[PC] Republic: The Revolution

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 08:56
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 22:57:
[...]

Vreemd maar ik heb echt nergens last van :?

Gf4 ti-4400
Detonator 43.51
juist ja

dat was bij mij dan ook meteen de oplossing
:)

eventjes gedowngrade...
IceEyz schreef op 28 August 2003 @ 23:55:
Ik heb 't net eens ff bekeken en ik moet zeggen dat 't 120% meevalt ;)
Het is wel ongelooflijk moeilijk om eventjes alles te leren. 't Gaat in het begin best snel en er gebeurt van alles, maar wát er gebeurt is allemaal een beetje onduidelijk. Niettemin ziet het er erg goed uit (kan SimCity wat van leren...) en wordt 't langzamerhand wel duidelijk.
Je wordt een beetje overspoeld met informatie en dingen die je kunt/moet doen in korte tijd. Maar wij zetten door tot het bittere einde van die "president"... :Y)
Ik snap er nog helemaal nix van dus... Misschien kan iemand vertellen hoe je het beste even kan opstarten? Even een quick start guide? Ik klik nu maar wat, en soms gebeurt er wat...

Tutorial al wel gelezen, dat verduidelijkt al wel iets maargoed...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben 'm net gaan kopen (om dit genre te stimuleren), nouja... ze hadden 'm nog niet binnen. Het lijkt me echt meesterlijk! Staat er niet iets in de handleiding?

Verwijderd

Screens zijn niet in hoogste detail dit keer, dan loopt het spel langzamer en het spel is al vrij traag kwa spelen dus :z

Ik ben overigens helemaal opnieuw begonnen en andere karakters gepakt waarmee je ook kunt molesteren :Y) tipje: als je een gevangene moet kiezen welke je moet vrijlaten is de kapitein de persoon die geweld kan uitvoeren (rood) :) en de journalist (geel) kan rumors verspreiden iets in die buurt en die ander weet ik niet.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/republic/r1.jpg
Vriendelijk verzoekje :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/republic/r2.jpg
Vriendelijk antwoord :Y)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/republic/r3.jpg
Na een aantal keren hem inelkaar geslagen te hebben scheen ie mij te begrijpen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/republic/r4.jpg
aaaaaaahhh.... :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/republic/r5.jpg
Hier wist ik dus eerst me geen geen raad mee :'(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/republic/r6.jpg
Dat resulteerde tot dit waar ik van alles probeerde :D

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/republic/r7.jpg
Anyway toch succesvol voltooit en dan mag ik mijn boek uitgeven :Y) en voor mensen die ook tegen dit probleem aanlopen dr stond in een readme 'gelukkig' het volgende:
The following information explains the last minute changes that could not be amended in the printed manual:

PAGE 41: INFORMATION ACTIONS - The process for digging deeper has changed. It now functions as follows: You can elect to have your character “Dig Deeper* when using Information Gathering Actions by clicking on certain Buildings or on a Question Mark. A character portrait in the mini-menu signifies the availability of a Dig Deeper action on a Building. To perform the Dig Deeper action, just click on the character portrait. You will gain a lot more information on the Building or Question Mark selected, at the expense of a smaller knowledge increase in the target district and surrounding districts. If a question mark appears in place of the portrait, this means that a Dig Deeper action can be performed on this particular building, but not right now because you do not have an Information Gathering Action currently in progress in the district.

REMEMBER: You must have an Information Gathering Action in progress in the district to use this facility.

Higher Level Information Gathering actions will allow you to use this method more than once, though each one will reduce the overall effectiveness of your Information Gathering Action.
Al met al denk ik dat de handleiding die erbij moet zitten zeer goed van pas zal komen.

En dan komt het: was ik op 80 dagen ofzo (en natuuuurlijk niet gesaved) en ik moest in 8 districten minimaal 60% halen dat is me een hel zeg :( en op een gegeven moment gaan er dus 2 man (van de 3) bij mij weg omdat mijn plannen ze niet bevielen :+

Toch een erg leuk spelletje die ik zal kopen :)

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
toppost lighteye. Ik heb nog niet echt veel gespeeld omdat ik me niet bepaald lekker voel vandaag en dus weinig zin heb in gamen. Maar zodra ik me beter voel dan start ik het gelijk weer op!

en die tips van jou helpen zeker :D

had trouwens de journalist gebruikt omdat ik eerder al een hood had gerecruteerd. Heb nu mezelf (voornamelijk info maar ook beetje force) en 1 info, 1 force en 1 wealth character :)

[ Voor 38% gewijzigd door shuogg op 29-08-2003 14:50 ]

specs desktop | specs laptop

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:06

Vos

AFCA

heb het net ff gespeeld, maar snap er nog nix van :D
zo ff verder proberen, laat het wel ff op me afkomen

Verwijderd

Driver downdate was niet de oplossing :'(. Nog iemand suggesties?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik heb net die gevangene bevrijd, alleen waar kan ik em nu vinden om te headhunten? :)

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 08:56
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 15:30:
Driver downdate was niet de oplossing :'(. Nog iemand suggesties?
misschien andere pc kopen (als ik je specs zo zie)...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

party42 schreef op 29 August 2003 @ 17:26:
[...]

misschien andere pc kopen (als ik je specs zo zie)...
Nee de framerate is goed :>.

