[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.185 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

Beaves

Usque ad Finem

Anoniem: 57381 schreef op 30 oktober 2003 @ 08:42:
ja maar je wilt toch niet serieus een Dell hebben he? Moet je de shopsurvey zien, kennelijk is het onverstandig om daar iets te kopen! Ook mijn eigen ervaring met Dell is dramatisch (zie ook de shopsurvey die ik zelf heb ingevuld). Maar helaas ben ik in de shopsurvey niet de enige met zeer ernstige problemen met Dell. Het lijkt me dus zeer onverstandig om met Dell in zee te gaan.
Het is nou eenmaal zo dat mensen eerder zijn geneigd hun negatieve ervaringen te delen dan mensen die een positieve ervaring hebben.

Daarnaast is Dell samen met HP de grootste OEM, dus je kan relatief veel klachten verwachten.

Ik en het bedrijf waar ik werk hebben positieve ervaringen met Dell, de 50+ werkstations + notebooks en mijn eigen Inspirion 8600 bevallen prima.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Anoniem: 3361 schreef op 30 oktober 2003 @ 11:35:
Ik ben op zoek naar een Pentium-M met een Radeon 9600. Dell is de enige die binnen mijn prijsbereik deze combinatie levert op dit moment.
Ook in Nederland? Welk model dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3361

JaceTBL schreef op 30 oktober 2003 @ 13:19:
[...]

Ook in Nederland? Welk model dan?
Idd, nog niet in NL. Maar op de verschillende fora van dell, anandtech en whatlaptop.co.uk wordt verwacht dat deze in de 2e of 3e week van November wereldwijd beschikbaar wordt. Op de franse site is ie leverbaar in de Inspirion 8600

Kan me niet voorstellen dat de Radeon 9600 puur voor de franse markt beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Anoniem: 3361 schreef op 30 oktober 2003 @ 11:35:
[...]
Ik ben op zoek naar een Pentium-M met een Radeon 9600. Dell is de enige die binnen mijn prijsbereik deze combinatie levert op dit moment. De shopsurvey is idd niet altijd even positief, maar uiteindelijk ga ik ervan uit dat ze gewoon leveren en dat de problemen wel meevallen.
Lef hebben zeg! Het lijkt me dat de shopsurvey toch wel duidelijk is dat het alleen met veel geluk mee zal vallen bij Dell. Er zijn vast wel leuke alternatieven te vinden bij betere winkels. Ik zou me geld er in ieder geval niet spenderen. Lijkt me toch redelijk risicovol en dan kun je het beter aan een goed doel sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Anoniem: 57381 schreef op 30 oktober 2003 @ 14:46:
[...]

Lef hebben zeg! Het lijkt me dat de shopsurvey toch wel duidelijk is dat het alleen met veel geluk mee zal vallen bij Dell. Er zijn vast wel leuke alternatieven te vinden bij betere winkels. Ik zou me geld er in ieder geval niet spenderen. Lijkt me toch redelijk risicovol en dan kun je het beter aan een goed doel sturen.
Meneer heeft een hekel aan Dell? Zoals ik al hierboven een keer gezegd heb, omdat er veel mensen een Dell kopen en omdat ontevreden mensen hun gal spuien terwijl tevreden mensen (zoals ik en het bedrijf waar ik werk) dat niet doen lijkt het net alsof Dell een klote bedrijf is.

Als dat echt zo is waren ze echt niet zo groot geworden.

Ga a.u.b. ergens anders je kruistocht tegen Dell vervolgen, we hebben hier een discussie over laptops, geen discussie over hoe slecht Dell wel niet is.

edit:

Dell slecht aangeschreven? Bij jou dan, de mensen die ik spreek zijn over Dell goed te spreken.

[ Voor 6% gewijzigd door Beaves op 30-10-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Ik voer geen discussie over Dell dan zou ik je hele verhalen kunnen vertellen. Die kun je in de shopsurvey wel nalezen. Ik heb ook geen hekel aan Dell. De discussie gaat over alternatieven voor die Dell laptop omdat Dell nu eenmaal zeer slecht aangeschreven staat.

Ik wil verder niet op de discussie dell in gaan en dus ook niet op de opmerking dat grote bedrijven absoluut gezien meer klachten mogen hebben (wat natuurlijk bullshit is). -> on topic aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 64507 schreef op 29 oktober 2003 @ 20:49:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz (Northwood) 1900
1.4 GHz (Banias) 2.0 GHz (Northwood) 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz (Northwood) 2100
1.6 GHz (Banias) 2.4 GHz (Northwood) 2200
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz (Northwood) 2400

Kloppen deze cijfers echt?
Dat zou toch niet logisch zijn dat een 1.3 en 1.4 even snel zijn en de 1.5 inene weer 400 mhz sneller is????
Aangezien er geen P4-M op 2,2GHz bestaat (als ik het goed heb) heb ik de vrijheid genomen om een 1,4GHz P-M gelijk te stellen aan een P4-M 2,0GHz.
Maar een 1,4GHz P-M valt er dus tussenin, grofweg vergelijkbaar met een P4-M 2,2GHz als die er zou zijn.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44968

FongWan schreef op 30 oktober 2003 @ 19:11:
[...]

Aangezien er geen P4-M op 2,2GHz bestaat (als ik het goed heb) heb ik de vrijheid genomen om een 1,4GHz P-M gelijk te stellen aan een P4-M 2,0GHz.
Maar een 1,4GHz P-M valt er dus tussenin, grofweg vergelijkbaar met een P4-M 2,2GHz als die er zou zijn.
ja die bestaat wel.....want die heb ik :P

P4-M @ 2,2 Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

De mensen die hier een Inspirion 8600 hebben, hoe spelen jullie de DVD's af? Ik krijg het maar niet goed, door het wide screen gebeuren ziet de film er op mijn 8600 gewoon niet uit. Wat ik ook in PowerDVD of WinDVD instel. Hoe doen jullie dat of kijken jullie niet full screen?

[edit]
Laat maar, het blijkt aan de Powermizer tool van nVidia te liggen, als je zonder stroomadapter werkt zet die de GPU op een lager pitje en daardoor wordt de DVD niet goed weergegeven.

[ Voor 27% gewijzigd door Beaves op 03-11-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Heeft iemand al wat meer nieuws over een dell8600 met een M9600 die in NL verkrijgbaar is???

Want ik zit heel erg te twijfelen of ik toch maar niet ga wachten totdat de Dothan er is zodat die Banias nog goedkoper wordt ....

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3361

Fongwan, inmiddels is de Ati 9600xt voor de i8600 van de franse en spaanse dell site gehaald.
Het wemelt op diverse forums (www.whatlaptop.co.uk, www.anandtech.com, www.dell.com) van de geruchten. Maar allemaal onbevestigd. Zo wordt op het forum van anandtech gezegd dat de ati 9600xt niet bestaat en nooit zal bestaan. Op het forum van dell.com staan weer berichten van users dat sales medewerkers van dell hebben gezegd dat er een ati9600(XT?) in december beschikbaar wordt.

