Cycling Manager 3

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.012 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Zojuist de laatste etappe van de tour, Champs Elysées, gespeeld. Weer heb ik
gewonnen met Liese. Hele tijd met een groep van 4 man vooruit gereden en in de laatste 30 kilometer nog even een aanval ingezet. Dankzij de tussensprints en de eerste plaats heb ik ook nog het groen weten te pakken :P

Bergklassement helaas net niet gewonnen, met 12 punten achterstand op Hamilton. 2e plaats in het algemeen klassement.

Tip: als je de tour gaat rijden met Bianchi,zorg dan dat je Liese erbij hebt. Standaart staat hij niet in het team voor de tour. Ik heb met hem toch 4 etappe's en de groene trui gewonnen.

Leuk spel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Metalium-220 op 19-08-2003 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Het valt me op dat de 'Robinbank' erg goed uit de verf komt. Freire die vaak een sprint weet te winnen (altijd ALLEEN mar als ik die wedsrtijd simuleer, zelf laten winnen lukt me nooit)
Daarbij is ook nog eens die roy sentjes een geweldige jonge aanwinst. Weet nu al met de beste mee tegaan, het <23 klassement wint hij vaak.
Leuk spel.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• bachus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Gister het spel ook gekocht, beetje fanatiek van start in de eerste etape van de malysie race (arme eskimov kon ff 80 kilometer in z'n eentje rijden) best verslavend. Misschien binnenkort leuk dat de gotter's tegen elkaar spelen?

if at 1st you don't succeed, blame your supervisor. D2 Account *deathbeforedis. HC account HC_Bachus

Anoniem: 55506

Topicstarter
Ja leuk idee :P. Heb al goed geoefend, maar nog weinig online gespeeld, liep vaak vast :(. En echt makkelijk is het toch ook weer niet. Net de Giro uitgereden en uiteindelijk 3e geworden met Toschnig voor Simoni en Hamilton. Was ook nog 5e en 8e, dat wel! Ook iets van 8 ritten gewonnen :Y), maar het algemeen klassement is niet zo eenvoudig.

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb vandaag de eerste serieuse tour afgereden (parijs-nice) is 8 etappes lang en jahwel ik stond mooi 1e met leipie en toen laatste etappe had ik nog minuutje voor en toen kreeg ik het nog voor elkaar om te verliezen ook :)

Dikke lol vond het eigenlijk niet zo erg want had daarvoor al veeeeel te veeeeel gewonnen en het moet natuurlijk wel spannend blijven. Uiteraard was ons team wel nr 1 en had ik de bolletjestrui maar jah daar koop je niks voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220

Metalium-220

Forza Utreg!

Ik ben nog steeds bezig met Bianchi. Parijs - Nice net niet kunnen winnen met Ullrich (2e achter Hamilton) maar wel al andere koersen gewonnen. Ik ben in ieder geval op schema qua punten etc. Alleen met de financien loopt het niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Gister ff milaan-san remo gedaan (gewoon een losse race) speelde als rabobank
- Boogert
- dokker
- frere

Nu maar wachten tot rabobank belt :*)

if at 1st you don't succeed, blame your supervisor. D2 Account *deathbeforedis. HC account HC_Bachus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Da's grappig, ik zit nu ook in Parijs-Nice.
Geen echte grote tegenstanders, moet te doen zijn met Moreau.
Heb inmiddels een leuke 3 1/2 minuut voorsprong op nummer 2 en morgen die zware berg-rit voor de boeg.
Hushovd in het groen dankzij de tussensprintjes.

Ben inmiddels zelf m'n mennekes aan het trainen en dat valt niet mee.
De AI-trainer traint standaard op sprinten en cobblestones tenzij je je eigen renners laat volgen door een scout.
Die brengt rapport uit over de potentie van een renner zodat de AI-trainer je renner op de juiste manier traint. [althans zo heb ik het begrepen/ervaren]
Het is verdomt moeilijk om te pieken, wedstrijd energie zo hoog mogelijk te krijgen voor belangrijke wedstrijden.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LoneRanger schreef op 29 augustus 2003 @ 22:55:

Het is verdomt moeilijk om te pieken, wedstrijd energie zo hoog mogelijk te krijgen voor belangrijke wedstrijden.
Idd, ik krijg het neit meer voor elkaar om de wedstrjdenergie omhoog te krijgen... Moet je dan meer rust in de training geven? Want minder wedstrijden helpt ook niet, want na een hele giro was Bölts nog steeds niet herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 55506 schreef op 30 August 2003 @ 00:24:
[...]