• shuogg
bijna bij 2e stad (* shuogg doet het rustig aan en neemt z'n tijd :P)
moet alleen nog resolve van m'n mannetjes hoog genoeg krijgen.........

Verwijderd

shuogg schreef op 30 August 2003 @ 07:52:
bijna bij 2e stad (* shuogg doet het rustig aan en neemt z'n tijd :P)
moet alleen nog resolve van m'n mannetjes hoog genoeg krijgen.........
Ik ook maar hoe the hell doe je dat :P als ik ze een favor doe of iets in die trend wat er mee te maken heeft dan gaat ie na een 2e keer al klagen dat ik het te vaak achtermekaar doe?

Is de andere manier ze gewoon laten werken zeg maar zoals ze anders doen?

Verwijderd

Jahaa ik ben in de nieuwe stad :)

Hoe ik dat gedaan heb: gewoon alle werknemers ontslagen die lager dan 70% resolve hadden :+ en daarna weer opnieuw recruiteren :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/republic/r8.jpg
Schermpje dat je krijgt te zien wie er achter moet blijven zodat je nog geld binnen gaat krijgen uit je oude stad :) Het is niet zo dat je verplicht je stad moet verlaten je kunt bijvoorbeeld eerst hele goede ratings gaan halen zodat je meer geld gaat krijgen en zoals je ziet is/was dit niet bij mij het geval.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/republic/r9.jpg
Eerst aanblik nieuw level.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/republic/r10.jpg
Klein stukje satellietkaart van de nieuwe stad.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/republic/r11.jpg
En zoals je ziet worden de doelen gelijk een stuk moeilijker...

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

Ik snap het spel eigenlijk gewoon niet en vind het daarom niet leuk. Er staat in dat je op vele manieren president kan worden, maar zoals ik het ziet moet je gewoon de missies uitspelen die ze geven en dan ben je president...

BF1: Don-Panio

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-11 21:52
@Preddie
Ook al moet je de missies uitspelen, je kunt zelf kiezen hoe je speelt. Wil je mensen vriendelijk naar jouw kant helpen? Of sla je ze in elkaar tot ze ophouden met zeuren? Of misschien koop je ze wel om. Zo zijn er vaak meerdere mogelijkheden om hetzelfde te bereiken.
Dat je het nog niet snapt en dus niet leuk vindt is jammer, maar ik snapte het eerst ook niet. En nu wel en dus vind ik het wel leuk. Gewoon volhouden! :)

Kleine lettertjes: Als het spel eenmaal 'uit' is, zit er vaak ook een handleiding bij. Het lijkt me duidelijk dat die handleiding het spel wat makkelijker maakt, aangezien er veel verwijzingen naar de handleiding zijn in het spel. Beetje flauw dat mijn 'pakketje' geen handleiding had ;)

Ik moet trouwens ook zeggen dat de eye-candy van het spel veel en véél beter is dan ik verwacht / in de screenshots zag. Wel duurt alles nog al lang, ik mag er best wel een paar uurtjes per dag voor uittrekken, maja, dan heb je ook wat. En het is natuurlijk een 'nieuw' genre, dus mijn support hebben ze...

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-10 21:28
Hoe krijg je meer dan 2 twee faction members want op veel pics zie ik dat het mogelijk is om meer dan 2 te hebben :) :?

[ Voor 19% gewijzigd door Icingdeath op 30-08-2003 15:19 ]

• shuogg
na een tijdje verkassen naar ander hoofdkwartier waar 4 mensen in kunnen (of in 2e stad nog weer meer)

Heb trouwens ook pugachev bereikt, eindelijk op dag 40 :P
slowly but surely is m'n motto gewoon :)

Verwijderd

Mwahaahah ik heb alle facties verslagen in de 1e map :p . Alles 100% voor mij :p .
Tis vrij simpel, revelation zodat hun de halve circel leeg hebben, gevolgd door wat goed graffiti werk of huis aan huis vragen, en klaar is Kees :P .

• shuogg
yeah idd, ik had dat nog niet omdat ik tijdje zat te klooien met resolve en dus steun verloren ging, maar ach nog altijd 35 ofzo per dag van force/wealth/influence, kan ik nog mee leven.

• mennuz
  • Laatst online: 28-10 17:15
Spel klinkt wel interresant.. Alleen of mn Geforce 4 4200 SE het uithoud :\.. belachelijk hoge eisen.. Maar het is toch niet veel lullen en weinig killen hoop ik?

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Mennuz schreef op 30 August 2003 @ 18:02:
Spel klinkt wel interresant.. Alleen of mn Geforce 4 4200 SE het uithoud :\.. belachelijk hoge eisen.. Maar het is toch niet veel lullen en weinig killen hoop ik?
het is wel een vrij strategisch spel hoor :)

en je 4200 SE houd het wel, mijn 4200 doet t ook.

• shuogg
het is wel veel lullen weinig killen, dat heet strategie :P

Als je veel wil killen ga je maar unreal tournament ofzo spelen.......

