Toon posts:

Emule via Sitecom router

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik enorm veel problemen heb met mijn Edimax router BR-6104 (Emule, @home, Router Edimax BR-6104).
Wil ik nu een andere gaan kopen. hij moet het zelfde kunnen als die Edimax, maar emule (edonkey enz.) moet hier wel op werken zonder dat mijn router/internetverbinding vast loopt.

nou heb ik de "Sitecom DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S"
(http://www.sitecom.com/pr...p?product_id=152&grp_id=7) op het oog ... werkt deze fatsoenlijk in combinatie met Emule ?? Zo niet, welke router zouden jullie mij dan wel aanraden ... ?
thx

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24
Ik gebruik een D-link 604, keine problemos

Wel het poortje geforward van emule?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk alles staat gewoon goed ingesteld ... het probleem zit hem echt in die edimax router. dit weet ik zo goed als zeker aangezien er hier meer mensen met het zelfde probleem zijn ...

• Psylocke
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08-2021

Psylocke

De Utregse Kudde

Ik heb een sitecom Broadband Router 8spt (ook voor @home) , en werkt goed met emule. Nooit problemen mee.
Dat het problemen kan hebben met je edimax router, kan trouwens te maken hebben met het aantal connecties dat emule maakt, dit kan je in emule wel veranderen.

DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... dus die Sitecom is zo'n slechte keus nog niet ?
Ik staar me onderhand helemaal blind op die routers. :/ Vooral als je ziet dat @home (essent) met een Moterola modem (blijkbaar) niet de meest ideale combinatie is om een router tussen te zetten. Zo had ik eerst de E-tech router op het oog maar deze werkt schijnbaar niet met een Moterola modem (www.routershop.nl)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

werkt pirma, ik ben fanatiek eMule gebruiker en heb een Sitecom DC 202 waar nog een heleboel studenten doorheen gaan.

Gewoon ff onder Virtual Servers de eMule poorten poortmappen, eitje, je kijgt dan altijd een goed ID en kan lekker hard gaan.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Velthuis
  • Laatst online: 18-10-2005
neut> Vrijwel alle routers werken prima met het Motorola EuroDocsis modem hoor. Alleen het houdt een beetje op als je in moeten loggen met het L2TP protocol bij je ISP. De enige ISP in NL (en misschien wel deze gehele aardkloot) die het L2TP protocol gebruikt is Casema/Wanadoo Cable.

Bij @Home hebben ze misschien wel dezelfde modems, maar ze gebruiken met dat modem nog steeds dezelfde manier van inloggen (PPPoE?) als ook al met de COM21 werd gebruikt.

Voor lezers die Casema/Wanadoo Cable hebben: zie hier

Psylocke> Wat is bij het aantal verbindingen het probleem dan met de Edimax BR-6104? En waarom heeft de Sitecom DC-202 (en anderen) dat probleem niet? Ligt het in de (standaard)instellingen van de firewall?

[ Voor 33% gewijzigd door Velthuis op 11-06-2003 10:54 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Mijn Sitecom 4S werkt prima icm Emule. Zorg er wel voor dat je de laatste firmware hebt (1630); daar is wat gedaan aan het maximaal aantal connecties tbv Emule :)

• Velthuis
Wokschotel> Als het aan het aantal connecties ligt, dan zou het goed kunnen zijn dat bij de Edimax BR-6104 het probleem zit bij de standaard-instellingen van de firewall. Als je kabel hebt kun je firmware 0.64 gebruiken, die te configureren is voor DoS criteria. Gewoon even ophogen indien nodig dus, maar misschien kan iemand met meer verstand hiervan even aanvullen of mijn verhaal naar de prullenmand verwijzen.
Als je een oudere firmware hebt weet ik niet wat de "standaard" is, maar die kun je dan vervolgens niet aanpassen. Heb je ADSL (PPTP) dan werkt 0.64 niet lekker en heb je firmware 0.59a nodig, maar ik weet dus niet hoe uitgebreid daar de firewall te configureren is.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Heb de Sitecom DC-201 router die het prima doet met eMule (eMule computer draait 24/7 zonder problemen). Die DC-202 zal het dan waarschijnlijk ook goed doen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• DyArt
  • Laatst online: 12:02
ik gebruik inderdaad ook die 0.64 firmware en bij mij werkt emule als een trein, ik heb een server staan en daar draait emule 24/7 op en tegelijkertijd kan ik op mijn andere werks computers nog gewoon internetten (chello)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die 0.64 versie al een tijdje en ik ben bezig geweest met die settings van de firewall (ik kwam er nie helemaal aan uit...) Maar als ik de firewall op 'disabled' zet zou je dat probleem ook kunnen omzeilen (toch ?) en dat werkte niet ... :(
* neut zit nog steeds zonder emule

