webOS all the way!
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=19553
hij is bijgedraaid !!!
woohoooh
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Yup, las het net, dat is goed nieuwsxoror schreef op 06 november 2003 @ 10:03:
hermanvh:
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=19553
hij is bijgedraaid !!!hopelijk bitsetting firmware soooooooooooooooon
woohoooh
webOS all the way!
1.08 kan ook op 4x de Princo branden, alleen is de vraag of het goed gaat (geen read errors achteraf)dominator schreef op 06 november 2003 @ 09:58:
Versie 1.05V8 schijnt wel op 4X te kunnen branden, maar dat is nog maar 20x gepost in dit topic.....
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Verwijderd
Je kunt hiermee het booktype dat op het medium gebrand wordt aanpassen.Wreckerrm schreef op 06 november 2003 @ 14:01:
Misschien een domme vraag, maar wat is er zo bijzonder/anders aan bitsetting firmware?
Normaalgesproken zal op een +R schijf ook gebrand worden dat het een +R is, met als gevolg dat sommige dvd spelers hem niet lezen. Als je er nu voor zorgt dat de speler denkt dat het een DVD-ROM, DVD-R is of iets dergelijks, zal de dvd speler hem ook als zodanig herkennen, en is het mogelijk dat de schijf toch afgespeeld kan worden.
De firmware aanpassing van bronkowtech45 maakt dit dus mogelijk.
Bij Opus gekocht in cakebox, waardeloos gewoon!
[ Voor 9% gewijzigd door evdv op 06-11-2003 22:40 ]
There is no art to find the minds construction in the face
Dat zei ik dus eerder al. Traxdata -R is om teevdv schreef op 06 november 2003 @ 22:38:
Wat eenschijfjes zijn de + r van Traxdata(Ritek A-grade), nu 7 gebrand, 4 naar de kl...

webOS all the way!
Verwijderd
en een nec-1300 brander (v.107)
no problems!!
fikt alles goed en in mijn philips standalone dvd speler gaat ook alles perfect.
ripped met decrypter
cropped + gefikt met pinnacle instant copy 7
Verwijderd
"Could not perform disc at once"
NEC1300 = kl*te DVD-brander
Larie, als je nu je post eens onderbouwt? Mijn nec 1300A werkt perfect, zelfs met Nashuatec dvd+r's. Firmware 1.08 (Herrie). Jij had misschien wel een brak exemplaar.Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 15:07:
Kheb de nec1300a maar teruggebracht en een plextor 708a gehaald, dit is tenminste een fatsoenlijke brander en die pakt tot nu toe alle door mij gebruikte DVD+R en DVD-R die met de NEC allemaal fout gingen.
Verder vind ik de twee branders niet te vergelijken, de px708a is veel nieuwer en twee keer zo duur. Maar als jij er gelukkig mee bent
Lijkt me net een brakke brander of software issue. Plextor werkt ook nog steeds niet 100% met alle media en is 2x zo duurVerwijderd schreef op 07 november 2003 @ 15:07:
Kheb de nec1300a maar teruggebracht en een plextor 708a gehaald, dit is tenminste een fatsoenlijke brander en die pakt tot nu toe alle door mij gebruikte DVD+R en DVD-R die met de NEC allemaal fout gingen.
Mijn brander fikt ALLES
webOS all the way!
Herrie: ik heb nu PrimeOn DVD+R 4x en Mitsui DVD-R 4x....
grafiekjes komen asap.
[ Voor 43% gewijzigd door Mr.CeeJay op 07-11-2003 18:32 ]
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Die 4 schijfjes die naar de klo... zijn die worden niet uitgelezen in Nero cd/dvd speed, error.Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 12:41:
ik heb ook traxdata +r van opus (cakebox)
en een nec-1300 brander (v.107)
no problems!!
fikt alles goed en in mijn philips standalone dvd speler gaat ook alles perfect.
ripped met decrypter
cropped + gefikt met pinnacle instant copy 7
Ik rip met dvd decrypter, verklein met shrink 3.0 beta 5 en brand met Nero 6.0.0.19, ligt het misschien hier aan??
Verder is mijn stand alone dvd speler een Toshiba SD 220e, die leest oorspronkelijk alleen
- R en jouw Philips heeft als standaard + R.
[ Voor 21% gewijzigd door AaroN op 07-11-2003 20:06 ]
Prima dus! Net als hierAaroN schreef op 07 november 2003 @ 20:04:
Die mitsui dvd-r 4x heb ik ook ( 25 stuks cakebox), al een aantal gebrand op 4 speed, geript met DVDShrink en gebrand met nero 6.0.0.19:
[afbeelding]
webOS all the way!
nou mijn nashua's flipten nog steeds met 1.07Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 20:54:
[...]
