KBDE schreef op 20 juni 2003 @ 18:42:
[...]
Geloof me, daar is dan ook alles mee gezegt.
Me pa heeft die radio, en mijn oom had hem ook, mijn oom heeft hem inmiddels van ellende verkocht voor een paar euro.
En mijn pa ergerd zich nog elke dag aan dat ding.
Ie produceerd 'blieps' bij de gangbare mp3's, en het belangrijkste, hij heeft totaal geen vermogen. Bass komt er zo goed als helemaal niet uit.
Van te voren had ie een grundig radio met cassette in zijn auto zitten, ook niet echt high tech ofzo. Maar toen was het geluid behoorlijk goed. Flink diepe bass etc.
Met die mp3 speler van de aldi is het geluid bagger. Kun je de bass vol open zetten, er komt gewoon nix. Voor de rest is er nix aan speakers ofzo gewijzigd.
Normaal heeft de aldi goed en goedkoop spul, maar die radio is dus een absolute uitzondering !
Ik weet niet wat je vader er mee uitspookt maar dat ding is wel goed. Hij is 4x 25W, misschien te zware boxen erin? Ja, dat kan ook. Als je een 220v gloeilamp op een penlite zet komt er ook niets uit. Op mijn standaard Renault speakers is het een genot om naar te luisteren, voor dat geld. (Heb hiervoor een Pioneer gehad maar die klonk wel beter voor 3x zoveel geld).
Verder kan hij geen VBR mp3tjes aan. Vandaar die bliepjes. En je kan loudness (of zo) aanzetten. Gewoon goed geluid (je mag komen luisteren!)! Of......... je hebt gewoon ruk mp3tjes op een cd. Voordat ik een cdtje fik, jakker ik hem nog even door winamp heen, op de diskwriter met de lamemp3 codec op cbr en goed geluid.
Waar ik alleen last van heb is dat mijn frontje niet helemaal goed contact maakt, de laatste tijd. Er zit 3 jaar garantie op (zie dat maar eens te krijgen met Sony, Pioneer, JVC en zelfs Clarion heeft het niet) en moet alleen even met Medion bellen.
Daarnaast heeft de Aldi nog een andere service, niet tevreden, geld terug! Daarbij hoeft dat apparaat niet eens slecht te zijn of zo. Als het niet aan je eisen voldoet, kan je hem zo terugbrengen! Staat op de site (
http://www.aldi.nl/PRINZIP_NEU/03_home.htm).
Edit: Dus tipje: Koop hem, lepel hem in de auto (Iso pluggen dus in een kwartier gebeurd), desnoords op het parkeer terein van de Aldi zelf. Probeer hem een paar dagen. Niet goed, geld terug (lees op het forum, zelfs met laptops doen ze het dus een autoradio moet al helemaal geen probleem zijn).
En van die VBR mp3's, ook hier op het forum staan foto's van die radio. En het valt op dat het iedere keer om een ander typenummer gaat, dus misschien ontwikkelen ze toch ook door en werkt dat nu wel.
[
Voor 12% gewijzigd door
Rudi Vader op 21-06-2003 10:19
. Reden: tip toegevoegd ]
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)