iSwitch -- Enige ervaring?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.049 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op de iSwitch-site allerlei mooie verhalen over hun WiFi-oplossing, alleen kan ik geen gebruikerservaringen vinden.

Heeft iemand hier ervaring met iSwitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve dat alle mooie verhalen door de eigenaar zelf geschreven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Wat ik lees zijn veel mooie verhalen, alleen zie ik weinig resultaat. Mailtjes worden niet behandeld en de reacties op het forum verstommen ook een beetje.

Ik ben bang dat iemand een beetje te vroeg gepiekt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

integendeel!, ik merk juist dat mijn vragen goed beantwoord worden...
Ik denk echter dat je niet echt veel ervaringen kan vinden, aangezien iswitch een nieuw bedrijfje is wat nog volop aan het opbloeien is.

Ze gaan in onze voormalige TV mast een verzender plaatsen, gratis internet voor mij dus :)
Ze willen niet te veel mensen aannemen in een keer, omdat ze anders bang zijn dat ze het overzicht een beetje verliezen, maar ze zijn bezig met investeren in personeel en apparatuur. je zou ook info@iswitch.nl toe kunnen voegen op msn, dit is de oprichter, en zal je goed helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

'k Heb verder geen ervaring met iswitch' producten, maar het feit dat ze enkele weken geleden als gekken op GoT hebben gespamd (de eigenaar van iswitch deed dat dus) zegt toch wel iets over het gebrek aan professionaliteit, IMHO.

[ Voor 3% gewijzigd door intoxicated op 18-06-2003 20:36 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker weten dat dit de eigenaar was, ik heb hem namelijk al best veel gesproken, en dit lijkt me niks voor hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zijn naam is namenlijk dezelfde naam als in de whois info.... beetje toevallig anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 23:14
hmm, nog geen ervaring mee. Mail word idd niet best afgehandeld. Pas toen ik voor de tweede keer (een iets dreigender) mail stuurde kreeg ik antwoord.

Iig, hun abbonement ziet er erg goed en goedkoop uit. Eigenlijk erg raar als je het vergelijkt met andere WiFi providers. De meeste bieden een 2 MBit verbinding van rond de 50 Euro.
ISwitch zegt een 10MBit te kunnen leveren tegen 25 Euro, bijna te mooi om waar te zijn....
Ik vind het ook raar dat bij grotere afstanden dat er maar een klein antennetje op de muur hoeft te worden geplaatst terwijl je bij IT's Logic een superdure ontvanger moet lenen (tegen 200 Euro borg)

Zover ik weet zijn ze alleen nog in Eindhoven aktief en ze komen binnenkort in Arnhem, pas wanneer er positieve reackties te lezen zijn dan ga ik er eens over denken om het te nemen.

Punt is dat dit soort bedrijfjes uit de grond schieten, en waarschijnlijk strax ook weer net zo snel platgaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel vertrouwen in, de eigenaar komt me goed over, en ik heb nog geen negatieve dingen gemerkt of gehoord, ze hebben wel een overvloed aan aanmeldingen heb ik gehoord...

Hoop in ieder geval dat ze het redden en zeker niet failliet gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mag ik verbruiken, zijn er limieten?

Uitleg:
iSwitch hanteert een FUP (Fair Use Policy). In het kort komt het er op neer dat er gekeken wordt naar het gebruik van een gemiddelde gebruiker. Er zijn geen datalimieten. Wel is er Load-Balancing actief, zodat een 'heavy-user' de snelheid op het iSwitch netwerk nauwelijks kan beinvloeden. Bij langdurig verbruik en drukte op het netwerk zal deze 'heavy-user' een lage prioriteit worden toegewezen. Er wordt qua bandbreedte dan ruimte gemaakt voor de gebruikers die e-mail ophalen of een internetpagina opvragen.
Hoe snel is iSwitch nu eigenlijk?

Uitleg:
iSwitch heeft een theoretisch snelheid van 11 Mbit. Dit staat gelijk aan 1,375 Megabyte per seconde. Oftewel u haalt per seconde maximaal een floppydisk (1,44 Megabyte) binnen. Razendsnel dus! In de toekomst zal iSwitch zelfs overstappen naar een theoretische snelheid van 54 Mbit.
Het lijkt mij dat je die 11 Mbit moet verdelen met meerdere gebruikers. Een accesspoint is immers ook 11 Mbit.
Zijn servers toegestaan?

Uitleg:
U mag binnen het iSwitch netwerk servers opzetten. Let wel op dat deze buiten het iSwitch netwerk niet toegankelijk zijn. Wilt u toch een web- of emailserver op locatie dan kunt u het beste contact opnemen met iSwitch om de mogelijkheden te bespreken.
Dit is wel even wat minder, dat je alleen binnen hun netwerk wat kan opzetten. Ik denk post het maar even want niet iedereen weet dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

(Dit alles gezien / gelezen op het iSwitch forum)

Die 11mbit is per gebruiker. 800kbps wordt zowiezo up en down gegarandeerd. De masten zelf kunnen vele mere mbit's per seconde aan. Dit zijn nl. geen 'normale' WiFi points zoals wij gebruikers ze kennen :)

Verder kun je je PC wel met IPv6 direct bereiken, en is het wel mogelijk alles het verkeer naar een (jouw) domein naar jouw PC door te routen, je moet hiervoor echter wel hun jouw DNS laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:13

jep

BoomSmurf schreef op 27 June 2003 @ 14:58:
(Dit alles gezien / gelezen op het iSwitch forum)

Die 11mbit is per gebruiker. 800kbps wordt zowiezo up en down gegarandeerd. De masten zelf kunnen vele mere mbit's per seconde aan. Dit zijn nl. geen 'normale' WiFi points zoals wij gebruikers ze kennen :)
Gegarandeerd naar je AP wellicht, en zelfs dan betwijfel ik heb. Van AP naar 't internet kunnen ze dat niet garanderen. Ik acht zelf onwaarschijnlijk dat er uberhaupt meer dan 10mbit naar een AP ligt.
Verder kun je je PC wel met IPv6 direct bereiken, en is het wel mogelijk alles het verkeer naar een (jouw) domein naar jouw PC door te routen, je moet hiervoor echter wel hun jouw DNS laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

knappe jongen die van de 11 MBit meer dan 6 Mbit aan data via het internet kan versturen, gaat echt niet lukken. en dat ze 800 kbit garanderen, tja dat is nog geen Mbit dus dat kan nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Nou ja, ik woon in Eindhoven, ik ga het iig volgende maand zodra het hier klaar is effe uitsjekken. Werkt het niet lekker, werkt het niet lekker. Werkt het wel lekker, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 19:05
idd verhalen zijn wel erg mooi ja, maar misschien zijn ze gewoon iets te enthousiast over hun eigen product. ze bieden erg veel voor weinig geld en het feit dat ze een forum hebben en (of all places) spammen op GoT pleit zelfs een beetje voor ze :)
Die 11 Mbit kan best gehaald worden overigens. De eigen masten communiceren zoals boomsmurf al zei veel sneller en das transparant voor de eindgebruiker. 6 Mbit/sec intern (eindhoven) en 800 Kbit/sec extern vind ik goeie specs voor 30 euro/maand variabele abo kosten (ze zijn alweer 5 euro duurder geworden)

heb me opgegeven om deze zomer ook aangesloten te worden (in eindhoven) en houd jullie op de hoogte

[ Voor 1% gewijzigd door arikkert op 27-06-2003 19:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
arikkert schreef op 27 June 2003 @ 19:58:
30 euro/maand variabele abo kosten (ze zijn alweer 5 euro duurder geworden)
De 25 euro die ze in eerts einstantie opgaven op de website was een bedrag excl btw, nu melden ze het bedrag incl btw. te weten 29,75 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb mij ook opgegeven. Volgens de site zal ik ongeveer vanaf aug 2003 er gebruik van kunnen maken. Ik kan al niet wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei! dit ziet er dus errug mooi uit, en ik kan er binnekort al gebruik van gaan maken!? :D

Ze praten bij de testresultaten echter continu over PCMCIA kaarten, krijg je ook een PCMCIA kaart? (errug handig, kan ik gewoon letterlijk op me werk en thuis van dezelfde lijn gebruik maken (laptop)), echter willen ze in de FAQ wel een vrij PCI slot zien ...
Like ... HuH? :) (convertor oid?)