Ik heb geen idee wat ik moet geloven ;( . Zodra ik meer nieuws heb laat ik het weten.

Update: ik heb een mailtje van dell gekregen, een citaat uit dit mailtje

"Wat ze me wel vertelden is dat er of deze maand of zo snel mogelijk een nieuwe grafische kaart uitkomt voor de 8600, maar
verdere specs zijn daar nog niet van bekend."

Ik neem aan dat ze doelen op de nieuwe Ati 9600. We/ik wachten dus maar weer :O

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 3361 op 06-11-2003 23:08 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 22:48
Dit is vreemd:

Met powerdvd bij information:
Processor Intel(R) Pentium(R) M processor << Banias >> 598 MHz

met ea sports bij sytem information:
CPU: 883 MHz

terwijl ik toch echt een pentium m 1.4ghz heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22623

Hertog_Martin schreef op 07 november 2003 @ 01:33:
Dit is vreemd:

Met powerdvd bij information:
Processor Intel(R) Pentium(R) M processor << Banias >> 598 MHz

met ea sports bij sytem information:
CPU: 883 MHz

terwijl ik toch echt een pentium m 1.4ghz heb :?
je pentium-M klokt zichzelf omlaag wanneer niet de volledige kracht niet nodig is. Vandaar de verschillen, powerdvd vergt dus minder van je laptop / cpu dan ea-sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Hallo,
Ik ben van plan om een Acer TravelMate 290LCi Centrino 1,3Ghz 30GB 512MB DVD/CDRW 15"TFT WXP Prof te kopen.

Graphics
Integrated 3D AGP Dynamic Video Memory Technology (DVMT) with up to 64 MB of VRAM

Is hier wel een divx mee te kijken, en counter-strike te spelen.
Ik ben niet een gamer, maar af en toe kijk ik wel een filmpje.

Alvast bedankt!

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

Opa

Nu Multifocaal!

zpolat schreef op 12 november 2003 @ 14:02:
Hallo,
Ik ben van plan om een Acer TravelMate 290LCi Centrino 1,3Ghz 30GB 512MB DVD/CDRW 15"TFT WXP Prof te kopen.

Graphics
Integrated 3D AGP Dynamic Video Memory Technology (DVMT) with up to 64 MB of VRAM

Is hier wel een divx mee te kijken, en counter-strike te spelen.
Ik ben niet een gamer, maar af en toe kijk ik wel een filmpje.

Alvast bedankt!
Divx is geen enkel probleem met die specs. Wat ze bedoelen met "up to 64 MB of VRAM" is me niet geheel duidelijk. Is dit nu shared geheugen of bedoelen ze dat er verschillende grafische chipsets in geleverd worden?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

De integrated GFX is in staat om zelf het geheugen dynamisch te veranderen, min 8MB en max 64MB, als een programma om meer geheugen vraagt dan veranderd de comp dat zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Redelijk c-striken is ook wel mogelijk neem ik aan ?
Dat ding moet ik egwoon hebben :)

Btw Acer is wel een A-merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

zpolat schreef op 12 november 2003 @ 15:39:
Redelijk c-striken is ook wel mogelijk neem ik aan ?
Dat ding moet ik egwoon hebben :)

Btw Acer is wel een A-merk ?
Geintegreerde videokaart is daar niet echt optimaal voor. Het zal wel werken, maar koop zo'n pc niet om te gamen. Dan moet je er een nemen met dedicated videogeheugen, zoals de Acer 80x serie of Jewel jade 8070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Het is niet een laptop om mee te gamen, enigste game dat er op gaat is counter-strike, verder word het gebruikt voor programmeren, documenten etc, en natuurlijk divx :)
EN centrino dat is gewoon "the latest" en mn budget is niet veel.

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

zpolat schreef op 12 november 2003 @ 16:02:
Het is niet een laptop om mee te gamen, enigste game dat er op gaat is counter-strike, verder word het gebruikt voor programmeren, documenten etc, en natuurlijk divx :)
EN centrino dat is gewoon "the latest" en mn budget is niet veel.
Als je een beperkt budget hebt, neem dan geen Centrino. Centrino is mooi (ik heb de TM803), maar de processor is niet de enige energie slurper. ALs je maar een mobile processor hebt. Dus met beperkt budet kan je dan beter een Mobile P4/Mobile Athlon nemen met wel een Radeon dedicated videomemory erin. Je accu zal misschien een half uur minder lang mee gaan en de fan zal wat meer aanslaan, maar past wel beter binnen een mager budget...

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:48

JWO

ach dat valt allemaal wel mee, ik zelf ook de TM290 gekocht voor 1149,- heerlijk ding, games draai ik allemaal op 1024x768@16bit nog nooit een spel tegen gekomen die niet wilde draaien...

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

JWO, is het een aanrader de TM290?
Veel lawaai of wat ?

• JWO

JWO

is echt een aanrader (had hier voor een promedion). Lawaai ? wat is dat ;)

maw, je hoort het ding _niet_. op accu spaar stand slaat de fan zelfs nooit aan, slechts op volvermogen, wil dat af en toe gebeuren, maar het is een zeer stille fan die er in zit dus niet storend.

Persoonlijk mis ik alleen een com-poort, en het is niet altijd even handig om de cd-drive aan de voorkant te hebben, maar daar wen je wel aan.

Weet iemand hoe ik het toetsenbord van mijn M3700n kan losmaken? Wil er onder even schoonmaken, in toetsenborden komt altijd veel troep te zitten...

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 50624 schreef op 13 november 2003 @ 17:04:
Weet iemand hoe ik het toetsenbord van mijn M3700n kan losmaken? Wil er onder even schoonmaken, in toetsenborden komt altijd veel troep te zitten...
Stond er niets iets in het Asus review topic :? Ik meen me te herinneren dat iemand vroeg waar de 2e slot was voor RAM en dat er toen verteld werd dat die ergens onder het toetsenbord bevindt. Waarbij er ook vermeld werd hoe je het toetsenbord moet verwijderen ....

Zal wel ff kijken voor je ...

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

JWO, btw 1149,- eur is dat inclusief btw :> Zo ja waar kan ik die halen ?

• JWO

JWO

zpolat schreef op 13 november 2003 @ 18:21:
JWO, btw 1149,- eur is dat inclusief btw :> Zo ja waar kan ik die halen ?
jah dat _was_ incl. BTW, ik heb hem destijds bij Norrod gehaalt, daar was ie toen in de aanbieding. Maar ze hebben hem inmiddels niet meer op de site staan.

Misschien eens een mailtje of ze nog exemplaren hebben ?

/edit: aanbieding:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=482552

[ Voor 12% gewijzigd door JWO op 13-11-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Ah ik zie het al. Exemplaar dat ik bedoel is 512mb ram, hoeveel zou een 256mbtje kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

rond de 50 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Anoniem: 57381 schreef op 28 oktober 2003 @ 13:16:

Toch nog wat vraagjes m.b.t tot centrino:
- Die WLAN van Intel, kun je daar ook die wardrive programmatjes op draaien of werken die alleen met de prism chipset?
Netstubler werkt prima op een centrino :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
Ik heb even een vraagje ik heb in middels een Dell D600 :p
Maar nu is mijn vraag bij de volume setings staat dat er ook digitaal geluids uitgang aanwezig is maar ik kan hem niet vinden.
er staat zo iets van SPDIF dus neem ik aan dat die ook bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
News post frontpage

Prijsinformatie nieuwe Intel Pentium M bekendgemaakt
Door Harm Hilvers - dinsdag 18 november 2003 - 11:51 - Bron: DigiTimes - Submitter: T.T.

