Crown zit over het algemeen een euro of 100 onder de prijzen van Foto Konijnenberg (http://www.geengeld.nl)
Nope : Woudenberg8-Track schreef op 18 July 2003 @ 18:55:
Waar is Crown's woning/zaakje eigenlijk?
Edit: Amersfoort dus.
One of the animals has left its cage today.
- Canon EOS 10D release 6.... Euro 1749,00
- Canon EOS 10D release 4... of lager Euro 1499,00
- Canon 50mm f/1.8 Euro 119,00
- Canon 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM Euro 499,00
- Canon BP-511 batterij (niet origineel) Euro 50,00
Ik heb er nog bij:
- Canon SpeedLight 420EX (220)
- IBM MicroDrive 1GB (225)
Maandag of morgen even een LowePro Mini/MicroTrekker 100 halen, lijkt me een fijn tasje. Oh en een GP Powerbank en een Omnibouncer voor de flitser
Kijk even op robgalbraith.com en zie dat alleen de nieuwe SanDisk Ultra's sneller zijnmiekol schreef op 18 July 2003 @ 15:27:
[...]
Volgens mij support de 10D geen WA (write acceleration) dus dat is zonde van je geld...
[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 19-07-2003 09:50 ]
Bericht hierboven
Waarom bestel je niet een Ridata 1GB CF kaart bij powerinnumbers in Australie? Daar heb ik mijn kaartje vandaan (40-52X speed) en dat kostte me iets van 250 euro incl. shipping. Dat kaartje doet niet onder voor een MD qua snelheid, maar is wel stukken betrouwbaarder. Microdrives schijnen bij bosjes uit te vallen (ja, uiteraard zijn er hier tweakers die er een hebben die het al een jaar goed doet, maar 't blijft een mechanisch ding)...
Overigens is de uitval van die Ridata kaartjes slechts 7 op de 10.000 volgens power in numbers en dat zijn allemaal DOA's
Overigens is de uitval van die Ridata kaartjes slechts 7 op de 10.000 volgens power in numbers en dat zijn allemaal DOA's
[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 19-07-2003 13:22 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Omdat ik als ik Static geheugen wil, ik wel Lexar haal 
Het toestel is echt een juweeltje, werkt hardstikke snel, redelijk gemakkelijke instellingen, maar je moet er wel voor werken. Je moet de scherpte in het toestel een beetje aanpassen, de kleuren zijn niet zo levendig als ik gewend ben en IS op een tripod/monopod is duidelijk geen aanrader
Het toestel is echt een juweeltje, werkt hardstikke snel, redelijk gemakkelijke instellingen, maar je moet er wel voor werken. Je moet de scherpte in het toestel een beetje aanpassen, de kleuren zijn niet zo levendig als ik gewend ben en IS op een tripod/monopod is duidelijk geen aanrader
[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 19-07-2003 17:39 ]
Bericht hierboven
Prachtig inderdaad maar wat ik mij nou afvraag is waarom je nou de scherpte zelf moet aanpassen? Koop je een camera van een kleine 2000 euro, moet je nog zelf aan de slag om de foto's scherp te krijgen. Waarom is dat? Ik heb een EOS 500N en scherp is scherp. Kost nog geneens de helft. Ok da's analoog. Koop een 1D, weliswaar duurder maar dat ligt zeker niet aan het feit dat die wel scherpe foto's direct uit de camera levert.Floris schreef op 19 juli 2003 @ 17:39:
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ja leuk. Maar je betaald zwaar voor WA en de Canon 10D support helemaal geen WA. Dus dat is zonde van je geld. Dus de extra snelheid die de WA kaartjes bieden, gebruikt de 10D niet, want de camera support de techniek achter WA niet.Floris schreef op 19 July 2003 @ 00:14:
[...]
Kijk even op robgalbraith.com en zie dat alleen de nieuwe SanDisk Ultra's sneller zijn
En als je perse Lexar wilt, knock yourself out.
[ Voor 16% gewijzigd door miekol op 19-07-2003 18:11 ]
Kun je ook onderbouwen waarom je Lexar wil? Als je daarvan net zo overtuigd bent als dat je geen asferische elementen wil, mjah... Dat WA maakt geen barst uit op je 10D, kun je beter een snelle Ridata kaart nemen. 'k Moet ff zoeken d'r stond laatst op DPZ een overzicht hoe snel welke CF kaart was in welke DSLR geloof ik...Floris schreef op 19 juli 2003 @ 17:39:
Iedere camera, behalve in RAW stand, doet aan sharpening, hoeveel hij moet sharenen kun je zelf bepalen. Je kunt alleen beter op RAW schieten zodat je dat later zelf kunt kiezen-Stef- schreef op 19 July 2003 @ 17:44:
[...]
Prachtig inderdaad maar wat ik mij nou afvraag is waarom je nou de scherpte zelf moet aanpassen? Koop je een camera van een kleine 2000 euro, moet je nog zelf aan de slag om de foto's scherp te krijgen. Waarom is dat? Ik heb een EOS 500N en scherp is scherp. Kost nog geneens de helft. Ok da's analoog. Koop een 1D, weliswaar duurder maar dat ligt zeker niet aan het feit dat die wel scherpe foto's direct uit de camera levert.
Edit: Miekol, waarom ben je nou weer net wat sneller?
[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 19-07-2003 18:14 ]
Je hoeft het niet aan te passen, maar het ziet er in mijn ogen wel beter uit, het is maar 1 klein dingetje dat je zelf heel eenvoudig kunt aanpassen. Jij hebt vast ook wel iets aan het toestel dat je wellicht net even anders aanpakt, waardoor hij lekkerder werkt of niet?-Stef- schreef op 19 July 2003 @ 17:44:
[...]
Prachtig inderdaad maar wat ik mij nou afvraag is waarom je nou de scherpte zelf moet aanpassen? Koop je een camera van een kleine 2000 euro, moet je nog zelf aan de slag om de foto's scherp te krijgen. Waarom is dat? Ik heb een EOS 500N en scherp is scherp. Kost nog geneens de helft. Ok da's analoog. Koop een 1D, weliswaar duurder maar dat ligt zeker niet aan het feit dat die wel scherpe foto's direct uit de camera levert.
Een 1D was voor mij geen optie vanwege de prijs, kunnen we kort over zijn dus
Dat zei ik toch ook niet? IS en een statief: dat gaat niet samen, het is een algemeen bekend probleem en het is iets dat _ik_ als gebruiker fout deed, een echte user error dus-Stef- schreef op 19 July 2003 @ 17:46:
[...]
Dat heeft niets met de 10D te maken. IS en een statief gaan gewoonweg niet samen. Uitzetten dus als je op een statief fotografeert.
WA heb ik helemaal niet nodig nee, Lexar hoef ik dus ook niet te kopen, het is echter wel het snelste. Dus als ik een keer een plakje static CF koop, dan is Lexar wellicht een optie. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn MicroDrive, hoewel die niet in mijn PCMCIA-reader past (en dat zuigt!). Een nieuwe reader halen dus vrees ik...miekol schreef op 19 July 2003 @ 18:05:
[...]