Het kopje 'Zijn Servers toegestaan' in de FAQ ziet er ook goed verandert uit:
U mag binnen het iSwitch netwerk servers opzetten. Let wel op dit mogen geen warez-servers zijn of andere niet-legale activiteiten. Servers opzetten is puur uit hobby. Zakelijke gebruikers hebben een ander pakket.
De kosten vallen ook super mee,
Bij het aangaan van een overeenkomst wordt er 99 euro eenmalig in rekening gebracht. Dit zijn de entreekosten. Daarnaast wordt er apparatuur ter beschikking gesteld voor de duur van de overeenkomst. Verder wordt er elke maand 29,75 euro in rekening gebracht voor het gebruik van iSwitch. Al deze prijzen zijn incl. BTW en worden elke maand vooraf gefactureerd of geincasseerd.
Die ter beschikking gestelde aparatuur, zit daar nog een borg aan vast dat iemand zo 1..2..3.. weet ? (lijkt me ergens wel logisch)

Het kopje Voorwaarden op de site is brak, alleen de FUP :) (en die staat ook al in grove lijnen in de FAQ, als je veel gebruikt, wordt je geknepen)

Ziet er héél erg mooi uit, denk dat ik me maar ga aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Op het forum staat dat er alleen 29.95 per maand betaald moet gaan worden en de entreekosten. Er zouden geen extra kosten voor de apparatuur in rekening worden gebracht.

FUP is ~100gb per maand. De eigenaar zegt op het forum dat ze niet erg streng zijn en je _niet_ meteen halveren als je over de 100gb gaat. Maar wel als het regelmatig gebeurd. Iig is die 100gb voor mij genoeg :)

[ Voor 40% gewijzigd door Paquito op 11-07-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100GB?
Met die snelheden zou ik t nog eens echt kunnen gaan halen ook :D
heb nu Basic ADSL, en ik zat vorige maand op 80GB ... w00ps

Toch maar even DU-Meter opnieuw gaan installeren :D

Anyway, ik ben inmiddels uitgekomen op de forums, en daar worden idd erg veel vragen netjes en leuk beäntwoord.

Ook erg leuk, je FUP geld niet voor intern netwerk ...
Ergens zie ik de logica niet, intern netwerk maar je PC is direct vanaf i-net benaderbaar ... like huh ? :D
Heb je soms een grote subnet oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25

samo

yo/wassup

ik geloof dat dat iets met IPv6 te makejn heeft...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ziet er dus echt wel goed uit. Hoop echt dat het waar is en ze het waar kunnen maken. Dan komen eindelijk de huidige internet providers eens van hun luie gat om ECHT internet aan te gaan bieden voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm ik had gisteren via de site een vraag gesteld en had vandaag al antwoord. Ik heb me ook vooraangemeld, het is voor mij namelijk erg interessant aangezien ik net naar Geldrop verhuisd ben en daar nog geen Internet heb. En toevallig is iSwitch daar begin augustus beschikbaar als het goed is :)
Is een stuk goedkoper dan kabel of adsl en zelf een WiFi AP kopen enzo (ivm laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik doe zo af en toe welles wat Freelance werk.. in samenwerking met iSwitch zou dat helemaal perfekt zijn!.. Dat noem ik het FREE - Lance :)

Heel interresant en zeker iets om in de gaten te houden!

Als iemand meer informatie krijgt please meld het ! ... en please ook wat ervaringen.. want die zijn er nog bar weinig te vinden .. en dat geeft geen goed gevoel over de kwaliteit..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

ik vind het ook wazig, maar heb me wel opgegeven :p zijn er verder nog gottende arnhemmers die zich hebben opgegeven? moet haast wel, want Arnhem wordt Q4 uitgerold. dat gaan ze niet voor 20 users doen lijkt me

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik woon wel in Arnhem, maar ben ook weer zo iemand die de kat uit de boom kijkt :P Dus ik wacht de eerste (hopelijk positieve) ervaringen wel af dan. Doet me een beetje denken aan superweb destijds, snel onbeperkt internetten voor veel te weinig geld ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiFi? hoe zit het met security. en nog belangrijker, hoe zit het met pings en packet loss. kun je lekker gamen met een iSwitch verbinding? het ziet er zeker interessant uit, 30 euro p/m voor 10 mbit up en down, dat begint er op te lijken. :) maar waarom dit nu wireless moet zijn ontgaat me een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Laatst online: 09-11-2024
als het niet wireless zou zijn kunnen ze nooit deze snelheden aanbieden voor een dergelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wireless. kan de kosten ontzettend drukken... Moet je voorstellen om over al maar kabels de grond in te douwen .. dat kost een hoop geld.. en! .. veel gemeente gezei...

Wireless is kwa beheer ook vrij goed koop... en daarnaast is het makkelijk uit te breiden.

Verder is het natuurlijk super als je de enigste bent met de service "Vrij internetten". ... dus in de trein (ze zijn bezig een deal te sluiten met de NS)... in de auto...en gewoon in het park.

Zie je het al voor je? :) ik wel!

Daarnaast is het helemaal super dat die prijs zo lekker relaxed is ... maar goed als was ie 50 euro.. dan nog had ik er voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

ja precies, ik zou het ideaal vinden, alles wireless, maar dan zou het wel fijn zijn als ze wat meer info gaven over waar ze nou precies mee bezig zijn ipv alles stil en 'spannend' te houden. Aan de andee kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat ze geen 2e superweb willen worden en eerst heel erg zeker willenw eten dat hun netwerk stabiel is.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ach dit is het typische voorbeeld van geduld hebben :)...

Geduld is ... iSwitch.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

ik vind het iig wel de moeite waard om nog een paar maandjes te wachten met het kiezen van een internetaansluiting. Ik internet nu op m'n werk en als ik grote downloads wil doen kan dat wel bij m'n ouders. Ik moet er niet aan denken dat ik een jaarcontract afsluit bij chello of weetikveel waar en de maand er op iswitch opeens beschikbaar wordt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 15-07-2003 08:35 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
ik lees hier over internetten in de trein etc. dat kan dus niet....
Je moet een 'zichtverbinding' hebben met de zender, daar word ook niet de apparatuur voor gebruikt als bij 'hotSpots'.

Aangezien dat de WiFi frequentie heel hoog zit en dus gevoeliger is (en dus een gratis frequentie) heb je vaak veel betere apparatuur nodig (lees: groter).
Kijk maar eens bij IT's Logic, daar moet je een speciale ontvanger van huren (die kost iets van 400 pleuro's), bij iSwitch krijg je een antenne van een sigarettedoosje aan de muur, dat is iets waar ik niets van begrijp.