Verschillende bronnen bij Taiwanese notebookproducenten hebben bevestigd dat Intel op 4 februari 2004 drie nieuwe Pentium M-modellen, codenaam Dothan, zal presenteren. Om de overgang naar de nieuwe CPU's te bespoedigen heeft het bedrijf besloten om een 1,6GHz model te lanceren. Eerder had Intel namelijk laten weten alleen een 1,7GHz en 1,8GHz model te willen introduceren. De introductie van de relatief goedkope 1,6GHz CPU moet Intel helpen om de verkoop van Dothan-processors op peil te houden.

Model Banias-procs (130nm) Dothan-procs (90nm)

1,8GHz - $ 637

1,7GHz $ 423 $ 455

1,6GHz $ 294 $ 326

Banias-CPU's zijn sinds 5 oktober verkrijbaar, terwijl Dothan-CPU's vanaf 4 februari beschikbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartenst schreef op 17 november 2003 @ 22:03:
Ik heb even een vraagje ik heb in middels een Dell D600 :p
Maar nu is mijn vraag bij de volume setings staat dat er ook digitaal geluids uitgang aanwezig is maar ik kan hem niet vinden.
er staat zo iets van SPDIF dus neem ik aan dat die ook bestaat
dat heb je heel goed :P
Je S/PDIF uitgang kun je vinden op het verloop stuk wat je hebt gekregen om in je tv-out te pluggen. Op deze tv-out plug zit een gele tulip aansluiting, een svcd uitgang en een S/PDIF uitgang. De S/PDIF uitgang is de zwarte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52453

Iemand ook ervaringen met de Acer Aspire 2001WLCi?

Specs:
Acer Aspire 2001WLCi
P-Centrino 1.4GHz
15.4TFT WXGA (1280*800 breedbeeld)
512MB DDR RAM (2x 256)
ATI Radeon M9200 met 64mb videogeheugen
40GB HDD, DVD&CDRW
LiIon
56K modem
Wired & Wireless 802.11b Lan
4 in 1 memory stick card reader
DVD/CDRW-Combo
WIN XP HOME NL/FR/UK

Prijs: ca 1510,- euro :)
pricewatch: pricewatch: Acer Aspire 2001WLCi (P-M 1.4GHz; 512MB; 40GB; combo; 15" TFT; WXP Home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat je weinig mensen vind notebook is er net, staat zelfs nog niet op de Acer site. Verder weegt dat ding 3 KG wat ik zelf te zwaar vind voor een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

-EL-Rady-
Ik lees net dat het een Intel® 855GM chipset heeft, is de ATI kaart een onboard ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
Anoniem: 44968 schreef op 18 november 2003 @ 20:02:
[...]

dat heb je heel goed :P
Je S/PDIF uitgang kun je vinden op het verloop stuk wat je hebt gekregen om in je tv-out te pluggen. Op deze tv-out plug zit een gele tulip aansluiting, een svcd uitgang en een S/PDIF uitgang. De S/PDIF uitgang is de zwarte :)
Hmm die kabel heb ik er anders niet bij.
ja ik vond dat de TV out all veel pinetjes heeft ik snapte dat all niet.
Die kabel moet er zeker apart bij besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Het is toch een PM chipset geheh die acer 2001WLCI. Heeft iemand ervaringen met breedbeeld en games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89895

Even ter info, de Jewel Jade 8070 komt in het blad "Notebook" (of zoiets) als beste Centrino notebook van het jaar uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Anoniem: 89895 schreef op 19 november 2003 @ 10:57:
Even ter info, de Jewel Jade 8070 komt in het blad "Notebook" (of zoiets) als beste Centrino notebook van het jaar uit de test.
Dat zal wel in zijn prijsklasse zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Beaves schreef op 19 november 2003 @ 11:15:
[...]

Want? Er zijn toch niet echt veel prijsklasses bij de centrino's? Je hebt in feite tussen de 1200 en de 1700 euro. Merken die duurder zijn, hebben vaak niks meer te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 17:50
Anoniem: 89895 schreef op 19 november 2003 @ 10:57:
En terecht, ik heb er niet voor niks vorige week eentje aangeschaft 8)
Beaves schreef op 19 november 2003 @ 11:15:
Je bedoelt de Asus M3700N en de Acer TM 803 neem ik aan. De M2400N en de Jewel Topaz 9500 zijn inderdaad een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 22:10
Anoniem: 52453 schreef op 18 november 2003 @ 23:03:
Iemand ook ervaringen met de Acer Aspire 2001WLCi?

Specs:
Acer Aspire 2001WLCi
P-Centrino 1.4GHz
15.4TFT WXGA (1280*800 breedbeeld)
512MB DDR RAM (2x 256)
ATI Radeon M9200 met 64mb videogeheugen
40GB HDD, DVD&CDRW
LiIon
56K modem
Wired & Wireless 802.11b Lan
4 in 1 memory stick card reader
DVD/CDRW-Combo
WIN XP HOME NL/FR/UK

Prijs: ca 1510,- euro :)
pricewatch: pricewatch: Acer Aspire 2001WLCi (P-M 1.4GHz; 512MB; 40GB; combo; 15" TFT; WXP Home)
Hij ziet er zeer degelijk uit en voelt niet echt plastic achtig aan, de onderkant is ook zilver al had dat misschien beter zwart kunnen zijn vanwege beschadigingen e.d.
De bovenkant is ook zilver maar voelt koud/metaalachtig, en het toetsenbord is gewoon relaxt.
Ik heb hem zelf ook besteld en verwacht hem maximaal volgende week hier.
Het scherm lijkt mij wel relaxt opzich, maar daar verder geen ervaringen.

maartenst schreef op 19 november 2003 @ 10:46:
[...]

Hmm die kabel heb ik er anders niet bij.
ja ik vond dat de TV out all veel pinetjes heeft ik snapte dat all niet.
Die kabel moet er zeker apart bij besteld worden.
lijkt me niet. Het lijkt me eerder een fout. Dat verloopstuk hoor je er natuurlijk standaard bij te krijgen anders heb je helemaal niks aan je tv-out want er past geen normale stekker in....... met al die pinnetjes inderdaad....

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Oscar Mopperkont schreef op 19 november 2003 @ 13:56:
[...]

Want? Er zijn toch niet echt veel prijsklasses bij de centrino's? Je hebt in feite tussen de 1200 en de 1700 euro. Merken die duurder zijn, hebben vaak niks meer te bieden.
Beetje kort door de bocht, ik heb een Dell Inspirion van 2600 Euro en die heeft heel wat meer te bieden als een XGA notebook die vaak tussen de 1200 en 1700 Euro kosten. Zo heb ik een heel wat beter scherm, drie jaar onsite garantie + ongevallen verzekering, DVD brander en een breedbeeld scherm.