• Velthuis
Neut> Uit de link in je openingstopic blijkt dat je last hebt van Sync Flood en Smurf. Kijk, dan lijkt me het uitschakelen van je firewall er al voor te zorgen dat de boel in de soep loopt. Zelfs met je firewall aan (en dus die hele zooi gedropt) blijft het verkeer op je @Home verbinding natuurlijk wel voor niks naar je toe gepompt worden. Je verwijst ook naar veel meer mensen die problemen met de Edimax BR-6104 hebben, maar het vervelende is dat vaak alleen mensen met problemen zich melden en dan afgeven op het merk dat niet werkte. Als na wat tips het geheel wel werkt, hoor je ze niet meer (vaak rotte kabels en/of niet nieuwste firmware).

Voor mij werkt de Edimax BR-6104 prima, maar ik geef toe dat ik geen eMule draai (ik weet niet eens wat het is). Wel draait bij mijn broertje (ook op @Home) 24/7 Kazaa en/of I-mesh; ik weet niet of dat een indicatie is. Het enige probleem dat ik ben tegengekomen is dat er vrij vaak een poortje brak lijkt te zijn op de switch (ik heb er al 5 netwerkjes mee gebouwd) en dat de ingebouwde DHCP server niet altijd even stabiel is. Oplossing: fixed IP voor je clients. Die heb je toch al nodig voor portmapping. ;)

Misschien omschrijf je hier je probleem met de Edimax (die je immers al hebt) nog eens goed, geeft aan hoe het tegenwoordig staat met je Sync Flood en Smurf attacks en misschien wil DyArt zijn essentiele settings wel even achterlaten middels wat screenshots. Voila!

Verwijderd

Topicstarter
Velthuis > Mijn internet werkt prima zolang ik Emule niet gebruik. Dus Kazaa, MSN en noem maar op werken perfect zonder verdere instellingen mbt de firewall of portmapping. De 'smurf' en 'sych flood' berichten krijg ik ook alleen als ik Emule gebruik. Zodra ik het programma dus gebruik valt binnen een uur, soms een dag, mijn internet verbinding weg (of zo enorm sloom dat het te verwaarlozen is) alle instellingen in de router staan dan nog gewoon goed en hij geeft aan dat de verbinding er nog steeds is. Mijn netwerk (met de andere pc) werkt dan ook nog steeds. Soms (dus lang niet altijd) als ik de router, de modem en de computer opnieuw opstart is het probleem verholpen en doet mijn internet verbinding het weer (tot ik Emule aan zou zetten). Maar meestal moet ik gewoon een paar uur de computer uitzetten en dan doet ie het ineens weer.

ff voor de volledigheid:
Mijn instellingen:
2 x PC met Windows XP
Edimax Router BR-6104, firmware 0.64
@home Breedband met Moterola Modem
verder heb ik een dhcp ingesteld met oneindige leasetime, de firewall van de pc's zijn uitgeschakeld.

links:
Voorbeeld van iemand met het zelfde probleem
Mijn vorige post (ook hierboven vermeld)

• Velthuis
Wil je ook even bevestigen dat je al geprobeerd hebt de DHCP server in je Edimax uit te schakelen en je PCs een vast IP adres gegeven hebt (met Gateway op 192.168.2.1 en alle subnetmasks op 255.255.255.0)? Dank je!

Ik kan je niet zeggen of eMule WEL portmapping nodig heeft, maar heb je het al geprobeerd (een search of google geven wel aan hoe dat moet)?

En misschien kun je contact opnemen met Edimax over het aantal connecties dat de BR-6104 aankan? Schrijf gewoon aan support@edimax.nl en je hebt meestal vrij vlot antwoord (van Martijn Barrink).

PS: Als je in je voorbeeld van iemand die ook problemen ondervind "Tijntje" bedoelt: die heeft een wireless BR-6104W, waarvoor de firmware inderdaad nog minder op orde lijkt te zijn.
PPS: Hierboven geeft DyArt aan dat het bij hem WEL werkt en Wokschotel geeft aan dat Sitecom iets heeft moeten doen met firmware om het aantal connecties t.b.v. eMule goed te krijgen => vraag DyArt en Edimax dus!

