Hoi, dit probleem zal velen bekend voorkomen, want het is veelvuldig in de search voorgekomen. Waarom ik dan dit topic open? Omdat ik de oplossing nog niet echt heb kunnen vinden
(in de TV-Out faq stond ook niks btw)
Na een tijdje met de instellingen te hebben geklooid heb ik het nu eindelijk voor elkaar om met BSPlayer beeld te krijgen via mn TV-Out. Mn probleem was eerst dat ik via de clone functie wel beeld krijg, maar echt _heel_ schokkerig en baggerkwaliteit om het zo maar te noemen. Nu gaat ie meteen fullscreen, mooie kwaliteit en al een stuk vloeiender.
Waarschijnlijk komt dit omdat ik divxg400 heb geinstalleerd, het loopt dus al een stuk beter. Maar helaas nog niet helemaal vloeiend. Kleine stukjes lag, lijkt het wel.
Ik heb instellingen staan op 1024x768 en 16 bits kleuren, dus netjes zoals het zou moeten (volgens mijn bevindingen via de search
). Ik heb me suf op zowel GoT als matrox support forum maar geen idee hoe ik het zou kunnen oplossen. Ik heb net een nieuwe PC met onderdelen die snel genoeg moeten zijn om hem vloeiend te spelen, dus daar zal het niet aan leggen. Verder heb ik geen noemenswaardig zware applicaties draaien ofzo.
Wie weet de oplossing? Ik hecht toch wel waarde aan vloeiend beeld, ik ben iemand die zich daar erg aan kan irriteren.
Verdere specs:
Matrox G550 Dualhead (een vga uitgang naar mn TV, en een DVI-->VGA-->monitor)
Asus A7N8X Deluxe
AMD Athlon XP 2500+
512 MB DDR PC 2700
Seagate Barracuda V 7200rpm 8MB buffer
Mijn TV is een Philips 70cm breedbeeld 100 Hz (in mn eigenschappen kan ik alleen 50 Hz kiezen, maar dat lijkt me geen probleem right ?
)
TV Out loopt dus op deze manier:
Vanuit de VGA uitgang een kabeltje dat eindigt met een S-Video ingang, vandaaruit een S-Videokabel die in een scartblok gaat, en die weer in de TV.
Ben ik dan zo scheel dat ik er overheen heb gelezen? Zie wel ongeveer dezelfde klachten langskomen maar de oplossing nog niet (behalve dan dat divxg400 al scheelt, dat klopt dus wel
). Ik heb veel goede verhalen gehoord over sublieme TV-Out, dus ik hoop niet dat ik hem voor niets heb gekocht 
Alvast bedankt voor eventuele hulp
mocht ik nog essentiele info vergeten zijn rond dit vermoeiend late tijdstip, dan hoor ik het wel
Na een tijdje met de instellingen te hebben geklooid heb ik het nu eindelijk voor elkaar om met BSPlayer beeld te krijgen via mn TV-Out. Mn probleem was eerst dat ik via de clone functie wel beeld krijg, maar echt _heel_ schokkerig en baggerkwaliteit om het zo maar te noemen. Nu gaat ie meteen fullscreen, mooie kwaliteit en al een stuk vloeiender.
Waarschijnlijk komt dit omdat ik divxg400 heb geinstalleerd, het loopt dus al een stuk beter. Maar helaas nog niet helemaal vloeiend. Kleine stukjes lag, lijkt het wel.
Ik heb instellingen staan op 1024x768 en 16 bits kleuren, dus netjes zoals het zou moeten (volgens mijn bevindingen via de search
Wie weet de oplossing? Ik hecht toch wel waarde aan vloeiend beeld, ik ben iemand die zich daar erg aan kan irriteren.
Verdere specs:
Matrox G550 Dualhead (een vga uitgang naar mn TV, en een DVI-->VGA-->monitor)
Asus A7N8X Deluxe
AMD Athlon XP 2500+
512 MB DDR PC 2700
Seagate Barracuda V 7200rpm 8MB buffer
Mijn TV is een Philips 70cm breedbeeld 100 Hz (in mn eigenschappen kan ik alleen 50 Hz kiezen, maar dat lijkt me geen probleem right ?
TV Out loopt dus op deze manier:
Vanuit de VGA uitgang een kabeltje dat eindigt met een S-Video ingang, vandaaruit een S-Videokabel die in een scartblok gaat, en die weer in de TV.
Ben ik dan zo scheel dat ik er overheen heb gelezen? Zie wel ongeveer dezelfde klachten langskomen maar de oplossing nog niet (behalve dan dat divxg400 al scheelt, dat klopt dus wel
Alvast bedankt voor eventuele hulp
mocht ik nog essentiele info vergeten zijn rond dit vermoeiend late tijdstip, dan hoor ik het wel
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens