[ADSL] Nieuwe KPN Abo's: Hogere Upload

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:43

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
http://www.dsldesk.nl/Nieuws/61

KPN introduceert twee nieuwe ADSL varianten

Vanaf vandaag biedt KPN Telecom twee nieuwe ADSL varianten: ADSL Basic Double Upstream en ADSL Extra Double Upstream. Zoals de naam doet vermoeden, hebben de 'double' abonnementen een extra hoge uploadsnelheid.

Op de upstream snelheid na, verschillen de nieuwe varianten qua technische specificaties niet van de bestaande varianten ADSL Basic en ADSL Extra.

De verschillende Internet Service Providers waar KPN mee werkt kunnen zelf kiezen hoe ze de nieuwe varianten in de markt willen zetten. Een ISP kan er voor kiezen om de nieuwe varianten te verkopen als toevoeging op een bestaande Basic of Extra aansluiting, of als volledig nieuwe variant naast de bestaande Lite (256/64), Basic (768/128) en Extra (1536/256) abonnementen.

Overigens heeft op dit moment geen enkele ISP zijn website aangepast met informatie over de nieuwe mogelijkheden. Het is goed mogelijk dat de providers pas in een later stadium de nieuwe varianten beschikbaar stellen.

De abbonementen die KPN vanaf vandaag aanbiedt op een rij:
Variant Downstream Upstream

Lite 256 kbps 64 kbps
Basic 768 kbps 128 kbps
Basic Double Upstream 768 kbps 256 kbps
Extra 1536 kbps 256 kbps
Extra Double Upstream 1536 kbps 512 kbps

Hieronder staat een overzicht van de maandelijkse ADSL abbonementskosten die KPN (inclusief BTW) in rekening brengt:

Variant KPN-deel
Lite EUR 19,95
Basic EUR 27,95
Basic Double Upstream EUR 31,95
Extra EUR 33,95
Extra Double Upstream EUR 37,95

Het upgraden van een verbinding kost ongeveer 4 euro, voor het downgraden brengt KPN 18,15 euro in rekening.

Tegelijk met de introductie van de nieuwe ADSL varianten, maakt KPN bekend dat het vanaf nu ook mogelijk is om met een BelBudget telefoonabbonement ADSL aan te vragen. Voorheen kon dat alleen met een BelBasis of BelPlus abbonement.

Even ter verduidelijk de postcode checks:

BBnet postcode check (op de voorpagina)

KPN ADSL postcode check

[ Voor 7% gewijzigd door Pubbert op 17-06-2003 23:07 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou nou bij bbned hadden ze dat al lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

hhhm, de maker / eigenaars van dsldesk.nl ken ik wel en die is wel betrouwbaar, maar ik vind het jammer dat hij er geen bron bij heeft gezet :'(. verder heb ik er weinig over te melden, behalve dat het leuk is voor de uploaders onder ons en dat het erg prettig is dat je nu ook adsl kan aanvragen met belbudget :).
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 12:34:
nou nou bij bbned hadden ze dat al lang
Dus dan is het geen nieuws? :?.

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 16-06-2003 12:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:51
Die upload verhoging is leuk, maar zoals genoemd had BBNed dat al lang. Is alleen leuk voor degenen die geen BBNed KUNNEN krijgen, maar toch upload willen.

ADSL icm belbudget is wel leuk, dat is voor veel mensen toch interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57

limit28

Loading.....

maar bij BBNed is toch een verhoging van snelheid zonder extra kosten. of heb ik het verkeerd?

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
bbned levert toch zelfs al 1024?

maar daar gaat het niet over : Dus ontopic blijven graag :)

Upgraden voor 1malig 4 euro is niet veel, ik ben alleen benieuwd wat de maandelijkse kosten gaan worden. De ISP's zullen ook wel een bijdrage vragen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, nadeel:
ik heb een planet basic abbo, wanneer ik met 8KB/sec (lees 2/3 van me practise max upload) kan ik nog maar 50% van me download gebruiken (40kb/sec ipv 80)
Als ze dit nu verdubbelen, kan je dus domweg niets meer downe wanneer je aan het uploaden bent? of snap ik de techniek niet helemaal ? :)

Zowizo, om je lijn te upgraden, zit je een maand zonder internet. (bron: Planer ADSL helpdesk) anders had ik allang een advanced lijn gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 12:40:
Leuk, nadeel:
ik heb een planet basic abbo, wanneer ik met 8KB/sec (lees 2/3 van me practise max upload) kan ik nog maar 50% van me download gebruiken (40kb/sec ipv 80)
Als ze dit nu verdubbelen, kan je dus domweg niets meer downe wanneer je aan het uploaden bent? of snap ik de techniek niet helemaal ? :)

Zowizo, om je lijn te upgraden, zit je een maand zonder internet. (bron: Planer ADSL helpdesk) anders had ik allang een advanced lijn gehad.
Ik heb laatst een Planet info-avond bijgewoond en die zei dat UPgraden niets kost, en dat het doorgevoerd is zonder dat je het merkt. :?

Downgraden kan echter wel tijd en geld kosten.

En de adsl techniek kon toch alang 512kb up aan omdat bbned dit ook leverde. Vraag me niet waarom KPN er nu pas mee komt :)

Jvs: Ik zou ook graag een bron van de KPN zien ja :{

[ Voor 15% gewijzigd door Pubbert op 16-06-2003 12:43 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf nu een basic abbo bij xs4all en betaal 52 euro in de maand (xs4all+kpn) als ik het zo zie ga ik gelijk naar Extra Double Upstream EUR 37,95 gelijk ook wat meer download.

maar het zou leuk zijn als de meerprijs ook bekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Leuk, nadeel:
Nee, dat komt omdat je de upload volgooit. Overigens heb ik effectief 13K upload en pas bij 10 gaat de download echt omlaag.
Als ze die upload dus ruimer maken, kan je dus zonder problemen met 16K uppen, zonder dat je er iets van merkt.
Nou dan hebben ze het totaal verkeerd begrepen. Het is totaal offtopic, maar je bent niet eens een dag offline, het kan binnen een week gefixt zijn en je kunt gewoon blijven internetten, maar zoek daar maar eens over op dit forum op www.kpn.com. Up en downgraden kost 18 euro voor de kpn en de provider rekent niets (tenzij je een fast of basic abo hebt, dan kan je het eerste jaar niet up of downgraden).