Als iemand mij dat kan toelichten/uitleggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Forum is btw dicht gezet door iSwitch. Met deze melding:

iSwitch is druk bezig om iedereen aan supersnel breedbandig draadloos Internet te helpen. Wij hebben het zo druk, dat we geen aandacht meer kunnen schenken aan het forum. Heeft u een 'brandende' vraag dan kunt u ons tijdens werkuren bereiken via telefoonnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt het zoiezo vrij wazig eerlijk gezegd, ook de 10mbit die iedereen krijgt is gewoon IMO larie aangezien dit technisch in de praktijk gewoon niet mogelijk is en vooral niet op zo'n grote schaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

The Real Falcon schreef op 15 juli 2003 @ 23:45:
Forum is btw dicht gezet door iSwitch. Met deze melding:

iSwitch is druk bezig om iedereen aan supersnel breedbandig draadloos Internet te helpen. Wij hebben het zo druk, dat we geen aandacht meer kunnen schenken aan het forum. Heeft u een 'brandende' vraag dan kunt u ons tijdens werkuren bereiken via telefoonnummer
Ik begin nu serieus te twijfelen aan iSwitch. :/
Vanmiddag werdt er op het forum door een persoon (zijn nickname was UUBee) een aantal punten van kritiek + vragen gepost, dat was duidelijk iemand die er veel verstand van had.
Echter van iswitch is er geen enkele reactie op geweest, terwijl ze de afgelopen dagen wel regelmatig antwoord hebben gegeven op (simpele) vragen van andere users.
Uiteraard zijn ze aan niemand verplicht om alles te beantwoorden op hun eigen forum, maar ik vind het zeer vreemd dat ze meteen het forum gesloten hebben met zo'n "stom smoesje", na een paar kritische postings waarop ik erg graag een reactie van Iswitch had gezien.
Aangezien ze daar dus niet op gereageerd hebben en dat ze alle postings verwijderd hebben, zou je bijna denken dat ze iets te verbergen hebben... :/ :|

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Saedbanken schreef op 16 July 2003 @ 01:03:
<knip/>Aangezien ze daar dus niet op gereageerd hebben en dat ze alle postings verwijderd hebben, zou je bijna denken dat ze iets te verbergen hebben... :/ :|
ja idd, maar het forum begon ook meer te lijken op een helpdesk (vraagmaarraakvraagbaak) dan een discussieforum en ze hadden al aangegeven dat dat niet de bedoeling was, maar goed ik moet toegeven dat de minimale stroom aan informatie wel enige twijfel rechtvaardigt, maarrrr aangezien we geen hard bewijs hebben, heb ik nog hoop en geef ik ze het voordeel van de twijfel :)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In princiepe heb je niets te verliezen. Ik mag tenminste aannemen dat niemand hier zo slim is om nu al z'n ISP te bellen om z'n contract te stoppen. Ik ga zowizo voor een kleine overlap, eerst even de kat uit de boom kijken, destijds was het bij "SuperWEB" ook vrij snel bekeken dat het domme prut was, en nou zij het wettelijk dat elk contract 8 dagen na sluiting / voltooiing nog te ontbinden is. Ze krijgen van mij dus een week :D (zodra het hier beschikbaar is dan)

Erg jammer dat de forums gesloten zijn, ik vond het er zelf wel leuk aan toe gaan, echter werd er ook zoveel foute informatie gegeven dat nieuwe bezoekers er niet echt duidelijk kaas van konden maken. Er heerste IMO een grote onrust en onwetendheid op het forum, dus wat dat betreft is het misschien wel beter om de forums te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Erg jammer dat de forums gesloten zijn, ik vond het er zelf wel leuk aan toe gaan, echter werd er ook zoveel foute informatie gegeven dat nieuwe bezoekers er niet echt duidelijk kaas van konden maken. Er heerste IMO een grote onrust en onwetendheid op het forum, dus wat dat betreft is het misschien wel beter om de forums te sluiten.
Om deze reden ben ik errug blij dat het forum dicht gaat. Nu laten ze waarschijnlijk alleen de informatie zien die wij moeten weten.. ipv .. alles maar in het forum te pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat er iSwitch nog in de testfase zit denk ik. Op het forum begon het inderdaad een beetje uit de klauwen te lopen. Nu kun je ze gewoon bellen als je vragen hebt. Dat werkt beter.

Openheid van zaken: Hebben ze zeker. Alleen het business model staat nog niet helemaal. Ze beginnen nu eindelijk richting openstelling voor klanten te gaan. Ik denk echter dat je tot na de zomervakantie nog niet te veel van ze moet verwachten. Gemeentes zijn dicht, masten dus moeilijk te plaatsen. Ik ben benieuwd. 800Kb/s voor 29,95 Up-down met FUP vind ik nog steeds een hele mooie deal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 09:50:
Probleem is dat er iSwitch nog in de testfase zit denk ik. Op het forum begon het inderdaad een beetje uit de klauwen te lopen. Nu kun je ze gewoon bellen als je vragen hebt. Dat werkt beter.

Openheid van zaken: Hebben ze zeker. Alleen het business model staat nog niet helemaal. Ze beginnen nu eindelijk richting openstelling voor klanten te gaan. Ik denk echter dat je tot na de zomervakantie nog niet te veel van ze moet verwachten. Gemeentes zijn dicht, masten dus moeilijk te plaatsen. Ik ben benieuwd. 800Kb/s voor 29,95 Up-down met FUP vind ik nog steeds een hele mooie deal ;-)
Als het allemaal gaat werken zoals ze zeggen, dan is het zeker een mooie deal. :7
Maar ik moet zeggen dat ik toch nog steeds twijfel of dat alles wat ze beloven haalbaar is.
Want daarover waren dus juist een paar reacties gepost door iemand, waarin min of meer het hele systeem zoals iswitch wil gaan werken en internet wil gaan aanbieden onderuit werdt gehaald met goed onderbouwde argumenten etc...
Daarom vind ik het zo vreemd dat het forum ineens offline is gehaalt. :/

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saedbanken schreef op 16 July 2003 @ 11:17:
[...]
Als het allemaal gaat werken zoals ze zeggen, dan is het zeker een mooie deal. :7
Maar ik moet zeggen dat ik toch nog steeds twijfel of dat alles wat ze beloven haalbaar is.
Want daarover waren dus juist een paar reacties gepost door iemand, waarin min of meer het hele systeem zoals iswitch wil gaan werken en internet wil gaan aanbieden onderuit werdt gehaald met goed onderbouwde argumenten etc...
Daarom vind ik het zo vreemd dat het forum ineens offline is gehaalt. :/
Dat was nou juist volgens mij de reden waarom het forum dicht ging, mensen dachten te weten waarover ze praten, maar dat bleek dus absoluut niet waar te zijn. Iemand beweerde dat ze met 11MBit WiFi over het gehele traject werkte, waardoor je dus een chello effect zou krijgen (bandbreedte delen met de buurt). Hier bleek door een post van iSwitch zelf niets van waar, aangezien ze met VELE hogere snelheden werken (het exacte weet ik er niet meer van). Dus inderdaad, goed onderbouwde argumenten, het hele systeem waar hij vanaf wist, werd netjes uitgelegd, echter was het niet het systeem waar iSwitch gebruik van maakte, en was de volledige post dus waardeloos.

De prijs verhouding klopt op zich wel lijkt me.
Draadloos internet IS goedkoper. Je hoeft geen lijnen in de grond te meppen, of lijnen huren. Dat scheelt je al gruwelijk veel kosten.
Verder is onderhoud een stuk makkelijker omdat veel problemen remote opgelost kunnen worden, en een eventuele monteur hoeft alleen maar een dak op te klimmen in plaats van PTT (Putje graven, Tentje zetten, Tukkie doen ... err Touwtje fixen)
Als je die kosten er vanaf trekt, kan je denk ik op dergelijke bedragen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
Wie woont er ergens in de bossen zonder hoge gebouwen. Die zou eigenlijk even een postcode check moeten doen. Misschien krijg je wel het standaard antwoord dat ze binnenkort komen enzo. Ikzelf geloof er weinig van dat dit een groot product wordt. Maar dit is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb het al geprobeerd, bij lang niet alle postcode's krijg je dat ze binnenkort komen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

gewoon ff afwachten dus :)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaitSolaire
  • Laatst online: 31-07 23:00
Ik heb die kritische post gisteren ook nog gelezen. Wat me het meeste opviel aan die post was dat de poster zich zorgen maakte om de uiteindelijk functionaliteit van de verbinding. Je krijgt namelijk een intern IP adres (iets in de 10, of 192 range?) en geen extern IP adres. daardoor zou het volgens de poster niet mogelijk zijn om aplicaties als icq, etc. te draaien.