Vandaar mijn opmerking, er bestaan heel wat betere laptops dan die beste koop, alleen betaal je daar ook meer voor.

Ok, probleempje met de infrarood poort van mijn M3700n, Windows opnieuw geïnstalleerd en nu ziet hij mijn T68i niet meer :(

Ligt niet aan de telefoon, want deze krijgt wel verbinding met een andere pc via infra, vreemde is dat hij soms na een tijdje, terwijl de GSM al aan de andere kant van de laptop ligt, ineens zo'n verbinding icoon verschijnt :{

Ik heb die patch van de website van Asus gedwonload, was een register sleutel, kan het hier aan liggen? Volgens mij had ik die sleutel in de vorige installatie ook geïnstalleerd, maar dat weet ik niet zeker meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18
Ik ben ook 'n beetje aan het rondspeuren naar Laptops, maar ben 'r nog niet helemaal uit ... :/

Zit nu te twijfelen tussen:
- Acer Travelmate 290LCi (1,4GHz P-M Centrino - 256MB enz, enz ... standaardmodel)
- ASUS M2400n (ook 1,4GHz P-M Centrino - 256MB enz, enz ... ook standaardmodel)

Voor zover ik 'r achter kan komen zijn de spec's van deze twee modellen zo ongeveer hetzelfde, alleen heeft de ASUS een kleiner scherm (14,1" t.o.v. de 15" die de Acer heeft). De schermen hebben wel dezelfde resolutie, dus opzich zie je op beide schermen net zoveel (toch?). De ASUS daarentegen is weer lichter, ook belangrijk en daarvan is bekend dat ie over het algemeen nog wat langer met de accu doet dan de meeste andere Centrino's. Ook is de Asus door PCM-magazine als beste gestest ... al was dat alweer in Juli, werd de Acer niet meegenomen in die test en valt de geloofwaardigheid van PCM ook in twijfel te trekken. Maar goed, het is toch een gegeven dat deze goed getest is.

Bij Asus wordt er voor zover ik weet een laptop-tas en een optische USB-muis meegeleverd ... bij Acer ook zoiets :?

Van dit Acer model heb ik nog niet zoveel kunnen vinden. Van de 800-serie genoeg, maar dat is voor mij overkill (die videokaart heb ik echt niet nodig) en bovendien ook wel een héél stuk duurder. Ook van de ASUS is nog wel wat te vinden.

De eisen die ik heb zijn wat dat betreft niet zo hoog, maar ik wil eigenlijk sowieso wèl een Centrino. Accu-tijd vind ik dus erg belangrijk, W-LAN zit 'r verder standaard op en ben van plan hierthuis ook een acces-point/router te plaatsen. Hij zal vooral gebruikt worden voor Office- en Internet-gebruik en verder schools-gebruik zeg maar ...

Ik ben overigens sowieso van plan om 'r 256MB geheugen bij te halen.

Waarom heeft één van deze modellen de voorkeur? Ze ontlopen mekaar ook niet veel in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Beaves schreef op 20 november 2003 @ 12:30:
Beetje kort door de bocht, ik heb een Dell Inspirion van 2600 Euro en die heeft heel wat meer te bieden als een XGA notebook die vaak tussen de 1200 en 1700 Euro kosten. Zo heb ik een heel wat beter scherm, drie jaar onsite garantie + ongevallen verzekering, DVD brander en een breedbeeld scherm.

Vandaar mijn opmerking, er bestaan heel wat betere laptops dan die beste koop, alleen betaal je daar ook meer voor.
Wat bedoel je precies? Eerst heb je het over een XGA notebook, dan weer over die beste koop. De Jewel Jade 8070 heeft een SXGA+-scherm (1400x1050), dus zoveel verschil zit er ook weer niet in. Nee, het is geen breedbeeld, maar er zullen voldoende mensen zijn die dat juist ook niet willen hebben.

Daarnaast kun je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, net als bij Dell. Als ik uitga van jouw opties:
- Jewel Jade 8070 - 512 MB Ram - 40 GB 5400 rpm = 1577 euro
- DVD Brander = 202 euro
- 3 jaar Pickup & Return-garantie = 139 euro
- All Risk verzekeringsplan (3 jaar) = 115 euro
Totaal: 2033 euro.

Ik denk dus dan je dan aardig in de buurt van jouw systeem komt, voor een aanzienlijk lager bedrag. Dus jouw stelling dat die Dell zoveel beter is, klopt naar mijn idee niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dan even een ander vraagje, heeft hier iemand al zaken gedaan met de reparatie service van Asus?

Mijn irda poort is nl. gewoon stuk :(, telefoon werkt op andere pc met irda perfect, en als ik mijn laptop naast die andere PC leg loopt die andere compleet vast :|

Ok iets vaags, net even mijn telefoon nog even naast de irda poort gelegd, deed helemaal niets..., toen telefoon weer in de kasst gelegd en ineens kreeg ik dat irda icoontje rechtonderin te zien.. terwijl de telefoon aan de andere kant van de irda poort lag... 3sec. later was het icoontje weer verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PatMan schreef op 21 november 2003 @ 10:55:
[...]

Wat bedoel je precies? Eerst heb je het over een XGA notebook, dan weer over die beste koop. De Jewel Jade 8070 heeft een SXGA+-scherm (1400x1050), dus zoveel verschil zit er ook weer niet in. Nee, het is geen breedbeeld, maar er zullen voldoende mensen zijn die dat juist ook niet willen hebben.

Daarnaast kun je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, net als bij Dell. Als ik uitga van jouw opties:
- Jewel Jade 8070 - 512 MB Ram - 40 GB 5400 rpm = 1577 euro
- DVD Brander = 202 euro
- 3 jaar Pickup & Return-garantie = 139 euro
- All Risk verzekeringsplan (3 jaar) = 115 euro
Totaal: 2033 euro.

Ik denk dus dan je dan aardig in de buurt van jouw systeem komt, voor een aanzienlijk lager bedrag. Dus jouw stelling dat die Dell zoveel beter is, klopt naar mijn idee niet.
mwah daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens :P . Ik sluit me toch deels bij PatMan aan, namelijk 'Jewel Jade' is wel een B-merk in tegenstelling tot Dell wat onder de A-merken valt (dit komt in meedere dingen tot uiting, denk aan kwaliteit, service en dergelijke zaken die gewoon net even beter zijn). Daarnaast worden de Dell xga beeldschermen altijd zeer hoog aangeprijsd door de uitmuntende beeldkwaliteit (super scherp beeld).

