[WinXP] Svchost.exe 100% actief *

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik zit te computeren en hij is kai traag dus ik kijk in de taakbeheer zie ik dat,

Svchost.exe 100% actief is dus heb ik meteen ad ware erover heen gehaald kijken of een virus ofzo was maar dat was blijkbaar niet en norton kon ook niets geks vinden.

dus heb ik die Svchost.exe uit men lijst gegooid starte de computer opnieuw op door een systeemfout gaf hij aan.

want kan ik hier aan doen dat hij niet de heletijd weer 100% word?

ps is in windows xp

[ Voor 3% gewijzigd door Bware81 op 03-05-2003 18:11 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mogen we wat meer info, OS wat je draait, type proc, moederboard etc. :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[search=svchost 100%] heb je al gedaan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoiets heb ik ook gehad.
Er lopen diverse topics op GoT hierover, even de search gebruiken.

Svchost.exe is het programmaatje wat je dlls runt, dus er is een veeleisende dll aan het werk.

In cmd kon je zien welke dlltjes de svchost allemaal draait. Moet je wel kijken welke PID de desbetreffende svchost heeft, want er draaien waarschijnlijk meerdere..

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Het had toch iets met je netwerk te maken ofzo? Dat is wat ik gehoord heb tenminste...

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
ooit volgende gedaan:
(re)set explorer view folder options>>default, en daarna weer whatever

bug in registry, denk ik

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
misshien een ander proggie die in een ander map zit en ook svchost.exe heet. Kan een trojan zijn. Want bij sommige trojans kun je ze als exe bijv rundll32.exe opgeven wat ook eigenlijk een win proggie is. Die viruscheck zou goed zij!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Bij mij zorgt dat bestand ook af en toe voor problemen bij het opstarten. Zelfde verschijnsel. Je kan de prioriteit van het proces ook niet veranderen. Zeker geen virus.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Titel aangepast, zie verder AMD_er en blackd & de rest en hun hele goede tips - geef alle relevante info zoals bovenstaande en wat je al hebt geprobeerd aub :)

[ Voor 39% gewijzigd door F_J_K op 03-05-2003 23:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1