Idd, ik krijg het neit meer voor elkaar om de wedstrjdenergie omhoog te krijgen... Moet je dan meer rust in de training geven? Want minder wedstrijden helpt ook niet, want na een hele giro was Bölts nog steeds niet herladen.
Geef ze iig nooit te lang te veel rust.
Trainen ben je echt pen en papier bij nodig.
Bij teveel rust gaat de conditie achteruit en dus ook z'n wedstrijd energie.
Ik denk dat je moet proberen een balans zien te vinden tussen conditie en uitgerustheid.
Een week hard trainen en dan weer een paar daagjes wat rustiger.
Vertaald is dat 75% trainen 25% rust en dan een paar daagjes 30% trainen en 70% rust.
Hou ook bij hoeveel wedstrijden je je mensen laat rijden en wat dat doet met hun wedstrijd energie.
Scout je mensen zodat je weet wat hun potentieel sterke punten zijn zodat je gerichter kunt trainen. [of laten trainen]

Hoeveel vakjes wedstrijd energie heeft Böltz nog?
wat is zijn conditie en hoe uitgerust is hij?
Hou trouwens ook zijn "effect" in de gaten als je zijn schema insteld.
Daar kun je dus het effect zien op hoe hij reageerd op jouw schema.
Stel hem trouwens ook gewoon op in kleinere wedstrijden en laat hem in het peleton meerijden. [dus niet laten aanvallen en/of werken]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn conditie is al behoorlijk, rond de 70 geloof ik. Zijn wedstrijd energie is 59 en is nog steeds dalende :(. Heb em nu wat rustiger aan laten trainen, 75% rust en dan nog wat aan heuvels, uithouding ed trainen. Kijken wat er van komt, straks al de tour dus moet wel snel werken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 55506 schreef op 31 August 2003 @ 00:01:
Zijn conditie is al behoorlijk, rond de 70 geloof ik. Zijn wedstrijd energie is 59 en is nog steeds dalende :(. Heb em nu wat rustiger aan laten trainen, 75% rust en dan nog wat aan heuvels, uithouding ed trainen. Kijken wat er van komt, straks al de tour dus moet wel snel werken :P.
Wel jammer eigenlijk dat je niet kunt zien hoe en waarop je officiele trainer traint.
Ik denk trouwens wel dat je wedstrijden moet blijeven rijden om je wedstrijd energie op te krikken.
Gewoon lekker op 50% zetten en dan op geen taktiek.
Momenteel zit ik echter met een ander probleempje en wel de tevredenheid van mijn renners.
Alleen O'Grady schijnt nog graag voor mijn team te rijden :?
Mischien train ik m'n mannetjes wel te hard?

Oh ja, heb Parijs-Nice dus gewonnen met Moreau.
9 minuten voor op de nummer twee en 2 etappe's gewonnen met diezelfde Moreau.
Lijkt mischijn een aardige prestatie maar er reden dan ook geen echte toppers mee zoals Simoni, Armstrong, Belokki, Ullrich en Hamilton.
De grootste oponent kwa naam was leipheimer maar die had kennelijk niet zoveel zin en eindigde op zo'n 25 minuten.
Moet ik wel zeggen dat ik de toppers zo heb aangepast in de DB dat ze niet te veel in kleine rondes rijden en ook alleen maar in Klasiekers waar ze irl ook rijden.
Ik heb Armstrong en Ullrich zowiezo nog niet in aktie gezien dit seizoen, mischien in de Tireno die ik dan weer links laat liggen.