Natuurlijk is de machine die jij schetst absoluut niet slecht ofzo, maar er zijn gewoon een aantal punten die de Dell duurder maken en dat is niet voor niets in mijn ogen.....

edit:

dit is ook niet alleen op Jewel Jade en Dell van toepassing, maar sowieso tussen A en B-merk producten......
overigens is het natuurlijk niet gezegt dat A-merk laptops ALTIJD beter zijn dan B-merk laptops ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 44968 op 21-11-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Anoniem: 44968 schreef op 21 november 2003 @ 23:47:
mwah daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens :P .
Dat mag, ik ben vandaag in een goede bui ;)
Ik sluit me toch deels bij PatMan aan, namelijk 'Jewel Jade' is wel een B-merk in tegenstelling tot Dell wat onder de A-merken valt (dit komt in meedere dingen tot uiting, denk aan kwaliteit, service en dergelijke zaken die gewoon net even beter zijn). Daarnaast worden de Dell xga beeldschermen altijd zeer hoog aangeprijsd door de uitmuntende beeldkwaliteit (super scherp beeld).
De Jewel Jade is in mijn ogen zeker geen B-machine, hij wordt zelfs onder een ander typenummer door Toshiba verkocht (en nog tig andere merken, overigens). Wat mij betreft zegt dat toch wel iets. En daarnaast levert Jewel een 30-dagen-pixelgarantieop hun scherm. Biedt Dell dat ook?
Natuurlijk is de machine die jij schetst absoluut niet slecht ofzo, maar er zijn gewoon een aantal punten die de Dell duurder maken en dat is niet voor niets in mijn ogen.....
De shop survey geeft me een andere indruk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97930

even enkele vraagjes. Ik ben van plan een notebook te kopen, maar ben er nog niet uit welke.
Ik heb gezien dat hier regelmatig links voorkomen naar Duitse verkopers. Ik zou mijn laptop daar ook willen gaan kopen. Kijk maar eens naar de prijzen op: http://www.snogard.de

Nu is mijn vraag: wanneer je daar een laptop koopt, heb je dan geen Duits toetsenbord? Met al die umlauds (weet ik veel hoe je dat schrijft) en weet ik wat nog allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97930 schreef op 23 november 2003 @ 11:01:
even enkele vraagjes. Ik ben van plan een notebook te kopen, maar ben er nog niet uit welke.
Ik heb gezien dat hier regelmatig links voorkomen naar Duitse verkopers. Ik zou mijn laptop daar ook willen gaan kopen. Kijk maar eens naar de prijzen op: http://www.snogard.de

Nu is mijn vraag: wanneer je daar een laptop koopt, heb je dan geen Duits toetsenbord? Met al die umlauds (weet ik veel hoe je dat schrijft) en weet ik wat nog allemaal.
ff checken of er een 'QWERTY US ' toetsenbord op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18
ThaWout schreef op 21 november 2003 @ 10:50:
Ik ben ook 'n beetje aan het rondspeuren naar Laptops, maar ben 'r nog niet helemaal uit ... :/

Zit nu te twijfelen tussen:
- Acer Travelmate 290LCi (1,4GHz P-M Centrino - 256MB enz, enz ... standaardmodel)
- ASUS M2400n (ook 1,4GHz P-M Centrino - 256MB enz, enz ... ook standaardmodel)

Voor zover ik 'r achter kan komen zijn de spec's van deze twee modellen zo ongeveer hetzelfde, alleen heeft de ASUS een kleiner scherm (14,1" t.o.v. de 15" die de Acer heeft). De schermen hebben wel dezelfde resolutie, dus opzich zie je op beide schermen net zoveel (toch?). De ASUS daarentegen is weer lichter, ook belangrijk en daarvan is bekend dat ie over het algemeen nog wat langer met de accu doet dan de meeste andere Centrino's. Ook is de Asus door PCM-magazine als beste gestest ... al was dat alweer in Juli, werd de Acer niet meegenomen in die test en valt de geloofwaardigheid van PCM ook in twijfel te trekken. Maar goed, het is toch een gegeven dat deze goed getest is.

Bij Asus wordt er voor zover ik weet een laptop-tas en een optische USB-muis meegeleverd ... bij Acer ook zoiets :?

Van dit Acer model heb ik nog niet zoveel kunnen vinden. Van de 800-serie genoeg, maar dat is voor mij overkill (die videokaart heb ik echt niet nodig) en bovendien ook wel een héél stuk duurder. Ook van de ASUS is nog wel wat te vinden.

De eisen die ik heb zijn wat dat betreft niet zo hoog, maar ik wil eigenlijk sowieso wèl een Centrino. Accu-tijd vind ik dus erg belangrijk, W-LAN zit 'r verder standaard op en ben van plan hierthuis ook een acces-point/router te plaatsen. Hij zal vooral gebruikt worden voor Office- en Internet-gebruik en verder schools-gebruik zeg maar ...

Ik ben overigens sowieso van plan om 'r 256MB geheugen bij te halen.

Waarom heeft één van deze modellen de voorkeur? Ze ontlopen mekaar ook niet veel in prijs.
Heeft er nog iemand iets te melden op mijn verhaal hierboven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niets zinnigs, behalve dat ik tussen dezelfde zit te dubben. En dan ook nog de ASUS m3400. Want die vind ik ook wel netjes en prijs en gewicht schelen niets met de m2400 of ben ik nu gek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
euhhh ...

tja behalve inderdaad dat de schermen verschillen zou ik ook niet 1,2,3 het verschil weten, maar dan zou ik inderdaad eerder kijken naar de m3400n (of was het m3700n) van asus, dan heb je 2 centrino's met een even grote scherm.

Je kan eventueel kijken naar de volgende verschillen, hoeveel usb poorten en welke versie, 2.0 of 1.1, firewire, tv-out (als ik het goed heb hebben geen van beide een tv-out) etc.

Het gewicht is dus ook een verschil, acer is iets van 3 kg en die asus 2,5kg of zo ???

Ik zou ook kijken naar de aansluitingen en zo ... misschien dat dan je keuze makkelijker wordt ...

Zie ook de m2400n review topic en de m3700n topics, misschien dat je daar ook wijzer uit wordt met de ervaringen die er gepost zijn. (links in de openingspost van dit topic)

Qua batterij tijd zit je met de m2400n erg goed, tegen de 6 uur aan als ik het me goed herinner van de m2400n review topic. Met de m3700n moet je ook zoiets halen, van de acer weet ik het niet, denk dat je ook rond de 4 a 5 ur zit :? Dat zal je toch maar even op google moeten zoeken of hier op het forum.

Suc6 met kiezen.

[ Voor 28% gewijzigd door FongWan op 24-11-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Persoonlijk ben ik wel ZEER tevreden over ACER laptops. Mits ze toch niet zo fel verschillen zou ik voor de ACER gaan.