Ja leuk. Maar je betaald zwaar voor WA en de Canon 10D support helemaal geen WA. Dus dat is zonde van je geld. Dus de extra snelheid die de WA kaartjes bieden, gebruikt de 10D niet, want de camera support de techniek achter WA niet.
En als je perse Lexar wilt, knock yourself out.
Nee dat kan ik niet onderbouwen, gelukkig hoeft dat ook niet. Soms heeft iemand een rare voorkeur, bijvoorbeeld voor een bepaald merk lens, een bepaald type filter of een merk CF. Ik kan net zo goed Dane-Elec kopen, kost de helft.Grrrrrene schreef op 19 July 2003 @ 18:12:
[...]
Kun je ook onderbouwen waarom je Lexar wil? Als je daarvan net zo overtuigd bent als dat je geen asferische elementen wil, mjah... Dat WA maakt geen barst uit op je 10D, kun je beter een snelle Ridata kaart nemen. 'k Moet ff zoeken d'r stond laatst op DPZ een overzicht hoe snel welke CF kaart was in welke DSLR geloof ik...
[...]
Over het asferische gebeuren: Het mag duidelijk zijn dat ik ook maar net om de hoek kom kijken op dat gebied, ik ben ook maar een mens, ik maak ook wel eens (flinke) fouten en daar probeer ik dan weer iets van te leren.
Heb je gelijk in, zolang ik echter nog aan het leren en testen ben zijn JPEG's al voldoende om te zien wat ik nu wel en niet goed heb gedaan. Als ik wat overtuigder raak van mijn kunnen zal ik ook RAW's gaan schieten.Iedere camera, behalve in RAW stand, doet aan sharpening, hoeveel hij moet sharpenen kun je zelf bepalen. Je kunt alleen beter op RAW schieten zodat je dat later zelf kunt kiezen
Bericht hierboven
In mijn ogen is er afgezien van ruimtebesparing is er geen enkele reden om JPG te schieten. RAW geeft zo veel flexibiliteit met belichting (je kan tot 1 stop overbelichting terughalen), witbalans, en scherpteaanpassingen zonder dat je je over JPG artifacting druk hoeft te maken.Floris schreef op 19 July 2003 @ 21:56:
Heb je gelijk in, zolang ik echter nog aan het leren en testen ben zijn JPEG's al voldoende om te zien wat ik nu wel en niet goed heb gedaan. Als ik wat overtuigder raak van mijn kunnen zal ik ook RAW's gaan schieten.
Als je toch een 1GB CF kaart hebt...
Je hebt gelijk hoor, ik ben alleen nog een beetje koppig8-Track schreef op 19 July 2003 @ 22:06:
[...]
In mijn ogen is er afgezien van ruimtebesparing is er geen enkele reden om JPG te schieten. RAW geeft zo veel flexibiliteit met belichting (je kan tot 1 stop overbelichting terughalen), witbalans, en scherpteaanpassingen zonder dat je je over JPG artifacting druk hoeft te maken.
Als je toch een 1GB CF kaart hebt...
BTW: 158 foto's op 1GB in RAW (met JPG klein, fine). Daar doe ik dus gewoon f*cking anderhalf uur over om die naar mijn lappie te trekken.
[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 20-07-2003 00:25 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Koop voor een paar euro een pcmcia cardreader, dan ben je veel sneller klaar, de USB verbinding op de cam is waardeloos voor dit soort dingenFloris schreef op 20 juli 2003 @ 00:17:
[...]
BTW: 158 foto's op 1GB in RAW (met JPG klein, fine). Daar doe ik dus gewoon f*cking anderhalf uur over om die naar mijn lappie te trekken.
[edit]
Je had er dus al een die niet geschikt was voor md's, ik zal de volgende keer beter lezen
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 11:47 ]
Huh, wat zijn die verschillende realeses van de 10d en hoe kan je zien welke release je hebtFloris schreef op 19 July 2003 @ 00:14:
[...]
- Canon EOS 10D release 6.... Euro 1749,00
- Canon EOS 10D release 4... of lager Euro 1499,00
- Canon 50mm f/1.8 Euro 119,00
- Canon 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM Euro 499,00
- Canon BP-511 batterij (niet origineel) Euro 50,00
[...]
Kijk even op robgalbraith.com en zie dat alleen de nieuwe SanDisk Ultra's sneller zijn
Klein stukje uitleg:Beun_de_Haas schreef op 20 July 2003 @ 11:53:
[...]
Huh, wat zijn die verschillende realeses van de 10d en hoe kan je zien welke release je hebt
Sommige 10D's hebben wat last van frontfocussing of backfocussing, dit is eenvoudig te verhelpen door Canon. Het aantal camera's met een dergelijk probleem is echt vreselijk laag, denk aan een stuk of 6 per 10.000.
Nu zeggen sommige mensen dat je aan het serienummer op de camera kunt zien of je meer of minder kans maakt op een camera met een dergelijk probleem, de lagere serienummers zouden eerder gemaakt zijn en derhalve nog niet de verbeterde focusinstellingen hebben meegekregen.
In hoeverre dit waar is? Ik heb geen idee, op verschillende sites lees ik veel over de 10D en de focusproblemen, maar feitelijk zijn er tot nu toe niet meer dan 4 mensen waarvan ik heb gelezen dat het geen human error was, maar echt een probleem met de camera zelf.
Het getal waaraan ik refereerde is dus het eerste getal van het serienummer; mijn camera begint met een 6 bijvoorbeeld, dus uit serie 6.
[edit]
Canon zelf geeft aan dat dat eerste getal eigenlijk bedoeld was voor Canon intern, zodat ze konden zien voor welk continent de camera bedoeld was voor de verkoop. (Azie, Europa, Noord-Amerika) Ik heb Engelsen met een 24XX camera gezien, Amerikanen met 24XX en 4XX, later ook 5XX en zelfs een 7XX in Spanje.
[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 20-07-2003 12:01 ]
Bericht hierboven
Het focus probleem ken ik ja. Maar dat ze nu de camera's verschillende prijzen gaan geven voor de verschillende releases vind ik echt waanzinnig. Zit trouwens net hele topic door te lezen. Ik heb zelf ook mijn 10d in de USA gehaald (bij BHphoto besteld). Koste me minder dan 1200 euro (!) uiteindelijk. Heb 'm wel zelf opgehaald in Atlanta. De kwaliteit van deze camera's is dermate hoop in mijn opinie dat ik me niet al te druk zou maken om garantie e.d.
Zo weinig? B&H vraagt $ 1.500,- dan moet je in NL bij de douane nog ff 19% BTW aftikken, kom je toch echt wel duurder uit. Ja of je hebt dat BTW-verhaal overgeslagen.
Voor lenzen moet je 6.7% DouaneRecht (afpersingsgeld) betalen en dan nog eens 19% BTW, hiernaast heb je nog best wel hoge verzendkosten, dus als je lenzen uit de VS haalt, moet je er meer dan 1 laten komen, anders is het haast de moeite niet.
Verschillende prijzen voor verschillende releases: Er is nog maar één aanbieder die ik dat heb zien doen en sjah daar heb ik dan net prijzen van neergezet.
Voor lenzen moet je 6.7% DouaneRecht (afpersingsgeld) betalen en dan nog eens 19% BTW, hiernaast heb je nog best wel hoge verzendkosten, dus als je lenzen uit de VS haalt, moet je er meer dan 1 laten komen, anders is het haast de moeite niet.