[ Voor 46% gewijzigd door Velthuis op 12-06-2003 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb idd al een keer met een vast IP-adress geprobeerd ... maar dit hielp ook niet.
Contact opnemen met Edimax heeft niet zo veel zin... ik heb hier wel een keer of 3 iets gepost maar elke keer krijg je het antwoord dat je je poorten moet forwarden en dat ze Emule al getest hebben in hun 'lab' ... ga je er dan nog een keer wat verder op in dan krijg je geen antwoord meer... :'(

• Velthuis
neut> Ik heb mijn post nogal gewijzigd, zie boven. Verder:

* Wat is je instelling van UPnP?
* De firewall in je Edimax staat wel aan? (hoe zie je anders Sync Flood en Smurf?)

DyArt> Kun jij essentiële screenshots posten? Dan is dit "probleem" voor eens en altijd opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door Velthuis op 12-06-2003 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
1) UPnP staat uit (al weet ik nie precies wat het is)
2) de firewall staat nu wel aan ja, maar ik heb Emule geprobeert met de firewall uit maar toen kreeg ik dezelfde problemen als met Emule aan.

PS. met portmapping bedoel je toch gewoon dat ik in`virtual server` de volgende poorten forward:
192.168.2.xxx (mijn IP binnen het Lan)
4661 TCP (Private & Puplic Poort)
4662 TCP (Private & Puplic Poort)
4665 TCP (Private & Puplic Poort)
4672 UDP (Private & Puplic Poort)
(dit aan de hand van de standaard waarde (poorten) de Emule gebruikt))

• Velthuis
1) Zet die eens aan (Universal Plug & Play). ;)
2) Ik ken eMule niet, maar als jij zegt dat dit de poorten zijn, dan zal dat wel zo zijn. Als je met Virtual Server doet dan stuurt je router die poorten feitelijk naar dezelfde poort (als je Private en Public hetzelfde doet) op een specifieke client (PC). Je moet dus een vast IP adres gebruiken dan op die PC. Maar je had dat al. En ik neem aan dat je de DHCP server van je Edimax inmiddels ook op disabled hebt (scheelt werk voor je router). Wil je op een willekeurige client eMule kunnen gebruiken, gebruik dan een trigger port [in menuutje waar ik naam even niet van weet, ook bij NAT]. De computer die die trigger aanstuurt krijgt dan de genoemde poorten geopend en communiceert met je externe IP naar het internet.

Maar probeer eerst 1) eens...

• DyArt
ik heb de volgende poorten gemapped:
TCP - 4662 4661
UDP - 4665 4672

UPNP enabled
Firewall Disable

Emule:

max bronnen per bestand: 500
max verbindingen: 50
max nieuwe verbindingen/5sec: 10

• Velthuis
DyArt> Dat heb je dus in Virtual Server gedaan en dan zoals al door neut aangegeven, maar hij had alleen een foutje voor poort 4665 die UDP moet zijn i.p.v. TCP?

En als je Firewall enabled is, doet hij het dan niet meer?

• DyArt
als ik inderdaad die firewall enable krijg ik die flood error, dit komt omdat de router die vele verbindingen dan gaat zien als DoS aanval

Verwijderd

Topicstarter
ok, hartelijk dank ... :D hier kan ik tenminste echt mee vooruit. kzal het vannavond eens proberen (zit nu op stage). Tis natuurlijk wel even afwachten aamgezien de verbinding de ene keer na een uur uitvalt, en de volgende keer na een halve dag. Ik laat jullie spoedig weten of het werkt.
P.S. wat houd die 'UPnP' dan precies in ?
P.S.2. ik snap het principe van poortmappen wel, maar niet precies hoe het binnen deze Edimax router werkt ... want wat bedoelen ze precies met TCP en UDP ?
En wat met Private & Puplic Poort ? (ik weet wat ik er in moet vullen, maar het 'waarom' onbreekt mij een beetje) Want als ik zo dat lijstje met poort instellingen bekijk (zie link hieronder) dan moet ik die instellingen vertalen met hoe ik het op mijn router in moet stellen en die kennis onbreekt mij een beetje...

In het plaatje hieronder is een screenshot te zien van de instelling (poorten) zoals ze binnen Emule standaard gebruikt worden. Ik heb wel mijn capaciteit aangepast op mijn breedband verbinding (@home theoretisch gezien de snelheid) Capaciteit bij mij: down=486, up=16. Limiet is bij mij: down=0, up =12. Disabled UPP staat uitgevinkt, wel deze poorten in gebruik. Hard limit=80 (weet ik niet zeker controleer ik wel als ik thuis ben) Max Connect=500 (weet ik ook nie zeker).

