[NEC ND-1300A] Nieuwe firmware veel DVD-R's werken nu wel :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.346 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:39
Harold_S schreef op 22 november 2003 @ 09:54:
Heb gisteren ook mijn 1300-A geflashed van 1.05 naar 1.08. Na rebooten heb ik nu opeens een extra DVDspeler in verkenner erbij :?. Kan er verder niks mee, hij leest hem niet als ik in mijn echte dvdspelers een disc plaats.
Wanneer ik nu in hardware manager kijk, heb ik nu een AXV CD/DVD rom SCSI CdRom device erbij.
Wanneer ik deze deinstalleer en ik reboot dan vind XP de speler weer opnieuw.
In de Bios zie ik hem er niet bij staan.
Vervolgens heb ik opnieuw geflashed naar andere versies maar het probleem blijft bestaan. Ik heb het apparaat nu maar disabled dan is hij in ieder geval weg uit verkenner. Maar weet iemand waar dit nu door kan komen?
Dan heb je waarschijnlijk Alcohol 120% geinstalleerd. Alcohol installeert een imagedrive, waarmee je verschillende images (bijv *.iso, *.nrg) kunt mounten. Je kan dan de images testen voordat je ze gaat branden. Zo voorkom je dat cd's verknald met appl/spellen die je toch niet leuk vind.

[ Voor 4% gewijzigd door arutten op 22-11-2003 16:20 ]

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Hermanvh schreef op 22 november 2003 @ 08:53:
[...]
107v4 gebruiken! Wanneer leren mensen eens lezen? 1.08 is NIET gehackt!
Sorry, maar ik vind het ook niet echt duidelijk op je site staan, als DVD-brand-no0b zijnde. Ik beb dus ook 1.08 geflashed, kan ik nu nog zonder problemen terug naar 1.07v4 ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Ik heb nu een andere probleem, mijn nec 1300 leest geen cd-r meer. hij zegt me dat er geen schijf aanwezig is.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Heb al meerder softwares geprobeerd maar hielp niet. Hij was trouens eerst wel goed. De brander is nu 1 week oud.

Nec 1300a
firmaware 1.08 en 1.7v4 geprobeerd
cd-r zijn van het merk lifetec (aldi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 16:18:
mmmm ik ken bij nero enkel 2 speed kieze terwijl ik op 1 speed wilt branden anders gaat het fout met die nasuha's iemand enig idee hoe je dan ken veranderen??
De 1300A kan geen 1x aan, alleen 2x. Nero is zowieso troep! Ik zou DVDDecrypter of RecordNow Max gebruiken. Koop voortaan trouwens fatsoenlijke media want Nashua is echt :r :'(

Je hebt zowieso gehackte firmware nodig voor de Nashua's!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bmwman schreef op 22 november 2003 @ 16:32:
Ik heb nu een andere probleem, mijn nec 1300 leest geen cd-r meer. hij zegt me dat er geen schijf aanwezig is.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Heb al meerder softwares geprobeerd maar hielp niet. Hij was trouens eerst wel goed. De brander is nu 1 week oud.

Nec 1300a
firmaware 1.08 en 1.7v4 geprobeerd
cd-r zijn van het merk lifetec (aldi)
Wat dacht je van het feit dat lifetec zo ongeveer het slechtste is wat je kan kopen aan CD-R >> Koop voortaan betere CD's zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Beetje flauwekul wat je nu verteld ik gebruik die lifetec al jaren zonder problemen, dit probleem zit niet in de schijfjes maar in de brander, want ik heb er al een paar mee gebrand, maar nu opeens leest hij ze neit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 22 november 2003 @ 16:33:
[...]

De 1300A kan geen 1x aan, alleen 2x. Nero is zowieso troep! Ik zou DVDDecrypter of RecordNow Max gebruiken. Koop voortaan trouwens fatsoenlijke media want Nashua is echt :r :'(

Je hebt zowieso gehackte firmware nodig voor de Nashua's!
en waar kan je dat ergens downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Heb op advies van Herman Mitsui Mam-E -R schijfjes gekocht bij CDR winkel in Belgie, doen het top :) , schrijven zowel op 2 als op 4 maal prima, heb ook een spindeltje Memorex besteld, doen het ook top op 2 en 4 maal.

Gebruik de 107v4 van Herman.

Dus: geef gewoon iets meer geld uit aan de schijfjes en je hebt gewoon geen gekloot meer.

Princo's kosten ongeveer 1.15 per stuk en de Mam-E ongeveer 1.35, die 20 eurocent is het mij dubbel en dwars waard!

[ Voor 4% gewijzigd door evdv op 22-11-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg ook een power calibirition error met dvd encrypter :| bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Heeft iemand ook problemen met het branden van Mitsui dvd's ?
Zoja welke versie verhelpt dit

Is al beantwoord .. lezen is moeilijk ik weet het

[ Voor 25% gewijzigd door Terrestra op 23-11-2003 13:08 . Reden: antwoord staat eral ]

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herman heb je nog een ander alternatief ik krijg met record max now ook een powe calibirition error :(

tnx alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Ik heb wel een oplossing voor je, ik zou zeggen koop een nieuwe...)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bmwman schreef op 23 november 2003 @ 16:09:
Ik heb wel een oplossing voor je, ik zou zeggen koop een nieuwe...)))
ja nu zeker nu ik de topic: NEC 1300 icm Nashua DVD-R Spindel werkt niet
heb gelezen ga ze maandag gelijk bellen nashua schijnt een uitstekende service te hebben dus gaan we dat maar doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze besteld: Thats Write DVD-R 4X Lead Data Cakebox 50

...hopelijk kan mijn XBOX ze lezen. :)

Ik heb nu: nec108n.exe voor mijn NEC ND-1300A DVD Brander...is dit de beste keus?

of raden jullie me andere aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 20:00:
Ik heb deze besteld: Thats Write DVD-R 4X Lead Data Cakebox 50

...hopelijk kan mijn XBOX ze lezen. :)

Ik heb nu: nec108n.exe voor mijn NEC ND-1300A DVD Brander...is dit de beste keus?