Wel het komt op zijn vroegst over een maandje of 6 deze kant op. Ik denk dat ik toch maar eens een gokje bij speedxs ga wagen en over 9 maanden bekijk hoe de zaken ervoor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

voor zover ik had begrepen waren ze er mee bezig om iedereen een extern IPv4 of IPv6 ip te geven

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zijn ze inderdaad nog al vaag mee,
IPv6 vs IPv4. Ik heb er geen verstand van :)

Ook praten ze in de ene thread over een extern, en in de andere thread over een intern IP adres 8)7

Ik denk dat de enige oplossing voor deze vragen dom afwachten is.

Ik kan me nog de Chello Quicktime periode herinneren, opzig wel leuk, al die shares op de PCs van je buren 8)

Maar ook dingen als IRC werden allemaal erg lastig gemaakt, omdat je allemaal via t zelfde IP adres naar buiten ging.

Zelf zou ik er nog even over gaan nadenken als blijkt dat je geen 'Internet' maar een 'Lokaal' IP adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Hmm ik dacht toch echt dat ik dit al gepost had... :?
Maar goed onderstaande tekst stond dus gister op het forum van iSwitch.
Ben nu toch wel erg benieuwd of dit nou complete bullshit is, of juist niet..... ik heb er namelijk zelf geen verstand van. :P
Snelheid en infrastructuur

Waneer ik op http://www.iswitch.nl/index.php?pagina=hoewerkthet.php kijk zie ik een leuk plaatje. Wat mij opvalt is dat het netwerk is opgebouwd uit zogenaamde i-nodes.

Onderling communiceren I-Nodes met elkaar. Echter zal dit geen vermaasde structuur zijn omdat anders het netwerk zo gaan rondzingen. het gevolg is dat bandbreedte wordt gedeeld.

Gevolgen hiervan zijn dat je een verbinding zal delen met alle mensen op jouw i-node waarbij dus bij gelijktijdig gebruik een verdeling ontstaat van (voor gemak uitgaande van) 11mbps.

Stel je zit met 10 gebruikers op 1 i-node dan deel je dus 11mbps met 10 gebruikers is dus 1mbps per gebruiker. Op zich niks mis mee ware het niet dat de i-node de zelfde 11mbps connectie gebruikt om te communiceren met een andere i-node of de hoofd-i-node. Dus wordt de bandbreedte beperkt tot gemiddeld 1mbps per connectie, dus ook de connectie met het internet. Echter ligt dit iets genuanceerder.

We gaan er even vanuit dat je alleen op een i-node zit. Je hebt dan theoretisch 11/2 mbps tot je beschikking. Mooie snelheid om eerlijk te zijn want de helft gaat naar Internet de andere helft naar jou. Nu komt er een tweede gebruiker bij. Die gaat ook naar internet toe dus zijn verkeer zal ook via de zogenaamde uplink lopen. Dus de upling wordt gedeeld over 2 personen. Nu gaan we er even vanuit dat dit fair gaat wat wil zeggen dat de upling 5.5mbps is. De andere 5.5mbps wordt verdeeld tussen jou en de ander wat neerkomt op 5.5/2 = 2.75mbps per persoon, hierbij gaan we uit van een efficiënte verbindig.
Nu komt er een derde persoon bij. De uplink is effectief en zal het verkeer van de drie personen bevatten. 5.5/3 is dus 1.8mbps per persoon. Nu komt er een 4e persoon bij dan wordt het 1.375 per persoon. We kunnen doorgaan voor 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 personen respectievelijk 1.1, 0.92, 0.78, 0.68, 0.61, 0.55, 0.5, 0.46, 0.42, 0.39 en 0.37mpbs.

Stel nu dat er meerdere i-nodes op elkaar worden aangesloten via WiFi, dus niet via bijvoorbeeld 1000/100/10mbps Ethernet. Dan zal de performance nog slechter worden dan het Demos systeem van Casema/Wanadon't.

Daarnaast is VPN de enige veilige methode. Op zich niets mis mee dus. Maar VPN/IP-Sec (IP-Sec is een methode voor VPN) zal zelf ook nog een negatieve performance geven. Dit doordat al het verkeer wordt getunneld en dus per pakket een zekere overhead zal ontstaan. Daarnaast zal datacompressie in een VPN tunnel ook slecht haalbaar zijn dus plain tekst informatie zoals pure HTML/XML zal niet of nauwelijks worden gecomprimeerd binnen het netwerk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saedbanken schreef op 16 juli 2003 @ 16:08:
Hmm ik dacht toch echt dat ik dit al gepost had... :?
Maar goed onderstaande tekst stond dus gister op het forum van iSwitch.
Ben nu toch wel erg benieuwd of dit nou complete bullshit is, of juist niet..... ik heb er namelijk zelf geen verstand van. :P

[...]Grote quote[...]
Dit was dus die BS post waar ik het eerder over had :)
Jammer dat de iSwitch post er niet onder staat .. . ..
/me gaat even zoeken of ik m nog ergens tevoorschijn kan toveren ...

[edit]
Woei, voor het eerst dat ik echt wat heb aan me webcache :D
scorpio(Admin post op 15-7-2003 op 14:37 ( @ iSwitch boards )

leuk verhaal, maar wij werken hier niet met standaard wifi-apparatuur ...
Ergo, als we dus zeggen 11 MBit, dan bedoelen we dus ook 11 MBit ....
Enig verlies zou idd kunnen optreden onder invloed van bijvoorbeeld weersomstandigheden, maar het plaatje zoals hierboven geschetst is geenzins van toepassing op het door ons op te zetten netwerk.
Andere hardware dus :D

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iswitch (Super Admin) post op 5-6-2003 op 17:33 ( @ iSwitch boards )

1) Het intern IP adres is gebaseerd op een intranet. In het intranet kun je ook connecties van buitenaf verkrijgen, mits dat geblokkeerd is. Verder wordt er ook gebruik gemaakt van 'transparante' proxies.

2) Tegen een extra maandbedrag kun je gebruik maken van servers (behalve warezservers, pornoservers en al het andere wat tegen de wet is). Je moet echter deze wel koppelen aan een domeinnaam (meerdere kan ook) al het verkeer routen we dan door naar jouw server op locatie. Een extern IPV4 adres is voor de particulier niet mogelijk
Ziet er naar uit dat je intern een IPv6 IP adres krijgt, en middels proxies buiten mag gaan spelen.... .... oid? :(

Echt ranzig, geen extern IPV4 adres ... M.A.W. Die dikke quake server kan je dus ook niet gaan draaien, als ik het allemaal een beetje goed begrijp ...

Nu wil ik echt eerst bepaalde dingen die ik zeer veel doe testen voordat ik er maar over ga nadenken of ik wel deze ISP wil....

Zal ook wel weer iets zijn om de kosten te drukken? geen extern IP adres ??
En het duurt nog best lang voordat IPV6 echt de wereld in geblazen wordt ... Jammer Jammer Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaitSolaire
  • Laatst online: 31-07 23:00
Hmm, dit [zie post Saedbanken] was niet de post waar ik naar refereerde. Er was dan ook geen 'officiële' reactie op gekomen. Om iets over 23:00 verdween ineens het gehele forum. Wellicht terecht, maar jammer van de info.

[ Voor 9% gewijzigd door LaitSolaire op 16-07-2003 16:57 . Reden: referentie naar post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaitSolaire schreef op 16 July 2003 @ 16:55:
Hmm, dit [zie post Saedbanken] was niet de post waar ik naar refereerde. Er was dan ook geen 'officiële' reactie op gekomen. Om iets over 23:00 verdween ineens het gehele forum. Wellicht terecht, maar jammer van de info.
Ik zat nog even te zoeken naar de posts waar je het over hebt, het staat volgens mij in het zelfde draadje als die ik net neerklapte.