Die Nashua's doen het bij mij vanaf versie 1.06 (NEC). Heb nu 1.08 (NEC) en heb nog geen problemen verder gehad (Nashua+r, Nashua-r, Imagion+r,Nashua+rw en Fuji-rw). Ik heb dan ook nog geen andere media geprobeerd, dus ik heb daar dan ook niet zoveel ervaring mee.
gelukkig hoef ik binnenkort (*wink* *wink*) geen -R meer te usen. mijn samsung drive slikt namelijk geen +R booktype.
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Heeft er iemand anders wel eens geprobeerd een CD rewriteable te beschrijven en daarna weer te wissen?quote: joostman schreef op 25 October 2003 @ 23:57:
Ik heb zelf ook een NEC1300 waar ik met plezier DVD's op schrijf.
Maar mijn probleem ligt nu bij het wissen en HERschrijven van een CD-RW
Ik heb gisteren 2x met succes een CD-RW beschreven, een van Sentinel (80 min) en een van HP (74 min).
Toen ik deze disks weer wilde wissen onder de Nec, kreeg ik de volgende foutmelding:
_NEC DVD_RW ND-1300A:
Deze schijf is niet herschrijfbaar en kan dus niet worden gewist
Voer een nieuwe rewritable schrijf in.
Ik kan de rewritable nog wel gewoon wissen en gebruiken op mijn oude cdrw (aopen)
Zou dit niet op een firmware probleem kunnen duiden?
Ik heb de nec108n.exe van Herrie
groetjes
Joost
Hermanvh schreef op 26 oktober 2003 @ 00:22:
[...]
Probeer eens DVDInfoProNero is een beetje buggy
Ik heb nu al 3 merken (Sentinel, HP en Aopen) beschreven en daarna kan ik ze geen van alle meer leeg maken. De NEC herkent ze alleen als een CDROM ipv CDRW
Graag wil ik weten of anderen dit probleem ook hebben alleen bij rewitable CD's!
Ik heb al meerdere programma's gebruikt om te proberen de cd-rw's te wissen, incl de DVDinfo PRO, maar allen zonder succes....
[ Voor 37% gewijzigd door joostman op 07-11-2003 22:40 ]
Verwijderd
Wat is wijsheid: ander fikproggie of terugflashen naar 1.05v8 van herrie
Arita is niet mijn favoriet

De Nashua's DVD-R's die ik heb gebrand, werken de helft van de tijd niet in standalone spelers. En als ze wel werken, dan barst het van de haperingen / read errors. Niet zo verwondelijk, wanneer je een blik werpt op de onderstaande foto's. Kortom, mijden die rotzooi
De foto's van het wanprodukt genaamd Nashua DVD-R. Je gelooft het of niet, maar zo komen ze uit de verpakking. En Ik heb niet eens de meest slechte uitgezocht

Cover

Label

Bovenkant; let ook op de krassen rechtsboven

Onderkant
Ik houd het voorlopig wel bij de Traxdata's DVD-R's, net weer 20 stuks van ingeslagen
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Dat is met alle Nashua's die ik tegengekomen ben zo, errug irritantSteffie schreef op 08 november 2003 @ 13:50:
Even een post plakken uit het crew-forum aangaande de media die je niet wilt gebruiken
De Nashua's DVD-R's die ik heb gebrand, werken de helft van de tijd niet in standalone spelers. En als ze wel werken, dan barst het van de haperingen / read errors. Niet zo verwondelijk, wanneer je een blik werpt op de onderstaande foto's. Kortom, mijden die rotzooi
De foto's van het wanprodukt genaamd Nashua DVD-R. Je gelooft het of niet, maar zo komen ze uit de verpakking. En Ik heb niet eens de meest slechte uitgezocht^2
[afbeelding]
Cover
[afbeelding]
Label
[afbeelding]
Bovenkant; let ook op de krassen rechtsboven
[afbeelding]
Onderkant
Ik houd het voorlopig wel bij de Traxdata's DVD-R's, net weer 20 stuks van ingeslagen
[ Voor 3% gewijzigd door Polyphemus op 09-11-2003 00:55 . Reden: typo ]
Verwijderd
ik heb ze ook gekocht. Branden doen ze gewoon goed, maar ze zijn daarna niet meer te lezen. niet bij mijn nec-brander 1300, als mijn dvd speler A-open.evdv schreef op 06 november 2003 @ 22:38:
Wat eenschijfjes zijn de + r van Traxdata(Ritek A-grade), nu 7 gebrand, 4 naar de kl...