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 16-06-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Leuk, nadeel:
Als ze dit nu verdubbelen, kan je dus domweg niets meer downe wanneer je aan het uploaden bent? of snap ik de techniek niet helemaal ?
Die situatie die jij nu hebt klinkt niet helemaal zuiver... Ik merk pas wat van veranderende downloadsnelheden als ik de upload bíjna helemaal volprop.
Maar de redenering over die nieuwe snelheid zal niet opgaan, want ze vergroten dus de capaciteit van de upload. 't Is niet zo dat ze nóg meer over hetzelfde stukje bandbreedte proberen te proppen.

* Korakal is eik best wel geinteresseerd in die double upload :9

edit:
en ik moest eens sneller typen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Korakal op 16-06-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dus als ik m'n telefoon abbo nu verander in een bel budget dan zou de KPN daar niet over moeten gaan zeiken. boeiend, ik ga ze maar es bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 12:44:
hmm dus als ik m'n telefoon abbo nu verander in een bel budget dan zou de KPN daar niet over moeten gaan zeiken. boeiend, ik ga ze maar es bellen.
Ik zou het eerst eens navragen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Wat voor voordelen heeft belbudget t.o.v. Belbasis of Belplus? Goedkoper neem ik aan?

edit:

ik check zelf de Kpn site wel ff btw ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Pubbert op 16-06-2003 12:47 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 16 June 2003 @ 12:42:
[...]

Ik heb laatst een Planet info-avond bijgewoond en die zei dat UPgraden niets kost, en dat het doorgevoerd is zonder dat je het merkt. :?

Downgraden kan echter wel tijd en geld kosten.
Dat is het onduidelijke aan ADSL. Misschien werkt het inderdaad bij Planet allemaal zo soepel. Je hebt alleen ook nog met KPN te maken, en die heeft nou niet echt de naam "soepeltjes"....

Aangezien ik binnenkort waarschijnlijk ga verhuizen naar een niet-@home regio, vind ik het wel top, dat je nu ook op een belbudget ADSL kan krijgen. Ik was namelijk echt niet van plan om een duurder telefoon-abbo te nemen. Het enige waar mijn vaste lijn waarschijnlijk voor gebruikt gaat worden, is inbellen op het bedrijfsnetwerk. Dat duurt nog geen halve minuut, en dan wordt ik teruggebeld door de server. En dat doe ik echt niet elke avond. Verder ben ik erg tevreden met mijn mobieltje, dus ik ga er echt niet mee bellen. Maar om gebeld te worden is het wel weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 12:47:
[...]

Dat is het onduidelijke aan ADSL. Misschien werkt het inderdaad bij Planet allemaal zo soepel. Je hebt alleen ook nog met KPN te maken, en die heeft nou niet echt de naam "soepeltjes"....
Hehe, welkom in de omgekeerde wereld van BazzH 8)7 :D. Maakt verder niet uit hoor ;). Upgraden en downgraden gaat gewoon bijna altijd goed. ook bij andere providers als xs4all en tiscali die ook via kpn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 16 June 2003 @ 12:43:
[...]
Nee, dat komt omdat je de upload volgooit. Overigens heb ik effectief 13K upload en pas bij 10 gaat de download echt omlaag.
Als ze die upload dus ruimer maken, kan je dus zonder problemen met 16K uppen, zonder dat je er iets van merkt.
Okay, ik snap de hele ADSL techniek niet 100% als het aankomt op up/down beperkingen e.d. Dus vandaar maar ff in de groep gegooid :)
Ik gooi regelmatig me upload vol (website updaten e.d.) an dan zakt me down in elkaar :( Niet erg voor kleine bestanden e.d. maar hinderlijk bij grote files.

Thnx voor snel helder antwoord...

Ennuh: t'was al een maandje of 6 terug dat ik had geïnformeerd, zal morgen nog eens bellen, en meteen ff die upgrade laten uitvoeren ... Als je er nix van merkt vind ik t best interesant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Heeft iemand KPN al gebeld ofzo voor meerdere info? Op de site zie ik het niet echt staan.

* geen werkende telefoon op werkplek heeft

[ Voor 16% gewijzigd door Pubbert op 16-06-2003 12:55 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 16 juni 2003 @ 12:49:
[...]

Hehe, welkom in de omgekeerde wereld van BazzH 8)7 :D. Maakt verder niet uit hoor ;). Upgraden en downgraden gaat gewoon bijna altijd goed. ook bij andere providers als xs4all en tiscali die ook via kpn werken.
Eventuele problemen liggen over het algemeen niet bij de ISP. Volgens een vriend van me (KPN/SNT), gaat er bij de KPN gewoon regelmatig eens wat fout. (Al zijn ze natuurlijk wel continu bezig om daar wat aan te doen.)

Dus misschien is mijn wereld niet de omgekeerde wereld, maar draai je zelf wel wat om....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hmm het zou mooi zijn als je ook naar een BelBudget abbo kan overschakelen als je al een BelBasis abbo hebt en een ADSL aansluiting. Want ik bel eigenlijk nooit met mn vaste aansluiting (bel mobiel) en dus zou het mooi zijn als de abbo kosten omlaag zouden kunnen gaan. Iemand een idee of dat mogelijk is?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 16 June 2003 @ 12:39:
bbned levert toch zelfs al 1024?

maar daar gaat het niet over : Dus ontopic blijven graag :)

Upgraden voor 1malig 4 euro is niet veel, ik ben alleen benieuwd wat de maandelijkse kosten gaan worden. De ISP's zullen ook wel een bijdrage vragen.
Volgens mij alleen maar icm een SDSL abbo, 1Mbit up en down tot en met 2,3 Mbit up en down.
Maar als jij meer info hebt dan hoor ik het graag :*)
Greetz,

Hellejoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 13:01:
[...]

