Toon posts:

C&C Generals wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vandaag C&C Generals weer eens installeren (ik heb em legaal) en als ik em probeer te installeren geeft ie deze melding :
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thulsbosch/pics/error.JPG

deze melding geeft ie iedere x op een ander percentage,
soms gaat ie gewoon door maar dan vraagt ie niet om cd 2.. :?

ik snap er echt nix van..

ook als ik de generals cd in mn rw stop geeft ie ook deze foutmelding.. :?

heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Wat doet dit in OIO :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 14:29 ]

Verwijderd

Norton Antivirus (oid van AV software) draaien? Schakel die, plus de service ervan eens uit tijdens de install. Mocht nog wel eens helpen.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik denk dat de cd-rom gewoon beschadigd is. Heb je dit al bekeken?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je dat met elke CDROM of alleen met CC Generals CD :?

Indien alléén bij CC, dan zou ik de CD gewoon inruilen :)

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je toevallig een firewall aanstaan. hij geeft een netwerkfout aan.
Zit er een kras op toevallig --> nieuwe kopen.
Doet hij dit ook met andere spellen. Zo niet, ligt het aan de cdrom....

en idd. dit hoor niet echt in OI&O

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb de cd bekeken maar hij is niet beschadigd..
en ik heb t wel vaker met cd's dat ie deze foutmelding geeft..

maar ik zal t ff proberen om mn Antivirus uit te zetten

Verwijderd

Modbreak
hou dan je mond :/

[ Voor 133% gewijzigd door BalusC op 12-06-2003 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry dat ik het hier neer zet.. waar had ik het beter neer kunnen zetten volgens jullie?

Verwijderd

offtopic:
pushmanz mischien tijd om dit te lezen ? http://gathering.tweakers.net/forum/faq

@Timmai17 : Dat weten wij eigenlijk ook niet echt :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 14:38 ]

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

ow sorry dat ik het hier neer zet.. waar had ik het beter neer kunnen zetten volgens jullie?
offtopic:
In het geval het aan C&C zou liggen zit je hier inderdaad verkeerd, alleen aangezien je dit probleem ook met andere cd's hebt (en het dus geen softwarematig probleem is) is dit denk ik wel het juiste subforum hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door DeverauX op 12-06-2003 14:40 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zou het eigenlijk ook niet weten eerlijk gezegd .. Maar ik vind hem hier wel prima staan :) Als uiteindelijk blijkt dat het aan een of ander Antivirus ding ligt, dan zou het achteraf beter in Software Algemeen passen; maar als het een Firewall/Netwerkprobleem is, dan weer in Network Troubleshooting; wanneer het specifiek aan C&C ligt dat eigenwijs zit te doen, dan zou het weer in Spielerij - Problemen & Vragen moeten B)

Maarja, het probleem is in ieder geval op één punt duidelijk: je hebt dat dus met praktisch elke CD, dan is Opslagmedia & I/O Controllers wel oké :P

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Heb je het al op andere pc's geprobeerd?

Verwijderd

offtopic:
he balusC bier smaakt goed vandaag ofnie ? :+

Heb je de cd al op een andere pc geprobeerd ? Probeer je cdrom lezer eens schoon te maken ?

Verwijderd

Modbreak?

zal jouw mod es breake

OK, hou je mailbox in de gaten :)

[ Voor 47% gewijzigd door BalusC op 12-06-2003 14:47 ]

Verwijderd

Ik zal mijn vraag anders formuleren, is het een originele versie?

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 14:33:
nou ik heb de cd bekeken maar hij is niet beschadigd..
en ik heb t wel vaker met cd's dat ie deze foutmelding geeft..

maar ik zal t ff proberen om mn Antivirus uit te zetten
Je hebt het wel eens vaker :?
Dit is je antwoord denk ik ;) effe een andere drive of in andere PC proberen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 14:43:
offtopic:
he balusC bier smaakt goed vandaag ofnie ? :+

Heb je de cd al op een andere pc geprobeerd ? Probeer je cdrom lezer eens schoon te maken ?
ja ik heb em bij een vriend geinstalleerd en daar deed ie t gewoon..

maar het vreemde is dat ie die foutmelding op mn cd-rom spelen en op mn cd-rw geeft :?

de cdrom is een BenQ 56x
de cd-rw een Benq 24x10x40

op de site van Benq zie ik iets staan van firmware updaten.. is dat nuttig? (kheb nl geen idee wat dat is)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 14:46:
Ik zal mijn vraag anders formuleren, is het een originele versie?
ja.. en dat staat ook in de startpost ;)

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

wat altijd helpt is pc formatteren en opnieuw installeren ;)

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anders doe je de fout negeren. En ga je op internet ff opzoek naar dit filetje en download je hem en overschrijf je gewoon dat bestandje dan werkt het wel. Ik had het ook bij battlefield met sound.rfa. ff het filetje op internet opgezocht en overschrijven en battlefield draait prima

Verwijderd

Heb het zelfde probleem gehad in een Lite-on cdromspeler in een andere pc met een aopen waren er geen problemen, verdere software was vrijwel identiek....ik hem hem geruilt in de winkel en geen problemen meer gehad....misschien slechte kwali cd's?!