Heerlijk spel en dan binnenkort patch 1.3, ben benieuwd. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb nu wat met de training zitten klooien en de condities verbeteren al! Nu de training optimaliseren :P. Ben inmiddels bij Ronde v Zwitserland.
Maar aardig wat renners zijn bij ook ontevreden, alleen de gene die kopman zijn die vinden het wel best. De 'knechtjes' klagen. En trouwens de NPL werkt niet in carreer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 55506 schreef op 05 September 2003 @ 20:30:
Heb nu wat met de training zitten klooien en de condities verbeteren al! Nu de training optimaliseren :P. Ben inmiddels bij Ronde v Zwitserland.
Maar aardig wat renners zijn bij ook ontevreden, alleen de gene die kopman zijn die vinden het wel best. De 'knechtjes' klagen. En trouwens de NPL werkt niet in carreer...
Hoe bedoel je NPL werkt niet, je bedoelt dat de AI dat veranderd na seizoen 1?
Kan natuurlijk aan mij liggen maar tot nu toe [Tireno] lijkt het [nog] te werken.
Trouwens, dat scouten en daarna laten trainen door de AI werkt prima.
Ik heb dus een jonge Fransman in mijn team en heb die laten scouten.
Toen het raport klaar was heb ik hem overgedragen aan mijn trainer en die werkt nu idd aan zijn potentie.
In dit geval schijnt Coutolie [of hoe hij ook precies heet] een enorme potentie te hebben in heuvels, TT en kazeien.
Als ik nu kijk naar zijn vooruitgang is hij in al die drie eigenschappen een punt omhoog gegaan in 2 weken training.

Mijn renners die Parijs-Nice hebben gereden heb ik maar 4 daagjes vrij gegeven om een beetje bij te komen.
Voigt is hard aan het trainen voor PR.
Mijn 3 klimmers gooi ik binnenkort maar eens op hoogte stage aangezien ik hoog moet scoren in de ronde van Zwitserland.
Ik denk dat ik niet met Moreau naar de TDF ga maar naar de Vuelta tenzij hij snel genoeg weer fit is na Zwitserland.

[met hoogte stage bedoel ik hard trainen op heuvels en klimmen aangezien je niet echt op hoogte stage kunt B) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LoneRanger schreef op 06 september 2003 @ 16:43:
[...]

Hoe bedoel je NPL werkt niet, je bedoelt dat de AI dat veranderd na seizoen 1?
Kan natuurlijk aan mij liggen maar tot nu toe [Tireno] lijkt het [nog] te werken.
Trouwens, dat scouten en daarna laten trainen door de AI werkt prima.
Ik heb dus een jonge Fransman in mijn team en heb die laten scouten.
Toen het raport klaar was heb ik hem overgedragen aan mijn trainer en die werkt nu idd aan zijn potentie.
Op het forum zeggen de moderators dat de NPL NIET werkt in een CARIERE, maar WEL bij EENDAGSWEDSTRIJDEN of RONDES.
Dat trainen ga ik dan maar is proberen :P. Ben opnieuw begonnen met m'n cariere aangezien hij verpest werd door transfers(ik wou al vast onderhandelen met renners die contractloos werden aan het van het seizoen, maar ze kwamen gelijk al zonder een transfersom te betalen |:()
Maar er is nu ook een database uitgebracht door Plakkernl in samenwerking met Phg en pimmen. De test reasulaten zagen er goed uit dus ga het maar is uit proberen >:)

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 55506 schreef op 06 September 2003 @ 17:45:
[...]

Op het forum zeggen de moderators dat de NPL NIET werkt in een CARIERE, maar WEL bij EENDAGSWEDSTRIJDEN of RONDES.
Dat trainen ga ik dan maar is proberen :P. Ben opnieuw begonnen met m'n cariere aangezien hij verpest werd door transfers(ik wou al vast onderhandelen met renners die contractloos werden aan het van het seizoen, maar ze kwamen gelijk al zonder een transfersom te betalen |:()
Maar er is nu ook een database uitgebracht door Plakkernl in samenwerking met Phg en pimmen. De test reasulaten zagen er goed uit dus ga het maar is uit proberen >:)
Da's het probleem, met die DB moet ik dus overnieuw beginnen en het gaat zo lekker.
Kwa training gaat het aardig alleen krijg ik het nog niet voor elkaar de lijn die vermoeidheid heet weer naar boven te buigen.
Was dus ook niet mogelijk, schijnt, met patch 1.2x.

Maar goed, gister de Primavera gereden en gewonnen met lunqist.
Eerst op de 3 na laatste heuvel ten aanval getrokken met Fragniere, zwitsers klimgeitje.
1 km onder de top komt ene Boogerd mij voorbij met in zijn wiel Casagrande.
Vlak voor de top weten nog 4 renners zich bij de 3 leiders te vervoegen waaronder Kirchen, DiLuca en Lunqist.
Ik wilde dus met lunqist tempo gaan rijden voor fragniere [betere klimmer] toen ik plots een klein gaatje had.
Tja als je dan nog een halve blauwe balk hebt moet je het zeker proberen dus ik demareer weg.
Gefinnished met een klein minuutje op DiLuca die het net redde voor het peleton met voorop meneer Zabel.