Maar ze doen het weer wel in mijn standalone sony dvd speler.
Weet iemand een oplossing om ze ook op mijn computer te kunnen afspelen, ik brand met nero 6.0.?
Bij mijn Pioneer 106D heb ik ook een 10-pack Nashua slimcase dvd-r's gekocht. Deze zien er alleen anders uit, de cover is hetzelfde maar i.p.v. het makrolon-logo staat er bij mij een DVD-R logo. Ze zijn tot nu toe allemaal prima gebrand op 2x. Ik heb alleen niet kunnen testen in een stand-alone dvd-speler, maar tot nu toe werken ze prima in elke PC dvd-speler die ik in huis heb. De randjes zien er hier gelukkig een stuk beter uit.
In het miden, de code dus staat het volgende: 3219D2100891 2 B. Verder geen informatie, zoals op jouw plaatje te zien is. De cover is dus wel exact hetzelfde.
Maar goed, met de gedachte in m'n hoofd dat ik wellicht ook wel een 10-pack van die brakke DVD-R's koop komt Nashua hier ook niet meer naar binnen. Er zijn gelukkig alternatieven genoeg.
[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 09-11-2003 17:17 ]
Verwijderd
De 25 dvd +r die ik had gingen allen goed.
Is het zeker dat de volgende zending van hetzelfde type zijn of kan het weer een andere 'persing' zijn?
Nec-1300 V1.07
Winkel:=> Opus.
[ Voor 4% gewijzigd door arutten op 10-11-2003 19:52 ]
Ik heb Memorex +r 4x gehaald, en Sentinel -r 4x, perfect spul, vooral die Memorex. A-kwaliteit voor niet belachelijk veel geld tenminste. Die Sentinel heeft Media Id Code Skc trouwens, vond er niks over op't net, maar is prima tot nu toe (4 stuks gebrand, op 4x uiteraard, firmware 1.08). Die Skc 1-2x schijnen wel bagger te zijn....maarja.
Nog een tip voor degenen die het niet doorhadden : de Meda Id Code kan je ook met Alcohol uitlezen, dus Dvdinfo is helemaal niet nodig als je Alcohol hebt (tevens laat die de Write-strategy Code zien).
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 10-11-2003 20:02 ]
Ik kan een CD rewritable namelijk wel beschrijven, maar daarna niet meer wissen..
Ik heb het hier dus over CD rewritables, geen DVD rewritables!
welk merk gebruik je??
heb ooit eens een cd-rw in m'n handen gehad die wel dit probleem had, weet alleen het merk niet meer.
Dat heb ik dus ookjoostman schreef op 10 november 2003 @ 21:46:
Is er iemand die eens wil testen of hij problemen heeft met CD rewritables schrijven en daarna wissen op de NEC1300?
Ik kan een CD rewritable namelijk wel beschrijven, maar daarna niet meer wissen..
De disk zijn nog goed, ik kan ze op me andere PC gewoon wissen (gewone CD-rw drive met Nero 5). Het zijn Philips 80min 4-12x.
Alleen heb ik dus een NEC 1100A drive, die ik naar 1300A geflashed heb omdat anders ik geen DVD+RW kan wissen... (tenminste die DVD+RW die ik had niet, Philips 4x).
Terugflashen naar de originele firmware (1100A 1.A0) maakt dus niet uit, de Philips CD-RW zijn nog steeds niet te wissen. Ook met Nashua CD-RW geen succes (andere CD-RW heb ik niet).
Ik heb firmware 1.05, 1.06, 1.07v4 en 1.08 geprobeerd. Ook heb ik Nero 5.5 en 6 en DVDinfo gebruikt. Met DVDinfo kan ik overigens niet de 'complete media code' van zo'n CD-RW uitlezen, het blijft blank.
[ Voor 23% gewijzigd door Jake op 12-11-2003 00:44 ]
Echter, branden ging probleemloos en DVDInfoPro gaf 0 errors aan op een compleet volgefikte DVD. De DVD wordt ook probleemloos gelezen door de 1300A zelf (duh!) maar ook door de antieke DVD speler van Samsung in m'n servertje. Kan ik hier problemen mee verwachten ?