Verschillende prijzen voor verschillende releases: Er is nog maar één aanbieder die ik dat heb zien doen en sjah daar heb ik dan net prijzen van neergezet.
Bericht hierboven
Ik geloof dat je het punt niet helemaal snapt: die Lexar is snel juist vanwege dat WA en dat ondersteunt jouw 10D niet, gevolg is dus dat je helemaal niet zo'n snel reepje CF overhoudt. Maar goed, deze discussie is vrij zinloos gezien je voorkeur voor dat merkFloris schreef op 19 July 2003 @ 21:56:
WA heb ik helemaal niet nodig nee, Lexar hoef ik dus ook niet te kopen, het is echter wel het snelste. Dus als ik een keer een plakje static CF koop, dan is Lexar wellicht een optie. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn MicroDrive, hoewel die niet in mijn PCMCIA-reader past (en dat zuigt!). Een nieuwe reader halen dus vrees ik...
Ja, maar dat is helemaal ranzig traag joh[...]
Nee dat kan ik niet onderbouwen, gelukkig hoeft dat ook niet. Soms heeft iemand een rare voorkeur, bijvoorbeeld voor een bepaald merk lens, een bepaald type filter of een merk CF. Ik kan net zo goed Dane-Elec kopen, kost de helft.
Ja, sorry, dat was niet netjes van me om nog 's op in te gaanOver het asferische gebeuren: Het mag duidelijk zijn dat ik ook maar net om de hoek kom kijken op dat gebied, ik ben ook maar een mens, ik maak ook wel eens (flinke) fouten en daar probeer ik dan weer iets van te leren.
Ik heb in het begin ook alles in JPG geschoten en nog steeds doe ik dat wel veel. Als ik ff een weekendje van huis ben sleep ik liever niet overal de laptop mee om RAW foto's te backuppen. Want zelfs met m'n D30 heb ik al RAW pics van 4MB/stuk, dus 250 foto's op m'n 1GB Ridata kaartje. 250 Foto's schiet je makkelijk in 1 dag, ik wel althans, dus dan is JPG de enige optie: 500 foto's of meer op je CF kaart[...]
Heb je gelijk in, zolang ik echter nog aan het leren en testen ben zijn JPEG's al voldoende om te zien wat ik nu wel en niet goed heb gedaan. Als ik wat overtuigder raak van mijn kunnen zal ik ook RAW's gaan schieten.
Goed lezen ik heb 'm zelf opgehaaldFloris schreef op 20 July 2003 @ 12:45:
Zo weinig? B&H vraagt $ 1.500,- dan moet je in NL bij de douane nog ff 19% BTW aftikken, kom je toch echt wel duurder uit. Ja of je hebt dat BTW-verhaal overgeslagen.
Het is de moeite toch wel, even een voorbeeldje van een lens die ik graag wil hebben: de Canon 70-200mm f/2.8 LFloris schreef op 20 juli 2003 @ 12:45:
Prijs bij Konijnenberg: €1621.00
Prijs bij B&H in New York: $1059,95 voor de geïmporteerde versie (want een Amerikaanse versie hoeft natuurlijk niet)
$1059,95 + $57,- UPS shipping is een totale waarde van $1116.95, dat is €1004,47.
€1004,47 + 67,30 (6,7% douanerechten) + 203.64 (19% BTW) = €1275,41
Uw winst: €345,60 (voor dat geld kun je bijna naar New York vliegen, maar da's een ander verhaal)
Valt mee hoor die voorkeur, maar als je nou even snel op de site van robgalbraith kijkt, dan zie je dat alleen de 'nieuwe' SanDisk Ultra's sneller zijn (en die zijn gelijk ook anderhalf keer zo duur). Vandaar mijn "voorkeur" voor Lexar ;-)Grrrrrene schreef op 20 July 2003 @ 14:11:
[...]
Ik geloof dat je het punt niet helemaal snapt: die Lexar is snel juist vanwege dat WA en dat ondersteunt jouw 10D niet, gevolg is dus dat je helemaal niet zo'n snel reepje CF overhoudt. Maar goed, deze discussie is vrij zinloos gezien je voorkeur voor dat merk
Hmmmjah dat kan wel, maarja het kost ook haast niks voor mij.[...]
Ja, maar dat is helemaal ranzig traag joh
Correct, zand er over[...]
Ja, sorry, dat was niet netjes van me om nog 's op in te gaan
Ik moet echt een CF-reader vinden die CFII aankan, liefst weer een PCMCIA geval, want dat was tot nu toe echt de allersnelste die ik heb mogen meemaken.[...]
Ik heb in het begin ook alles in JPG geschoten en nog steeds doe ik dat wel veel. Als ik ff een weekendje van huis ben sleep ik liever niet overal de laptop mee om RAW foto's te backuppen. Want zelfs met m'n D30 heb ik al RAW pics van 4MB/stuk, dus 250 foto's op m'n 1GB Ridata kaartje. 250 Foto's schiet je makkelijk in 1 dag, ik wel althans, dus dan is JPG de enige optie: 500 foto's of meer op je CF kaart
Dan nog kan je bij de douane er wel eens uitgehaald worden of gewoon je aangifte doen. (Zou ik ook niet doen denk ik
Canon artikelen gemaakt in Thailand dienen voor reparatie/garantie opgestuurd te worden naar dat land; daarvoor geldt geen Canon garantie, ook niet op lenzen. Aldus canon en meerdere verkopers; oppassen dus met de grijze import in de VS (en hier!).8-Track schreef op 20 July 2003 @ 17:45:
[...]
Het is de moeite toch wel, even een voorbeeldje van een lens die ik graag wil hebben: de Canon 70-200mm f/2.8 L
Prijs bij Konijnenberg: €1621.00
Prijs bij B&H in New York: $1059,95 voor de geïmporteerde versie (want een Amerikaanse versie hoeft natuurlijk niet)
$1059,95 + $57,- UPS shipping is een totale waarde van $1116.95, dat is €1004,47.
€1004,47 + 67,30 (6,7% douanerechten) + 203.64 (19% BTW) = €1275,41
Uw winst: €345,60 (voor dat geld kun je bijna naar New York vliegen, maar da's een ander verhaal)
Wel een superlens trouwens! Een mooie 24-70 erbij (evt nog een 17-40) en je bent er echt arm door
Bericht hierboven
2 dingen:
Ten eerste:
Over CF > Kijk ook eens naar de CF speed comparison op dpreview.com Floris, daar komt de Ridata namelijk zeer goed uit de bus.
Ten tweede:
Canon geeft wel degelijk INTERNATIONALE garantie op LENZEN en ANALOGE BODIES. Op digitale camera's wordt dit niet gedaan, en ook niet gehonoreerd als je een int. garantie bewijs hebt.
Ten eerste:
Over CF > Kijk ook eens naar de CF speed comparison op dpreview.com Floris, daar komt de Ridata namelijk zeer goed uit de bus.
Ten tweede:
Canon geeft wel degelijk INTERNATIONALE garantie op LENZEN en ANALOGE BODIES. Op digitale camera's wordt dit niet gedaan, en ook niet gehonoreerd als je een int. garantie bewijs hebt.