Oh ja, de beta van patch 3 is uit en naar het schijnt werkt de Vorm nu ook.
Wel jammer dat Cyanide niet zoveel kwijt wil over hoe dat werkt en of het ook voor je eigen team werkt.
Dit spel is en blijft gewoon geweldig.
Tuurlijk zitten er wat oneffenheden in maar voor de rest zeer vermakelijk en verslavend.
Een must is natuurlijk wel dat je van wielrennen houd. [duh] B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37939

Dit is zwaar irritant, ik verlies de hele tijd punten in bergetappes, op een of andere manier zijn alle andere renners veel sneller dan mijn ploeg, als ik ze op de start van de berg rond 75 inspanning zet dan verliezen ze nog steeds snel energie en wordt er gewoon bij hun weggereden, dat is zwaar lastig, komt dat omdat ik nog geen patch geinstalleerd heb staan of doe ik gewoon iets verkeerd....Ook al neem in een berg uitrusting, dan nog rijden ze bij me weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94371

ik denk dat het ook komt doordat je geen patch geinstaleerd hebt maar hoe goed is zijn jou renners die niet mee kunnen komen zijn het slechte klimmers of zijn het ook goede klimmers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou het is de bankgiro ploeg in de 2de divisie en ik heb redelijke klimmers erin zitten, ze komen soms niet eens met de beste 50 mee, echt vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gewoon vaag, ik had het net weer, op een gegeven moment springen halverwege de beklimming 50 renners weg door een demarage, doe ik dan een counterdemarage en 99% inspanning dan kan geen van mijn renners hun bijhouden en komen ze altijd op achterstand binnen, errug vaag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 37939 schreef op 26 October 2003 @ 22:04:
Het is gewoon vaag, ik had het net weer, op een gegeven moment springen halverwege de beklimming 50 renners weg door een demarage, doe ik dan een counterdemarage en 99% inspanning dan kan geen van mijn renners hun bijhouden en komen ze altijd op achterstand binnen, errug vaag!!
Klinkt alsof je niet de laatste patch hebt geinstalleerd? Voor patch 1,2r3 ofzo ging de helft van het peloton met z'n alle gezellig demareren op de eerste berg van de dag, wat natuurlijk niet echt realistisch is :D . Lijkt me handig om de laatste patch te installeren, dan vallen de mindere mannen aan in het begin van de koers, en de favorieten pas in de finale :7 . patch 1,3r2:
http://www.c-g-c.dk/pafil...hp?action=download&id=309

Wat dan ook vreemd is dat je niet mee kan komen met de demarages |:( ? Gebruik je de counter button wel goed? Je moest, als ik het nog zo uit m'n hoofd weet, een je renner selecteren, counter indrukken en dan met de rechtermuisknop op de renner die je wilt counteren klikken.

Je kan ook een andere database gebruiken. Persoonlijk vind ik dat je met de officiele database niet het optimale eruit haalt, want een database is belangrijk _/-\o_ ! Ik gebruik, met een heleboel andere van cyanide community:
http://home.wanadoo.nl/rbpsron/PPDBCareerEdition.zip

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, ik heb de patch geinstalleerd, versie 1.3r volgens mij. Het is inderdaad beter geworden, alleen het sprinten op het eind dus absoluut niet, hij sprint continu in replay heb je dan net je renner gezegt dat hij moet sprinten dan is de rode balk echt in 1 seconde leeg, echt heel irritant en slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz, niemand, sniff. Ik had gehoopt dat iemand mij daar verder een hint over zou kunnen geven of misschien zelfs wel een oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 37939 schreef op 02 november 2003 @ 15:58:
OK, ik heb de patch geinstalleerd, versie 1.3r volgens mij. Het is inderdaad beter geworden, alleen het sprinten op het eind dus absoluut niet, hij sprint continu in replay heb je dan net je renner gezegt dat hij moet sprinten dan is de rode balk echt in 1 seconde leeg, echt heel irritant en slecht.
Probeer eens countersprint ipv sprint.

Als ik me niet vergis dan verliezen alleen niet-sprinters hun rood snel.
Ik heb het probleem zelf nooit gezien, ik meng me niet in sprints met niet-sprinters.