of raden jullie me andere aan?
ik heb ook een NEC1300A met 1.07 van herrie de gehackte dus .. ik zou die gerbruiken ik had ze ge-instaleerd voor me nashua dvd-r maar dat verhaal is voor de rest bekend. Ermm ja als je goed gelezen had had je gelezen dat Thats Write dikke troep was die dingen moeten ze bannen was het toch :D:D ik zou voor princoos gaan die branden hier heerlijk op 4x geen enkel probleem en ook niet met me XBOX thats write is goedkope rommel = slecht voor je lens van je xbox

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 20:56:
[...]

ik heb ook een NEC1300A met 1.07 van herrie de gehackte dus .. ik zou die gerbruiken ik had ze ge-instaleerd voor me nashua dvd-r maar dat verhaal is voor de rest bekend. Ermm ja als je goed gelezen had had je gelezen dat Thats Write dikke troep was die dingen moeten ze bannen was het toch :D:D ik zou voor princoos gaan die branden hier heerlijk op 4x geen enkel probleem en ook niet met me XBOX thats write is goedkope rommel = slecht voor je lens van je xbox

greetz
Ik kan dus echt NIEMAND Princo's aanraden. Die troep moeten ze bannen! Ga voor Mitsui, die werken tenminste!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Princoos = troep <-- Al meerdere keren gelezen, dus die heb ik maar niet besteld. :)

Als er iemand DVD-r 's weet die wel goed werken in de XBOX dan hoor ik dit heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:00:
Princoos = troep <-- Al meerdere keren gelezen, dus die heb ik maar niet besteld. :)

Als er iemand DVD-r 's weet die wel goed werken in de XBOX dan hoor ik dit heel graag.
Imation schijnen ook wel goed te zijn maar die princoos doen het bij mij perfecto in me XBOX ieder zn mening :) ik hoor ook goeie verhalen van die sentinel's die de media markt nu heeft 5 voor 7 euro geloof ik.
Ik kan dus echt NIEMAND Princo's aanraden. Die troep moeten ze bannen! Ga voor Mitsui, die werken tenminste!
mmm tja in mn nec doen ze et toppie hoor , die nashuas niet aan de praat gekrege ga ze morgen maar ff bellen over hoe of wat hoor toch wel dat nashua goeie service heeft. Waar kan ik die mitsui kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Hermanvh schreef op 23 november 2003 @ 21:16:
[...]

Ik heb Princo's van opus. 4 speed en zonder opdruk. Ik brand ze voor de zekerheid op 2 speed, maar ze werken allemaal prima. Hiervoor had ik that's write. Dat is pas bagger. Bijna alle dvd's gaan schokken aan het einde van de film. Soms lopen ze zelfs vast. Meestal is dit een tempratuur probleem. FF de dvd speler uit, beetje drinke inschenken, ff naar de plee en weer verder kijken. Met de princo's heb ik dit probleem helemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Wreckerrm op 24-11-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Arita DVD+r met paarse opdruk. Alleen als ik die brandt (met Nero 6.0.0.0 en hoger) dan werken ze wel op mijn NEC1300A maar nie in mn normale DVD-speler. Alleen als ze worden gebrandt met een NEC1100 dan werke ze wel in mn dvd-speler :?

Weet iemand waaraan dit kan liggen? En welke brandsoftware gebruiken jullie voor het fikken van DVD's???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 13:37:
Ik gebruik Arita DVD+r met paarse opdruk. Alleen als ik die brandt (met Nero 6.0.0.0 en hoger) dan werken ze wel op mijn NEC1300A maar nie in mn normale DVD-speler. Alleen als ze worden gebrandt met een NEC1100 dan werke ze wel in mn dvd-speler :?

Weet iemand waaraan dit kan liggen? En welke brandsoftware gebruiken jullie voor het fikken van DVD's???
de nec1100 schrijf standaard dvd-rom booktype, de 1300 niet. er schijnt een gehackte firmware (voor kerst oid) aan tekomen zodat je met de 1300 ook 'goede' booktype kan branden

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat kan ik tot die tijd het beste doen/proberen? En wat als die firmware niet komt...? (Ik geloof er wel in, daar nie van maar toch..:P)

edit:

Wat is booktype..?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14
Herman, komt er ook een gehackte 1.8 van de firmware?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Qosmic schreef op 24 november 2003 @ 21:50:
Herman, komt er ook een gehackte 1.8 van de firmware?
Ja, ben nu eerst met een nieuwe site bezig. 108v2 komt met de nieuwe site :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws. Mn Nec 1300a firmware 1.10(ja je leest het goed)is geflasht middels de normal dos flasher naar 1.08, dit op advies van NEC zelf. Alles ging perfect, geen rare dingen. Hij leest nu zelfs That's write DVD-r en TDK dvd+r. K ben er tevreden mee. Gr Franzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 01:21:
Goed nieuws. Mn Nec 1300a firmware 1.10(ja je leest het goed)is geflasht middels de normal dos flasher naar 1.08, dit op advies van NEC zelf. Alles ging perfect, geen rare dingen. Hij leest nu zelfs That's write DVD-r en TDK dvd+r. K ben er tevreden mee. Gr Franzzz
Je hebt die versie 1.10 toch wel geback-uped en ter research aan Herrie aangeboden?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Hermanvh schreef op 23 november 2003 @ 21:16:
[...]

OkOk Mitsui it is, maar worden die ook als "Mitsui" verkocht of bedoelen jullie de fabrikant hiermee?
En zijn ze goed met + én - R?

[ Voor 8% gewijzigd door Gman op 25-11-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Ik heb vandaag een nieuwe 1300a gekregen, maar zou wel willen weten welk firmware er standaard inzit, maar ehhh hoe zie ik dit???

Edit: ben er al uit zag dat het met nero drive speed mogelijk was...

[ Voor 24% gewijzigd door bmwman op 25-11-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Herman,

Ondersteunt één van jouw firmware's ook deze media:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                            Media Information                            
Region information                                    N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID                                    RICOHJPNR00
Format Capacity                                            4.29GB(4.61GB)
Book Type                                                           DVD+R
Media Type                                                          DVD+R
Media Id Code Speed                                               Unknown
Available Write Descriptor                           CLV  2.4x   3324KBps
Data area starting sector                                          30000h
Data area end sector                                              22561Fh
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

Het probleem is dat, als ik deze media brandt, ze het niet doen op alle dvd-spelers. Als deze media met een NEC1100 wordt gebrandt, dan wel...

