Desktopindeling opslaan

Pagina: 1
Acties:

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Meestal is m'n desktop nog drukker, maar ik heb nog niet zo lang geleden opnieuw geinstalleerd. Zoals je kunt indenken is het aardig wat werk om al die pictogrammen op de goede plaats te zetten. Dat is geen probleem, als ze maar blijven staan.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~walle186/GoT/desktopop.jpg

Dat doen ze helaas niet, als je je resolutie even verandert of als je dat vergrootlas wat je ziet staan (std. in Windows) gebruikt, staan je pictogrammen weer fout! Zo zijn er nog een paar voorbeelden.

Wat ik eigenlijk wil is een programmaatje die onthoud hoe m'n pictogrammen staan en deze eventueel ook opslaat zodat hij ze altijd terug kan zetten als ik dat wil. Bestaat zoiets?

Dividend for Starters

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zoeken op Download.com naar 'desktop icons'
Icon Restore 1.0
Het is toch mooi wat ze tegenwoordig allemaal voor programmaatjes verzinnen he :P.
offtopic:
Ondertitel klopt volgens mij niet helemaal meer ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Compubiter op 21-02-2003 14:03 ]

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Compubiter schreef op 21 February 2003 @ 14:02:
Zoeken op Download.com naar 'desktop icons'
Icon Restore 1.0
Het is toch mooi wat ze tegenwoordig allemaal voor programmaatjes verzinnen he :P.
offtopic:
Ondertitel klopt volgens mij niet helemaal meer ;)
Grmbl :|

Waarom vind jij ze wel en ik niet ;(
Ik kreeg alleen icon ontwerpdingen enzo en converteren van jpg naar ico, maar goed, ik ga dit even tetsen ;) Alvast bedankt!

offtopic:
Idd, done >:)

Dividend for Starters

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Hee, eindelijk heb ik gevonden waar dat programma zich in nestte :o

Hij zet twee extra waarden in het 'rechtermuisknop-menu' van My networklocations & My Computer, te weten: "Save desktop icon layout" & "Restore desktop icon layout".

En guess what? Het werkt nog ook! *D
Nogmaals bedankt dus :)

Dividend for Starters

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[nohtml]
PromWarMachine schreef op 27 February 2003 @ 13:57:
Hij zet twee extra waarden in het 'rechtermuisknop-menu' van My networklocations & My Computer, te weten: "Save desktop icon layout" & "Restore desktop icon layout".
"Icon Restore gives you the ability to save the placement of your desktop icons and restore them to their saved placement any time they get moved. Simply place your icons wherever you want them on your desktop, right click My Computer (or any system icon) and left click on 'save icon layout' from the pop up menu. If your icons ever get moved because your computer entered safe mode or you changed the screen resolution, right click My Computer and left click on 'restore icon layout' from the pop up menu. It is the perfect solution for anyone that needs to change the screen resolution frequently."
Maar ik ben blij dat het gelukt is ;).