“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
Verwijderd
Werkt in principe perfect, maar mijn afbeeldingen worden standaard in spiegelbeeld
geprint/geplot, ik test eerst ff met een gekleurd pennetje op A3 papier omdat mijn mesje voor
vinyl nog niet binnen is.
Wat doe ik fout, of hoort dat zo ? Lijkt me niet, want je plakt de applicatietape
toch over de gesneden tekst heen ?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 12:54 ]
Standaard zal een printje wat je wil afmaken, afgedrukt worden op een doorzichtige film. Deze wordt dan met de kant waar de inkt op ligt, tegen de fotogevoelige laag op de print geplaatst (zo voorkom je dat er strooilicht onder de zwarte lijntjes kan, door de dikte van de doorzichtige film), en belicht, ontwikkeld en geëtst. Daarvoor moet de afdruk van de print dus in spiegelbeeld gebeuren.Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:32:
Aan de hand van een handleiding op internet heb ik SignGo handmatig ingesteld voor de HP7475A.
Werkt in principe perfect, maar mijn afbeeldingen worden standaard in spiegelbeeld
geprint/geplot, ik test eerst ff met een gekleurd pennetje op A3 papier omdat mijn mesje voor
vinyl nog niet binnen is.
Wat doe ik fout, of hoort dat zo ? Lijkt me niet, want je plakt de applicatietape
toch over de gesneden tekst heen ?
Standaard zal je programma dus in spiegelbeeld ingesteld zijn, het betreffende vinkje moet te vinden zijn in de (print)opties.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Let op dat veel programma's dat al automatisch doen. Als je dan expliciet spiegelen aanzet krijg je het dus wél fout.naftebakje schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:13:
[...]
Standaard zal je programma dus in spiegelbeeld ingesteld zijn, het betreffende vinkje moet te vinden zijn in de (print)opties.
Verwijderd

EDIT 3 december:
Het is inmiddels opgelost. Door in de SignGo software de afbeelding op spiegelbeeld te zetten, het zwart E-tje bij de afbeelding-snij-instellingen, lukt het wel
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 13:52 ]
Dit omdat ik graag wil zien wat die Drukregeling inhoud.
Foto's zeggen vaak veel meer dan woorden.
Bedankt.
Print in spiegelbeeld op inkjet fotopaier, draai het om en leg er een kale print op en heel het door een losse fuser heen en hoppa je sporen staan netjes op je print, kan zo de etstank in.
De losse fuser is lastiger dan de plottermod, maar uiteindelijk is het volgens mij makkelijker en sneller in gebruik.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ook is een goede lichtbak niet bepaald goedkoop en ik moet zeggen, met printpapier op een laser wordt de kwaliteit vergelijkbaar met wat er op school uit de etsmachine komt.
Kwaliteit van een gemodde plotter zou ik niet durven zeggen, heb er nog nooit mee gewerkt.
Maar bijvoorbeeld tqfp (0.4mm raster) is geen probleem met toner overlay.
Het leuke daaraan vind ik dat ik niets moet spiegelen. De afbeeldingen komt immers aan de onderkant van de printplaat te zitten, en daardoor heft de spiegeling zichzelf terug op
Waar ik echter nog steeds mee sukkel is het verwijderen van de toner achteraf. Ik gebruik mijn vriendin haar nagellakremover. De toner gaat dan prima van de koper, maar blijft kleven aan de vrije stukken pcb waardoor je lelijke zwarte vlekken krijgt

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Kan je niet het stijkijzer op z'n kop vastzetten en dan de print erop drukken? Kan je zelf bepalen hoeveel druk je nodig hebt.Ibex schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:19:
Ik werk ook door te printen op fotopapier met de laserprinter en dan met het strijkijzer de sporen over te brengen. Het is enkel nog wat zoeken naar de juiste dikte van de banen, want de spoortjes worden toch altijd net iets breder dan de print door de druk die ik uitoefen met het strijkijzer.
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Dan loopt het water eruit en gaat m'n vriendin zeurenlemming_nl schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:24:
[...]
Kan je niet het stijkijzer op z'n kop vastzetten en dan de print erop drukken? Kan je zelf bepalen hoeveel druk je nodig hebt.
[ Voor 15% gewijzigd door Ibex op 05-07-2007 12:29 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Ik doe het zelf met aceton en een keukenpapiertje. Aceton kun je halen bij de apotheek. Even vegen en het gaat er heel makkelijk af.Ibex schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:19:
Waar ik echter nog steeds mee sukkel is het verwijderen van de toner achteraf. Ik gebruik mijn vriendin haar nagellakremover. De toner gaat dan prima van de koper, maar blijft kleven aan de vrije stukken pcb waardoor je lelijke zwarte vlekken krijgt. Iemand tips hiervoor?
Met een fuser uit een oude/gare laserprinter krijg je zoveel beter resultaat.
Verwijderen van de toner achteraf -> thinner.
Doe een beetje op een lap stof, haal het erlangs en al de toner is weg.
En het tast de rest niet aan...
aceton == Nagellakremover (of er zit MEK in , dat kan ook).