Ik hoop dat je me kan helpen, iig bedankt :)

Ohja ik heb momenteel firmware 1.08 draaien (geinstalleerd via de windows flasher)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn die platinums dvd+ dingen eigenlijk goed? Ze verkopen ze heir om de hoek voor een spindel (25) voor 43.50. Zijn deze dvds goed om shit lang op te bewaren? En icm met deze NEC 1300A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:58:
Hey Herman,

Ondersteunt één van jouw firmware's ook deze media:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                            Media Information                            
Region information                                    N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID                                    RICOHJPNR00
Format Capacity                                            4.29GB(4.61GB)
Book Type                                                           DVD+R
Media Type                                                          DVD+R
Media Id Code Speed                                               Unknown
Available Write Descriptor                           CLV  2.4x   3324KBps
Data area starting sector                                          30000h
Data area end sector                                              22561Fh
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

Het probleem is dat, als ik deze media brandt, ze het niet doen op alle dvd-spelers. Als deze media met een NEC1100 wordt gebrandt, dan wel...

Ik hoop dat je me kan helpen, iig bedankt :)

Ohja ik heb momenteel firmware 1.08 draaien (geinstalleerd via de windows flasher)

Grtz
Heeft met booktype te maken. Wordt waarschijnlijk in een special kerstrelease van de firmware opgelost ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat duurt nog wel ff.... :( Erg jammer.. Is dat echt zo ingewikkeld om te doen? Kan het mss niet eerder.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 18:24:
Dat duurt nog wel ff.... :( Erg jammer.. Is dat echt zo ingewikkeld om te doen? Kan het mss niet eerder.. :$
Nee helaas niet, er moet nl. nieuwe code toegevoegd worden, daardoor moeten pointers etc. gewijzigd worden noem maar op. We willen er wel zeker van zijn dat er geen fouten insluipen!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36
Het flashen van mijn 1300a 1.05 lukt niet echt met de Windows Flasher.
Ik heb 1.07v4 en 1.08 beide geprobeerd, en bij allebei komt er na +/- 30% v.d. voortgangsbalk een text: "Flashing Error" (in het vak waar daarvoor "flashing..." stond.
Wat kan ik hieraan doen?

Ik wil 'm flashen omdat het me niet lukt om een cd-r te branden met Nero 6.0.0.12.
Ik heb meerdere merken (Philips, Kodak en Traxdata) op meerdere snelheden (8x, 16x) geprobeerd.
Hij blijft steeds rond de 5% hangen. Tijdteller loopt door, voortgangsbalk niet.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
[quote]RAILGUNNER schreef op 26 november 2003 @ 16:42:
Het flashen van mijn 1300a 1.05 lukt niet echt met de Windows Flasher.
Ik heb 1.07v4 en 1.08 beide geprobeerd, en bij allebei komt er na +/- 30% v.d. voortgangsbalk een text: "Flashing Error" (in het vak waar daarvoor "flashing..." stond.
Wat kan ik hieraan doen?

Afbreken en opnieuw flashen, is bij mij al enkele malen zo gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox- iso op mitsui dvd-r gebrand met Record Now Max 4.5 op meerdere snelheden etc, maar geen enkel positief resultaat.... "disc is dirty" of hij hangt gewoon. klotenzooi!

Op naar volgende bestelling... :(

NEC ND-1300A DVD Brander
107v4

"5. Select 'Recording Type: Disc at Once [DAO] Closed' ... [Must be this one]
6. Select 'Mode: CD Mode 1 [Blocking 2048] - DVD' ... [Must be this one]
7. Click the BURN icon.
8. Enjoy." <-- werkt dus niet.

Mis ik een setting ofzo?

Verwijderd

Hermanvh schreef op 25 november 2003 @ 21:00:
[...]

Nee helaas niet, er moet nl. nieuwe code toegevoegd worden, daardoor moeten pointers etc. gewijzigd worden noem maar op. We willen er wel zeker van zijn dat er geen fouten insluipen!
Welke firmware kan ik het beste gebruiken tot de kerst release (ik heb dus ook booktype probs)....

ik zie door de bomen van firmwares het bos niet meer.... en welke is betrouwbaar....
een linkje zou ik zeer op prijs stellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Bij CDRwinkel.com zijn nu spindels van 100 stuks Traxdata DVD+R 2,4x (RICOHJPNR00) te koop voor € 99,-. Ik ben geen fan van Traxdata, maar de fabrikant is wel weer positief net als de prijs. Dit lijkt me toch geen miskoop of wel ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Smarron schreef op 28 november 2003 @ 19:00:
Bij CDRwinkel.com zijn nu spindels van 100 stuks Traxdata DVD+R 2,4x (RICOHJPNR00) te koop voor € 99,-. Ik ben geen fan van Traxdata, maar de fabrikant is wel weer positief net als de prijs. Dit lijkt me toch geen miskoop of wel ?
ik zou zeggen oordeel zelf klik :)

[ Voor 4% gewijzigd door job op 29-11-2003 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Heb op de HCC 200 thats write 4x dvd+r gekocht voor 210 euro. media code en readtest is onder te zien. werkt wel goed dus, geen errors (gebrand @4x).

dat is dus 1.05 euro per disc (4x speed !) toch wel stukken beter dan cdrwinkel lijk me ;) btw, de thats write zijn in Hal 11/12 (11G070, 12F070) te halen, schuin tegenover Opus in een obscuur hoekje/muurtje. sla je slag zou ik zeggen. volgens mij hadden ze er niet zoveel meer :(

per 25 = 32 euro
per 100 = 120 euro
per 200 = 210 euro

ik vind het raar dat je deze schijven nergens in nederland kan halen, het gaat om de cakebox versie van 25 stuks.

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~bui/plaatjes/tw-error.gif
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~bui/plaatjes/tw-speed.gif

http://www.feurioshop.de?Artikel=382800 (uitgebreidere media info)

[ Voor 18% gewijzigd door xoror op 29-11-2003 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thnx, die link kende ik nog niet eens! De reacties zijn op 1 na allemaal zeer positief. Ik denk dat ik maar een spindel bestel.
xoror schreef op 29 november 2003 @ 01:22:
Heb op de HCC 200 thats write 4x dvd+r gekocht voor 210 euro. media code en readtest is onder te zien. werkt wel goed dus, geen errors (gebrand @4x).

dat is dus 1.05 euro per disc (4x speed !) toch wel stukken beter dan cdrwinkel lijk me ;) btw, de thats write zijn in Hal 11/12 (11G070, 12F070) te halen, schuin tegenover Opus in een obscuur hoekje/muurtje. sla je slag zou ik zeggen. volgens mij hadden ze er niet zoveel meer :(

per 25 = 32 euro
per 100 = 120 euro
per 200 = 210 euro

ik vind het raar dat je deze schijven nergens in nederland kan halen, het gaat om de cakebox versie van 25 stuks.

