Toon posts:

Iiyama visionmaster pro 454 golvend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iiyama visionmaster pro 454 geeft een golvend beeld als monitor net opgestart is.
Het is alsof je een steen in het water gooit, zo'n rimpeling trekt er door de kleuren heen, dit verdwijnt wel maar ik vraag me af of dit normaal is. De afbeeldingen op het scherm blijven wel normaal.....
Monitor heeft dit nooit gehad, het is nadat hij is gerepareerd......

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 13:52:
Iiyama visionmaster pro 454 geeft een golvend beeld als monitor net opgestart is.
Het is alsof je een steen in het water gooit, zo'n rimpeling trekt er door de kleuren heen, dit verdwijnt wel maar ik vraag me af of dit normaal is. De afbeeldingen op het scherm blijven wel normaal.....
Gebeurd als je 'm te vaak degaussed, oftewel te vaak aan en uit zet. 'tis een soort van 'wear 'n tear' van je monitor.

* collission heeft het ook bij zijn VMPro454

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Topicstarter
hij is nieuw ( en toch al gerepareerd ja...), dus zo vaak kan dat niet geweest zijn toch?

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 15:46

adamvansanten

Appletje voor de dorst

* adamvansanten heeft zijn VMPro454 pas een weekje en is er errug blij mee, maar heeft dit effect nog niet gezien... zal wel van vaak aan en uit zetten komen...

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb het ook een beetje met mijn monitor, ook een VMP454. Soms trilt het beeld ook erg, heel opeens, van die hele kleine trillinkjes, dan geef ik een klap op de zijkant en is het over....

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 13:52:
Wanneer verdwijnt dit :?

Als je in Windows ofzo bent :?

Ik heb het vaak bij mezelf gezien dat wanneer me beeldfrequentie op 60Hz stond.

Das was het beeld heel onrustig/golfend.

Maar daar draai ik verder nooit op, dus np.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik ken het effect wat je beschrijft en zou me geen zorgen maken ;). Ik heb het ook bij mijn 454 en volgens mij is dit een heel normaal verschijnsel :)

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:30
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar wanneer ik hem op 85hz zet en vervolgens weer terugswitch naar 100 is het weer ok. Ik heb hem net een week en heb nu al van vanalles last.

nummer1:
het beeld was veeeeeeel ste fel, nadat ik de monitor 2 keer aan en uit zette was dat weer weg.
nummer2:
wanneer ik een zwart achtergrond had, en daar een windows verkenner schermpje (of ander wit scherm) op 1/4e van het beeldformaat zette was alles superfel. Wanneer ik het schermpje groter maakte werd het steeds minder fel. Na een dag zag ik een flits en was het weg.
nummer3:
wanneer ik de monitor aanzet staat mijn scherm niet op de oude stand. Na een half uur gaat ie wel iets naar onder, maar staat ie nog niet helemaal goed. Aan de zijkanten is overigen niks verandert. Wanneer ik 2 uur langer wacht en wat games speel, is ie na een tijdje weer op zijn oude stand aangekomen. Zeer irri dus
nummer4:
dat golvend probleem dus
nummer5:
zomaar een vertikale streep door mijn beeld. Na een klein tikje was dit weer weg

Ik heb ondertussen al 2 dagen terug iiyama gemaild met 3 van deze problemen. Hoop dat ik spoedig bericht krijg, anders ga ik toch echt bellen.. want zo kan het niet langer. Ik betaal tenslotte niet over de 400 euros voor zoveel crap.

edit: en ja ik heb hem al op 2 andere pc's geprobeerd, precies dezelfde problemen

[ Voor 4% gewijzigd door Remco20 op 05-06-2003 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Remco 20 welcome to the club!!
mijn nieuwe monitor heeft niets dan problemen gegeven, heb hem 1 maart gekocht en hem pas sinds een paar dagen terug van de reparateur.
Voornaamste probleem was dat de linkerkant van het scherm enorm vaag was, is nu wel opgelost.
Jouw probleem nummer 2 heb ik nu wel, een wit venster verlicht de hele zwarte achtergrond, lijkt mij niet okee, heb ik voorheen nooit last van gehad.

pff, the story continues ben ik bang.

enne, bellen hoor, maak ze gek, er zijn veel problemen met deze monitors, maar beeld ( als het goed werkt) is wel superstrak!!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:30
yup, het beeld is super (als alles eenmaal goed is). En van mij af zijn ze nog lang niet, ik heb tenslotte 3 jaar garantie en eis een goedwerkende scherm.

Verwijderd

Topicstarter
good luck, voor mij is het einde topic.....ik weet genoeg.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Remco20 schreef op 05 juni 2003 @ 22:50:
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar wanneer ik hem op 85hz zet en vervolgens weer terugswitch naar 100 is het weer ok. Ik heb hem net een week en heb nu al van vanalles last.

nummer1:
het beeld was veeeeeeel ste fel, nadat ik de monitor 2 keer aan en uit zette was dat weer weg.
nummer2:
wanneer ik een zwart achtergrond had, en daar een windows verkenner schermpje (of ander wit scherm) op 1/4e van het beeldformaat zette was alles superfel. Wanneer ik het schermpje groter maakte werd het steeds minder fel. Na een dag zag ik een flits en was het weg.
nummer3:
wanneer ik de monitor aanzet staat mijn scherm niet op de oude stand. Na een half uur gaat ie wel iets naar onder, maar staat ie nog niet helemaal goed. Aan de zijkanten is overigen niks verandert. Wanneer ik 2 uur langer wacht en wat games speel, is ie na een tijdje weer op zijn oude stand aangekomen. Zeer irri dus
nummer4:
dat golvend probleem dus
nummer5:
zomaar een vertikale streep door mijn beeld. Na een klein tikje was dit weer weg

Ik heb ondertussen al 2 dagen terug iiyama gemaild met 3 van deze problemen. Hoop dat ik spoedig bericht krijg, anders ga ik toch echt bellen.. want zo kan het niet langer. Ik betaal tenslotte niet over de 400 euros voor zoveel crap.

edit: en ja ik heb hem al op 2 andere pc's geprobeerd, precies dezelfde problemen
Nummer 3 herken ik maar al te goed (en ik ben beslist niet de enige :/ ), de andere punten gelukkig niet.

Systeem

Pagina: 1