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
En als het niet helpt ben je iig een paar uur bezig geweest :?
De cd of je cd-speler zullen van het formatteren van je harddisk niet echt beter worden...

Failure is nothing compared to regret

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Timmai17 en Mister I, willen jullie aub voortaan het editknopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? Dat leest zo wel prettiger dan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mister I schreef op 12 juni 2003 @ 14:51:
Anders doe je de fout negeren. En ga je op internet ff opzoek naar dit filetje en download je hem en overschrijf je gewoon dat bestandje dan werkt het wel. Ik had het ook bij battlefield met sound.rfa. ff het filetje op internet opgezocht en overschrijven en battlefield draait prima
ja als ik op negeren druk dan gaat ie ineens heel snel en alstie op 100% is blijft ie die foutmelding geven..

maar het gekke is dat ik voordat ik generals ging installeren, eerst Battlefield geinstalleerd heb en die deed het gewoon..

Verwijderd

welke chipset heb je? Probeer anders de VIA Hyperion drivers eens te installeren (als je een VIA chipset hebt, that is)

Verwijderd

Ik heb het ook gehad bij een vriend bij mij (liteon 48x/16xdvd,Plextor48x fikker.Aopen48x cd/2x philips fikker deed ie het gewoon) Hij had een MSI DVD drive en een Aopen fikker en daaro deed ie het niet. Dus probeer het eens met een andere cd/romDrive :)

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik zou eerst eens de cd in een andere pc proberen om uit te sluiten dat het hier niet aan ligt. Daarnaast zou ik hetzelfde doen met je cd-romspeler, aangezien het niet alleen C&C is die problemen veroorzaakt :)

Quincy Jones

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Heb je hem er misschien al eerder op gehad, zo ja mayb zitten er nog resten op, waardoor hij deze fout geeft?

Verwijderd

Topicstarter
Chipset?? volgens mij is het een VIA KT266A Chipset, op een Asus A7V266-EX moederbord

en ik heb de cd in een andere computer geprobeerd, daar deed ie t gewoon

ik heb em er eerder op gehad ja, maar mn vader heeft em eraf gegooid, dus ik weet niet of hij het op de "juiste" manier gedaan heeft..
waar/hoe kan ik die resten vinden?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 15:05 ]

Verwijderd

Mister I schreef op 12 June 2003 @ 14:50:
wat altijd helpt is pc formatteren en opnieuw installeren ;)
Maar dan ben je geen echte tweaker :+

Maak je cd-rom speler eens schoon kan zeker wonderen verrichten. Doet die bijv wel goed in je cdrw driver ? heb je die ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 15:06:
[...]

Maar dan ben je geen echte tweaker :+

Maak je cd-rom speler eens schoon kan zeker wonderen verrichten. Doet die bijv wel goed in je cdrw driver ? heb je die ?
nee in mn cd-rw doet ie t ook niet.. dat is juist t vreemde..

@ Balusc.. ja ik heb geprobeerd te installeren terwijl mn Anitvirus uit staat maar hij geeft nog steeds die foutmelding.. en een netwerkkabel heb ik niet..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 15:12 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

en ik heb de cd in een andere computer geprobeerd, daar deed ie t gewoon
Dan is dat in ieder geval wel uitgesloten ..

'Resten' kun je verwijderen via Control Panel > Software > uninstall (indien aanwezig), of door in het oorspronklijke directory te kijken en alles daaronder te deleten. Maar had je nou al gekeken of het iets te maken kan hebben met een eventueel in de achtergrond draaiend Antivirusprogseltje en/of een Firewall? Schakel deze eens uit en trek de netwerkkabel eventueel ook eruit :)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:19

Rival24

I'll Be Back

Als ik problemen heb met installers dan is het meestal zo dat ik mijn TEMP map(pen) leeg moet gooien omdat daar allemaal meuk in staat die tegenwerkt. Het is afhankelijk van je windows versie waar deze staan.
BalusC schreef op 12 juni 2003 @ 15:10:
[...]
Dan is dat in ieder geval wel uitgesloten ..

'Resten' kun je verwijderen via Control Panel > Software > uninstall (indien aanwezig), of door in het oorspronklijke directory te kijken en alles daaronder te deleten.
Dit soort installers uninstallt toch automatisch als ze hun werk niet kunnen voltooien?

[ Voor 50% gewijzigd door Rival24 op 12-06-2003 15:13 ]

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

meestal wel, maar als het fout gaat, wil dat niet altijd gebeuren

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Rival24 schreef op 12 juni 2003 @ 15:12:
Dit soort installers uninstallt toch automatisch als ze hun werk niet kunnen voltooien?
Sommige vaders hebben geen verstand van computers en er is dus gerede kans dat hij domweg (een deel van) de hele map heeft weggegooid zonder de uninstaller te gebruiken :)

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 14:34:
Modbreak
hou dan je mond :/
Nuttig reply Wussmans, zeg dan inderdaag niks. Is je systeem overgeklokt? Als ie bij je vriend wel werkt ligt het waarschijnlijk aan jouw setup (mits er geen krassen op de CD zitten), kan natuurlijk zijn dat je CD-ROM en CD-RW em toch niet kunnen lezen. Probeer je chipset, harddisk drivers opnieuw te installeren, of Ultra DMA afzetten

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 21:24 ]

Pagina: 1