En wat zijn goede DVD's die ook op 4X kunnen branden ? Want de Nashua's gingen maar tot 2.4X (met de 1.08 firmware van Herrie's pagina). DVDInfoPro gaf ook aan dat dit 2.4X media zou zijn, maar ik kan op de doosjes niks ontdekken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Ik heb 3 merken cd rewritables geprobeerd, namelijk Sentinel (tot 10x CDRW, 80 min) , HP (tot 4x CDRW, 74 min) en Aopen (tot 10x CDRW 74 min) geprobeerd, allemaal hetzelfde, wel te beschrijven, maar niet te wissen.damster schreef op 10 november 2003 @ 22:45:
nope, geen problemen mee.
welk merk gebruik je??
heb ooit eens een cd-rw in m'n handen gehad die wel dit probleem had, weet alleen het merk niet meer.
Maar allemaal wel via een losse CD-writer te wissen.
Zou je misschien willen vertellen wel merk jij gebruikt? En welke firmware?
Ik heb dus ook nog een 'Lite-On' CDRW74Jake schreef op 11 november 2003 @ 22:44:
de Philips CD-RW zijn nog steeds niet te wissen. Ook met Nashua CD-RW geen succes (andere CD-RW heb ik niet).

Oke, dankjewel. Ik hoor ook goede dingen over de Platinum 4X DVD+R's. Iemand daar ervaringen mee of iemand die de ervaringen van Nvidiot kan staven ? GraciasNvidiot schreef op 12 november 2003 @ 00:47:
Ik heb zelf goede ervaringen met de 4x +R schijven huismerk van www.dvdrshop.nl, branden allemaal op 4x en geen rare leesfouten
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik vind het langzamerhand een vreem verhaald worden ditVerwijderd schreef op 09 november 2003 @ 17:01:
[...]
ik heb ze ook gekocht. Branden doen ze gewoon goed, maar ze zijn daarna niet meer te lezen. niet bij mijn nec-brander 1300, als mijn dvd speler A-open.
Maar ze doen het weer wel in mijn standalone sony dvd speler.
Weet iemand een oplossing om ze ook op mijn computer te kunnen afspelen, ik brand met nero 6.0.?
Blijkbaar is het per gebruiker nogal verschillend of de Traxdata DvD 's goed of slecht zijn , en volgens mij is dit bij andere merken ook zo , de een zegt dat het crap is en de ander zegt dat ze prima branden.
Om de Traxdata (RitekG04) weer als voorbeeld te nemen , ik hebt er toe nu toe geen probleem mee gehad - ze branden allemaal goed en zijn daarna ook te lezen in mn toshiba dvd speler , verschillende stand-alones die ik geprobeerd heb en in de XboX.
Misschien is het wel een goed idee om ook een Media ervaringen topic op te zetten , waar ook mensen met een andere DvD +/- RW hun mening kunnen geven over de verschillende schijfjes
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
De ervaring die ik heb met afgebladderde schijven, is dat ze zo teer zijn dat wanneer je heel iets de zijkant aanraakt, het meteen verder afbladderd. Daarnaast drogen ze volgens mij ook uit, of ze gaan oxyderen.Arfman schreef op 12 november 2003 @ 00:30:
Hmm. De Nashuatec DVD+R's hier hebben hetzelfde probleem als Steffie beschrijft
Echter, branden ging probleemloos en DVDInfoPro gaf 0 errors aan op een compleet volgefikte DVD. De DVD wordt ook probleemloos gelezen door de 1300A zelf (duh!) maar ook door de antieke DVD speler van Samsung in m'n servertje. Kan ik hier problemen mee verwachten ?
En wat zijn goede DVD's die ook op 4X kunnen branden ? Want de Nashua's gingen maar tot 2.4X (met de 1.08 firmware van Herrie's pagina). DVDInfoPro gaf ook aan dat dit 2.4X media zou zijn, maar ik kan op de doosjes niks ontdekken.
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
top cd's zijn het.. heb er weer 100 van ingeslagenAaroN schreef op 07 november 2003 @ 20:04:
Die mitsui dvd-r 4x heb ik ook ( 25 stuks cakebox), al een aantal gebrand op 4 speed, geript met DVDShrink en gebrand met nero 6.0.0.19:
[afbeelding]
Van het kastje naar de muur lopen...
heb ik met een cd-rw gehad van Plextor maar niet alleen op de Nec op andere branders wilde hijhem ook niet zien als een cd-rwjoostman schreef op 10 november 2003 @ 21:46:
Is er iemand die eens wil testen of hij problemen heeft met CD rewritables schrijven en daarna wissen op de NEC1300?
de cd-rw waarmee ik het getest heb is de lite-on 10x cdrw74.Jake schreef op 12 november 2003 @ 09:26:
[...]