De zin over garantie komt direct uit een mail van Crown, heb ook zo'n quote over de telefoon gehad van iemand van Canon zelf; is om grijze import tegen te gaan, schijnbaar zijn er in Azie echt belachelijk lage prijzen 
Ridata zal vast wel goed uit de bus komen, je hoeft me daar echt niet van te overtuigen hoor!
Ridata zal vast wel goed uit de bus komen, je hoeft me daar echt niet van te overtuigen hoor!
Bericht hierboven
Floris > En ik heb het ook direct van iemand die bij Canon werkt, majic, die hier ook op het forum komt. Op lenzen en analoge bodies zou het gewoon gehonoreerd moeten worden. Digitale SLR's etc. beginnen ze dus niet aan. En ja in Hong Kong e.d. is het honderden dollars goedkoper als in de US. En helemaal absurd veel goedkoper als in Nederland.
En over Ridata, ik wou enkel je horizon wat verbreden, je was zo rob galbraith/lexar gefixeerd
En over Ridata, ik wou enkel je horizon wat verbreden, je was zo rob galbraith/lexar gefixeerd
Hej luite! Ik heb inderdaad een PCMCIA-reader en wil er weer eentje omdat deze echt inmens veel sneller zijn dan de USB-poort op de camera. Helaas schijnt het echter nogal lastig te zijn om CFII PCMCIA-readers aan te bieden; ik heb er alleen nog eentje icm een nieuwe MD gevonden, en dat terwijl ik juist eens zo'n Colby-MD wil bekijken (en dus niet weer een IBM).Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 11:44:
[...]
Koop voor een paar euro een pcmcia cardreader, dan ben je veel sneller klaar, de USB verbinding op de cam is waardeloos voor dit soort dingen
[edit]
Je had er dus al een die niet geschikt was voor md's, ik zal de volgende keer beter lezen
Toch eens kijken of ik niet in HongKong een beetje betrouwbare winkel kan vinden dan, zou een WA-lensje toch wel op prijs stellen namelijk.miekol schreef op 21 July 2003 @ 01:15:
Floris > En ik heb het ook direct van iemand die bij Canon werkt, majic, die hier ook op het forum komt. Op lenzen en analoge bodies zou het gewoon gehonoreerd moeten worden. Digitale SLR's etc. beginnen ze dus niet aan. En ja in Hong Kong e.d. is het honderden dollars goedkoper als in de US. En helemaal absurd veel goedkoper als in Nederland.
Valt mee hoor, je zoekt een plek waar je betrouwbare info kunt vinden, Rob, Phil en Fred zijn wat mij betreft erg betrouwbaar. Ridata is vast wel goed spul hoor, maar ik heb nu een MD en kijk uit naar de nieuwe MD van Colby Systems, die meer dan 2x zo snel moet zijn en ook nog meer dan 2x zoveel data kan hebben. (2,4GB in de 1e versie, later 4,7GBEn over Ridata, ik wou enkel je horizon wat verbreden, je was zo rob galbraith/lexar gefixeerd
De prijs schijnt rond de $280-300 te komen liggen, maar wanneer ze leverbaar worden is helaas onbekend. Ik verwacht ergens eind Q3, maar het zou ook Q4 kunnen worden.
Bericht hierboven
Verwijderd
Ik heb er vorig jaar gewoon een van pretec bij alternate gekocht, maar die lijkt daar niet meer leverbaar. Op shop.tweakers.net staat nu wel gewoon een type 2 reader van dane elec voor 14 euro, en volgens de site is hij gewoon op voorraad.Floris schreef op 21 juli 2003 @ 10:32:
[...]
Hej luite! Ik heb inderdaad een PCMCIA-reader en wil er weer eentje omdat deze echt inmens veel sneller zijn dan de USB-poort op de camera. Helaas schijnt het echter nogal lastig te zijn om CFII PCMCIA-readers aan te bieden; ik heb er alleen nog eentje icm een nieuwe MD gevonden, en dat terwijl ik juist eens zo'n Colby-MD wil bekijken (en dus niet weer een IBM).
Ik heb er zojuist eentje besteld, was nog ietsjes goedkoper dan dat, maar da's omdat ik kan inkopen bij Dane-Elec zelf.Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 11:52:
[...]
Ik heb er vorig jaar gewoon een van pretec bij alternate gekocht, maar die lijkt daar niet meer leverbaar. Op shop.tweakers.net staat nu wel gewoon een type 2 reader van dane elec voor 14 euro, en volgens de site is hij gewoon op voorraad.
Bericht hierboven
betrouwbare winkel in Hong Kong die duidelijke goedkoper is als USA ga je niet vinden. Er zijn wel betrouwbaar opererende personen die vanuit hong kong e.e.a. op willen sturen. Betrouwbaarheid vergeleken met een serieuze winkel is nog steeds erg dubieus. Je bijvoorbeeld wel het gehele bedrag vooraf per paypal betalen. Risico bestaat altijd dat een dergelijk persoon in China met jouw geld verdwijnt.Floris schreef op 21 July 2003 @ 10:32:
[...]
Toch eens kijken of ik niet in HongKong een beetje betrouwbare winkel kan vinden dan, zou een WA-lensje toch wel op prijs stellen namelijk.
Als je goedkoop wilt kopen ga je of voor bottomprijs in hong kong en onzekerheid of voor iets minder goedkooop en zekerheid bij bijvoorbeeld http://www.bhphotovideo.com/ in de USA. Wil je meeste zekerheid ook nog gemak in geval van garantie dan koop je gewoon bij officieel verkoopkanaal in nederland
Transcend kaarten (30x en 40x) zijn sneller dan Ridata kaarten en ook nog eens in NL te krijgen....dus
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
BHPhotovideo.com ken ik, Cheong en die andere gast die op Fredmiranda.com rondhangen heb ik ook goede verhalen over gehoord.BartNL schreef op 21 July 2003 @ 20:52:
[...]
betrouwbare winkel in Hong Kong die duidelijke goedkoper is als USA ga je niet vinden. Er zijn wel betrouwbaar opererende personen die vanuit hong kong e.e.a. op willen sturen. Betrouwbaarheid vergeleken met een serieuze winkel is nog steeds erg dubieus. Je bijvoorbeeld wel het gehele bedrag vooraf per paypal betalen. Risico bestaat altijd dat een dergelijk persoon in China met jouw geld verdwijnt.
Als je goedkoop wilt kopen ga je of voor bottomprijs in hong kong en onzekerheid of voor iets minder goedkooop en zekerheid bij bijvoorbeeld http://www.bhphotovideo.com/ in de USA. Wil je meeste zekerheid ook nog gemak in geval van garantie dan koop je gewoon bij officieel verkoopkanaal in nederland
Komend weekeinde kan ik van crown een 17-35mm lenen om mee te testen (ga op Hardcore Ressurection fotograferen) eens kijken hoe prettig dat werkt.
Bericht hierboven
LOL. Hoe kom je daar nou bij? Ridata is in de D30/D60/10D sneller getest dan Transcend hoorMooooody schreef op 21 July 2003 @ 21:48:
Transcend kaarten (30x en 40x) zijn sneller dan Ridata kaarten en ook nog eens in NL te krijgen....dus
heeft die man van Crown ook een website of kan iemand mij zijn gegevens mailen dan ga ik ook zo'n series 4 10D kopen wil die gok wel nemen.