Verwijderd

Ok, even voor de duidelijkheid : is het voor iemand die voor het grote gedeelte 1st person shooters , mafia, enz speelt een leuk spel?
Ik sta open voor nieuwe genres :D

blijft het je boeien, zodat het niet saai wordt na een tijdje door de traagheid bijv?
Het leek me wel interessant namelijk, maar toch effe cker weten :p

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 20:45 ]

• shuogg
nja je moet echt geduld hebben voor het spel, er gebeurd niet altijd wat en het is zeker geen makkelijk spel............... :)

Maar tevens door de moeilijkheidsgraad, de uitgebreidheid etc. blijft het ook lang boeien....... Dit ook doordat je het spel op verschillende manieren kunt spelen omdat het niet lineair is zoals meeste spellen..........

• IceEyz
  • Laatst online: 01-11 21:52
(1/2 spoiler alert)
TIP: Mocht je een nieuw spel beginnen, neem dan maar één rechterhand. Even later als je de boel een beetje verkend hebt, kun je een tweede rechterhandje erbij nemen die vijandelijk support kan afbreken (Vandalisme, Foldertjes en Onthullingen). Als je niet zo'n persoon hebt, kon het wel eens moeilijk worden om een goeie aanhang te krijgen in niet-neutrale gebieden.
(Nee, we nemen geen andere handen aan (denk aan linkerhanden). Ze zijn namelijk nogal onbruikbaar ;))
Ook merk ik dat het handig is om mannetjes met eenzelfde ideologie hebben. Je zou eventueel dan problemen kunnen krijgen met het "geld" dat je te besteden hebt, maar anders krijg je veel problemen met Resolve.

Hoe je de tien vragen in het begin beantwoord maakt duidelijk ook veel uit in de loop van het spel. In mijn eerste spelletje was ik aardig en maakte ik veel vriendjes. In mijn tweede spelletje was ik een halve BadGuy (man van de Force) en werd vriendjes maken moeilijker: ik schudde geen hand, ik schudde z'n hand er letterlijk bijna af. Het leuke is dat je dat ook ziet in het spel. Mensen zijn minder aardig tegen mij en m'n clannetje is veel agressiever...
Ik begin er steeds meer lol in te krijgen. Het enige minpunt is de tijd... Het duurt allemaal zo verschrikkelijk lang om iets voor elkaar te krijgen. Ze hadden i.p.v. een klok beter een Next-Turn knop kunnen maken. Alleen dan word het spel echt TurnBased en niet Semi-TurnBased zoals 't nu is.
Het is ook nooit goed.....
Simplicity and player friendliness are the key goals. An intuitive interface contextually-based with minimal onscreen icons and controls will be featured. The aim is ("to" hoort hier te staan) make the manual virtually obsolete.
Da's uit de startpost...
Daar ben ik 't trouwens niet helemaal mee eens. Volgens mij kan een "n00b like me" er zonder een Manual heel lastig inkomen. Pas na twee keer overnieuw beginnen had ik 't helemaal door...

Weet iemand toevallig hoeveel acties er in het spel zitten? Ik las ergens over een stuk of 100, maar dat lijkt mij redelijk veel... Dat zou dan trouwens ook maar 33 zijn, sinds er voor elke actie er drie mogelijkheidjes zijn (Rood, Geel, Blauw ;))

Verwijderd

Acties in de zin van? Ik heb het spel (nog) niet, maar het staat me wel aan...

• shuogg
nou acties die een character kan uitvoeren. Bijv. graffiti spuiten of vandalisme plegen.........

• mennuz
  • Laatst online: 28-10 17:15
Hehehe, Nee, ik KAN wel tegen strategie hoor. Alleen maar killen, ach, daar zijn al zat spellen van. Maar om nou in 3d tegen 1000en NPC's alleen maar te praten en te debateren, lijkt me ook nogal butt :D. maargoed, afpersen en vandalisme is ook wel voldoende :D

• shuogg
Mennuz schreef op 31 augustus 2003 @ 19:55:
Hehehe, Nee, ik KAN wel tegen strategie hoor. Alleen maar killen, ach, daar zijn al zat spellen van. Maar om nou in 3d tegen 1000en NPC's alleen maar te praten en te debateren, lijkt me ook nogal butt :D. maargoed, afpersen en vandalisme is ook wel voldoende :D
Mja enige wat je doet is acties in queue zetten en daarmee doelen verwezelijken. En die acties strategisch plannen ed.

Voor sommigen top voor anderen dodelijk saai........

• Maxow
  • Laatst online: 13:57

Maxow

Hidden Sound System

hmm, duidelijk 512MB nodig om dit goed te spelen... Morgen ff uitbreiden :)

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 14:58

Noper

That's a noper...

Zou iemand eens kunnen uitleggen hoe je inkomen krijgt?

Gewoon reclame maken in de wijken? Krijg je dan van f/p/w evenveel? Beetje een raadsel vooralsnog.. :/

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Damn, ik kom echt niet verder, terwijl ik net ben begonnen :(

Ik moet 25% aanhang krijgen in elke wijk, maar elke keer als ik ergens meer aanhang krijg, dan haalt een andere faction ergens weer een deel weg, en dat gaat de hele tijd zo door.

Ik heb overal al 25% gehaald dus, maar niet overal tegelijk :P

Wat doe ik verkeerd?

Met canvas haal ik mensen over en met revelation zorg ik dat andere factions geen aanhang meer hebben...