Zou je misschien willen vertellen wel merk jij gebruikt? En welke firmware?
[...]
Ik heb dus ook nog een 'Lite-On' CDRW74, maar die kan ik ook niet wissen in mijn NEC 1100 / 1300
met firmware 1.08
die doet het bij mij dus wel.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 13-11-2003 08:20 ]
TDK, geen enkel probleem.joostman schreef op 10 november 2003 @ 21:46:
Aopen CD-RW 4x-10x geen probleem met wissen en opnieuw beschrijven. Nec 1300 met firmware 1.05v8 (werkt goed met Princo dvd-r 4x !!) van Herrie.joostman schreef op 10 november 2003 @ 21:46:
Ik merk overigens net dat ik (nu opeens??) sommige CD-RW wel kan wissen, maar niet altijd. Nero zegt soms: 'CD-ReWritable' en soms 'Read-Only CD'. Een nieuwe disk, die er nu net in doe geeft gewoon CD-RW. Dus het zou aan de combinatie Lite-on <=> NEC kunnen liggen. Is dus niet logisch, want problemen met die nieuwe Philips CD-RW: gebrand met Nero, Info zei nog CD-RW, erase ging wel, maar medium is nu 'Blank Read-Only CD'.
Het kan natuurlijk wel aan NEC <=> Nero liggen... (hoewel ik dus ook niet helemaal goed kon erasen met DVDinfo).
DVD-R(W) media heb ik niet, dus dat kan ik ook niet testen (ook geen zin om te kopen, omdat het tòch niet werk, misschien leen in wel eens een DVD-R(W)).
Verwijderd
Crossposten wordt helemaal niet op prijs gesteld! Zie de readme.txt daarin wordt alles uitgelegd!Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 23:04:
goedenavond kan iemand mij uitleggen hoe je precies een nec 1300a brander met een freecom firmware kan flashen naar de originele firmware
webOS all the way!
Verwijderd
Sinds een paar maanden gebruik ik de Nec 1300. Al snel heb ik jouw firmware erin gezet om dvd's te branden. Maar sinds enige tijd krijg ik steeds fixation errors in Nero. Nu heb ik sinds enige tijd mijn drive geflashed naar een hoger lever (1.5 - 1.8). Zou het hier aan kunnen liggen? Als ik mijn schijfjes brand op 2x speed gaat wel alles goed. Ik gebruik Datawrites en Princo van Opus.
Verwijderd
"UNRECOVERD READ ERROR (031100)"
Ik brandde daarna een 2de dvd met dezelfde files maar weer die fout alleen dan later op de test.
Beide dvd's spelen een paar avi's wel ene weer half enz..
Als ik de files naar mijn hd wil copieren geeft hij een :
"Cannot copy "filename.avi" Data error (cyclic redundacy check)"
Ik heb herrie's 1.8 firmware erop staan
nog iets vreemd's is dat hij bij een reboot zegt dat er iets met de a: is ?
Ik heb ook nooit geluk met die dingen mijn philips dvdrw228 ging ook al kadoek..
p.s ik vind hem heel erg stil evenals bij het branden als bij het lezen hoor ik hem gewoon niet. Misschien dat dit wel zo hoort dat weet ik niet..
[ Voor 13% gewijzigd door H3llSiNG op 17-11-2003 02:23 ]
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Verwijderd
Emm, misschien is het een idee om een deel 2 te openen met een startpost waarin ook vragen worden beantwoord als: "3rd party firmware, waarom zou ik dat gebruiken?"
Loopt NEC dan ver achter ofzo?
Ik heb deze brander namelijk al een tijdje op het oog.
