-Stef- schreef op 19 July 2003 @ 17:44:
[...]
Prachtig inderdaad maar wat ik mij nou afvraag is waarom je nou de scherpte zelf moet aanpassen? Koop je een camera van een kleine 2000 euro, moet je nog zelf aan de slag om de foto's scherp te krijgen. Waarom is dat? Ik heb een EOS 500N en scherp is scherp. Kost nog geneens de helft. Ok da's analoog. Koop een 1D, weliswaar duurder maar dat ligt zeker niet aan het feit dat die wel scherpe foto's direct uit de camera levert.
Je hoeft het niet aan te passen, maar het ziet er in mijn ogen wel beter uit, het is maar 1 klein dingetje dat je zelf heel eenvoudig kunt aanpassen. Jij hebt vast ook wel iets aan het toestel dat je wellicht net even anders aanpakt, waardoor hij lekkerder werkt of niet?
Een 1D was voor mij geen optie vanwege de prijs, kunnen we kort over zijn dus

Dat zei ik toch ook niet? IS en een statief: dat gaat niet samen, het is een algemeen bekend probleem en het is iets dat _ik_ als gebruiker fout deed, een echte user error dus

miekol schreef op 19 July 2003 @ 18:05:
[...]
Ja leuk. Maar je betaald zwaar voor WA en de Canon 10D support helemaal geen WA. Dus dat is zonde van je geld. Dus de extra snelheid die de WA kaartjes bieden, gebruikt de 10D niet, want de camera support de techniek achter WA niet.
En als je perse Lexar wilt, knock yourself out.
WA heb ik helemaal niet nodig nee, Lexar hoef ik dus ook niet te kopen, het is echter wel het snelste. Dus
als ik een keer een plakje static CF koop, dan is Lexar wellicht een optie. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn MicroDrive, hoewel die niet in mijn PCMCIA-reader past (en dat zuigt!). Een nieuwe reader halen dus vrees ik...
Grrrrrene schreef op 19 July 2003 @ 18:12:
[...]
Kun je ook onderbouwen waarom je Lexar wil? Als je daarvan net zo overtuigd bent als dat je geen asferische elementen wil, mjah... Dat WA maakt geen barst uit op je 10D, kun je beter een snelle Ridata kaart nemen. 'k Moet ff zoeken d'r stond laatst op DPZ een overzicht hoe snel welke CF kaart was in welke DSLR geloof ik...
[...]
Nee dat kan ik niet onderbouwen, gelukkig hoeft dat ook niet. Soms heeft iemand een rare voorkeur, bijvoorbeeld voor een bepaald merk lens, een bepaald type filter of een merk CF. Ik kan net zo goed Dane-Elec kopen, kost de helft.
Over het asferische gebeuren: Het mag duidelijk zijn dat ik ook maar net om de hoek kom kijken op dat gebied, ik ben ook maar een mens, ik maak ook wel eens (flinke) fouten en daar probeer ik dan weer iets van te leren.
Iedere camera, behalve in RAW stand, doet aan sharpening, hoeveel hij moet sharpenen kun je zelf bepalen. Je kunt alleen beter op RAW schieten zodat je dat later zelf kunt kiezen

Heb je gelijk in, zolang ik echter nog aan het leren en testen ben zijn JPEG's al voldoende om te zien wat ik nu wel en niet goed heb gedaan. Als ik wat overtuigder raak van mijn kunnen zal ik ook RAW's gaan schieten.