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Paar klappen gaan uitdelen :P

25% is nog niks :P beetje leafletten en daarna postcampagne of grafitti of canvas doen, ligt aan de wijk.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mja, ik kan dus niet leafletten. Van alles wat je opnoemt kan ik alleen canvas doen. Hoe krijg ik die andere dingen :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Door het uitvoeren van actis krijgen je mannen XP en net zoals bij elke spel waar je XP krijgt kan je dan ook levelen :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja dat weet ik, maar ik kan nooit die acties kiezen, wel anderen die minder interessant zijn

Verwijderd

Heb je wel genoeg resources om die acties te doen?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat ook ja, maar als je maar 1 mannetje hebt wat canvas kan doen terwijl er 2 factions zijn die steeds wijken van je afpakken, dan schiet het niet op

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 12:49
je hoeft niet in alle wijken 25% te halen, alleen die 4 van jouw kleur :)
Ik denk dat dat wel scheelt aangezien anderen zich toch meer op hun eigen kleur richten...

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Oeps, dat wist ik niet :o

Maar wat betekenen die kleuren dan (rood blauw en bruin), aangezien er meer dan 3 factions zijn en maar 3 kleuren.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 03:18
Die kleuren staan voor Force, Influence en Wealth, je moet dat hebben als inkomen voor al je acties. Ik moet iig nog even resolve halen en dan hopelijk naar het 2de level :)

Trouwens die rally's zijn erg handig om in een keer een support boost te krijgen :)

[ Voor 21% gewijzigd door ubermaestro op 02-09-2003 00:12 ]

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Ligt dit spel nu al in de winkels?

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:11
Orangeman schreef op 01 September 2003 @ 23:40:
je hoeft niet in alle wijken 25% te halen, alleen die 4 van jouw kleur :)
Ik denk dat dat wel scheelt aangezien anderen zich toch meer op hun eigen kleur richten...
dat heb ik nu gedaan, maar het spel gaat niet verder, ik krijg geen nieuwe objective. Wat nu? Heb ik iets over het hoofd gezien?

Scorito: FC Bal op ons dak

• Spike-man
Alabama_man schreef op 02 September 2003 @ 12:43:
Ligt dit spel nu al in de winkels?
volgens mij 5 september pas.....

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
ligt al 1.5 week in de winkels

• Alabama_man
mooi, 'k ga vanmiddag wel ff een kijkje nemen. Kijk al zo lang uit naar dit spel.

• Spike-man
breadje schreef op 02 September 2003 @ 13:23:
ligt al 1.5 week in de winkels
vreemd, ben hem hier gisteren nog niet tegen gekomen (o.a. bij frs en dynabyte geweest). Ik ga zaterdag nog wel weer een keertje kijken.

• Alabama_man
Heb em net gekocht bij Dynabyte in Hilversum :D

Verwijderd

Ik krijg em vanavond, echt een meesterlijke game lijkt dit me.

Dit genre spreekt mij iig erg aan :)

• Alabama_man
correctie 't was bij de Dixons. Heb nu het spel ff gespeelt en ben er gelijk achter gekomen dat het wel ff gaat duren voordat ik het helemaal door heb. Ik zie na het eten wel verder...

Verwijderd

Damn,

Zonet even gespeeld nadat ik die hele manual heb doorgespit.

ffs, begin et een beetje te snappen maar et zit allemaal wel reuze ingewikkeld inelkaar.

Ik ga voor het citaat:

Oefening baart kunst :)

Verwijderd

bah, ik dacht dat dit echt een geweldig spel was :(,. Je kan niks zelf doen, allles wat je doet gaat indirect. Echt nul actie :(

Verwijderd

Ben in het tweede level. Het spel bevalt me wel, al merkte ik dat het moeilijk is om 'op gang te komen'. Ik zou het een 8 geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 16:39 ]

• shuogg
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 14:26:
bah, ik dacht dat dit echt een geweldig spel was :(,. Je kan niks zelf doen, allles wat je doet gaat indirect. Echt nul actie :(
Het is dan ook geen shooter, ga jij maar lekker dom quake spelen.........

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik het een zeer vermakelijk spel vind.

De eerste stad ga na een tijdje wel vervelen, gelukkig komt daar dan Pugachev om de hoek kijken :)

Er is trouwens al een fansite voor Novistrana:
http://www.novistrana.com/
Met fake-nieuws e.d. .
Wel leuk om een beetje in de Republic sfeer te blijven.

Ook is er een site van Strategy Planet, waar al een paar actions en strategieën uitgelegd worden. Speciaal voor de mensen met opstartproblemen :)
http://www.strategyplanet.com/republic/index.shtml

Verwijderd

shuogg schreef op 03 September 2003 @ 18:21:
[...]

Het is dan ook geen shooter, ga jij maar lekker dom quake spelen.........
hij heeft wel gelijk, het spel heeft zichzelf niet echt waargemaakt vind ik, net als hem. Het is superlang in ontwikkeling geweest en heel vaak superpositieve dingen gehoord dat het allemaal heel erg vrij was en dat je kon doen wat je wilde. Hier komt ook niet zoveel van terecht want toch is het redelijk lineair. Je kan niet 100en acties doen maar maar een heel beperkt aantal (in het begin, maar later niet superveel meer). Ik had ook van dit spel verwacht dat je het echt allemaal helemaal op je eigen manier kon aanpakken maar toch moet je het spel gewoon spelen zoals het 'hoort te gaan' :(

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-10 22:50
Hey,
Ik heb een paar vraagjes over Repblic:
1.Ik zit nu in het begin van het spel (heb nu 2 gasten die bij mij zijn aangsloten) hoe kan ik een new HQ krijgen?
2. Hoe kan je newe actions als bv graffiti spuiten (zie eerder in dit topic0 of een toespraak houden krijgen?