Volgens mij alleen maar icm een SDSL abbo, 1Mbit up en down tot en met 2,3 Mbit up en down.
Maar als jij meer info hebt dan hoor ik het graag :*)
Greetz,

Hellejoep
http://www.eweka.nl/200205/adslconsument7800.php

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das nog nie zo lang volgens mij, laatste keer dat ik keek was t nog 512 :)

Anyway: dit is offtopic :) (misschien wel nuttig voor iemand die nog sneller ADSL zoekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij demon is het nog steeds 1024/512, dus ik word hier niet echt opgewonden van en ga gewoon lekker over naar Demon zo snel als het mogelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws!

Het is me gelukt om mijn huidige Bel Basis abbo om te zetten naar een Bel Budget, met behoud van ADSL. ik belde eerst naar 0900-0244, maar werd daar doorverwezen naar 0800-1717. Daar kreeg ik vervolgens een vriendelijke jongen aan de lijn die het abbonement direct omzette naar een Budget vorm.

een paar dingen : het wordt pas bij de eerstvolgende rekening ingeschakeld, aan de andere kant is het dus wel zo dat als je al een ADSL aansluiting hebt je TOCH over kan naar Bel Budget! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Voor die prijs durf ik een kleine upgrade wel aan. Af en toe zit ik de upload aardig te hammeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:07

Peetman

Tjah....

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 13:24:
Goed nieuws!

Het is me gelukt om mijn huidige Bel Basis abbo om te zetten naar een Bel Budget, met behoud van ADSL. ik belde eerst naar 0900-0244, maar werd daar doorverwezen naar 0900-1717. Daar kreeg ik vervolgens een vriendelijke jongen aan de lijn die het abbonement direct omzette naar een Budget vorm.

een paar dingen : het wordt pas bij de eerstvolgende rekening ingeschakeld, aan de andere kant is het dus wel zo dat als je al een ADSL aansluiting hebt je TOCH over kan naar Bel Budget! :D
Werkt dit ook als je een adsl aansluiting via versatel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Zeiden ze ook iets over de upload verhoging crookram?

User Repeat: Ga aub ergens anders liggen blaten :{

[ Voor 3% gewijzigd door Pubbert op 16-06-2003 13:42 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh...geen idee. ik heb Basic ADSL bij XS4all. is Versatel een ISP die samenwerkt met KPN? je kan allicht bellen met dat nummer wat ik in mijn andere post noemde en het ff navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit ook met behoud van de 4 IP nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r:

1. upload verhoging heb ik niet naar gevraagd.
2. edit nm, ik zag niet dat "Repeat" een user is. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 13:35:
Kan dit ook met behoud van de 4 IP nummers?
Die heb je als het goed is allang niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Dat d8 ik eigenlijk ook al? Want de IP adressen werden schaars.

Of bedoel je dat we vanaf deze verandering WEL weer 4 ip's krijgen (Fast bezitters dan)

[ Voor 44% gewijzigd door Pubbert op 16-06-2003 14:06 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duncan schreef op 16 June 2003 @ 13:55:
[...]

Die heb je als het goed is allang niet meer ?
Er zijn nog een aantal mensen die ze wel hebben. Maar als je ze eenmaal kwijt bent krijg je ze nooit meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 14:07:
[...]

Er zijn nog een aantal mensen die ze wel hebben. Maar als je ze eenmaal kwijt bent krijg je ze nooit meer terug
Juist, ik heb ze namelijk gewoon nog, en ik ben niet van plan om ze weg te doen :)
Ik betaal er namelijk gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 16 juni 2003 @ 12:31:
http://www.dsldesk.nl/Nieuws/61

KPN introduceert twee nieuwe ADSL varianten

Overigens heeft op dit moment geen enkele ISP zijn website aangepast met informatie over de nieuwe mogelijkheden. Het is goed mogelijk dat de providers pas in een later stadium de nieuwe varianten beschikbaar stellen.
XS4ALL gaat het in ieder geval voor zover bekend niet bieden. Het werkt namelijk alleen op zeer korte afstand van telefooncentrales, dus de dekking zal minimaal zijn. En daardoor zullen maar weinig mensen het kunnen afnemen. Aldus een medewerker bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 14:09:
[...]
Juist, ik heb ze namelijk gewoon nog, en ik ben niet van plan om ze weg te doen :)
Ik betaal er namelijk gewoon voor.
Jij wou geen Vigor ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk, maar daar heb ik als kabel gebruiker niks aan :'(

tijd voor een adsl abbo over bbned >:)

maar toch mooi voor de mensen die geen bbned oid kunnen krijgen en wat meer upstream willen, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 14:37

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 14:17:
[...]

XS4ALL gaat het in ieder geval voor zover bekend niet bieden. Het werkt namelijk alleen op zeer korte afstand van telefooncentrales, dus de dekking zal minimaal zijn. En daardoor zullen maar weinig mensen het kunnen afnemen. Aldus een medewerker bij XS4ALL.
Das onzin...die upstream tot 512 Kbps kan gewoon tot 3,5 km van de centrale...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CompuFAT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 10:37

CompuFAT

Oops, I farted ...

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 12:40:
Leuk, nadeel:

Ik heb vorig jaar mijn Planet Basic omgezet in een Advanced en dat gaat zonder dat je het merkt. Ineens heb je gewoon meer bandbreedte. Geen seconde down geweest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 14:17:
[...]

Dat is onzin, het is misschien iets minder ver, maar kpn hanteert al extreme veiligheidsmarges en 256kbps upload is totaal niet bijzonder (bij de fast abo's kan het ook gewoon overal, tot 2,7km van de centrale :)). Ik kan me voorstellen dat ze het niet willen, maar ik geloof niet dat dat een officieel statement is.
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 12:57:
[...]