Ik heb goede ervaringen met "Platinum" CD-R's (van spindel). Van ditzelfde merk is bij de lokale pcboer (Funprice) ook DVD-media te krijgen. Ik weet niet zeker of dit wel gaat werken omdat het ding dus nogal selectief is met media (raar, CD-branders hadden dit nooit
Aha:
Dus ik kom er pas achter of ik een fatsoenlijke DVD heb nadat ik hem gekocht heb, omdat het alleen vanuit de brander uit te lezen is... Dan vertrouw ik liever op Herman's goede ervaringen met That's Write, die kan ik ook wel krijgen hier in de buurt...The most important thing to look for is the media code. Avoid discs with PRINCO as media code, since they are inferior quality. 'Budget' 4x media with the following media identiefiers should work fine: 'RITEKG04', 'LEADDATA01' and 'MCI4XG01'.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 03:49 ]
Princo = crap, net als Datawrite oudere versies!Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 10:04:
Herman,
Sinds een paar maanden gebruik ik de Nec 1300. Al snel heb ik jouw firmware erin gezet om dvd's te branden. Maar sinds enige tijd krijg ik steeds fixation errors in Nero. Nu heb ik sinds enige tijd mijn drive geflashed naar een hoger lever (1.5 - 1.8). Zou het hier aan kunnen liggen? Als ik mijn schijfjes brand op 2x speed gaat wel alles goed. Ik gebruik Datawrites en Princo van Opus.
webOS all the way!
Ik heb bij www.cdrwinkel.com een spindel van Commodore DVD-R 4 speed gekocht. Spindel van 25 stuks voor maar 25 euro !!
De mediacode:
00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 EA 0B 14 .B...@....R.....
76 78 80 00 03 56 44 53 50 4D 53 00 04 41 42 20 vx...VDSPMS..AB
30 31 00 00 05 88 80 00 00 00 01 00 06 0B 10 11 01..............
Kan jij me vertellen van welk bedrijf deze komen en of ze een beetje betrouwbaar zijn?
Groetjes,
Andres
Heb geen flauw idee, zelf geen ervaring ermee! Maar zouden op 4x moeten werken met 1.08 en anders met de gehackte 108v2 die eraan komtarutten schreef op 17 november 2003 @ 19:28:
Herman,
Ik heb bij www.cdrwinkel.com een spindel van Commodore DVD-R 4 speed gekocht. Spindel van 25 stuks voor maar 25 euro !!
De mediacode:
00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 EA 0B 14 .B...@....R.....
76 78 80 00 03 56 44 53 50 4D 53 00 04 41 42 20 vx...VDSPMS..AB
30 31 00 00 05 88 80 00 00 00 01 00 06 0B 10 11 01..............
Kan jij me vertellen van welk bedrijf deze komen en of ze een beetje betrouwbaar zijn?
Groetjes,
Andres
webOS all the way!
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb tot nu geen problemen gehad met deze dvd-r's: dvdinfo pro gaf een mooie curve. Ik zal proberen morgen een screenshotje te plaatsen.
Groetjes,
Andres
Heeft iemand enig idee ?
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Slechte batch media? Al andere programma's geprobeerd? Nero is nu niet echt super! Ik gebruik zelf meestal DVDDecrypter en RecordNow
webOS all the way!
Heb hier zo ongeveer al 60 DVD+R's gebrand met de ND-1300A met firmware 1.07 en 1.08 en absoluut geen problemen ondervonden! Kan gewoon op 4 speed branden en tot nu toe is alles goed gegaan! * JaY- klopt dit heel snel afVerwijderd schreef op 17 november 2003 @ 03:45:
Ik heb goede ervaringen met "Platinum" CD-R's (van spindel). Van ditzelfde merk is bij de lokale pcboer (Funprice) ook DVD-media te krijgen. Ik weet niet zeker of dit wel gaat werken omdat het ding dus nogal selectief is met media (raar, CD-branders hadden dit nooit).
iedereen kraakt hier de princo's af...maar niemand doet suggestie wat je dan wel kan nemen....
tips?
ik denk dat er hier genoeg staan: [rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml]
zeker, maar dat is zeg maar niet echt recent, ik bedoel de princos 2 speed van half jaar terug waren maybe wel goed compatible, maar dat betekent niet dat de princo 4 speed van nu dit wel zijn, als je me puntje snapt (dit voorbeeld was enkel en all1 voorbeelddamster schreef op 19 november 2003 @ 12:13:
tips?
ik denk dat er hier genoeg staan: [rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml]
dus als jullie nou zeggen van die blabla 4 speed dvd-r die ik 3weken terug daar kocht heb ik geen problemen mee, dan help je me enorm,
inderdaad het topic is al vrij oud. althans in een half jaar geleden begonnen.
maar er staan ook zeker wel recente posts in.
lees het eens door. lees dit topic eens door. er worden zoveel verschillende media genoemd in beide topics.
Maar telkens als ik nu een nieuwe dvd wil branden krijg ik de melding dat ik er een lege disc in moet stoppen, terwijl die dvd's toch echt leeg zijn!
Iemand die me kan helpen? want om nu 19 lege dvd's hier te hebben waar ik niks aan heb is ook niet alles.