Afbeeldingslocatie: http://www.emule-project.net/faq/img/pref_connection.jpg

Die poortinstellingen had ik hier vandaan: poort instellingen
Overige info voor instellingen Emule: dutch emule FAQ
Het plaatje komt hier vandaan: Oficial Emule homepage

offtopic:
misschien moet de topic titel een beetje aangepast worden?

• Velthuis
DyArt> Maar dat kun je dan toch ook opschroeven bij de DoS Criteria in de firewall van je router? Of werkt het dan nog niet? Of anders DoS uitschakelen in de firewall? Andere firewall functionaliteit blijft dan tenminste behouden...

PS: Puur interesse; ik gebruik geen eMule, maar wil wel weten hoe het werkt. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Velthuis op 13-06-2003 11:01 ]

• Velthuis
neut> UPnP houdt volgens mij in dat je vanuit Windows XP kunt regelen hoe je poorten gemapt worden. Zie vooral je eigen link: Dutch eMule FAQ en dan in het bijzonder het voorbeeld met de LinkSys BEFSR41!

In dat voorbeeld worden de poorten alsnog handmatig ingevoerd in Windows XP (had men dan ook wel zonder UPnP direct in router kunnen doen lijkt me, zoals "alternative" aangeeft), maar de kracht van UPnP is (volgens mij) dat programma's dat dus zelf regelen. Dus dat het programma zelf ervoor zorgt dat de juiste poorten gemapt worden in je router. Bij mijn weten doen de nieuwere MSN Messengers dat (bijvoorbeeld), maar ik heb niet de eMule sites doorgespit of eMule dat tegenwoordig ook kan.
Ofwel: ergens (in XP of router) moet je toch handmatig aan de gang voor eMule.

PS: Please shoot at it when you know better than this eMule n00b. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ha ic... UPnP is dus gewoon een manier van portmapping maar dan niet aangegeven in de router maar in de de pc die aangesloten zit op de router. Maar er is dus geen supergroot verschil (en dus geen groot voordeel ?!?) tussen UPnP en een 'virtual server' instellen in de router? Maakt het dan ook uit of het nu dus dubbel opstaat (in de router en op de pc)? en maakt dit groot verschil uit om mijn probleem op te lossen met Emule tov een 'virtual server' (niet dat ik het niet ga proberen hoor ;))

• DyArt
Ik heb die firewall uit moeten zetten, na verschillende dingen te hebben geprobeerd werkte emule alleen lekker met de firewall geheel uitgeschakeld. En volgens mij gebruikt emule op dit moment nog niet dat UPnP maar ik heb het bij mij wel aan staan, staat wel leuk in windows xp zo'n extra internet gateway. trouwens ik heb die emule 24/7 draaien onder windows 2003 server

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 12:25:
Ha ic... UPnP is dus gewoon een manier van portmapping maar dan niet aangegeven in de router maar in de de pc die aangesloten zit op de router. Maar er is dus geen supergroot verschil (en dus geen groot voordeel ?!?) tussen UPnP en een 'virtual server' instellen in de router? Maakt het dan ook uit of het nu dus dubbel opstaat (in de router en op de pc)? en maakt dit groot verschil uit om mijn probleem op te lossen met Emule tov een 'virtual server' (niet dat ik het niet ga proberen hoor ;))
Je ziet het verkeerd. Upnp is een standaard waarmee mogelijk wordt gemaakt dat netwerkcomponenten met elkaar kunnen 'praten':
See also Plug and Play, an earlier, proprietary Microsoft approach.
Universal Plug and Play (UPnP) is a standard that uses Internet and Web protocols to enable devices such as PCs, peripherals, intelligent appliances, and wireless devices to be plugged into a network and automatically know about each other. With UPnP, when a user plugs a device into the network, the device will configure itself, acquire a TCP/IP address, and use a discovery protocol based on the Internet's Hypertext Transfer Protocol (HTTP) to announce its presence on the network to other devices. For instance, if you had a camera and a printer connected to the network and needed to print out a photograph, you could press a button on the camera and have the camera send a "discover" request asking if there were any printers on the network. The printer would identify itself and send its location in the form of a universal resource locator (URL).

The camera and printer would use Extensible Markup Language (XML) to establish a common language, or "protocol negotiation", to talk to each other and determine capabilities. Once a common language was established, the camera would control the printer and print the photograph you selected. Microsoft, one of 29 companies sponsoring UPnP, hopes that UPnP will make it as easy to plug a device or appliance into a home or small business data network as it is to plug a lamp into an electrical outlet.