Eventuele problemen liggen over het algemeen niet bij de ISP. Volgens een vriend van me (KPN/SNT), gaat er bij de KPN gewoon regelmatig eens wat fout. (Al zijn ze natuurlijk wel continu bezig om daar wat aan te doen.)

Dus misschien is mijn wereld niet de omgekeerde wereld, maar draai je zelf wel wat om....
Spannend, hoe heet die vriend dan? (ook SNT/kpn installatiedesk mederwerker hier dus ;)). Zo vaak gaan er geen dingen fout hoor, zo ongeveer alle aansluitingen gaan goed, er is bijna nooit een storing up downgrades gaan altijd goed (niet 100%, er worden altijd fouten gemaakt). Het enige wat er minder is, is het feit dat als iets fout is gegaan door een foutieve opzegging ofzo, iemand opnieuw aan moet vragen omdat er gewoon geen mankrachten zijn om in die automatische processen in te grijpen, maar dat komt niet zo vaak voor :). De 'storing' die het meest voorkomt, is het wel kunnen inloggen, maar geen data krijgen bij een verhuizing of nieuwe aansluiting. En dat ligt zo ongeveer altijd aan een verkeerd IP adres wat toegekend wordt (of geen, ook altijd leuk :P).

Je zou ook de helpdesktests eens moeten zien van de consumentenbond, word je ook bang van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17:20
Dit is nog eens een leuke actie :) Voor 4 euro 16 kb/s up (Basic ADSL) meer vind ik toch een zeer redelijke prijs en dat heb ik er zeker voor over.
Downloaden gaat snel zat met 80 kb/s, zo veel download ik toch niet, maar ik wou over gaan stappen vanwege de upload, maar 32 kb/s up (waarvan je zo'n 26 kb/s zal halen) voor maar 4 euro en waarschijnlijk erg weinig downtime voor de upgrade zie ik dan meer zitten.
Kan ik eindelijk weer eens een spelletje gaan hosten met meer dan 3 mensen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
JvS schreef op 16 June 2003 @ 14:30:
[...]

Dat is onzin, het is misschien iets minder ver, maar kpn hanteert al extreme veiligheidsmarges en 256kbps upload is totaal niet bijzonder (bij de fast abo's kan het ook gewoon overal, tot 2,7km van de centrale :)). Ik kan me voorstellen dat ze het niet willen, maar ik geloof niet dat dat een officieel statement is.

[...]
Spannend, hoe heet die vriend dan? (ook SNT/kpn installatiedesk mederwerker hier dus ;)). Zo vaak gaan er geen dingen fout hoor, zo ongeveer alle aansluitingen gaan goed, er is bijna nooit een storing up downgrades gaan altijd goed (niet 100%, er worden altijd fouten gemaakt). Het enige wat er minder is, is het feit dat als iets fout is gegaan door een foutieve opzegging ofzo, iemand opnieuw aan moet vragen omdat er gewoon geen mankrachten zijn om in die automatische processen in te grijpen, maar dat komt niet zo vaak voor :). De 'storing' die het meest voorkomt, is het wel kunnen inloggen, maar geen data krijgen bij een verhuizing of nieuwe aansluiting. En dat ligt zo ongeveer altijd aan een verkeerd IP adres wat toegekend wordt (of geen, ook altijd leuk :P).

Je zou ook de helpdesktests eens moeten zien van de consumentenbond, word je ook bang van :).
ADSL fast is zelfs leverbaar op 2.9km afstand (een vriend van mij) die krijgt dus ook gewoon 256kb up. Ik woon er zelf 3.3km vanaf en kon volgens de xs4all adsl check alleen basic en lite krijgen.

Ben benieuwd of ik ook kan upgraden :)

Maja eerst aangesloten worden :) Planning staat voor 8 juli 03

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:50
Ik ga dit abonnement opvoeren volgens mijn plan:

Widexs hosting opzeggen en tot alleen dns-tool gebruitk.. dns-tool voor mijn domeinen blijft bij widexs en emailadressen van widexs komen alleen doorgaan naar mij.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 13:24:
Goed nieuws!

Het is me gelukt om mijn huidige Bel Basis abbo om te zetten naar een Bel Budget, met behoud van ADSL. ik belde eerst naar 0900-0244, maar werd daar doorverwezen naar 0900-1717. Daar kreeg ik vervolgens een vriendelijke jongen aan de lijn die het abbonement direct omzette naar een Budget vorm.

Als ik 0900 1717 bel krijg ik telediscount aan de lijn Einstein!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 13:20
Leuk, nadeel:
Als ze dit nu verdubbelen, kan je dus domweg niets meer downe wanneer je aan het uploaden bent? of snap ik de techniek niet helemaal ?
Interessant leesvoer voor je: Linux Advanced Routing and Traffic Control HOWTO (www.lartc.org)

8KBps is erg weinig moet 13.3 toch wel halen....

Je probleem is basically dit: zowel je uitgaande netwerkkaart als je router hebben een buffer een bepaalde grootte. Nou is je LAN 10 of 100Mbps en je internet upstream is maar 128kbps, veel langzamer dus. Het probleem is dat de buffers vol lopen met pakketjes van je upload stream, pas als die buffer leeg is kun je weer ACK pakketjes die je nodig hebt voor je downstream versturen. Hierdoor komen deze vertraagd aan waardoor de zender langzamer gaat zenden. De oplossing is QoS/Traffic Shaping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Ik heb zo-even ook met XS4ALL gebeld om eens te informeren (aangezien de providers het toch al zouden moeten weten (ik zeg niets over het feit dat wij het ook nog niet wisten :P). Ben ff doorgeschakeld en men wist nog van niets. Naar aanleiding van de URL die ik ze gaf en die hier staat, zou men gaan navragen bij de productmanagers en mij ff mailen.