Brander is NEC 1300a met firmware 1.8
edit: op die site van herman staan 3 versies van firmware 1.8, zijn die allemaal gehackt en welke kan je het beste nemen; normal, free of auto reset?
edit2: heel vaag, ik installeer nero 6.0 weer opnieuw en opeens doet hij het weer met exact dezelfde schijf
Zou iemand me nog wel uit kunnen leggen welke versie je nou het beste van herrie z'n firmware's kan nemen, normal, free of auto reset?
[ Voor 41% gewijzigd door Qosmic op 19-11-2003 16:36 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
Dat staat toch duidelijk op de site hoor.Qosmic schreef op 19 november 2003 @ 13:59:
Zou iemand me nog wel uit kunnen leggen welke versie je nou het beste van herrie z'n firmware's kan nemen, normal, free of auto reset?
Hebben jullie misschien een paar links voor me?
bvd.
Jake schreef op 11 november 2003 @ 22:44:
(...) CD-RW zijn nog steeds niet te wissen
Ik ben ook terug geweest naar de winkel: NEC 1100A is defect. Ik heb een nieuwe, nog geen problemen (heb dat ding net een kwartierVerwijderd schreef op 16 november 2003 @ 12:08:
ff over t probleem met cd-rw,ik had hier ook last van,ze werden niet herkend.Teruggebracht en toen bleek t aan de laser te liggen,nu een nieuwe en geen enkel probleem meer met cd-rw
Ben wel benieuwd of ik nu zonder dat ding naar een 1300A te flashen wèl gewoon DVD+RW kan gebruiken.
Dat kon met de vorige drive niet, zie: [rml]Jake in "[ NEC ND-1300A] Nieuwe firmware veel DVD-..."[/rml].
shop.cdfreaks.comMarcoZ20 schreef op 19 november 2003 @ 16:12:
ff een vraagje over het aanschaffen van lege dvd's. Ik kan namelijk niet echt goedkope online winkels vinden die dvd-r 4x verkopen, die het ook nog goed doen op mijn nec 1300a.
bvd.
www.opus.nl
Van het kastje naar de muur lopen...
Bij mij brandt ie ze niet goed ofzo... diverse dvd spelers (waaronder mijn schreeuwend dure NAD T532) skippen hele stukken op het einde van de films. Ook op 2 speed gebrand. firmware 1.07 en 1.08 geprobeerd
Deze zijn ook erg goedkoop:MarcoZ20 schreef op 19 november 2003 @ 16:12:
ff een vraagje over het aanschaffen van lege dvd's. Ik kan namelijk niet echt goedkope online winkels vinden die dvd-r 4x verkopen, die het ook nog goed doen op mijn nec 1300a.
bvd.
www.cdrwinkel.com (België)
http://shop.cdfreaks.com/index/1/1 (Nederland)
Verwijderd
Ik heb ook de NEC1300 en gebruik Arita cd's met n roze/rode opdruk:
http://www.dvd-rshop.com/...?cPath=28&products_id=583
Als ik er dan 1 gebrand heb, doen ze het niet in mijn normale DVD-Drive. Wel in mijn brander. Het stomme is dat ik een kennis heb en die gebruikt precies dezelfde dvd's en als hij ze brandt, dan doen ze het wel in mijn DVD-Drive. Het enige verschil is, is dat hij een NEC1100 heeft...?
Ik heb overigens nog deze firmware geinstalleerd op mijn NEC.. (die kennis heeft helemaal geen firmware gedaan..) Firmware gedownload vanaf herrie's site:
Normal (Windows Flasher) 1.08 official
Moet ik mss n ander firmware installeren? Of wa moet ik nu doen? (ben nogal n00b hierin
Verwijderd
Verwijderd
iig bedankt
[Edit:]
Ik gebruik om te rippen mijn NEC 1300A en ShrinkDVD en nu duurt het rippen soms iets van 1,5 uur (bijv. 8 mile) Kan de leessnelheid ook aangepast worden mbv firmware..? Zodat t rippen wa sneller gaat..?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 09:30 ]
Verwijderd
www.dvdwinkeltje.com (België, maar verzendt naar Nederland)MarcoZ20 schreef op 19 november 2003 @ 16:12:
bvd.
Hebben niet zoveel, maar wel bij de goedkoopsten.
cdrwinkel.comMarcoZ20 schreef op 19 november 2003 @ 16:12:
bvd.
