abrakadaver schreef op 10 July 2003 @ 11:08:
[...]
ik wist wel dat je rekening moest houden met die vergrotingsfactor, maar dat die groothoeklenzen zo duur waren!!! (zojuist even bij konijnenberg gekeken) volgens mij is die groothoeklens die hier ligt een 28 mm, dus daar zou dan evt een vervanger voor moeten komen. op zich niet zo'n ramp, maar da's wel even doorsparen

.
28mm is wel Wide-Angle, maar door die cropfactor blijft er maar barweinig over van die wide-angle op je D30/D60/10D, een Tokina 'plastic fantastic' schijnt het erg goed te doen, maar ik zelf ga denk ik toch voor de Sigma 15-30, ja dat kost je een bom knaken, maar dat is het ook wel waard.

(En als dat het niet waard is, dan doe je het niet

). Je kan trouwens ook kijken naar een Canon 17-40mm f/4, schijnt ook een juweeltje te zijn!.\
en tja, een F2.0 zoomlens zou ideaal zijn, maar zoiets komt later wel.
Ik heb er nog geen gevonden moet ik zeggen, wel met vast objectief, bijvoorbeeld 50mm f/1.8 of f/1.4 of zelfs f/1.0. Maar hoe lager het diafragma, of hoe sneller de lens (zo je wilt) hoe mee geld je mee moet nemen.
Misschien eerst maar eens wat ervaring opdoen dmv het huren van lenzen ofzo en dan misschien een keuze maken. (na jaren sparen

)
Bij foto K. kan je huren, prijzen vallen op zich nog wel mee. Wellicht kan je een deal maken dat 80% van het bedrag dat je aan huur hebt betaald van de prijs van je lens afgaat?

Ik weet iig zeker dat ik m'n g3 niet inruil als ik er een DSLR bij zou kopen, want dat ding werkt verder echt superfijn en is best veelzijdig.
Ik hou mijn S45je er ook bij, is gewoon veel te makkelijk.
BTW: de Canon 28-135 IS USM is echt een geweldige lens om mee te werken, het werkpaard van Canon ook. Bijna iedereen waarvan ik iets lees heeft wel goede ervaringen met deze lens (tenzij ze L-lenzen kopen) of heeft hem al jaaaaren in bezit.
Mijn combo wordt hoogstwaarschijnlijk: 15-30mm Sigma + 28-135mm IS Canon.

--
Als geld geen probleem zou zijn zou dit overigens wel anders worden

* Canon EF 16-35/2.8 L USM + zonnekap ø 77mm
* Canon EF 24-70/2.8 L USM ø 77mm
* Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + zonnekap ø 77mm
eventueel nog een Canon EF 50/1.0 L USM ø
-droommode- Oh een 1Ds zou ookwel tof zijn, en een paar mooie flitsers, een paar plakjes 1GB Lexar 42x, twee extra batterijsetjes, berg filters...
Maarja ik heb geen ~9000 Euro op de plank liggen voor een setje lenzen zullen we maar zeggen, kan je nagaan hoe het met de rest zit.
[
Voor 14% gewijzigd door
Floor-is op 10-07-2003 11:32
]