Nog iemand nagedacht over mijn vraag van hierboven? Via de site kan ik blijkbaar nergens te weten komen of ze in Duitsland "Duitse" toetsenborden verkopen of gewoon de US querty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en nog een klein vraagske:
Momenteel heb ik een gewone desktop, met een videokaart van 32MB (vraag me niet welke, maar denk een ATI)

Ik ben van plan een laptop met Intel® Pentium-M 1.4GHz Centrino processor te kopen, en de videokaart die erin zit is: 32MB shared Ultra AGP.
Zou deze betere resultaten geven dan mijn huidig peeceetje nu? Of is de videokaart even goed (slecht...)
Ga er maar vanuit dat ik af en toe eens een filmpje kijk op mijn pc, maar ik ben geen spelletjesliefhebber.
Voldoende dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

15.1" XGA 1024*768

Prozessor:
Centrino Intel Pentium-M 1.7 GHZ

Arbeitsspeicher:
512MB RAM (max. 1024 MB)

Festplatte:
60GB

Laufwerk:
2/1/16/24/8x DVD-RW

Grafik:
32MB Shared Ultra AGP

unterstützt Multi-Monitor

Sound:
16BIT 3D Stereo Sound

kompatibel mit Sound Blaster Pro

eingebautes Mono-Mikrofon

unterstützt AC 97 2.1

2 Lautsprecher

Netzwerk:
56 K V.90 Modem und 10/100 LAN integriert

Antenne reserviert für Wireless LAN Bi-direktional

Akku-Laufzeit:
ca. 4,5 Stunden

Karten-Leser:
eingebautes 4-in-1 (MMC/SD/SM/MS) Modul

Anschlüsse:
- 3 x USB 2.0

- 1 x VGA

- 1 x IR Port gemäß IrDA 1.1

- 1 x DC-Eingang

- 1 x Audio-out (SPIDF)

- 1 x PCMCIA Typ II

- 1 x Microphone-in

- 1 x IEEE1394a

- 1 x S-Video out (7 Pin; NTSC/PAL)

Extras:
integrierte Web-Cam

Tragetasche

Maße:
31,8 x 27,7 x 2,5-3,0 cm

Gewicht:
ca. 2,5 kg

Sonstiges:
- WinOnCD 6.0(OEM)

Preise: EUR 1625.00
Alleen de proc is leuk.

Beeld heeft lage res :/
Geintegreerde videokaart :/

Ik vind het geen superaanbieding. Koop dan een Acer 80x zou ik zeggen, of een Jewel Jade 8070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah? wat is het nadeel aan een geïntegreerde videokaart?
Sorry, maar van videokaarten ken ik echt de ballen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Anoniem: 97930 schreef op 25 november 2003 @ 20:10:
ah? wat is het nadeel aan een geïntegreerde videokaart?
Sorry, maar van videokaarten ken ik echt de ballen 8)7
Als je geen games speelt is een geïntegreerde videokaart goed genoeg en hoef je geen dure extra videokaart te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(8> Wat te zeggen over deze comuter?

SMARTBOOK 15.1" Pentium-M 1.4

Intel® Pentium-M 1.4GHz Centrino
TFT: 15.1
512MB SO DDR-RAM
Grafische kaart: 32MB shared Ultra AGP
HD: 40GB
Sound: 3D Sound 16Bit AC97
Combo Drive 24/24/24/8x (CD-ReWriter 24/24/24x en 8x DVD lezer)
max resolutie: 1280 x 1024
poorten: 3x USB 2.0, 1x IrDA, 1x LAN, 1x FireWire, 1x TV-Out, Audio
84 toetsen
muis: touchpad
gewicht: ca.2.5 kg
afmetingen: 318mm x 30mm x 277mm
Li-Ion
56k modem
interne Card Reader (SMC/SD)

prijs: € 1299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er netjes uit. Zou zeker een goede optie zijn afhankelijk van het gewicht (vind ik zelf erg belangrijk). Misschien een site met meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.snogard.de
bij de notebooks, en dan smartbook...
tligt net over de grens. Maar bestellen is ook mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
hmmm ik vraag me iets af, waarom zijn alle centrino's die een M9200 hebben een wide screen 15.4 inch. :( Ik wil liever geen wide screen.

En wanneer komen er centrino's met een M9600 uit want ik wil begin volgend jaar een nieuwe laptop gaan halen ...

zucht ... toch maar ff afwachten en verder kijken voordat ik een besluit neem ...

[ Voor 19% gewijzigd door FongWan op 28-11-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:48

Yucko

One clown to rule them all !

Heb sinds 2 dagen de Compaq Presario X1020EA, en ik moet zeggen dat het een geil ding is :9

Centrino 1.5, 512MB Ram, M9200 met 64 Mb, 60 Gb Hdd, DVD+RW, etc.

Ik heb het normaliter niet zo op Compaq ivm ervaringen uit het verleden maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen probs heb gehad behalve dat het installeren van een eigen Windows XP (prof ipv de home die geleverd wordt) me wat moeite heeft gekost.

In bios stond nl. bootsequence als volgt ingesteld: Optical drive -- Hdd.

Maar zolang er een OS op de hdd stond pakte hij altijd de hdd. Heb me toen maar een USB flop-drive gekocht en hdd geformateerd. Toen wilde hij wel van CD booten 8)7.

Anyhow, hij loopt nu en precies zoals ik het wilde.

Breedbeeld is super. Is wel raar wanneer je wisselt met een gewoon scherm (bv. @work), maar ach ... ik hoop dat het vanzelf went. (net zoals het 18.1" @ work --> 15" @home).

Toch nog op de valreep nuttig gebruik gemaakt van PC-Prive >:)

Belastingdienst ... leuker kunnen we het niet maken Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif, wel makkelijker

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kon je het niet gewoon in je BIOS aanpassen???
Lijkt me wel een erg omslachtige manier zo.
Normaal moet je toch je BIOS altijd kunnen aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:48

Yucko

One clown to rule them all !

Anoniem: 97930 schreef op 29 november 2003 @ 00:18:
Kon je het niet gewoon in je BIOS aanpassen???
Lijkt me wel een erg omslachtige manier zo.
Normaal moet je toch je BIOS altijd kunnen aanpassen...
Zeker wel, maar op een of andere manier verrekte hij het gewoon om de boot-sequence vanaf cdrom te starten zolang er nog een OS op de hdd stond.

Maar booten vanaf flop ging weer wel, wat het probleem heeft opgelost

* Yucko is blij dat hij een USB-floppy drive erbij gekocht heeft

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien vergeten op enter te drukken?
Als je niet op de entertoets drukt binnen een tijdspanne van 5 seconden (standaard) gaat hij gewoon verder en boot ie niet via de CD-Rom.
Indien het dit niet was, weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26225

Het ziet er naar uit dat binnenkort (rond 8 december) de Dell Inspiron 8600 gekocht kan worden met een Ati 9600 Pro! In de de laatste Nederlandse Dell folder prijkt het logo van Ati al onder de foto van de Inspiron 8600 en in dezelfde folder in Zweden wordt de grafische kaart al bij naam en toenaam genoemd. Er wordt o.a. hier over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zag ik gisteren op de HCC toch een zwaaaar rlxe ASUS centrino notebook gezien met een ATI 9600 / M10 :9~ en een 15,4"TFT scherm op 1280x1024 O+ Dus niet zoals de Acer Aspire op 1280x800 :)

In Januari komt ie uit en adviesprijs is €1699,- en mocht je hem willen zien, dan moet je ff naar de HCC daar staat hij al bij de Mycom stand. em er loopt een aziatisch mannetje van ASUS rond dat je er alles over kan vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 29 november 2003 @ 12:52:
Zag ik gisteren op de HCC toch een zwaaaar rlxe ASUS centrino notebook gezien met een ATI 9600 / M10 :9~ en een 15,4"TFT scherm op 1280x1024 O+ Dus niet zoals de Acer Aspire op 1280x800 :)

In Januari komt ie uit en adviesprijs is €1699,- en mocht je hem willen zien, dan moet je ff naar de HCC daar staat hij al bij de Mycom stand. em er loopt een aziatisch mannetje van ASUS rond dat je er alles over kan vertellen :)
Wat is de snelheid van de proc ??? Toch geen 1,3GHz of zo he ??? Wil er dan wel een met 1,6GHz ... :Y)
Want voor €1700 is het wel een koopje .... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

FongWan schreef op 29 november 2003 @ 20:54:
[...]

