Ik ben ook 'n beetje aan het rondspeuren naar Laptops, maar ben 'r nog niet helemaal uit ...
Zit nu te twijfelen tussen:
- Acer Travelmate 290LCi (1,4GHz P-M Centrino - 256MB enz, enz ... standaardmodel)
- ASUS M2400n (ook 1,4GHz P-M Centrino - 256MB enz, enz ... ook standaardmodel)
Voor zover ik 'r achter kan komen zijn de spec's van deze twee modellen zo ongeveer hetzelfde, alleen heeft de ASUS een kleiner scherm (14,1" t.o.v. de 15" die de Acer heeft). De schermen hebben wel dezelfde resolutie, dus opzich zie je op beide schermen net zoveel (toch?). De ASUS daarentegen is weer lichter, ook belangrijk en daarvan is bekend dat ie over het algemeen nog wat langer met de accu doet dan de meeste andere Centrino's. Ook is de Asus door PCM-magazine als beste gestest ... al was dat alweer in Juli, werd de Acer niet meegenomen in die test en valt de geloofwaardigheid van PCM ook in twijfel te trekken. Maar goed, het is toch een gegeven dat deze goed getest is.
Bij Asus wordt er voor zover ik weet een laptop-tas en een optische USB-muis meegeleverd ... bij Acer ook zoiets
Van dit Acer model heb ik nog niet zoveel kunnen vinden. Van de 800-serie genoeg, maar dat is voor mij overkill (die videokaart heb ik echt niet nodig) en bovendien ook wel een héél stuk duurder. Ook van de ASUS is nog wel wat te vinden.
De eisen die ik heb zijn wat dat betreft niet zo hoog, maar ik wil eigenlijk sowieso wèl een Centrino. Accu-tijd vind ik dus erg belangrijk, W-LAN zit 'r verder standaard op en ben van plan hierthuis ook een acces-point/router te plaatsen. Hij zal vooral gebruikt worden voor Office- en Internet-gebruik en verder schools-gebruik zeg maar ...
Ik ben overigens sowieso van plan om 'r 256MB geheugen bij te halen.
Waarom heeft één van deze modellen de voorkeur? Ze ontlopen mekaar ook niet veel in prijs.