Ben benieuwd, want ik heb wel interesse (zowel professioneel als prive :P).

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff redelijk offtopic

maar zijn er meerdere mensen die problemen hebben om in te loggen op www.planet.nl ?

NAV. van dit topic wilde ik mijn abbo wijzigen, maar inloggen komt terug met een 500 server error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ze zijn misschien bezig met de site updaten Wize :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Als ik 0900 1717 bel krijg ik telediscount aan de lijn Einstein!!"

whoops!!! mijn oprechte excuses. het moet 0800-1717 zijn. sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlitall
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2021
@wize
inloggen bij planet om je gegevens te wijzigen gaat alleen als je gebruik maakt van een planet verbinding, dus niet vanaf je werk oid.

webmail van planet werkt al dagen zeer traag of helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 13:16

BrZ

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 12:57:
[...]

Mwa, zal ik niet te hard zeggen.,.. in het algemeen valt het aantal problemen met KPN heel erg mee hoor :)

Hier (Tiscali) is het overigens nog niet bekend hoe en wanneer dit aangeboden gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 14:52:
"Als ik 0900 1717 bel krijg ik telediscount aan de lijn Einstein!!"

whoops!!! mijn oprechte excuses. het moet 0800-1717 zijn. sorry!
:D dankje!! ik ga gelijk bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 24-09 08:53
Ik zijn idd problemen met de toegang naar webmail en eigen gegevens op de planet.nl site.
Wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmzzz, lijkt alsof niemand ervan weet... ook op dat andere nummer niet.

Ik werd doorverbonden en deze mevrouw had nog niet de nieuwsbrief gelezen. Bij navraag werd het bevestigd en ik ben dus ook over naar belbudget. Voor dat geld doe ik dan weer extra upload. Goeie ruil!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt jongens, weet ik ff genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-freaky- schreef op 16 June 2003 @ 14:43:
[...]

Interessant leesvoer voor je: Linux Advanced Routing and Traffic Control HOWTO (www.lartc.org)

8KBps is erg weinig moet 13.3 toch wel halen....

Je probleem is basically dit: zowel je uitgaande netwerkkaart als je router hebben een buffer een bepaalde grootte. Nou is je LAN 10 of 100Mbps en je internet upstream is maar 128kbps, veel langzamer dus. Het probleem is dat de buffers vol lopen met pakketjes van je upload stream, pas als die buffer leeg is kun je weer ACK pakketjes die je nodig hebt voor je downstream versturen. Hierdoor komen deze vertraagd aan waardoor de zender langzamer gaat zenden. De oplossing is QoS/Traffic Shaping.
Ik heb m zelf ff gemaxed op 8kb/sec omdat het anders nóg minder wordt. (ik haal idd 13kb/sec maar me down is dan gewoon 0,2 kb/sec)
Je verhaal klinkt goed in de oren, nadeel is alleen, dat ik een totale n00b ben op dat gebied, je meld een topic met Linux. En op dit moment werk ik thuis niet met Linux. (geen systeem meer over)
Ik zit alleen met een tweetal Windows 2000 machines achter een LinkSys router.
en daarin (de config) kan ik dergelijke termen niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 14:18:
[...]

Jij wou geen Vigor ? :)
Nope, ik wilde mijn 4 IP nummers behouden. Ik heb ze nog steeds, en ik heb zelf een Vigor aangeschaft.

Ik ga straks even met de MxStream helpdesk bellen hoe het zit met die IP nummers, of er 3 gaan verdwijnen bij deze upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Procyon for life schreef op 16 June 2003 @ 15:04:
Ik zijn idd problemen met de toegang naar webmail en eigen gegevens op de planet.nl site.
Wordt aan gewerkt.
Werk jij eigenlijk voor Planet?
offtopic
heb net een abbo upgrade na laten vragen, maar er werd me verteld dat dat allemaal via de post moet?
kortom, ik moet een brief sturen naar Planet met het verzoek of mijn abonnement verhoogd kan worden naar 1.5mbit. Klopt dit?
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb het hele weekend probleemloos gebruik gemaakt van webmail van planet :?

Ik wacht geduldig op het mailtje waarin de nieuwe mogelijkheden aangestipt worden. Met name de prijzen daarvoor ben ik erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 16 June 2003 @ 15:17:
Ik heb het hele weekend probleemloos gebruik gemaakt van webmail van planet :?

Ik wacht geduldig op het mailtje waarin de nieuwe mogelijkheden aangestipt worden. Met name de prijzen daarvoor ben ik erg benieuwd naar.
Zit er een prijsverlaging in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Dus KPN bevestigd het?? _O_?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 16 juni 2003 @ 15:19:
Dus KPN bevestigd het?? _O_?
Ja maar niet zonder slag of stoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 15:19:
[...]

Zit er een prijsverlaging in dan?
lijkt me eerder een verhoging als je meer wil, betaal je meer. .. mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 15:13:
[...]
Nope, ik wilde mijn 4 IP nummers behouden. Ik heb ze nog steeds, en ik heb zelf een Vigor aangeschaft.

Ik ga straks even met de MxStream helpdesk bellen hoe het zit met die IP nummers, of er 3 gaan verdwijnen bij deze upgrade.
dat heet tegenwoordig kpn-adsl of "adsl van kpn", maar die zullen je er helemaal niets over kunnen vertellen, aangezien xs4all jou die IP's wel of niet geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 15:28:
[...]

lijkt me eerder een verhoging als je meer wil, betaal je meer. .. mijn mening :)
Soms wil het nog wel es zo zijn dat bij introductie van nieuwe produkten, de prijzen verlaagd worden van oude produkten ... ;)
Maar ff afwachten dan maar ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 15:46:
[...]
Soms wil het nog wel es zo zijn dat bij introductie van nieuwe produkten, de prijzen verlaagd worden van oude produkten ... ;)
Maar ff afwachten dan maar ...
Reken daar maar niet op :)
Het is in princiepe een toevoeging op een reeds bestaande dienst. Die toevoeging is zó goedkoop dat ik er echt geen acties of dergelijke mee verwacht, en al helemaal niet voor bestaande abo's. Hooguit voor nieuwe abo's die de eerste X maanden die dubbele upstream niet hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 15:53:
[...]