Alvast bedankt!! AJB loud en clear antwoorden want ik begin dit gampie net een beetje onder de knie te krijgen.....

daag

• Alabama_man
Heb het spel nu wat langer gespeelt en heb het nu ook redelijk goed door. Toch moet ik zeggen dat ik het tegen vind vallen. Je bent vaak bezig alleenmaar je acties te plannen en daarna is het afwachten tot de turn over is en je je mannetjes weer nieuwe opdrachten kunt geven. Daar komt ook nog eens bij dat die opdrachten vaak hetzelfde zijn, alleen dan op een andere locatie. Het spel zou naar mijn mening dus ook net zogoed 2d kunnen zijn. Dit ten eerste omdat de dingen die je in 3d ziet gebeuren zijn te vergelijken met cutscenes en het probleem daarbij is dat je het na een tijdje wel weet hoe een bepaalde actie eruit ziet (dus is het boeiende er ook wel weer af). En ten tweede omdat je voor het overgrote deel van de tijd toch naar een 2d kaart aan het turen bent terwijl je je acties uitstippeld. Desondanks is het toch wel een leuk spel om te spelen, alleen zal het mij toch een stuk minder lang gaan boeien dan dat ik gehoopt had.

• Speed24
  • Niet online
The_Thijs© schreef op 03 September 2003 @ 23:20:
Hey,
Ik heb een paar vraagjes over Repblic:
1.Ik zit nu in het begin van het spel (heb nu 2 gasten die bij mij zijn aangsloten) hoe kan ik een new HQ krijgen?
2. Hoe kan je newe actions als bv graffiti spuiten (zie eerder in dit topic0 of een toespraak houden krijgen?

Alvast bedankt!! AJB loud en clear antwoorden want ik begin dit gampie net een beetje onder de knie te krijgen.....
Linksboven heb je een knop waarmee je o.a. de samenstelling en van je eigen en andere parties kunt bekijken.
Zorg dan dat je eigen personage geselecteerd is, en je ziet dan links "Move HQ" staan.
Na klikken kun je dan in een willekeurige buurt een nieuw huis uitzoeken. Er staat dan hoeveel man er in kunnen. Zorg dat het secrecy level zo hoog mogelijk is, dat bespaart je bezoekjes van een hitman e.d. :)

"MoveHQ" is helaas wel pas mogelijk als je iets verder in het spel bent ( duurt niet echt lang), vanaf een bepaalde missie kun je zelf beslissen of je je HQ wil moven.

Nieuwe acties:
Je krijgt nieuwe acties door level up te gaan met een van je personages.
Je krijgt dan een sterretje bij de persoon te staan, klik op dat sterretje en je komt bij een statistieken scherm.
Er staat dan een lijst met acties, eventueel hebben sommige acties een of meer sterretjes er bij staan. Je kunt dan 1 actie selecteren, en die actie upgrade je dan.
Nieuwe acties, die je voorheen nog niet kon uitvoeren, staan er zonder sterretje.
Kies er een om te zorgen dat je die in het vervolg ook kunt selecteren.
Per actie is het handig als bepaalde skills hoog zijn ... wanneer je een bepaalde skill selecteert zal een (of meer) van de balkjes linksboven ( status, charisma e.d. ) van kleur veranderen. Dat geeft aan dat die statistiek / skill belangrijk is om de actie succesvol uit te voeren.
Geef dan wat stats punten aan de skill die je nodig denkt te hebben.
Alabama_man
Gedeeltelijk ben ik het wel met je eens.
Al dat 3d gaat af en toe irriteren. Ik wil gewoon wat stats invoeren bij een discussie, en niet eerst te hoeven wachten totdat ze goed en wel zitten.
Bij headhunt e.d. hoef je daar ook niet op te wachten,
je zorgt dat je geen reminder zet, en gaat pas kijken wanneer het headhunt icoontje begint te knipperen.
Helaas ben je bij blackmailen en liaise wel verplicht om te kijken ... ook al zet je geen reminder, je krijgt dan toch het lopen naar de afgesproken plek te zien.

Maar ja, dat je veel op de 2d kaart kijkt maakt mij niet uit. Ik speel het daardoor niet minder lang.
Je hebt tenminste overzicht. Stel je voor dat je wazige graphics had waar je lang moest turen om een beetje het overzicht te krijgen ... dan speelt het echt niet fijn.
Wat ik wel raar vind, is dat ze inderdaad dat 2d kaartje NOOIT op een screenshot hebben laten zien van tevoren.
Blijkbaar waren ze toch bang voor (kortzichtige?) negatieve reacties.

Ach ja, ik vind het spel echt z'n geld waard.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen het geweldig vindt... het is zeker geen Hitman spel of zo. Daar leek het eerst wel wat op (naar aanleiding van sommige screens).

• Alabama_man
Het zou mooi zijn als ze er een next turn knop in hadden gezet. Ok je kan de tijd versnellen, maar het kan mij niet snel genoeg :P

• Speed24
  • Niet online
Alabama_man schreef op 04 september 2003 @ 20:06:
Het zou mooi zijn als ze er een next turn knop in hadden gezet. Ok je kan de tijd versnellen, maar het kan mij niet snel genoeg :P
Waarom dan?
Heb je geen investigate acties die je moet uitvoeren?
Of andere dingen? Iemand's huis verplaatsen?

