[XP] Soort system crash, processor wordt stressed!

Pagina: 1
Acties:

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:39
Ik heb sinds ik Windows XP draai een heel vaag probleem, af en toe als ik achter me pc zit, wordt soms me processor zomaar stressed zeg maar,
Ik ben dus bijvoorbeeld aan het lullen via MSN Messenger, en dan ineens wordt me processor zomaar fully stressed. :?
Meestal gebuert dit als ik aan het internetten ben. maar af en toe gebeurt het ook als ik gewoon niet ben ingebeld,
ja ik bel idd nog in met een modem, hier is nog steeds geen kabel beschikbaar :(

Ik heb een screenshot van de taskmanager gemaakt terwijl ie zo vaag doet, lukte nog net.
hij zegt zoals je ziet dat MSMSGS.exe (Messenger) alle proc. kracht trekt, het stomme is alleen dat zodra ik dat proces beindig, alles naar WINLOGON.exe gaat. :?

* FitNiX Screenshots:
hier trekt MSN alles
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ponti019/zooi/error.gif

nadat ik MSN heb afgesloten gaat alle proc. kracht naar WINLOGON.EXE:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ponti019/zooi/error2.gif

Zodra ik vervolgens de verbinding met het internet verbreek, duurt het ff en dan is alles weer normaal :? :?
zou het dan aan me modem liggen of zo? Dat die conflicten geeft met XP :?
Maar waarom doet ie het dan ook als ik niet ben ingebeld, (weliswaar veel minder)
Ik snap er echt gaan hol van :'( :'(

Op zich vind ik XP wel een redelijk fijn OS, maar dit werkt dus echt niet. :(

Ik draai Win XP Pro
en heb een Conexant 56K modem:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ponti019/zooi/modem.gif

[edit]
Het is wel een conexant hoewel het plaatje anders doet vermoeden, XP herkende het modem zelf al, heb geen aparte drivers geinstalleerd.
[/edit]

• FitNiX
Mijn vraag is dus:
• Wie kent dit probleem?
• Hoe heb je het eventueel opgelost?
• Kan XP slecht met modems overweg :? :? zoiets heb ik ooit een keer gehoord :{

• FitNiX
Niemand :'( :'( :'(

• ferdivaneeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08-2025

ferdivaneeten

zo gaat dat

Nee sorry ik heb geen idee. Je process list ziet er nogal schoon uit, het is blijkbaar iets van Windows zelf. Staat je swapfile op een trage disk misschien?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is een softmodem :( , lijkt me dat het daar aan ligt. Probeer eens in de modem eigenschappen de software compressie UIT te zetten.

Heb je Windows XP Update al gedraaid, als het goed is zit daar ook een update voor dat modem bij.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:17

pistole

Frutter

als het de modem zou zijn zou waarschijnlijk wel een ander process naar 100% vliegen.

En ach... ik heb hier ook wel eens een procesje dat 100% trekt hoor.. Is dat nu iets om je zo druk om te maken?

..

Niet dus.
Maar als het je irriteert, kan je beter taskman afsluiten of gewoon }:O installeren

Ik frut, dus ik epibreer

• FitNiX
Op dinsdag 09 april 2002 23:15 schreef ferdivaneeten het volgende:
Nee sorry ik heb geen idee. Je process list ziet er nogal schoon uit, het is blijkbaar iets van Windows zelf. Staat je swapfile op een trage disk misschien?
Nope, 7200 RPM :)
en hij is ook groot zat
Op dinsdag 09 april 2002 23:20 schreef Gianni Rombios het volgende:
Het is een softmodem :( , lijkt me dat het daar aan ligt. Probeer eens in de modem eigenschappen de software compressie UIT te zetten.

Heb je Windows XP Update al gedraaid, als het goed is zit daar ook een update voor dat modem bij.
Wat is dat voor een update :? :?
Is die legaal te downen. :?
Op dinsdag 09 april 2002 23:25 schreef pistole het volgende:
als het de modem zou zijn zou waarschijnlijk wel een ander process naar 100% vliegen.

En ach... ik heb hier ook wel eens een procesje dat 100% trekt hoor.. Is dat nu iets om je zo druk om te maken?

..

Niet dus.
Maar als het je irriteert, kan je beter taskman afsluiten of gewoon }:O installeren
Het is niet zomaar een procesje dat 100% trekt, maar steeds hetzelfde, en er zit geen eind aan :( :(

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op dinsdag 09 april 2002 15:52 schreef Kermit het volgende:
Mijn vraag is dus:
• Wie kent dit probleem?
• Hoe heb je het eventueel opgelost?
• Kan XP slecht met modems overweg :? :? zoiets heb ik ooit een keer gehoord :{
lijkt het erop dat als je de messenger, die probeert in te loggen maar krijgt het niet voor mekaar, uitzet en dan gaat de winlogon op dezelfde manier door, msmess, kun je eigenlijk niet uitzetten in zp als je outlook aanhebt, probleem lijkt me dat ie blijft proberen verbinding te maken. Modum,Lan, instellingen of w8woord niet goed misschien?
Doe eens outlook uit en dan msn of winlogon uitzetten?

• FitNiX
Op woensdag 10 april 2002 21:09 schreef Gem1e het volgende:

[..]

lijkt het erop dat als je de messenger, die probeert in te loggen maar krijgt het niet voor mekaar, uitzet en dan gaat de winlogon op dezelfde manier door, msmess, kun je eigenlijk niet uitzetten in zp als je outlook aanhebt, probleem lijkt me dat ie blijft proberen verbinding te maken. Modum,Lan, instellingen of w8woord niet goed misschien?
Doe eens outlook uit en dan msn of winlogon uitzetten?
Maar als ie zich niet kan aanmelden, en hij blijft het proberen, dan trekt dat toch niet xtra proc kracht, maar dan blijft ie het toch gewoon proberen, en dat kost toch alleen "modem"-kracht zeg maar,
hij zou het dan niet moeten doen als MSN uit staat, en dat doet ie soms toch, hij doet het zelfs wel is als ik niet een ingebeld ben.

• FitNiX
Ow ja,
Ik heb al geprobeerd er een ander modem in te zetten --> V.92 standaard
Ik heb hem in meerdere PCI-sloten gehad,
En ik heb me BIOS geflashed,

allemaal geen verbetering :( :( :'(

[edit]
Typo's
[/edit]

• FitNiX
Schop, schop...

Nou mensen (met eventueel hetzelfde probleem), heb nix meer kunnen vinden wat het kan zijn, dus ik heb XP maar weer eraf gepl**rd.. :'(

Was in het begin best tevreden erover:
• over het algemeen wel een lekkere interface enzo,
• hij boote ook lekker snel,
• hij was, als ie goed liep wel stabiel.

Jammer dat het niet wil werken met mijn systeem. :( :(

Ben nu dus maar weer terug gegaan naar Win2K, en die draait nu als een zonnetje *D
Heerlijk stabiel enzo (ben W98se gewend dusssssss.)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
Misschien moet je eens een extern modem gebruiken. Interne Modems heb ik alleen maar problemen mee gehad.

* Packardhell heeft nu gelukkig Chello met andere DNS server