Reken daar maar niet op :)
Het is in principe een toevoeging op een reeds bestaande dienst. Die toevoeging is zó goedkoop dat ik er echt geen acties of dergelijke mee verwacht, en al helemaal niet voor bestaande abo's. Hooguit voor nieuwe abo's die de eerste X maanden die dubbele upstream niet hoeven te betalen.
Zoals je misschien weet had je vroeger ADSL comfort en advanced, met de intreding van het 256k abbo zijn de prijzen van comfort en advanced ook 1 euro minder geworden, kortom, wat ik je duidelijk probeer te maken is dat het niet altijd prijsverhoging is, maar kan ook de andere kant opgaan.
Goed, en nu weer back ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wacht nog even af op wat bbned gaat doen, maar vooralsnog lijkt het mij duidelijk. Zodra mijn 1jarig abo bij bbned afloopt ga ik naar KPN. Ik heb nu 1024/512 en betaal 65 euro p/m, vergeleken met het extra double stream abo scheelt dit gewoon bijna 30 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:22

Stewie!

Keen must die!

Raven- schreef op 16 June 2003 @ 15:58:
Ik wacht nog even af op wat bbned gaat doen, maar vooralsnog lijkt het mij duidelijk. Zodra mijn 1jarig abo bij bbned afloopt ga ik naar KPN. Ik heb nu 1024/512 en betaal 65 euro p/m, vergeleken met het extra double stream abo scheelt dit gewoon bijna 30 euro per maand.
Hoe kom je daarbij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op 16 June 2003 @ 15:58:
Die 35 euro is alleen voor KPN. Nu moet je ook nog een ISP betalen :D dus kom je weer boven de 65 euro. :Y)

te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:22

Stewie!

Keen must die!

:P :+

Dubbele upstream is iets wat ik graag wil, en op de zaak is dat zeker handig. Maar voor de mensen die bij BBned zitten, blijf daar lekker, veel betere abo's lopen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 14:29

Quarin

Ondertitel... wasda?

Hier ben ik behoorlijk blij mee, download snelheid maakt mij niet zoveel uit maar upload snelheid wel. Als ik zou kunnen zou ik nu meteen een 1024/512 abbo nemen (ipv de 768/128 nu) of zelfs een 7800/1024 al is dat net ietsjes te duur. Het probleem is echter dat als ik overga naar een andere provider ik 6 tot 8 weken zonder adsl moet doen, en dat is dus gewoon geen optie. Ik zit daarom vast aan planet en zal het de komende jaren wel blijven :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Laatst online: 19:12
Hmm het is dus wel zo bij XS4All :(
Net ff mailtje gestuurd naar de helpdesk:
Beste,

wij gaan dit niet doen.
Het is een beetje klanten blij maken met een dooie mus, omdat de dekking
minimaal is. Een klant moet erg dicht op de centrale zitten, anders
heeft
hij niets. Geen extra snelheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Octopuz schreef op 16 June 2003 @ 16:14:

[...]
das ook lekker zeg!
want dat word er voorlopig niet bijverteld .. eigenlijk wel enigzins logisch natuurlijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

ik wou me hier voor aanmelden: http://www.surfsneladsl.nl/ en dan de 1024/512 variant voor €55/m.... lijkt me goeie prijs :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Tentacle1 schreef op 16 juni 2003 @ 13:00:
Hmm het zou mooi zijn als je ook naar een BelBudget abbo kan overschakelen als je al een BelBasis abbo hebt en een ADSL aansluiting. Want ik bel eigenlijk nooit met mn vaste aansluiting (bel mobiel) en dus zou het mooi zijn als de abbo kosten omlaag zouden kunnen gaan. Iemand een idee of dat mogelijk is?
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 13:24:
Goed nieuws!

Het is me gelukt om mijn huidige Bel Basis abbo om te zetten naar een Bel Budget, met behoud van ADSL. ik belde eerst naar 0900-0244, maar werd daar doorverwezen naar 0800-1717. Daar kreeg ik vervolgens een vriendelijke jongen aan de lijn die het abbonement direct omzette naar een Budget vorm.

Okay dat bevestigd mijn vraag :P

Ik heb daarnet zelf even gebeld en het ging als volgt:

De meneer die ik aan de lijn kreeg kon bevestigen dat het binnenkort mogelijk was ja, dus ik vertelde hem dat iemand anders dit al geregeld had. Daarop verbond hij me door met de klantenservice (?).
Toen kreeg ik een dame aan de lijn, waar ik dus hetzelde verhaal aan uit had gelegd. Dus ze moest het even gaan navragen, een minuut later kwam ze weer aan de lijn om dit uit te leggen dat het ook voor hun erg nieuw was. Daarop vertelde ze me dat ik beter kon wachten totdat het zeker was dat het kon, zodat ik niet plots mn adsl verbinding kwijt raakte.
Dus ik zei zo dat iemand anders mij voor was geweest en dat het dan pas bij de 1e afschrift wordt gewijzigd en anders wanneer dat dan bekend wordt gemaakt dat dit dus mogelijk is. Ze zei dat je het op de website kon lezen of dat je het van mensen die een adsl verbinding gingen nemen kon vragen ( 8)7 ).

Maar toen opeens controleerde ze mn adresgegevens en was het geregeld, nog 2 vraagjes en toen was het een prettige middag verder :?

Nouja ik neem aan dat het goed is gegaan, anders merk ik het vanzelf wel :z

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
Beste Mark,

ik ben bang van niet. Dit is echt een losstaand product waar we niets mee
gaan doen. De enige manier om een hogere upstream te krijgen is een ander
abonnement nemen: http://www.xs4all.nl/adsl/deabonnementen.php

Overigens zijn er momenteel maar liefst NUL providers die plannen hebben
om dit te gaan doen!