Wat voor een merk en hoe duur zal die bij crown zijn?Floris schreef op 22 juli 2003 @ 08:55:
[...]
Komend weekeinde kan ik van crown een 17-35mm lenen om mee te testen (ga op Hardcore Ressurection fotograferen) eens kijken hoe prettig dat werkt.
Ik ga volgende week mn canon 10d ophalen en zal graag weten of ze ook nog mooie lensjes hebben liggen?
Crown heeft zat mooi spuls liggen, meer dan de gemiddelde tweaker kan betalen 
Ik ga trouwens ook zo'n 'oude' 10D kopen, vrijdag besteld. Wish me luck
edit: Krijg net te horen dat ie er waarschijnlijk vrijdag is
woohoo
edit: Krijg net te horen dat ie er waarschijnlijk vrijdag is
[ Voor 25% gewijzigd door miekol op 22-07-2003 20:21 ]
heeee, Miekol toch niet uit de us halen
@Miekol
Heb jij een telefoonnummer / website ed voor mij van hem??
CROWN Group [hpr@crown-group.demon.nl]olafhartong schreef op 23 July 2003 @ 08:25:
@Miekol
Die 17-35f/2.8 waar ik het over had is overigens een Canon
Bericht hierboven
Wanneer heb jij hem besteld? Ik heb er maandag ook een besteld, maar heb nog niks gehoord.miekol schreef op 22 July 2003 @ 19:28:
Crown heeft zat mooi spuls liggen, meer dan de gemiddelde tweaker kan betalen
edit: Krijg net te horen dat ie er waarschijnlijk vrijdag iswoohoo
Ik heb de man gesproken, hij heeft die van 1499,- niet op voorraad maar kan ze wel laten inklaren bij de douane dat duurt dan ongeveer een dag of 10. Die andere heeft hij wel beperkt op voorraad en dan voor 1749,- (euro's uiteraard)
De Camera's die hij verkoopt zijn bedoeld voor de export. Vandaar de wachttijd op inklaring bij de douane omdat er dan btw enz over gerekend moet gaan worden.
Het verschil tussen die 2 is voornamelijk dat hij op die oudere modellen zelf geen garantie geeft mbt doa's en dergelijke, je hebt hier wel de gebruikelijke Canon fabrieksgarantie op van 1jaar.
Op de nieuwere serie heb je ook gewoon de doa garantie en dat houdt in dat mocht er iets mee zijn dat je dan binnen maximaal 2 weken een nieuwe camera krijgt en dat oudere moet je dan dus naar Canon brengen en dan ben je hem enkele weken kwijt.
Ik moet zeggen dat het een zeer vriendelijke man was, bereid om de tijd te nemen om alles netjes uit te leggen en dergelijke.
Ik ga zelf ook gewoon de gok nemen en een uit de oudere serie bestellen want wat ik er overal over lees is de kans dat je een mindere hebt erg gering (1-6 op de 10.000) en voor die 249,- die je dan bespaart kun je toch wat leuke accesoires kopen want een mogelijke reparatie valt onder de garantie, enige is dan dat je je camera even wat langer kwijt bent maar dat weet je van tevoren.
De Camera's die hij verkoopt zijn bedoeld voor de export. Vandaar de wachttijd op inklaring bij de douane omdat er dan btw enz over gerekend moet gaan worden.
Het verschil tussen die 2 is voornamelijk dat hij op die oudere modellen zelf geen garantie geeft mbt doa's en dergelijke, je hebt hier wel de gebruikelijke Canon fabrieksgarantie op van 1jaar.
Op de nieuwere serie heb je ook gewoon de doa garantie en dat houdt in dat mocht er iets mee zijn dat je dan binnen maximaal 2 weken een nieuwe camera krijgt en dat oudere moet je dan dus naar Canon brengen en dan ben je hem enkele weken kwijt.
Ik moet zeggen dat het een zeer vriendelijke man was, bereid om de tijd te nemen om alles netjes uit te leggen en dergelijke.
Ik ga zelf ook gewoon de gok nemen en een uit de oudere serie bestellen want wat ik er overal over lees is de kans dat je een mindere hebt erg gering (1-6 op de 10.000) en voor die 249,- die je dan bespaart kun je toch wat leuke accesoires kopen want een mogelijke reparatie valt onder de garantie, enige is dan dat je je camera even wat langer kwijt bent maar dat weet je van tevoren.
JA ik heb ook die oude relaese besteld. Daarom vroeg ik me af wanneer miekol hm besteld had. Het zou natuurlijk mooi zijn als ik mn canon eerder heb.
Het zou gewoon al mooi zijn als je hem snel hebt, of dat nu eerder is of niet 
Leuk wel dat Crown nu al weer 3 camera's verkoopt naar aanleiding van deze thread. Toch eens een stukje marge vragen
Leuk wel dat Crown nu al weer 3 camera's verkoopt naar aanleiding van deze thread. Toch eens een stukje marge vragen
Bericht hierboven
Lol, er lopen meer draadjes over Crown hoor. En Crown reageert ook op advertenties en zelfs bieders op Marktplaats.Floris schreef op 23 July 2003 @ 12:29:
Gelijk heeft ie
nu maar afwachten *popel*
Ik ben heel erg tevreden 
Wez: Ik heb gekozen voor een 50mm prime (vast objectief) met f/1.8, kost ~119
Daarnaast een super-allround lens: 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM kost ~500
Ik mis wel een stukje wide-angle moet ik zeggen, maar omdat ik zo lichtsterk mogelijke lenzen wil moet ik gewoon goed sparen en het echt nuttig vinden.
Eigenlijk wil ik:
16-35 L f/2.8
24-70 L f/2.8
70-200 L f/2.8
24mm L f/1.4
50mm f/1.4 (1.0 lijkt me overdreven)
85mm L f/1.2 USM
Wellicht nog een 1.4 of 2.0 teleconverter en een beetje zoom (400mm lens ofzo)
Maarja tegen die tijd heb ik anderhalf jaarsalaris uitgegeven, want als je toch zulke lenzen koopt, koop je ook een 1DS en een 1D (of diens opvolger) en natuurlijk dikke CF-modules, flitsers, filters, batterypacks, grips en tripods en de hele shit.
Wez: Ik heb gekozen voor een 50mm prime (vast objectief) met f/1.8, kost ~119
Daarnaast een super-allround lens: 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM kost ~500
Ik mis wel een stukje wide-angle moet ik zeggen, maar omdat ik zo lichtsterk mogelijke lenzen wil moet ik gewoon goed sparen en het echt nuttig vinden.
Eigenlijk wil ik:
16-35 L f/2.8
24-70 L f/2.8
70-200 L f/2.8
24mm L f/1.4
50mm f/1.4 (1.0 lijkt me overdreven)
85mm L f/1.2 USM
Wellicht nog een 1.4 of 2.0 teleconverter en een beetje zoom (400mm lens ofzo)
Maarja tegen die tijd heb ik anderhalf jaarsalaris uitgegeven, want als je toch zulke lenzen koopt, koop je ook een 1DS en een 1D (of diens opvolger) en natuurlijk dikke CF-modules, flitsers, filters, batterypacks, grips en tripods en de hele shit.