Wat is de snelheid van de proc ??? Toch geen 1,3GHz of zo he ??? Wil er dan wel een met 1,6GHz ... :Y)
Want voor €1700 is het wel een koopje .... :9~
Voor die prijs krijg je een 1.4 Ghz :( met 40GB HD :(

Dat is wel minder, maar die Acer aspire heeft ook een adviesprijs van 1699,- en is al te koop voor iets van 1500,- :)

Dus als dat bij deze ook zo is, dan is het een zeer interessante notebook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Das jammer dat het een 1,4 GHz proc is :( maar denk je dat ze ook met een 1,6GHz model komen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 18:37
Is er al wat van bekend op de ASUS site ofzo?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Niets kunnen vinden op de ASUS site ... :(

Wel dat ze nieuwe Centrino's gaan uitbrengen, de S9000 serie als ik het me niet vergis maar die heeft de Intel graphics ....

En de enigste Centrino met een m9600 is van HP, de nc6000 en de nc8000 maar die prijzen zijn gewoon niet leuk meer .... 8)7
Plus het design laat en beetje te wensen over vind ik ...

Kijk zelf maar http://www.hp.nl/products...rprise/family-nc8000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://uk.asus.com/produc...ies/power_accessories.htm

Heeft iemand die batterij al ergens zien liggen? Ik wordt helemaal gek van het zoeken naar dat ding :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

FongWan schreef op 30 november 2003 @ 21:18:
Das jammer dat het een 1,4 GHz proc is :( maar denk je dat ze ook met een 1,6GHz model komen ???
Ja ze worden in ieder geval leverbaar met procs van 1,4 tot 1,7Ghz en de grootste hd die verkrijgbaar is, is 80GB, en een DVD brander behoort ook tot de opties (weet niet of het plus of min is, of beide).

Ik kan het ook nergens op internet vinden, maar de notebook stond er echt, en er stond ook echt asus op, en het was breedbeeld. En de man waarmee ik praatte was ook van ASUS, volgens mij wel een belangrijk ventje*, daar hij geen Nederlands sprak (hij verstond het wel een beetje) dus ik denk dat ik hem wel kan vertrouwen. En het de res van het beeldscherm heb ik dubbel gecheckt :)

*Ik denk namelijk niet dat ASUS voor een simpel baantje een expat gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-06 23:04

psy

Dell lijkt nu ook de M10 te gaan leveren in de Inspiron 8600:

http://forums.us.dell.com...=by_date_ascending&page=4
Oh yeah Baby!!!! Santa did not let us down. . . .the ATI 9600 Pro has now replaced the wimpy Nvidia 5650.

128MB ATI MOBILITY RADEON 9600 PRO

Sweet!
http://configure.us.dell....603&l=en&oc=8600SAP&s=dhs
32MB NVIDIA® GeForceTM FX Go5200 Go
64MB NVIDIA® GeForceTM FX Go5200 Go [add $79 or $2/month1]
128MB ATI MOBILITY RADEON 9600 PRO [add $199 or $6/month1] This option may delay your ship date.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 22:48
HELP!!

Door een of ander gaar video edit programma is mn laptop compleet geflipt.

hij kan vrijwel niets meer.. moest hem uitzetten door lang op de aan/uit knop te drukken.

nu kan ik wel opstarten maar dan loopt meteen alles weer vast. Hij doet 5 minuten over mijn computer laden!!!

Hoe kan ik nou het fixen? in windows zelf kan ik dus niets doen.
en ik weet niet hoe ik in veilige modus op kan starten laat staan hoe ik in dos kan komen want dat doe ik altijd met een win98 opstart floppy maar die laptop heeft geen floppydrive..

het is een acer tm 661lci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:35
psy schreef op 04 december 2003 @ 16:47:
Dell lijkt nu ook de M10 te gaan leveren in de Inspiron 8600:
Eindelijk!, ik heb hier zo lang op zitten wachten...
De inspiron 8600 met Radeon mobility 9600 is nu alleen nog maar in de US leverbaar.
Ik moet echt snel zo'n ding bestellen i.v.m. de aflopende pc privé regeling eind december.

Gisteren Dell gebeld maar die wisten niets of wilden niets loslaten over een evenetueel beschikbaar komende Radeon 9600.

Iemand anders die informatie heeft over levering van de Inspiron 8600 met een 9600 in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik vermoed vanaf 8 december. Die datum is al een keer vermeld in een folder.
Laten we het hopen, ik wil ook nog meeprofiteren van de pc-privé :-)
Je bent zeker niet de enige...

Gister had ik ook gebeld, maar dat meisje wist er ook niets van (niet dat ik dat had verwacht); ze had het over een mogelijke verlating van een half jaar ofzo. Dat neem ik niet zo serieus ;)

[ Voor 36% gewijzigd door psy op 05-12-2003 11:59 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55504

Ik heb ergens een Cetrino 1400 MHZ laptopje gezien. Weet iemand een beetje een schappelijke prijs voor deze dingen??? En kan ik daar gewoon nog een beetje op gamen enzo??

Merk weet ik nog niet
30GB HDD (laat ik mb uitbreiden naar 40 of 60)
1400 MHZ
256 MB Ram (mb uitbreiden tot 512)
Cd schrijver, dvd speler
3 usb aansluitingen.

2 jaar garantie, met tas

Is 1200 euro een schappelijke prijs??? Sites als Kieskeurig hebben de Centrino op prijzen van 1500 euro....

Is dit wat? En kan ik er een betje mee gamen en developpen (voor school)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26225

psy schreef op 05 december 2003 @ 11:57:
Ik vermoed vanaf 8 december. Die datum is al een keer vermeld in een folder.
Laten we het hopen, ik wil ook nog meeprofiteren van de pc-privé :-)
Je bent zeker niet de enige...

Gister had ik ook gebeld, maar dat meisje wist er ook niets van (niet dat ik dat had verwacht); ze had het over een mogelijke verlating van een half jaar ofzo. Dat neem ik niet zo serieus ;)
Even voor de duidelijkheid: die datum is in het Dell forum genoemd door iemand uit Zweden, dus ik zou me er niet op vastpinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 55504 schreef op 05 december 2003 @ 13:49:
Ik heb ergens een Cetrino 1400 MHZ laptopje gezien. Weet iemand een beetje een schappelijke prijs voor deze dingen??? En kan ik daar gewoon nog een beetje op gamen enzo??