> Is het
misschien toch mogelijk om het aan te vragen op eigen risico?
> Als ik dus theoretisch 512kbit upload zou krijgen maar het niet kan halen is
> het nog altijd meer dan 256kbit.
> Mocht dit mogelijk zijn, dan ben ik nog meer tevreden over XS4All dan dat ik
> nu al ben! <-- btje slijmen :P
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Mark Zwang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Octopuz schreef op 16 June 2003 @ 16:14:

[...]
wat een bullshit, bbnet lukt het ook om iedereen 256kbps upload te geven... Dat je het bij de fast aansluitingen niet doet is misschien te bevatten, maar de basic abbos' kunnen stuk voor stuk omhoog,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tentacle1 schreef op 16 June 2003 @ 16:21:
Okay dat bevestigd mijn vraag :P

Ik heb daarnet zelf even gebeld en het ging als volgt:

<verhaal>
lol. nogal wazig geregeld. degene die ik aan de lijn kreeg was iig wel op de hoogte (hij moest het nog wel ff navragen) maar ik kon zonder morrelen overgezet worden. misschien hebben na mijn post zoveel mensen gebeld dat ze een beetje teruggekropen zijn. ;)

ik ga er gewoon van uit dat ik ben overgezet en dat m'n ADSL blijft werken. die jongen zei nog wel dat als ik toch onverhoopt problemen mocht krijgen met m'n ADSL dat ik dan terug moest bellen, zodat ze het alsnog kunnen fixen. ik ga er iig van uit dat dit allemaal geen problemen zal opleveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik geloof er ook geen ruk van. Misschien voor de Fast dat het moeiljk word. Maar voor de Basic? De 256Kb upload komt ook 2900 meter ver, en dan zou het dus voor de basic ook mogelijk moeten zijn...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
Idd, en anders kunnen ze het toch 'onder voorbehoud van een lengtetest' doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Til
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 08:53

Til

http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/verhogingupstream.html
XS4ALL BERAADT ZICH OP VERHOGING UPSTREAM ADSL
16 juni 2003

Vanaf vandaag biedt KPN aan internetproviders de mogelijkheid om twee aanvullende ADSL varianten aan te bieden: 'ADSL Basic Double Upstream' en 'ADSL Fast Double Upstream'. Bij Basic ADSL gaat het om een verhoging van de upstreamsnelheid van 128 Kbit/s naar 256 Kbit/s. Bij Fast ADSL gaat het om een verhoging van de upstreamsnelheid van 256 Kbit/s naar 512 Kbit/s.

XS4ALL was verrast door de snelle introductie door KPN van deze nieuwe ADSL varianten. Het introduceren van deze nieuwe varianten behelst een grondige aanpassing van operationele processen en systemen, te meer daar de nieuwe varianten niet overal in het ADSL dekkingsgebied leverbaar zijn. Er zijn rond de introductie van deze nieuwe ADSL varianten nog veel onduidelijkheden. Een overhaaste introductie zou ten koste gaan van de kwaliteit van de order- en leveringsprocessen. XS4ALL introduceert nieuwe diensten pas als de kwaliteit van deze processen is gewaarborgd.

XS4ALL beraadt zich momenteel of ze deze nieuwe varianten in de markt zal zetten en zo ja, op welke wijze. Begin augustus 2003 verwacht XS4ALL hier duidelijkheid over te geven. Tot die tijd zal XS4ALL de nieuwe ADSL varianten niet voeren.
Afwachten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
Ah gelukkig :) Nu nog maar hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrZ schreef op 16 juni 2003 @ 14:53:
[...]

Mwa, zal ik niet te hard zeggen.,.. in het algemeen valt het aantal problemen met KPN heel erg mee hoor :)

Hier (Tiscali) is het overigens nog niet bekend hoe en wanneer dit aangeboden gaat worden :)
Het gaat hier alleen om problemen bij wijzigingen. (dus eerste keer aansluiten, en abbo's wijzigen, verhuizing e.d.) En inderdaad, natuurlijk gaat het in het gros van de gevallen gewoon goed. (Zou anders ook wel triest zijn he?) Wat ik dus bedoel te zeggen, is dat als er iets foutgaat bij zo'n wijziging, dat het probleem dan vaker bij KPN zal liggen, dan bij je ISP. (Al is de laatste natuurlijk niet bij voorbaat "heilig"-verklaard.)

De dienst op zich heeft niet echt vaak last van problemen. Hier op mijn werk gaan we ook via KPN, en het netwerk is goed. Tot nu toe (dik halfjaar) eigenlijk nog maar 1 of 2 noemenswaardige storingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 24-09 11:58

robhof

Lembongan view

Oftewel: het is in goed overleg met de providers gegaan... ;)

Heb zeker wel interesse in een dubbele upload, mits de kosten inderdaad niet al te hoog zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Zo, ook ff abbotje Bel Basis naar Bel Budget omgezet.
Ze moesten even kijken of het al kon, maar t was in orde.

Vanaf de volgende rekening hebben we nu Bel Budget. :D

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik zou willen dat ze ook 768/512 gingen aanbieden voor b.v. 8 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damanseb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 07:24
Waarom is upload eigenlijk zo duur t.o.v. download?
Ik snap de hele theorie hier achter niet..

Is alleen het internationale upload dan zo duur of het nationale upload ook?
Upload over het eigen netwerk lijkt me niks duurder dan download..
Met een lage upload stimuleer je niet echt het lokale verkeer..

Als mensen meer van elkaar gaan downloaden en minder internationaal verkeer genereren lijkt mij dit alleen maar gunstig voor een ISP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 14:47:
ff redelijk offtopic

maar zijn er meerdere mensen die problemen hebben om in te loggen op www.planet.nl ?

