zou meer verkopen denk ik. Ikzelf heb XS4ALL basic en vindt de fast net iets te duur eigenlijk...
precies, dat mis ik dus ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Zie je nou ik ben niet gek :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel dus ontzettend balen dat je met een Belbudget abbo dus niet met TELE2 of andere Carrier Select aanbieders kan bellen, en dat de gesprekskosten hoger liggen, anders zou ik het meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 18:29:
[...]

precies, dat mis ik dus ook !
tja, maar dan moet je weer bij kpn zijn, xs4all is afhankelijk van de netwerk leverancier voor de snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 21:10:
Wel dus ontzettend balen dat je met een Belbudget abbo dus niet met TELE2 of andere Carrier Select aanbieders kan bellen
Als dat zou kunnen, zou 'iedereen' Bel-Budget met Carrier-Preselect nemen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op 24 June 2003 @ 16:32:
[...]

[...]

Mnou ze veranderen snel dus :+

ben benieuwd, zit er iig wel op te wachten en zodra het mogelijk is zal ik de eerste zijn die overschakeld! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
Ik wacht dit allemaal nog even af wat KPN allemaal gaat doen.
Binnenkort komt ook BBned hier met alle voordelen die we zo graag ook bij KPN zouden willen zien.
En zeker wat betreft de upload.
Maarja, het nadeel van een overstap van KPN naar BBned is het feit dat je een tijd echt zonder ADSL zit en noodgedwongen weer op dat fijne "ratel"modem gaat inbellen......dat wil je niet........... :(
Ook lees ik iets over een 1mBit upload bij BBned (woow!) dus het blijft allemaal interessant maar zolang dat "verhuisprobleem" niet verbeterd blijf ik nog maar bij KPN aangesloten....
Nouja, vroeger klaagde men (ik ook!) dat altijd iemand anders ADSL kon nemen terwijl wij noodgedwongen zaten in te bellen met een One.Tel abbootje...en nu zitten we weer te klagen.....het is ook nooit goed blijkbaar.... >:)

[ Voor 10% gewijzigd door pinolief op 25-06-2003 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 02:20
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 12:21:
Daar heb je dus zelf voor gekozen, want als je 3600 Kbit wilt hebben moet je 20 euro per maand extra betalen :)

(en we hebben het hier over de upload en niet de download snelheden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Duncan schreef op 25 juni 2003 @ 03:11:
[...]

Denk dus eens na: KPN moet ook winst maken, en concurrentie is er genoeg op de markt.
* denk denk denk* :+
Sorrie hoor, maar als KPN-klant mag ik dus kennelijk niet vrij kiezen om over te stappen naar de concurrentie, want dat ontmoedigen ze door je gerust twee maanden zonder internet te laten zitten!! Denk daar maar eens over na... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit niet zonder internet, je zit alleen maar zonder adsl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

8)7 hehe, voor mij is dat zo'n beetje 'one and the same' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
KillerBeeForEver schreef op 25 juni 2003 @ 11:10:
[...]

* denk denk denk* :+
Sorrie hoor, maar als KPN-klant mag ik dus kennelijk niet vrij kiezen om over te stappen naar de concurrentie, want dat ontmoedigen ze door je gerust twee maanden zonder internet te laten zitten!! Denk daar maar eens over na... ;)
Dan neem je kabel. Of je neemt een tweede telefoonlijn voor ADSL, desnoods niet van KPN. Ga nou niet lullen dat er te weinig concurrentie is, want die is er zat. Get it ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

In mijn woonplaats is kabel-internet NIET beschikbaar en ik ben ook niet van plan om via 56K modem of een extra abo te gaan werken. En je hoort mij niet 'lullen' dat er niet genoeg concurrentie is, die is er zat! KPN zorgt er alleen voor dat ik niet makkelijk naar de concurrentie over kan lopen, DAT is waar het mij om gaat (beetje beter lezen lullo :()... get it??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
KillerBeeForEver schreef op 25 juni 2003 @ 13:12:
In mijn woonplaats is kabel-internet NIET beschikbaar en ik ben ook niet van plan om via 56K modem of een extra abo te gaan werken. En je hoort mij niet 'lullen' dat er niet genoeg concurrentie is, die is er zat! KPN zorgt er alleen voor dat ik niet makkelijk naar de concurrentie over kan lopen, DAT is waar het mij om gaat (beetje beter lezen lullo :()... get it??!!
Sorry als het flamerig overkwam, zo was het niet bedoeld ;)