Universal Plug and Play is an open industry standard that Microsoft, a leading promoter of the standard, describes as "seamless proximity networking" that provides "standardization on the wire rather than in the devices," using existing Internet standards.
Upnp zorgt er in jouw geval dus voor dat je op een makkelijke manier die router in je netwerk kunt hangen.

Verwijderd

Ik heb een Repotec RP-IP515H, fysiek gelijk aan een Sitecom router. Werkt hier zonder problemen met @home en Motorola modem. Wat betreft emule is het gewoon ff de poort mappen onder "virtual servers" en downloaden maar.

Wat betreft Upnp, dit brengt de nodige gevaren met zich mee,
lees hier verder.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nou een aantal instellingen veranderd:
1) De firewall uitgeschakeld
2) DHCP Server uitgeschakeld en de 2 pc's een vast IP gegeven (bijv. 192.168.2.xx)
3) UPnP ingeschakeld en geinstaleerd op de 2 pc's
4) 'Virtual Server' aangezet > 4662 TCP en 4672 UPD
5) De nieuwe Emule (0.29b) geinstaleerd en de zelfde instellingen gebruikt als eerder genoemt...

nou even kijken hoe deze configuratie het vol gaat houden :D

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
http://www.shinebox.nl/page.php?id=7
voor het instellen van zo'n dc 202 sitecom(die ik zelf ook heb :P)

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09

Zym0tiC

^_^

Animal schreef op 13 juni 2003 @ 22:24:
http://www.shinebox.nl/page.php?id=7
voor het instellen van zo'n dc 202 sitecom(die ik zelf ook heb :P)
he vet das mijn pagina :P

nouja ik heb dus ook die router en het werkt perfect in combinatie met eMule.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
Zym0tiC schreef op 13 June 2003 @ 22:27:
[...]

he vet das mijn pagina :P

nouja ik heb dus ook die router en het werkt perfect in combinatie met eMule.
complimenten dan, staat tenminste wat nuttigs op! :)

Verwijderd

Topicstarter
kheb nou net Emule 0.29b geinstaleerd en werkt (voorlopig) prima met de houdige instellingen... ik laat de pc vannacht aanstaan. Ik hou jullie op de hoogte

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... de router is zojuist vast gelopen, maar na een reset loopt ie weer als een trein... kan wel eens gebeuren (voorheen viel de verbinding gewoon weg met het WAN maar bleef de rest gewoon werken, een reset hielp toen meestal niet). Nog ff afwachten dat ie niet nog meer uitvalt/vastloopt maar kheb goede hoop dat mijn probleem dus opgelost is ! :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 17:01:
[..]

Wat betreft Upnp, dit brengt de nodige gevaren met zich mee,
lees hier verder.
Ik geloof er nog steeds vrij weinig van, maar die hele site van meneer Gibson draait imho op paniek zaaien, en zijn tools brengen dan dé oplossing :z

En als het zo gevaarlijk is, neem ik aan dat je firewall/NAT config er voor zorgt dat port 5000 (=UPnP) vanaf buiten niet te bereiken is.
Mijn E-Tech router v2 en ik meen ook de Sitecom DC-202 4S van mijn neef zetten die port op stealth, aangezien deze port naar geen enkele PC is gemapped.

Verwijderd

Topicstarter
mmm ... zondag is toch nog heel de boel vast gelopen. Na een reset van de modem en de router werkt alles weer goed, maar na 1 uur kreeg ik de melding "een van de netwerkkabels is niet goed aangesloten". ik kon ook geen contact meer leggen met de router (via 192.168.2.1). Na op de router zelf gekeken te hebben bleek het lichtje niet te branden waar mijn pc op aangesloten zit ('poortje' 3 v/d 4) toen ik hem overstak in 2 of 4 deed alles het weer perfect. Dus op een of andere manier is 'poortje' 3 dus defect (voorbeeld van het edimax forum wat betreft defecte poorten)
Mijn internet werkt dus weer (ik heb Emule nog niet geprobeerd sinds zondag, te druk met andere dingen) maar voor hoe lang ... :/

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 06:12
Bij mij werkt ook alles perfect achter mijn sitecom router, maar is het ook mogelijk om met twee computer achter een router te downloaden via e-mule?? Welke instellingen heb ik dan nodig??
Het liefst niet via DMZ.
Pagina: 1