[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas ga ik niet meer naar de HCC toe en heb ook geen € 210,- te besteden. Ik zie dat die That's Writes dezelfde ATIP hebben als de Traxdata. Lijkt me dus exact hetzelfde. Ik zie alleen 1 voordeel, die Traxdata's waren maar 2,4x, de That's Writes 4x. Dilemma. :X
edit:
Als ik de mediacode opzoek via de dvdrhelp.com, zie ik bij de reacties dat het idd om de DVD+R gaat die cdrwinkel nu verkoopt. Alleen zijn ze wel gewoon 4x! Hoe zit dat precies? Anders zijn de Traxdata's nog cheaper ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Smarron op 29-11-2003 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Smarron schreef op 29 november 2003 @ 08:55:
[...]
Thnx, die link kende ik nog niet eens! De reacties zijn op 1 na allemaal zeer positief. Ik denk dat ik maar een spindel bestel.

[...]
Helaas ga ik niet meer naar de HCC toe en heb ook geen € 210,- te besteden. Ik zie dat die That's Writes dezelfde ATIP hebben als de Traxdata. Lijkt me dus exact hetzelfde. Ik zie alleen 1 voordeel, die Traxdata's waren maar 2,4x, de That's Writes 4x. Dilemma. :X
edit:
Als ik de mediacode opzoek via de dvdrhelp.com, zie ik bij de reacties dat het idd om de DVD+R gaat die cdrwinkel nu verkoopt. Alleen zijn ze wel gewoon 4x! Hoe zit dat precies? Anders zijn de Traxdata's nog cheaper ook.
Heb hier ook even een spindeltje Traxdata gehad, wat een :r media. Zowel -R als +R is troep :( Hele hoge PiSum8 errorrate, zo hoog dat er zelfs onleesbare tussen zitten! De +R is wel wat beter dan de -R, maar ook niet super :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

straks even Verbatim DVD-r proberen voor mijn xbox...hopelijk werken deze wel.

Hoor veel goeds over dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
veel 2,4x +r media is per 100 te halen voor 80 euro. (arita ook ricoh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 11:02:
straks even Verbatim DVD-r proberen voor mijn xbox...hopelijk werken deze wel.

Hoor veel goeds over dit merk.
is afhankelijk van wat voor dvdrom je in je xbox heb zitten. een samsung leest bijv vrijwel alle -R, maar geen +r booktype... (verander je dat, dan leest ie het wel)

ik zag net dat je al mitsui -r geprobeerd heb, je heb dan waarschijnlijk thompson of phlips. moet je eens +r schijf proberen, heb je meer kans dat het werkt. thompsons lezen bijv ricohjpn00 (datawrite en andere)

[ Voor 22% gewijzigd door xoror op 29-11-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Hermanvh schreef op 29 november 2003 @ 10:47:
[...]

Heb hier ook even een spindeltje Traxdata gehad, wat een :r media. Zowel -R als +R is troep :( Hele hoge PiSum8 errorrate, zo hoog dat er zelfs onleesbare tussen zitten! De +R is wel wat beter dan de -R, maar ook niet super :(
hmm, dat is dan ook raar.
op dvdrhelp.com goeie waardering en jij zegt dat het prut is..

heb jij dan misschien een lijste voor ons van schijfjes die het op de nec wel goed deon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ja inderdaad. Wel vreemd. Kwamen die wel gewoon uit de RICOH-fabriek dan ?? Als dat wel zo is, neem ik ze in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Smarron schreef op 29 november 2003 @ 11:54:
Ja inderdaad. Wel vreemd. Kwamen die wel gewoon uit de RICOH-fabriek dan ?? Als dat wel zo is, neem ik ze in ieder geval niet.
Ja, kwamen uit de RICOH fabriek. Het is nog steeds met de meeste media zo dat je krijgt waar je voor betaald hebt! Dus goedkope media = troep en duurdere zijn stukken beter. Ik zou voor de paarse Arita's gaan i.p.v. de TraxData troep ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hermanvh schreef op 29 november 2003 @ 12:01:
Ja, kwamen uit de RICOH fabriek. Het is nog steeds met de meeste media zo dat je krijgt waar je voor betaald hebt! Dus goedkope media = troep en duurdere zijn stukken beter. Ik zou voor de paarse Arita's gaan i.p.v. de TraxData troep ;)
Wel vreemd zeg. Nou, koop ik in ieder geval die Traxdata's niet. Jammer dat ze die dingen niet per 10 verkopen, kun je ze testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Laatst online: 18:48

Asphyxion

I am, therefor I think

Smarron schreef op 28 november 2003 @ 19:00:
Zijn inmiddels al weer van de website af. Ik was vandaag een ronde gaan doen in Rotterdam. Bij Dimension zag ik een Arita spindel: 100 stuks voor 140 euro. Als het dezelfde Arita's zijn die ik net heb gekocht bij PCL (RICOHJPNR01) dan zijn het wel goede. Die branden echt perfect in mijn Nec 1300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
gdvr de gdvr :( ik flash net een nd1300a met de 1.08n firmware (windows flasher) en toen kreeg ik ene flash error. Nu blijft de drive knipperen en wordt hij in de bios herkent als nd1100a. ;( in windows wordt hij niet meer herkend. Ik kan deze dus wel wegflikkeren ben ik bang

[ Voor 19% gewijzigd door KaMiKaZe op 29-11-2003 20:44 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op 29 november 2003 @ 20:41:
gdvr de gdvr :( ik flash net een nd1300a met de 1.08n firmware (windows flasher) en toen kreeg ik ene flash error. Nu blijft de drive knipperen en wordt hij in de bios herkent als nd1100a. ;( in windows wordt hij niet meer herkend. Ik kan deze dus wel wegflikkeren ben ik bang
Hehe, je doet je naam eer aan :P

FF bootdisk maken, dan de DOS-versie v/d firmware erop gooien en flashen in DOS :) Dan zou ie het weer moeten doen :D

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan een XBOX alleen DVD-r aan en geen DVD+r. :)

IK heb hier meerdere keren een DVD+r proberen te branden en werkte geen enkele keer.... krijg "unknown" te zien.