Anyway, de laatste meldingen over in/ex-terne IP adressen zijn:
===
15/7 15:50 Inmiddels is het interne IP-adres verhaal niet meer van toepassing, omdat er in alle wijsheid besloten is externe IP's te gaan gebruiken.
===
15/7 15:56 En waar haal je dan zo snel even IP nummers vandaan??? In die hoeveelheid? Binnen een week????

No records found for 'iSwitch'
Further Information
The RIPE Whois Database Reference Manual
RIPE-181 to RPSL Migration Information

8 IP adressen kosten al een week tegenwoordig, dan wil ik nog niet eens hebben over een klasse C range of een klasse B range (wat je nodig hebt) of een klasse B+ /20 i.p.v. /16.
===
15/7 16:05 Ergens op het forum was te lezen dat de aanvraag al wel is ingedient.
Overigens hadden wij vrij weinig moeite met het verkrijgen van 2 c-ranges

213.239.160/24
213.239.161/24

Maar die aanvraag werd via TrueServer ingedient dus dan gaat het misschien sneller dan wanneer je nog niet in hun systeem staat?
============

Dus ze zijn niet aangevraagd, maar stiekem toch weer wel ? (overigens zelf nix over die aanvraag terug kunnen vinden in de forums)

Verder was er ook nog steeds de discussie over IPv4 of IPv6 ... tis al 17.00 geweest, anders toch die knakkers eens bellend :D

Dit gegis wordt eigelijk niemand wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
volgens mij is dat iSwitch opgericht door een 'broekie', vast met goede bedoelingen maar niet veel verstand van zaken.
Maar zover ik weet schijnt die zooi toch al in Eindhoven aktief te zijn.

Waar ik mijn nek over blijf breken is waarom hun NIET zo'n grote/dure ontvanger nodig hebben en alle andere (werkende) WiFi aanbieders wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Waar zijn we naar op zoek?

Netwerkbeheerder, Contentbeheerders, PHP developers, Webdesigners, Monteurs, Administratieve medewerkers, Juristen, Helpdesk medewerkers, Verkopers, Inkopers en Thuiswerkers.

Reageren of open-sollicitatie
zegt genoeg?? :Y)
zullen we met zen alle soliciteren en dan het bedrijf kapen?? >:) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door gitaarwerk op 16-07-2003 23:41 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

Gitaarwerk schreef op 16 July 2003 @ 23:41:
[...]

zegt genoeg?? :Y)
zullen we met zen alle soliciteren en dan het bedrijf kapen?? >:) ;)
man! iedereen moet toch starten? de medewerkers komen echt niet zomaar uit de lucht vallen hoor! maargoed..

ik denk dat het heel wat gaat worden! ben benieuwd.. het is eind augustus beschikbaar hier..

eens even afwachten.. als het snel is .. neem ik het ook.. dan neem ik dat risico maar voor lief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Inderdaad, geef ze gewoon het voordeel van de twijfel.
Iedereen moet beginnen, en later kan het alsnog zo ontzettend verkloot worden zoals veel kabelaars het op dit moment gedaan hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bedrijf heeft gewoon hulp nodig. Solliciteer dan ook met goede bedoelingen, want dit bedrijf kan elke hulp gebruiken die ze kunnen krijgen. Ik bedoel, als je een landelijk draadloos netwerk met WEP sleutels gaat uitrollen dan laat je al zien hoe n00b je als bedrijf bent |:(

Op het forum had ik destijds gereageerd dat VPN een veel veiligere (en professionelere) oplossing was en dat WEP alleen geschikt is voor minder dan 4 PC's op een netwerk toen stond er een tijdje later op hun website ook ineens dat ze gebruik gingen maken van VPN ipv WEP omdat dat bij nader inzien veel veiliger bleek te zijn :?

Die eigenaar heeft blijkbaar doorzettingsvermogen, geef hem nu gewoon de expertise. Een draadloos netwerk in NL zou namelijk best leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hahal.. . inderdaad .. texten zijn verder wel netjes.. dus het is denk ik niet echt een geweldige n00b.. Lijkt me opzich wel gaaf, die 'solutions' die het bedrijf biedt.. :)
(dat van dat overnemen was gewoon een grapje ;) )

zal wel vet zijn.. mobiele telefonie, handhelds, laptops op een wireless internet in nederland door de lucht.. bij iedere telefoonpaal een wireless access point :D

[ Voor 29% gewijzigd door gitaarwerk op 17-07-2003 10:42 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 09:23:
Dit bedrijf heeft gewoon hulp nodig. Solliciteer dan ook met goede bedoelingen, want dit bedrijf kan elke hulp gebruiken die ze kunnen krijgen. Ik bedoel, als je een landelijk draadloos netwerk met WEP sleutels gaat uitrollen dan laat je al zien hoe n00b je als bedrijf bent |:(

Op het forum had ik destijds gereageerd dat VPN een veel veiligere (en professionelere) oplossing was en dat WEP alleen geschikt is voor minder dan 4 PC's op een netwerk toen stond er een tijdje later op hun website ook ineens dat ze gebruik gingen maken van VPN ipv WEP omdat dat bij nader inzien veel veiliger bleek te zijn :?

Die eigenaar heeft blijkbaar doorzettingsvermogen, geef hem nu gewoon de expertise. Een draadloos netwerk in NL zou namelijk best leuk zijn :)
euh, nou klinkt het alsof iSwitch de enige is die hiermee bezig is. Dit soort bedrijfjes schieten op dit moment uit de grond die landelijk willen gaan meedraaien. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er een aantal het niet gaan overleven. Als ze al zo snel van gedachten veranderen over hoe en wat dan blijkt wel weer dat ze de ballen verstand van het spul hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

MisterE schreef op 17 juli 2003 @ 20:20:
[...]

euh, nou klinkt het alsof iSwitch de enige is die hiermee bezig is. Dit soort bedrijfjes schieten op dit moment uit de grond die landelijk willen gaan meedraaien. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er een aantal het niet gaan overleven. Als ze al zo snel van gedachten veranderen over hoe en wat dan blijkt wel weer dat ze de ballen verstand van het spul hebben.
Sja iSwitch heft natuurlijk haast. Maar als het lukt om zo snel internet voor deze prijs aan te bieden dan hebben ze wel iets bruuts.

Ze gaan imho niet de nodes verbinden met wlan.. Zullen wel richtantennes zijn die een ferme brandbreedte hebben.

Ik vraag me trouwens af of de dekking wel goed zal zijn. Het is al erg druk op de daken door al die gsm netwerken en zoveel plek is er nu ook weer niet over.

Een intern ip kunnen ze eenvoudigweg niet maken.. Doen ze niet.

Eerst eens gebruikers ervaringen afwachten...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
iSwitch krijgt van mij ook het voordeel van de twijfel. Echt zielig die mensen die ze onderuit proberen te halen door te doen alsof ze van dingen afweten (o.a. dat 11mbit verhaal en dat verhaal met die IP ranges). Die mensen zouden echt niet aan zoiets beginnen als ze niet wisten waar ze mee bezig waren en ze weten volgens mij zeker zoveel als Chello (goldmine) in het begin.

Ik hoop dat het hier in Geldrop snel operatief zal zijn, het zou voor mij namelijk best een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op 18 July 2003 @ 14:50:
iSwitch krijgt van mij ook het voordeel van de twijfel. Echt zielig die mensen die ze onderuit proberen te halen door te doen alsof ze van dingen afweten (o.a. dat 11mbit verhaal en dat verhaal met die IP ranges). Die mensen zouden echt niet aan zoiets beginnen als ze niet wisten waar ze mee bezig waren en ze weten volgens mij zeker zoveel als Chello (goldmine) in het begin.
Grote verschil: Ze luisteren naar de mensen!! Ze passen hun manier van aanpak aan als blijkt dat de gekozen manier niet de meest bevredigende is voor het publiek.

