Toon posts:

[XP] Hoe desktopicons vergrendelen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik de tv-out gebruik om een divx op tv te kijken, verandert de resolutie van het beeldscherm. geen probleem, ware het niet dat alle icoontjes nu linksboven blijven staan nadat ik de resolutie weer terug heb gezet. ik gebruik TVCC (gratis versie van tv-tool) maar het probleem treedt ook op bij tv-tool.

iemand een idee of programmaatje dat dit kan oplossen?

Daan

ps. normaal staan de iconen over het hele scherm verdeeld (1600x1200) in groepjes, zodat de spelletjes rechtsonder staan en de drives rechtsboven, enz.

het probleem zal ik nog even een keertje uitleggen: als je de resolutie verandert, zet windows xp pro de iconen allemaal in hetzelfde stukje scherm, namelijk 640x480, linksbovenin het scherm. ik wil, nadat ik de res. weer naar 1600x1200 heb gezet, dat de icoontjes allemaal weer op hun originele plaats staan. staan deze posities misschien ergens in een bestandje opgeslagen? O-)

mijn stats: winXP pro NL, athlon xp1700+, ECS l7s7a2 SIS mainboard, 17"hansol scherm

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 15:29 . Reden: duidelijker ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Om even een beeld te krijgen...

1. Waar staan de icoontjes voor dat je Divx gaat kijken?

2. Welke icoontje zijn dat? My computer en zo?

3. Is dit niet simpel op te lossen met : Rechtermuisknop -> Pictogrammen schikken -> Automatisch schikken?

8)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

beetje misleidende titel... ik dacht dat je niet wist hoe je systeem te locken :P
maar is wel interessant "probleem" waar veel mensen last van hebben, heb er ook nog geen oplossing voor, buiten het auto arrange, maar dan heb je dus idd alles heel irri links uitgelijnd.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Desktopindeling opslaan
Bedoel je zoiets?

Kleine titelfix: ??'s verwijderd en graag zou ik nog even je OS toegevoegen conform de WOS-Policy, zou je die dus nog willen vermelden? :).

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

The Real Falcon schreef op 11 June 2003 @ 15:16:
3. Is dit niet simpel op te lossen met : Rechtermuisknop -> Pictogrammen schikken -> Automatisch schikken?
nee dat is lekker :X
dan staat alles geschikt van linksboven naar rechtsonder, nee dat is erg nuttig ;)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

rechtermuisknop, uitlijnen op raster?
(wel even doen als je iconen goed staan, dan blijven ze de volgende keer in die volgorde staan)

weet niet precies wat je wil :D

[ Voor 41% gewijzigd door sh4d0wman op 11-06-2003 15:24 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Dit is niet te fixen om de volgende reden:

De icons staan ingesteld op jouw desktop bij een bepaalde resolutie.
Ga je die resolutie verkleinen en icons fixen, dan zou dat betekenen dat de meeste icons onder je taskbar verdwijnen.

Dan kan niet omdat je desktop eigenlijk ook een map/window is en die icons deel uit maken van dat window. En de grootte van dat window/desktop is afhankelijk van de resolutie en zal dus qua groote mee veranderen met een resolutie wijziging.
Aangezien de desktop geen scrollbars heeft veranderd de indeling dus ook automatisch.

:)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 10:46

Super_ik

haklust!

ultra mon heeft een optie waame je de postitie van je iconen kan opslaan en later weer oproepen :)

ultramon is gratis en goed te vinden met google :Y)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik gebruik naar volle tevredenheid al 1,5 jaar IconLock. Freeware, met voldoende opties.

|_____vakje______|

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 12:35

radial

Watch out

Deze gebruik ik al een tijdje, stop de .dll in de windows\system32 map, run the .reg file en je krijgt 2 opties als je met je rechtermuis klikt op een folder op je desktop:
-save desktop icon layout
-restore desktop icon layout

layout.zip

20xSF170s - ozo

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

de nieuwere versies van tvtool hebben overigens ook een icon lock tool ingebouwd, dus als je tv chip ondersteund wordt, zou je ook daar naartoe kunnen overstappen

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1