Toon posts:

Processor gebruik blijft op 100% !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een erg irri probleem en ik heb het de laatste tijd steeds vaker.

Als er iets vastloopt (winamp ofzo) dan gaat het altijd ff traag druk je op ctr alt delete en stop je het. En dan hoort het weer goed te gaan. Maar de laatste tijd als iets vast loopt 9 van de 10 keer winamp of IE dan wordt en blijf hij retetraag en blijft mijn CPu gebruik op 100% zitten. Als je dan checkt wat het is gebruikt

svchost.exe de volle 100% hoe verhelp ik dit?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heb je al op spyware gescand :?

virusscanner gedraaid :?

wat is je OS :?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Klinkt als een brakke driver van het een of het ander... Drivers updaten?

Forget your fears...
...and want to know more...

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
scchost is van internet delen ofzoiets makkelijk met de search te vinden

dus doe dat zouk zeggen :)

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat svchost kan echt werkelijk van alles zijn! Een hels probleem is dat. Bij mij bleek het een broadcast-storm te zijn bij m'n switch :X

m.a.w. niet echt een searchvraag :X

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 13-06-2003 19:52 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
nou virusscan zon soort pitstop proggie :) en defragmenteren en spyware scan niets hielp, heb pas nieuwste drivers dus dat zal het niet zijn

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:39
Iets dergelijks heb ik ook ooit een keer gehad, lees maar...
Ik had destijds nog wel een modem. Het is bij mij nadat ik een aantal keer had geformatteerd, ineens verdwenen. Ben er dus nooit achtergekomen wat het nou precies was. :/

En nee, je hebt idd geen zak aan dit antwoord, sorry :P

Edit:
Nee die screens heb ik niet meer, wat wil je, is meer dan een jaar geleden. :)

[ Voor 12% gewijzigd door FitNiX op 13-06-2003 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naja kep ff al die topics doorgelezen, en daar staat ook nix in eigenlijk :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bij mij was het een isa (geluids/ide)kaartje.

Iperf

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 00:49
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 19:48:
Dit is een erg irri probleem en ik heb het de laatste tijd steeds vaker.

Als er iets vastloopt (winamp ofzo) dan gaat het altijd ff traag druk je op ctr alt delete en stop je het. En dan hoort het weer goed te gaan. Maar de laatste tijd als iets vast loopt 9 van de 10 keer winamp of IE dan wordt en blijf hij retetraag en blijft mijn CPu gebruik op 100% zitten. Als je dan checkt wat het is gebruikt
svchost.exe de volle 100% hoe verhelp ik dit?
svchost.exe is de "Service Host". In je Control Panel staat een Services Icoon (twee tandwielen). Als je daarop klikt zie je een lijstje met services die binnen je svchost draaien. Meestal is dit een behoorlijke lijst; als Windows deze allemaal apart in je taskmanager zou zetten en verder apart zou houden zou dat langzaam en onoverzichtelijk zijn, vandaar dat ze bij elkaar staan.

Een van deze services gebruikt de CPU tijd. Je kunt zien welke er draaien, maar niet wat de onderlinge CPU-gebruik verhouding is. Je kunt nu "verdachte services" stoppen - welke dat zijn kan ik niet zo zeggen. Sommige services hebben andere nodig, soms kun je dus alleen een groep services uitzetten. Proberen dus, en zet niet je HD service uit :)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

en zet niet je HD service uit
Ervaring? ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Thx m8 ik zal het eens proberen

Maar eigenlijk is hiet zoeken naar een speld in een hooiberg want er zijn er idd heel veel. :(

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 10:38 ]

Pagina: 1