Hier koop ik mijn platinum 4x dvd+r's, ze schelen niet veel met de pricewatch (eigenlijk zijn ze de eerste goede, goedkope winkel
Verwijderd
want 'k heb geen backup van de originele firmware gemaakt (kan niet met windows flash tool)
is er iemand die de originele firmware (v1.05) nog heeft?
momenteel wordt m'n drive nog herkend als ND-1100A 0.05
Verwijderd
alvast bedankt
heb hem al wel geupgrade met die gehackte 1.08 dat had overings ook geen baat
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 23:33 . Reden: toevoegen tekst ]
Zie de FAQ op mijn site!Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 23:32:
hoe kan je achter de media code komen misschien kan herman me dan helpen om te proberen dat ik alsnog gebruik van me Nashia DVD-R single sided 2 speed gebruik kan maken
alvast bedankt
heb hem al wel geupgrade met die gehackte 1.08 dat had overings ook geen baat
webOS all the way!
Verwijderd
00000000 00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 50 00 02 7A 0C 15 .B...@....P..z..
00000010 77 78 90 00 03 34 4D 20 53 59 53 00 04 20 32 30 wx...4M SYS.. 20
00000020 32 43 31 00 05 CC C0 00 00 00 01 00 00 00 00 00 2C1.............
NEC1300A FW 1.08 de gehackte van je site
bedankt alvast herman
107v4 gebruiken! Wanneer leren mensen eens lezen? 1.08 is NIET gehackt!Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 08:14:
ok ik heb de media code van de nashua dvd-r
00000000 00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 50 00 02 7A 0C 15 .B...@....P..z..
00000010 77 78 90 00 03 34 4D 20 53 59 53 00 04 20 32 30 wx...4M SYS.. 20
00000020 32 43 31 00 05 CC C0 00 00 00 01 00 00 00 00 00 2C1.............
NEC1300A FW 1.08 de gehackte van je site
bedankt alvast herman![]()
![]()
webOS all the way!
Wanneer ik nu in hardware manager kijk, heb ik nu een AXV CD/DVD rom SCSI CdRom device erbij.
Wanneer ik deze deinstalleer en ik reboot dan vind XP de speler weer opnieuw.
In de Bios zie ik hem er niet bij staan.
Vervolgens heb ik opnieuw geflashed naar andere versies maar het probleem blijft bestaan. Ik heb het apparaat nu maar disabled dan is hij in ieder geval weg uit verkenner. Maar weet iemand waar dit nu door kan komen?
Verwijderd
Geen problemen alhier met de Arita's en de 1300A....al 2 spindels van 100 gebrand en geen uitval gehadlegolas82 schreef op 20 november 2003 @ 21:27:
heeft iemand hier ervaring emt de paarse Arita's DVD+R 2.4 speed.
Bij mij brandt ie ze niet goed ofzo... diverse dvd spelers (waaronder mijn schreeuwend dure NAD T532) skippen hele stukken op het einde van de films. Ook op 2 speed gebrand. firmware 1.07 en 1.08 geprobeerd
Verwijderd
en dan moeten die nashua's werken! ?Hermanvh schreef op 22 november 2003 @ 08:53:
[...]
107v4 gebruiken! Wanneer leren mensen eens lezen? 1.08 is NIET gehackt!
Probeer nu maar gewoon
webOS all the way!
Verwijderd
herman je bent geweldig ze branden er op alleen nu krijg ik een calibiration error ofzo ben allang blij dat ie er op brandt is dat ook te verhelpen??
Nee, duidt op KUT media! Zowel Nashua als Princo zijn bocht! Princo doen het maar in 15% van de gevallen op 4x! Probeer eens een keer fatsoenlijke media!Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 12:52:
ga me nec1300 zo ff ruilen nav die calibirition error doet ie nu ook op princo's gezocht hier duidt er dus echt op dat je laser dood is heb die zaak gebeld krijg zo een anderben benieuwd
webOS all the way!
Verwijderd
die princoos deden het ALTIJD en met die firmware van jou doet ie et nu ook op die nashuas maar als ie bij 1% hup calibiration errorHermanvh schreef op 22 november 2003 @ 12:54:
[...]
Nee, duidt op KUT media! Zowel Nashua als Princo zijn bocht! Princo doen het maar in 15% van de gevallen op 4x! Probeer eens een keer fatsoenlijke media!
Ah okVerwijderd schreef op 22 november 2003 @ 13:11:
[...]
die princoos deden het ALTIJD en met die firmware van jou doet ie et nu ook op die nashuas maar als ie bij 1% hup calibiration error
webOS all the way!
Dit topic is gesloten.