En door dit soort pukkels is het forum dus ook dicht gegaan (denk ik)

Lijkt me sterk dat ze het in eens zó druk hebben, dat ze de forums niet meer bij kunnen houden (imo)

Anway, ik heb me ingeschreven, en wacht geduldig tot ik een contract en de voorwaarden op me deurmat krijg. Dan maak ik de definitieve beslissing, maar het ziet er erg positief uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
[deze kan weg]

[ Voor 97% gewijzigd door MisterE op 26-07-2003 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Kent iemand gebrukers uit Eindhoven met ervaring over iSwitch?
Werkt het daar al (goed)?
Daar schijnt het toch al aktief te zijn? Ik hoor/lees zoveel dat ze telkens andere systemen gebruiken, gaan ze dat nou per plaats anders maken dan?
Meestal bepaal je toch van te voren wat je gebruikt, bij iSwitch heb ik het idee dat ze dat zelf nog niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het is actief in de test fase. Je zult nog even moeten wachten of bel dat nummer even wat ze juist speciaal voor dit soort vragen hebben (staat op de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testresultaten

--------------------------------------------------------------------------------

Hieronder bevinden zich de testresultaten van een verbinding naar het iSwitch accesspoint. Deze testen zijn uitgevoerd via de website http://www.speedtest.nl, laptopkaart is uitgebreid met een externe 8 dbi paneelantenne (ter grootte van een sigarettendoosje)

11 MBit (802.11b) 2,4 Ghz - WiFi PCMCIA kaart LinkSys WPC55AG (afstand < 100 meter van Accespoint)

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 756.6 KByte/sec
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 748.4 KByte/sec
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 558.0 Conn/min
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 26.0 ms

11 MBit (802.11b) 2,4 Ghz - WiFi PCMCIA kaart LinkSys WPC55AG (afstand > 500 meter van Accespoint)

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 528.4 KByte/sec
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 548.4 KByte/sec
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 426.0 Conn/min
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 32.0 ms

54 MBit (802.11g) 2,4 Ghz - WiFi PCMCIA kaart LinkSys WPC55AG (afstand < 100 meter van Accespoint)

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 2460.1 KByte/sec
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 2125.7 KByte/sec
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 1258.0 Conn/min
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 23.0 ms

54 MBit (802.11g) 2,4 Ghz - WiFi PCMCIA kaart LinkSys WPC55AG (afstand > 500 meter van Accespoint)

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1854.4 KByte/sec
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 1564.3 KByte/sec
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 826.0 Conn/min
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 29.0 ms

54 MBit (802.11a) 5,0 Ghz - WiFi PCMCIA kaart LinkSys WPC55AG (afstand < 100 meter van Accespoint)

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 3247.8 KByte/sec
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 2145.2 KByte/sec
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 1638.0 Conn/min
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 16.0 ms

54 MBit (802.11a) 5,0 Ghz - WiFi PCMCIA kaart LinkSys WPC55AG (afstand > 500 meter van Accespoint)

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1775.4 KByte/sec
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 1544.9 KByte/sec
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 856.0 Conn/min
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 22.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

Hmm als dat serieus is die reply hier boven van mij. Dan schrijf ik me denk toch maar in 3mb voor zo weinig hmm.

Maar ik wacht toch nog effe af nee toch nie ik meld me gewoon aan en ik zie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me ook al aangemeld,

eerst waren ze super enthausiast omdat ik het hele vakantie park van WiFi wil voorzien,
maar het is nu verdacht stil in mijn inbox omtrent iswitch.
Ik hoor weinig meer van ze.
In aug/sep zouden ze een oplevering willen hebben, maar het word wel krap zo.

maar ik wacht af.... ik hoop dat het komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
En wat nou als het heel hard gaat waaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 22:14

Stewie!

Keen must die!

Thunder00x schreef op 27 July 2003 @ 18:16:
En wat nou als het heel hard gaat waaien.
wat bedoel je dan, waait dan je data weg 8)7

Die kastjes zullen in ieder geval goed vastzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
DaMorpheus schreef op 27 juli 2003 @ 18:56:
[...]

wat bedoel je dan, waait dan je data weg 8)7

Die kastjes zullen in ieder geval goed vastzitten
Verbinding zal toch wel enigszins verstoord worden bij harde wind lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

niet alleen bij harde wind lijkt me. Bij regen en onweer zal het ook wel worden beinvloed

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je verbinding word minder dat is een ding wat zeker is.. maar als je eerst met 5 mbit op de lijn zit en dan later met 2 mbit.. ja het is sneu... maar ach voor een uurtje? :)

Verder is het idee bij iSwitch ook om uiteindelijk steeds meer snellere lijnen aan te bieden. Maar ik denk dat er duidelijk in de overeenkomst zal staan dat er bij slecht weer geen 100% garantie kan gegeven worden op de 11mbit verbinding.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Trouwens er is een nieuws op de site van iSwitch:

iSwitch gebruikt eigen techniek
Uitgegeven: 24 juli 2003 11:56

iSwitch heeft een eigen techniek ontwikkeld waarmee het wel mogelijk is om geheel Nederland te gaan voorzien van breedband Internet. Gebleken is dat veel andere partijen proberen grootschalig een netwerk op te bouwen puur gebaseerd op WiFi. Zodra zij hun netwerk opbouwen loopt het prima. Maar zodra zij de mijlpaal van 50 gebruikers zijn gepasseerd krijgt het netwerk te maken met storingen en bandbreedte tekort. iSwitch heeft deze problemen voorzien en bouwt door toepassing van hun eigen techniek een stabiel en grootschalig landelijk netwerk.

-----------------------------------------------------------------------

Leuk nieuwtje maar wat moet de consument hier nou mee :? Laten ze nou eerst het alles opzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 28-07-2003 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 16:26:
100GB?
Met die snelheden zou ik t nog eens echt kunnen gaan halen ook :D
heb nu Basic ADSL, en ik zat vorige maand op 80GB ... w00ps

Toch maar even DU-Meter opnieuw gaan installeren :D

Anyway, ik ben inmiddels uitgekomen op de forums, en daar worden idd erg veel vragen netjes en leuk beäntwoord.

Ook erg leuk, je FUP geld niet voor intern netwerk ...
Ergens zie ik de logica niet, intern netwerk maar je PC is direct vanaf i-net benaderbaar ... like huh ? :D
Heb je soms een grote subnet oid ?
mhzz heb ook wel intersse eigelijk...
beter dan die rotte @home verbinding die ik nu heb... (512kb/s yea right.. meer iets van 200max)
maar waar kan je je download zien? (jij zegt 80GB vorige maand, waar zieje dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

* Falcon heeft maar eens de stoute schoenen aangetrokken en heeft gebeld met iSwitch.

Ik heb aantal vragen gesteld en deze met vol professionele instelling antwoord terug gekregen. 1 ding is mij duidelijk dit is geen fabeltje!

V1. Testfase of is het nu echt al in de lucht?

A. We zijn de testfase voorbij en zijn in de lucht. Vandaar dat we het forum ook hebben gesloten. De mankracht hebben we namelijk hard nodig.

V2. Ik heb de netwerk foto bekeken op uw site en ik was benieuwd hoe u de datacenters aan elkaar linkt.

A. Dit gebeurd doormiddel van huurlijnen. Maar de bedoeling is dat later de huurlijnen om gezet worden naar draadloze verbindingen en worden meegenomen in het iSwitch netwerk.

V3. Slecht weer en de verbinding.

A. Theoretisch moet er niks gebeuren. Praktijk heeft ons geleerd dat als u aan de rand van het draadloos netwerk zit.. u signaal kan afzwakken.

V4. Meerdere pc's op het netwerk doormiddel van een server. Hoe gaat dit in zijn werking.

A. Dit is geen probleem. Werkt als volgt:

VB.

U heeft 1 iSwitch (= 1 ip adres) account
U heeft 1 server die het netwerk deelt voor het netwerk daar achter

Als u nu iedereen laat internetten..zal er automatisch gezien worden door onze server dat het verbruik omhoog gaat. Hier treed dan Loadbalancing in werking. De regel die we hiervoor hebben is dat de gebruiker met minder verbruik van data voor gaat dan de gene met meer verbruik van data.