Je bent niet van plan om via een 56k modem / extra abbo te werken -> je kiest dus bewust voor KPN. En je kan toch makkelijk naar de concurrentie overlopen, of zie ik dat nou verkeerd ? Als je een andere ADSL aanbieder wil, neem je een belbudget abonnement à 9 euro per maand en dan sluit je daar je ADSL op... of weet ik veel wat je wilt.. je begrijpt het wel denk ik.
In ieder geval is er zat concurrentie, en het is imho niet echt moeilijk om over te stappen / het wordt je niet moeilijk gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door P.B. op 25-06-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

Adsl ook mogelijk met BelBudget

Adsl wordt vanaf 1 juli ook mogelijk voor KPN-abonnees met een Belbudget-abonnement. Dat heeft een woordvoerster van het telecombedrijf gezegd. Tot nu toe was een adsl-aansluiting alleen weggelegd voor BelBasis- of BelPlus-abonnees. Maar volgens KPN zijn er veel mensen met een BelBudget-abonnement die vooral bereikbaar willen zijn of die veel mobiel bellen en die toch via een adsl-aansluiting willen internetten. Vanaf 1 juli kunnen ook zij een adsl-abonnement afsluiten.
Bron: http://www.icera.nl/db_nieuws/2705_1503.html

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Sorrie, ja, je ziet het nog steeds verkeerd ;). Ik had je trouwens in je vorige reactie inderdaad verkeerd begrepen (wat betreft dat belbudget abo), maar ik klink misschien als een echte Hollander: dan betaal ik toch maar weer € 9,-- p/m extra, enkel en alleen omdat ik niet soepel over kan lopen van een KPN provider naar een non-KPN provider. Moet je voor de gein eens het ADSL forum bezoeken (read it and wheap!), hoeveel verhalen je daar leest hoe moeizaam dat gaat... twee maanden wachten is meer regelmaat dan uitzondering (en dan zit je dus ook twee maanden lang zonder internet... euh, ADSL ;)). Ik hoop dat je me nu dan iets beter begrijpt (over het hoe/waarom men niet zo makkelijk kan overstappen naar een non-KPN provider, that is) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op 24 June 2003 @ 16:32:
[...]

[...]

Denk dat dat een medewerker is die toch een beetje zijn mond voorbij heeft gepraat. Heb nadat ik dit bericht van jou leesde ook een mailtje gestuurd met de vraag. maar kreeg dit terug:
Geachte heer/mevrouw,

Met vriendelijke groet,

Customer Services
Planet Internet
Zijn er trouwens al providers die dit wel aanbieden? Technisch gezien moet het mogelijk zijn... B)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Laatst online: 02-07-2023
Fiberworld natuurlijk :)
http://www.fiberworld.nl

Upgrade naar DU is gratis,...

[ Voor 26% gewijzigd door Mr_DD op 26-06-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 20:08

inXs

known as inXs

Mmmzz die DU2x van basic is bij fiberworld goedkoper dan mijn normale basic @ planet.. daar zal ik eens goed over gaan denken :)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bl!kje schreef op 26 June 2003 @ 14:06:
Mmmzz die DU2x van basic is bij fiberworld goedkoper dan mijn normale basic @ planet.. daar zal ik eens goed over gaan denken :)
Hoe kom je daar nou bij?

Dit is absoluut niet waar...het DU abbonement bij Fiberworld kost € 54,75 per maand...je normale Basic abbo bij Planet kost € 52,25 per maand.

Fiberworld is als je hetzelfde abbonement vergelijkt wel iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 20:08

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 15:03:
[...]

Hoe kom je daar nou bij?

Dit is absoluut niet waar...het DU abbonement bij Fiberworld kost € 54,75 per maand...je normale Basic abbo bij Planet kost € 52,25 per maand.

Fiberworld is als je hetzelfde abbonement vergelijkt wel iets goedkoper.
Ik deed het ook maar uit mijn hoofd.. Naja om die 2 euro hoef je het alsnog niet te laten :+

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
€1 voor het provider deel dus, da's niet zo veel (maar €4 voor KPN deel wel). Ik vind persoonlijk €5 best veel voor verhoging upload, maar het is wel een redelijk bedrag (ik denk alleen dat ik het niet ga doen).
bl!kje schreef op 26 juni 2003 @ 15:11:
Ik deed het ook maar uit mijn hoofd.. Naja om die 2 euro hoef je het alsnog niet te laten :+
Volgens mij moet je dan nog overstappen naar Fiberworld, of kan dat gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Laatst online: 02-07-2023
5 euro voor 2 keer zoveel upload is niet veel,...

overstappen naar een andere provider kan NOG niet zomaar, deze optie komt zeer binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Dr0pSHoT schreef op 26 June 2003 @ 17:04:
5 euro voor 2 keer zoveel upload is niet veel,...
Als je het nodig hebt / nuttig gebruikt niet nee, maar anders is €5 voor 128 kbit/s extra best veel (IMO).
Pagina: 1 2 3 Laatste