Ik heb spindle van dvdrshop huismerk en platinum schijfjes geprobeert.

De verbatims zaten niet bij de post gisteren...dus kon ze nog niet testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 10:52:
Volgens mij kan een XBOX alleen DVD-r aan en geen DVD+r. :)

IK heb hier meerdere keren een DVD+r proberen te branden en werkte geen enkele keer.... krijg "unknown" te zien.

Ik heb spindle van dvdrshop huismerk en platinum schijfjes geprobeert.

De verbatims zaten niet bij de post gisteren...dus kon ze nog niet testen. :)
nee hoor thompsons lezen prima +r, het zou helpen als je wist wat voor dvdrom je had. de -R moeten meestal wel werken, lijk me dat je wat niet goed doet. zie: http://www.system-mods.co...pd/kb.cgi?view=43&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar dvd-r gekocht, maar ik kan ze niet branden met mijn nec 1300.
Nu heb ik dit op een site gevonden (zie link), weet er iemand een oplossing?

http://ukdvdr.co.uk/acatalog/DVDR.html

De dvd's zijn Eclipse 4x

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de hcc vandaag 25 dvd+r gekocht white top 4x waren ze volgens de stand en op de binnenring van de dvdtjes staat op 4x

dis de code die dvdinfopro me geeft

00000000 08 02 00 00 A1 0F 02 00 00 03 00 00 00 03 60 1F ..............`.
00000010 00 00 00 00 00 00 01 4D 45 44 49 41 20 49 44 30 .......MEDIA ID0
00000020 30 31 00 38 23 54 37 13 02 4A 71 02 90 66 16 16 01.8#T7..Jq..f..
00000030 0B 0B 0A 0A 01 1C 1E 0B 0C 12 12 01 00 00 00 00 ................

Media code/Manufacturer ID MEDIA ID001

Nu krijg ik die niet op 4x (op2.4 doen ze het prima)gebrand en ik gebruik een standaard 1.8 firmware die bij me nec1300 kwam. Weet iemand of ze in de gehackte firmware wel worden ondersteund??

edit oke zojuist de nieuwste 1.08 windows versie genomen hijs nu regio vrij dus dat is neem ik aan gelukt helaas ondersteund ie het niet :'(
enige kans dat ie er in gaat komen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is de media-code van die eclipse 4x

01 40 c1 fd 9e d8 52 00 02 87 0e 15 98 9a 90 00 .@....R.........
03 41 4e 33 35 00 00 00 04 00 00 00 00 00 00 00 .AN35...........
05 cc c0 00 00 00 01 00 06 0b 10 11 87 78 80 00 .............x..
07 88 80 00 00 00 00 00 08 06 17 0d 0f 0b 0b 00 ................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 00:58:
Ik heb op de hcc vandaag 25 dvd+r gekocht white top 4x waren ze volgens de stand en op de binnenring van de dvdtjes staat op 4x

dis de code die dvdinfopro me geeft

00000000 08 02 00 00 A1 0F 02 00 00 03 00 00 00 03 60 1F ..............`.
00000010 00 00 00 00 00 00 01 4D 45 44 49 41 20 49 44 30 .......MEDIA ID0
00000020 30 31 00 38 23 54 37 13 02 4A 71 02 90 66 16 16 01.8#T7..Jq..f..
00000030 0B 0B 0A 0A 01 1C 1E 0B 0C 12 12 01 00 00 00 00 ................

Media code/Manufacturer ID MEDIA ID001

Nu krijg ik die niet op 4x (op2.4 doen ze het prima)gebrand en ik gebruik een standaard 1.8 firmware die bij me nec1300 kwam. Weet iemand of ze in de gehackte firmware wel worden ondersteund??

edit oke zojuist de nieuwste 1.08 windows versie genomen hijs nu regio vrij dus dat is neem ik aan gelukt helaas ondersteund ie het niet :'(
enige kans dat ie er in gaat komen :)
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 01:30:
dit is de media-code van die eclipse 4x

01 40 c1 fd 9e d8 52 00 02 87 0e 15 98 9a 90 00 .@....R.........
03 41 4e 33 35 00 00 00 04 00 00 00 00 00 00 00 .AN35...........
05 cc c0 00 00 00 01 00 06 0b 10 11 87 78 80 00 .............x..
07 88 80 00 00 00 00 00 08 06 17 0d 0f 0b 0b 00 ................
Stuur me allebei ff een mailtje op herrie@rpc1.org met de mediacode, dan fix ik ff een firmware :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

send :)

[edit] het werkt :) herrie is goed :) thx

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

is er trouwens een verschil tussen de ND-1300 en ND-1300a :? Op de site van nec staat de 1300a versie er niet tussen, tenminste ik kon hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen verschil ;)
eghie schreef op 01 december 2003 @ 19:50:
is er trouwens een verschil tussen de ND-1300 en ND-1300a :? Op de site van nec staat de 1300a versie er niet tussen, tenminste ik kon hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Net weer 3 spindles gekocht van Mam-e

1ste spindel van 25 nu weer op gebrand pak dus een nieuwe spindel en dan krijg ik regel matig

verschillende error die lijken op

Afbeeldingslocatie: http://lam.solcon.nl/pic/mam-e_error.jpg

Brand software = Stomp Record Now 4.5

Wat is dit voor error

Gare DVD-R schijfjes
Gare DVD-R Writer
of iets anders?

ik heb er nu ongeveer 7 verneukt

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DancePlaza schreef op 03 december 2003 @ 00:18:

1ste spindel van 25 nu weer op gebrand pak dus een nieuwe spindel en dan krijg ik regel matig

[afbeelding]

Wat is dit voor error

Gare DVD-R schijfjes
Gare DVD-R Writer
of iets anders?

Ik heb ook een zooi van die MAM-E schijfjes hier liggen en ik vind ze ook behoorlijk brak. Sommigen doen het perfect, anderen kan ik amper lezen en ik krijg de ene read-error na de andere.

Dit was getest met een 1100A, heb nu een 1300A (v1.07), daar kwam ik al redelijk wat verder mee, maar nog steeds last van read-errors. Heb nu de officiele 1.08 firmware erop gezet en nu maar hopen dat het wat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
DancePlaza schreef op 03 december 2003 @ 00:18:

[afbeelding]

Wat is dit voor error

Gare DVD-R schijfjes
Gare DVD-R Writer
of iets anders?