Maar als u nou als enigste met u server en met meerdere pc's er achter zit en u zit volop te internetten... maar er is op dat moment ook niemand aan wezig op de desbetreffende accesspoint zult u gewoon van de hele bandbreedte mogen genieten.

U kunt bijvoorbeeld ook kiezen om een 2de ipadres te nemen op 1 iSwitch account . (= 2,50 extra! permaand)

V5. De beschikbaarheids datum die nu gelden. Lopen die nog gelijk aan jullie werkschema? :)

A. Zoals u begrijpt is dat moeilijk om antwoord op te geven. Dit is afhankelijk van technische oorzaken (problemen die we in praktijk moeten oplossen bv.).

V6. Heeft u nog vacatures? :)

A. Nou dan zou u uit leeuwarden elke ochtend moeten komen :)

----------------------------------------

Toch redelijk netjes antwoorden gekregen dacht ik zo.... Ik begin het trouwens wel ontzettend interresant te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

LOL,

DIt verhaal klinkt me wel heeeel erg bekend in de oren.

De termen zoals: gratis internet, datacenter, ip adres erbij voor een paar euro en geheel Nederland voorzien. Deze termen werden/worden nog steeds gebruikt door jawel: HSDI.

Is het dan zo dat het rijtje als volgt wordt:

Future Products -> BcBnet -> HSDI -> Skyfy -> iSwitch?

Waar wil iSwitch nog klanten vandaan halen? De gebieden die lange tijd verstoken zijn gebleven van breedband zijn zo goed als allemaal voorzien (nog 15% niet) van breedband.

Als ze genoegen nemen met 10 klanten per dorp dan hoor je mij niet meer klagen!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

slaay schreef op 28 July 2003 @ 12:29:
LOL,

DIt verhaal klinkt me wel heeeel erg bekend in de oren.

De termen zoals: gratis internet, datacenter, ip adres erbij voor een paar euro en geheel Nederland voorzien. Deze termen werden/worden nog steeds gebruikt door jawel: HSDI.

Is het dan zo dat het rijtje als volgt wordt:

Future Products -> BcBnet -> HSDI -> Skyfy -> iSwitch?

Waar wil iSwitch nog klanten vandaan halen? De gebieden die lange tijd verstoken zijn gebleven van breedband zijn zo goed als allemaal voorzien (nog 15% niet) van breedband.

Als ze genoegen nemen met 10 klanten per dorp dan hoor je mij niet meer klagen!
Hey interresting dit kende ik nog niet :)..

Maar ik weet niet waarom je meteen de kleine dorpjes er bij haald.. ik denk eerder dat dit reeler is voor de steden.. vanwege afstand die overbrugt moet worden.

De regel die ze geven btw als volgt... als je 35 mensen over kunt halen voor iSwitch.. dan willen ze er een accesspoint neer plaatsen..

We shall see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€ 2.50 p/maand voor een extra IP adres !?!? Dan neem ik er meteen 5 :D

1 voor m'n Quakeserver, 1 voor m'n FTP en nog een voor m'n shoutcast etc...

Tenminste als er gebruikt wordt gemaakt van een extern IP. Wat m'n nou nog steeds niet duidelijk is. Maar het lijkt me logisch dat een extern IP adres zal worden gebruikt. Wat moet je anders met zo'n verbinding ? Ik ga toch echt voor een of meerdere servers en ik denk niet dat ik de enige ben.

Ik heb laatst die gast van iSwitch ff op msn gesproken en hij vertelde me dat je voor €70,- een eigen accespoint kan kopen die het signaal van het centrale accespoint versterkt. Ik woon nl. 2.5 km van het centrale accespoint in Breda af (wat mij vertelt is is dat die vlakbij het Centraal Station staat) en zonder extra accespoint ga ik die 11mbit denk ik niet gaan halen.

Maar we wachten af. Het zou vanaf augustus beschikbaar kunnen zijn (3e kwartaal). Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 12:43:
€ 2.50 p/maand voor een extra IP adres !?!? Dan neem ik er meteen 5 :D

1 voor m'n Quakeserver, 1 voor m'n FTP en nog een voor m'n shoutcast etc...

Tenminste als er gebruikt wordt gemaakt van een extern IP. Wat m'n nou nog steeds niet duidelijk is. Maar het lijkt me logisch dat een extern IP adres zal worden gebruikt. Wat moet je anders met zo'n verbinding ? Ik ga toch echt voor een of meerdere servers en ik denk niet dat ik de enige ben.

Ik heb laatst die gast van iSwitch ff op msn gesproken en hij vertelde me dat je voor €70,- een eigen accespoint kan kopen die het signaal van het centrale accespoint versterkt. Ik woon nl. 2.5 km van het centrale accespoint in Breda af (wat mij vertelt is is dat die vlakbij het Centraal Station staat) en zonder extra accespoint ga ik die 11mbit denk ik niet gaan halen.

Maar we wachten af. Het zou vanaf augustus beschikbaar kunnen zijn (3e kwartaal). Ik ben benieuwd.
2,5 km.. nou ze zeggen dat 5 km te over bruggen valt... Snap niet waarom je dan de antenne nodig hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het volledig met Slaay eens! Dit verhaal klinkt mij ook erg bekend in de oren. Allemaal beloftes van HSDI(Hoge Snelheids Draadloos Internet) provider. Wat ze er van gebakken hebben? Niks. Ik ben erg lang toch voorstander gebleven voor HSDI omdat zij toch werk deden om te proberen breedband in Sevenum te krijgen; Had ik dat maar niet gedaan.

Oh, en HSDI, omdat KPN nu ADSL heeft aangelegd, kan hun antenne(s) weghalen en opnokken met de kosten. Ik hoorde trouwens enkele weken geleden dat het bedrijf ook falliet zou zijn.

Verwacht dus niet te veel van al die draadloos internet providers. Geen testfases voor 4 personen die dan elk met misschien 500kb/s downloaden *woohoo* en dan hierover opscheppen; nee; voor grotere getalen denken.
En eerst zien, dan geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

nou, als die 70 euro extra voor een AP het verschil zou betekenen tussen wel- of niet iSwitch dan wil ik ook nog wel zo'n AP aan de muur schroeven hoor :) dat is nog altijd goedkoper dan elk ander abo. En als ze dat ding bij ons ook bij het station plaatsen zit ik goed, volgens anwb routeplanner 1.2 KM en dat is niet eens hemelsbreed :) Hoewel het logischer zou zijn om zo'n AP aan de Eusebiuskerk (volgens mij hoogste punt int centrum, maar weet niet zeker)) te plaatsen maar ik denk dat ze daar geen toestemming voor krijgen :+ (hoewel er ook paranormale- en computerbeurzen in die kerk worden gehouden)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nou ik geef ze zeker wel een kans. Dat is ook wel te merken aan het aantal posts in dit topic :)

Als ze hun kosten zo laag kunnen houden zoals ze het nu aanbieden. Is dit natuurlijk niet alleen leuk voor de particulier maar ook voor de zakelijk kant.

Het enigste wat ze nodig hebben is veel promo en een goed netwerk in Eindhoven dit gebruiken als promotie materiaal (denkend aan om bij bedrijven in die regio een goede test te laten zien. )

Het enige jammere is .. dat zoiets nooit van uit het noorden van Nederland word gestart :(

[ Voor 13% gewijzigd door Falcon op 28-07-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Het jammere is ook dat dit al het zoveelste bedrijf is wat in de regio van Eindhoven met draadloos internet start!

Accesspoints, Trip icm HSDI, BcBnet en Future Products. Allemaal zouden ze in regio Eindhoven starten en van alle is niks terecht gekomen!

Waar haal je in godsnaam 11 mbit voor Euro 29,75 per maand vandaan?