Bericht hierboven
50mm prime (vast objectief) met f/1.8, kost ~119 << dat is zo'n 'plastic fantastic lens' toch ?
28-135mm f/3.5-5.6 IS USM << die zie ik niet goedkoper dan 560 euro eigenlijk
verder koop ik er voorlopig 1Gb CF bij ,dat lijkt me wel even genoeg eerst, en een extra accu. Ik heb al een goed statief en moet dan nog een tas hebben en filters uiteraard.
28-135mm f/3.5-5.6 IS USM << die zie ik niet goedkoper dan 560 euro eigenlijk
verder koop ik er voorlopig 1Gb CF bij ,dat lijkt me wel even genoeg eerst, en een extra accu. Ik heb al een goed statief en moet dan nog een tas hebben en filters uiteraard.
Floris ik heb nog een 17-35 2.8L in de aanbieding, zoek em maar ff op @ fotoapparatuur.nl als je interesse hebt 
Maar goed, ik krijg dus vrijdag me 10D van Crown als het goed is. Ik zal me bevindingen van de 10D hier ngo wel posten
Maar goed, ik krijg dus vrijdag me 10D van Crown als het goed is. Ik zal me bevindingen van de 10D hier ngo wel posten
Wez_db: Ik denk dat die 28-135 IS dan van Crown komt, die zit nogal wat onder de prijs van Konijnenberg
Hmmm wat moet die kosten?miekol schreef op 23 juli 2003 @ 14:10:
Floris ik heb nog een 17-35 2.8L in de aanbieding, zoek em maar ff op @ fotoapparatuur.nl als je interesse hebt
Is een mooi lensje:P
zou ik die dan ook moeten bestellen of heeft hij die gewoon liggen?
Nee 'plastic fantastic' is een Tokina lens, hij is wel van plastic en hij doet het vreselijk leuk, maar het is niet _de_ 'plastic fantastic'.olafhartong schreef op 23 juli 2003 @ 14:07:
50mm prime (vast objectief) met f/1.8, kost ~119 << dat is zo'n 'plastic fantastic lens' toch ?
Nee joh, moet je even Crown mailen, bij Konijnenheuvel is hij 560.28-135mm f/3.5-5.6 IS USM << die zie ik niet goedkoper dan 560 euro eigenlijk
Crown heeft SanDisk (non-ultra) en MicroDrives, die laatste zijn sneller, maar je kan natuurlijk gewoon zelf kiezen.verder koop ik er voorlopig 1Gb CF bij ,dat lijkt me wel even genoeg eerst, en een extra accu. Ik heb al een goed statief en moet dan nog een tas hebben en filters uiteraard.
Ah die had ik al eens gezien, maar ik heb voor zegmaar minder dan jouw vraagprijs een nieuwe met garantie, boekjes, bon en de hele reut, dus niet echt interesse, sorry. (BTW: Wat een KUTfoto'smiekol schreef op 23 juli 2003 @ 14:10:
Wellicht moeten we eens een 10D thread beginnen, wellicht is dat ook duidelijker voor anderen die ooit eens iets willen lezen over de 10D, want euh... de topictitel zegt iets over een 2e hands D30.Maar goed, ik krijg dus vrijdag me 10D van Crown als het goed is. Ik zal me bevindingen van de 10D hier ngo wel posten
Eergisteren had hij er nog wel eentje, het is wel prettig om gelijk mee te bestellen, legt hij het voor je klaar.olafhartong schreef op 23 juli 2003 @ 14:21:
zou ik die dan ook moeten bestellen of heeft hij die gewoon liggen?
Je kan hem ook een vraag stellen over wat hij je aan zou raden, misschien roept hij wel iets heel anders
[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 23-07-2003 14:31 ]
Bericht hierboven
heeft-ie een 30x?Grrrrrene schreef op 22 July 2003 @ 10:18:
[...]
LOL. Hoe kom je daar nou bij? Ridata is in de D30/D60/10D sneller getest dan Transcend hoorAsk miekol, zijn 512MB Ridata is sneller dan z'n 1GB Transcend
mijn 25x transcend (256mb) is sneller dan mijn Ridata (128mb)
en mijn 30x transcend (256mb) is merkbaar sneller dan de 25x
misschien dat de D-serie meer uit de Ridata haalt, dan mijn G5
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb een Ridata 20-25x en Transend 30x. Maar volgens mij schrijft de Ridata toch echt me RAW files sneller weg, hoef gewoon minder lang te wachten tot de buffer leeg is. En volgens mij is de 1Gb ook langzamer als ie bijna vol staat.
Dat laatste zou kunnen mooooody, maar dan nog hebben we het hier over DSLR's en niet over G5's
Mja ik betaal voor een RAMSTAR (24x) 1Gb CF maar +/- 210,- en gem is die Sandisk rond de 300.Floris schreef op 23 juli 2003 @ 14:30:
Crown heeft SanDisk (non-ultra) en MicroDrives, die laatste zijn sneller, maar je kan natuurlijk gewoon zelf kiezen.
..
Eergisteren had hij er nog wel eentje, het is wel prettig om gelijk mee te bestellen, legt hij het voor je klaar.
Je kan hem ook een vraag stellen over wat hij je aan zou raden, misschien roept hij wel iets heel anders
Ik zal hem in ieder geval nog even mailen voor die lenzen, dank je voor je hulp in ider geval
Je betaalt voor een 1GB MicroDrive maar 189 en dan krijg je er nog een PCMCIA-reader bij ook (die € 14,- waard is).olafhartong schreef op 23 juli 2003 @ 15:03:
[...]
Mja ik betaal voor een RAMSTAR (24x) 1Gb CF maar +/- 210,- en gem is die Sandisk rond de 300.
Ik zal hem in ieder geval nog even mailen voor die lenzen, dank je voor je hulp in ider geval
Misschien niet het snelste van het snelste, maar ach dan ben je nog duurder uit.
Ik persoonlijk heb het niet zo op die onbekende merken met relatief korte garantie. (Ik wil gewoon minstens 5 jaar, klaar)
Bericht hierboven
Tsja sommige mensen vinden een microdrive handig. Ik zou het zelf nooit maar dan ook nooit doen. Er zitten bewegende dingen in zo'n MD en dat gaat dus veel eerder kapot. Helemaal bij mij, ik heb me CF kaartjes wel 20x laten vallen ondertussen. En dat lijkt me nou niet echt verstandig met een MDFloris schreef op 23 juli 2003 @ 15:32:
[...]
Je betaalt voor een 1GB MicroDrive maar 189 en dan krijg je er nog een PCMCIA-reader bij ook (die € 14,- waard is).
Misschien niet het snelste van het snelste, maar ach dan ben je nog duurder uit.
Ik persoonlijk heb het niet zo op die onbekende merken met relatief korte garantie. (Ik wil gewoon minstens 5 jaar, klaar)
Ik hoef ook geen MD, ik heb bewust geld bij gelegd voor die Ridata kaart van me, ik hoef geen bewegende onderdelen en als je de uitval vergelijkt tussen Ridata CF en IBM MD's, dan weet je wel waarom ik geld bij heb gelegd. Die foto's zijn belangrijk voor me, cam gaat bijna overal mee naartoe en dus wil ik geen risico lopen. Aan een CF flashcard kan gewoon niks kapot gaan, tenminste, statische electriciteit en magnetische velden lijken me dan het meest gevaarlijk, een val van 2m ofzo niet.