Ik had wel moeite bij de 8 districten die >60% moeten hebben ... maar dan wil ik wel even m'n tijd hebben om te plannen en om te kunnen reageren op vandalize, leafletting of revelations die anderen tegen me gebruiken.

En door middel van een headhunt / liaise / investigate is de dag ook zo om.

• Alabama_man
klopt, af en toe heb je wel genoeg te doen. Maar het komt ook vaak voor dat dat niet het geval is en op zulke momenten zou next turn wel handig zijn.

• Noper
  • Laatst online: 30-09 14:58

Noper

That's a noper...

Ben ik wel gedeeltelijk met je eens. Op een gegeven moment ga je zover vooruit plannen dat een 'next turn' knop toch wel handig zou zijn..

Duurt aardig lang als je de eerste 2 dagen al helemaal volgeplanned hebt!

Verwijderd

hehe een next turn zou best handig kunnen zijn idd.. nu is het meestal onwijs lang wachten, 4min per dagdeel

ik zit nu bij die missie dat ik die bisschop zwart moet maken... hoe krijg ik dat voor elkaar??

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 13:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 13:26:
hehe een next turn zou best handig kunnen zijn idd.. nu is het meestal onwijs lang wachten, 4min per dagdeel

ik zit nu bij die missie dat ik die bisschop zwart moet maken... hoe krijg ik dat voor elkaar??
Hangt er dus ook nog vanaf hoe snel je computer is :o bij mij duurt het 2 en een half minuut voordat een dagdeel voorbij is op stand 5 :P Je moet toch wat doen als je zit te wachten :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 13:34:
[...]

Hangt er dus ook nog vanaf hoe snel je computer is :o bij mij duurt het 2 en een half minuut voordat een dagdeel voorbij is op stand 5 :P Je moet toch wat doen als je zit te wachten :+
ja hehe.. dat van die 4 minuten heb ik ook maar uit de handleiding hoor..

ik denk dat t bij mij ook zoiets is op "standje" 5

• Warfare
  • Laatst online: 17-10 08:26
Ik twijfel nog of ik dit spel moet aanschaffen. Aan jullie verhalen te zien, dan lijkt dit spel wat op gangsters, klopt dat?

De meningen zijn in elk geval verdeeld.

• Spike-man
Warfare schreef op 05 September 2003 @ 13:41:
Ik twijfel nog of ik dit spel moet aanschaffen. Aan jullie verhalen te zien, dan lijkt dit spel wat op gangsters, klopt dat?

De meningen zijn in elk geval verdeeld.
Volgens mij klopt dat wel. Ik heb iig nog niet zoveel verschillen kunnen ontdekken in deze twee spellen. Ik heb hem nu een paar keer gespeeld en twijfel ook of ik hem zal aanschaffen.

• YouKnow
  • Niet online
Als ik MoveHQ doe, en ik ga naar een huis waar 4 man in moeten kunnen, kan ik alsnog niemand erbij recuten, klopt dat? Want ik zit nu steeds maar met 3 man.

• Speed24
  • Niet online
YouKnow schreef op 05 September 2003 @ 15:32:
Als ik MoveHQ doe, en ik ga naar een huis waar 4 man in moeten kunnen, kan ik alsnog niemand erbij recuten, klopt dat? Want ik zit nu steeds maar met 3 man.
Als het goed is krijg je linksonder in beeld plek voor 4 personen.
Dan moet je met iemand die "headhunt" kan doen, een nieuwe persoon gaan recruiten.

Je krijgt 'm er niet automatisch bij.

Trouwens:
Heeft iemand tips om die kandidaten voor het burgemeesterschap een slechte naam te bezorgen?
Ik heb al vanalles ge-investigate/ surveyed in de betreffende districten ( Udalsova en Pugachev ... wil die van de Mir Estate te vriend houden), maar ik krijg niks om tegen ze te gebruiken.
Gebruik ik de verkeerde methode?

Gelukkig zijn er nu nog twee verhaallijnen door elkaar, die andere missies schieten wel op.

Verwijderd

weet iemand al hoe ik die missie, dat ik die bisschop in de gaten moet houden, kan halen????? :?

ik snap er echt helemaal niks van

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Is er al iemand die weet hoe je die bug eruit krijgt dat je in het world screen nix ziet behalve grijs / grijze contouren van gebouwen? Downgraden van nVidia drivers is geen optie omdat ik een Geforce 488 Go heb, en die heeft specifieke drivers van de leverancier, en niet terug te vinden op nvidia.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• YouKnow
  • Niet online
Hmm, ik moet dus bepaalde bad facts in de krant kunnen krijg :? Ik snap 't niet, ik kan wel surveyen/scouten maar ik kan niet op een of ander krant icoontje klikken, dat zou wel moeten (geen eigenschap van karakter oid, maar buiten dat moet 't kunnen).

