The_Thijs© schreef op 03 September 2003 @ 23:20:
Hey,
Ik heb een paar vraagjes over Repblic:
1.Ik zit nu in het begin van het spel (heb nu 2 gasten die bij mij zijn aangsloten) hoe kan ik een new HQ krijgen?
2. Hoe kan je newe actions als bv graffiti spuiten (zie eerder in dit topic0 of een toespraak houden krijgen?
Alvast bedankt!! AJB loud en clear antwoorden want ik begin dit gampie net een beetje onder de knie te krijgen.....
Linksboven heb je een knop waarmee je o.a. de samenstelling en van je eigen en andere parties kunt bekijken.
Zorg dan dat je eigen personage geselecteerd is, en je ziet dan links "Move HQ" staan.
Na klikken kun je dan in een willekeurige buurt een nieuw huis uitzoeken. Er staat dan hoeveel man er in kunnen. Zorg dat het secrecy level zo hoog mogelijk is, dat bespaart je bezoekjes van een hitman e.d.
"MoveHQ" is helaas wel pas mogelijk als je iets verder in het spel bent ( duurt niet echt lang), vanaf een bepaalde missie kun je zelf beslissen of je je HQ wil moven.
Nieuwe acties:
Je krijgt nieuwe acties door level up te gaan met een van je personages.
Je krijgt dan een sterretje bij de persoon te staan, klik op dat sterretje en je komt bij een statistieken scherm.
Er staat dan een lijst met acties, eventueel hebben sommige acties een of meer sterretjes er bij staan. Je kunt dan 1 actie selecteren, en die actie upgrade je dan.
Nieuwe acties, die je voorheen nog niet kon uitvoeren, staan er zonder sterretje.
Kies er een om te zorgen dat je die in het vervolg ook kunt selecteren.
Per actie is het handig als bepaalde skills hoog zijn ... wanneer je een bepaalde skill selecteert zal een (of meer) van de balkjes linksboven ( status, charisma e.d. ) van kleur veranderen. Dat geeft aan dat die statistiek / skill belangrijk is om de actie succesvol uit te voeren.
Geef dan wat stats punten aan de skill die je nodig denkt te hebben.
Alabama_man
Gedeeltelijk ben ik het wel met je eens.
Al dat 3d gaat af en toe irriteren. Ik wil gewoon wat stats invoeren bij een discussie, en niet eerst te hoeven wachten totdat ze goed en wel zitten.
Bij headhunt e.d. hoef je daar ook niet op te wachten,
je zorgt dat je geen reminder zet, en gaat pas kijken wanneer het headhunt icoontje begint te knipperen.
Helaas ben je bij blackmailen en liaise wel verplicht om te kijken ... ook al zet je geen reminder, je krijgt dan toch het lopen naar de afgesproken plek te zien.
Maar ja, dat je veel op de 2d kaart kijkt maakt mij niet uit. Ik speel het daardoor niet minder lang.
Je hebt tenminste overzicht. Stel je voor dat je wazige graphics had waar je lang moest turen om een beetje het overzicht te krijgen ... dan speelt het echt niet fijn.
Wat ik wel raar vind, is dat ze inderdaad dat 2d kaartje NOOIT op een screenshot hebben laten zien van tevoren.
Blijkbaar waren ze toch bang voor (kortzichtige?) negatieve reacties.
Ach ja, ik vind het spel echt z'n geld waard.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen het geweldig vindt... het is zeker geen Hitman spel of zo. Daar leek het eerst wel wat op (naar aanleiding van sommige screens).