[TV-Out] Matrox G550 / DivxG400 subtitles werken niet

Pagina: 1
Acties:

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Hoi, dit probleem zal velen bekend voorkomen, want het is veelvuldig in de search voorgekomen. Waarom ik dan dit topic open? Omdat ik de oplossing nog niet echt heb kunnen vinden ;( (in de TV-Out faq stond ook niks btw)

Na een tijdje met de instellingen te hebben geklooid heb ik het nu eindelijk voor elkaar om met BSPlayer beeld te krijgen via mn TV-Out. Mn probleem was eerst dat ik via de clone functie wel beeld krijg, maar echt _heel_ schokkerig en baggerkwaliteit om het zo maar te noemen. Nu gaat ie meteen fullscreen, mooie kwaliteit en al een stuk vloeiender.

Waarschijnlijk komt dit omdat ik divxg400 heb geinstalleerd, het loopt dus al een stuk beter. Maar helaas nog niet helemaal vloeiend. Kleine stukjes lag, lijkt het wel.

Ik heb instellingen staan op 1024x768 en 16 bits kleuren, dus netjes zoals het zou moeten (volgens mijn bevindingen via de search ;)). Ik heb me suf op zowel GoT als matrox support forum maar geen idee hoe ik het zou kunnen oplossen. Ik heb net een nieuwe PC met onderdelen die snel genoeg moeten zijn om hem vloeiend te spelen, dus daar zal het niet aan leggen. Verder heb ik geen noemenswaardig zware applicaties draaien ofzo.

Wie weet de oplossing? Ik hecht toch wel waarde aan vloeiend beeld, ik ben iemand die zich daar erg aan kan irriteren.

Verdere specs:

Matrox G550 Dualhead (een vga uitgang naar mn TV, en een DVI-->VGA-->monitor)
Asus A7N8X Deluxe
AMD Athlon XP 2500+
512 MB DDR PC 2700
Seagate Barracuda V 7200rpm 8MB buffer

Mijn TV is een Philips 70cm breedbeeld 100 Hz (in mn eigenschappen kan ik alleen 50 Hz kiezen, maar dat lijkt me geen probleem right ? ;))

TV Out loopt dus op deze manier:
Vanuit de VGA uitgang een kabeltje dat eindigt met een S-Video ingang, vandaaruit een S-Videokabel die in een scartblok gaat, en die weer in de TV.

Ben ik dan zo scheel dat ik er overheen heb gelezen? Zie wel ongeveer dezelfde klachten langskomen maar de oplossing nog niet (behalve dan dat divxg400 al scheelt, dat klopt dus wel ;)). Ik heb veel goede verhalen gehoord over sublieme TV-Out, dus ik hoop niet dat ik hem voor niets heb gekocht :o

Alvast bedankt voor eventuele hulp :)

mocht ik nog essentiele info vergeten zijn rond dit vermoeiend late tijdstip, dan hoor ik het wel

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
bij mij werkt de G450 perfect samen met DivXG400. Je moet dan wel gewoon de mediaplayer gebruiken, divxg400 laad alleen met die player.
In het tooltje moet je dan de frameconversion instellen naar gelang de film encoded is. De meeste draaien op 23,975fps, dan moet je de conversie nemen naar 25fps.

Tevens kunnen sommige codec(packs) niet goed samenwerken, ik gebruik de kazaalite codecpack. Werkt perfect.
Verder heb ik win2000, met mediaplayer 6.4

95% van de films zijn schokvrij

signature

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik vraag me af, is het beeld op je monitor ook schokkerig of alleen op je TV?

MechWarrior || Monsters Game

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Is dit bij divx films of ook bij dvd's?

Wat is je besturings systeem?

probeer anders es power dvd van cyberlink (heb er zelf goede ervaring mee met matrox g400) en anders word er bij die kaart ook een player gelevert hoor...

die van hen is mooi....

Verwijderd

Je zou non-standard resoluties (zoals 720 x 576) kunnen gebruiken met je driver om zo up/downscaling te voorkomen (alleen zal imo die TVout dat waarschijnlijk niet ondersteunen) of aangepaste refreshrates (50/60/100/120 etc meervouden van de fps van de film waar je naar kijkt).

DVD
720 x 576 @25 = PAL DVD-MPEG2 *
704 x 576 @25 = PAL DVD-MPEG2 *
720 x 480 @29,97 = NTSC DVD-MPEG2 *
704 x 480 @29,97 = NTSC DVD-MPEG2 *

SYSTEMNTSC M
Lines/Field525/60
Horizantal Frequency15.734 kHz
Vertical Frequency60 Hz
Colour Subcarrier Frequency3.579545 mHz
Video Bandwidth4.2 mHz
Sound Carrier4.5 mHz

SYSTEMPAL B,G,HPAL IPAL DPAL NPAL M
Line/Field625/50625/50625/50625/50525/60
Horizontal Frequency15.625 kHz15.625 kHz15.625 kHz15.625 kHz15.750 kHz
Vertical Frequency50 Hz50 Hz50 Hz50 Hz60 Hz
Colour Sub Carrier Frequency4.433618MHz 4.433618 MHz4.433618 MHz3.582056 MHz3.575611 MHz
Video Bandwidth5.0 MHz5.5 MHz6.0 MHz4.2 MHz4.2 MHz
Sound Carrier5.5 MHz6.0 MHz6.5 MHz4.5 MHz4.5 MHz

SYSTEMSECAM B,G,HSECAM D,K,K1,L
Line/Field625/50625/50
Horizontal Frequency15.625 kHz15.625 kHz
Vertical Frequency50 Hz50 Hz
Video Bandwidth5.0 MHz6.0 MHz
Sound Carrier5.5 MHz6.5 MHz

frames vs fields
25 frames, 50 fields per seconde = PAL B, D , G, H, I, N / SECAM B, D, G, H, K, K1, L
29,97 frames, 60 fields seconde = NTSC M
30 frames, 60 fields seconde = PAL M

Overigens in vergelijkbare topics:
- Matrox G550 DivX probleem
- Matrox G400 -> videobeeld fullscreen op tv
Mijn TV is een Philips 70cm breedbeeld 100 Hz (in mn eigenschappen kan ik alleen 50 Hz kiezen
Dat is normaal - elke 100Hz TV werkt naar de buitenwereld toe op 50 Hz. Intern wordt dit pas verdubbeld naar 100 Hz.

Mijn ervaringen met Matrox G200 / 400 / 450LX:
• DivX: beste resultaten met ffdshow + G400filter
• DVD: beste resultaten met Cyberlink PowerDVD (evt. tweaken met DVDGenie)
• NB: weinig schokken/tearing op TVout

Vorige ervaringen met PowerColor Geforce2MX 32MB TVout:
• DivX: beste resultaten met ffdshow zonder G400filter
• DVD: beste resultaten met Cyberlink PowerDVD
• NB: gemiddeld schokken/tearing op TVout

Huidige ervaringen met Ati Radeon 9500 256bit 128MB DVI/TVOut:
• DivX: beste resultaten met ffdshow zonder G400filter
• DVD: beste resultaten met Cyberlink PowerDVD
• NB: geen schokken/tearing op TVout

In bovenstaande gevallen getest met hetzelfde hard/softwareplatform, alleen de videokaart was gewisseld.

Zet in ieder geval zo min mogelijk codecs op je PC, het beste codecpack is diegene die je zelf samenstelt met alleen het minimum benodigde.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 05:52 ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Hoi thnx voor jullie hulp en (uitgebreide _O_) antwoorden.

Heb wat lopen klooien met instellingen van DivxG400 en met codecs... Heb mn output naar mn TV op NTSC gezet, en ik geloof dat de meeste divxjes vloeiend afspelen :) (paar getest, dus kan nog misgaan evt...)

Lijkt iig goed te gaan :)

Maar nu zit ik met het volgende probleem: subtitles. Hoe krijg ik die daar nu bij? Via BSPlayer en Vobsub gaat het niet, vanwege dat layerprobleem. Ik zit dus vast aan divxg400... alleen krijg ik ze daar bij niet aan de praat. Ik heb alle stappen gevolgd zoals hier beschreven wordt:

TIP !! subtitles op TV-out (via DVD max g400)

Alleen ik krijg met geen mogelijkheid die subs aan de praat ;(

*update*

toch weer wat vooruitgang :)

De officiele subs die je bij een goeie Divx release krijgt, die blijken dus niet te werken op de een of andere manier... heb net een custom made subtitle (.SRT), en die speelt ie wel oke af....

wel jammer, ik gebruik SUB-files toch wel vaak (en die zou ie toch moeten kunnen afspelen officieel? Nahja, met Vobsub laat ie ook niks zien op mn TV)

Dan maar een tooltje te vinden die ze wellicht kan converteren...

Ik hou jullie op de hoogte :P (of misschien problemen :P)

[ Voor 27% gewijzigd door LuNaTiC op 05-06-2003 22:04 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Je hebt idd DivXG400 nodig om het probleem met de verhouding te verhelpen.
Bovendien is dit het mooiste tooltje om subtitles op TV te krijgen.
BS player heb je niet nodig, maar kan wel.
Als je op C: een mapje DivXG400 hebt staan, kun je daar de ondertiteling in pleuren en je moet hem dan Subtitles.* noemen (* is extentie, bv. srt)
Je krijgt nu in iedere player de ondertitles!

Met .sub heb ik geen ervaring, maar hier staan alle ondertitels:
http://www.ondertitels.nl/

Je moet ook idd NTSC gebruiken aangezien matrox geen pal60 ondersteunt en daardoor gaat schokken met divX als je PAL gebruikt.

Suc6

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Ik heb een G400max en g450etv beide aan de praat gehad met subs. BSplayer zit instelling in dat je de subs op de overlay schrijft. Dus niet als apparte layer eroverheen, maar op de overlay zelf.

wat betreft schokkerigheid. Dat kan te maken hebben met teweinig geheugen toegekend te hebben aan de tv-out. Dit kan je veranderen via de matrox drivers (require a reboot).

[ Voor 32% gewijzigd door Cyberdeck op 06-06-2003 09:24 ]

Pagina: 1