• Speed24
  • Niet online
YouKnow schreef op 05 September 2003 @ 22:51:
Hmm, ik moet dus bepaalde bad facts in de krant kunnen krijg :? Ik snap 't niet, ik kan wel surveyen/scouten maar ik kan niet op een of ander krant icoontje klikken, dat zou wel moeten (geen eigenschap van karakter oid, maar buiten dat moet 't kunnen).
Geef eens wat meer info ...
je bedoelt dat je de missie "locate the presses" hebt ?

2 tips:
- Zoek gebouw - Investigate of scout, en dan "dig deeper" bij een verdacht gebouw
- Ga op het juiste tijdstip

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

DGTL_Magician schreef op 05 September 2003 @ 17:41:
Is er al iemand die weet hoe je die bug eruit krijgt dat je in het world screen nix ziet behalve grijs / grijze contouren van gebouwen? Downgraden van nVidia drivers is geen optie omdat ik een Geforce 488 Go heb, en die heeft specifieke drivers van de leverancier, en niet terug te vinden op nvidia.
Hmms. Fog table emulation aan in de nVidia drivers fixed het. Nu kan ik ook eindelijk spelen :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

speed24 schreef op 05 september 2003 @ 22:58:
[...]
Geef eens wat meer info ...
je bedoelt dat je de missie "locate the presses" hebt ?

2 tips:
- Zoek gebouw - Investigate of scout, en dan "dig deeper" bij een verdacht gebouw
- Ga op het juiste tijdstip
hmz ik snap deze ook niet echt helemaal, al mijn scoutmissies slagen, groene balk is 100 % maar ik ziet niks, geen question mark ofzo, help!

• Speed24
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 15:23:
[...]

hmz ik snap deze ook niet echt helemaal, al mijn scoutmissies slagen, groene balk is 100 % maar ik ziet niks, geen question mark ofzo, help!
Je moet tijdens dat iemand aan het investigaten is, met de camera naar het district gaan.
Dan kun je op gebouwen klikken. Als er niemand (beschikbaar) is, krijg je bij sommige gebouwen een vraagteken er bij staan.
Als er wel iemand beschikbaar is (tijdens scouten of investigaten) dan zal bij zo'n gebouw een icoontje van een persoon bij staan.
Klik dan op dat icoontje en dan zal er specifiek bij dat gebouw nog wat gezocht worden.
Als je het goede gebouw hebt, en je bent op het juiste tijdstip, dan zul je de drukkerij vinden.

Succes.

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik moet nu steeds Bishop Breshnov zien te vinden? Ik heb al van alles gedaan. Scout, investigate, alles! Waar zit die rare vogel nou :P Btw, de missie heet ''Find information on the Bishop)

(Prettig kennis gemaakt te hebben met jullie mensen.... ik ben net nieuw :*) )

[ Voor 11% gewijzigd door PcManiaxx op 06-09-2003 22:22 ]

Verwijderd

PcManiaxx schreef op 06 September 2003 @ 22:21:
Ik moet nu steeds Bishop Breshnov zien te vinden? Ik heb al van alles gedaan. Scout, investigate, alles! Waar zit die rare vogel nou :P Btw, de missie heet ''Find information on the Bishop)

in zn kerk.. :P

scouten en dan hetzelfde doen als hierboven beschreven staat..

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik heb nu ook ff gescout, maar dit helpt ook niet!!? Voor de rest alles gedaan!
Kan je ook een specifieke plek investigaten of scouten, bv de kerk? Ondertussen verlies ik alleeen maar meer geld 8)7

• Speed24
  • Niet online
PcManiaxx schreef op 07 September 2003 @ 10:22:
Ik heb nu ook ff gescout, maar dit helpt ook niet!!? Voor de rest alles gedaan!
Kan je ook een specifieke plek investigaten of scouten, bv de kerk? Ondertussen verlies ik alleeen maar meer geld 8)7
Heb je de rest van het topic wel gelezen?
Je moet tijdens dat iemand aan het investigaten is, met de camera naar het district gaan.
Dan kun je op gebouwen klikken. Als er niemand (beschikbaar) is, krijg je bij sommige gebouwen een vraagteken er bij staan.
Als er wel iemand beschikbaar is (tijdens scouten of investigaten) dan zal bij zo'n gebouw een icoontje van een persoon bij staan.
Klik dan op dat icoontje en dan zal er specifiek bij dat gebouw nog wat gezocht worden.
Als je het goede gebouw hebt, en je bent op het juiste tijdstip, dan zul je de drukkerij bisschop vinden.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Sorry jongens, maar ik snap er nog steeds geen ene flikker van :o 8)7
Ik heb nu met ene Semyon Titov (ben ff zijn naam kwijt) heb ik investigate gedaan en met een ander gastje uit mijn fractie scout. Ik drukte op de kerk toen er tot mijn ''grote'' :*) verbazing ineens een icoontje tevoorschijn kwam. (Semyon Titov waarmee ik aan het investigaten was) ik druk dus op het icoontje maar er gebeurt niks!! Ik heb dit al een paar honderd keer gedaan, ik blijf niet aan de gang :(

Kan iemand het mij zo goed mogelijk uitleggen? >:)

Verwijderd

hehe als je op dat plaatje van een fractie lid klikt bij bijv de kerk, moet je even in dat kadertje met tekst in de rechteronderhoek kijken..

:P

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Zeker te weinig support? :9 Moet ik dus meer support vergaren?

• YouKnow
  • Niet online
PcManiaxx schreef op 06 September 2003 @ 22:21:

Welkom.