Nog leuker 802.11 a/b/g zijn licentievrij tot 100 mWatt. Maar iSwitch mag 5 Watt gebruiken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

iSwitch gebruikt eigen techniek
Uitgegeven: 24 juli 2003 11:56

iSwitch heeft en eigen techniek ontwikkeld waarmee het wel mogelijk is om geheel Nederland te gaan voorzien van breedband Internet. gebleken is dat veel andere partijen proberen grootschalig een netwerk op te bouwen puur gebaseerd op WiFi. Zodra zij hun netwerk opbouwen loopt het prima. Maar zodra zij de mijlpaal van 50 gebruikers zijn gepasseerd krijgt het netwerk te maken met storingen en bandbreedte tekort. iSwitch heeft deze problemen voorzien en bouwt door toepassing van hun eigen techniek een stabiel en grootschalig landelijk netwerk.
Gaat zelfs bijna klinken als oplichting. Het produkt is te mooi om waar te zijn, en alleen Iswitch heeft een speciale techniek?

Er zullen genoeg mensen die zich aanmelden en betalen, en zodra dat gebeurd bedrijf failliet, geld weg.

Laat ze maar eerst een stabiel netwerk draaiende hebben.
Klein beginnen, kwaliteit leveren, doorgoeien.

Nu klinkt het echt als grote onzin.

ps. Normaal ben ik heel voorzichtig met zulke uitspraken, maar dit bedrijf heeft nog helemaal niets gepresteerd, en dan al aankomen met zulke verhalen?

[ Voor 8% gewijzigd door XthinkZ op 28-07-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

slaay schreef op 28 juli 2003 @ 15:06:
Het jammere is ook dat dit al het zoveelste bedrijf is wat in de regio van Eindhoven met draadloos internet start!

Accesspoints, Trip icm HSDI, BcBnet en Future Products. Allemaal zouden ze in regio Eindhoven starten en van alle is niks terecht gekomen!

Nog leuker 802.11 a/b/g zijn licentievrij tot 100 mWatt. Maar iSwitch mag 5 Watt gebruiken?!
mmmm...shit daar zit wat in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

eerlijk gezegd zal het mij een wurst wezen hoeveel watt ze wel of niet gebruiken. Voor mijn part gebruiken ze kaboutertjes om de packets over te brengen. Als ze tegen die prijs wireless + 11mbit + goede stabiele verbinding + fup voor 30 euro per maand kunnen leveren vind ik het best, maar zoals hierboven ook al tig keer wordt geopperd: eerst maar eens zien hoe het uiteindelijke product presteert als het voor de consument op de markt komt.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verder nog een probleem met wireless internet.

Op commerciele basis is het de bedoeling zoveel mogelijk klanten aan te trekken.
Maar als je zulke snelheden gaat leveren?, hoe ga je voorkomen dat personen hele wijken niet gaat voorzien met wireless internet met 1 iswitch verbinding?

Wireless internet met zulke snelheden aanbieden voor zulke lage prijzen is totaal niet luctratief.

Dan ben je zo failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

kweenie hoor, maar als je je hele wijk gaat voorzien van internet met 1 iswitch abo, krijg je al snel een waarschuwing ivm FUP. Volgens mij wordt je snelheid afgeknepen tot 1 mbit na een zoveelste waarschuwing ofzo, of meteen al bij de 1e keer. Ik weet 't niet meer precies, stond op het forum

[ Voor 4% gewijzigd door Apie! op 28-07-2003 16:02 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Apie! heeft gelijk... dat heb ik ook gelezen van iSwitch. Maar goed dat is ook de eeuwige strijd tussen goed en kwaad.

Zoals iedereen hier aangeeft... we shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

kweenie hoor, maar als je je hele wijk gaat voorzien van internet met 1 iswitch abo, krijg al snel een waarschuwing ivm FUP. Volgens mij wordt je snelheid afgeknepen tot 1 mbit na een zoveelste waarschuwing ofzo, of meteen al bij de 1e keer. Ik weet 't niet meer precies, stond op het forum
Het is maar een voorbeeld, een hele wijk is natuurlijk overdreven. Maar aangezien je met wireless redelijke afstanden kunt halen en deze snelheden worden beloofd, ga je een hoop subnetwerkjes krijgen.

Uiteindelijk zal blijken dat er helmaal niks van de beloofde snelheden terecht zal komen.
En dan vraag ik me alsnog vervolgens af, waar haalt dit bedrijf de bandbreedte vandaan om 10 mbit up en down internetverbinding te leveren voor 30 euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog... voor 30 eurotjes in de maand krijg je zeg maar nergens al 100 kb/s of zo. Ze bieden wel 11 mbit, maar dat zie ik zo gauw idd niet gebeuren. Ik ben voor 30 euro eerlijk gezegd al blij met pakweg 100 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

The Real Falcon schreef op 28 July 2003 @ 16:03:
Apie! heeft gelijk... dat heb ik ook gelezen van iSwitch. Maar goed dat is ook de eeuwige strijd tussen goed en kwaad.

Zoals iedereen hier aangeeft... we shall see.
Je hebt gelijk, het wordt gewoon afwachten.
Tot dan is niks zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe is de ping? dat is voor mij belangerijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Reactie hierop van iSwitch op het forum stond dat er gewoon 30 - 40 gehaald word. Dus gewoon de normale pings voor om op internet te multiplayeren (---> nieuwwoord@vandale.nl :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 19:05
slaay schreef op 28 July 2003 @ 15:06:

Tis idd de zoveelste met verhalen maar iswitch heeft al concreet wat. ze geven ook best veel technische info, waarmee ze toch wat onderbouwen. Hun forum sluiten vind ik hun goed recht. Tweakers sluit ook wel eens wat als de inhoud hun niet bevalt.

Dat het goedkoop is, kun je ze toch niet kwalijk nemen.

op hun website en in dit topic ook d8 ik werd e.e.a. uitgelegd : tussen de I-switch nodes wordt draadloos gecommuniceerd maar niet volgens de 802.11 norm. daar schijnen ze speciale technieken en licenties voor te hebben. waarom zou dat nou onmogelijk zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Het is gewoon de kwestie waarom andere partijen geen 11 megabit kunnen leveren voor nog geen 30 euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Zo begon het ook met het satelliet internet tijdperk paar jaar geleden. In het begin gruwelijke snelheden aanbieden tot 12mbit ofzo voor 30 euro/m excl telkosten natuurlijk, en dan verbaast zijn over dat je dik enkele tientalle GB's naar beneden haalt. Maar dan komen ze erachter dat het niet rendabel is(astra was toch wel erg duur per mb)..en gaan ze een onevenredig aantal users per internetlijn erop keilen. Als dat niet helpt, gewoon bepaalde services afknijpen etc etc

Ik wil niet negatief doen, maar het is toch gewoon onrealistisch om een particulier te gaan voorzien van dik 10mbit voor 30 euro. Vooral het publiek dat je met wireless aantrekt is meer tweakers georienteerd en zal dus vele malen meer downloaden dan het gemiddelde adsl volk. Ik hoop echt dat het ze gaat lukken, maar ik heb echt mn twijfels hierover..er zijn zoveel bedrijven geweest met dit soort fantastische ideeen, die een jaar daarna gewoonweg failliet zijn gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even wat opheldering,

HSDI is falliet, dat is na te trekken bij de k.v.k.
het kleine bedrijfje HSDI onderdeel van bcbnet dacht het allemaal af te kunnen met 100mWatt apparatuur. (gewoon de winkel app.)
iSwitch werkt met 1watt zendapparatuur, en niet met omni antennes.
(kom ff niet op de naam, maar de look-a-like telefoon signaal zenders)
Dus deze kunnen ongeveer op 15 km werken, hsdi ging tot 500 m.
Ik meen te zeggen dat hun app. tot 108 Mbits kan,
maar de huidige thuis app. nog maar tot 55 Mbits is.

Ze hebben 3 pakketen,
Lite, 17,95 pm
iSwitch, 29,95 pm
Max, ca 60,- pm

ook hanteren ze een zakelijke verbinding.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.