Countersprint gaat als volgt:
-selecteer je sprinter.
-klik rechts op diegene die je wilt counteren
-klik nu op countersprint.

Oh en zogauw je iemand ziet die gaat sprint kun je beter gelijk even op pauze drukken.
Geeft je uitgebreid de kans de sprinter te vinden die je wilt counteren.

Het vertragen tijdens de sprint is gedaan om de spanning op te bouwen en natuurlijk om je wat meer kans te geven het juiste wiel te zoeken.
Op 1x speed zou de sprint amper 3 seconden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ok, dan moet dat het zijn, als ik inderdaad met een niet echte sprinter een countersprint doe dan is hij direct leeg, dat vind ik niet helemaal realistisch, doe ik hetzelfde met een echte sprinter dan duurt het wel wat langer maar niet zo mega veel. Ik vind de bergen echt veel toffer nu met die patch, wat alleen wel minder is geworden is het feit dat er niet zo veel renners afvallen omdat ze moe zijn, tevens maakt het niet uit of de koers 130 of 260 kilometer duurt, als je ze op 65 inspanning zet komen ze bij allebij met evenveel energie over aan de meet. Dat vind ik jammer omdat je zo geen onderscheid ziet tussen de echte toppers en de mindere rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220

Metalium-220

Forza Utreg!

Anoniem: 37939 schreef op 06 november 2003 @ 21:06:
Ah ok, dan moet dat het zijn, als ik inderdaad met een niet echte sprinter een countersprint doe dan is hij direct leeg, dat vind ik niet helemaal realistisch, doe ik hetzelfde met een echte sprinter dan duurt het wel wat langer maar niet zo mega veel.
Ga maar eens een sprint aan met Zabel of Petachi, dan merk je echt wel verschil ;)

Probeer je trouwens wel eens wat ontsnappingen tijdens de vlakke etappe's?

Als je met bankgiroloterij speelt, dan moet je eens wat ontsnappingen proberen met Vincent van der Kooy. Ik heb met hem al aardig wat etappe's kunnen winnen (ik speelde toen met Team Telekom en had hem weggekocht bij bankgiro :P)

Hij is volgens de cijfers in Cycling Manager ook de beste ontsnapper op Jacky Durand na. Met Durand heb ik trouwens ook al veel kunnen winnen (ook gekocht hehehe) .

Ik heb het alo een tijdje niet meer gespeelt trouwens. Binnenkort maar weer eens doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedoel je Vincent van der Voort of Vincent van der Kooy. Het grappige is dus dat ik die ook van Bankgiro heb weggekocht met Phonak, grootste probleem van hem is wel dat hij niet zo goed in de bergen is. Zelf win ik alle etappes in de bergen, die zijn nu supermakkelijk met Moos, Pereiro, Zülle en Camenzind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220

Metalium-220

Forza Utreg!

Anoniem: 37939 schreef op 07 november 2003 @ 08:40:
bedoel je Vincent van der Voort of Vincent van der Kooy.
Ja foutje. Ik bedoel dus inderdaad van der Kooy.
grootste probleem van hem is wel dat hij niet zo goed in de bergen is.
Dat klopt. Daarom moet je hem ook voor de vlakke etappe's gebruiken. Dus vooral voor de eendagswedstrijden enz.

[ Voor 34% gewijzigd door Metalium-220 op 07-11-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehehe, ik doe dus inderdaad precies hetzelfde, het mooie van hem is dat ontzettend goed in het hardrijden is en wegsprinten uit het peloton. Trouwens ik vind dat Phonak wel ontzettend veel renners heeft, iets van 20 ofzo, echt iets van 10 gebruik je bijna nooit omdat die toch niet goed genoeg zijn om een rit te winnen.

BTW nog even een vraagje, kan het maandelijks bedrag wat je van ds sponsors gedurende de jaren hoger worden, want ik wil op een gegeven moment naar de 1st divisie en dan wil je natuurlijk betere renners die een stuk duurder zijn. Daar heb je meer sponsorgeld voor nodig omdat de ritten die je gewoon wint nog niet genoeg opbrengt. Ok in de 1ste divisie krijg je soms 30.000 maar je rijdt ook tegen veel betere tegenstanders dus die winst pak je niet zo makkelijk als in de eerste divisie. Wellicht krijg je maandelijks meer geld als je de doelstellingen hoger legt. Dat weet ik allemaal niet zo goed.
Pagina: 1 2 Laatste