Bovendien gebruikt een gewone flashcard veel minder stroom dan een MicroDrive. Dan is de keus voor mij simpel
Bovendien gebruikt een gewone flashcard veel minder stroom dan een MicroDrive. Dan is de keus voor mij simpel
Precies het gaat me meer om het stroomverbruik, ik heb al 3 jaar een microdrive van 340mb en bevalt nogsteeds perfect op het stroomverbruik na dan en hij wordt wat trager naar mate hij voller raakt. Verder is een microdrive inderdaad prima alleen de kans op uitval is wel iets groter maar dat ding kan behoorlijk wat hebben hoor geloof me
Ik heb inmiddels ook al contact gehad met Crown dus voeg mij maar aan het lijstje toe. Als de "meerwaarde" van de release 6 boven de eerdere releases echt alleen maar een eventueel verholpen focusprobleem is ga ik ook maar voor de eerdere en koop ik van het prijsverschil wel de grip erbij (die ik anders ook wel gekocht had).miekol schreef op 23 July 2003 @ 14:10:
Verder ook uiteraard een 28-135 IS. Dan wordt mij uitrusting alweer aardig compleet met wat ik nu bij mijn huidige EOS heb. Daarnaast nog een macro objectief op het oog maar niet bij Crown.
Welke reader wordt er eigenlijk aangeraden bij een 1 GB Ridata CF kaartje from Down Under?
Dit is de reply van Crown op mijn vraag of de 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM een goede instapper is:
De Canon EF 28-135/f3.5-5.6 L USM is inderdaag een perfecte lens. Dekt het midden bereik goed af, heeft een macro-instelling tot 60cm en met de IS win je twee stoppen.
De kernvragen zijn budget, range en lichtgevoeligheid. Omgerekend is de 28-135 natuurlijk een 45-215. Om die reden zult u (later) aan de onderkant iets moeten hebben als een AF 15-30, een EF 17-35 of EF 17-40. Mocht u dat niet van plan zijn dan is nu de 24-85 nog een alternatief. Aan de bovenkant volgt de 70-200/f4 of f2.8. Daar zit natuurlijk overlap in, tenzij u voor de 75-300 IS gaat kiezen die eigenlijk weer perfect aansluit.
Gaat u voor lichtsterk dan is het rijtje 16-35 / 24-70 / 70-200, allemaal f2.8, maar dan kost ook wel wat.
Concluderd denk ik dat uw keuze voor de 28-135 nu een goede is, mits u later open staat voor aanvulling.
Overigens hebben we al deze lenzen in huis; in de praktijk even testen voor u besluit is dus mogelijk.
Dat rijtje staat me wel aan trouwens!
16-35 + 24-70 + 70-200, maar dan wel aangevuld met een 50/1.4
Maarja zoveel poen heb ik (er) niet (voor) over om even een paar goede lenzen te kopen.
16-35 + 24-70 + 70-200, maar dan wel aangevuld met een 50/1.4
Maarja zoveel poen heb ik (er) niet (voor) over om even een paar goede lenzen te kopen.
Bericht hierboven
[beetje offtopic]
Waarom is er bij de pricewatch van tweakers eigelijk geen lenzen gedeelte??
De lenzen van compacte digitale camera's staan er wel bij maar niet die van de DSLR's.
Kan je dat ergens verzoeken?
[/beetje offtopic]
De lenzen van compacte digitale camera's staan er wel bij maar niet die van de DSLR's.
Kan je dat ergens verzoeken?
[/beetje offtopic]
Lijkt me nogal meer richting de foto kant op gaan he. Tweakers.net = computerspulSTN schreef op 23 July 2003 @ 18:23:
[ Voor 30% gewijzigd door Daan op 23-07-2003 18:24 ]
Misschien een paar voorzetdingetjes, maar ik betwijfel het of er hele ranges instaan van Canonlenzen of Nikkors eigenlijk. En nee ik heb geen zin om te kijkenSTN schreef op 23 July 2003 @ 18:30:
maar er staan dus wel lenzen in voor andere digitale camera's. dus....
Bericht hierboven
En terecht. Bovendien weten de meesten nu zo langzamerhand wel dat je objectieven het goedkoopst via bhphoto kunt krijgen en anders wat dichterbij via Crown.Floris schreef op 23 July 2003 @ 21:38:
[...]
Misschien een paar voorzetdingetjes, maar ik betwijfel het of er hele ranges instaan van Canonlenzen of Nikkors eigenlijk. En nee ik heb geen zin om te kijken
Crown heeft alleen geen prijslijst met hun producten. ik kijk graag elke week naar de lijstjes van verschillende shops zoals ik bij tweakers doe. Lijkt wel of sommige dat aleen met hun computergear willen doen. Ik zou het mooi vinden als ik kan zien waar welke lens het goedkoopst is en of ie de week daarna nog goedkoper is geworden.-Stef- schreef op 23 July 2003 @ 22:10:
[...]
En terecht. Bovendien weten de meesten nu zo langzamerhand wel dat je objectieven het goedkoopst via bhphoto kunt krijgen en anders wat dichterbij via Crown.
Zijn er andere sites die zo'n lijst bijhouden gespecialiseerd op fotogear?
Hier is een speciale sticky over d30/d60 DSLR
Uiteraard, maar zoals Phreak al treffend zei: Tweakers.net = computerspulSTN schreef op 23 July 2003 @ 22:50:
[...]
Crown heeft alleen geen prijslijst met hun producten. ik kijk graag elke week naar de lijstjes van verschillende shops zoals ik bij tweakers doe. Lijkt wel of sommige dat aleen met hun computergear willen doen. Ik zou het mooi vinden als ik kan zien waar welke lens het goedkoopst is en of ie de week daarna nog goedkoper is geworden.
Hang een beetje rond in GT of een ander fotoforum.
Fredmiranda.com dutchphotozone, dpreview en hier. Da's mijn vaste lijst. Ben nog niet helemaal into robgalbraiths forum en fredmiranda hou ik ook niet echt bij. Dpreview duidelijk wel, na 1,8 jaar lurken toch wel een actieve user aan het worden. DPZ is wel leuk, maar nog relatief rustig
Bericht hierboven
Is een extra BP-511 Batterij nou echt noodzakelijk voor een 10D of is dit meer iets voor diegenen die alles wat los en vast zit op de foto nemen en "Digitale camera foto's deel xx" dagelijks met meuk bestoken?
Ik heb hem gekocht omdat ik heb gemerkt dat je batterij leeg is op het moment dat je het niet nodig hebt: net voor dat ene moment dat je vast wilde leggen, precies wat je niet wil missen dus.-Stef- schreef op 23 July 2003 @ 23:29:
Is een extra BP-511 Batterij nou echt noodzakelijk voor een 10D of is dit meer iets voor diegenen die alles wat los en vast zit op de foto nemen en "Digitale camera foto's deel xx" dagelijks met meuk bestoken?