NAV. van dit topic wilde ik mijn abbo wijzigen, maar inloggen komt terug met een 500 server error.
klopt dit is al bijna 1,5 maand zo :r, daardoor kan ik nog steeds m;n andere email box niet controleren omdat ik het password niet kan veranderen.
En de helpdesk helpt je niet :(

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Interessant als je wilt weten hoever je van de centrale zit:

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Help!!!! schreef op 16 June 2003 @ 19:49:
Interessant als je wilt weten hoever je van de centrale zit:

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
936 meter :( ik mij was verteld dat de kast hier op de hoek stond en dat is toch niet 936 meter lijkt me.. eerder 100.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

its_me schreef op 16 June 2003 @ 18:36:
Zo, ook ff abbotje Bel Basis naar Bel Budget omgezet.
Ze moesten even kijken of het al kon, maar t was in orde.

Vanaf de volgende rekening hebben we nu Bel Budget. :D
Ik ook... ze vroegen zich daar wel af waar die drukte zo opeens vandaan kwam... was niet de eerste vanavond... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwin schreef op 16 June 2003 @ 19:53:
[...]

936 meter :( ik mij was verteld dat de kast hier op de hoek stond en dat is toch niet 936 meter lijkt me.. eerder 100.
je moet een onderscheid maken tussen de verdeelkast in je straat/wijk en de centrale.

Ik zie KPN, Bbned en Versatel hun ADSL-apparatuur echt niet in zo'n kastje proppen... >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 19:33
Eigenlijk is dit allemaal sowieso een dooie mus, of XS4All nou aangeeft of het wel of geen hoog dekkingsgebied heeft... Feit blijft gewoon dat BBned betere abonnementen heeft voor een lagere prijs. Het is leuk dat KPN op dit moment zijn gebruiker "tegemoegd komt" (als je daarvan mag spreken als je er wel fors voor mag bijbetalen. Vier euro is altijd nog bijna negen gulden per maand. Je betaald dus ongeveer 9% meer voor een dienst die je bij een ander voor een lagere prijs kunt krijgen.

Volgens mij zou KPN veel meer mensen gelukkig maken door gewoon het overstappen van KPN naar BBned te versnellen. Maar dat doen ze natuurlijk niet, omdat ze dan veels te veel klanten kwijtraken. De vraag is dan weer wel of KPN die klanten niet liever kwijt is, omdat het dan toch vaak om de boven-gemiddelde gebruikers gaat.

Verder is het een beetje vreemd dat er problemen met het dekkingsgebied zijn. Wat is het verschil tussen 768/256 en bijv. 1536/256? Heeft de haalbaarheid van een upload iets te maken met de maximale download? In principe toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

eborn schreef op 16 June 2003 @ 20:17:

Verder is het een beetje vreemd dat er problemen met het dekkingsgebied zijn. Wat is het verschil tussen 768/256 en bijv. 1536/256? Heeft de haalbaarheid van een upload iets te maken met de maximale download? In principe toch niet?
Jawel, hoe verder je van de centrale zit, hoe lager je downstream en upstream kan zijn. (ook afhankelijk van de kwaliteit van de telefoonkabel)

Ik kan bv. op 2,5 km nog 7,9 Mbps down halen, en 0,928 Mpbs up (bruto), maar er zijn ook mensen die op die afstand bv nog maar 4 en 0,7 kunnen halen. Boven de 3,5 km gaat het snel naar beneden. Op bv 5,5 km ga je geen 1 / 0.256 meer kunnen halen.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
qless schreef op 16 juni 2003 @ 20:30:
Jawel, hoe verder je van de centrale zit, hoe lager je downstream en upstream kan zijn. (ook afhankelijk van de kwaliteit van de telefoonkabel)
Dat stukje snap ik. Maar als ze het gebrek aan dekking geven als reden voor het niet aanbieden van de dienst, waarom biedt men dan wel 1536/256 aan? Dan zou die 256 sowieso alleen maar schijn zijn en zou men net zo goed 1536/128 aan kunnen bieden, snap je?

Niet dat ik er overigens vier euro per maand voor over heb, maar dat is een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 15:52

ralfbosz

xm create bosz -c

Iemand er al achter of je je abbo met BBNed ADSL ook terug kan schroeven naar budget, ik betaal elke 2 maand alleen abbo-kosten, belkosten zijn hooguit een keer 2 euro ofzo (moet nog eens girotel via internet aanvragen :)).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Wel het zou kunnen dat ze 1536/256 wel durfen garanderen op 3,5 km, maar bv 1535/512 of 2048/256 niet... (terwijl het meestal wel zal lukken, maar KPN is extreem voorzichtig met garanderen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
qless schreef op 16 June 2003 @ 20:49:
Wel het zou kunnen dat ze 1536/256 wel durfen garanderen op 3,5 km, maar bv 1535/512 of 2048/256 niet... (terwijl het meestal wel zal lukken, maar KPN is extreem voorzichtig met garanderen...)
Tja, KPN blijft natuurlijk toch de 'provider' voor de grote massa. Je mag bij de gemiddelde gebruiker volgens mij al blij zijn als men weet dat ADSL niet alleen bij KPN te halen is. En geef ze ook eens ongelijk. Het zal de meesten een worst zijn of een byte nou 8 bits zijn en of er wel of geen ATM overhead op zit. Volgens mij is ADSL voor de massa nog steeds de redding van een hoge MSN telefoon-rekening.

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat de OPTA niet ingrijpt in de papierwinkel bij het omschakelen van aanbieders. Je hebt nu misschien wel concurrentie, maar wat heb je aan concurrentie als het niet aantrekkelijk of praktisch is om over te stappen als je dat wilt? Hoeveel mensen hoor je er niet over dat ze liever naar Demon willen, maar dat ze dat nu niet kunnen omdat je soms 6 weken zonder Internet zit? Terwijl het effectief misschien een handeling is die je in een uur rond hebt.
Pagina: 1 2 3 Laatste