Al DVDDecrypter geprobeerd? De kwaliteit schijnt inderdaad heel wisselvallig te zijn. Heb hier een spindel met PiSum8 gemiddelde van onder de 20, maar ook met 180 als gemiddelde op een andere spindel :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Okay, ook ik ben er uit en het wordt waarschijnlijk een NEC-1300A.

Alleen: ik heb *geen* zin om te klooien met firmwares, *geen* zin om -tig media te controleren, *geen* zin om andere software dan Nero te gebruiken voor het incidentele backupje dat ik er mee ga maken. Kortom: welke media ga ik dan aanschaffen? Wat werkt "altijd"? HP? Sony? Verbat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Jarno schreef op 03 december 2003 @ 08:02:
Okay, ook ik ben er uit en het wordt waarschijnlijk een NEC-1300A.

Alleen: ik heb *geen* zin om te klooien met firmwares, *geen* zin om -tig media te controleren, *geen* zin om andere software dan Nero te gebruiken voor het incidentele backupje dat ik er mee ga maken. Kortom: welke media ga ik dan aanschaffen? Wat werkt "altijd"? HP? Sony? Verbat?
www.dretschler.com -> 3A Media voor -R en +R, super kwaliteit, lage PiSum8 waarde, betaalbaar en gewoon goed :) Doet niet onder voor de bekendere merken hier in NL (stukken beter dan TraxData, Nashua, Princo etc ;)) Je moet wel je firmware updaten ervoor ;) Voordeel: Ik werk nauw samen met 3A Media om de beste compatibiliteit te waarborgen :)

Nero is zowieso niet aan te raden, omdat het gewoon stikt van de bugs voor het fikken van DVD's :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Het hoeft niet super goedkoop hoor, ik ben niet zo'n volumebrander. Dus ik wil best een euro meer uitgeven voor een schijfje. Wordt het dan toch HP/Ricoh zoals op de compatibility list staat van NEC zelf?

Uiteraard ben ik best bereid een keer te flashen naar de laatste firmware versie van NEC zelf, maar ik ga niet knutselen met om de week een nieuwe enzo.

Herman, als ik DVD wil gaan gebruiken puur voor backup-doeleinden (data, dus) en heeeeeel misschien het incidentele film-kopietje, welke software raad je dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Jarno schreef op 03 december 2003 @ 08:44:
Het hoeft niet super goedkoop hoor, ik ben niet zo'n volumebrander. Dus ik wil best een euro meer uitgeven voor een schijfje. Wordt het dan toch HP/Ricoh zoals op de compatibility list staat van NEC zelf?

Uiteraard ben ik best bereid een keer te flashen naar de laatste firmware versie van NEC zelf, maar ik ga niet knutselen met om de week een nieuwe enzo.

Herman, als ik DVD wil gaan gebruiken puur voor backup-doeleinden (data, dus) en heeeeeel misschien het incidentele film-kopietje, welke software raad je dan aan?
Verbatims zijn altijd wel goed ;) RecordNow Max 4.60.1 is aan te raden, vooral voor DVD Video. Ik gebruik zelf RecordNow Max 4.60.1, DVDDecrypter, DVD2One en Nero :)

Ik heb geen problemen met Nero, maar veel andere mensen wel :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm okay. Voor Nero heb ik al een 6.0 licentie, dus die ga ik eerst proberen dan. Mocht het niks zijn dan geef ik RecordMax een shot. :).

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje...

Ik heb eerst dus een 5-pack Verbatim gekocht en met Record Max gebrand voor mijn XBOX en ze gingen allemaal goed en draaien zonder fouten/ haperingen. <-- zeer tevreden over dus!

Verbatim -r 4x
(artikelcode:VEOV4700RG4)

Getest met drive en firmware combinatie:
NEC 1300 fw 1.05v6 - 1.06 - 1.07
Pioneer a03/103 fw 2.00
Pioneer a04/104 fw 1.41
Pioneer a05/105 fw 1.33
Pioneer a06/106 fw 1.06
Sony DRU500 fw 2.0f
Sony DRU510 fw 1.0c

Media code/Manufacturer ID TYG01
Formatted Size Blank
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed 4.0x 5540KBps
Data area starting sector 30000h
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1

Nu wil ik graag een spindle van Verbatim kopen en dacht aan deze:

Verbatim -r 2x thermal printable 50-pack cakebox
(artikelcode:VEOV4700RGT50)

NEC 1300 fw 1.05v6 - 1.06
Pioneer a03/103 fw 2.00
Pioneer a04/104 fw 1.41
Pioneer a05/105 fw 1.33
Pioneer a06/106 fw 1.06
Sony DRU500 fw 2.0f
Sony DRU510 fw 1.0c

Media code/Manufacturer ID CMCMAG.
Formatted Size Blank
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 2.0x 2770KBps
Available Write Descriptor CLV 1.0x 1385KBps
Write Strategy Speed 1.0x 1385KBps
Number of Layers 1

Zouden deze ook goed werken in mijn XBOX? Wie kan me helpen wat gaat om groot bedrag en wil geen miskoop doen.

p.s. ik heb ook Traxdata geprobeert, maar van de 10 gingen er 3 fout (verify errors), dus niet echt tevreden hierover. Ik denk dat ik het gewoon bij Verbatim hou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 20:59:
Media code/Manufacturer ID TYG01

Nu wil ik graag een spindle van Verbatim kopen en dacht aan deze:

De mediacode van de losse schijfjes is van tayo yuden. Zijn erg goede schijfjes (ik heb ze van tdk en verbatim.) De dvd+r schijfjes van TY zijn trouwens ook heel goed. Op de verpakking staat als het goed is made in Japan.

Die spindel is jammer genoeg van CMC Magnetics. Een merk dat ik niet vertrouw, ze produceren veel maar ook veel troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo vandaag me nashua dvd-r terug gekregen met een brief er bij had er 45 opgestuurd kreeg er 50 terug keurige service. En ik gelijk getest en ze doen het als een tiet :D met f1.07 :). Had 2 speed opgestuurd krijg nog 4 speedjes terug ook echt een uitstekende service. En ze spelen goed af in me PS2-en me standalone dvd dus helemaal goed.