Ik vind het het extra geld dan ook wel waard: heb de batterij in mijn cameratas, samen met een extra plakje CF van 64MB (voor net dat moment dat je andere CF vol is
Let wel: Ik ga mijn camera ook gebruiken om feesten mee vast te leggen; dat was met mijn S45 al 500-700 foto's...
[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 24-07-2003 08:29 ]
Bericht hierboven
vreemd, want Ridata en Transcend gebruiken dezelfde controllers en chips...miekol schreef op 23 juli 2003 @ 14:57:
Ik heb een Ridata 20-25x en Transend 30x. Maar volgens mij schrijft de Ridata toch echt me RAW files sneller weg,
nouja, het grote voordeel van Transcend is ook wel dat ze gewoon goed in NL te koop zijn
Met 2 accu's kun je een 10D ongeveer de hele dag aan laten, een DSLR gebruik heerlijk weinig stroom
Met 1 accu red je dat niet en moet je hem steeds uit/aan/uit/aan zetten, dat schiet niet op en je mist veel spontane foto's doordat je cam weer 2-3 seconden moet opstarten 
Och, Powerinnumbers is bij de tweakers onderhand wel verkozen als _het_ buitenlandse bedrijf om flashgeheugen bij te bestellen. Ze doen qua levertijd amper onder voor de gewone shops in Nederland: service is super en je hoeft geen invoerrechten te betalen omdat ze het als "documents: non dutiable" versturenMooooody schreef op 24 juli 2003 @ 11:43:
[...]
vreemd, want Ridata en Transcend gebruiken dezelfde controllers en chips...
nouja, het grote voordeel van Transcend is ook wel dat ze gewoon goed in NL te koop zijn
[ Voor 52% gewijzigd door Grrrrrene op 24-07-2003 12:25 ]
Ik ben trouwens toch van plan een BG-ED3 grip erbij te kopen. Hierin gaan 2 BP511 Li ion packs dus die zorg is opgelost.
Die heeft Grrrrrene ook, ik niet, maakt mijn camera toch minder handbaar in een drukke menigte.-Stef- schreef op 24 July 2003 @ 12:46:
Ik ben trouwens toch van plan een BG-ED3 grip erbij te kopen. Hierin gaan 2 BP511 Li ion packs dus die zorg is opgelost.
[afbeelding]
Bericht hierboven
Verwijderd
Waarom ben je bereid extra te betalen voor een merk met lange garantie op een product dat in een jaar nog maar de helft kost van wat je ervoor betaald hebt? Als het na een jaar (of als je in nl koopt de is de minimum termijn geloof ik 2 jaar) moet vervangen kost dit je waarschijnlijk minder dan het prijsverschil aan het begin.Floris schreef op 23 July 2003 @ 15:32:Misschien niet het snelste van het snelste, maar ach dan ben je nog duurder uit.
Wacht maar tot je wat zwaardere lenzen hebt, ga je vanzelf verlangen naar zon ding.Floris schreef op 24 July 2003 @ 13:48:
[...]
Die heeft Grrrrrene ook, ik niet, maakt mijn camera toch minder handbaar in een drukke menigte.
Ik heb hem natuurlijk alleen maar omdat het stoer staat
Ik weet het niet, ben een beetje zo lerenderwijs te weten gekomen dat het met merkspul net wat makkelijker is als het ooit misgaat, waarnaast ik ook heb gemerkt dat de kans op misgaan kleiner is. Sjah misschien slaat het in jouw/jullie ogen nergens op, bij mij dus welVerwijderd schreef op 24 July 2003 @ 14:20:
[...]
Waarom ben je bereid extra te betalen voor een merk met lange garantie op een product dat in een jaar nog maar de helft kost van wat je ervoor betaald hebt? Als het na een jaar (of als je in nl koopt de is de minimum termijn geloof ik 2 jaar) moet vervangen kost dit je waarschijnlijk minder dan het prijsverschil aan het begin.
Euhm ja die heb ik nog niet, komen wellicht ook nog niet op korte termijn; tegen die tijd zal ik zeker ook een batterygrip nog eens in overweging nemen.mrknowitall schreef op 24 July 2003 @ 14:52:
[...]
Wacht maar tot je wat zwaardere lenzen hebt, ga je vanzelf verlangen naar zon ding.
Ik heb hem natuurlijk alleen maar omdat het stoer staat.
Bericht hierboven
*schopje*
Ik heb hem 10 dgn geleden besteld maar nog niets gehoord van crown heeft de rest die hem besteld had wel al binnen ?
Ik heb hem 10 dgn geleden besteld maar nog niets gehoord van crown heeft de rest die hem besteld had wel al binnen ?
Misschien is ie op vakantie? Of heeft ie wel al gereageerd op een mailtje?
Ja hoor ik heb hem ook al binnen. Zaterdag besteld en gisteren ontvangen. Anders bel je hem natuurlijk even. Nummer staat in het telefoonboek bij Crown in Woudenberg. Inclusief grip trouwens. Houdt veel beter vast inderdaad.olafhartong schreef op 01 August 2003 @ 13:42:
*schopje*
Overigens heb ik morgenochtend om 11.00u een afspraak met Crown in Woudenberg. Even mijn 10D omruilen i.v.m. wat vuil in de body. Wordt hij omgeruild tegen een andere release 6. Meteen even loeren daar. Misschien kom ik wel met meer thuis
[ Voor 29% gewijzigd door -Stef- op 01-08-2003 23:57 ]
Ik heb mn 10D nu zo'n 2 weken en ben echt tevreden. Ben op vakantie geweest met hm en heb erg veel geschoten. Wat me alleen afvroeg, ik heb geen European Warranty Card gekregen. De meneer van Crown had het erover dat de bon die hij geeft genoeg was.
Maar ik probeerde net de software van Canon te registreren en daar vroegen ze om die kaart.
Maar ik probeerde net de software van Canon te registreren en daar vroegen ze om die kaart.
Wanneer gaat minolta nu eindelijk met een digitale dslr komen???
Dan heb ik namelijk gelijk een leuk setje, want op m'n dynax 700 si heb ik al een Sigma 28-70 f2.8 en een Sigma 70-300 apo f5.6
Dan heb ik namelijk gelijk een leuk setje, want op m'n dynax 700 si heb ik al een Sigma 28-70 f2.8 en een Sigma 70-300 apo f5.6
[ Voor 4% gewijzigd door lordofthelints op 12-08-2003 17:39 ]
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Die software hoef je toch niet te registreren? Je bedoelt de Zoom Browser en de FileViewerUtility?STN schreef op 12 August 2003 @ 11:59:
Ik heb mn 10D nu zo'n 2 weken en ben echt tevreden. Ben op vakantie geweest met hm en heb erg veel geschoten. Wat me alleen afvroeg, ik heb geen European Warranty Card gekregen. De meneer van Crown had het erover dat de bon die hij geeft genoeg was.
offtopic:
zou je even in het mini-statief topic willen kijken? ik heb daar een vraagje aan jou gesteld
zou je even in het mini-statief topic willen kijken? ik heb daar een vraagje aan jou gesteld
Het ging ook meer om het princiepe van die warranty card.-Stef- schreef op 12 August 2003 @ 19:13:
[...]
Die software hoef je toch niet te registreren? Je bedoelt de Zoom Browser en de FileViewerUtility?