Is 1200 euro een schappelijke prijs??? Sites als Kieskeurig hebben de Centrino op prijzen van 1500 euro....
Vraagje, wat is het merk/type van het apparaat en waar heb je die gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij bedoeld hij de cloetens G200. is een laptop van een belgische groothandel die in nederland iig op de markt wordt gezet door www.de-laptopper.nl. Laptop zelf ziet er wel redelijk uit maar zelf vind ik het gewicht van 3,1 KG voor een laptop toch enigsinds overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thefirstikke schreef op 05 december 2003 @ 15:13:
[...]

Vraagje, wat is het merk/type van het apparaat en waar heb je die gezien?
mja dat weet ik nog niet... ons pap had m gezien in een winkeltje in Oss.... Hopelijk weet ik vanavond meer... Was een neiuwe pc zaak..

Maar stel dat het gewoon een bekend merk is... is 1200 dan veel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

[speculatie-modus]
Nou, ik heb de verschillende Europese Dell-sites eens vergeleken, en ze zijn allemaal ontzettend identiek. Ik vermoed, dat als de M10 voor Zweden komt, dit tegelijk voor alle europese landen is. USA staat helemaal los van Europa, dus daar hoeven we helemaal niets van te verwachten. Het schijnt zelfs onmogelijk te zijn om parts te bestellen van Dell USA.

Het zal vooral liggen aan , hoeveel Geforce kaarten ze op voorraad hebben liggen. Hebben ze er nog veel (dan duurt het lang), hebben ze er niet veel dan kon het wel eens snel gaan. Aangezien Dell ultrakorte voorraadlijnen heeft (weinig voorraad) denk ik dat de kans groot is dat het binnen nu en een maand is.
[speculatie-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat om een micropoint Sonic V300....
Specificaties

LCD-scherm 15" XGA TFT
Processor Intel Pentium -M processor, 1,4 / 1,5 / 1,6 / 1,7 GHz
Geheugen Standaard 256Mb DDR geheugen, maximaal 1024 Mb
Harddisk Verwisselbare 2,5" harddisk, capaciteit tot 60 Gb Ultra-ATA (33 Mb/s)
Video 64 Mb videogeheugen SMA (gedeeld met intern geheugen)
Audio AC'97 Link Audio stereo-geluidskaart met ingebouwde speakers, microfoon en wavetables
Chipset Intel 855 GM
Keyboard 85 toetsen met Windowsteken
Aanwijsinstrument Ingebouwd PS/2 touchpad met scroll-functie
Optical DVD+CD-RW combodrive (DVD-RW optioneel)
Communicatie Interne Intel Pro/Wireless 2100 draadloos-netwerkkaart, intern 56k6modem, interne 10/100 Mb netwerkkaart
Powermanagement ACPI compliance Suspend to disk & Power on Suspend
PCMCIA 1 x PCMCIA-slot, 32-bit

I/O-poorten Parallelle printerpoort
3 x USB 2.0 aansluiting
InfraRood poort
Firewire-poort
TV-out
VGA-aansluiting
In- en uitgangen speakers/microfoon

Batterij Lithium-Ion
Operating System Windows XP Home of tegen meerprijs Windows XP Pro/2000
Afmetingen 330 x 273 x 30 mm
Gewicht 2,8 kg
Maar ik begrijp die video kaart niet... zou dat ook 3d ondersteunen? en is dit wat voor +/- 1200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Gertsan
daar zou ik niet vanuit gaan. Het lijkt een gewoon videokaartje (kan dus geen 3D van betekenis weegeven). Waarom ik dit denk...nou als het een 3D kaart was hadden ze duidelijk het type erbij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84419

psy schreef op 05 december 2003 @ 22:21:
Gertsan
daar zou ik niet vanuit gaan. Het lijkt een gewoon videokaartje (kan dus geen 3D van betekenis weegeven). Waarom ik dit denk...nou als het een 3D kaart was hadden ze duidelijk het type erbij vermeld.
Er staat ook gewoon dat het gedeeld geheugen is, dat zegt genoeg! Als je wil gamen op dit ding moet je van dia-voorstellingen houden (2fps) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je kunt met dat onboard ding best gamen. GTA vice-city, Unreal tournament, enz zullen prima draaien. Verwacht niet dat je NFS Underground met alle details ed aan kunt draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thefirstikke schreef op 06 december 2003 @ 15:28:
Je kunt met dat onboard ding best gamen. GTA vice-city, Unreal tournament, enz zullen prima draaien. Verwacht niet dat je NFS Underground met alle details ed aan kunt draaien :P
:) lol

dat was ik toch niet van plan... Maar een keertje een 3dmax dingetje renderen... MAar ach de kaart zal vast beter zijn dan een GForce 2 MX 400 >:)

En veel laptops hebben toch shared memory??

Iig heb ik ze ook een mailtje gestuurd... Heeft iemand hier ervaringen met micropoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55504 schreef op 07 december 2003 @ 23:33:
[...]

:) lol

dat was ik toch niet van plan... Maar een keertje een 3dmax dingetje renderen... MAar ach de kaart zal vast beter zijn dan een GForce 2 MX 400 >:)

En veel laptops hebben toch shared memory??

Iig heb ik ze ook een mailtje gestuurd... Heeft iemand hier ervaringen met micropoint?
de video kaart is dus integrated met de Intel 855GM chipset... is dit wat? Want volgens mij zijn er meer mensen die die chipset in hun laptopje hebben en zullen dus mb wel weten hoe de prestaties zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

ong geforce 2 mx niveau als je het mij vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JWO schreef op 08 december 2003 @ 14:48:
ong geforce 2 mx niveau als je het mij vraagt..
mja daar kwam ik net idd ook achter... maar jah het scheelt me toch wel aardig gelkd om gewoon de standaard kaart erin te laten zitten...

en ik ben gewend om met 30 fps te werken in UT2003 enzo.... MAaar kan iemand met zon kaartje een keer een spelleke spelen met wat detail erin en dan zegge of het wat is...

/me wil namelijk snel een laptoppie kopen, en die centrino is VET!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 55504 op 08-12-2003 15:43 . Reden: kut [me] tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99385

Asus M6000N.....

Kwam op deze site http://www.lapxpress.de/ de volgende laptop tegen. Week 2 2004 leverbaar...

ASUS M6000N
Prozessor Intel P M 1.4-1.7 GHz.
Display 15" SXGA+ ( M6800N ), oder 15.4" WXGA ( M6700N )
Grafik ATI Mobility Radeon 9600 ( M10-CSP64 ) 64 MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nette specs en prijs (op de duitse site), echter mij net iets te zwaar met zijn 2,6 KG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ook op duitse sites zitten snuffelen voor laptops, maar het probleem is dat de laptops Duitse toetsenborden hebben. QUERTZ met andere woorden. Een fatsoenlijk toetsenbord vind ik toch wel één van de minimumeisen om een laptop te kopen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.