Nashua _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mijn NEC ND-1300A DVD Brander die goed branden met Record Now Max?

Heeft iemand ervaring met die schijfjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Is er trouwens al iets bekend over de verwachte levensduur van DVD+/-R(W)'s? Zou die hoger/lager/hetzelfde moeten zijn als CD-R's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 23:36:
Kan mijn NEC ND-1300A DVD Brander die goed branden met Record Now Max?

Heeft iemand ervaring met die schijfjes?
die?? welke bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze:

Pioneer a03/103 fw 2.00
Pioneer a04/104 fw 1.41
Pioneer a05/105 fw 1.33
Pioneer a06/106 fw 1.06
Sony DRU500 fw 2.0f
Sony DRU510 fw 1.0c

Formatted Size Blank
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 2.0x 2770KBps
Available Write Descriptor CLV 1.0x 1385KBps
Write Strategy Speed 1.0x 1385KBps
Number of Layers 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nec1300a geflasht met 1a1 (firmware 1100).
Het probleem dat ik heb is dat ik de dvd's niet in de stand-alone dvd speler kan afspelen....
Dit zou te maken hebben met dvd booktype dvvd-rom.
de 1100 firmware zou dit moeten oplossen...helaas bij mij niet...

wordt er nu bijna radeloos van.....al 4 weken de brander en nog nix kunnen bekijken op de stand alone player.

Iemand nog tips wat ik kan proberen:
NEC1300a (1a1 firmware)
Nero 6.0 -> DVD-rom (ISO) -> bestanden slepen en branden.
DVD +R Traxdata 4 speed (beschreven op 2,4 speed)

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
probeer de gehackte firmware zie http://etna.rpc1.org/nec/index.html
daarmee moet het wel lukken

[ Voor 20% gewijzigd door xoror op 04-12-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van die site heb ik hem ook afgeplukt.
1a1 7(1.32) RPC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
1iH0 7 (1.33)

volgens mij heb je die nodig ?
28.08.2003 HP DVDwriter 300x 1x29 NEC ND1100A 1iH0 (hacked firmware for Bitsetting)

[ Voor 54% gewijzigd door xoror op 05-12-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic nadert de 1000 posts. Wellicht kan onze herman een nieuwe startpost voorbereiden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 22:44:
deze:

Pioneer a03/103 fw 2.00
Pioneer a04/104 fw 1.41
Pioneer a05/105 fw 1.33
Pioneer a06/106 fw 1.06
Sony DRU500 fw 2.0f
Sony DRU510 fw 1.0c

er staat al bij dat die getest is met de nec, dus ik neem aan dat het gewoon gaat werken.
dvdr zegt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
BalusC schreef op 05 december 2003 @ 10:38:
<font color=blue>Dit topic nadert de 1000 posts. Wellicht kan onze herman een nieuwe startpost voorbereiden? ;)</font>
Nieuwe website komt eraan, dus geen probleem ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Hermanvh schreef op 05 december 2003 @ 11:04:
[...]

Nieuwe website komt eraan, dus geen probleem ;)
sinterklaas release ! sinterklaas release !! :)
ik heb 200 dvd +r discjes die ik heel graag met een ander booktype wil branden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of ik hier op de goede plaats ben, maar weet niet waar ik het anders moet plaatsen.

Ik heb een NEC1300A in een USB2.0 behuizing voor bij de laptop. Nou wil deze brander de laatste tijd geen dvd's meer afsluiten. Het blijft een multisession open border dvd.
Ik stel steeds in dat het een closed session moet worden, maar hij lijkt het niet te snappen.
Ik heb de firmware opnieuw erin geflashed (1.08) en de software opnieuw geinstalleerd (RecordNow Max 4.50), maar het mocht niet baten.

Heeft iemand ervaring met dit probleem ?

ps. recordnow is tevens het enige programma dat dvd's wil branden met mijn nec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xoror schreef op 05 december 2003 @ 00:12:
1iH0 7 (1.33)

volgens mij heb je die nodig ?

[...]
Kan iemand (liefst met ervaring) dit bevestigen....

ik wil de nec1300a niet graag naar de kl~te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
die firmware is gewoon gehackte HP firmware, zodat je kan installen op je nec 1100 en 1300.

op forum.rpc1.org staan wel mensen die het gebruiken, daar kan je wel ervaringen lezen. succes ermee, laat weten hoe het verlopen is, ik ben ook aan het twijfelen om hem te installen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
Gister heb ik mijn NEC 1300A teruggebracht naar informatique. Er bleek een fabrieksfout in te zitten die zorgte voor krassen op mn dvd's. Kreeg meteen een nieuwe mee.. fabricagemaand oktober 2003.
Nu heb ik ff nero dvdtest gedaan.. wat blijkt .. bij elke dvd op hetzelfde moment (tussen 2.5 en 3.0) oneffenheden in de gele lijn. Issie nou weer defect ? of maakt het niet uit....
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leeuwens/pics/dvdtest2.jpg

DIt is ook met originele dvd's
edit: firmware 1.07

[ Voor 4% gewijzigd door legolas82 op 06-12-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09-2022
Hmmm...

Ik weet nu echt voor geen meter wat ik nou moet kopen en gebruiken voor mijn NEC 1300. Welke firmware moet ik nu gebruiken en welke dvd-r moet ik kopen om 4x te branden. (De vernieuwede site van Herrie is nog niet echt helemaal af, dus daar kan ik ook niks op vinden.)

Kan iemand mij hier een antwoord op geven? (Misschien ook een (web)winkel waar ik de dvds kan kopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Mooie link hoor! Ik brand xbox spellen op Datawrite dvd-R's en dat gaat idd vaak goed (de schijfjes zijn in alle xboxen wel leesbaar, maar doen het soms helemaal niet om andere redenen). Deze schijfjes koop ik met hoes voor €2,00 per stuk. Dat is duur, maar heb met mijn brander (nec nd1300a) al veel schijfjes verprutst en heb dus angst om over te stappen op een goedkoper schijfje.

Wat me opvalt aan het bovenstaande linkje is dit: Waarom leest een philips dvd lezer geen +dvd's? Philips was toch de ontwikkelaar van dvd+?