Waar krijgen jullie die missie eigenlijk dan? Ik kan me het niet herinneren, en ik mag nu de resolve naar 70% krijgen om de volgende stad toegankelijk te maken.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Het is gewoon in de eerste stad. Het heet ''Find information on the Bishop''

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hrm, die circel in de sattelietweergave is toch je support percentage?

Op dag 4 kreeg ik de missie om minstens 60% in mijn buurt, mij te laten supporten. De circel in mijn buurt zegt echter al een tijdje dat het supportpercentage boven de 60% ligt. Nu zelfs op 95% door al mijn promotie langs de deuren. Toch wordt de missie niet als voltooid beschouwd? :? Moet ik misschien twee wijken op dat percentage brengen? Kan het zijn dat 1 'buurt' uit 2 hokjes bestaat? Een andere wijk, die naast mij ligt, heeft namelijk dezelfde kleur? Beetje wazig. Hij heeft wel gewoon een andere naam...

Verder raakt mijn rode resource erg leeg. Heb nu nog maar 23, hoe kan je dat opkrikken? :? Die tutorial heeft een informatieve waarde van 0. Iemand deze handleiding al in PDF gespot?

Als laatste had ik nog de vraag wanneer ik een groter HQ kon kopen, maar die is inmiddels beantwoord! :)

Verder vind ik het een erg leuk spel! Je moet even wennen aan de gameplay, maar daarna is het best wel te doen. Als ik nu ook m'n rode resource (power geloof 'k) weer kan verhogen, kan ik tenminste weer verder spelen. Eerst maar even slapen. :z

Dividend for Starters

• shuogg
als je meer rode resources moet hebben moet je gebieden die rood zijn in je bezit hebben :P

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

shuogg schreef op 08 September 2003 @ 07:35:
als je meer rode resources moet hebben moet je gebieden die rood zijn in je bezit hebben :P
LOL!
Slimme zet weer :z

Maar goed, bedankt - hoop dat ik nog genoeg resources heb om zo'n gebied te veroveren ;)

Dividend for Starters

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Is iedereen al klaar met spelen?? Tis zo stil in dit draadje....

• YouKnow
  • Niet online
Ik ben niet klaar, alleen weinig tijd :( Maar dat komt wel weer :)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Vraagje, ik zit nu in een missie waar ik de burgemeester of medewerkers van hem moet vinden in een hoerenclub. Ik moet dus een huis zoeken met rode lampjes ervoor (in het centrum). Maar die kan ik dus niet vinden :?
Help :P?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:12
Ik heb em gespeeld, indrukwekkend spel _/-\o_ echt klasse, alleen niets voor mij ;) na +/- 3 uur gespeeld te hebben had ik het wel gezien, maar mooi spel dat zeker :)

Last.fm
Films!

• Solomon
Venkeroz schreef op 05 oktober 2003 @ 17:28:
Vraagje, ik zit nu in een missie waar ik de burgemeester of medewerkers van hem moet vinden in een hoerenclub. Ik moet dus een huis zoeken met rode lampjes ervoor (in het centrum). Maar die kan ik dus niet vinden :?
Help :P?
Owh wacht, dat heb ik opgelost. Je moet gewoon op het goede tijdstip in de goede wijk scouten :)

Nu een ander vraagje, ik moet in 3 wijken scouten, omdat ik info moet hebben over mayor candidates.
Maar als ik de info over die wijken allemaal op 100% heb, is die missie nog steeds niet voltooid :?

• Solomon
Venkeroz schreef op 05 October 2003 @ 21:53:
[...]

Owh wacht, dat heb ik opgelost. Je moet gewoon op het goede tijdstip in de goede wijk scouten :)

Nu een ander vraagje, ik moet in 3 wijken scouten, omdat ik info moet hebben over mayor candidates.
Maar als ik de info over die wijken allemaal op 100% heb, is die missie nog steeds niet voltooid :?
KICK :P

• Solomon
Please, help me ;( Ik kom echt niet verder!

• YouKnow
  • Niet online
Venkeroz schreef op 11 oktober 2003 @ 14:13:
Please, help me ;( Ik kom echt niet verder!
Dan mag je even vertellen waarbij je hulp nodig hebt, zo kunnen we er niets mee! :)

• Solomon
YouKnow schreef op 11 October 2003 @ 14:43:
[...]

Dan mag je even vertellen waarbij je hulp nodig hebt, zo kunnen we er niets mee! :)
Bekijk de twee posts die er boven staan eens 8)

• sjaakaq
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ik heb ff een vraagje:
ik ben net begonnen en moet nu 2 mannetjes recruteren. Nu zie ik in de landkaart-mode wel als ik op mijn foto klik de otie 'headhunt' oid staan, maar...als ik hier op klik gebeurt er niks.

WTF moet ik doen??

leoaq.fm // Jeune Loop

• Solomon
Solomon schreef op 05 October 2003 @ 21:53:
[...]

Ik kom d'r niet uit.

Verwijderd

Ik moet al mn recruits op 70% resolve krijgen, maar hoe doe je dat, want anoint en favor mislukken altijd (ook als ik win met favor... zeer vaag, dan staat er dat Semyovs Presence en Control te sterk is).
Maar ondertussen blijft zn resolve op 51% en dat moet hoger!

Iemand tips?
Pagina: 1 2 3 Laatste