Verdere vragen:
* Hebben anderen ook vaak dat xbox spellen niet te backupen zijn? Ik heb verschrikkelijk vaak dat spellen vastlopen bij het opstarten en soms tijdens het laden tussen de menu's.
* Wat is nu de beste manier om van een xbox directory tree een .iso te bakken? Welk tooltje?
* Hebben anderen ook problemen met paarse dvd+r's van fujifilm (alleen leesbaar in de brander zelf)?
* Waar kan ik goedkope en betrouwbare dvd+r's halen om te testen? (Dus om te gebruiken voor andere doeleinden dan xbox spellen)
* Zijn er hier ook andere Linux gebruikers? Ik heb zo nu en dan opmerkelijkheden met branden (zoals lage snelheden en een knipperend lampje tijdens het branden). Snelheden boven 2x heb ik nog nooit bereikt.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Paul.Muad.Dib schreef op 06 december 2003 @ 11:07:
Ik weet nu echt voor geen meter wat ik nou moet kopen en gebruiken voor mijn NEC 1300. Welke firmware moet ik nu gebruiken en welke dvd-r moet ik kopen om 4x te branden. (De vernieuwede site van Herrie is nog niet echt helemaal af, dus daar kan ik ook niks op vinden.)
Als je dit topic doorleest krijg je genoeg tips voor welke media je kan kopen.
of anders dit topic: [rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml]
Doe eens wat moeite het is hier geen helpdesk. er zijn al tig soorten opgenoemd die het goed doen, en ook soorten die je absoluut moet mijden.
op dvdrhelp.com kan je ook nog kijken naar de media compatibiliteit.

Wat de firmware betreft, neem de nieuwste gehackte versie.
irondog schreef op 06 december 2003 @ 12:53:
[...]
* Hebben anderen ook problemen met paarse dvd+r's van fujifilm (alleen leesbaar in de brander zelf)?
Nee geen problemen.
hij wordt prima gelezen door mijn stand-alone dvd-speler.

mijn dvd-rom speler leest ze niet, maar die kan ook geen dvd+R schijfjes lezen alleen dvd-rom schijfjes.
waar probeer je hem in af te spelen eigenlijk?

[ Voor 55% gewijzigd door job op 06-12-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

damster schreef op 06 december 2003 @ 12:54:
mijn dvd-rom speler leest ze niet, maar die kan ook geen dvd+R schijfjes lezen alleen dvd-rom schijfjes.
waar probeer je hem in af te spelen eigenlijk?
Ik probeer ze af te spelen in de dvd romspeler van mijn pc. Misschien is dit wel de boosdoener en zijn de bebrande schijfjes verder ok.
De dvd romspeler is: AOPEN 16XDVD-ROM/AMH 20020328, ATAPI CD/DVD-ROM drive
Hij moet iig dvd- en dvd+ aankunnen volgens de specs op de doos.

De fujifilm dvd+r schijfjes waar ik het over had, doen het wel in deze speler als ik ze laat branden door een vriend van mij met een nec nd 1100.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

irondog schreef op 06 december 2003 @ 13:11:
Ik zou zeggen draai dvdinfo eens: http://www.cdfreaks.com/software/60
dat programma kan je precies vertellen wat voor schijfjes je dvd-speler kan lezen.

Ik heb de AOPEN 16X DVD-rom/amh 20011108
bijna hetzelfde dus, maar het nummer is anders.
dit kan een kwestie van firmware zijn... maar dat weet ik niet zeker.
maar ik weet in elk geval dat die van mij geen dvd+r leest.
probeer je schijfje eens in een andere dvd-brander.

maar als hij werkt op een stand-alone dvd-speler, ga er maar vanuit dat hij gewoon gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xoror schreef op 05 december 2003 @ 12:53:
die firmware is gewoon gehackte HP firmware, zodat je kan installen op je nec 1100 en 1300.

op forum.rpc1.org staan wel mensen die het gebruiken, daar kan je wel ervaringen lezen. succes ermee, laat weten hoe het verlopen is, ik ben ook aan het twijfelen om hem te installen
Ik heb nog steeds de 1a1 7(1.32) RPC2 op mijn 1300a staan
nu in nero wat opties gewijzigd.
nero -> DVD-ROM (UDF)
en dan bij tabblad UDF de optie : Force DVD-video compatibility mode (required for xbox) aangezet.

Nu doet hij het in ieder geval al in 1 dvd speler waar hij het eerst nog niet deed.
Maandag weet ik of hij ook in de andere werkt, maar ik heb goede hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

ik heb net een nec nd1300a gekocht, en wordt een beetje duizelig als ik dit topic lees.

ik heb er (nog) niks aan gedaan. moet dit?

zo ja, welk programmaatje, welke firmware? en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 17:55
MarkyB schreef op 06 december 2003 @ 18:39:
ik heb net een nec nd1300a gekocht, en wordt een beetje duizelig als ik dit topic lees.

ik heb er (nog) niks aan gedaan. moet dit?

zo ja, welk programmaatje, welke firmware? en hoe?
AFAIK hoef je alleen de firmware te updaten als je DVD media gebruikt die je huidige firmware niet herkent. Zodra dat het geval is, is http://herrie.rpc1.org/ is een goed begin :)

@Herman: Nieuwe site ziet er goed uit!

[ Voor 22% gewijzigd door Takezo op 06-12-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.takezo schreef op 06 december 2003 @ 21:35:
[...]

AFAIK hoef je alleen de firmware te updaten als je DVD media gebruikt die je huidige firmware niet herkent. Zodra dat het geval is, is http://herrie.rpc1.org/ is een goed begin :)

@Herman: Nieuwe site ziet er goed uit!
En als je stand alone dvd speler perse dvd-rom formaat wil lezen, dan moet je de firmware ook aanpassen :r !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
irondog schreef op 06 december 2003 @ 13:11:
[...]

Ik probeer ze af te spelen in de dvd romspeler van mijn pc. Misschien is dit wel de boosdoener en zijn de bebrande schijfjes verder ok.
Dit 'probleem' had ik ook. Ga naar de AOpen site en download daar de nieuwste firmware voor je DVD-Rom speler. Volgens DVDInfo kan de mijne nogsteeds geen +r en +rw lezen, maar hij doet het wel.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb ervaren dat ook het merk van de dvdschijf het een en ander beinvloed,
daar volgens alle gegevens de lite-on 166s zowel + als - schijfjes zou moeten
kunnen lezen. Alleen in de praktijk doet hij dat niet met alle merken.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.